Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 iulie 2002  de organizare si functionare a consiliilor de disciplina prevazute in Statutul personalului silvic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 2 iulie 2002 de organizare si functionare a consiliilor de disciplina prevazute in Statutul personalului silvic

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 681 din 16 septembrie 2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliile de disciplina constituite potrivit prezentului regulament cerceteazã abaterile sãvârşite de personalul silvic de la actele normative specifice domeniului silviculturii, de la îndatoririle acestui personal fata de prevederile contractului individual de munca şi de la normele generale de comportare în serviciu.
ART. 2
În activitatea pe care o desfãşoarã consiliile de disciplina vor respecta urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovatie - conform cãreia, atât timp cat vinovãţia nu este doveditã, persoana acuzata este nevinovatã;
b) garantarea dreptului la apãrare - cel invinuit având dreptul sa fie audiat, sa prezinte dovezi în apãrarea sa şi sa fie asistat de un apãrãtor;
c) soluţionarea fãrã întârziere a cauzei;
d) asigurarea posibilitatii persoanelor aflate pe poziţii divergenţe de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legatura cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizat consiliul de disciplina;
e) respectarea unui raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţionarea disciplinarã propusã sa fie aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii propuse;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãreia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singura sancţiune disciplinarã.

CAP. 2
Constituirea consiliilor de disciplina

ART. 3
(1) În vederea analizarii abaterilor disciplinare ale personalului silvic se constituie urmãtoarele consilii de disciplina:
a) la nivelul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor se constituie câte un consiliu de disciplina alcãtuit din 5 membri titulari şi 2 membri supleanţi;
b) la nivelul direcţiilor silvice teritoriale din subordinea Regiei Naţionale a Pãdurilor se constituie câte un consiliu de disciplina format din 4 membri titulari.
(2) Abaterile disciplinare sãvârşite de personalul silvic din Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Silvice şi din unitãţile sale componente sunt analizate şi cercetate de consiliul de disciplina constituit la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor.
ART. 4
Membrii consiliului de disciplina constituit la nivelul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura vor fi desemnaţi astfel:
a) secretarul de stat care coordoneazã activitatea domeniului silviculturii desemneazã un membru titular care va avea şi funcţia de preşedinte al consiliului de disciplina;
b) personalul silvic încadrat în compartimentele cu specific silvic va desemna 2 membri titulari şi un membru supleant. Unul dintre membrii titulari va avea funcţia de consilier juridic;
c) conducerile compartimentelor cu specific silvic vor desemna 2 membri titulari şi un membru supleant din cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic.
ART. 5
Membrii consiliului de disciplina constituit la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor vor fi desemnaţi astfel:
a) 4 din cei 5 membri titulari şi unul din cei 2 membri supleanţi vor fi nominalizaţi din rândul personalului silvic din Regia Nationala a Pãdurilor;
b) al 5-lea membru titular va fi consilierul juridic şef al Regiei Naţionale a Pãdurilor;
c) al 2-lea membru supleant va fi nominalizat de sindicatul salariaţilor din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor.
ART. 6
Membrii consiliului de disciplina constituit la nivelul fiecãrei direcţii silvice teritoriale din subordinea Regiei Naţionale a Pãdurilor vor fi desemnaţi astfel:
a) 2 ingineri silvici aleşi prin vot secret de personalul silvic din cadrul direcţiei silvice în care se constituie respectivul consiliu de disciplina;
b) consilierul juridic al direcţiei silvice;
c) un reprezentant nominalizat de cãtre sindicatul din unitate, care îndeplineşte condiţiile legale de reprezentativitate.
ART. 7
Funcţiile de conducere ale compartimentelor cu specific silvic din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, cele de director general, director general adjunct şi director în Regia Nationala a Pãdurilor, precum şi cele de director şi de inginer-şef de la direcţiile silvice sunt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de disciplina.
ART. 8
(1) Secretarul consiliului de disciplina este numit de secretarul de stat care coordoneazã activitatea domeniului silvic pentru consiliul de disciplina constituit la nivelul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, respectiv de conducerile unitãţilor silvice pentru consiliile de disciplina constituite la nivelul acestora.
(2) Secretarul nu face parte din consiliul de disciplina.
ART. 9
(1) Personalul silvic numit în consiliile de disciplina va avea gradele profesionale prevãzute la <>art. 51 alin. (1) şi (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 427/2001 .
(2) Pentru a asigura corectitudinea deplina în desfãşurarea activitãţii consiliilor de disciplina şi pentru stabilirea unor hotãrâri drepte în cazurile cercetate, personalul silvic numit în aceste consilii va avea o probitate morala recunoscuta.
ART. 10
(1) Membrii consiliilor de disciplina se numesc pentru o perioada de 3 ani.
(2) Înlocuirea unui membru al consiliului de disciplina înainte de expirarea mandatului poate avea loc în cazul apariţiei unei situaţii de incompatibilitate, demisiei, apariţiei unor motive de sãnãtate sau a altor cauze de forta majorã (întreruperea activitãţii, deces etc.).
(3) Mandatul de membru al consiliului de disciplina se suspenda în urmãtoarele situaţii:
a) membrul respectiv a sãvârşit o fapta care constituie obiectul unui dosar analizat de consiliul de disciplina;
b) s-a dispus începerea urmãririi penale impotriva membrului consiliului de disciplina;
c) membrul respectiv s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta aflatã în cercetare, anterior soluţionãrii cazului şi adoptãrii unei hotãrâri a consiliului de disciplina;
d) când unul dintre membrii consiliului de disciplina este soţ, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu personalul silvic a cãrui fapta face obiectul cazului aflat pe rolul consiliului de disciplina; acesta va fi recuzat şi nu are drept de vot.
(4) Cererea de suspendare se formuleazã în scris de persoana care poate dovedi existenta situaţiilor prevãzute la alin. (3) şi se depune la preşedintele consiliului de disciplina. Cererea de suspendare se poate formula în scris şi de cãtre membrul consiliului de disciplina aflat în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (3) şi se depune, de asemenea, la preşedintele consiliului de disciplina.
(5) Consiliul de disciplina se va pronunţa în termen de 3 zile de la înregistrarea cererii prevãzute la alin. (4), fãrã participarea membrului în cauza; în situaţia în care cererea de suspendare este justificatã, se procedeazã la înlocuirea membrului suspendat.
(6) În cazul în care preşedintele consiliului de disciplina se afla în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (3), cererea de suspendare se depune la conducãtorul autoritãţii/unitãţii silvice care l-a numit. Acesta verifica veridicitatea celor sesizate şi, dacã acestea corespund, se emite actul prin care se dispune suspendarea preşedintelui consiliului de disciplina respectiv.
(7) În cazul în care au intervenit situaţiile prevãzute la alin. (2), (5) şi (6), completarea locului vacant în consiliul de disciplina se face dupã cum urmeazã:
a) în cadrul consiliilor de disciplina constituite la nivelul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi al Regiei Naţionale a Pãdurilor completarea locului rãmas vacant se face prin titularizarea unui membru supleant. Titularizarea respectiva se face prin dispoziţie a preşedintelui consiliului de disciplina, în situaţia în care în cauza se afla un membru titular, sau de conducãtorul autoritãţii/unitãţii silvice în care este constituit consiliul respectiv, când în cauza este preşedintele consiliului de disciplina;
b) în cadrul consiliului de disciplina constituit la o direcţie silvicã completarea locului rãmas vacant se face în condiţiile art. 6, iar numirea persoanei astfel desemnate se face prin decizie a directorului general al direcţiei silvice.

CAP. 3
Atribuţiile consiliului de disciplina

ART. 11
(1) Consiliile de disciplina preiau spre analiza toate cazurile de abateri disciplinare pentru care organele abilitate sa facã constatãri propun sancţiuni potrivit prevederilor art. 48 alin. (3) şi ale <>art. 49 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 427/2001 .
(2) Sesizãrile referitoare la abaterile disciplinare ale personalului silvic, care provin din partea instituţiilor sau a organismelor centrale şi locale din afarã sectorului silvic, se depun la conducerea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura sau, dupã caz, la conducerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, respectiv a direcţiilor silvice. Acestea le transmit spre cercetare consiliilor de disciplina. Nerespectarea acestei proceduri atrage în mod automat neinceperea cercetãrii cazului în speta de cãtre consiliul de disciplina.
ART. 12
(1) În vederea desfãşurãrii corespunzãtoare a actului de analiza şi cercetare a cazului de abatere disciplinarã ce trebuie soluţionat, consiliul de disciplina are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte persoanele care urmeazã sa fie audiate şi le convoacã, precizând data, ora şi locul unde acestea trebuie sa se prezinte;
b) audiaza persoana a carei fapta constituie obiectul sesizãrii, persoana/persoanele ale cãror mãrturii pot înlesni soluţionarea cazului, precum şi, dacã este necesar, persoana care a fãcut constatarea faptei cuprinse în dosarul supus cercetãrii;
c) solicita, în funcţie de situaţie, declaraţii scrise persoanelor prevãzute la lit. b);
d) poate solicita orice înscrisuri legale care sunt în legatura cu cazul analizat şi care ar putea înlesni soluţionarea acestuia;
e) propune menţinerea, modificarea sau anularea sancţiunii disciplinare constatate în condiţiile art. 48 alin. (3) şi ale <>art. 49 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 427/2001 ;
f) întocmeşte periodic rapoarte cu privire la cazurile pe care le-a analizat şi modul în care au fost soluţionate şi le depune la conducãtorul unitãţii silvice în cadrul cãreia este constituit.
(2) Cazurile care privesc retragerea calitãţii de membru al Corpului silvic se analizeazã şi se soluţioneazã numai de consiliile de disciplina constituite la nivelul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi al Regiei Naţionale a Pãdurilor, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 51 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 427/2001 .
ART. 13
Principalele atribuţii ale preşedintelui consiliului de disciplina sunt:
a) stabileşte cadrul şi condiţiile desfãşurãrii şedinţelor consiliului de disciplina, precizând data, ora şi locul, precum şi ordinea de zi ale acestora;
b) conduce şedinţele consiliului de disciplina;
c) coordoneazã consiliul de disciplina şi activitatea secretarului acestuia;
d) reprezintã consiliul de disciplina în fata conducatorului unitãţii silvice în care respectivul consiliu este constituit, precum şi în fata persoanelor fizice sau juridice care au legatura cu activitatea acestui consiliu de disciplina.
ART. 14
Secretarul consiliului de disciplina are urmãtoarele atribuţii:
a) înregistreazã documentele referitoare la abaterile disciplinare ale personalului silvic repartizate spre soluţionare, în condiţiile prevãzute la art. 11;
b) convoacã, din dispoziţia preşedintelui consiliului de disciplina, membrii consiliului, persoana care face obiectul dosarului ce urmeazã sa fie cercetat, precum şi persoanele care urmeazã sa fie audiate în cauza respectiva; convocarea la consiliul de disciplina se face prin înştiinţare scrisã luatã la cunostinta prin semnatura;
c) redacteazã şi asigura semnarea procesului-verbal al şedinţelor consiliului de disciplina de cãtre membrii acestuia;
d) redacteazã şi semneazã, alãturi de membrii consiliului de disciplina, actele emise în numele acestui consiliu şi le prezintã conducatorului unitãţii în cadrul cãreia a fost constituit;
e) tine evidenta corespondentei şi efectueazã alte lucrãri necesare desfãşurãrii corespunzãtoare a activitãţii consiliului de disciplina.

CAP. 4
Funcţionarea consiliilor de disciplina

ART. 15
Consiliul de disciplina este legal constituit şi îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor titulari, respectiv a cel puţin unui membru supleant.
ART. 16
(1) Consiliul de disciplina se întruneşte în prima sa şedinţa în termen de 10 zile de la emiterea actului de numire a membrilor sãi.
(2) Şedinţele consiliului de disciplina se desfãşoarã de regula lunar sau ori de câte ori situaţia o impune; şedinţele nu sunt publice.
(3) Convocarea membrilor consiliului de disciplina se face de secretar, din dispoziţia preşedintelui, cu minimum 3 zile înainte pentru şedinţele ordinare şi cu minimum 24 de ore înainte în cazul şedinţelor extraordinare; în dispoziţia de convocare se precizeazã ordinea de zi, locul de desfãşurare, precum şi data şi ora de începere a lucrãrilor.
ART. 17
Hotãrârile consiliului de disciplina se adopta cu majoritate simpla de voturi, respectiv jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
ART. 18
Consiliul de disciplina cerceteazã abaterile disciplinare pentru care organul de constatare a propus sancţiunile prevãzute la art. 48 alin. (2) lit. d), e), f) şi g) din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 427/2001 .
ART. 19
(1) Faptele supuse analizei consiliului de disciplina se vor dezbate numai în baza unei cercetãri prealabile din care trebuie sa rezulte fãrã echivoc dacã cel anchetat este sau nu este vinovat.
(2) Consiliul de disciplina este obligat sa asigure personalului silvic anchetat posibilitatea de a lua la cunostinta, în mod nemijlocit, acuzatiile care i se aduc. În acest sens membrii consiliului de disciplina se pot deplasa la locul de munca al celui în cauza sau îl pot invita pe acesta la sediul consiliului de disciplina, astfel încât sa fie create condiţiile ca cel anchetat sa îşi poatã susţine în cunostinta de cauza punctul de vedere.
ART. 20
(1) Efectuarea cercetãrii abaterii disciplinare care formeazã obiectul unui dosar aflat în lucru la consiliul de disciplina impune audierea tuturor persoanelor implicate în cazul analizat, culegerea tuturor informaţiilor necesare pentru rezolvarea cazului şi administrarea probelor, precum şi verificarea documentelor şi a declaraţiilor prezentate.
(2) Audierile prevãzute la alin. (1) se consemneazã într-un proces-verbal, sub sancţiunea nulitãţii. Procesul-verbal se semneazã de preşedinte, de membri şi de secretarul consiliului de disciplina, precum şi de persoana audiatã.
(3) Refuzul personalului silvic de a se prezenta la audiere sau de a semna declaraţia referitoare la abaterile disciplinare cercetate se consemneazã în procesul-verbal menţionat la alin. (2).
ART. 21
(1) Analizele şi dezbaterile ce au loc în cadrul şedinţelor consiliului de disciplina se înscriu într-un proces-verbal de şedinţa, semnat de preşedinte, de membri şi de secretar.
(2) Lipsa nejustificatã a persoanelor citate în condiţiile prevãzute la art. 16 alin. (3) nu impiedica desfãşurarea şedinţelor consiliului de disciplina.
ART. 22
(1) Pe baza rezultatelor cercetãrilor întreprinse consiliul de disciplina întocmeşte un raport privitor la abaterea disciplinarã analizata, în care se vor prezenta elementele de identificare a cazului respectiv şi a persoanei implicate în acesta, precum şi urmãtoarele date:
a) prezentarea succintã a faptei cercetate şi a circumstanţelor în care a fost sãvârşitã;
b) probele administrate;
c) propunerea privind sancţiunea disciplinarã aplicatã sau, dupã caz, de clasare a cauzei;
d) motivarea propunerii.
(2) Raportul se semneazã de preşedintele şi de membrii consiliului de disciplina, precum şi de secretar şi se dateazã.
(3) Opiniile separate, exprimate de membrii consiliului de disciplina cu ocazia analizelor şi dezbaterilor prevãzute la art. 21 alin. (1), se formuleazã în scris, se motiveaza şi se anexeazã la raportul consiliului de disciplina.
(4) Raportul astfel întocmit se depune în maximum 5 zile lucrãtoare de la data ultimei şedinţe a consiliului de disciplina la conducãtorul autoritãţii/unitãţii silvice în care îşi desfãşoarã activitatea personalul silvic a cãrui abatere disciplinarã a fost cercetata.
ART. 23
În vederea stabilirii sancţiunii disciplinare aplicabile personalului silvic pentru fapta sãvârşitã vor fi avute în vedere sancţiunea propusã de organul constatator, rezultatele cercetãrii întreprinse de consiliul de disciplina, precum şi urmãtoarele elemente:
a) cauzele care au determinat sãvârşirea abaterii disciplinare;
b) împrejurãrile în care aceasta a fost sãvârşitã;
c) gradul de vinovãţie al fãptuitorului;
d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
e) conduita celui implicat, luându-se în considerare şi existenta/inexistenta unor antecedente disciplinare.
ART. 24
(1) Impotriva hotãrârilor consiliului de disciplina persoanele în cauza pot face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea hotãrârii consiliului de disciplina.
(2) Contestaţia se adreseazã, în funcţie de locul de munca al persoanei sancţionate, fie secretarului de stat care coordoneazã activitatea de silvicultura din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, fie conducerii Regiei Naţionale a Pãdurilor, respectiv conducerii direcţiilor silvice.
(3) Analizarea contestaţiei, soluţionarea şi comunicarea soluţiei adoptate contestatarului şi consiliului de disciplina se vor face în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrãrii contestaţiei.
(4) În termen de 15 zile de la data comunicãrii soluţionãrii contestaţiei, în cazul în care se menţine sancţiunea stabilitã de consiliul de disciplina, conducãtorul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, respectiv al unitãţii silvice, va emite ordinul, respectiv decizia de sancţionare.
(5) Conducãtorul autoritãţii/unitãţii silvice nu poate aplica o sancţiune disciplinarã mai grava decât cea propusã de consiliul de disciplina.
ART. 25
Dreptul persoanei sancţionate de a se adresa instanţelor de contencios administrativ este garantat, în acest caz plângerea urmând sa se facã de cei în cauza în termen de 15 zile de la luarea la cunostinta.
ART. 26
Impotriva ordinului sau deciziei de sancţionare persoana sancţionatã se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau instanţei pentru litigii de munca, dupã caz, în termen de 15 zile de la comunicarea ordinului sau a deciziei de sancţionare.
ART. 27
Consiliile de disciplina de la nivelul direcţiilor silvice vor inainta spre soluţionare consiliului constituit la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor eventualele situaţii care vizeazã conducerea direcţiilor silvice sau unii reprezentanţi ai acestor unitãţi în organele superioare, pentru care apreciazã, pe baza de probe şi documente, ca soluţionarea este de competenta Regiei Naţionale a Pãdurilor.
ART. 28
În cazul în care pe parcursul cercetãrilor persoana al carei dosar este supus analizei se transfera legal într-un alt loc de munca, consiliul de disciplina care efectueazã cercetarea va transmite la acel loc de munca raportul cuprinzând descrierea faptei şi concluziile cercetãrii efectuate de consiliul de disciplina.

CAP. 5
Relaţia consiliilor de disciplina cu administraţia silvicã

ART. 29
Între consiliile de disciplina şi conducerile compartimentelor cu specific silvic din cadrul autoritãţii publice care rãspunde de silvicultura sau, dupã caz, al Consiliului de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor, respectiv comitetele directoare ale direcţiilor silvice, nu exista relaţii de subordonare.
ART. 30
(1) Conducãtorul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, precum şi conducerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, respectiv conducerile direcţiilor silvice, aproba sancţiunile disciplinare în baza propunerilor înaintate de consiliul de disciplina de la nivelul respectiv.
(2) Conducãtorul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, precum şi conducerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, respectiv conducerile direcţiilor silvice, au latitudinea de a tine seama sau nu de hotãrârile adoptate de consiliile de disciplina, asumându-şi în acest sens responsabilitatea deplina în fata legii.
ART. 31
Salariaţii nominalizaţi în consiliile de disciplina, inclusiv secretarul consiliului, vor avea prevãzute atribuţii specifice în fişa postului şi vor beneficia de facilitãţile necesare pentru exercitarea în condiţii normale a atribuţiilor ce le revin în aceasta calitate.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 32
(1) Consiliile de disciplina vor tine o evidenta stricta într-un registru special a tuturor documentelor ce fac obiectul analizarii cazurilor cu care sunt sesizate şi vor asigura confidenţialitatea şi securitatea acestor documente, precum şi arhivarea lor.
(2) Responsabilitatea îndeplinirii prevederilor alin. (1), precum şi cea referitoare la consemnarea proceselor-verbale ale şedinţelor consiliului de disciplina şi la comunicarea hotãrârilor adoptate celor interesaţi revin secretarului consiliului de disciplina.



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016