Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 22 decembrie 2004  de organizare si functionare a Agentiei Manageriale de Cercetare Stiintifica, Inovare si Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 22 decembrie 2004 de organizare si functionare a Agentiei Manageriale de Cercetare Stiintifica, Inovare si Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica)

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 112 din 3 februarie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Managerialã de Cercetare Ştiinţificã, Inovare şi Transfer Tehnologic - Politehnica (AMCSIT - Politehnica), denumitã în continuare Agenţia, este o instituţie publicã cu personalitate juridicã, subordonatã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, înfiinţatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/1999 .

CAP. II
Rolul, responsabilitãţile, funcţiile şi atribuţiile Agenţiei

ART. 2
Obiectul de activitate al Agenţiei îl constituie managementul şi marketingul activitãţilor de cercetare ştiinţificã, inovare şi transfer tehnologic în domeniul ingineriei şi în alte domenii asociate. În acest scop, Agenţia desfãşoarã în regim de autofinanţare activitãţi de cercetare, proiectare, consultanţã, transfer tehnologic, producţie, formare continuã, specializare, organizare de manifestãri ştiinţifice, editare şi multiplicare de materiale academice, ştiinţifice, tehnice, publicitare şi alte servicii de aceeaşi naturã.
ART. 3
Principalele atribuţii ale Agenţiei sunt:
a) participã la execuţia proiectelor/programelor de cercetare;
b) sprijinã unitãţile de cercetare-dezvoltare în realizarea programelor de cercetare;
c) promoveazã transferul tehnologic şi inovarea în vederea sporirii competitivitãţii economiei româneşti;
d) propune şi coordoneazã programe multidisciplinare şi proiecte de dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic, în acord cu prioritãţile naţionale şi internaţionale;
e) atrage, pe baze competitive, resurse financiare din surse naţionale şi internaţionale şi rãspunde cererilor de piaţã prin contracte negociate direct cu beneficiarii;
f) gestioneazã resursele financiare atrase prin programe de profil, naţionale şi internaţionale;
g) participã la dezvoltarea resurselor umane prin creşterea competenţei profesionale, fiind implicatã în procesul de pregãtire şi formare a acestora, prin organizarea de programe proprii de pregãtire;
h) promoveazã şi disemineazã rezultatele şi cunoştinţele de specialitate la nivel regional, naţional şi internaţional;
i) colaboreazã cu alte instituţii publice sau private, interne şi internaţionale, inclusiv cu organizaţii profesionale, în vederea îndeplinirii obiectului sãu de activitate.
ART. 4
Agenţia colaboreazã cu unitãţi de învãţãmânt, de cercetare, cu instituţii publice sau private din ţarã şi din strãinãtate, cu agenţi economici utilizatori ai rezultatelor de cercetare-dezvoltare-inovare, cu cadre didactice, specialişti, studenţi şi doctoranzi, ca executanţi ai lucrãrilor de cercetare-dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic.
ART. 5
Principalele activitãţi ale Agenţiei sunt:
a) dezvoltarea unei structuri organizatorice flexibile, capabile sã colaboreze cu orice instituţie care are acelaşi obiect de activitate ca al Agenţiei;
b) formarea unor echipe interdisciplinare de cercetãtori capabili sã rãspundã cerinţelor imediate şi de perspectivã ale agenţilor economici, ale administraţiei publice centrale şi locale;
c) administrarea eficientã a informaţiei ştiinţifice, prin organizarea unor bãnci de date, centre de documentare cu acces la Internet şi la alte reţele de comunicaţii internaţionale;
d) susţinerea participãrii la manifestãri ştiinţifice internaţionale de prestigiu, precum şi a activitãţii de publicare, promovare, difuzare şi diseminare a rezultatelor cercetãrilor;
e) cooperarea pe bazã de asociere sau contractualã cu centre de cercetare, laboratoare, colective, cadre didactice, cercetãtori sau alte entitãţi, cu respectarea statutelor proprii.
Agenţia este o unitate deschisã asocierilor cu alte unitãţi de cercetare, dezvoltare şi inovare, în vederea îndeplinirii obiectului de activitate.

CAP. III
Structura organizatoricã a Agenţiei

ART. 6
Agenţia este condusã de un consiliu de administraţie aprobat pe o perioadã de 4 ani prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, la propunerea Consiliului ştiinţific.
ART. 7
Consiliul de administraţie al Agenţiei este format din 9 membri, dintre care un preşedinte. În Consiliul de administraţie pot fi cooptaţi, cu rol consultativ, specialişti reputaţi, reprezentanţi ai Federaţiei Patronatelor din Cercetare-Dezvoltare, ai Patronatului din Industrie, ai Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti şi ai altor organisme implicate în activitãţi de cercetare-dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic.
Pentru buna funcţionare a activitãţii, Consiliul de administraţie numeşte un secretar din rândul personalului Agenţiei, fãrã drept de vot.
ART. 8
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte politica şi strategia Agenţiei, identificã obiectivele prioritare şi coordoneazã programele de activitate;
b) identificã sursele şi modalitãţile de finanţare;
c) aprobã bugetul anual de venituri şi cheltuieli;
d) aprobã structura organizatoricã a Agenţiei;
e) aprobã programele de colaborare internã şi internaţionalã;
f) propune ministrului educaţiei şi cercetãrii numirea sau reconfirmarea directorului general al Agenţiei.
ART. 9
Preşedintele Consiliului de administraţie al Agenţiei este o personalitate ştiinţificã, tehnicã şi managerialã recunoscutã de comunitatea academicã, având gradul de profesor universitar.
Preşedintele Consiliului de administraţie este ales din rândul membrilor acestuia şi are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã Agenţia în relaţiile cu partenerii interni şi externi, cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale;
b) avizeazã planul de activitate al Agenţiei;
c) convoacã şi conduce şedinţele Consiliului de administraţie.
În funcţie de volumul de activitate al Agenţiei, preşedintele Consiliului de administraţie poate îndeplini şi sarcini executive.
ART. 10
Directorul general trebuie sã fie profesor universitar şi are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã coordonarea activitãţii organizatorice;
b) conduce activitatea personalului propriu al Agenţiei;
c) stabileşte şi dezvoltã, împreunã cu preşedintele, relaţii cu partenerii interni şi internaţionali;
d) stabileşte distribuţia sarcinilor rezultate din planul de activitate, în concordanţã cu resursele umane şi cu specificul domeniilor de activitate;
e) propune Consiliului de administraţie salariile şi/sau indemnizaţiile personalului de conducere al Agenţiei;
f) prezintã Consiliului de administraţie modul de derulare a activitãţilor de bazã în perioada dintre şedinţele acestuia.
ART. 11
Statul de funcţii al Agenţiei se aprobã de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii. Salarizarea personalului Agenţiei se face în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 *) privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare. Personalul Agenţiei este angajat conform prevederilor legale.
--------
*) <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/1998 a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 27/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 28 ianuarie 1999, şi a mai fost modificatã prin Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003.

ART. 12
Activitatea curentã a Agenţiei se desfãşoarã în cadrul urmãtoarelor compartimente:
- departamentul programe;
- departamentul ştiinţific;
- departamentul relaţii internaţionale;
- departamentul promovare;
- departamentul de management al calitãţii;
- departamentul transfer tehnologic;
- departamentul economic administrativ;
- biroul contencios.
Acestea vor funcţiona conform atribuţiilor proprii aprobate de Consiliul de administraţie. Conducãtorii compartimentelor împreunã cu directorul general constituie Biroul executiv de conducere al Agenţiei. În funcţie de volumul de activitate şi de nivelul resurselor financiare, compartimentele menţionate pot funcţiona distinct sau împreunã. Pentru realizarea obiectivelor propuse, cu aprobarea Consiliului de administraţie, pot fi înfiinţate şi alte compartimente.
ART. 13
Agenţia va avea un Consiliu ştiinţific constituit din 7 membri, personalitãţi ştiinţifice, propuşi de Biroul executiv de conducere al Agenţiei, care se întruneşte în şedinţã ori de câte ori este necesar.

CAP. IV
Finanţarea

ART. 14
Agenţia este instituţie publicã cu autonomie financiarã, autofinanţare, având conturi proprii la trezorerie şi la bãnci, în lei şi în valutã.
Finanţarea Agenţiei se asigurã integral din venituri proprii.
ART. 15
Fiecare program-proiect desfãşurat în cadrul Agenţiei este finanţat din surse proprii, obţinute pe bazã contractualã sau prin sponsorizare.
ART. 16
Toate programele/proiectele realizate de Agenţie, cu participarea unor parteneri de cercetare, se desfãşoarã pe bazã contractualã.
ART. 17
Dotãrile necesare pentru organizarea şi funcţionarea administrativã a Agenţiei sunt asigurate din resurse proprii sau prin transfer, respectându-se prevederile legale în vigoare.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 18
Agenţia colaboreazã cu Universitatea Politehnica din Bucureşti, pe baza protocolului încheiat cu aceasta.
ART. 19
Prezentul regulament poate fi completat sau modificat numai prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, la propunerea a douã treimi din numãrul membrilor Consiliului de administraţie al Agenţiei.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016