Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 27 aprilie 2006  de organizare si desfasurare a concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a judecatorilor si procurorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 27 aprilie 2006 de organizare si desfasurare a concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a judecatorilor si procurorilor

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 384 din 4 mai 2006

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Numirea judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de conducere la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecãtorii, precum şi la parchetele de pe lângã acestea se face în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
ART. 2
(1) Evidenţa posturilor vacante de conducere de la instanţele judecãtoreşti este publicã şi disponibilã permanent pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, precum şi prin afişare la sediile instanţelor judecãtoreşti.
(2) Evidenţa posturilor vacante de conducere de la parchete este publicã şi disponibilã permanent pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi prin afişare la sediile parchetelor.
(3) Posturile de conducere prevãzute la alin. (1) şi (2), care urmeazã a se vacanta, se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu 90 de zile înainte de data expirãrii mandatelor.
ART. 3
(1) Numirea în funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecãtorii se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Numirea în funcţiile de procuror general al parchetului de pe lângã curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe lângã tribunal, prim-procuror al parchetului de pe lângã tribunalul pentru minori şi familie sau prim-procuror al parchetului de pe lângã judecãtorie, precum şi de adjuncţi ai acestora se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.
ART. 4
Data, locul, tematica şi bibliografia concursului sau examenului se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se afişeazã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi la sediile instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii acestuia.
ART. 5
Concursul sau examenul constã în susţinerea urmãtoarelor probe:
a) testare psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres;
b) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care candideazã;
c) testare scrisã privind managementul, comunicarea şi resursele umane.

CAP. II
Condiţii pentru înscrierea la concurs sau examen
ART. 6
(1) Pot participa la concursul sau examenul prevãzut la art. 3 alin. (1) şi (2) judecãtorii care au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevãzute de lege.
(2) Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere judecãtorii şi procurorii care au fãcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori judecãtorii şi procurorii care au un interes personal ce influenţeazã sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevãzute de lege.
(3) Judecãtorii şi procurorii care participã la concurs sau examen pentru o funcţie de conducere sunt obligaţi sã dea o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu au fãcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu au colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizeazã anual ori în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbãri sau de la data la care judecãtorul a luat cunoştinţã despre aceasta.
ART. 7
(1) Judecãtorii şi procurorii îşi depun candidaturile însoţite de declaraţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi documentele considerate relevante, în termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune la Consiliul Superior al Magistraturii cu cel puţin 7 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific - CD.

CAP. III
Organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru numirea judecãtorilor în funcţii de conducere
ART. 8
(1) Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeşte de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Comisia de organizare a concursului sau examenului se compune din:
● preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare;
● vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare;
● membri: personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii cu funcţii de conducere şi execuţie, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 9
(1) Comisia de examinare este numitã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formatã din 2 judecãtori de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 judecãtori de la curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţionalã. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, judecãtorii care au urmat cursuri de management, au fost înscrişi în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare. În comisia de examinare vor fi desemnaţi şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
(2) Comisia de examinare este prezidatã de un judecãtor desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii.
(3) Desemnarea membrilor comisiei se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
(4) Numirea membrilor comisiei de examinare are loc cu cel puţin 5 zile înaintea datei de desfãşurare a primei probe a concursului sau examenului.
(5) Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi persoanele din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(6) Modalitãţile de platã şi atribuţiile ce revin membrilor comisiei de examinare se stabilesc prin contracte de participare încheiate în trei exemplare între aceştia şi Consiliul Superior al Magistraturii.
ART. 10
(1) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completeazã declaraţii în acest sens. Dacã incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.
(2) Aceeaşi persoanã nu poate face parte din mai mult de o comisie din cadrul aceluiaşi concurs sau examen.
(3) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizeazã de comisia de organizare a concursului şi se pãstreazã alãturi de celelalte documente de concurs.
ART. 11
(1) Comisia de organizare a concursului sau examenului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. centralizeazã cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs sau examen, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen şi afişeazã lista finalã a candidaţilor;
2. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului, constând, în principal, în: identificarea şi, dupã caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfãşurãrii concursului şi a pazei necesare pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare şi diurna pentru membrii comisiilor, în condiţiile legii;
3. asigurã paza subiectelor şi a lucrãrilor scrise la sediul Institutului Naţional al Magistraturii şi în timpul transportului acestora, precum şi pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs sau examen şi de evaluare;
4. asigurã confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs sau examen, numerotate;
5. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului sau examenului, responsabilii de salã numiţi prin hotãrâre a preşedintelui comisiei de organizare;
6. repartizeazã candidaţii pe sãli, în ordine alfabeticã, pentru testarea psihologicã şi testarea scrisã, în ordinea alfabeticã a curţilor de apel, pentru susţinerea proiectului şi dispune afişarea listelor pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele, precum şi publicarea acestora pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probelor;
7. preia de la comisia de examinare subiectele pentru proba scrisã şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
8. pãstreazã, în condiţii de deplinã siguranţã, subiectele şi baremele de evaluare şi notare la sediul Institutului Naţional al Magistraturii;
9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru proba scrisã, imediat dupã extragerea variantei de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisã;
11. afişeazã baremul de evaluare şi notare la centrele de concurs, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, şi asigurã publicarea acestuia, precum şi a subiectelor de concurs pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
12. organizeazã transportul lucrãrilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare şi rãspunde de securitatea acestora;
13. predã comisiei de examinare, în ziua desfãşurãrii concursului, lucrãrile scrise, precum şi subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
14. ia mãsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea comisia de examinare ori se desfãşoarã probele de concurs sau examen sã nu pãtrundã persoane strãine, neautorizate de comisie sau neprevãzute de prezentul regulament;
15. primeşte de la comisia de examinare lucrãrile scrise, borderourile individuale de notare, borderoul centralizator şi procesele-verbale cuprinzând deciziile acestor comisii;
16. asigurã transmiterea cãtre curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecãtorii, în vederea afişãrii, precum şi publicarea simultanã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
17. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
18. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
19. informeazã de îndatã conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
20. propune Plenului Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
21. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
(2) Preşedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului ia toate mãsurile necesare îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (1). În acest scop, preşedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru responsabilii de salã.
ART. 12
(1) Cu 10 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediile instanţelor judecãtoreşti.
(2) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile, prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(3) Hotãrârea Secţiei pentru judecãtori poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţã în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(4) Dupã pronunţarea hotãrârii Plenului, se întocmeşte lista finalã a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, listã care se aduce la cunoştinţã publicã prin modalitãţile prevãzute la alin. (1).
ART. 13
Comisia de examinare are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) asigurarea concordanţei cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;
b) asigurarea cuprinderii echilibrate a materiei studiate şi a gradului de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c) evitarea repetãrii subiectelor de la concursurile sau examenele anterioare;
d) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
e) indicarea, pentru fiecare subiect, atât a punctajului prevãzut în barem, cât şi a timpului recomandat pentru rezolvare;
f) evitarea, pe cât posibil, a subiectelor ce conţin probleme controversate în doctrinã şi în practicã sau, în cazul unor astfel de situaţii, punctarea tuturor soluţiilor a cãror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentatã logic şi coerent;
g) punerea accentului în notarea lucrãrilor pe motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot sã fie punctate modalitãţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
2. predarea cãtre comisia de organizare a concursului sau examenului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare în plicuri distincte, închise şi sigilate;
3. elaborarea pentru testarea scrisã a 3 variante de subiecte;
4. examinarea contestaţiilor la barem şi adoptarea baremului definitiv, care se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
5. elaborarea de cãtre comisia de examinare, pentru proba oralã, a unui punctaj orientativ de evaluare.
ART. 14
(1) Testarea psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi verificarea rezistenţei la stres constã în aplicarea unui test scris şi în susţinerea unui interviu în faţa comisiei/comisiilor formate din câte 2 psihologi desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii din rândul specialiştilor din cadrul Consiliului, al curţilor de apel, precum şi din tabelul psihologilor acreditaţi de Colegiul Psihologilor din România. Dispoziţiile art. 9 alin. (3) şi (6) se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În vederea publicãrii rezultatelor testãrii psihologice, fiecãrui candidat îi va fi atribuit un cod alcãtuit dintr-o literã şi 4 cifre.
(3) Rezultatele testãrii psihologice vor fi concretizate într-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecãrui candidat în raport cu funcţia pentru care candideazã, precum şi calificativul recomandabil sau nerecomandabil; calificativul acordat se aduce la cunoştinţã prin publicarea pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi prin afişarea la sediile instanţelor.
(4) Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula, în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestaţii care se transmit prin fax la Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie formatã din 2 psihologi, alţii decât cei care au examinat candidaţii iniţial, pe baza reevaluãrii testului aplicat şi susţinerea unui nou interviu.
ART. 15
(1) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere.
(2) În aprecierea susţinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidã de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidã;
b) îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege şi regulamente, cunoaşterea şi capacitatea de a pune în practicã politicile publice din domeniul justiţiei, strategiile naţionale şi secvenţiale în domeniul justiţiei şi respectarea principiului repartizãrii aleatorii;
c) comportamentul şi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei şi transparenţa actului de conducere;
d) folosirea adecvatã a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesitãţilor, gestionarea situaţiilor de crizã, raportul resurse investite-rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregãtirii şi perfecţionãrii profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul instanţelor.
(3) Nota finalã la susţinerea proiectului reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4) Rezultatele susţinerii proiectului se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediile instanţelor în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii, dupã susţinerea probei de cãtre toţi candidaţii.
(5) Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.
ART. 16
Desfãşurarea probei constând în susţinerea proiectului se înregistreazã cel puţin cu mijloace audio. Înregistrãrile se pãstreazã o perioadã de un an de la data desfãşurãrii probei, dupã care se distrug.
ART. 17
Testarea scrisã constã în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane, pe baza unui test-grilã.
ART. 18
(1) Cu 24 de ore înainte de desfãşurarea testãrii scrise, comisia de examinare stabileşte un set de 3 variante de subiecte.
(2) Subiectele şi baremele de evaluare şi notare se predau în plicuri distincte, închise şi sigilate, de cãtre comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii probei scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, dupã expirarea termenului de acces în sãlile de concurs.
ART. 19
(1) Accesul candidaţilor în sala de examen/concurs este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afişatã, la ora stabilitã, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în salã şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu şi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
(2) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, responsabilii de salã aduc la cunoştinţã candidaţilor modul de desfãşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã.
ART. 20
(1) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probelor scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului sau examenului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menţionatã explicit în bibliografia de concurs sau examen. Supraveghetorii verificã respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în sãli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidaţii se aşazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila de concurs.
(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampileazã la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porţiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
(4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã şi încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele constatate şi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.
ART. 21
(1) Prin tragere la sorţi un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de comisia de examinare.
(2) Dupã extragerea variantei de subiecte, preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe subiectul extras.
(3) Nici un membru al comisiei nu poate pãrãsi centrul de concurs şi nu poate comunica conţinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probelor scrise.
(4) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
(5) Pe parcursul desfãşurãrii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de examinare. Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiilor de examinare şi de organizare care supravegheazã desfãşurarea concursului sau examenului.
(6) Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidaţilor odatã cu subiectele, iar baremul de evaluare şi notare se afişeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã în 24 de ore, potrivit art. 14 alin. (4). Baremul de evaluare şi notare definitiv, stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor se publicã de îndatã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 22
(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în salã şi nici un candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine testarea scrisã.
(2) În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisia de examinare, nu poate depãşi 4 ore şi se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseşte altã hârtie decât cea distribuitã candidaţilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) Candidaţii care doresc sã corecteze o greşealã taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontalã. În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive, cum ar fi corectãri numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaştere, doresc sã îşi transcrie lucrarea fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de responsabilul de salã în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de responsabilul de salã, menţionându-se pe ele "anulat", se semneazã şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
ART. 23
(1) Pe mãsurã ce îşi încheie lucrãrile, candidaţii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(3) La predarea lucrãrilor supraveghetorii bareazã spaţiile nescrise, verificã numãrul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de salã, pe care le semneazã candidaţii, precum şi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
(4) Pentru fiecare salã se întocmeşte un proces-verbal.
(5) Ciornele şi lucrãrile anulate se strâng separat şi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, preşedintelui sau vicepreşedinţilor comisiei de organizare a concursului, care le amestecã şi le numeroteazã, dupã care le predau preşedintelui comisiei de examinare, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
ART. 24
(1) Fiecare lucrare va fi corectatã de 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un judecãtor şi un specialist în management şi organizare instituţionalã.
(2) Fiecare lucrare se corecteazã şi se apreciazã de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei care corecteazã lucrarea, separat, cu note de la 0 la 10, cu douã zecimale, respectându-se baremul de evaluare şi notare stabilit de comisia de examinare sau modificat în conformitate cu dispoziţiile art. 21 alin. (6). Corectarea şi notarea pe baza baremului se înregistreazã în borderouri de notare separate, de cãtre corectori, semnate de aceştia pe fiecare paginã.
(3) Nota lucrãrii scrise reprezintã media artimeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei de examinare. În cazul în care se constatã o diferenţã mai mare de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi judecãtori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(4) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre un membru al comisiei de organizare a concursului sau examenului. Dupã efectuarea acestor operaţiuni, colţul sigilat al lucrãrii se desface în prezenţa preşedintelui sau a unuia dintre vicepreşedinţii comisiei de organizare şi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. Notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de examen sau concurs.
(5) Rezultatul testãrii scrise se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecãtoreşti în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii. Ora publicãrii pe site, menţionatã pe borderoul de examen, reprezintã momentul de la care curge termenul de contestaţii.
ART. 25
(1) Candidatul nemulţumit de nota obţinutã la lucrarea scrisã poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii, care le va înainta de îndatã Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
(3) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre alţi 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un judecãtor şi un specialist în management şi organizare instituţionalã.
(4) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacã în urma recorectãrii se înregistreazã diferenţe de notare mai mari de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi judecãtori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(5) Dacã diferenţa dintre media stabilitã la evaluarea iniţialã şi cea stabilitã la recorectare este mai mare de 1,5 puncte, se va proceda la recorectarea lucrãrii de cãtre toţi membrii comisiei de examinare, nota finalã reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(6) Nota obţinutã în urma contestaţiei este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(7) Rezultatele în urma contestaţiilor se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecãtoreşti în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 26
(1) Nota finalã a concursului sau examenului reprezintã media artimeticã dintre nota de la proiect şi nota de la proba scrisã.
(2) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecãtoreşti şi se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) Funcţia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obţinut cea mai mare notã finalã.
(4) În caz de medii egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinutã la testarea scrisã, iar dacã şi acestea sunt egale, va fi avutã în vedere vechimea cea mai mare în funcţia de judecãtor.
(5) Pentru a ocupa funcţia pentru care candideazã, judecãtorul trebuie sã obţinã cel puţin media 7 (şapte), iar notele, atât la proiect, cât şi la testarea scrisã, trebuie sã fie cel puţin 5 (cinci).
ART. 27
(1) Consiliul Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constatã cã nu au fost respectate condiţiile prevãzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori cã existã dovada sãvârşirii unei fraude.

CAP. IV
Organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru numirea în funcţiile de conducere a procurorilor
ART. 28
(1) Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeşte de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Comisia de organizare a concursului sau examenului se compune din:
● preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare;
● vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii ori directorul sau directorul adjunct al Direcţiei resurse umane şi organizare;
● membri: personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii cu funcţii de conducere şi execuţie, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 29
(1) Comisia de examinare este numitã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formatã din 2 procurori de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 procurori de la parchetele de pe lângã curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţionalã. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, procurorii care au urmat cursuri de management, au fost înscrişi în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare. În comisia de examinare vor fi desemnaţi şi membri supleanţi, care vor înlocui de drept, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
(2) Comisia de examinare este prezidatã de un procuror desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii.
(3) Dispoziţiile art. 9 alin. (3)-(6) şi ale art. 10 şi 13 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 30
(1) Comisia de organizare a concursului are atribuţiile prevãzute la art. 11 alin. (1).
(2) Preşedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului ia toate mãsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevãzute la alin. (1). În acest scop preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru responsabilii de salã.
ART. 31
(1) Cu 10 zile înainte de data desfãşurãrii concursului sau examenului, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor.
(2) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile, prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(3) Hotãrârea Secţiei pentru procurori poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţã prin hotãrâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei, hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(4) Dupã pronunţarea hotãrârii Plenului, se întocmeşte lista finalã a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, listã care se aduce la cunoştinţa publicã prin modalitãţile prevãzute la alin. (1).
ART. 32
(1) Testarea psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi verificarea rezistenţei la stres constau în aplicarea unui test scris, precum şi în susţinerea unui interviu în faţa comisiei/comisiilor formate din câte 2 psihologi desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii din rândul specialiştilor din cadrul Consiliului, al curţilor de apel, precum şi din tabelul psihologilor acreditaţi de Colegiul Psihologilor din România. Dispoziţiile art. 9 alin. (3) şi (6) se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În vederea publicãrii rezultatelor testãrii psihologice, fiecãrui candidat îi va fi atribuit un cod alcãtuit dintr-o literã şi 4 cifre.
(3) Rezultatele testãrii psihologice vor fi concretizate într-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecãrui candidat în raport cu funcţia pentru care candideazã, precum şi calificativul recomandabil sau nerecomandabil; calificativul acordat se aduce la cunoştinţa candidaţilor prin publicarea pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi prin afişarea la sediile parchetelor.
(4) Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula, în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestaţii care se transmit prin fax la Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie formatã din 2 psihologi, alţii decât cei care au examinat candidaţii iniţial, pe baza reevaluãrii testului aplicat şi susţinerea unui nou interviu.
ART. 33
(1) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere.
(2) În aprecierea susţinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
a) folosirea adecvatã a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesitãţilor, gestionarea situaţiilor de crizã, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregãtirii şi perfecţionãrii profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul parchetelor;
b) comportamentul şi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul parchetului şi transparenţa actului de conducere;
c) îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege şi regulamente, cunoaşterea şi capacitatea de a pune în practicã politicile publice din domeniul justiţiei, strategiile naţionale şi secvenţiale în domeniul justiţiei şi respectarea principiului repartizãrii pe criterii obiective a cauzelor;
d) capacitatea de organizare, capacitatea rapidã de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidã.
(3) Nota finalã la susţinerea proiectului reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4) Rezultatele susţinerii proiectului se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediile parchetelor în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii, dupã susţinerea probei de cãtre toţi candidaţii.
(5) Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.
ART. 34
Desfãşurarea probei constând în susţinerea proiectului se înregistreazã cel puţin cu mijloace audio. Înregistrãrile se pãstreazã o perioadã de un an de la data desfãşurãrii probei, dupã care se distrug.
ART. 35
Testarea scrisã constã în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane, pe baza unui test-grilã.
ART. 36
(1) Cu 24 de ore înainte de desfãşurarea testãrii scrise, comisia de examinare stabileşte un set de 3 variante de subiecte.
(2) Subiectele şi baremele de evaluare şi notare se predau în plicuri distincte, închise şi sigilate, de cãtre comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii probei scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, dupã expirarea termenului de acces în sãlile de concurs.
ART. 37
(1) Accesul candidaţilor în sala de examen/concurs este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afişatã, la ora stabilitã, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în salã şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu şi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
(2) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, responsabilii de salã aduc la cunoştinţã candidaţilor modul de desfãşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã.
ART. 38
(1) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probelor scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului sau examenului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menţionatã explicit în bibliografia de concurs sau examen. Supraveghetorii verificã respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în sãli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidaţii se aşeazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila de concurs.
(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampileazã la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porţiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
(4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã şi încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele constatate şi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.
ART. 39
(1) Prin tragere la sorţi un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de comisia de examinare.
(2) Dupã extragerea variantei de subiecte, preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe subiectul extras.
(3) Nici un membru al comisiei nu poate pãrãsi centrul de concurs şi nu poate comunica conţinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probelor scrise.
(4) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
(5) Pe parcursul desfãşurãrii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de examinare. Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiei de examinare şi de organizare care supravegheazã desfãşurarea concursului sau examenului.
(6) Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidaţilor odatã cu subiectele, iar baremul de evaluare şi notare se afişeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã în 24 de ore, potrivit art. 14 alin. (4). Baremul definitiv stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor se publicã de îndatã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 40
(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în salã şi nici un candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine testarea scrisã.
(2) În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisia de examinare, nu poate depãşi 4 ore şi se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseşte altã hârtie decât cea distribuitã candidaţilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) Candidaţii care doresc sã corecteze o greşealã taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontalã. În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive, cum ar fi corectãri numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaştere, doresc sã îşi transcrie lucrarea fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de responsabilul de salã în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de responsabilul de salã, menţionându-se pe ele "anulat", se semneazã şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
ART. 41
(1) Pe mãsurã ce îşi încheie lucrãrile candidaţii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(3) La predarea lucrãrilor supraveghetorii bareazã spaţiile nescrise, verificã numãrul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de salã, pe care le semneazã candidaţii, precum şi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
(4) Pentru fiecare salã se întocmeşte un proces-verbal.
(5) Ciornele şi lucrãrile anulate se strâng separat şi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, preşedintelui sau vicepreşedinţilor comisiei de organizare a concursului, care le amestecã şi le numeroteazã, dupã care le predau preşedintelui comisiei de examinare, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
ART. 42
(1) Fiecare lucrare va fi corectatã de 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un procuror şi un specialist în management şi organizare instituţionalã.
(2) Fiecare lucrare se corecteazã şi se apreciazã de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei care corecteazã lucrarea, separat, cu note de la 0 la 10, cu douã zecimale, respectându-se baremul de evaluare şi notare stabilit de comisia de examinare sau modificat în conformitate cu dispoziţiile art. 39 alin. (6). Corectarea şi notarea pe baza baremului de evaluare şi notare se înregistreazã în borderouri de notare separate, de cãtre corectori, semnate de aceştia pe fiecare paginã.
(3) Nota lucrãrii scrise reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei de examinare. În cazul în care se constatã o diferenţã mai mare de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi procurori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(4) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre un membru al comisiei de organizare a concursului sau examenului. Dupã efectuarea acestor operaţiuni, colţul sigilat al lucrãrii se desface în prezenţa preşedintelui sau a unuia dintre vicepreşedinţii comisiei de organizare şi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. Notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de examen sau concurs.
(5) Rezultatul testãrii scrise se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii. Ora publicãrii pe site, menţionatã pe borderoul de examen, reprezintã momentul de la care curge termenul de contestaţii.
ART. 43
(1) Candidatul nemulţumit de nota obţinutã la lucrarea scrisã poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii, care le va înainta de îndatã Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
(3) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre alţi 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un procuror şi un specialist în management şi organizare instituţionalã.
(4) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacã în urma recorectãrii se înregistreazã diferenţe de notare mai mari de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi procurori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(5) Dacã diferenţa dintre media stabilitã la evaluarea iniţialã şi cea stabilitã la recorectare este mai mare de 1,5 puncte, se va proceda la recorectarea lucrãrii de cãtre toţi membrii comisiei de examinare, nota finalã reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(6) Nota obţinutã în urma contestaţiei este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(7) Rezultatele în urma contestaţiilor se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea candidaţii şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 44
(1) Nota finalã a concursului sau examenului reprezintã media aritmeticã dintre nota de la proiect şi nota de la proba scrisã.
(2) Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor şi se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) Funcţia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obţinut cea mai mare notã finalã.
(4) În caz de medii egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinutã la testarea scrisã, iar dacã şi acestea sunt egale, va fi avutã în vedere vechimea cea mai mare în funcţia de procuror.
(5) Pentru a ocupa funcţia pentru care candideazã, procurorul trebuie sã obţinã cel puţin media 7 (şapte), iar notele, atât la proiect, cât şi la testarea scrisã, trebuie sã fie cel puţin 5 (cinci).
ART. 45
(1) Consiliul Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constatã cã nu au fost respectate condiţiile prevãzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori cã existã dovada sãvârşirii unei fraude.

CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 46
(1) Numirea judecãtorilor şi procurorilor care îndeplinesc condiţia prevãzutã la <>art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care au obţinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, dupã caz, au fost declaraţi admişi la examen în funcţiile pentru care au candidat se face pe o perioadã de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singurã datã, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
(2) În cazul în care judecãtorul atacã în instanţã, în condiţiile legii, comunicarea Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, procedura de numire în funcţia de conducere se suspendã pânã la soluţionarea irevocabilã a cauzei. Pe aceastã perioadã funcţia de conducere va fi ocupatã prin delegare.
ART. 47
Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculeazã potrivit art. 101 şi urmãtoarele din Codul de procedurã civilã.
ART. 48
(1) Pentru cazurile în care în prezentul regulament se prevede afişarea la sediile curţilor de apel, tribunalelor, tribunalelor specializate şi judecãtoriilor şi ale parchetelor, anunţul respectiv se afişeazã de îndatã pe sau lângã uşa de intrare a instanţei sau parchetului.
(2) Preşedinţii instanţelor, precum şi procurorii generali sau, dupã caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele primului-grefier sau, dupã caz, grefierului-şef ori grefierului însãrcinat cu activitatea de registraturã, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul afişãrii, precum şi al retragerii documentului, grefierul noteazã ora şi data afişãrii sau ale retragerii pe document, sub semnãtura sa, transmiţând de îndatã documentul retras preşedintelui instanţei sau procurorului general ori, dupã caz, prim-procurorului.
ART. 49
(1) Toate documentele întocmite pentru concurs se pãstreazã în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
(2) Lucrãrile de concurs se pãstreazã în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.
(3) Originalele documentelor în privinţa cãrora prezentul regulament dispune cã se înainteazã prin fax cãtre Direcţia resurse umane şi organizare se transmit în cel mai scurt timp de cãtre curţile de apel, tribunale şi judecãtorii şi de cãtre parchete, prin grija preşedinţilor instanţelor şi a procurorilor generali sau, dupã caz, a prim-procurorilor parchetelor, şi se arhiveazã la mapele de concurs.
ART. 50
Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în mod corespunzãtor în cazul organizãrii concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecãtorilor militari şi procurorilor militari.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016