Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
*** ORDIN nr. 35 din 24 ianuarie 1997
ART. 1
Prezentul regulament stabileste modul de organizare si functionare a Consiliului de prevenire a riscurilor, denumit in continuare C.P.R., avind in vedere prevederile <>Legii protectiei muncii nr. 90/1996 , ale <>Hotaririi Guvernului nr. 448/1994 , republicata, si ale standardelor romane din seria SR EN 45000.
ART. 2
C.P.R. face parte din sistemul de certificare si este organul consultativ al secretarului de stat din Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, coordonator al activitatii de protectie a muncii.
ART. 3
(1) Organizarea C.P.R. va asigura reprezentarea egala a partilor interesate, astfel incit nici un interes sa nu predomine.
(2) Propunerile de reprezentare sint facute de partile interesate, la solicitarea Directiei de autorizare agenti economici, certificare echipamente tehnice, avizare echipament individual de protectie si grupe de munca din Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, denumita in continuare D.A.C.
(3) Componenta nominala a C.P.R. se aproba de catre secretarul de stat coordonator al activitatii de protectie a muncii.
ART. 4
(1) Pentru a dobindi calitatea de membru al C.P.R., persoanele propuse de partile interesate trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:
- sa detina un mandat scris din partea conducerii organizatiei pe care o reprezinta;
- sa cunoasca prevederile reglementarilor si standardelor referitoare la domeniul respectiv de activitate;
- sa cunoasca si sa reprezinta interesele organizatiei din care fac parte.
(2) Expertii autorizati care pot fi cooptati in C.P.R. sint propusi de D.A.C., in baza unor criterii de selectionare, cum sint: competenta, titlurile stiintifice, recunoasterea activitatii pe plan international etc.
ART. 5
(1) Calitatea de membru al C.P.R. se pierde in urmatoarele conditii:
a) la propunerea scrisa a partii interesate pe care o reprezinta;
b) la inregistrarea a mai mult de trei absente pe an la sedintele C.P.R., fara desemnarea unui delegat imputernicit sa-l inlocuiasca;
c) la cerere, prin pierderea capacitatii de munca, prin deces sau prin dovedirea unor activitati contrare scopului si obiectivelor C.P.R.
(2) Completarea locurilor vacante se face in acelasi mod ca in cazul numirilor initiale.
ART. 6
(1) Presedintele C.P.R. este directorul D.A.C.
(2) La prima sedinta a C.P.R. se alege vicepresedintele, pe o perioada de 2 ani, fara a putea depasi mandatul consiliului care l-a ales.
(3) Secretariatul C.P.R. este asigurat de 1-2 persoane din cadrul D.A.C.
(4) Sedintele C.P.R. sint conduse de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
ART. 7
Atributiile C.P.R. sint urmatoarele:
- analizeaza dosarele organismelor de certificare si ale laboratoarelor de incercari care solicita recunoasterea de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a capacitatii lor de a indeplini cerintele prevazute de reglementarile in vigoare pentru certificarea calitatii de protectie a echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si a celui de lucru. Ca urmare, propune secretarului de stat coordonator al activitatii de protectie a muncii aprobarea sau respingerea recunoasterii, dupa caz;
- avizeaza documentele cu caracter tehnic privind recunoasterea, elaborate de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale - D.A.C. in colaborare cu partile interesate;
- analizeaza si face propuneri de imbunatatire a regulamentului propriu de organizare si functionare;
- asigura transparenta principiilor si practicii recunoasterii, prin publicarea si circulatia informatiilor;
- se asigura ca personalul integrat in procesul de recunoastere este liber de orice presiuni comerciale sau financiare si ca actioneaza in conformitate cu regulile de etica profesionala si de confidentialitate stabilite;
- analizeaza contestatiile la deciziile luate privind recunoasterea organismelor de certificare si a laboratoarelor de incercari si recomanda solutiile de rezolvare a acestora;
- participa la schimburi de informatii in domeniul certificarii, organizate in tara si in strainatate.
ART. 8
(1) Pentru adoptarea hotaririlor, C.P.R. se intruneste in sedinte ordinare din 3 in 3 luni.
(2) Se pot organiza sedinte extraordinare in urmatoarele conditii:
- la propunerea presedintelui;
- la initiativa unei treimi din numarul membrilor C.P.R.
(3) Sedintele sint convocate in scris, prin grija Secretariatului C.P.R., cu minimum 15 zile inainte de data fixata. In cadrul sedintelor se fac propuneri pentru ordinea de zi a urmatoarei sedinte.
(4) Ordinea de zi se definitiveaza de presedinte impreuna cu secretariatul si este adusa la cunostinta membrilor C.P.R. prin scrisoare de convocare, insotita de sinteza materialelor ce vor fi puse in discutie.
(5) Problemele analizate si hotaririle adoptate se consemneaza intr-un proces-verbal.
De asemenea, se consemneaza, sub semnatura celor care le sustin, si punctele de vedere diferite. Procesul-verbal, astfel incheiat, se semneaza de catre presedintele C.P.R. si de reprezentantul secretariatului.
(6) Hotaririle adoptate de C.P.R. sint supuse aprobarii secretarului de stat din Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, coordonator al activitatii de protectie a muncii.
ART. 9
(1) Hotaririle se iau prin vot deschis. Se adopta hotaririle care intrunesc majoritatea simpla din numarul voturilor exprimate. La egalitate de voturi, votul presedintelui este decisiv.
(2) Personalul care asigura secretariatul, precum si alti invitati nu au drept de vot.
(3) Sedintele C.P.R. se pot desfasura in prezenta a minimum 7 membri. Fac exceptie sedintele la care se analizeaza regulamentul de organizare si functionare a C.P.R., in care este necesara prezenta a cel putin 9 membri.
(4) In cazul in care un membru al C.P.R. nu poate participa la sedinta se admite inlocuirea lui cu o alta persoana, cu imputernicire scrisa din partea conducerii organizatiei pe care o reprezinta, valabila numai pentru sedinta respectiva.
(5) In cazul cind, in C.P.R., se iau hotariri in legatura cu solicitarile din partea unei organizatii reprezentate in consiliu (de exemplu: extinderea domeniului recunoscut, pentru care se fac incercari de laborator, sau a celui pentru certificare), persoana care o reprezinta nu are drept de vot.
ART. 10
Modificarea prezentului regulament de organizare si functionare se poate face cu aprobarea secretarului de stat coordonator al activitatii de protectie a muncii, in urmatoarele conditii:
- la propunerea D.A.C., ca urmare a modificarii atributiilor rezultate din acte normative in vigoare sau din considerente organizatorice;
- la propunerea a doua treimi din numarul membrilor C.P.R.;
- ca urmare a adoptarii unor noi reglementari legale in domeniul certificarii.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: