Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 15 mai 2009  privind organizarea si functionarea Centrului Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 15 mai 2009 privind organizarea si functionarea Centrului Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI SI LIBERTATILOR CETATENESTI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 372 din 3 iunie 2009

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ca instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi de la bugetul de stat, în condiţiile legii.
(2) Activitatea medicalã desfãşuratã în cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este coordonatã şi controlatã de Serviciul de asistenţã medicalã al Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
(3) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu are sediul în Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, şi funcţioneazã cu puncte de lucru în Bucureşti, str. Nerva Traian nr. 6, bl. M 39, sectorul 3, şi cabinete medicale organizate în cadrul Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Consiliului Superior al Magistraturii şi tribunalelor.
(4) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi ale altor reglementãri privind activitatea şi finanţarea unitãţilor sanitare din sistemul de apãrare publicã, siguranţã naţionalã şi autoritate judecãtoreascã.
ART. 2
Angajarea personalului medical şi administrativ al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se realizeazã cu respectarea normelor legale în vigoare.

CAP. II
Atribuţiile Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu

ART. 3
(1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este destinat asigurãrii asistenţei medicale ambulatorii a judecãtorilor şi procurorilor şi personalului de specialitate juridicã asimilat acestora, personalului auxiliar de specialitate, în activitate şi pensionar, auditorilor de justiţie, cursanţilor de la Şcoala Naţionalã de Grefieri, celorlalte categorii de personal din cadrul instanţelor judecãtoreşti, din Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti şi din unitãţile subordonate acestuia, asiguraţi potrivit legii.
(2) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu acordã asistenţã medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate şi altor categorii de asiguraţi decât cei prevãzuţi la alin. (1), indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate unde se vireazã contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, precum şi în situaţii de urgenţe medico-chirurgicale, în condiţiile legii.
(3) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu poate desfãşura activitãţi de asistenţã medicalã pentru terţi, pe bazã de contract.
ART. 4
Fondurile obţinute din venituri proprii conform prevederilor Ordinului ministrului justiţiei nr. 871/C/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor fi utilizate pentru cheltuieli de capital, regie, reparaţii curente, cheltuieli pentru cãrţi şi publicaţii, cheltuieli pentru achiziţionarea de obiecte de inventar pentru realizarea activitãţii, cheltuieli pentru constituirea fondului de dezvoltare al unitãţii sanitare, plata medicilor colaboratori pe bazã de contract de prestãri servicii, acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu, alte cheltuieli prevãzute de lege.
ART. 5
(1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã, pe bazã de contract cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, asistenţa medicalã curativã şi profilacticã - primarã, de specialitate clinicã, paraclinicã şi stomatologicã - pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 3 alin. (1);
b) asigurã, pe bazã de contract, efectuarea controalelor medicale periodice, altele decât cele prevãzute în contractulcadru, în condiţiile legislaţiei în vigoare, pentru personalul Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti şi al unitãţilor subordonate acestuia, precum şi al altor unitãţi cu personalitate juridicã;
c) acordã asistenţã medicalã în cazuri de urgenţe medicochirurgicale tuturor categoriilor de asiguraţi, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate unde se vireazã contribuţia la asigurãrile sociale de sãnãtate;
d) acordã asistenţã medicalã la domiciliu, cu respectarea legislaţiei ce reglementeazã acest tip de servicii medicale;
e) acordã servicii medicale paraclinice în limita dotãrilor existente;
f) acordã asistenţã medicalã primarã, de specialitate, clinicã, paraclinicã şi stomatologicã la cerere, contra cost, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare. Tarifele serviciilor medicale, stomatologice şi ale investigaţiilor paraclinice, care nu sunt decontate de casele de asigurãri, se aprobã prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti;
g) elibereazã contra cost adeverinţe medicale, certificate de sãnãtate pentru conducãtorii auto, de port-armã, prenupţiale şi alte documente medicale legale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h) poate desfãşura activitãţi de cercetare ştiinţifico-medicalã şi farmaceuticã;
i) poate închiria spaţii medicale şi/sau echipamente ori aparaturã medicalã cãtre alţi furnizori de servicii medicale, poate stabili asocieri investiţionale în domenii medicale şi parteneriate de tip public-privat, cu aprobarea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
(2) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu exercitã competenţe şi îndeplineşte orice alte funcţiuni şi atribuţii stabilite de lege în domeniul sãu de activitate.
ART. 6
Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu are urmãtoarele obligaţii:
a) aplicã programele şi politicile de sãnãtate în baza reglementãrilor emise de Ministerul Sãnãtãţii şi Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti;
b) respectã legislaţia în vigoare aplicabilã unitãţilor sanitare ambulatorii;
c) respectã normele privind sãnãtatea şi securitatea în muncã şi normele de prevenire şi stingere a incendiilor;
d) asigurã condiţii pentru activitatea de pregãtire profesionalã continuã a personalului;
e) asigurã logistica şi condiţiile necesare desfãşurãrii corespunzãtoare a activitãţii Comisiei pentru examinarea medicalã a judecãtorilor, procurorilor, magistraţilor asistenţi şi personalului asimilat acestora, precum şi a candidaţilor pentru admiterea în magistraturã şi comisiei medicale superioare pentru soluţionarea contestaţiilor;
f) efectueazã examinarea medicalã a persoanelor care urmeazã sã fie angajate în cadrul Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti sau în unitãţile subordonate acestuia;
g) organizeazã şi îndeplineşte activitatea în domeniul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane aferentã Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
h) asigurã accesul la informaţiile de interes public, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

CAP. III
Organizarea, funcţionarea şi conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu

ART. 7
(1) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu funcţioneazã conform statului de funcţii aprobat prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti.
(2) Structura organizatoricã a Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
(3) Numãrul maxim de posturi este de 80, finanţate din venituri proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi de la bugetul de stat, în condiţiile legii.
ART. 8
(1) Conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se asigurã de cãtre un director-medic şef, numit prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti.
(2) Organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director-medic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, precum şi condiţiile de participare la concurs se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti.
(3) Angajarea, transferarea şi detaşarea medicilor, farmaciştilor, biologilor, biochimiştilor şi chimiştilor, precum şi a altui personal de specialitate cu studii superioare din cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se realizeazã conform metodologiilor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(4) Conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu rãspunde pentru organizarea judicioasã a întregii activitãţi, pentru buna gospodãrire şi administrare a bunurilor materiale şi a fondurilor bãneşti disponibile, pentru pãstrarea integritãţii patrimoniului şi pentru adoptarea tuturor mãsurilor necesare în vederea îndeplinirii integrale şi la timp a obiectivelor acestuia.
ART. 9
(1) În cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu funcţioneazã un consiliu consultativ, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie şi organizare ale acestuia.
(2) Membrii consiliului consultativ sunt:
a) directorul-medic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
b) un reprezentant al personalului medical al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
c) un reprezentant al Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
(3) Membrii consiliului consultativ se numesc prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti, la propunerea conducerii instituţiilor prevãzute la alin. (2).
(4) Consiliul consultativ se întruneşte cel puţin o datã la 3 luni, precum şi ori de câte ori este nevoie, la convocarea a cel puţin 2 membri.
ART. 10
(1) Compartimentele Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu sunt urmãtoarele:
- medical de specialitate;
- medicinã de familie;
- laborator, explorãri funcţionale, sterilizare;
- asistenţi medicali;
- financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane.
(2) Fiecare compartiment al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu este coordonat de cãtre un şef de compartiment. Numirea acestora se face de cãtre directorulmedic şef al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, având la bazã criterii de competenţã.
ART. 11
(1) Directorul-medic şef are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu în relaţiile cu Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti şi unitãţile subordonate, cu alte instituţii, în limitele sale de competenţã;
b) îndeplineşte toate obligaţiile ce derivã din contractele încheiate cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, cu persoane fizice şi/sau juridice, cu alţi furnizori de servicii de sãnãtate, precum şi din contractele încheiate cu Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti şi unitãţile subordonate acestuia;
c) organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, în conformitate cu legislaţia în domeniul sãnãtãţii;
d) întocmeşte fişele posturilor pentru personalul propriu şi le aduce la cunoştinţa salariaţilor. Controleazã realizarea sarcinilor prevãzute în fişa postului fiecãrui angajat;
e) avizeazã programul de activitate pentru fiecare categorie de personal din subordine, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
f) controleazã respectarea disciplinei şi a programului de lucru;
g) controleazã respectarea normelor de igienã, sãnãtate şi securitate a muncii;
h) controleazã respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor;
i) coordoneazã şi controleazã aprovizionarea la timp şi în bune condiţii a cabinetelor, a laboratorului de analize medicale şi a celorlalte cabinete medicale cu medicamente, materiale, reactivi, instrumentar;
j) rãspunde de administrarea patrimoniului instituţiei;
k) aprobã planul de pregãtire şi asigurã condiţiile necesare pentru pregãtirea profesionalã continuã a personalului;
l) se preocupã continuu de creşterea calitãţii serviciilor acordate în cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
m) evalueazã performanţele profesionale ale personalului medico-sanitar, întocmeşte aprecierile anuale asupra activitãţii angajaţilor, primeşte şi analizeazã contestaţiile şi comunicã deciziile luate;
n) promoveazã personalul pe criterii de competenţã şi îl stimuleazã în funcţie de performanţele realizate;
o) încheie contractele de furnizare de servicii medicale cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, precum şi cu Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, cu persoane fizice şi/sau juridice, cu alte instituţii, în condiţiile legii;
p) aprobã şi controleazã folosirea legalã a fondurilor bãneşti, atât cele provenite prin contractele de furnizare de servicii medicale încheiate cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, cu persoane juridice şi/sau fizice, cele provenite de la bugetul Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, precum şi cele provenite din venituri proprii;
q) numeşte prin decizie componenţa comisiei care propune tarifele serviciilor medicale efectuate şi a documentelor medicale eliberate contra cost şi supune aprobãrii conducerii ministerului aceste tarife; rãspunde de întocmirea şi actualizarea acestor tarife;
r) rãspunde de raportarea statisticã a datelor, în condiţiile prevãzute de lege;
s) aprobã sau avizeazã, dupã caz, toate documentele întocmite de compartimentele de specialitate ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
t) controleazã modul de îndeplinire a procedurilor de sterilizare a materialelor şi instrumentarului;
u) organizeazã şi controleazã activitãţile de verificare metrologicã pentru aparatura din dotare, de colectare şi distrugere a deşeurilor cu risc biologic, de dotare a aparatului de urgenţã şi de asigurare a formularelor tipizate necesare desfãşurãrii activitãţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
v) asigurã obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, în condiţiile prevãzute de lege;
w) asigurã respectarea normelor de eticã profesionalã şi deontologie medicalã la nivelul centrului;
x) rãspunde de acreditarea personalului medical, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Directorul-medic şef îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare sau dispuse de conducerea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
(3) Directorul-medic şef, în afara obligaţiilor care decurg din exercitarea acestei funcţii, are toate celelalte îndatoriri ce revin oricãrui salariat.
(4) Directorul-medic şef are obligaţia de a transmite salariaţilor toate dispoziţiile emise de Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, Ministerul Sãnãtãţii, Colegiul Medicilor din România, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, alte instituţii cu rol de reglementare a domeniului sanitar.
(5) Directorul-medic şef îndeplineşte atribuţiile ordonatorului secundar de credite.
(6) Directorul-medic şef avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu şi îl prezintã spre aprobare ordonatorului principal.
(7) Directorul rãspunde de efectuarea inventarierii generale a elementelor de activ şi pasiv, conform reglementãrilor legale în vigoare.
(8) Directorul-medic şef rãspunde pentru organizarea şi conducerea contabilitãţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.
(9) Pe perioadele de absenţã justificatã din unitate, directorul-medic şef este înlocuit la conducere de cãtre o persoanã împuternicitã.
ART. 12
(1) Personalul medico-sanitar al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu are urmãtoarele atribuţii şi obligaţii profesionale:
a) sã acorde asistenţã medicalã tuturor pacienţilor în mod nediscriminatoriu, în condiţiile legii, cu respectarea Codului de deontologie profesionalã şi a regulilor de bunã practicã;
b) sã respecte secretul profesional şi sã nu divulge informaţii confidenţiale referitoare la pacienţi;
c) sã îndeplineascã întocmai şi la timp toate sarcinile prevãzute în fişa postului, sã foloseascã judicios materialele şi echipamentele din dotare, la parametrii de funcţionare prevãzuţi în documentaţiile tehnice, sã foloseascã integral şi eficient timpul de lucru;
d) sã respecte ordinea şi disciplina în cadrul echipei cu care lucreazã, sã se supunã controlului ierarhic, precum şi controalelor prevãzute de reglementãrile în vigoare;
e) sã cunoascã prevederile regulamentului de organizare şi de funcţionare şi regulamentului de ordine interioarã ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
f) sã respecte normele privind securitatea şi sãnãtatea în muncã, precum şi cele referitoare la folosirea echipamentului de protecţie şi a celui de lucru, de prevenire a incendiilor sau a oricãror alte situaţii ce ar putea pune în primejdie viaţa, sãnãtatea şi integritatea corporalã a persoanelor sau integritatea clãdirilor, instalaţiilor etc.;
g) sã nu pãrãseascã locul de muncã pânã la venirea schimbului (în situaţia în care se lucreazã în mai multe schimburi) sau dacã schimbul nu se prezintã, sã îşi anunţe şeful ierarhic superior, continuând serviciul pânã la rezolvarea situaţiei;
h) sã anunţe imediat conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu despre situaţiile în care nu se pot prezenta la serviciu pentru a fi luate mãsurile de înlocuire;
i) sã respecte programul de lucru stabilit de conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
j) sã înştiinţeze şeful ierarhic imediat ce au luat cunoştinţã de existenţa unor deficienţe, nereguli, abateri, accidente de muncã, incendii, sustrageri, degradãri sau a altor împrejurãri care afecteazã activitatea şi bunurile Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
k) sã pãstreze integritatea patrimoniului Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
l) sã nu lase fãrã supraveghere, în timpul programului de muncã, aparatura medicalã şi instalaţiile în funcţiune de care rãspund;
m) sã prezinte în timp util toate datele necesare pentru încheierea contractelor de furnizare a serviciilor medicale, precum şi a documentelor cerute de casa de asigurãri de sãnãtate;
n) sã participe la programele de educaţie medicalã continuã conform prevederilor legale în vigoare;
o) sã utilizeze materiale şi instrumente a cãror condiţie de sterilizare este corespunzãtoare;
p) sã completeze corect şi la zi documentele necesare, aferente efectuãrii actului medical, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Înainte de plecarea în concedii de orice fel medicii de familie sunt obligaţi sã desemneze medicul cu licenţã de înlocuire, în vederea asigurãrii continuitãţii actului medical.
(3) Personalul medical poate efectua gãrzi în spitale, în condiţiile legii, în afara programului de lucru stabilit la Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, cu acordul directorului-medic şef.
(4) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu poate încheia contracte de prestãri servicii cu specialişti externi, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 13
(1) Selecţionarea personalului medico-sanitar cu studii superioare, pentru ocuparea posturilor vacante din statul de funcţii al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se face prin concurs organizat de Serviciul de asistenţã medicalã al Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
(2) Rezultatele concursului sunt validate de conducerea ministerului, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
(3) Selecţionarea personalului medico-sanitar mediu şi auxiliar, precum şi a personalului tehnic, economic, administrativ şi de serviciu pentru ocuparea posturilor vacante din statul de funcţii al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se face prin concurs organizat de conducerea acestuia, în condiţiile legii.
ART. 14
Organizarea timpului de lucru zilnic, modalitatea de evidenţã a prezenţei la serviciu, programarea şi acordarea concediilor de odihnã salariaţilor Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, precum şi accesul în instituţie sunt prevãzute în regulamentul de ordine interioarã.
ART. 15
Salarizarea personalului se stabileşte conform contractelor de muncã, potrivit legislaţiei în vigoare care reglementeazã salarizarea personalului contractual.

CAP. IV
Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane

ART. 16
(1) Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane este condus de un contabil-şef, care exercitã toate prerogativele prevãzute de lege.
(2) Acesta îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice alocate;
b) rãspunde, împreunã cu personalul din subordine, de organizarea şi conducerea contabilitãţii;
c) organizeazã evidenţa privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare;
d) organizeazã activitatea de control financiar preventiv;
e) prezintã organului ierarhic superior situaţiile financiare aprobate de cãtre ordonatorul de credite;
f) rãspunde de activitatea de salarizare a personalului, în conformitate cu prevederile legale;
g) administreazã patrimoniul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
h) asigurã repararea şi întreţinerea aparaturii, clãdirii şi a dotãrilor interioare;
i) organizeazã activitatea de arhivã;
j) gestioneazã resursele financiare şi materiale ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
k) realizeazã plata salariilor şi a altor drepturi ale personalului, potrivit legii, şi aprovizionarea tehnico-materialã necesarã bunei desfãşurãri a activitãţii;
l) rãspunde de achiziţia materialelor consumabile, bunurilor de inventar şi serviciilor necesare desfãşurãrii activitãţii centrului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 17
Atribuţiile principale ce revin personalului din Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane sunt urmãtoarele:
a) fundamenteazã şi întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
b) exercitã, potrivit legii, controlul financiar preventiv asupra tuturor proiectelor de operaţiuni şi documentelor din care derivã drepturi sau obligaţii patrimoniale, precum şi asupra folosirii fondurilor materiale şi bãneşti prevãzute de bugetul de venituri şi cheltuieli;
c) conduce evidenţa privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare;
d) întocmeşte, atunci când este cazul, şi înregistreazã în evidenţa contabilã documente justificative şi contabile pentru toate operaţiunile efectuate în perioada la care se referã şi asigurã pãstrarea şi arhivarea acestora, precum şi reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
e) utilizeazã şi ţine registrele de contabilitate;
f) conduce evidenţa plãţilor de casã şi a cheltuielilor efective;
g) efectueazã calculul şi acordã drepturile salariale pentru angajaţii proprii;
h) desfãşoarã activitãţi de încasãri şi plãţi în numerar, de gestiune a altor valori, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, precum şi operaţiuni curente cu Trezoreria Statului;
i) efectueazã operaţiunile prevãzute de lege privind evidenţa contabilã a patrimoniului, desfãşoarã activitatea de inventariere anualã şi administrare a patrimoniului;
j) întocmeşte şi înainteazã spre aprobare conducerii Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti documentele necesare pentru scoaterea din funcţiune, casarea şi conservarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi altor bunuri degradate fizic sau moral, potrivit reglementãrilor în vigoare;
k) întocmeşte şi actualizeazã programul achiziţiilor publice şi îl supune spre avizare şi aprobare persoanelor în drept;
l) întocmeşte lista de dotãri în limita sumei aprobate de ordonatorul principal de credite şi achiziţioneazã, conform legii, produse, servicii şi lucrãri necesare desfãşurãrii activitãţii centrului, precum şi bunurile prevãzute în lista de dotãri anuale;
m) urmãreşte modul de derulare a contractelor încheiate de Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din punct de vedere financiar, al termenelor şi condiţiilor specifice prevãzute de acestea;
n) întocmeşte foile de parcurs pentru autoturismul din dotare, întocmeşte lunar situaţia privind consumul de carburanţi, precum şi evidenţa lucrãrilor de reparaţii;
o) asigurã aprovizionarea la timp şi în bune condiţii cu bunuri materiale şi documente tipizate necesare desfãşurãrii activitãţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
p) asigurã curãţenia în toate spaţiile proprii;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare sau dispuse de şefii ierarhici.
ART. 18
Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane îndeplineşte, în domeniul managementului resurselor umane, urmãtoarele activitãţi:
a) întocmeşte proiectul de organigramã şi statul de funcţii, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu obiectivele Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu şi opereazã toate modificãrile ce intervin ca suplimentãri sau desfiinţãri de posturi;
b) întocmeşte proiectul regulamentului de ordine interioarã al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.
c) propune redistribuirea de posturi sau transformãri de funcţii conform obiectivelor Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
d) întocmeşte, pãstreazã, completeazã şi ţine la zi documentele de evidenţã ale personalului. Opereazã în carnetele de muncã/registrul unic ale/al salariaţilor toate modificãrile survenite în situaţia personalã a acestora, precum şi schimbãrile în cuantumul de salarizare pentru toţi salariaţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu;
e) întocmeşte documentaţia necesarã privind încadrarea, promovarea, sancţionarea, transferarea, detaşarea şi încetarea raporturilor de muncã pentru personalul contractual, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
f) organizeazã concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, cu excepţia celor care intrã în competenţa Serviciului de asistenţã medicalã al Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti;
g) asigurã acordarea la termen a drepturilor salariale, potrivit legislaţiei în vigoare; emite proiectele deciziilor de modificare a drepturilor salariale;
h) urmãreşte aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii, sporuri, gradaţii, indemnizaţii, salarii de merit;
i) întocmeşte contractele de muncã pentru personalul nouîncadrat;
j) primeşte şi analizeazã propunerile exprimate de cãtre angajaţi referitoare la îmbunãtãţirea activitãţii Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu şi comunicã hotãrârile luate de conducere asupra aplicãrii acestora;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii ce îi sunt date în competenţã prin prevederile actelor normative în vigoare şi din dispoziţia şefilor ierarhici.
ART. 19
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Compartimentul financiar, contabilitate, administrativ şi resurse umane al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu colaboreazã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
ART. 20
Activitãţile financiare, de contabilitate, administrative şi de resurse umane pot fi externalizate, cu respectarea normelor legale în vigoare şi a principiilor de costeficienţã.

CAP. V
Rãspunderea disciplinarã

ART. 21
(1) Încãlcarea cu vinovãţie de cãtre personalul angajat al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu a îndatoririlor de serviciu constituie abatere disciplinarã şi atrage rãspunderea disciplinarã a acestuia.
(2) Abaterea disciplinarã este o faptã în legãturã cu munca şi care constã într-o acţiune sau inacţiune sãvârşitã cu vinovãţie de cãtre salariat, prin care acesta a încãlcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncã, contractul colectiv de muncã aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducãtorilor ierarhici.
ART. 22
Constituie abateri disciplinare urmãtoarele fapte:
a) absenţe nemotivate de la serviciu, precum şi încãlcarea dispoziţiilor din Regulamentul de ordine interioarã al centrului şi ale altor acte normative referitoare la programul de lucru;
b) omisiunea gravã de a îndeplini atribuţiile ce îi revin, potrivit legii;
c) refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire ce îi revine, potrivit legii şi Regulamentului de ordine interioarã al centrului ori alte atribuţii stabilite de şefii ierarhici;
d) neglijenţa gravã ori neglijenţe repetate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
e) manifestãri care aduc atingere demnitãţii sau probitãţii profesionale;
f) nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialitãţii lucrãrilor care au acest caracter;
g) atitudine ireverenţioasã în timpul exercitãrii atribuţiilor de serviciu faţã de colegi sau faţã de pacienţi.
ART. 23
Sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, proporţional cu gravitatea abaterilor, sunt:
a) avertismentul scris;
b) suspendarea contractului individual de muncã pentru o perioadã de pânã la 10 zile lucrãtoare;
c) retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzãtor funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o duratã de pânã la 60 de zile;
d) reducerea salariului de bazã pe o duratã de 1-3 luni cu 5-10%;
e) reducerea salariului de bazã şi/sau, dupã caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadã de 1-3 luni cu 5-10%;
f) desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã.
ART. 24
(1) Cercetarea disciplinarã prealabilã în cazul personalului Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se efectueazã de cãtre o comisie de disciplinã formatã din 3 membri, numitã de directorul-medic şef.
(2) Comisia de disciplinã va efectua cercetarea abaterilor disciplinare, cu respectarea prevederilor legale aplicabile, prevãzute de <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 25
(1) Dispoziţiile legale cuprinse în <>Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu referire la rãspunderea disciplinarã a medicilor şi medicilor dentişti, se aplicã în mod corespunzãtor şi medicilor şi medicilor dentişti ai Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.
(2) Dispoziţiile legale cuprinse în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşã şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu referire la rãspunderea disciplinarã a asistenţilor medicali, se aplicã în mod corespunzãtor şi asistenţilor medicali ai Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 26
Personalul Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu încadrat cu contract de muncã beneficiazã de drepturile şi obligaţiile prevãzute de <>Legea nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de legislaţia specialã în vigoare aplicabilã personalului medico-sanitar.
ART. 27
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament conducerea Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu va lua mãsuri pentru întocmirea fişelor posturilor personalului, în raport cu specificul fiecãrui loc de muncã.


ANEXĂ
la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament
Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justiţiei
şi Libertãţilor Cetãţeneşti


┌────────────────────────────┐
│ │
│ DIRECTOR-MEDIC ŞEF │
│ │
└────────────┬───────────────┘


┌─────────────┬──────────────┬─────────────┬───────────────┐
↓ ↓ ↓ ↓ ↓
┌────────────┐ ┌────────────┐┌────────────┐┌────────────┐ ┌────────────────┐
│ │ │ ││ LABORATOR, ││ │ │ COMPARTIMENT │
│COMPARTIMENT│ │COMPARTIMENT││ EXPLORĂRI ││COMPARTIMENT│ │ FINANCIAR, │
│ MEDICAL DE │ │ MEDICINĂ ││FUNCŢIONALE,││ ASISTENŢI │ │ CONTABILITATE, │
│SPECIALITATE│ │ DE FAMILIE ││STERILIZARE ││ MEDICALI │ │ ADMINISTRATIV │
│ │ │ ││ ││ │ │ŞI RESURSE UMANE│
└────────────┘ └────────────┘└────────────┘└────────────┘ └────────────────┘

Total posturi: 80



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016