Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 septembrie 2001  privind desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina si farmacie in sesiunea din 18 noiembrie 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 26 septembrie 2001 privind desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina si farmacie in sesiunea din 18 noiembrie 2001

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 630 din 8 octombrie 2001


CAP. 1
Dispoziţii generale

1. Concursul de rezidentiat în medicina şi farmacie se organizeazã de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei anual, în luna noiembrie, la nivel naţional. În anul 2001 acesta va avea loc la data de 18 noiembrie şi se va desfasura în Centrul universitar Bucureşti, pe profiluri şi grupe de specialitãţi, astfel:
● Profilul medicina generalã:
M - Grupa specialitatilor medicale şi medicina de familie
C - Grupa specialitatilor chirurgicale
L - Grupa de laborator
● Profilul stomatologie
● Profilul farmacie
2. Numãrul de locuri pe profiluri, grupe de specialitãţi şi specialitãţi, precum şi centrele de pregãtire pentru fiecare specialitate vor fi aprobate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi vor fi comunicate prin publicaţia de concurs.
3. Coordonarea generalã a concursului de rezidentiat în medicina şi farmacie este asigurata de preşedintele Comisiei centrale de rezidentiat, numit anual prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
4.1. Concursul se desfãşoarã sub forma de test-grila cu 200 de întrebãri, pe o durata de 4 ore.
4.2. Se declara promovati candidaţii care obţin minimum 50% din punctajul maxim posibil la cele 200 de întrebãri, în limita numãrului de locuri publicat pentru fiecare grupa de specialitãţi.
4.3. Intrarea în rezidentiat a cadrelor didactice încadrate ca preparatori la disciplinele clinice şi preclinice, cu sau fãrã corespondent în nomenclatorul specialitatilor medicale, a asistentilor de cercetare şi a doctoranzilor cu frecventa se face în urma concursului naţional, cu condiţia obţinerii unui punctaj egal cu al ultimului candidat care a ales loc la specialitatea respectiva. Preparatorii, asistentii de cercetare şi doctoranzii cu frecventa pot efectua pregãtire în rezidentiat în afarã normei de baza. Doctoranzii cu frecventa, la sfârşitul celor 4 ani de doctorat, vor fi încadraţi pe perioada determinata pentru continuarea pregãtirii în rezidentiat în specialitatea în care sunt confirmati.
4.4. Medicii rezidenţi au obligaţia sa efectueze pregãtirea şi sa susţinã examenul de medic specialist în specialitatea pentru care au optat. Schimbarea specialitatii este posibila numai între acele specialitãţi pentru care candidatul are cel puţin media ultimului admis.
5. Informaţiile generale importante despre concursul de rezidentiat în medicina şi farmacie sunt fãcute publice prin presa, radio, televiziune, iar cele de detaliu, prin publicarea în periodicele de profil şi prin Internet la adresa www.ms.ro.

CAP. 2
Tematica, bibliografie, întrebãri

6.1. Tematicile concursului de rezidentiat în medicina şi farmacie sunt diferite pe profiluri şi grupe de specialitãţi ca şi bibliografia aferentã. Ele vor fi elaborate de Colegiul Medicilor din România, respectiv de Colegiul Farmacistilor din România, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi vor fi publicate cu 6 luni înaintea concursului. Pentru concursul de rezidentiat în medicina şi farmacie din anul 2001 tematica şi bibliografia sunt identice cu cele din anul precedent. Fiecare subiect din tematica are o singura sursa bibliografica.
6.2. Întrebãrile vor fi diferite în funcţie de profil sau de grupele de specialitãţi. Fiecare dintre cele 5 seturi de întrebãri este conceput de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecãrui grup de lucru este desemnat de cãtre preşedintele Comisiei centrale de rezidentiat, iar numele lui va fi fãcut public o data cu închiderea concursului. Coordonatorul fiecãrui grup rãspunde în întregime de corectitudinea formularii intrebarii, de alegerea raspunsurilor corecte şi de pãstrarea secretului intrebarii. Coordonatorul grupului va da viza "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor cu întrebãri.

CAP. 3
Candidaţi

7. La acest concurs se pot prezenta:
- medici şi farmacisti care au promovat examenul de licenta, cu sau fãrã stagiul de un an;
- rezidenţi aflaţi în pregãtire;
- medici specialişti care doresc sa obţinã cea de-a doua specialitate.
8.1. Înscrierile la concursul de rezidentiat în medicina şi farmacie se fac la sediile direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, din momentul apariţiei în presa a publicatiei de concurs şi se termina cu 20 de zile înaintea concursului.
8.2. Publicaţia de concurs va cuprinde urmãtoarele:
- data, locul şi ora desfãşurãrii concursului;
- condiţiile de participare;
- locul şi perioada de înscriere;
- numãrul de locuri;
- informaţii generale.
9. Dosarele de înscriere a candidaţilor trebuie sa conţinã urmãtoarele documente:
● cerere de înscriere la concurs cu numele de familie, iniţialã tatãlui (nu a soţului) şi cu toate numele de botez înscrise în buletinul/cartea de identitate, seria şi numãrul actului de identitate, precum şi grupa de specialitãţi pentru care concureazã;
● xerocopie de pe buletinul de identitate/cartea de identitate (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);
● copie legalizatã de pe diploma de licenta de medic sau de farmacist; absolvenţii promotiei 2001 pot prezenta adeverinta privind promovarea examenului de licenta;
● medicii rezidenţi şi medicii specialişti vor depune adeverinta eliberata de unitatea în care sunt încadraţi, din care sa reiasã specialitatea în care sunt confirmati;
● certificat medical privind starea de sãnãtate, eliberat de unitatea sanitarã teritorialã desemnatã de direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în care se va preciza dacã se constata afecţiuni pentru care exista contraindicatii de a desfasura activitatea în unele specialitãţi, cu menţionarea specialitatilor respective;
● copii legalizate de pe actele doveditoare (certificat de cãsãtorie etc.) pentru cei care şi-au schimbat numele;
● chitanţa de plata a taxei de concurs, stabilitã de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
10.1. Dupã verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor alcãtui liste separate pe profiluri şi grupe de specialitãţi cuprinzând candidaţii în ordinea alfabetica a numelor, care vor conţine urmãtoarele rubrici:



DSPJ .....................................
Profilul .................................
Grupa de specialitate ....................
┌─┬─────────┬───────┬────────┬───────────┬────────┬────────────────┬───────────┐
│N│Numele şi│Seria │ │Universi- │ │Locul actual de │ Observaţii│
│r│prenumele│şi nr. │ │tatea de │Data │ munca │cu privire │
│ │(cu ini- │actului│Promotia│Medicina, │naşterii├───────┬────────┤la starea │
│c│tiala │ de │ │şi Farmacie│ │Funcţia│Unitatea│de sãnãtate│
│r│tatãlui) │identi-│ │facultatea │ │ │ │ │
│t│ │tate │ │absolvitã │ │ │ │ │
├─┼─────────┼───────┼────────┼───────────┼────────┼───────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴─────────┴───────┴────────┴───────────┴────────┴───────┴────────┴───────────┘



10.2. Listele astfel redactate vor fi transmise Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei (Str. Regiei nr. 8, sectorul 6, Bucureşti) prin e-mail pe adresa: inppmf@go.ro în program EXCEL, în termen de doua zile de la terminarea inscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin "Prioripost" pe adresa de mai sus, însoţite de discheta.
10.3. Concursul de rezidentiat în medicina şi farmacie se va desfasura în data de 18 noiembrie 2001.
10.4. Dupã centralizarea şi verificarea tabelelor cuprinzând candidaţii înscrişi Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei va proceda la redactarea listei finale cuprinzând candidaţii înscrişi la concurs pe profiluri şi grupe de specialitãţi, în ordine alfabetica. Repartizarea candidaţilor pe sali se va face diferenţiat, pe profilul şi grupa de specialitãţi pentru care s-au înscris.
10.5. Cu 3 zile înaintea concursului candidaţii vor putea afla sala şi ora începerii probei de concurs fie cercetand adresa de Internet a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei: www.ms.ro, fie consultând listele finale cuprinzând candidaţii (pe profiluri şi grupe de specialitãţi, în ordinea alfabetica a numelor) ce vor fi afişate la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
10.6. Cu cel puţin 24 de ore înaintea concursului la fiecare sala se va afişa lista cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala respectiva.

CAP. 4
Desfãşurarea concursului de rezidentiat în medicina şi farmacie

11.1. Concursul se desfãşoarã într-o singura zi.
11.2. În dimineata concursului, la ora 7,30, şeful de sala împreunã cu supraveghetorii vor lipi în dreptul fiecãrui loc din sala o legitimatie de banca cu numãrul de ordine al candidatului respectiv, numãr corespunzãtor celui aflat în listele cuprinzând candidaţii.
11.3. Începând cu ora 8,30 candidaţii vor putea intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare vor fi legitimati de cãtre şeful de sala, pe baza actului de identitate sau a pasaportului, documente ce trebuie sa fie în termen de valabilitate. Cei care nu poseda un astfel de document valabil nu vor fi primiţi în sala de concurs.
12.1. Candidaţii vor fi asezati în sala în ordine aflabetica, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-sotie, fraţi, candidaţi care au obligaţia, sub sancţiunea anulãrii lucrãrii şi a eliminãrii din concurs, sa semnaleze aceste situaţii pentru a putea fi asezati separat. Candidaţii aflaţi în sala pot declara sub semnatura situaţiile susmenţionate. Fiecare candidat se va aseza la locul indicat prin legitimatia de banca. Candidaţii vor ocupa numai locurile indicate de organizatori şi nu vor avea voie sa le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzãtor, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sala.
12.2. Candidaţii vor fi asezati în sala în asa fel încât sa rãmânã cel puţin un loc liber între doi candidaţi.
12.3. În prezenta tuturor candidaţilor şefii de sala vor citi instrucţiunile privind modul de desfãşurare a concursului de rezidentiat în medicina şi farmacie.
13.1. Începând cu ora 8,45 se vor împãrţi candidaţilor grilele pentru rãspuns şi câte un pix-carioca de culoare neagra pentru completarea grilei (atât pentru completarea raspunsurilor considerate corecte, cat şi a datelor de identitate). Cele patru tipuri de grile pentru rãspuns se vor împãrţi astfel:
● rândul 1 primeşte grile tip A şi B, conform urmãtoarei scheme:
A - B - A - B - A - B - etc.;
● rândul 2 primeşte grile tip C şi D, conform urmãtoarei scheme:
C - D - C - D - C - D - etc.;
● rândul 3 primeşte grile tip A şi B conform urmãtoarei scheme:
B - A - B - A - B - A - etc.;
● rândul 4 primeşte grile tip C şi D, conform urmãtoarei scheme:
D - C - D - C - D - C - etc.
13.2. Începând cu rândul 5 se repeta schema de mai sus (rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2 etc.), pana în momentul în care toţi candidaţii vor primi o grila de rãspuns.
13.3. Se va proceda la verificarea de cãtre fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipãrire, caz în care grila respectiva va fi înlocuitã. Fiecare candidat va completa apoi, în spaţiul special din grila, datele personale, cu litere majuscule (de tipar).
13.4. Şeful de sala şi supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor înscrise, confruntandu-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimatia de banca. Dupã aceasta operaţiune actul de identitate al fiecãrui candidat va rãmâne pe banca pe toatã durata probei scrise. Candidaţii poarta intreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise în grila.
13.5. Sacii sigilati conţinând caietele cu întrebãri vor fi adusi în sali în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatatã de şeful de sala şi de 3 candidaţi din sala respectiva. La ora 10,00 se vor desigila sacii în toate sãlile de concurs. Se vor împãrţi apoi candidaţilor caietele cu întrebãri, ţinându-se seama de tipul de grila primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe mãsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sala va nota la loc vizibil şi va informa candidaţii asupra orei de începere şi a celei de terminare a concursului (fie prin scriere pe tabla, fie pe o hârtie ce va fi afişatã).
13.6. Fiecare candidat va verifica caietul cu întrebãri, fiind schimbate caietele care conţin greşeli de tipãrire.
13.7. Intreaga responsabilitate asupra corespondentei dintre tipul de grila şi cel al caietului cu întrebãri revine candidatului.
13.8. Candidaţii care nu sunt prezenţi în sala în momentul deschiderii sacilor conţinând caietele cu întrebãri nu mai au acces în sala de concurs.
13.9. În timpul concursului candidaţii nu au voie sa consulte nici un fel de materiale, sa discute cu ceilalţi candidaţi, sa copieze sau sa aibã asupra lor aparatura electronica de comunicare. Materialele documentare vor fi depozitate într-un colt al sãlii în care candidaţii nu vor avea acces pana la terminarea concursului.
13.10. La terminarea concursului candidaţii vor preda şefului de sala, sub semnatura, grila de rãspuns. Caietul cu întrebãri rãmâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care din orice motiv pãrãsesc sala în primele 3 ore de concurs.
13.11. Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs vor fi mentionati ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda grila de rãspuns şi caietul cu întrebãri, sub semnatura, şi vor putea pãrãsi sala doar dupã expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de sala va scrie pe grila lor "retras din concurs". Aceste grile vor fi preluate, constituind documente pe baza cãrora, în lista finala, pentru candidatul care s-a retras, se va face menţiunea "retras din concurs". Dupã pãrãsirea sãlii nici unui candidat nu îi mai este permisã revenirea (pe perioada desfãşurãrii probei) pentru nici un motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesitaţi fiziologice; în acest caz va fi însoţit de 2 supraveghetori şi se va accepta o lipsa din sala de maximum 10 minute. Timpul absentei din sala nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
13.12. Grilele de rãspuns bune de corectat se predau de cãtre candidaţi, sub semnatura, şefului de sala. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenta autorului şi a încã 2 candidaţi din sala respectiva, care vor semna pe grila. Dupã anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectiva şeful de sala, în prezenta a 3 candidaţi, ambaleaza şi sigileaza plicul cuprinzând grilele corectate şi discheta.
13.13. Grilele de rãspuns cu menţiunea "retras din concurs" se ambaleaza separat.
13.14. Grilele de rãspuns gresite şi cele nefolosite vor fi ambalate separat şi vor purta menţiunea "anulat".
13.15. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu menţiunea "retras din concurs" şi grile cu menţiunea "anulat") se vor mentiona sala, numãrul de candidaţi, numãrul de grile corectate, respectiv "retras din concurs", "anulat".
13.16. Şefii de sala vor completa un proces-verbal privind numãrul de candidaţi înscrişi, numãrul de candidaţi prezenţi, numãrul de grile, de caiete şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de şefii de sala, de supraveghetori şi de 3 candidaţi.
13.17. Coletele şi procesele-verbale vor fi puse în saci care se vor sigila şi vor fi predati reprezentanţilor Comisiei centrale de rezidentiat. Pentru sigilare se vor folosi clesti speciali, care se vor afla la reprezentanţii comisiei Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei care rãspund de localul respectiv de concurs.
13.18. Sacii vor fi transportaţi la sediul Comisiei centrale de rezidentiat. Încãperile în care se vor depozita sacii vor fi sigilate de Comisia centrala de rezidentiat.

CAP. 5
Clasificarea candidaţilor

14. Preşedintele Comisiei centrale de rezidentiat împreunã cu colectivele care au alcãtuit întrebãrile de concurs vor fi prezenţi în ziua concursului la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, începând cu ora 11,00, pentru a alcãtui grila cu rãspunsurile la întrebãrile de concurs pentru fiecare profil şi grupa de specialitate. Grilele cu raspunsuri vor fi multiplicate în prezenta Comisiei centrale de rezidentiat şi vor fi transmise în sali prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul va fi înmânat şefului de sala de cãtre delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi dupã predarea de cãtre toţi candidaţii a grilelor pentru corectat.
15. Prelucrarea rezultatelor se va face de cãtre o comisie de specialişti desemnaţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
Membrii acestei comisii nu au voie sa introducã sau sa scoatã din sala respectiva nici un fel de material. În sala respectiva nu vor avea acces decât persoanele care formeazã comisia mai sus menţionatã.
16. Înainte de alcãtuirea clasificarii se va proceda la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecãrui colet, semnalandu-se eventualele neconcordante.
17. Clasificarea pe profiluri şi grupe de specialitãţi va rezulta din unificarea rezultatelor electronice.

CAP. 6
Rezultate

18. Data afişãrii clasificarii va fi anunţatã în timp util prin mass-media.
19. Clasificarile, data şi locul alegerii specialitatilor şi centrelor de pregãtire vor fi afişate la sediul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi vor putea fi accesate prin Internet la adresa www.ms.ro.

CAP. 7
Alegerea specialitatii şi a centrelor de pregãtire

20. Alegerea locurilor se va face prin telespicher, în baza clasificarilor afişate, în prezenta Comisiei centrale de rezidentiat desemnate şi a unor comisii locale, la nivelul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, unde se afla instalat telespicherul. La alegerea specialitatii şi a centrului de pregãtire candidaţii vor prezenta actul de identitate sau pasaportul, aflat în termen de valabilitate.
Împuterniciţii vor prezenta actul de identitate propriu şi o împuternicire data de candidat la notariat.
21. Candidaţii sau împuterniciţii acestora, care nu sunt prezenţi la data, ora şi locul fixate pentru alegerea specialitatii şi a centrului de pregãtire, pierd drepturile conferite de concurs.

CAP. 8
Exemplificãri privind tipurile de întrebãri şi modul de punctare

22. Caietele de concurs vor avea un numãr de 200 de întrebãri pentru fiecare profil şi grupa de specialitãţi.
23. Cele 200 de întrebãri de concurs pot fi de doua tipuri:
(i) întrebãri tip complement simplu, cu un singur rãspuns posibil din 5; se noteaza fiecare intrebare cu rãspuns corect cu 4 puncte; dacã la aceste întrebãri candidaţii marcheaza mai mult sau mai puţin de un rãspuns corect, întrebarea se anuleazã (punctaj 0);
(ii) întrebãri tip complement multiplu cu 2-4 raspunsuri corecte; fiecare intrebare cu raspunsuri corecte va fi notatã cu 5 puncte; dacã la aceste întrebãri candidatul marcheaza mai puţin de 2 sau mai mult de 4 raspunsuri, întrebarea se anuleazã (punctaj 0).
În caietul de concurs se vor preciza întrebãrile de tip complement simplu şi întrebãrile de tip complement multiplu.
Exemplu:


────────
A B C D E = intrebare cu doua raspunsuri corecte A şi C
x x
- dacã candidatul marcheaza corect A şi C, acesta va primi 5 puncte;
- dacã candidatul marcheaza A şi B, acesta va fi punctat astfel:
A B C D E
1 0 0 1 1 = 3 puncte.
Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului ponderat, care reprezintã calculul statistic în funcţie de rãspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea consideratã ca având gradul de dificultate cel mai mare.

CAP. 9
Probleme de organizare

24. Pentru buna desfãşurare a concursului de rezidentiat în medicina şi farmacie se stabileşte o serie de grupuri de lucru pentru îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
● publicarea tematicii de concurs şi a bibliografiei, precum şi a regulamentului de desfãşurare a concursului; coordonator este preşedintele Comisiei centrale de rezidentiat;
● stabilirea numãrului de locuri pe profiluri, grupe de specialitãţi şi centre de pregãtire;
● rezolvarea problemelor financiare (încasãri de taxe, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata prompta a personalului care a contribuit la desfãşurarea concursului etc.);
● închirierea salilor pentru concurs şi prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecãrei sali, avându-se grija sa rãmânã în fiecare sala 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sãlii); verificarea cu o saptamana înainte a condiţiilor de lucru în sala respectiva (caldura, lumina, aerisire, scaune bune etc.);
● asigurarea materialelor necesare pentru intreaga sesiune (hârtie, pixuri-carioca de culori diferite, hârtie de impachetat, plicuri pentru grile, sfoara, ceara roşie, dischete noi etc.);
● organizarea supravegherii concursului, astfel:
- solicitarea prin Direcţia de Sãnãtate Publica a Municipiului Bucureşti a unui numãr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidaţi, dar nu mai puţin de 3 persoane pentru o sala);
- desemnarea sefilor de clãdire, de sala şi a supraveghetorilor, pe locuri de concurs;
- elaborarea şi tipãrirea instrucţiunilor pentru şefii de clãdire, de sala şi pentru supraveghetori;
- instruirea acestora cu o saptamana înainte de data concursului de rezidentiat;
● întocmirea şi tipãrirea listelor cuprinzând candidaţii, a legitimatiilor de banca şi repartizarea candidaţilor pe sali, în funcţie de capacitatea fiecãreia, afişarea numelor acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet;
● elaborarea instrucţiunilor pentru candidaţi şi afişarea acestora;
● elaborarea şi tipãrirea documentelor nesecrete (procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clãdiri şi de sala, de predare-primire a sacilor conţinând caiete cu întrebãri şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, adicã plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile cu menţiunea "retras din concurs", caiete cu întrebãri nefolosite, atât ale sefilor de sala cãtre şefii de clãdire, cat şi ale sefilor de clãdire cãtre Comisia centrala de rezidentiat; procese-verbale privind derularea concursului de rezidentiat, completate şi semnate de şefii de sala şi de supraveghetori, grilele de rãspuns, plicurile ce vor conţine borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunostinta despre punctaj);
● tipãrirea caietelor cu întrebãri;
● transportul caietelor cu întrebãri la sãlile de concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de Comisia centrala de rezidentiat, pregãtirea maşinilor şi a personalului insotitor;
● pregãtirea pentru corectura dupã aducerea în sali a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de sala sau supraveghetorii;
● stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator;
● citirea grilelor prin scanare;
● stabilirea grilei de rãspuns;
● stabilirea clasificarilor finale în ordinea descrescãtoare a punctajelor, cu departajare prin punctajul ponderat, pe profiluri şi grupe de specialitãţi;
● afişarea clasificarilor finale la sediul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
● crearea unei pagini de web pe Internet, denumita rezidentiat 2001, în care se vor publica toate informaţiile nesecrete legate de concurs (repartizarea pe sali a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiunile pentru candidaţi, punctajele obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificarii etc.);
● alegerea locurilor publicate la rezidentiat şi a centrelor de pregãtire prin telespicher.
25. Pregãtirea materialelor necesare în vederea desfãşurãrii concursului:
A. Grilele pentru rãspuns vor fi tipãrite pana la data de 10 noiembrie 2001, într-un numãr dublu fata de numãrul candidaţilor înscrişi pe liste plus o rezerva de 10% din fiecare tip, pentru a preintampina posibilele dificultãţi generate de distribuirea diferita a fiecãrui tip de grila în sali.
Grilele vor fi de patru tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupa de specialitãţi, corespunzãtor cu notarea caietelor cu întrebãri, în asa fel încât în sali candidaţii care au locurile apropiate sa aibã grile şi caiete de tipuri diferite.
Pregãtirea sacilor pentru sali, conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebãri), se va face de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în saptamana premergãtoare concursului.
Fiecare sac, pe care se vor înscrie profilul, grupa de specialitãţi, clãdirea, sala, precum şi conţinutul sacului, va cuprinde urmãtoarele materiale:
● colete sigilate cu grile pentru rãspuns; numãrul grilelor pentru rãspuns va fi dublu fata de numãrul candidaţilor din sala respectiva (+10%), în asa fel încât sa se asigure posibilitatea schimbãrii grilei cu una de acelaşi tip, o data pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a fãcut greşeli şi solicita schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor înscrie sala, numãrul de candidaţi din sala respectiva, numãrul de grile pentru rãspuns conţinute de colet (numãrul candidaţilor din sala respectiva x 2 + 10%);
● pixuri-carioca pentru completarea grilei de rãspuns; numãrul pixurilor-carioca trebuie sa fie corespunzãtor numãrului candidaţilor din sala respectiva plus o rezerva de 30%;
● plicuri format A4 pentru impachetarea grilelor corectate;
● coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse în plicuri;
● plicuri format A5 conţinând plumbii şi sarma pentru sigilat sacii;
● banda adeziva pentru sigilat plicurile cu grilele corectate şi coletele cu grilele anulate şi retrase din concurs;
● sfoara pentru legat coletele cu grile;
● hârtie de impachetat pentru coletele cu grilele anulate şi retrase din concurs;
● sarme cu plumbi;
● pixuri-carioca de culoare roşie.
Sacii cu materialele nesecrete, sigilati, vor fi depozitati la sediul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei (Comisia centrala de rezidentiat) în ziua de 16 noiembrie 2001. Sediul va fi sigilat.
În dimineata zilei de 18 noiembrie 2001 sacii sigilati, conţinând materialele menţionate mai sus, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfãşurare a concursului de rezidentiat.
B. Caietele cu întrebãri (crearea şi multiplicarea lor)
Preşedintele Comisiei centrale de rezidentiat stabileşte personalul responsabil cu crearea subiectelor pentru fiecare grupa de specialitãţi. Acesta îşi alege grupul de lucru pentru conceperea intrebarilor. Grupurile de lucru vor fi fãcute publice în ziua concursului de rezidentiat.
Întrebãrile vor fi concepute pe baza tematicii şi bibliografiei deja anunţate. Ele vor fi prezentate în anumite condiţii de punere în pagina şi/sau pe discheta, pe un anumit tipar.
Caietele cu întrebãri vor fi multiplicate de o comisie special desemnatã, care va lucra într-un loc fãrã nici o legatura cu exteriorul şi care nu va pãrãsi locul respectiv decât dupã minimum o ora de la începerea probei scrise (deci nu mai devreme de ora 11,00 în ziua de 18 noiembrie 2001). La locul respectiv comisia desemnatã va dispune de toate materialele şi echipamentele necesare pentru multiplicarea caietelor cu întrebãri şi ambalarea lor în sacii ce vor fi sigilati. Caietele cu întrebãri vor fi multiplicate într-un numãr stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor din fiecare sala plus o rezerva de 20%. Caietele cu întrebãri vor fi multiplicate pe patru tipuri, notate A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupa de specialitãţi. Caietele vor conţine aceleaşi întrebãri, dar ordinea acestora va fi diferita pentru fiecare dintre cele patru tipuri de caiete.
Dupã multiplicarea caietelor cu întrebãri într-un numãr corespunzãtor pentru fiecare tip, acestea vor fi impachetate, puse în saci, iar sacii vor fi sigilati. Caietele cu întrebãri vor fi multiplicate într-un numãr egal cu numãrul candidaţilor care vor primi caietul de tipul respectiv plus o rezerva de 20%, pentru înlocuire în cazul unor eventuale greşeli de tipãrire şi pentru preîntâmpinarea dificultãţilor legate de distribuirea diferita a fiecãrui tip de caiet în sali. Aceasta rezerva de caiete pentru fiecare tip va fi pusã în sacul desemnat pentru fiecare sala de concurs.
În dimineata zilei de 18 noiembrie 2001 sacii sigilati, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportaţi la locul de desfãşurare a concursului de rezidentiat de cãtre comisiile special desemnate, în maşini însoţite de doua persoane.
Dupã terminarea operaţiunilor de multiplicare toate materialele rãmase (rebuturi, plusuri, matrite din copiatoare etc.) vor fi impachetate separat, sigilate şi transportate la sediul Comisiei centrale de rezidentiat.

──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016