Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 martie 2004  privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 23 martie 2004 privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 340 din 19 aprilie 2004
În temeiul <>art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 14 alin. (1) lit. b) şi al <>art. 21 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

Introducere
Elaborarea unui cadru juridic care reglementeazã materia ajutorului de stat reprezintã continuarea armonizãrii legislaţiei româneşti cu legislaţia europeanã, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã.
Scopul notificãrii şi autorizãrii ajutoarelor de stat acordate de autoritãţile publice sau de organismele care administreazã surse ale statului este de a urmãri mãsura în care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurential normal într-o economie de piaţã în care preţurile produselor şi tarifele serviciilor sunt reglate de cerere şi ofertã.
Orice intenţie de a acorda un ajutor de stat nou sau de a modifica un ajutor existent trebuie sã fie notificatã Consiliului Concurenţei. Fãrã autorizarea Consiliului Concurenţei nu poate fi acordat nici un ajutor de stat.
Întreprinderile mici şi mijlocii joacã un rol determinant în crearea de locuri de muncã şi reprezintã, în sens larg, un factor de stabilitate socialã şi de creştere economicã. Dezvoltarea acestei categorii de întreprinderi poate sã fie totuşi limitatã de imperfecţiunile pieţei. Deseori, accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la capital sau credit este dificil datoritã reticenţelor înregistrate pe pieţele financiare în asumarea riscurilor precum şi datoritã garanţiilor limitate pe care aceste întreprinderi le pot oferi. Resursele limitate ale acestora pot, de asemenea, reduce accesul la informaţii, mai ales la cele referitoare la noi tehnologii şi potenţiale pieţe. Ajutoarele de stat ce au ca scop facilitarea dezvoltãrii activitãţilor economice ale întreprinderilor mici şi mijlocii nu trebuie totuşi sã modifice condiţiile comerciale într-o mãsurã contrarã interesului comun.

CAP. I
Dispoziţii generale

Domeniu de aplicare
ART. 1
(1) Prezentul regulament se aplicã ajutoarelor de stat acordate întreprinderilor mici şi mijlocii din toate sectoarele de activitate.
(2) Prezentul regulament nu se aplicã:
a) activitãţilor legate de producţie, procesare sau comercializare a produselor prevãzute în anexa nr. 3;
b) ajutorului de stat legat de activitãţile de export, mai precis ajutorului legat direct de cantitatea exportatã, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau a altor cheltuieli curente legate de activitãţile de export;
c) ajutorului de stat care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor din import.
Definiţii
ART. 2
(1) În sensul prezentului regulament, urmãtorii termeni se definesc, dupã cum urmeazã:
1. Întreprinderile mici şi mijlocii sunt întreprinderi care:
a) au mai puţin de 250 de angajaţi;
b) au fie o cifrã de afaceri anualã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 8 milioane EURO fie un rezultat anual al bilanţului contabil care sã nu depãşeascã echivalentul în lei a 5 milioane EURO;
c) îndeplinesc criteriul independenţei.
2. Întreprinderile mici sunt întreprinderi care:
a) au mai puţin de 50 de angajaţi;
b) au o cifrã de afaceri anualã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 7 milioane EURO sau situaţia financiarã anualã a acestora nu depãşeşte echivalentul în lei a 5 milioane EURO;
c) îndeplinesc criteriul independenţei.
3. Criteriul independentei este îndeplinit cu excepţia situaţiei în care 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot sunt deţinute de cãtre o singura întreprindere, sau in comun de mai multe întreprinderi, care nu sunt întreprinderi mici şi mijlocii, dupã caz.
Acest prag poate fi depãşit în douã cazuri:
a) dacã întreprinderea este deţinutã de instituţii publice de investiţii, societãţi de capital de risc sau investitori instituţionali, cu condiţia sã nu se exercite nici un control individual sau comun;
b) dacã întreprinderea are capitalul repartizat într-o asemenea manierã încât nu este posibil sã se determine cine este deţinãtorul şi dacã întreprinderea declarã pe propria rãspundere cã nu este deţinutã în proporţie de 25% sau mai mult de cãtre o singurã întreprindere ori, în comun, de cãtre mai multe întreprinderi care nu se încadreazã la definiţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii.
4. Investiţii în imobilizãri corporale reprezintã orice investiţie în active fixe corporale ce se referã la crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente sau angajarea într-o activitate ce implicã o schimbare fundamentalã în produsul sau procesul de producţie al unei unitãţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare.
O investiţie în active fixe, realizatã sub forma achiziţionãrii unei unitãţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacã nu ar fi fost cumpãratã trebuie sã fie de asemenea consideratã o investiţie în imobilizãri corporale.
5. Investiţii în imobilizãri necorporale reprezintã orice investiţie în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet, a licenţelor, a know-how sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
6. Intensitatea brutã a ajutorului de stat reprezintã cuantumul ajutorului de stat exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului.
Toate cifrele utilizate reprezintã sume înainte de aplicarea impozitelor directe.
Atunci când se acordã un ajutor de stat sub o altã formã decât subvenţie, cuantumul ajutorului de stat reprezintã echivalentul - subvenţie al acestuia.
Ajutoarele de stat plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea lor din momentul în care au fost acordate.
Ratele dobânzilor care trebuie sã fie folosite pentru actualizare şi pentru calcularea cuantumului ajutorului de stat în cazul unui credit preferenţial, reprezintã rata de referinţã aplicabilã în momentul acordãrii ajutorului de stat.
7. Intensitatea netã a ajutorului de stat reprezintã cuantumul ajutorului de stat net, dupã impozitare, exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului.
8. Numãrul de angajaţi reprezintã numãrul de unitãţi de muncã pe an, denumite în continuare UMA, adicã numãrul de angajaţi cu normã întreagã într-un an, muncã cu normã parţialã şi cea sezonierã, reprezentând fracţii ale UMA.
(2) Pentru calcularea pragurilor la care se face referire la pct. 1 şi 2 va fi cumulat numãrul de angajaţi al întreprinderii beneficiare cu numãrul de angajaţi al întreprinderilor pe care aceasta le controleazã, în mod direct sau indirect, prin deţinerea a 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot.
(3) Dacã la data încheierii bilanţului anual, o întreprindere depãşeşte sau îndeplineşte pragurile stabilite la pct. 1 şi 2, aceasta va conduce la pierderea sau la obţinerea statutului de întreprindere micã şi mijlocie, dupã caz, numai în situaţia în care fenomenul se repetã 2 ani financiari consecutivi.
(4) Pragurile pentru cifra de afaceri şi totalul bilanţului sunt cele ale ultimelor 12 luni ale perioadei contabile aprobate, în cazul întreprinderilor nou înfiinţate a cãror evidenţã contabilã nu a fost încã aprobatã, pragurile care se vor aplica trebuie sã aibã ca origine o estimare efectuatã în cursul anului financiar de cãtre întreprinderea beneficiarã de ajutor de stat.
(5) Acolo unde este necesar sã se distingã microîntreprinderile de alte întreprinderi mici şi mijlocii, acestea sunt definite ca acele întreprinderi care au mai puţin de 10 salariaţi.
(6) Plafonul cifrei de afaceri prevãzut la alin. (1) pct. 1 poate fi modificat, în funcţie de evoluţia indicatorilor macroeconomici, prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei.
Ajutoare de stat considerate a fi autorizate
ART. 3
Ajutoarele de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii sunt considerate a fi autorizate şi, în consecinţã, nu sunt supuse cerinţelor de notificare dacã:
a) orice ajutor de stat individual sau alocare specificã care ar putea sã fie acordatã în cadrul unei scheme de ajutor de stat, îndeplineşte toate condiţiile prevãzute de prezentul regulament;
b) actele administrative sau normative care instituie scheme de ajutor de stat ori ajutoare de stat individuale şi care conţin o referire expresã la prezentul regulament, prin citarea titlului sau/şi a referinţei publicaţiei în Monitorul Oficial al României.

CAP. II
Ajutor de stat pentru investiţii

Investiţiile
ART. 4
(1) Ajutoarele de stat pentru investiţii în imobilizãri corporale şi necorporale sunt compatibile cu un mediu concurenţial normal şi sunt exceptate de la obligaţia de notificare dacã îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) intensitatea brutã a ajutorului de stat nu depãşeşte 15 % pentru întreprinderile mici;
b) intensitatea brutã a ajutorului nu depãşeşte 7,5% pentru întreprinderile mijlocii.
(2) Atunci când investiţiile se fac în regiuni eligibile de a primi ajutor de stat regional, intensitatea nu va depãşi pragul pentru ajutorul de stat regional, cu mai mult de 15% procentul brut, cu condiţia ca intensitatea netã a ajutorului sã nu depãşeascã 75%.
(3) Consiliul Concurenţei poate aproba majorarea intensitãţilor prevãzute la alin. (1), conform normelor privind ajutorul de stat regional, dacã sunt îndeplinite cumulativ condiţiile cu privire la menţinerea investiţiei în regiunea beneficiarã o perioadã de cel puţin cinci ani şi la contribuţia beneficiarului la finanţarea investiţiei de cel puţin 25%.
(4) Plafoanele stabilite la alin. (1) şi (2) se aplicã intensitãţii ajutoarelor calculate ca procent din cheltuielile de investiţii eligibile sau ca procent din cheltuielile salariale aferente locurilor de muncã create prin realizarea investiţiei, ori prin combinarea celor douã, astfel încât ajutorul sã nu depãşeascã cuantumul cel mai favorabil ce rezultã din aplicarea unuia sau altuia dintre aceste moduri de calcul.
(5) În cazul în care ajutorul este calculat pe baza costurilor de investiţii, costurile eligibile ale investiţiilor în imobilizãri corporale vor fi costurile legate de investiţia în terenuri, clãdiri şi echipamente.
În sectorul transporturilor, cu excepţia costului materialului feroviar rulant, cheltuielile destinate mijloacelor de transport şi a echipamentelor de transport şi bunurilor mobile nu sunt incluse în costurile eligibile.
Costurile eligibile ale investiţiilor în imobilizãri necorporale vor fi costurile de achiziţie a tehnologiilor.
(6) În cazul în care ajutorul este calculat pe baza locurilor de muncã create, cuantumul ajutorului este exprimat ca procent din costurile salariale aferente locurilor de muncã create pe o perioadã de doi ani conform urmãtoarelor criterii:
a) crearea de locuri de muncã trebuie sã fie legatã de executarea unui proiect de investiţii în imobilizãri corporale sau necorporale; locurile de muncã trebuie sã fie create într-o perioadã de trei ani de la finalizarea investiţiei;
b) proiectul de investiţii trebuie sã conducã la o creştere netã a numãrului de salariaţi din unitatea respectivã, în raport cu media ultimelor douãsprezece luni;
c) locurile de muncã trebuie sã fie menţinute pe o perioadã de minim cinci ani.

CAP. III
Ajutor pentru servicii de consultanţã, alte servicii şi activitãţi

ART. 5
Ajutoarele de stat acordate întreprinderilor mici şi mijlocii pentru servicii de consultanţã şi alte servicii şi activitãţi sunt compatibile cu un mediu concurenţial normal, şi sunt exceptate de la obligaţia de notificare dacã îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) pentru serviciile furnizate de cãtre consultanţii externi, ajutorul brut nu depãşeşte 50% din costurile aferente serviciilor prestate; serviciile în cauzã nu constituie o activitate permanentã sau periodicã şi nu sunt legate de cheltuielile de funcţionare normalã a întreprinderii, cum sunt serviciile obişnuite de consultanţã fiscala, juridicã sau de publicitate;
b) pentru participarea la târguri şi expoziţii, ajutorul brut nu depãşeşte 50% din costurile suplimentare ce rezultã din închirierea, amenajarea şi organizarea standului. În acest caz, exceptarea de la obligaţia notificãrii se va aplica numai la prima participare a unei întreprinderi la un târg sau expoziţie.

CAP. IV
Ajutoare individuale de valoare mare/ridicatã

ART. 6
Prezentul regulament nu excepteazã de la notificare ajutoarele de stat individuale care ating unul din urmãtoarele douã praguri:
a) valoarea totalã brutã a ajutorului de stat sã fie de cel puţin echivalentul în lei a 3 milioane Euro;
b) totalul costurilor eligibile pentru întregul proiect este de cel puţin echivalentul în lei a 5 milioane Euro şi este îndeplinitã una din condiţiile de mai jos:
b^1) în regiunile care nu beneficiazã de ajutoare de stat regionale, intensitatea brutã a ajutorului de stat este de cel puţin 50% din plafonul prevãzut la art 4 alin. (2);
b^2) în regiunile care beneficiazã de ajutoare de stat regionale, intensitatea netã a ajutorului este de cel puţin 50% din plafonul prevãzut la art. 4 alin. (2).

CAP. V
Alte condiţii de exceptare

ART. 7
Prezentul regulament excepteazã de la notificare ajutoarele de stat menţionate la art. 4 şi art. 5 dacã este îndeplinitã una din urmãtoarele condiţii:
a) beneficiarul a transmis furnizorului o solicitare în scopul primirii unui ajutor de stat;
b) existã prevederi legale în vigoare ce stabilesc dreptul de a acorda ajutoare de stat cu condiţia respectãrii prevederilor legale din domeniul ajutorului de stat.

CAP. VI
Reguli generale privind cumulul ajutoarelor de stat

Cumulul ajutoarelor
Art. 8
(1) Plafoanele de intensitate prevãzute la art. 4 - 6 se aplicã indiferent dacã proiectul este finanţat integral sau parţial din surse ale statului sau este parţial finanţat de Uniunea Europeanã.
(2) Ajutoarele de stat exceptate de la notificare prin prezentul regulament nu pot fi cumulate cu nici un alt ajutor de stat sau cu alte fonduri ale Uniunii Europene raportate la aceleaşi costuri eligibile, dacã aceastã cumulare ajunge la o intensitate a ajutorului de stat superioarã celei prevãzute de prezentul regulament.

CAP. VII
Transparenţã şi monitorizare

ART. 9
(1) În cazul punerii în aplicare a unor scheme de ajutor sau a acordãri unui ajutor de stat individual, exceptate de prezentul regulament, furnizorii de ajutor de stat trebuie sã prezinte Consiliului Concurenţei, în termen de 20 zile lucrãtoare, informaţii referitoare la aceste ajutoare, conform Formularului pentru schemele de ajutor de stat şi ajutoare de stat individuale pentru IMM-uri, exceptate de la notificare în condiţiile prezentului regulament, prevãzut în anexa nr. 1, care face parte din prezentul regulament.
(2) Furnizorii de ajutor de stat vor pãstra dosare detaliate referitoare la schemele de ajutor de stat, la alocãrile specifice acordate în cadrul schemelor de ajutoare şi la ajutoarele individuale exceptate de prezentul regulament.
Aceste dosare trebuie sã fie complete, pentru a putea stabili dacã condiţiile de exceptare prevãzute de prezentul regulament sunt îndeplinite, ele incluzând, de asemenea, informaţii referitoare la statutul agenţilor economici consideraţi întreprinderi mici şi mijlocii.
(3) Furnizorii de ajutor de stat trebuie sã pãstreze dosarele referitoare la ajutoarele individuale o perioadã de 10 ani începând de la data la care ajutorul a fost acordat, iar în ceea ce priveşte schemele de ajutor, o perioadã de 10 ani de la data acordãrii ultimei alocãri specifice în cadrul schemelor de ajutor în cauzã.
(4) Furnizorii de ajutor de stat vor transmite Consiliului Concurenţei, la solicitarea scrisã a acestuia, în termen de 20 zile lucrãtoare sau în alt termen stipulat în solicitare, toate informaţiile pe care Consiliul Concurenţei le considerã necesare pentru a evalua dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de prezentul regulament pentru exceptarea de la notificare.
(5) Furnizorii de ajutor de stat trebuie sã întocmeascã un raport cuprinzând ajutoarele de stat ce intrã sub incidenţa prezentului regulament pe parcursul unui an calendaristic sau pe o perioadã mai micã conform anexei nr. 2.

Furnizorii de ajutor de stat trebuie sã înainteze aceste rapoarte în maxim 3 luni de la data expirãrii perioadei la care raportul face referire.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 10
(1) Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României.
(2) Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în conformitate cu Regulamentul privind forma, conţinutul şi alte detalii ale notificãrii unui ajutor de stat şi în conformitate cu Regulamentul privind pragul minim al ajutorului de stat care nu cade sub incidenţa obligaţiei de notificare, puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurentei.
(3) Prezentul regulament se aplicã ajutoarelor de stat notificate dupã intrarea sa în vigoare, precum şi atunci când ajutoarele de stat au fost notificate înainte de intrarea sa în vigoare, dar decizia Consiliului Concurenţei este ulterioarã acestei date sau Consiliul Concurenţei nu a emis încã o decizie.
(4) Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1


────────
la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru IMM-uri
────────────────────────────────────────────────────────





Formular pentru schemele de ajutor de stat şi ajutoare de stat
individuale pentru IMM-uri exceptate de la notificare
în condiţiile prezentului regulament
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sinteza informaţiilor care vor fi Observaţii explicative
furnizate/comunicate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Societatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea Indicaţi numele regiunii daca ajutorul de
stat este acordat de o autoritate
subcentrala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Titlul schemei de ajutor de stat Indicaţi numele schemei de ajutor de stat
sau numele întreprinderii sau in cazul unui ajutor de stat
beneficiara a unui ajutor de individual, numele beneficiarului;
stat individual In ultimul caz, nu este necesara si
înaintarea unui raport anual.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Baza legala Indicaţi referinţa legala naţionala
precisa pentru schema de ajutor sau pentru
ajutorul de stat individual.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuielile anuale prevãzute in Sumele vor fi exprimate in EURO sau, daca
cadrul schemei de ajutor sau suma este aplicabil, in moneda naţionala,
totala a unui ajutor acordat unei In cazul unei scheme de ajutor de stat:
întreprinderi beneficiare Indicaţi suma globala Indicaţi a alocãrilor
bugetare sau scutirile de taxe estimate,
pe an, pentru toate instrumentele ajuto-
rului de stat conţinute de schema;
In cazul unui ajutor de stat individual:
Indicaţi suma totala a ajutorului/
scutirilor de taxe. Daca este cazul,
indicaţi de asemenea, daca ajutorul este
acordat in transe.
Pentru garanţiile din ambele cazuri,
indicaţi suma (maxima) a împrumuturilor
garantate.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Intensitatea maxima a ajutorului Indicaţi intensitatea maxima a ajutorului
sau suma maxima a ajutorului per bunuri
eligibile
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data punerii in aplicare Indicaţi data de la care ajutorul poate fi
acordat in cadrul schemei sau la care
ajutorul de stat individual este acordat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata schemei de ajutor de stat Indicaţi data (an si luna) pana la care
sau a ajutorului individual acordat ajutorul poate fi acordat in cadrul
schemei sau in cazul unui ajutor de stat
individual, si daca este cazul, data (an,
luna) ultimei rate de plata
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul ajutorului Se intelege ca obiectivul primar este
ajutorul cãtre IMM-uri,. Acest domeniu
permite indicarea obiectivului urmãtor
(secundar) care este urmãrit (de ex. doar
întreprinderile mici sau IMM-urile; ajutor
pentru investiţii/consultanta)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sectoarele economice avute in Alegeţi din lista, atunci când este
vedere relevant
● Toate sectoarele
sau
● Industria carboniera
● Toate ramurile de producţie/
sectoarele manufacturiere
sau
● Oţel
● Construcţie de nave
● Fibre sintetice
● Industria de automobile
● Alte sectoare de producţie
● Toate serviciile
sau
● Servicii de transport
● Servicii finanaciare
● Alte servicii

observaţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele si adresa autoritãţii
furnizoare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte informaţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


────────
la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru IMM-uri
────────────────────────────────────────────────────────

Formular de raport anual privind schemele de ajutor de stat care se supun unui grup de reguli de exceptãri care trebuie furnizat Consiliului Concurentei

Furnizorilor le este cerut sa utilizeze formatul de mai jos, atunci când raporteazã cãtre Consiliul Concurentei.

Raportul va fi furnizat si pe suport magnetic.

Informaţiile cerute pentru toate schemele de ajutoare de stat exceptate in cadrul unui grup de reguli adoptate in conformitate cu prezentul Regulament:

1. TITLUL SCHEMEI IN CAUZA

2. REGULILE DE EXCEPTARE CARE SE APLICA

3. CHELTUIELI

Date separate trebuie furnizate pentu fiecare ajutor de stat din cadrul unei scheme de ajutor de stat sau pentru fiecare ajutor de stat individual (de ex. alocãri, imprumuturi preferenţiale, garanţii, etc.) Datele trebuie sa fie exprimate in EURO si in moneda naţionala. Scutirile de taxe anuale trebuie raportate. Daca cifrele exacte nu sunt accesibile, trebuie estimate.
Aceste cheltuieli trebuie furnizate dupã cum urmeazã:
Pentru anul in curs trebuie indicat separat, pentru fiecare ajutor de stat din cadrul schemei (de ex. alocãri, împrumuturi preferenţiale, garanţii):
3.1. sumele implicate, scutirile de taxe (estimative) sau alte venituri scutite, date privind garanţiile, etc. pentru proiectele nou asistate. In cazul schemelor de garanţii, suma totala a noilor garanţii acordate ar trebui furnizata;
3.2. plãţile efective, scutirile de taxe (estimativ) sau alte venituri scutite date privind garanţiile, etc. pentru proiectele nou asistate, cat si pentru cele in curs. In cazul schemelor de ajutor privind garanţiile, trebuie furnizate urmãtoarele date: suma totala a garanţiilor acordate, venituri suplimentare (premii), recuperãri, indemnizaţii plãtite, rezultate de operare ale schemei in timpul anului financiar aflat in analiza;
3.3. numãrul proiectelor nou asistate;
3.4. numãrul global estimat, al locurilor de munca create sau menţinute prin noile proiecte (daca este cazul);
3.5. suma globala a investiţiilor estimate fãcute in cadrul noilor proiecte;
3.6. diminuarea sumelor menţionate la punctul 3.1. fie pe regiuni, fie pe zone;
3.7. diminuarea sumelor de la punctul 3 pe sectoarele de activitate ale beneficiarilor (daca sunt implicate mai mult decât un sector, trebuie indicate cotele pentu fiecare in parte);
- minerit;
- producţie, din care:
- otel;
- construcţii de nave;
- fibre sintetice;
- vehicule motorizate;
- alte sectoare de producţie (urmeazã a fi specificate).
- servicii, din care:
- servicii de transport;
- servicii financiare;
- alte servicii (urmeazã a fi specificate)
- alte sectoare (urmeazã a fi specificate).

4. ALTE INFORMAŢII SI OBSERVAŢII.

ANEXA 3
────────
la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru IMM-uri
────────────────────────────────────────────────────────






Lista produselor agricole cãrora nu li se aplica dispoziţiile
prezentului regulament
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul corespondent din Numãrul din Descrierea produselor din
Clasificarea produselor si nomenclator nomenclator
serviciilor asociate
activitãţilor din
economia naţionala
(CPSA)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele 0121.1,0122.1, Capitolul 1 Animale vii
0123,0124.1,
0125.1,0126.1,
0127.1,0128.1
Clasa 1511 Capitolul 2 Carne si resturi de carne
(exclusivl 1511.2,1511. comestibile
3,1511.4)
Clasa 1512
(exclusiv 1512.2)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 0500 Capitolul 3 Peste, crustacee si moluşte
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 1551, Capitolul 4 Produse lactate, oua de
0125.2,0126.2 pasare, miere naturala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele Capitolul 5 Mate, bãşici si stomacuri
1511.4,1511.19, de animale (altele decât de
1512.14 peste), întregi sau bucãţi
ale acestora;
Produse de origine animala
nespecificate sau incluse
in alta parte; Animale
moarte improprii consumului
uman
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 0116 Capitolul 6 Arbori si alte plante;
bulbi, rãdãcini si altele;
flori tãiate si ornamente
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 0115 Capitolul 7 Legume comestibile si
anumite rãdãcini si
tuberculi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 0117.1 Capitolul 8 Fructe comestibile si nuci,
alune, etc; coji de pepeni
sau fructe citrice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 0117.2 Capitolul 9 Cafea, ceai si mirodenii,
Clasa 0117.3 exclusiv mate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 0111 Capitolul 10 Cereale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 1561(exclusiv Capitolul 11 Produse ale industriei de
1561.5) morãrit;
malţ si amidon, gluten,
inulina
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele 0113.3,0113.5, Seminţe uleioase si fructe
0113.61, Capitolul 12 oleaginoase; diferite
0113.62,0113.7,0114 grãunte, seminţe si fructe;
plante industriale si
medicinale; paie si furaje
uscate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Capitolul 13 Pectina
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele Capitolul 15
1511.32 Untura (slãnina) si alte
1511.31 tipuri de grãsime de porc
tranşata; grãsime de pasare
tranşata
Grãsimi netranşate de
bovine, oaie, capra; seu;
1541 (exclusiv 1541.11) produse din aceste
grãsimi
1541.11,
1542.11, Stearina din untura,
1542.12, oleostearina si stearina
1542.13, din seu; ulei din untura,
1543, si ulei din seu,
1542.2, neemulsionate amestecate
sau preparate in orice mod
Grãsimi si ulei de peste si
mamifere marine, rafinate
sau nu;
Uleiuri vegetale, lichide
sau solide, nerafinate,
rafinate sau purificate;
Grãsimi si uleiuri animale
si vegetale, hidrogenate,
rafinate sau nu, dar
neprelucrate in continuare;
Margarina, untura artifi-
ciala si alte grãsimi
comestibile prelucrate;
Reziduuri ce rezulta din
prelucrarea substanţelor
grase, sau ceruri
vegetale sau animale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele 1513,1520 (exclusiv Capitolul 16 Prelucrarea cãrnii, peşte-
1520.2) lui, crustaceelor si
moluştelor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele Capitolul 17 Zahãr solid din sfecla si
1583.1 zahãr solid din trestie de
1562.21 zahãr. Alte tipuri de
1583.14 zahãr; zahãr sub forma de
sirop, miere artificiala
(amestecata sau nu cu
miere naturala)
Melasa, decolorata sau nu
Zahãr aromatizat sau
1583.13 colorat, siropuri si
melasa, fãrã sucuri de
fructe ce conţin zahãr
in orice proporţie.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele Capitolul 18 Cacao boabe, întregi sau
1584.1 sparte, cruda sau prãjitã
1584.3 Cacao coji (pleava), coji
si deşeuri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasa 1533 (exclusiv 1533.3) Capitolul 20 Prelucrarea legumelor,
fructelor si a altor pãrţi
ale plantelor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Capitolul 22
Must de struguri, in
fermentaţie sau oprit din
fermentaţie altfel decât
prin adãugarea de alcool;
1593
Vin din struguri proaspeţi;
must de struguri oprit din
fermentaţie prin
1594 adãugarea de alcool;
1592 Alte bãuturi fermentate
(de ex cidru, cidru de pere
si mied);
Alcool etilic sau bãuturi
spirtoase, denaturate sau
nu, de orice tãrie, obţi-
nute din produse agricole,
exclusiv lichiorurile si
alte bãuturi spirtoase si
preparate alcoolice
1587.11 compuse (cunoscute ca
"extracte concentrate")
pentru fabricarea
bãuturilor;
Oţet si înlocuitori de
oţet.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clasele 1520.2, 1533.3, Capitolul 23
1562.3, Reziduuri si deşeuri din
1583.2, 1596.2 industria alimentara;
furaje de origine animala;
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capitolul 24 Tutun neprelucrat, deşeuri
de tutun;
Clasa 0113.4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capitolul 45 Pluta naturala, neprelucra-
Clasa 0212.2 ta, zdrobita, granulata sau
mãcinata; deşeuri de pluta;
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capitolul 54 In, crud sau prelucrat dar
nefilat; in
Clasa 0113.63 Indicaţi si deşeuri;
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capitolul 57 Cânepa, cruda sau prelu-
Clasa 0113.63 crata dar nefilata; calti
si deşeuri de cânepa.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016