Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 septembrie 2007  privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 septembrie 2007 privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 744 din 1 noiembrie 2007


CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Consiliul Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliul, înfiinţat în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 573/2007 , asigurã prin activitatea sa o concepţie unitarã a aplicãrii politicii statului de echipare cu construcţii, instalaţii, echipamente edilitare şi locuinţe a teritoriului naţional.
ART. 2
Consiliul este un organism consultativ al Guvernului, fãrã personalitate juridicã, alcãtuit din reprezentanţi ai ministerelor, ai organismelor centrale din subordinea Guvernului interesate în procesul de promovare a lucrãrilor publice de interes naţional şi a locuinţelor.
ART. 3
Consiliul analizeazã şi avizeazã documentaţii tehnico-economice la stadiul de:
a) studii de fezabilitate pentru lucrãri publice, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, surse proprii, şi care sunt, potrivit <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, în competenţa de aprobare a Guvernului;
b) studii de fezabilitate pentru lucrãri publice, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã, care sunt, potrivit <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în competenţa de aprobare a Guvernului.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Consiliului

ART. 4
Consiliul este organizat în componenţa prevãzutã în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 573/2007 . Ordonatorul principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia îşi nominalizeazã şi reprezentantul în Consiliu, odatã cu cererea de avizare.
ART. 5
Conducerea Consiliului este formatã dintr-un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.
ART .6
Consiliul îşi desfãşoarã activitatea în plen sau în comisii de specialitate, în funcţie de natura şi de complexitatea obiectivelor de investiţii supuse aprobãrii.
ART. 7
Comisiile de specialitate se formeazã din membrii consiliului la propunerea majoritãţii simple cu acordul preşedintelui consiliului.
ART. 8
(1) În cazul unor lucrãri publice sau programe de investiţii de complexitate deosebitã şi care necesitã analizã de specialitate, Consiliul sau comisiile de specialitate pot apela, dupã caz, la consultanţã internã şi/sau externã asiguratã de specialişti constituiţi în comisii de analizã.
(2) În acest sens, Consiliul/Comisia de specialitate va preciza Secretariatului necesitatea efectuãrii demersului cãtre ordonatorul principal de credite, privind nominalizarea şi angajarea de cãtre acesta a specialiştilor conform prevederilor legale în vigoare.
(3) Specialişti nominalizaţi de cãtre ordonatorii principali de credite vor fi numiţi prin ordin al ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor, prin grija Secretariatului.
ART. 9
(1) Comisiile de analizã formate din specialişti se organizeazã şi funcţioneazã conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament.
(2) Rapoartele comisiilor de analizã se supun dezbaterii Consiliului în vederea emiterii avizului.
ART. 10
Şedinţele în plen se convoacã, de regulã, lunar sau ori de câte ori este necesar.
ART. 11
Convocarea membrilor Consiliului se face prin grija Secretariatului. Cu 5 zile înainte de data şedinţei Consiliului se va preda fiecãrui membru o mapã cu documente care va conţine:
- invitaţia de participare la şedinţã;
- ordinea de zi a şedinţei;
- notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii de credite, întocmite conform anexei nr. 2;
- rapoartele sintetice de analizã, întocmite de Secretariat conform anexei nr. 3;
- dupã caz, rapoartele întocmite de comisiile de analizã.
ART. 12
(1) Şedinţele în plen sunt regulamentar constituite când participã douã treimi din numãrul membrilor Consiliului.
(2) Şedinţele sunt conduse de preşedintele Consiliului, iar în lipsa acestuia, de unul din cei 2 vicepreşedinţi.
(3) Hotãrârile privind avizarea lucrãrilor trebuie sã întruneascã votul majoritãţii simple a membrilor Consiliului prezenţi. În cazul în care un membru din Consiliu sau supleantul acestuia lipsesc, va fi delegat un înlocuitor cu mandat şi drept de vot. Din voturile "pentru" trebuie sã facã parte voturile vicepreşedintelui care conduce şedinţa şi al ordonatorului principal de credite care supune spre avizare documentaţia tehnico-economicã.
(4) Membrii Consiliului sunt solidar rãspunzãtori conform <>art. 6 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 573/2007 .
ART. 13
La lucrãrile Consiliului, pe lângã membri, pot participa în calitate de invitaţi:
a) reprezentanţi ai administraţiei publice centrale sau locale implicate în realizarea investiţiei;
b) reprezentanţi ai unor instituţii de învãţãmânt superior;
c) reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale;
d) experţi şi specialişti angajaţi pe bazã de contract, membrii ai comisiilor de analizã. Aceştia pot emite puncte de vedere cu caracter consultativ, nedecizional.

CAP. III
Secretariatul Consiliului

ART. 14
Secretariatul Consiliului, denumit în continuare Secretariat, este organizat în cadrul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, conform prevederilor <>art. 9 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 573/2007 .
ART. 15
Secretariatul înregistreazã şi verificã documentaţiile propuse spre analizã şi avizare. Acestea trebuie sã fie întocmite în conformitate cu reglementãrile în vigoare. În situaţia depunerii unei documentaţii incomplete, aceasta se restituie solicitantului.
ART. 16
Documentaţia propusã spre analizã şi avizare va fi transmisã Consiliului de ordonatorul principal de credite, însoţitã de o scrisoare de înaintare, şi va conţine:
- studiul de fezabilitate, studiul de fundamentare a programului sau alte documentaţii tehnico-economice;
- tema de proiectare/caietul de sarcini;
- avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;
- nota de prezentare.
ART. 17
(1) Pentru fiecare lucrare supusã spre avizare, Secretariatul asigurã cu personal propriu analiza documentaţiilor înaintate spre analizã şi avizare. Pentru lucrãrile deosebite secretariatul poate apela la comisiile de analizã formate din specialişti care se organizeazã şi funcţioneazã conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament.
(2) În acest scop se numeşte un responsabil de lucrare care rãspunde de întocmirea raportului sintetic de analizã prezentat în şedinţa de lucru a Consiliului. Termenul de analizã şi întocmirea raportului este de pânã la 30 de zile lucrãtoare, în funcţie de complexitatea documentaţiei. În cazurile în care pentru analiza documentaţiilor se apeleazã la comisiile de analizã, termenul se decaleazã corespunzãtor.
ART. 18
Pe baza documentaţiilor primite, Secretariatul întocmeşte ordinea de zi a şedinţei pe care o prezintã spre aprobare preşedintelui Consiliului/vicepreşedintelui secretar de stat din cadrul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor. În baza acesteia, se convoacã şedinţele în plen sau ale comisiilor de specialitate, dupã caz.
ART. 19
Membrii Consiliului pot, la cerere, sã consulte documentaţiile complete, înaintate spre analizã şi avizare.
ART. 20
Secretariatul asigurã întocmirea proceselorverbale pentru fiecare obiectiv de investiţii, ce se vor semna la şedinţã de cãtre toţi membrii prezenţi.
ART. 21
În baza procesului-verbal al şedinţei de avizare, Secretariatul întocmeşte avizul Consiliului şi îl prezintã spre semnare preşedintelui Comisiei.
ART. 22
Secretariatul pãstreazã evidenţa documentaţiilor înaintate spre analizã şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise.
De asemenea, Secretariatul gestioneazã banca de date şi arhiva Consiliului.

CAP. IV
Procedura de avizare

ART. 23
În cadrul şedinţei de avizare, dupã caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite, beneficiarul şi proiectantul prezintã documentaţia aferentã obiectivului de investiţii, înaintatã spre analizã şi avizare.
ART. 24
(1) Concluziile, observaţiile şi recomandãrile rezultate în urma discuţiilor vor fi formulate de conducãtorul şedinţei de avizare şi supuse aprobãrii membrilor Consiliului şi vor fi consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare.
(2) Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezenţi.
(3) Conţinutul-cadru al procesului-verbal al şedinţei de avizare este prevãzut în anexa nr. 4 la prezentul regulament.
ART. 25
Aprobarea sau respingerea documentaţiei se va face prin votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
ART. 26
Prin grija Secretariatului, pe baza procesuluiverbal al şedinţei de avizare, se întocmeşte avizul Consiliului, conform modelului din anexa nr. 5 la prezentul regulament, şi se prezintã spre semnare preşedintelui. În aviz vor fi trecute, dupã caz, observaţiile şi recomandãrile date în şedinţa Consiliului.
ART. 27
(1) În situaţia respingerii documentaţiei, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiatã investitorului.
(2) Pentru documentaţiile neavizate înapoiate investitorului, nota de prezentare, raportul sintetic de analizã şi procesulverbal al şedinţei de avizare a fiecãrei documentaţii se pãstreazã în arhiva Secretariatului.
ART. 28
(1) Pentru fiecare lucrare avizatã se va deschide un dosar cu:
a) nota de prezentare a lucrãrii;
b) raportul comisiilor de specialişti, unde este cazul;
c) raportul sintetic de analizã;
d) procesul-verbal al şedinţei de avizare a lucrãrii;
e) avizul Consiliului.
(2) Secretariatul va pãstra dosarul documentaţiei primite spre analizã şi avizare.

CAP. V
Avizul

ART. 29
Consiliul emite avizul care certificã necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii. Avizul conţine caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei.
ART. 30
Avizul se semneazã de preşedintele Consiliului.
ART. 31
Avizele se numeroteazã şi se înregistreazã într-un registru special care se pãstreazã la Secretariat.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 32
Secretariatul va face propuneri de modificare a prezentului regulament, ţinând cont de evoluţia legislaţiei în materie.
ART. 33
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.589/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregãtire şi desfãşurare a avizãrii lucrãrilor publice de interes naţional şi a locuinţelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 13 decembrie 2001.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

INSTRUCŢIUNI
de lucru ale comisiilor de analizã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Obiectul prezentelor instrucţiuni îl constituie modul de organizare şi funcţionare, componenţa şi atribuţiile comisiilor de analizã formate din specialişti pentru analizarea documentaţiilor privind lucrãrile publice de interes national şi locuinţe, numite în continuare Comisie.
ART. 2
Comisia elaboreazã în urma analizei documentaţiilor raportul de specialitate care reprezintã baza de informaţii necesare pentru întocmirea, dupã caz, a Raportului sintetic de analizã de cãtre Secretariat, precum şi a dezbaterii în Consiliu, în vederea avizãrii documentaţiei.

CAP. II
Componenţa şi organizarea

ART. 3
Comisia va fi alcãtuitã în funcţie de complexitatea lucrãrii şi are în componenţã specialişti nominalizaţi de cãtre ordonatorii principali de credite care vor fi numiţi prin ordin al ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor, prin grija Secretariatului. In cazul în care un specialist nu îşi mai poate desfãşura atribuţiile, prin grija Secretariatului Consiliului se va solicita înlocuirea acestuia.
ART. 4
Raportul de specialitate elaborat de Comisie şi semnat de toţi membrii acesteia se va transmite la Secretariat în termen de 5-10 zile lucrãtoare de la data punerii la dispoziţie a documentaţiei, în funcţie de complexitatea lucrãrii.
ART. 5
Membrii Comisiei sunt solidar rãspunzãtori pentru propunerile facute în raportul de specialitate.

CAP. III
Atribuţii

ART. 6
Comisia are urmãtoarele atribuţii :
a) analizarea studiilor de fezabilitate, studiul de fundamentare a programului sau alte documentaţii tehnico-economice privind conformarea lor cu dispoziţiile legale interne şi internaţional în vigoare;
b) formularea de propuneri concrete privind promovarea sau respingerea documentaţiei analizate şi argumentele de ordin tehnico-economic care stau la baza acestora.
c) întocmirea raportului de specialitate.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 7
Membrii Comisiei vor presta activitatea pe bazã de contract încheiat cu beneficiarii de investiţii. Cheltuielile legate de analiza în cadrul comisiilor a lucrãrilor publice de interes naţional se suportã de beneficiarii investiţiilor din cheltuielile de proiectare.
ART. 8
Revocarea membrilor Comisiei se face prin ordin al ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor, la propunerea Secretariatului.

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

NOTĂ DE PREZENTARE
1. Date generale:
Obiectiv de investiţii ...........................
Ordonator principal de credite ...................
Beneficiar .......................................
Proiectant .......................................
Proiect nr. ............./faza
Amplasamentul obiectivului: ......................
2. Indicatorii tehnico-economici:
2.1. Valoarea totalã a investiţiei .............................................., din care C+M ...................................................
2.2. Principalele caracteristici tehnice ale investiţiei .........................
2.3. Durata de realizare a investiţiei ...........................................
2.4. Numãr de locuri de muncã nou-create .........................................
3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:
4. Conţinutul documentaţiei :
4.1. Descrierea investiţiei:
- prezentarea investiţiei;
- caracteristicile tehnice;
- soluţiile tehnice propuse;
- armonizarea soluţiilor tehnice adoptate cu normele europene;
- condiţiile specifice investiţiei în vederea protecţiei mediului.
4.2. Avize si acorduri:
- prezentarea tuturor avizelor şi acordurilor în copii lizibile, inclusiv copii dupã cererile fãcute pentru obţinerea acestora.
5. Surse de finanţare:
- valoarea totalã a investiţie........................................., din/de la .......................................
6. Alte informaţii necesare susţinerii lucrãrii :
- încadrarea obiectivului de investiţii în programe şi strategii naţionale şi europene, convenţii internaţionale etc.

Proiectant, Beneficiar,
(instituţie, funcţie, nume) (instituţie, funcţie, nume)

ANEXA 3
--------
la regulament
-------------

MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI LOCUINŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE
Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare
Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

De acord
Director general,

RAPORT SINTETIC DE ANALIZĂ

1. DATE GENERALE:
1.1. Obiectivul de investiţii:
1.2. Ordonator principal de credite:
1.3. Beneficiar:
1.4. Proiectant:
1.5. Proiect:
1.6. Amplasament:
2. NECESITATEA ŞI OPORTUNITATEA INVESTIŢIEI :
3. TEMA DE PROIECTARE:
4. STUDIUL DE FEZABILITATE:
4.1. Soluţii tehnice propuse prin studiul de fezabilitate:
4.2. Principalele caracteristici tehnice:
4.3. Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii:
- Valoarea totalã a investiţiei (cu TVA):
din care C + M
- Finanţarea investiţiei
- Durata de realizare a investiţiei:
- Alţi indicatori economici, dupã caz:
5. AVIZE ŞI ACORDURI:
6. CONCLUZII ŞI PROPUNERI:

Întocmit,
Responsabil lucrare,
....................

ANEXA 4
-------
la regulament
-------------

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI
PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

P R O C E S - V E R B A L Nr. ......
al şedinţei de avizare din .........

1. DATE GENERALE
Obiectiv de investiţii:
Ordonator principal de credite:
Beneficiar:
Proiectant:
Proiect:
Valoarea totalã:
din care C+M:
2. CONŢINUTUL DOCUMENTAŢIEI
2.1. Descrierea investiţiei ......................................
2.2. Consideraţii privind avizele şi acordurile prezentate .......
3. CONCLUZII REZULTATE DIN RAPORTUL SINTETIC DE ANALIZĂ ..........
4. CONCLUZII ŞI PROPUNERI ALE ŞEDINŢEI DE AVIZARE ................
5. PARTICIPANŢI LA ŞEDINŢA DE AVIZARE
5.1. Membri permanenţi :
1.
2.
:
:
11.
12.
5.2. Invitaţi : .......................................................

Responsabil lucrare,
.......................

ANEXA 5
-------
la regulament
-------------

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZ
Nr. ... din......

Temeiul legal ........................................................

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZEAZĂ FAVORABIL
fãrã/cu observaţii

Denumirea obiectivului de investiţii ..............................
Faza ..............................................................
Ordonator principal de credite ....................................
Observaţii la documentaţia avizatã ................................

PREŞEDINTELE
CONSILIULUI INTERMINISTERIAL
MINISTRU

Anexa la avizul nr. .....

CARACTERISTICILE PRINCIPALE ŞI INDICATORII
TEHNICO - ECONOMICI AI OBIECTIVULUI DE INVESTIŢII

Denumirea .........................................................
Ordonatorul principal de credite ..................................
Beneficiar ........................................................
Amplasament .......................................................

INDICATORII TEHNICO - ECONOMICI

Valoarea totala a investiţi...................................... *) din care C+M ..........................................


────────────
*) Valoarea este confidenţialã şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.

Capacitãţi (indicatori tehnici):
-
-
-
Durata de realizare a investiţiei ...................................................................

SECRETARIATUL CONSILIULUI INTERMINISTERIAL
Director,
......................


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016