Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 martie 2005  privind modul de organizare si desfasurare a concursului pentru recrutarea grefierilor arhivari, a registratorilor si a personalului conex    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 16 martie 2005 privind modul de organizare si desfasurare a concursului pentru recrutarea grefierilor arhivari, a registratorilor si a personalului conex

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2005

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ocuparea posturilor vacante de grefieri arhivari, registratori şi personal conex se face prin concurs, potrivit dispoziţiilor <>art. 9 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea.
(2) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizeazã de cãtre curţile de apel, parchetele de pe lângã acestea sau, dupã caz, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori Parchetul Naţional Anticorupţie, cu sprijinul Şcolii Naţionale de Grefieri.
ART. 2
La concurs poate participa persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia românã, domiciliul în România şi capacitate deplinã de exerciţiu;
b) nu are antecedente penale, cazier fiscal şi se bucurã de o bunã reputaţie;
c) cunoaşte limba românã;
d) este aptã din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;
e) are studii medii (bacalaureat).

CAP. II
Organizarea şi desfãşurarea concursului

SECŢIUNEA I
Comisiile de concurs

ART. 3
(1) Pentru fiecare concurs, preşedintele instanţei sau procurorul general al parchetului care organizeazã concursul, la propunerea colegiului de conducere, stabileşte numãrul de posturi scoase la concurs, data concursului, taxa de înscriere şi numeşte comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, preşedinţii acestora, precum şi secretariatul concursului.
(2) Din comisia de examinare fac parte 2 magistraţi, dintre care cel puţin unul de la instanţa sau parchetul unde se aflã postul vacant, un grefier cu funcţie de conducere şi, acolo unde este posibil, un formator al Şcolii Naţionale de Grefieri.
(3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor fac parte 3 magistraţi, alţii decât cei din comisia de examinare, dintre care unul, acolo unde este posibil, trebuie sã fie formator al Şcolii Naţionale de Grefieri.
(4) Secretariatul concursului este compus din 2 grefieri, dintre care unul cu funcţie de conducere.
ART. 4
Comisia de examinare are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte tematica de concurs;
b) verificã dosarele candidaţilor;
c) stabileşte subiectele şi baremele de corectare pentru proba scrisã şi, dupã caz, criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practicã;
d) evalueazã candidaţii care susţin proba practicã;
e) corecteazã lucrãrile scrise, pe baza baremelor stabilite;
f) predã secretariatului concursului lucrãrile corectate, pe bazã de proces-verbal.
ART. 5
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã contestaţiile prin recorectarea lucrãrilor pe baza baremelor stabilite de comisia de examinare;
b) predã secretariatului concursului lucrãrile recorectate, pe bazã de proces-verbal.
ART. 6
Secretariatul concursului are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã publicitatea organizãrii concursului;
b) primeşte dosarele candidaţilor, pe care le pune la dispoziţie comisiei de examinare în vederea verificãrii;
c) întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor înscrişi la concurs;
d) stabileşte locul şi ora desfãşurãrii concursului;
e) pregãteşte materialele necesare desfãşurãrii concursului;
f) întocmeşte şi afişeazã tabelele de clasificare a candidaţilor;
g) primeşte contestaţiile şi pregãteşte lucrãrile pentru recorectare;
h) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
ART. 7
Taxa de înscriere se achitã la casieria instanţei sau parchetului care organizeazã concursul.

SECŢIUNEA a II-a
Înscrierea candidaţilor

ART. 8
(1) Posturile vacante, data, locul susţinerii concursului, tematica şi regulamentul de concurs se vor afişa de cãtre secretariatul concursului, cu cel puţin 20 de zile înainte, la sediul instanţei sau parchetului care organizeazã concursul.
(2) În acelaşi termen, concursul va fi anunţat într-un ziar de largã rãspândire, pe pagina de Internet a instanţei sau parchetului respectiv, precum şi a Şcolii Naţionale de Grefieri.
ART. 9
(1) Cererile pentru înscriere la concurs se adreseazã conducãtorului instanţei sau parchetului organizator şi se depun cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului la secretariatul acestuia.
(2) La cererea de înscriere se vor anexa urmãtoarele acte:
a) cartea de identitate, în copie;
b) certificatul de naştere şi, dupã caz, certificatul de cãsãtorie, în copie;
c) diploma de bacalaureat, în copie;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) curriculum vitae;
g) adeverinţã medicalã din care sã rezulte cã este apt pentru exercitarea profesiei;
h) douã fotografii;
i) recomandare privind profilul profesional şi moral;
j) chitanţa de achitare a taxei de concurs.
(3) La depunerea dosarului, candidaţilor li se va comunica regulamentul de concurs.
ART. 10
(1) Comisia de examinare verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute de art. 2, dupã care secretariatul concursului afişeazã, la sediul instanţei sau al parchetului organizator, lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale pentru a participa la concurs.
(2) Candidaţii respinşi pot face contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listei, care vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Tabelul final al candidaţilor înscrişi va fi afişat, în condiţiile prevãzute la alin. (1), cel mai târziu în preziua concursului.

SECŢIUNEA a III-a
Procedura de desfãşurare a concursului

ART. 11
(1) Concursul constã în susţinerea unei probe practice eliminatorii, şi anume realizarea unei lucrãri specifice postului ce urmeazã sã fie ocupat, precum şi a unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice din tematica anunţatã.
(2) Pentru funcţiile de grefier arhivar şi registrator proba practicã eliminatorie va consta în verificarea cunoştinţelor de operare pe calculator.
(3) Tematica de concurs va cuprinde noţiuni generale de procedurã civilã, procedurã penalã şi de organizare judiciarã.
(4) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrilor scrise este cel stabilit de comisia de examinare.
ART. 12
(1) Proba practicã se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de examinare.
(2) Pentru a fi declaraţi admişi la proba eliminatorie candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7.
(3) Dupã susţinerea probei practice, secretariatul concursului va întocmi şi va afişa tabelul candidaţilor admişi.
(4) La proba practicã nu se admit contestaţii.
ART. 13
(1) Candidaţii trebuie sã fie prezenţi în sala de concurs cu cel puţin o jumãtate de orã înaintea începerii probei scrise, accesul acestora având loc pe baza actului de identitate. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat va pãstra la vedere actul de identitate pânã la predarea lucrãrii scrise.
(2) Candidaţii care nu se vor afla în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivã.
(3) Înainte de comunicarea subiectelor candidaţii îşi scriu numele, prenumele şi iniţiala tatãlui pe colţul foii care va fi lipit, dupã care se aplicã ştampila instituţiei organizatoare a concursului.
(4) Plicurile cu subiectele de concurs vor fi desfãcute de preşedintele comisiei de examinare în faţa candidaţilor.
(5) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile de concurs au acces membrii comisiei de examinare şi ai secretariatului concursului. Accesul altor persoane este interzis.
(6) Redactarea lucrãrilor se va face numai cu cernealã sau cu pix de culoare albastrã.
(7) În sala de concurs candidaţii nu pot avea asupra lor mijloace de comunicare la distanţã sau orice alte aparate electronice. Încãlcarea acestei dispoziţii atrage eliminarea din concurs.
(8) Dupã redactarea lucrãrilor, candidaţii predau, sub semnãturã, lucrãrile comisiei de examinare, care le numeroteazã şi le înscrie în borderoul centralizator.
(9) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se va putea face numai cu însoţitor.
(10) Orice fraudã sau încercare de fraudã doveditã se sancţioneazã prin eliminarea din concurs. În aceste cazuri, comisia de examinare întocmeşte un proces-verbal în care se consemneazã constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã".
ART. 14
(1) Corectarea lucrãrilor se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare, barem care se afişeazã la sfârşitul probei scrise.
(2) Fiecare lucrare scrisã este verificatã independent de membrii comisiei de examinare şi apreciatã cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare.
(3) Dupã terminarea corectãrii, fiecare corector trece, sub semnãturã, nota în borderoul de corectare.
(4) La corectare nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(5) Preşedintele comisiei de examinare calculeazã nota finalã, care reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute, cu douã zecimale, pe care o înscrie în borderoul de notare.
(6) Pe timpul corectãrii lucrãrile nu vor fi dezlipite, pãstrânduse secret numele candidatului. În prezenţa tuturor membrilor comisiei de examinare se înscrie pe fiecare lucrare nota finalã trecutã în borderou şi se aplicã semnãtura preşedintelui comisiei de examinare, dupã care se procedeazã la deschiderea lucrãrilor.
(7) Comisia de examinare predã secretariatului concursului, în baza unui proces-verbal, lucrãrile candidaţilor şi borderourile de corectare.
(8) Pe baza mediei obţinute secretariatul concursului întocmeşte şi afişeazã tabelul de clasificare a candidaţilor.
ART. 15
(1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la concurs pot depune contestaţii în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(2) Contestaţiile se depun la secretariatul concursului.
(3) Imediat dupã înregistrare, secretariatul concursului resigileazã lucrãrile, le renumeroteazã, le înscrie într-un borderou separat şi le predã comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã potrivit procedurii prevãzute la art. 14, în termen de 48 de ore de la data înregistrãrii lor de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 16
În urma rezultatelor primite de la comisia de soluţionare a contestaţiilor, secretariatul concursului întocmeşte şi afişeazã tabelul final al candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 17
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7, dar nu mai puţin de nota 5 la proba scrisã.
ART. 18
Repartizarea pe posturi a candidaţilor declaraţi admişi se va face de cãtre comisia de examinare, în ordinea descrescãtoare a mediilor generale obţinute, în limita locurilor scoase la concurs.
ART. 19
La medii egale, comisia de examinare va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bazã suplimentare absolvite, având prioritate cel care are studii juridice sau, în subsidiar, în raport cu vechimea în specialitate.

CAP. III
Numirea candidaţilor admişi

ART. 20
Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, prin decizie a preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, a preşedintelui curţii de apel sau, dupã caz, a procurorului general al parchetului de pe lângã curtea de apel.
ART. 21
Lucrãrile scrise şi rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 22
Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în mod corespunzãtor pentru personalul auxiliar de specialitate de la instanţele şi parchetele militare, precum şi de la Secţia Militarã a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de la Secţia de combatere a infracţiunilor de corupţie sãvârşite de militari a Parchetului Naţional Anticorupţie.
ART. 23
La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, orice dispoziţii contrare prevãzute în alte regulamente se abrogã.
ART. 24
Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016