Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 27 noiembrie 2002  de organizare si functionare a Comitetului interministerial pentru programe si mari obiective de investitii de importanta nationala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 27 noiembrie 2002 de organizare si functionare a Comitetului interministerial pentru programe si mari obiective de investitii de importanta nationala

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 898 din 11 decembrie 2002
1. Generalitati
1.1. Comitetul interministerial pentru programe şi mari obiective de investiţii de importanta nationala, denumit în continuare Comitet interministerial, a fost înfiinţat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.010/2002 , în scopul accelerarii procesului de modernizare economico-socialã a României.
1.2. Comitetul interministerial funcţioneazã pe lângã Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, ca organism consultativ al Guvernului, fãrã personalitate juridicã, şi este alcãtuit din reprezentanţi ai ministerelor şi instituţiilor implicate în procesul de promovare a investiţiilor de interes naţional.
2. Atribuţii
2.1. Comitetul interministerial are urmãtoarele atribuţii:
2.1.1. Elaboreazã Programul de investiţii de interes naţional pe termen mediu şi lung, în concordanta cu cerinţele Planului naţional de dezvoltare pentru perioada 2002-2005, ale Programului economic de preaderare la Uniunea Europeanã, şi prezintã propuneri de actualizare şi completare periodicã a acestuia, pe care le supune spre aprobare Guvernului.
2.1.2. Face propuneri pentru stabilirea prioritatilor în promovarea investiţiilor de importanta nationala pe baza fundamentarilor prezentate de ordonatorii de credite, în funcţie de importanta lor economico-socialã şi de volumul resurselor financiare ce se pot asigura pentru fiecare perioada.
2.1.3. Prezintã propuneri referitoare la sursele de finanţare pentru realizarea investiţiilor de importanta nationala.
2.1.4. Monitorizeazã realizarea Programului de investiţii de importanta nationala şi a modului de asigurare şi utilizare a resurselor financiare.
2.1.5. Înainteazã Guvernului propuneri de stimulare a investiţiilor private cu efecte economice majore pentru economia nationala.
2.1.6. Identifica împreunã cu Banca Nationala a României şi Asociaţia Romana a Bãncilor soluţii pentru stimularea şi perfecţionarea sistemelor de creditare în vederea realizãrii programelor de investiţii de importanta nationala.
2.2. Emite decizii în domeniul sau de activitate, decizii ce urmeazã a fi aduse la îndeplinire de autoritãţile şi instituţiile care au atribuţii în acest sens.
2.3. În realizarea atribuţiilor sale Comitetul interministerial poate solicita rapoarte privind problemele şi situaţia investiţiilor de la instituţiile şi organismele din domeniu.
2.4. Comitetul interministerial întocmeşte şi prezintã Guvernului rapoarte semestriale cu privire la realizarea Programului de investiţii de importanta nationala şi a modului de asigurare a resurselor financiare necesare.
3. Organizare
3.1. Componenta Comitetului interministerial a fost stabilitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.010/2002 şi prin Decizia primului-ministru nr. 180/2002.
3.2. Conducerea Comitetului interministerial este asigurata de ministrul dezvoltãrii şi prognozei, în calitate de preşedinte, şi de doi vicepreşedinţi stabiliţi şi nominalizaţi prin aceleaşi documente specificate la pct. 3.1.
3.3. Secretariatul Comitetului interministerial este asigurat de Direcţia investiţii de interes naţional din cadrul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.
3.4. Şedinţele Comitetului interministerial se convoacã, de regula, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, de cãtre preşedinte ori, în lipsa acestuia, de unul dintre cei doi vicepreşedinţi, numit prin ordin de cãtre preşedinte.
3.5. Convocarea şedinţelor Comitetului interministerial se face cu minimum 10 zile înainte de data şedinţei, prin grija secretariatului, care va transmite fiecãrui membru invitaţia de participare, ordinea de zi a şedinţei şi, dacã este cazul, rapoarte aferente punctelor de la ordinea de zi.
3.6. Confirmarea participãrii se face telefonic sau prin fax.
3.7. Şedinţele se desfãşoarã cu participarea majoritãţii absolute a membrilor Comitetului interministerial.
3.8. Şedinţele sunt conduse de preşedinte sau de inlocuitorul acestuia.
3.9. Hotãrârile Comitetului interministerial se iau cu votul majoritãţii simple a participanţilor, în cazul egalitãţii votul preşedintelui sau al înlocuitorului acestuia fiind hotarator.
3.10. La sfârşitul şedinţelor toţi participanţii vor semna procesul-verbal încheiat.
3.11. La şedinţe pot participa în calitate de invitaţi reprezentanţi ai instituţiei titulare a proiectului, dacã aceasta nu are reprezentant în Comitetul interministerial, precum şi alţi specialişti şi experţi, ce reprezintã instituţiile implicate.
4. Funcţionare
4.1. Secretariatul Comitetului interministerial primeşte, verifica şi înregistreazã într-un registru unic proiectele propuse numai dacã acestea au avizul Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe ale cãrui înfiinţare, organizare şi funcţionare au fost reglementate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 906/2001 .
4.2. Secretariatul întocmeşte, în funcţie de cerinţele Planului naţional de dezvoltare pentru perioada 2002-2005, ale Programului economic de preaderare la Uniunea Europeanã, precum şi de importanta proiectului, de resursele de finanţare şi de implicatiile acestuia în toate domeniile economico-sociale, un raport cu propuneri cuprinzând ordinea de prioritate a proiectelor, raport care va fi discutat de Comitetul interministerial şi supus spre aprobare Guvernului.
4.3. În activitatea sa, în cazul în care situaţia o impune, secretariatul poate apela la specialişti din alte instituţii, cu aprobarea preşedintelui Comitetului interministerial şi a conducatorului instituţiei respective; cheltuielile aferente activitãţii acestor specialişti vor fi suportate de titularul proiectului.
4.4. Comitetul interministerial monitorizeazã, prin intermediul membrilor sãi, al specialiştilor Direcţiei investiţiilor de interes naţional din cadrul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei sau al altor specialişti nominalizaţi prin ordinul preşedintelui sau al înlocuitorului acestuia, procesul de derulare a investiţiilor, precum şi a resurselor de finanţare.
5. Dispoziţii finale
Prezentul regulament va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016