Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 mai 2003  cu privire la acordarea, suspendarea si retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul productiei de produse alimentare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 26 mai 2003 cu privire la acordarea, suspendarea si retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul productiei de produse alimentare

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 10 iunie 2003
CAP. 1
Generalitati

1. Prezentul regulament se referã la condiţiile pe care agenţii economici trebuie sa le îndeplineascã pentru a desfasura o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare, în vederea asigurãrii protecţiei consumatorilor şi a mediului şi a eliminãrii tendinţelor de abuzuri, fraude sau falsificãri în acest domeniu, precum şi la condiţiile în care se fac acordarea, suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie.
1.1. Agenţii economici pot desfasura activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare numai pe baza unor licenţe de fabricaţie.
1.2. Licentele de fabricaţie a produselor alimentare se acorda urmãtoarelor categorii de producãtori:
a) agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare, persoane juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate;
b) asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate sa desfãşoare o activitate economicã independenta în domeniul producţiei de produse alimentare.
2. Persoanele juridice sau fizice definite la pct. 1.2 sunt denumite în prezentul regulament agenţi economici.
3. Licentele de fabricaţie se solicita de cãtre agenţii economici la punerea în funcţiune a fiecãrei unitãţi în care aceştia vor desfasura activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare şi se acorda de cãtre direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în funcţie de dotãri, de pregãtirea de specialitate a personalului, de condiţiile de igiena şi de posibilitãţile de garantare a calitãţii produselor fabricate.
4. Licentele de fabricaţie acordate agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare atesta ca aceştia au dreptul sa efectueze astfel de activitãţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, la un nivel de siguranta şi de calitate care sa asigure protecţia consumatorilor şi a mediului.
5. Licentele de fabricaţie se acorda pentru fiecare categorie de produse alimentare şi alte activitãţi din domeniul producţiei de produse alimentare în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul regulament.

CAP. 2
Procedura de acordare a licenţelor de fabricaţie

1. În vederea desfãşurãrii unei activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare, agentul economic înainteazã direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorialã este amplasata unitatea pentru care solicita licenta de fabricaţie cererea-tip pentru acordarea licenţei de fabricaţie, întocmitã conform anexei nr. 2 la prezentul regulament, însoţitã de documente justificative.
1.1. Pentru agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de producţie, documentaţia care însoţeşte cererea pentru acordarea licenţei de fabricaţie cuprinde:
a) statutul societãţii comerciale sau autorizaţia eliberata în conformitate cu reglementãrile în vigoare pentru asociaţiile familiale şi persoanele fizice autorizate sa desfãşoare o activitate economicã independenta, în copie xerox;
b) certificatul de înmatriculare a societãţii comerciale, emis de oficiul registrului comerţului, în copie xerox;
c) certificatul de înregistrare fiscalã a societãţii comerciale sau a asociaţiei familiale şi persoanei fizice, în copie xerox;
d) autorizaţia sanitarã de funcţionare a unitãţii pentru care se solicita licenta de fabricaţie, eliberata de cãtre direcţia de sãnãtate publica judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorialã se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, în copie xerox, sau anexa la certificatul de înregistrare eliberat de Biroul unic, semnatã şi stampilata, în copie xerox, pentru unitãţile care desfãşoarã activitãţi care sunt supuse înregistrãrii şi autorizãrii de funcţionare prin Biroul unic al camerei de comerţ şi industrie;
e) autorizaţia sanitarã veterinara de funcţionare pentru unitãţile care sunt supuse controlului sanitar veterinar, eliberata de cãtre direcţia sanitarã veterinara judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorialã se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, în copie xerox, sau anexa la certificatul de înregistrare eliberat de Biroul unic, semnatã şi stampilata, în copie xerox, pentru unitãţile care desfãşoarã activitãţi care sunt supuse înregistrãrii şi autorizãrii de funcţionare prin Biroul unic al camerei de comerţ şi industrie;
f) fişa unitãţii pentru care se solicita licenta de fabricaţie, întocmitã conform anexei nr. 3 la prezentul regulament;
g) fişa laboratorului uzinal, întocmitã conform anexei nr. 4 la prezentul regulament;
h) specificaţia tehnica sau standardul de firma, elaborata şi aprobatã de agentul economic, care trebuie sa cuprindã condiţiile de calitate ale produsului şi data durabilitatii minimale a acestuia, de respectarea cãrora producãtorul rãmâne rãspunzãtor, condiţiile specifice de manipulare, transport şi depozitare şi regulile de verificare a calitãţii;
i) schema şi instrucţiunile tehnologice pentru fiecare categorie de produse pentru care se solicita licenta de fabricaţie, care trebuie sa cuprindã toate fazele fluxului tehnologic, începând cu recepţia materiilor prime pana la depozitarea produsului finit, şi modul în care sunt verificaţi şi controlati parametrii tehnologici, precum şi utilajele şi instalaţiile tehnologice;
j) fişa cu privire la pregãtirea de specialitate a personalului, întocmitã conform anexei nr. 5 la prezentul regulament, în care sa se menţioneze:
- personalul de conducere a procesului de fabricaţie, care trebuie sa aibã, în funcţie de gradul de complexitate al unitãţii, cel puţin pregãtire profesionalã medie de specialitate, atestata;
- personalul de laborator, care trebuie sa aibã, în funcţie de gradul de complexitate al unitãţii, cel puţin pregãtire profesionalã de specialitate, atestata;
- personalul de execuţie, care va cuprinde, preponderent, personal calificat cu pregãtire profesionalã specifica la nivelul de complexitate al activitãţilor pe care le desfãşoarã.
1.2. Agenţii economici care desfãşoarã activitãţi în laboratoare de patiserie-cofetarie prezintã documentele prevãzute la lit. a)-f) ale pct. 1.1.
1.3. Agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de ambalare şi/sau imbuteliere de produse alimentare prezintã documentele prevãzute la lit. a)-f) ale pct. 1.1.
2. Cererea, completatã cu datele necesare, se depune la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorialã se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, inregistrandu-se în registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la prezentul regulament, numai dacã este însoţitã de documentaţia prevãzutã la pct. 1.1, 1.2 şi 1.3, dupã caz.
3. Reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, numiţi prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie, din cadrul direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, analizeazã dacã documentaţia depusa corespunde prevederilor prezentului regulament şi comunica agentului economic dacã exista documente necorespunzãtoare, situaţie în care acesta va depune o noua cerere însoţitã de documentaţia completatã conform observaţiilor fãcute.
4. În situaţia în care se constata ca documentaţia depusa corespunde prevederilor prezentului regulament, reprezentanţii împuterniciţi verifica la fata locului, la unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, realitatea datelor înscrise în documentaţie.
Reprezentanţii împuterniciţi pot verifica realitatea faptica a datelor înscrise în documentaţie, împreunã cu personalul de specialitate din cadrul asociaţiilor profesionale sau al institutelor de cercetare de profil, cu experienta în domeniu. În acest sens, direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti vor solicita asociaţiilor profesionale ori institutelor de cercetare de profil sa nominalizeze specialiştii care pot participa la aceste verificãri.
Verificarea faptica a datelor înscrise în documentaţie se face de cãtre reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, numiţi prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, în baza unei legitimatii şi ştampile, conform modelelor prezentate în anexa nr. 10 la prezentul regulament.
5. Rezultatul verificãrilor faptice se înscrie într-un proces-verbal care se semneazã de reprezentantul împuternicit constatator şi de reprezentantul împuternicit al agentului economic, redactat în doua exemplare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7 la prezentul regulament, din care un exemplar rãmâne la agentul economic şi unul la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
6. În situaţia în care se constata ca datele înscrise în documentaţie nu corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se menţioneazã distinct în procesul-verbal şi constituie motivatia neacordarii licenţei de fabricaţie. Dupã înlãturarea deficienţelor constatate şi menţionate în procesul-verbal, agentul economic poate depune o noua cerere, în vederea acordãrii licenţei de fabricaţie.
7. În situaţia în care se constata ca datele înscrise în documentaţie corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se menţioneazã în procesul-verbal, care constituie actul în baza cãruia se elibereazã licenta de fabricaţie.
8. Agentul economic va depune la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorialã este amplasata unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie documentul prin care se dovedeşte plata taxei pentru acordarea licenţei de fabricaţie, în termen de 72 de ore de la data încheierii procesului-verbal.
Taxa pentru eliberarea licenţei de fabricaţie a produselor alimentare se achitã prin virare, cu ordin de plata, în contul bugetului de stat "Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare", deschis la trezoreria statului în a carei raza se afla sediul fiscal al agenţilor economici respectivi.
În sectoarele municipiului Bucureşti şi în judeţul Ilfov, unde nu funcţioneazã trezorerii ale statului, taxa se vireazã în contul "Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare", deschis la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A. pe seama organelor financiare teritoriale.
Documentul de justificare a achitãrii taxei îl reprezintã copia de pe ordinul de plata, confirmatã de unitatea bancarã, pentru virarea sumei la bugetul de stat. În ordinul de plata se specifica: "Suma reprezintã taxa pentru eliberarea licenţei de fabricaţie, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
9. În baza procesului-verbal de verificare a realitãţii datelor înscrise în documentaţia pentru acordarea licenţelor de fabricaţie şi a documentului de justificare a achitãrii taxei, direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorialã se afla unitatea de producţie elibereazã licenta de fabricaţie, redactatã conform anexelor nr. 8a) şi 8b) la prezentul regulament.
10. Licentele de fabricaţie eliberate se vor inregistra la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti la care au fost înregistrate cererile pentru acordarea acestora, în registrul de evidenta a licenţelor de fabricaţie, conform modelului din anexa nr. 9 la prezentul regulament.
11. Agentul economic care se considera nedreptatit din cauza neacordarii licenţei de fabricaţie poate depune contestaţie la conducerea direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti la care a fost înregistratã cererea sa, în termen de 15 zile de la data respingerii solicitãrii. Directorul general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti va soluţiona contestaţia în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii acesteia.
12. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestaţiei se poate adresa instanţei judecãtoreşti, în baza <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 .
13. Licentele de fabricaţie a produselor alimentare se elibereazã în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrãrii cererii agentului economic, dacã sunt îndeplinite prevederile pct. 7 şi 8.
14. Modificarea condiţiilor care au stat la baza acordãrii licenţelor de fabricaţie obliga agentul economic sa solicite în termen de 30 de zile o noua licenta de fabricaţie a produselor alimentare. Se considera condiţii modificate, în spiritul legii:
a) schimbarea profilului de activitate pentru care a fost acordatã licenta;
b) schimbarea proprietarului, acţionarului sau a asociatului majoritar ori a titularului licenţei de fabricaţie.
Schimbarea doar a denumirii unui agent economic nu obliga agentul sa solicite o noua licenta de fabricaţie, aceasta schimbare trebuind sa fie notificatã direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara care a eliberat licenta.
15. În intervalul de timp de la înregistrarea cererii pentru acordarea licenţei de fabricaţie şi pana la acordarea acesteia este interzis agentului economic sa producã, cu excepţia unei perioade de maximum 3 zile pentru efectuarea probelor tehnologice necesare realizãrii produsului, a cãrui valorificare este permisã dupã acordarea licenţei de fabricaţie.

CAP. 3
Procedura de suspendare şi de retragere (anulare) a licenţelor de fabricaţie

1. Suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie se fac de cãtre direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti care le-au eliberat.
2. Suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie se dispun în urma:
a) controalelor efectuate la agenţii economici de reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, numiţi prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, prin încheierea procesului-verbal de control conform modelului din anexa nr. 11 la prezentul regulament;
b) controalelor efectuate de alte organe de control care au prevãzutã aceasta mãsura în actele normative specifice domeniului lor de activitate, prin transmiterea la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara pe a carei raza teritorialã este amplasata unitatea controlatã a copiei actului de control încheiat, în baza cãruia se aplica prevederea pct. 1.
3. Suspendarea licenţei de fabricaţie se menţine pana la îndeplinirea condiţiilor a cãror nerespectare a fost constatatã.
4. Pe perioada suspendãrii licenţei de fabricaţie activitatea de producţie în unitatea controlatã este interzisã.

CAP. 4
Controlul agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare

1. Controlul agenţilor economici privind modul de respectare a prevederilor legale în domeniul producţiei de produse alimentare se face de cãtre reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, numiţi prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
2. Controlul urmãreşte respectarea prevederilor reglementãrilor în vigoare în domeniul producţiei de produse alimentare şi menţinerea condiţiilor impuse la acordarea licenţei de fabricaţie, verificandu-se:
a) existenta licenţelor de fabricaţie pentru toate categoriile de produse care se realizeazã în unitatea controlatã;
b) existenta autorizaţiilor de comercializare eliberate de direcţiile finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, pentru producãtorii de alcool şi bãuturi spirtoase;
c) existenta documentaţiei în baza cãreia a fost acordatã licenta de fabricaţie;
d) respectarea prevederilor reglementãrilor în vigoare privind producţia de produse alimentare şi igiena alimentara;
e) dotarea unitãţii cu echipamente, utilaje şi instalaţii, aparatura de mãsura şi control, care sa permitã respectarea instrucţiunilor tehnologice şi realizarea produselor la nivelul de calitate stabilit în specificaţiile tehnice sau standardele de firma;
f) încadrarea cu personal atestat profesional pentru activitãţile pe care le desfãşoarã şi echipament adecvat pentru protecţia sanitarã şi protecţia muncii;
g) funcţionarea laboratoarelor uzinale şi dotarea lor cu aparatura şi echipamente de laborator, cu substanţe şi reactivi specifici analizelor care se efectueazã, încadrarea acestora cu personal atestat pentru efectuarea analizelor de laborator.
3. În timpul controlului, dacã este necesar, reprezentanţii împuterniciţi pot preleva esantioane din materiile prime, ingrediente sau alte produse utilizate la prepararea şi producerea alimentelor, semifabricate, produse finite, materiale care vin în contact cu alimentele şi dispun analizarea acestora în laboratoare autorizate sau acreditate, conform anexelor A şi B la procesul-verbal de control. Cantitatea probei nu trebuie sa fie mai mare decât cea necesarã efectuãrii analizelor stabilite.
4. În cazul în care alimentele analizate nu îndeplinesc cerinţele de calitate stabilite în standardul de firma sau în specificaţia tehnica, producãtorul va plati cheltuielile pentru prelevarea probelor şi pentru efectuarea analizelor.
5. Rezultatul controlului se înscrie în procesul-verbal de control, conform modelului prezentat în anexa nr. 11 la prezentul regulament.
6. În urma controlului, reprezentanţii împuterniciţi au obligaţia de a hotãrî şi de a dispune în procesul-verbal de control, în funcţie de constatãrile fãcute, menţinerea, suspendarea sau retragerea (anularea) licenţei de fabricaţie, oprirea fabricaţiei şi sancţionarea contravenţionalã şi/sau sesizarea organelor de cercetare penalã, dupã caz, dupã cum urmeazã:
a) menţinerea licenţei de fabricaţie se hotãrãşte atunci când agentul economic respecta prevederile legale în domeniul producţiei de produse alimentare şi condiţiile impuse la acordarea licenţei de fabricaţie;
b) sancţionarea agenţilor economici cu amenda contravenţionalã conform prevederilor <>art. 29 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995 *), aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 123/1995 , cu modificãrile ulterioare, ale pct. 4-6 ale articolului unic din <>Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 ;



──────────────
*) <>Ordonanta Guvernului nr. 42/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie 1995, a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 123/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 19 decembrie 1995, şi ulterior modificatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 30 ianuarie 1999.

c) oprirea temporarã a fabricaţiei sau a activitãţii în domeniul producţiei de produse alimentare şi suspendarea licenţei de fabricaţie pana când agentul economic dovedeşte ca a eliminat toate cauzele în baza cãrora a fost dispusã aceasta mãsura, conform prevederilor pct. 3 al articolului unic din <>Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 .
Situaţiile în care se dispune oprirea fabricaţiei şi suspendarea licenţei de fabricaţie sunt:
- folosirea în fabricaţie a materiilor prime, materiilor auxiliare sau a materialelor fãrã documente care sa ateste calitatea şi provenienta lor;
- lipsa din dotare sau funcţionarea defectuoasã a aparatelor de mãsura şi control necesare pentru urmãrirea parametrilor tehnologici;
- funcţionarea fãrã autorizaţiei sanitarã sau sanitarã veterinara;
- funcţionarea fãrã autorizaţii de comercializare eliberate de direcţiile finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru producãtorii de bãuturi spirtoase şi alcool etilic;
- starea igienica sanitarã şi sanitarã veterinara necorespunzãtoare normelor de igiena sanitarã şi sanitarã veterinara;
- nerespectarea parametrilor de calitate ai produselor finite, prevãzuţi în standardele sau specificaţiile tehnice de produs;
- marcarea şi etichetarea neconforme reglementãrilor în vigoare;
- utilizarea de materii prime, ingrediente, materiale, altele decât cele declarate în instrucţiunile tehnologice şi menţionate pe etichete;
- funcţionarea cu alt personal încadrat decât cel prevãzut în procedura de acordare a licenţei de fabricaţie;
- neefectuarea analizelor de laborator obligatorii, zilnice, la recepţia materiilor prime şi la produsele finite, pentru fiecare lot de fabricaţie, sarja sau cazan, în funcţie de specificul activitãţii;
d) oprirea fabricaţiei, concomitent cu retragerea (anularea) licenţei de fabricaţie şi cu interzicerea de a mai desfasura activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare, dacã fapta nu a fost sãvârşitã în astfel de condiţii încât sa constituie infracţiune, pentru comercializarea unor produse a cãror livrare a fost interzisã, fiind confirmate ca falsificãri sau substituiri, şi sancţionarea cu amenda conform prevederilor pct. 5 al articolului unic din <>Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 ;
e) oprirea fabricaţiei, concomitent cu retragerea (anularea) licenţei de fabricaţie şi interzicerea de a mai desfasura activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare, în cazul agenţilor economici care continua sa nu se conformeze prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 , deşi au fost sancţionaţi cu amenda contravenţionalã pentru:
- abaterile prevãzute la lit. c) şi d);
- nerespectarea repetatã a condiţiilor care au stat la baza acordãrii licenţelor conform prevederilor <>art. 29 lit. f) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995 ;
- nesolicitarea eliberãrii unei noi licenţe, în cazul prevãzut la <>art. 22 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995 ;
f) oprirea fabricaţiei, concomitent cu interzicerea de a mai desfasura activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare, în cazul agenţilor economici care continua sa funcţioneze fãrã licenta de fabricaţie, deşi au fost sancţionaţi cu amenda contravenţionalã pentru funcţionare fãrã licenta de fabricaţie, potrivit <>art. 29 lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995 ;
g) retragerea (anularea) licenţei de fabricaţie când agentul economic nu mai desfãşoarã activitatea pentru care a primit licenta de fabricaţie, a schimbat profilul de activitate sau când a încetat definitiv activitatea şi/sau când se solicita de alte organisme de control care au prevãzutã aceasta mãsura în actele normative specifice domeniului lor de activitate.
7. Procesul-verbal de control va fi redactat în doua exemplare. Un exemplar al procesului-verbal de control rãmâne la agentul economic, iar al doilea exemplar, la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti, care îl va inregistra în registrul privind evidenta proceselor-verbale de control, conform modelului prevãzut în anexa nr. 12 la prezentul regulament.
8. Amenzile stabilite de cãtre persoanele în drept se vireazã de cãtre cei sancţionaţi, în contul bugetului de stat "Venituri din amenzi aplicate potrivit dispoziţiilor legale", deschis la trezoreria statului în a carei raza teritorialã agenţii economici au domiciliul fiscal, sau în contul bugetului de stat, deschis la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A. pe seama organelor financiare teritoriale, în judeţe sau în municipiul Bucureşti, dupã caz, şi cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 .
9. Agentul economic poate contesta mãsurile contravenţionale stabilite în procesul-verbal de control, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 .

CAP. 5
Dispoziţii finale

1. Toate anexele menţionate în prezentul regulament fac parte integrantã din acesta.
2. Evidentele prevãzute în prezentul regulament se vor tine conform formularelor stabilite.
3. Formularele de licenţe de fabricaţie se comanda şi se achiziţioneazã de cãtre Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi se distribuie direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti prin reprezentanţii împuterniciţi ai acestora.
Formularele de licenta existente îşi pãstreazã valabilitatea pana la epuizarea stocului existent, dupã care vor fi redactate conform modelelor prezentate în anexele nr. 8a) şi 8b) la prezentul regulament.
Eliberarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici solicitanti se face de cãtre direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti, cu recuperarea costului editãrii formularelor, iar încasãrile respective se vireazã la bugetul de stat.

ANEXA 1
───────
la regulament
─────────────

ACTIVITĂŢILE ŞI PRODUSELE
pentru care Ministerul Agriculturii,
Alimentaţiei şi Pãdurilor acorda licenţe de fabricaţie

I. Domeniul producţiei de lapte şi produse lactate

1. Fabricarea laptelui de consum şi a produselor acidofile (iaurt, lapte batut, chefir etc.) (U.M. = hi/24 h)
2. Fabricarea branzei proaspete de vaci, cremelor, smantanei de consum, fristii (U.M. = t/24 h)
3. Fabricarea untului (U.M. = t/24 h)
4. Fabricarea inghetatei (U.M. = t/24 h)
5. Fabricarea conservelor din lapte (lapte concentrat, lapte praf, produse pentru alimentaţia copiilor etc.) (U.M. = t/an)
6. Fabricarea branzeturilor (fermentate, cu pasta oparita, framantate, afumate, conservate în saramura etc.) (U.M. = t/an)

II. Domeniul producţiei de carne şi produse din carne
1. Abatorizarea animalelor şi a pasarilor (U.M. = t/an)
2. Fabricarea semipreparatelor şi a preparatelor din carne (U.M. = t/an)
3. Fabricarea semiconservelor şi conservelor din carne şi mixte (U.M. = t/an)

III. Domeniul prelucrãrii şi conservãrii pestelui şi a produselor din peste
1. Fabricarea semiconservelor şi conservelor din peste (U.M. = t/an)
2. Fabricarea preparatelor şi semipreparatelor din peste (U.M. = t/an)

IV. Domeniul producţiei de pâine şi produse de morarit şi panificatie
1. Fabricarea fainurilor, grisurilor şi a arpacasului din grâu (U.M. = t/24 h)
2. Fabricarea malaiului şi fainii de porumb (U.M. = t/24 h)
3. Prelucrarea orezului (U.M. = t/24 h)
4. Fabricarea painii, produselor de panificatie şi produselor de patiserie (U.M. = t/24 h)
5. Fabricarea pastelor fainoase (U.M. = t/24 h)
6. Fabricarea biscuitilor, piscoturilor şi altor produse similare (U.M. = t/24 h)
7. Fabricarea fulgilor de cereale şi a produselor expandate (U.M. = t/24 h)

V. Domeniul prelucrãrii şi conservãrii fructelor şi legumelor
1. Fabricarea conservelor de legume şi/sau fructe şi/sau a pastei de tomate şi/sau a gemurilor şi/sau a marmeladelor şi/sau a jeleurilor (U.M. = t/an)
2. Fabricarea sucurilor de fructe şi/sau legume (U.M. = t/an)
3. Fabricarea produselor deshidratate din legume şi/sau fructe (U.M. = t/an)

VI. Domeniul producţiei de uleiuri şi de grãsimi vegetale alimentare
1. Fabricarea uleiurilor vegetale brute şi/sau rafinate (U.M. = mii t/an)
2. Fabricarea maionezei şi/sau margarinei şi/sau grasimilor parţial sau total hidrogenate (U.M. = mii t/an)

VII. Domeniul producţiei de zahãr şi produse zaharoase
1. Fabricarea zahãrului (U.M. = t sfecla/24 h)
2. Fabricarea ciocolatei şi/sau a produselor din ciocolata (U.M. = t/an)
3. Fabricarea drajeurilor şi/sau caramelajului (bomboane sticloase) şi/sau caramelei şi/sau bomboanelor medicinale (U.M. = t/an)
4. Fabricarea produselor gelifiate (rahat, jeleuri etc.) (U.M. = t/an)
5. Fabricarea produselor de cofetarie şi patiserie (U.M. = kg/24 h)
6. Fabricarea halvalei (U.M. = t/an)
7. Fabricarea produselor zaharoase expandate (U.M. = t/an)

VIII. Domeniul producţiei de bãuturi
1. Fabricarea bãuturilor spirtoase (inclusiv cele slab alcoolizate) (U.M. = MGD/an)
2. Fabricarea alcoolului etilic de fermentaţie (U.M. = MGD/an)
3. Fabricarea vinurilor (U.M. = vag./an)
4. Fabricarea cidrului şi/sau a altor bãuturi nedistilate obţinute prin fermentare şi/sau a bãuturilor mixte ce conţin alcool (U.M. = mii sticle/an)
5. Fabricarea berii (U.M. = mii hl/an)
6. Fabricarea oţetului (U.M. = mii hl/an)
7. Fabricarea bãuturilor racoritoare nealcoolice (U.M. = mii hl/an)

IX. Domeniul producţiei de amidon, glucoza şi drojdie de panificatie
1. Fabricarea amidonului (U.M. = t/an)
2. Fabricarea glucozei, fructozei, maltozei etc. (U.M. = t/an)
3. Fabricarea drojdiei de panificatie (U.M. = t/an)

X. Fabricarea altor produse alimentare

XI. Activitãţi de ambalare şi/sau imbuteliere de produse alimentare


ANEXA 2
───────
la regulament
─────────────

Nr. ..... din ......

CERERE
pentru acordarea licenţei de fabricaţie

Agentul economic, persoana juridicã/asociaţie familialã/persoana fizica ........ cu sediul în ...... str. ..... nr. .... cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. .... codul fiscal ...... telefon ..... fax .... telex ..... reprezentat de ...... domiciliat în ....... str. ..... nr. ..... bl. ... sc. ... et. ... ap. ... sectorul/judeţul ..... posesor al buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. ..... eliberat/eliberata de ....... având funcţia de ...... pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei de fabricaţie pentru unitatea cu sediul în ........... str. ..... nr. ...... sectorul/judeţul ..... în vederea fabricãrii urmãtoarelor produse alimentare/activitãţi în domeniul:
1. .......................................................
2. .......................................................
3. .......................................................
4. .......................................................

Data............

Semnatura ...............

Domnului director general al Direcţiei pentru Agricultura şi Industrie Alimentara a Judeţului .............../ Municipiului Bucureşti

ANEXA 3
───────
la regulament
─────────────


FIŞA UNITĂŢII
Unitatea cu sediul în .......... str. ....... nr. ...... sectorul/judeţul ....... având ca obiect de activitate ........../ (se vor înscrie categoriile de produse sau activitãţile pentru care se solicita licenta de fabricaţie, conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 357/2003)

Dotarea tehnica:
────────────────
a) schita-plan, care sa cuprindã toate spaţiile de fabricaţie şi de depozitare ale unitãţii, cu instalaţiile şi utilajele din dotare;
b) capacitatea zilnica a unitãţii, determinata de utilajul conducãtor (conform unitãţii de mãsura precizate în anexa nr. 1 la regulament);
c) dotarea cu instalaţii şi utilaje:





───────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Observaţii
instalaţiilor şi Starea tehnica (se va mentiona dacã
utilajelor (grad de uzura) asigura obţinerea
din dotare de produse la nivelul
de calitate propus)
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────



d) dotarea cu instrumente şi aparatura de mãsura şi control pentru urmãrirea desfãşurãrii procesului tehnologic:



───────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Domeniul Documentul de
instrumentului Parametrul de atestare a
sau aparatului mãsurat mãsurare verificãrii
metrologice
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 4


───────
la regulament
─────────────

FIŞA LABORATORULUI UZINAL
Dotarea laboratorului uzinal pentru verificarea parametrilor de calitate ai materiilor prime, semifabricatelor şi produselor finite, conform prevederilor instrucţiunilor tehnologice, specificatiilor tehnice sau standardelor pentru fiecare categorie de produse:





────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea instrumentului Parametrul Documentul de atestare
sau aparatului mãsurat a verificãrii metrologice
────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Pentru analizele care conform specificatiei tehnice sau standardului de firma se efectueazã periodic (de exemplu: incarcatura microbiana, metale grele etc.) şi care nu se pot efectua în laboratoarele proprii, se vor încheia contracte cu laboratoare specializate.



ANEXA 5
───────
la regulament
─────────────

FIŞA
cu privire la pregãtirea de specialitate a personalului
──────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
Structura personalului Nr. total ────────────────────────
Calificaţi Necalificati
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Personal de conducere a
procesului de fabricaţie:
numele şi documentul de
atestare a pregãtirii
profesionale de
specialitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Personal de producţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Personal de laborator:
numele şi documentul de
atestare a pregãtirii
profesionale de
specialitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Personal de întreţinere
a utilajelor şi
instalaţiilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Personal auxiliar
──────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 6
───────
la regulament
─────────────

REGISTRUL
de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor
de fabricaţie
────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul Numãrul Numele Data eliberãrii Modul Obser-
de Data şi data şi adresa licenţei de vatii
inregis- cererii solici- de fabricaţie rezolvare
trare tantului
────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 7


───────
la regulament
─────────────

PROCES-VERBAL Nr. ..../.......
de verificare a realitãţii datelor înscrise în
documentaţia pentru acordarea licenţei de fabricaţie

Subsemnatul/Subsemnata .......... posesor/posesoare al/a legitimatiei nr. ......... eliberata de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, în urma verificãrii realitãţii datelor înscrise în documentaţia depusa la Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara ....... cu Cererea nr. ..... din ...... pentru acordarea licenţei de fabricaţie pentru unitatea de producţie din ......... str. ...... nr. ...., sectorul/judeţul .............. în vederea fabricãrii urmãtoarelor produse alimentare: ........./(se vor înscrie categoriile de produse alimentare/activitãţile menţionate în cerere) aparţinând agentului economic .......cu sediul în ....... str. ....... nr. .... sectorul/judeţul .......... cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ..... codul fiscal ........ tel. .... fax ..... reprezentat de ....... domiciliat în ........ str. ...... nr. .... bl. ..... sc. .... et. .... ap. .... sectorul/judeţul ............. posesor al buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. .... eliberat/eliberata de Poliţia ........ având funcţia de ..........
am constatat urmãtoarele:
1. unitatea de producţie îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea licenţei de fabricaţie;
sau
2. unitatea de producţie nu îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea licenţei de fabricaţie din urmãtoarele motive:
a) ..........................................................................
b) ..........................................................................
c) ......./(se vor mentiona distinct motivele neacordarii licenţei de fabricaţie)

Reprezentantul împuternicit
constatator,
...........................


Reprezentantul împuternicit
al agentului economic,
...........................
(semnatura şi ştampila)

ANEXA 8a)
────────────
la regulament
──────────────

ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR

Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara
a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti

Directorul general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara,
în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializãrii, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 123/1995 şi modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 ,
având în vedere propunerea reprezentanţilor împuterniciţi pentru eliberarea licenţelor de fabricaţie, numiţi prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. ......... din ...........
în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare,
emite urmãtoarea

LICENTA DE FABRICAŢIE
pentru atestarea dreptului de a desfasura activitãţi
în domeniul producţiei de produse alimentare
Seria .... nr. .................

pentru agentul economic ....... cu sediul în ...../(satul, comuna, oraşul, municipiul) str. ...... nr. ..... sectorul ....... judeţul ....... cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ....... codul fiscal .......
Agentul economic ....... are capacitatea tehnica şi profesionalã de a desfasura activitãţi de producţie în domeniul: ................................./ (activitãţile şi produsele) la unitatea de producţie din ........ str. ........ nr. ...... sectorul .... judeţul ..... .

Director general,
.....................

Am primit licenta de fabricaţie ................/(data)
Emisã la ......................................./(data)

..........................................
(numele şi prenumele, funcţia şi semnatura)


ANEXA 8b)
─────────
la regulament
──────────────

ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara
a Judeţului ................./Municipiului Bucureşti

Directorul general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara,
în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializãrii, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 123/1995 şi modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 ,
având în vedere propunerea reprezentanţilor împuterniciţi pentru eliberarea licenţelor de fabricaţie, numiţi prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. ... din ...............
în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare,
emite urmãtoarea

LICENTA DE FABRICAŢIE
pentru atestarea dreptului de a desfasura activitãţi în domeniul
producţiei de produse alimentare
Seria ...... nr. ..............

pentru agentul economic ....... cu sediul în ........./(satul, comuna, oraşul, municipiul) str. ...... nr. ..... sectorul ..... judeţul .......... cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ............ codul fiscal ..........
Agentul economic ...... are capacitatea tehnica şi profesionalã de a desfasura activitãţi de producţie în domeniul: .........................../(activitãţile şi produsele) la unitatea de producţie din ........ str. ........ nr. ...... (satul, comuna, oraşul, municipiul) sectorul ...... judeţul ........... .

Director general,
.....................

Emisã la ............./(data)





ANEXA 9
───────
la regulament
─────────────

REGISTRUL DE EVIDENTA A LICENŢELOR DE FABRICAŢIE
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Seria şi Titularul Unitãţile de producţie, Obser-
crt. numãrul licenţei licenţei activitãţile şi categoriile vatii
de fabricaţie de de produse pentru care
fabricaţie se acorda licenta de
fabricaţie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 10
───────
la regulament
─────────────

1. MODEL DE LEGITIMATIE
- fata - - verso -
┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ │Posesorul prezentei legitimatii este│
│ ROMÂNIA │abilitat sa aplice prevederile │
│ MINISTERUL AGRICULTURII, │<>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 în│
│ ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR │judeţul/municipiul ......... pentru │
│ │verificarea faptica a datelor │
│ Legitimatie Nr. 500 Loc │înscrise în documentaţia prin care │
│ pentru │se solicita acordarea licenţelor de │
│ Numele: IONESCU fotografie│fabricaţie şi are dreptul de acces │
│ Prenumele: MIRCEA │în zone, clãdiri, anexe sau alte │
│ Buletinul/cartea de identitate │spaţii ale agenţilor economici care │
│ seria ...... nr. ...... │solicita licenta de fabricaţie │
│ │pentru a desfasura o activitate în │
│ Ministru, │domeniul producţiei de produse │
│ │alimentare. │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘



2. MODEL DE ŞTAMPILA

Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei
Acreditare OG 42/95 * 500
ŞI Pãdurilor

NOTA C.T.C.E.


────────────
Modelul ştampilei se gãseşte în Monitorul Oficial al României Partea I, Nr. 404 din 10 iunie 2003, la pagina 12.

ANEXA 11
───────
la regulament
─────────────

Seria ......... nr. ...........

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara ..............
Adresa ............ telefon .......... fax ........

PROCES - VERBAL DE CONTROL Nr. .............
Încheiat astãzi ................./(ziua, luna, anul)

1. Agent constatator:
.......................... funcţia ........... legitimatia nr. ............
.......................... funcţia ........... legitimatia nr. ............
.......................... funcţia ........... legitimatia nr. ............

2. Agent economic controlat (persoana fizica) ............ înmatriculat în registrul comerţului sub nr. ........ cod unic de înregistrare ............. cont bancar ...... Banca ...... adresa sediului ........
3. Unitatea (punct de lucru) (adresa) ................... unde am fost primiţi de domnul/doamna ............. în calitate de ........... posesor/posesoare al/a actului de identitate ...... seria ...... nr. ....... eliberat de ........la data de .......CNP ..............
4. Obiectul controlului*):
...........................................................................
...........................................................................

────────────────
*) Indicarea concretã şi corecta a actelor normative care evidenţiazã elementele referitoare la obiectul controlului.

5. Esantioane*) (probe) prelevate (conform anexelor A şi B):
...........................................................................
..........................................................................

────────────────
*) Vor fi însoţite de proces-verbal.

6. Constatãri în timpul desfãşurãrii controlului (descrierea faptelor sãvârşite) în ziua luna ........... anul ............. ora ...............:
7. Mãsuri stabilite în baza constatãrilor: ...............................
..........................................................................
8. Sancţiuni contravenţionale aplicate:





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul codului
de înregistrare Articolul Valoarea Semnatura Numãrul
Contra Adresa fiscalã sau actul din actul amenzii contra- chitan-
venientul completa de identitate normativ aplicate venien- tei de
al persoanei tului achi-
(seria, nr. ...) tare a
data emiterii) amen-
zii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



a) Amenda, în suma de ....... lei, se va achitã în termen de 15 zile de la data comunicãrii, astfel:
- 75%, adicã ................ lei, în contul bugetului de stat (venituri din amenzi aplicate potrivit prevederilor legale) nr. ...... deschis la Trezoreria ........................;
- 25%, adicã ................ lei, în contul Direcţiei Generale pentru Agricultura şi Industrie Alimentara ................. nr. ............. deschis la ........................
b) Contravenientul poate achitã în termen de 48 de ore de la comunicare jumãtate din minimul legal al amenzii, adicã ................... lei, astfel:
- 75%, adicã ................ lei, în contul bugetului de stat nr. ......... deschis la Trezoreria ....................;
- 25%, adicã ................ lei, în contul Direcţiei Generale pentru Agricultura şi Industrie Alimentara ........... nr. ........... deschis la ......................................... .
c) Chitanţele de plata sau documentele bancare vor fi prezentate în termen de 15 zile la Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara ...................... serviciul inspecţii, în acest fel orice urmãrire incetand.
În caz contrar se va proceda la executare silitã conform legii.
d) Impotriva procesului-verbal contravenientul poate face plângere în termen de 15 zile de la comunicare. Plângerea însoţitã de copia procesului-verbal se va depune la Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara .............. conform <>art. 31 şi 32 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 .
Procesul-verbal conţine ....... pagini şi s-a întocmit în ........... exemplare, din care au fost difuzate ................. .
e) Alte menţiuni (se va preciza dacã contravenientul sau reprezentantul acestuia refuza sa semneze) ......................................
9. Martor:
Domnul/Doamna ......... domiciliat/domiciliata în ............str. ....... nr. ..... bl. .... sc. .... ap. .... judeţul/sectorul ........ telefon ........ act de identitate ..... seria ..... nr. ..... CNP ........... emis de .............. la data de ................

Semnatura
..............
10. Obiecţiuni:
..........................................................................
..........................................................................

Agent constatator,

Contravenient sau reprezentant
al agentului economic,

Am luat cunostinta de conţinutul
procesului-verbal cu/fãrã obiecţiuni.



ANEXA A
────────
la Procesul-verbal
──────────────────
de control
────────────
nr. ........ din ...............

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
Direcţia Generalã pentru Agricultura şi Industrie Alimentara
Telefon ............... fax ........................

ESANTIOANE PRELEVATE PENTRU VERIFICĂRI
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Verificarea Cantitatea Mãrimea Persoana care pãstreazã
crt. produsului solicitatã aflatã esantionului proba-martor: numele,
la prenumele, funcţia şi
deţinãtor semnatura
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Esantioanele au fost expediate prin ..............................
(numele, prenumele şi funcţia)

Reprezentanţii împuterniciţi constatatori,
..........................................
(numele şi prenumele)

..........................................
(semnatura şi ştampila)


Reprezentantul agentului economic,
..........................................
(numele, prenumele, calitatea)

..........................................
(semnatura şi ştampila)



ANEXA B
────────
la Procesul-verbal
──────────────────
de control
────────────

nr. ........... din ..................
┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ MINISTERUL AGRICULTURII, │ MINISTERUL AGRICULTURII, │
│ ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR │ ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR │
│ │ │
│ Direcţia Generalã pentru Agricultura │ Direcţia Generalã pentru Agricultura │
│ şi Industrie Alimentara │ şi Industrie Alimentara │
│ a Judeţului ....................../ │ a Judeţului ......................./ │
│ Municipiului Bucureşti │ Municipiului Bucureşti │
│ │ │
│ ETICHETA PENTRU ESANTION │ ETICHETA PENTRU ESANTION │
│ (talonul care rãmâne pe esantion) │ (talonul care rãmâne pe esantion) │
│ │ │
│ Denumirea produsului ............... │ Denumirea produsului ............... │
│ Data prelevarii ........ ora ....... │ Denumirea expeditorului produsului │
│ │ .................................... │
│ Numerele aplicate esantioanelor │ Denumirea deţinãtorului/ │
│ prelevate .......................... │ proprietarului mãrfii .............. │
│ │ Denumirea laboratorului ............ │
│ Procesul-verbal de prelevare ....... │ .................................... │
│ .................................... │ Numãrul de înregistrare la │
│ Denumirea laboratorului ............ │ laborator .......................... │
│ .................................... │ Data ..........., ora .............. │
│ Numãrul de înregistrare la │ │
│ laborator .......................... │ Deţinãtorul/ Reprezentantul │
│ Data ............ ora .............. │ proprietarul împuternicit, │
│ Valoarea esantioanelor, │ mãrfii, ................. │
│ declarata de deţinãtorul mãrfii .... │ ............. (numele şi │
│ .................................... │ (numele, semnatura) │
│ │ funcţia şi │
│ Reprezentantul împuternicit, │ semnatura) │
│ ............................. │ │
│ (numele, funcţia şi semnatura) │ │
│ │ Primitor de la laborator, │
│ Primitor de la laborator, │ ............................ │
│ ............................. │ (numele, funcţia şi semnatura) │
│ (numele, funcţia şi semnatura) │ │
│ │ │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘





ANEXA 12
──────────
la regulament
──────────────

REGISTRUL PRIVIND EVIDENTA
proceselor-verbale de control
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Data Emitentul Agentul Unitatea Mãsurile Observaţii
crt. înregistrãrii procesului- economic controlatã luate şi
verbal de controlat sancţiunile
control aplicate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016