Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 mai 2005  privind ajutorul de stat pentru productia cinematografica si de televiziune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 mai 2005 privind ajutorul de stat pentru productia cinematografica si de televiziune

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 491 din 10 iunie 2005


În temeiul <>art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

Introducere
Producţiile audiovizuale şi cele cinematografice, în special, joacã un rol important în promovarea culturii şi pentru buna funcţionare a democraţiei, datoritã influenţei pe care acestea o au asupra societãţii.
În ceea ce priveşte domeniul audiovizual la nivel comunitar, în anul 1998 au fost stabilite criteriile de analizã a ajutoarelor de stat acordate sub formã de schemã, acestea rãmânând valabile pânã în prezent.
Necesitatea de a elabora criterii de analizã a ajutoarelor de stat acordate în favoarea producţiilor care contribuie la promovarea culturii rezultã din natura dublã a acestora. Pe de o parte, acestea sunt bunuri economice, care pot oferi posibilitatea creãrii de locuri de muncã şi creşterii bunãstãrii economice, iar pe de altã parte, acestea sunt bunuri culturale cu influenţe reale asupra societãţii în ansamblul sãu.
Conform <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege, ajutoarele de stat sunt considerate incompatibile cu mediul concurenţial normal. Totuşi, potrivit dispoziţiilor art. 14 alin. (1) lit. h) din lege, Consiliul Concurenţei poate autoriza ajutoare de stat pentru promovarea culturii şi conservarea patrimoniului cultural în cazul în care asemenea mãsuri nu afecteazã mediul concurenţial şi aplicarea corespunzãtoare a acordurilor internaţionale la care România este parte.
În general, producţiile cinematografice şi de televiziune au o duratã de exploatare ridicatã, putând fi oferite prin diverse canale de distribuţie. În condiţiile în care pot demonstra aportul lor la promovarea pe scarã largã a culturii, ajutoarele de stat pentru producţia cinematograficã şi de televiziune pot fi considerate compatibile cu mediul concurenţial. Astfel de ajutoare de stat trebuie sã susţinã creaţia unui produs audiovizual şi nu dezvoltarea unei activitãţi industriale.

Scop
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte criteriile de analizã a ajutoarelor de stat acordate în domeniul producţiei cinematografice şi de televiziune.

Compatibilitatea ajutoarelor de stat acordate în domeniul producţiei cinematografice şi de televiziune cu prevederile <>Legii nr. 143/1999
ART. 2
Ajutoarele de stat destinate producţiei cinematografice şi de televiziune pot fi autorizate dacã sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevãzute la art. 3 şi 4.
ART. 3
Ajutoarele de stat destinate producţiei cinematografice şi de televiziune trebuie sã respecte principiul liberei concurenţe, al libertãţii de stabilire a persoanelor, al liberei circulaţii a mãrfurilor şi a serviciilor şi al nediscriminãrii în ceea ce priveşte naţionalitatea beneficiarilor.
ART. 4
(1) În cadrul analizei ajutoarelor de stat notificate, Consiliul Concurenţei va urmãri îndeplinirea condiţiilor specifice prevãzute la alin. (2)-(5).
(2) Ajutorul de stat trebuie sã fie destinat realizãrii unor producţii cinematografice şi de televiziune, care sunt cuprinse în categoria de produse culturale, conform criteriilor stabilite de legislaţia în cauzã.
(3) Producãtorii trebuie sã fie liberi sã aloce cel puţin 20% din bugetul filmului sau al producţiei de televiziune pentru a fi cheltuit în alte state membre ale Uniunii Europene sau semnatare ale Acordului Central-European pentru Comerţ Liber, fãrã ca aceasta sã aibã drept consecinţã reducerea sumei ajutorului de stat. Aceastã condiţie este îndeplinitã dacã beneficiarilor nu li se impune sã cheltuiascã pe teritoriul României mai mult de 80% din bugetul filmului sau producţiei de televiziune, pentru care este acordat ajutorul de stat.
(4) Intensitatea ajutorului de stat nu trebuie sã depãşeascã 50% din bugetul producţiei. Aceastã limitã poate fi depãşitã în cazul filmelor "dificile" şi cu buget redus. Criteriile în funcţie de care un film este definit ca fiind "dificil" sau cu buget redus vor fi stabilite de Centrul Naţional al Cinematografiei.
(5) Este interzisã acordarea de ajutoare de stat suplimentare destinate activitãţilor specifice producţiei cinematografice (de exemplu, postproducţie), pentru a garanta ca ajutorul de stat sã aibã un efect de incintare neutrã, astfel încât efectul de atragere a acestor activitãţi specifice sã fie evitat.
ART. 5
(1) Toate categoriile de costuri care compun bugetul total al unei producţii cinematografice sau de televiziune reprezintã costuri eligibile, iar producãtorii trebuie sã fie liberi sã aleagã categoriile de cheltuieli care sã fie efectuate pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene sau semnatare ale Acordului Central-European pentru Comerţ Liber.
(2) Întreprinderile care activeazã în domeniul producţiei cinematografice şi de programe de televiziune pot beneficia şi de ajutoare de stat orizontale (cum ar fi: ajutorul de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, ajutorul de stat regional, ajutorul de stat pentru ocuparea forţei de muncã, ajutorul de stat pentru instruirea angajaţilor, ajutorul de stat pentru cercetare-dezvoltare), în conformitate cu prevederile reglementãrilor specifice în domeniul ajutorului de stat. În acest caz, cumulul ajutoarelor de stat, raportate la aceleaşi costuri eligibile, nu poate depãşi intensitatea maximã prevãzutã la art. 4 alin. (4).
ART. 6
Fondurile alocate direct producãtorilor din cadrul programelor comunitare sau din alte fonduri supranaţionale nu reprezintã ajutor de stat în mãsura în care statul nu dispune de putere discreţionarã asupra acestora.
ART. 7
În vederea notificãrii ajutoarelor de stat conform prezentului regulament se vor completa formularul de notificare a ajutorului de stat, prevãzut în anexa nr. 1 la Regulamentul privind forma, conţinutul şi alte detalii ale notificãrii unui ajutor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 528/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 25 ianuarie 2005, şi formularul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament, referitor la informaţiile suplimentare privind ajutorul de stat pentru producţii cinematografice şi de televiziune.

Prevederi finale
ART. 8
(1) Prezentul regulament transpune în legislaţia româneascã pct. 2.3 din Comunicarea Comisiei cãtre Consiliu, Parlamentul European, Comitetul Economic şi Social şi Comitetul Regiunilor privind anumite aspecte juridice legate de producţiile cinematografice şi alte producţii audiovizuale, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. C 43 din 16 februarie 2002 şi partea III.9 din anexa nr. 1 la Regulamentul Comisiei nr. 794/2004 din 21 aprilie 2004 referitor la punerea în aplicare a Regulamentului Consiliului (EC) nr. 659/1999 din 22 martie 1999 privind regulile de punere în aplicare a art. 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 140 din 30 aprilie 2004.
(2) Anexa face parte integrantã din prezentul regulament.
(3) Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA
la regulament

FORMULAR
pentru informaţii suplimentare privind ajutorul de
stat pentru producţii cinematografice şi de televiziune

1. Ajutorul de stat
1.1. Descrieţi cât mai precis scopul acordãrii ajutorului de stat şi obiectivul acestuia, pentru fiecare mãsurã în parte, dacã este cazul.
1.2. Precizaţi dacã ajutorul de stat este destinat susţinerii directe a unui produs cultural (de cinema sau de televiziune).
1.3. Menţionaţi prevederile care garanteazã cã rezultatul producţiei pentru care se acordã ajutorul de stat este un produs cultural:
................................................................................
................................................................................
1.4. Are ajutorul de stat ca efect susţinerea investiţiilor într-un sector industrial?
2. Condiţii de eligibilitate
2.1. Indicaţi condiţiile de eligibilitate pentru ajutorul de stat propus a se acorda:
................................................................................
................................................................................
2.2. Beneficiarii:
2.2.1. Se face distincţie, în cadrul schemei, între diferite categorii de beneficiari (cum ar fi persoane fizice sau juridice, producãtori dependenţi ori independenţi etc.)*)?
__________
*) Se va completa doar în cazul ajutoarelor de stat sub formã de schemã.

................................................................................
................................................................................
2.2.2. Se face distincţie, în cadrul schemei, între diferite categorii de beneficiari în funcţie de naţionalitate sau de locul de reşedinţã*)?
__________
*) Se va completa doar în cazul ajutoarelor de stat sub formã de schemã.

................................................................................
................................................................................
2.2.3. În cazul stabilirii pe teritoriul României, precizaţi dacã beneficiarii sunt obligaţi sã respecte orice alte condiţii în afarã de aceea de a fi reprezentat de o agenţie permanentã*).
__________
*) Se va completa doar în cazul ajutoarelor de stat sub formã de schemã.

2.2.4. În cazul în care ajutorul are o componentã fiscalã, precizaţi dacã beneficiarul are alte obligaţii sau trebuie sã îndeplineascã şi alte condiţii decât aceea de a înregistra venituri care sunt impozabile pe teritoriul României.
3. Principiul teritorializãrii
3.1. Indicaţi dacã existã orice fel de obligaţie de alocare a ajutorului de stat pe teritoriul României sau într-o regiune a acesteia.
3.2. Este necesarã respectarea unui procent minim de acoperire teritorialã pentru a fi eligibil pentru a primi ajutor de stat?
3.3. Acoperirea teritorialã este calculatã în funcţie de bugetul total al producţiei sau în funcţie de valoarea ajutorului de stat care se va acorda?
3.4. Se aplicã principiul teritorializãrii anumitor categorii de cheltuieli din bugetul producţiei?
3.5. Este variabilã valoarea absolutã a ajutorului în funcţie de cheltuielile care se fac pe teritoriul României?
3.6. Este intensitatea ajutorului direct proporţionalã cu gradul efectiv de acoperire teritorialã?
3.7. Este ajutorul de stat proporţional cu gradul de acoperire teritorialã?
4. Costurile eligibile
4.1. Menţionaţi care sunt categoriile de costuri care pot fi luate în considerare pentru determinarea valorii ajutorului de stat.
4.2. Au toate costurile eligibile o legãturã directã cu producţia cinematograficã sau de televiziune?
5. Intensitatea ajutorului
5.1. Indicaţi dacã schema prevede posibilitatea atingerii unei intensitãţi a ajutorului de stat mai mare de 50% din bugetul producţiei în cazul filmelor "dificile" sau cu buget redus. În cazul ajutorului de stat individual se va preciza dacã filmul face parte din categoria filmelor "dificile" sau cu buget redus.
5.2. Dacã da, indicaţi care sunt aceste categorii de filme.
5.3. Menţionaţi dacã ajutorul de stat poate fi cumulat cu ajutoare acordate în cadrul altor scheme de ajutor de stat sau cu alte tipuri de ajutor şi, dacã este cazul, ce prevederi limiteazã un asemenea cumul pentru ca pragul maxim al intensitãţii ajutorului de stat acordat pentru acelaşi produs cultural sã nu fie depãşit.
6. Compatibilitatea
Justificaţi compatibilitatea ajutorului de stat cu prevederile prezentului regulament.
7. Alte informaţii
Menţionaţi orice alte informaţii pe care le consideraţi necesare pentru evaluarea mãsurilor în cauzã, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016