Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 aprilie 2005  de organizare si functionare a Comisiei Nationale de Omologare a Produselor de Protectie a Plantelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 aprilie 2005 de organizare si functionare a Comisiei Nationale de Omologare a Produselor de Protectie a Plantelor

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 24 mai 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Conform <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.559/2004 privind procedura de omologare a produselor de protecţie a plantelor în vederea plasãrii pe piaţã şi a utilizãrii lor pe teritoriul României se înfiinţeazã Comisia Naţionalã de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor, denumitã în continuare Comisie, organism independent, fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã în cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi care reprezintã autoritatea desemnatã pentru omologarea produselor de protecţie a plantelor pe teritoriul României.
(2) Rãspunderea ministerialã se limiteazã la funcţionarea generalã a Comisiei şi nu are nici o legãturã cu deciziile individuale pe care le ia Comisia pe baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.559/2004 .
ART. 2
(1) Comisia are ca organism executiv un secretariat tehnic care funcţioneazã în cadrul Serviciului de omologare a produselor de protecţie a plantelor din cadrul Direcţiei fitosanitare din Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Şeful Serviciului de omologare a produselor de protecţie a plantelor este şi secretarul Comisiei.
ART. 3
(1) Comisia se compune din reprezentanţi ai autoritãţilor publice centrale cu atribuţii în domeniul protecţiei plantelor, reprezentanţi ai institutelor de cercetare şi universitãţilor, persoane cu pregãtire în domeniul produselor de protecţie a plantelor pentru specialitãţile proprietãţi fizico-chimice şi metode analitice, toxicologie, reziduuri, ecotoxicologie, comportarea în mediu şi eficacitate.
(2) Pentru fiecare specialitate vor fi nominalizaţi, de cãtre ministerele şi instituţiile implicate, dupã caz, câte 2 reprezentanţi pentru a face parte din Comisie, respectiv un membru titular şi un membru supleant.
(3) Comisia este condusã de cãtre un preşedinte şi 3 vicepreşedinţi. Preşedintele Comisiei este directorul Direcţiei fitosanitare din Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, iar vicepreşedinţii sunt desemnaţi de Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor şi de Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti".
(4) Vicepreşedinţii şi membrii Comisiei sunt desemnaţi pentru o perioadã de 4 ani, dupã care pot fi redesemnaţi.
(5) La începutul fiecãrui mandat membrii Comisiei sunt obligaţi sã completeze o declaraţie de confidenţialitate şi obiectivitate conform modelului prezentat în anexa la prezentul regulament.
ART. 4
(1) Şedinţele Comisiei au loc de 6-11 ori pe an.
(2) Şedinţele sunt convocate de cãtre Secretariatul Comisiei, care va transmite tuturor membrilor ordinea de zi şi propunerea pentru documentul de decizie, cu 10 zile lucrãtoare înainte de desfãşurarea acestora.
(3) În cazuri excepţionale preşedintele poate convoca o şedinţã extraordinarã.
(4) Şedinţele Comisiei sunt conduse de cãtre preşedinte sau vicepreşedintele împuternicit de cãtre acesta.
(5) Comisia se considerã legal întrunitã dacã preşedintele sau unul dintre vicepreşedinţi este prezent şi dacã cel puţin 4 dintre specialitãţile menţionate la art. 3 alin. (1) sunt acoperite, prin participarea membrilor titulari sau a membrilor supleanţi desemnaţi.
(6) Dacã unul dintre membrii titulari nu poate lua parte la o şedinţã, atunci el este obligat sã îl anunţe din timp pe secretar.
(7) În acest caz, persoana care înlocuieşte membrul titular primeşte ordinea de zi şi are toate drepturile membrului titular pe care îl înlocuieşte.
(8) În cazul în care secretarul nu poate participa la şedinţã, va desemna persoana din secretariatul tehnic care sã participe în locul sãu. Participarea persoanei desemnate de cãtre secretar trebuie sã fie aprobatã de cãtre preşedinte.
(9) Pentru a lua parte la şedinţã şi la luarea deciziilor este obligatoriu ca participanţii sã semneze lista de prezenţã.
(10) Deciziile Comisiei sunt valabile dacã se iau cu majoritate de voturi. În cazuri de egalitate de voturi decizia va fi luatã de cãtre preşedinte.
(11) Toţi membrii supleanţi au dreptul sã participe la şedinţele Comisiei. Ei primesc agenda de lucru, dar nu au drept de vot.
(12) La invitaţia preşedintelui, la şedinţele Comisiei pot participa specialişti din compartimentele de specialitate ale ministerelor implicate în procesul de omologare, din unitãţile de cercetare, învãţãmânt şi producţie agricolã.
(13) Întâlnirile de lucru ale Comisiei se desfãşoarã la sediul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3, Bucureşti. La solicitarea preşedintelui, întâlnirile Comisiei pot avea loc şi la sediul altor instituţii.
ART. 5
Atribuţiile Comisiei sunt urmãtoarele:
1. omologarea produselor de protecţie a plantelor, reevaluarea omologãrii, retragerea, modificarea, suspendarea sau anularea acesteia, conform prevederilor <>art. 10-15 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.559/2004 ;
2. eliberarea certificatelor de omologare pentru produsele care au fost omologate, acestea constituind documentul oficial care atestã cã produsul a fost omologat pentru utilizare în România. Certificatele de omologare se semneazã de cãtre preşedintele Comisiei;
3. aprobarea experimentelor şi/sau testelor cu produse de protecţie a plantelor efectuate în scopuri de cercetare-dezvoltare, conform prevederilor <>art. 26 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.559/2004 ;
4. aprobarea, pe baza unei cereri şi a unor documente, a modificãrii compoziţiei unui produs de protecţie a plantelor deja omologat;
5. actualizarea şi publicarea la fiecare 2 ani, pe mãsurã ce noi produse sunt omologate, a Codexului produselor de protecţie a plantelor omologate pentru utilizare în România;
6. publicarea, dupã fiecare şedinţã de omologare, a listei cu deciziile de omologare sau retragere a produselor de protecţie a plantelor, pe site-ul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 6
Dezbaterile şi hotãrârile luate în cadrul şedinţelor de omologare se consemneazã într-un registru de procese-verbale al Comisiei, fiecare proces-verbal fiind contrasemnat de preşedinte şi secretar.
ART. 7
Comisia poate delega sarcini administrative secretariatului tehnic.
ART. 8
Atribuţiile secretariatului tehnic sunt urmãtoarele:
1. primirea, înregistrarea şi verificarea cererilor de omologare, a dosarelor şi actelor însoţitoare depuse de cãtre solicitanţi;
2. coordonarea activitãţilor privind evaluarea dosarelor necesare pentru omologarea produselor de protecţie a plantelor, pe baza unui protocol elaborat de cãtre secretariat şi aprobat de cãtre Comisie;
3. verificarea rapoartelor de evaluare a produselor de protecţie a plantelor, elaborarea şi înaintarea spre aprobare Comisiei a propunerilor pentru documentele de decizie;
4. convocarea membrilor Comisiei la şedinţele acesteia;
5. întocmirea şi difuzarea materialelor de lucru pentru fiecare şedinţã;
6. redactarea procesului-verbal al fiecãrei şedinţe;
7. asigurarea legãturii dintre membrii Comisiei, schimbului de informaţii şi documente necesare pentru îndeplinirea obiectivelor propuse, în perioada dintre douã reuniuni ale Comisiei;
8. participarea la şedinţele Comisiei;
9. comunicarea, în scris, cãtre solicitanţii şi deţinãtorii omologãrii a informaţiilor cu privire la omologarea produselor de protecţie a plantelor;
10. primirea dovezilor de achitare a taxelor şi tarifelor necesare pentru procedura de omologare a produselor de protecţie a plantelor;
11. gestionarea şi arhivarea datelor cu privire la activitatea de omologare a produselor de protecţie a plantelor;
12. comunicarea şi realizarea schimbului de informaţii cu Comisia Europeanã;
13. participarea la şedinţele şi activitãţile Comisiei Europene referitoare la evaluarea, reevaluarea substanţelor active şi omologarea produselor de protecţie a plantelor;
14. îndeplinirea altor activitãţi stabilite de cãtre preşedinte sau de plenul Comisiei, legate de omologarea produselor de protecţie a plantelor.

CAP. II
Procedura de omologare

ART. 9
(1) Cererile de omologare a produselor de protecţie a plantelor, cererile pentru reînnoirea omologãrilor, pentru schimbarea compoziţiei produselor de protecţie a plantelor sau pentru extinderea utilizãrii acestora sunt depuse la Secretariatul Comisiei, utilizându-se modelele de cerere aprobate şi eliberate de Comisie.
(2) Toate modelele de cereri sunt aprobate de cãtre Comisie şi sunt gestionate de Secretariatul Comisiei.
(3) Solicitantul omologãrii unui produs de protecţie a plantelor va depune la Secretariatul Comisiei urmãtoarele documente:
- formular-tip de cerere de omologare;
- un dosar pentru produsul de protecţie a plantelor, care sã cuprindã rezultatele tuturor testelor necesare pentru evaluarea în vederea omologãrii;
- un dosar pentru substanţa activã conţinutã în produsul de protecţie a plantelor, care sã cuprindã rezultatele tuturor testelor necesare pentru evaluarea în vederea omologãrii;
- o propunere de etichetã privind instrucţiunile de utilizare a produsului de protecţie a plantelor;
- o propunere pentru clasificarea şi etichetarea produsului de protecţie a plantelor;
- dovada achitãrii tarifelor pentru depunerea cererilor de omologare.
(4) O cerere de omologare a unui produs de protecţie a plantelor care conţine o substanţã activã nouã trebuie sã fie însoţitã de o cerere pentru includerea substanţei active respective în Lista cu substanţe active autorizate pentru utilizare în Uniunea Europeanã. Cererea trebuie depusã la Secretariatul Comisiei, utilizându-se modelul de cerere aprobat de Comisie.
(5) O cerere de reînnoire a omologãrii trebuie adresatã Comisiei cu 12 luni înainte de expirarea termenului de valabilitate a omologãrii. Cererea de reînnoire a omologãrii poate fi luatã în considerare numai în cazul în care compoziţia produsului respectiv de protecţie a plantelor nu a suferit modificãri, iar domeniul de utilizare este acelaşi cu omologarea existentã. În cazul în care cererea de reînnoire a omologãrii nu este adresatã Comisiei cu 12 luni înainte de expirarea termenului de valabilitate a omologãrii, cererea nu va fi luatã în considerare ca o cerere pentru reînnoire.
(6) Dacã decizia privind reînnoirea omologãrii unui produs de protecţie a plantelor nu poate fi luatã în termenul prevãzut la alin. (5), Comisia poate prelungi perioada necesarã pentru finalizarea deciziei.
(7) Autoritãţile sau institutele ştiinţifice de cercetare care acţioneazã în domeniul agricol, organizaţiile agricole şi utilizatorii profesionali pot cere o extindere a domeniului de aplicare a unui produs de protecţie a plantelor deja omologat în România, în cazul în care utilizarea vizatã are un caracter minor în naturã.
(8) Solicitantul unei omologãri poate modifica cererea de omologare în timpul evaluãrii acesteia de cãtre Comisie. Dacã este vorba de o schimbare semnificativã în compoziţia produsului, în domeniul de utilizare sau în modul de aplicare a acestuia, modificarea respectivã poate fi consideratã o nouã omologare.
(9) Comisia poate opri procedura de omologare a unui produs de protecţie a plantelor atunci când se aşteaptã o decizie a Comisiei Europene referitoare la produsul respectiv. Comisia informeazã solicitantul omologãrii despre aceasta, reluând procedura de omologare dupã ce Comisia Europeanã a luat o decizie.
ART. 10
(1) În termen de douã sãptãmâni de la primirea documentelor şi a dovezii de achitare a tarifelor pentru începerea controlului administrativ şi ştiinţific, Secretariatul Comisiei va confirma în scris solicitantului primirea documentelor, precum şi numãrul cererii de omologare a produsului respectiv.
(2) În termen de 12 sãptãmâni de la confirmarea primirii documentelor se efectueazã controlul administrativ al acestora.
(3) În termenul prevãzut la alin. (2) Secretariatul Comisiei informeazã în scris solicitanţii despre integralitatea dosarelor din punct de vedere administrativ şi ştiinţific.
(4) În cazul în care dosarele nu sunt complete, sunt solicitate în scris toate informaţiile care lipsesc. Dacã acestea nu sunt furnizate în termen de 8 sãptãmâni de la încheierea controlului administrativ şi ştiinţific, cererea de omologare nu va mai fi luatã în considerare, iar dosarele vor fi returnate cãtre solicitanţi.
(5) În cazul în care dosarele respective sunt complete şi se face dovada achitãrii tarifelor necesare pentru începerea procesului de evaluare, Secretariatul Comisiei va trimite dosarele experţilor, pentru evaluare, pe fiecare domeniu de expertizã: eficacitate, proprietãţi fizico-chimice şi metode analitice, toxicologie, ecotoxicologie, comportarea în mediu şi reziduuri.
(6) În urma evaluãrilor efectuate de cãtre experţi pe fiecare domeniu de expertizã, rapoartele de evaluare sunt trimise Secretariatului Comisiei.
(7) Secretarul Comisiei are obligaţia ca, pe baza acestor rapoarte, sã pregãteascã propunerea pentru documentul de decizie pe baza cãruia Comisia va decide, în maximum 40 de sãptãmâni de la confirmarea integralitãţii administrative şi ştiinţifice a dosarelor, omologarea sau neomologarea produsului respectiv de protecţie a plantelor.
(8) Dacã pe parcursul evaluãrii rezultã necesitatea transmiterii de informaţii suplimentare, solicitantul omologãrii va fi informat în scris de cãtre Secretariatul Comisiei. În acest caz se percep tarife suplimentare pentru evaluare.
(9) Comisia va decide asupra perioadei necesare pentru depunerea informaţiilor sau studiilor suplimentare prevãzute la alin. (8), perioadã în care procedura de evaluare va fi suspendatã.
(10) În termen de douã sãptãmâni de la primirea informaţiilor solicitate şi a dovezii de achitare a tarifelor necesare continuãrii procesului de evaluare, Secretariatul Comisiei confirmã reluarea procedurii de evaluare, decizia privind omologarea sau neomologarea produsului respectiv fiind luatã în termen de maximum 20 de sãptãmâni.
(11) Dacã datele solicitate conform alin. (8) nu sunt depuse sau sunt incomplete, Secretariatul Comisiei va informa solicitantul, iar Comisia va lua o decizie, continuând procesul de evaluare pe baza informaţiilor disponibile.
(12) Pentru fiecare produs omologat Comisia elibereazã certificatul de omologare în douã exemplare, unul pentru deţinãtorul omologãrii şi unul pentru Comisie, care este pãstrat în arhiva secretariatului tehnic.
(13) În cazul în care produsul nu este omologat, solicitantul omologãrii primeşte rãspunsul motivat, în scris, în termen de maximum o lunã de la decizia Comisiei.

ANEXĂ
------
la regulament
-------------

DECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE ŞI OBIECTIVITATE

Numele:
Adresa:
● Declar pe propria rãspundere cã nu am nici o legãturã (personalã sau de afaceri) cu industria pesticidelor, calitatea de preşedinte, vicepreşedinte, secretar şi, respectiv, membru al Comisiei Naţionale de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor fiind incompatibilã cu calitatea de membru în organele de administraţie şi de conducere sau de acţionar la societãţi cu capital de stat, privat ori mixt, care au ca obiect de activitate fabricarea, importul şi comercializarea produselor de protecţie a plantelor.
● Mã angajez:
- sã raportez imediat oricare circumstanţe care ar putea modifica situaţia de mai sus;
- sã nu comunic terţilor*) nici un fel de informaţii despre conţinutul dosarelor sau orice fel de relaţii în legãturã cu activitatea pe care o desfãşor în cadrul Comisiei;

---------
*) Prin terţi se înţelege orice persoanã care nu este membru al Comisiei sau al Secretariatului Comisiei şi care nu a semnat o declaraţie de confidenţialitate.

- sã pãstrez confidenţialitatea rapoartelor nepublicate sau a altor informaţii necesare evaluãrii.
● Sunt de acord cu toate cele stipulate şi cu tot ceea ce decurge din aceastã declaraţie.


Localitatea:
Data:
Semnãtura: Preşedintele Comisiei,
.......................
(semnãtura)

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016