Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 iunie 2000  privind atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare si organizarea licitatiilor pentru atribuirea in gestiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 iunie 2000 privind atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare si organizarea licitatiilor pentru atribuirea in gestiune

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 294 din 28 iunie 2000
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Atribuirea în gestiune a fondurilor de vanatoare se realizeazã de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului prin Direcţia de vanatoare şi salmonicultura şi are la baza urmãtoarele principii:
a) realizarea unui cadru juridic şi tehnic corespunzãtor gestionãrii durabile a faunei de interes cinegetic, în concordanta cu nevoile majore ale deţinãtorilor de terenuri pe care sunt arondate fondurile de vanatoare, în scopul asigurãrii folosinţei lor de baza;
b) realizarea unui cadru juridic şi tehnic corespunzãtor practicãrii vanatorii, în scop recreativ-sportiv, didactic sau de cercetare ştiinţificã.
ART. 2
Atribuirea în gestiune a fondurilor de vanatoare se face dupã cum urmeazã:
a) prin atribuire directa actualilor gestionari ai fondurilor de vanatoare, astfel cum sunt ei nominalizaţi la <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 103/1996 , cu modificãrile ulterioare, denumita în continuare lege, cu excepţia celor prevãzuţi la lit. d), a 70% din fondurile de vanatoare pe care le deţin în prezent sau pe care sunt în drept sa le detina;
b) prin atribuire directa unitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã cu profil cinegetic din România a fondurilor de vanatoare destinate acestui scop, precum şi actualilor deţinãtori ai fondurilor de vanatoare constituite ca rezervaţii de genofond cinegetic;
c) prin atribuire directa a câte unui fond de vanatoare din judeţ organizaţiilor vanatoresti nou-constituite care nu se încadreazã în prevederile art. 12 alin. (2) lit. b) şi c) din lege, dacã fondul respectiv nu este solicitat şi de alta organizaţie din acelaşi judeţ şi din aceeaşi categorie;
d) prin licitaţie publica deschisã, pentru celelalte fonduri de vanatoare care nu se încadreazã în prevederile lit. a), b) şi c).
ART. 3
(1) Fiecare organizaţie vanatoreasca legal constituitã poate beneficia, în vederea practicãrii vanatorii, pentru fiecare vanator, cetãţean roman, cu cotizatia achitatã la zi, de o suprafata cuprinsã între 150-500 hectare fond de vanatoare în zona de campie, între 350-700 hectare în zona de deal sau între 400-1.000 hectare în zona de munte, fãrã a se depãşi însã suprafata medie de fond de vanatoare ce revine unui vanator în judeţul respectiv la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea şi completarea <>Legii fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996 , pentru fiecare din cele trei zone.
(2) În cazul în care într-un judeţ suprafata medie de fond de vanatoare pe zone geografice, ce revine unui vanator la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , este mai mica decât limita minima prevãzutã la art. 3 alin. (3) din lege, în toate calculele pentru determinarea mãrimii suprafeţelor de fonduri de vanatoare ce revin organizaţiilor vanatoresti în judeţul respectiv se vor folosi numai aceste suprafeţe medii.
(3) Determinarea suprafeţelor medii de fond de vanatoare ce revine, pe zone geografice, unui vanator din judeţul respectiv se face conform procedurii prevãzute în anexa nr. 1.
(4) Prin vanator roman cu cotizatia achitatã la zi se înţelege acel vanator care, din momentul în care a devenit membru al unei organizaţii vanatoresti, şi-a achitat anual cotizatia în condiţiile stabilite prin statutul organizaţiei respective.
(5) Îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (4) va fi atestata prin declaraţia pe propria rãspundere a conducatorului organizaţiei respective, întocmitã conform modelului prezentat în anexa nr. 2 şi autentificatã de un notar public.
ART. 4
Prin organizaţie vanatoreasca constituitã prin desprinderea a minimum 51% din numãrul membrilor grupelor de vanatoare care au gestionat un anumit fond de vanatoare se înţelege acea organizaţie vanatoreasca, constituitã pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , al carei act constitutiv a fost semnat de minimum 51% din numãrul vanatorilor grupelor care gestionau fondul de vanatoare respectiv în momentul constituirii, numai dacã numãrul acestora se pãstreazã în acelaşi procent şi în prezent.
ART. 5
(1) Procentul de 70% din fondurile de vanatoare ce vor constitui obiectul atribuirii directe actualilor deţinãtori, astfel cum sunt definiţi la art. 12 alin. (2) lit. a), b) şi c) din lege, se referã la intreaga suprafata a fondurilor de vanatoare deţinute sau în drept de a fi deţinute de aceştia la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 .
(2) Procentul de 70% prevãzut la alin. (1) se aplica atât organizaţiilor vanatoresti prevãzute la art. 12 alin. (2) lit. b) din lege, pentru toate fondurile de vanatoare deţinute de acestea, cu excepţia fondurilor de vanatoare ce revin organizaţiilor vanatoresti care au în componenta, la constituire, peste 50% din numãrul membrilor grupelor ce au gestionat fondul de vanatoare respectiv, cat şi organizaţiilor vanatoresti prevãzute la art. 12 alin. (2) lit. c) din lege.
ART. 6
(1) Pentru situaţiile prevãzute la art. 5, în care procentul de 70% nu corespunde unui numãr întreg de fonduri de vanatoare, se va proceda dupã cum urmeazã:
a) dacã diferenţa dintre suprafata fondurilor de vanatoare corespunzãtoare procentului de 70% prevãzut la art. 12 alin. (1) lit. a) din lege şi suprafata fondurilor de vanatoare înscrise pentru atribuire directa, corespunzãtoare unui numãr întreg de fonduri, este mai mare decât jumãtate din suprafata celui mai mic fond de vanatoare rãmas neînscris, acesta va fi şi el înscris în lista pentru atribuire directa;
b) în cazul în care diferenţa de suprafata calculatã în condiţiile lit. a) este mai mica decât jumãtate din suprafata celui mai mic fond de vanatoare, acesta nu va fi înscris în lista pentru atribuire directa.
(2) Pentru organizaţiile vanatoresti îndreptãţite prin lege sa beneficieze de atribuire directa şi care deţin numai unul sau doua fonduri de vanatoare, prin excepţie de la prevederile alin. (1), se va proceda dupã cum urmeazã:
a) organizaţiile vanatoresti care deţin numai un fond de vanatoare vor înscrie în lista pentru atribuire directa fondul de vanatoare respectiv;
b) organizaţiile vanatoresti care deţin doua fonduri de vanatoare vor înscrie în lista pentru atribuire directa un singur fond.

CAP. 2
Criteriile care se vor folosi la atribuirea în gestiune a fondurilor de vanatoare

ART. 7
(1) Suprafata totalã a fondului cinegetic al României se atribuie în gestiune, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (3) din lege, dupã cum urmeazã:
a) 25% Regiei Naţionale a Pãdurilor;
b) 73% organizaţiilor vanatoresti legal constituite din România;
c) 2% unitãţilor de învãţãmânt şi de cercetare cu profil cinegetic din România şi actualilor deţinãtori, în afarã procentelor prevãzute la lit. a) şi b) în cazul rezervaţiilor de genofond cinegetic.
(2) Fondurile de vanatoare constituite în rezervaţii de genofond se vor atribui în gestiune, la cerere, actualilor gestionari care se obliga sa îndeplineascã condiţiile impuse de regulamentul de gestionare a acestor fonduri. În cazul în care actualii gestionari ai fondurilor de vanatoare din aceasta categorie nu solicita atribuirea, aceste fonduri se disponibilizeaza.
(3) Procentele prevãzute la alin. (1) se referã la întregul fond cinegetic al României şi pot fi, la nivelul fiecãrui judeţ, mai mari sau mai mici, în funcţie de opţiunile fiecãruia dintre actualii deţinãtori şi în limitele prevederilor legale.
ART. 8
(1) Pentru a putea beneficia de atribuirea în gestiune a unuia sau a mai multor fonduri de vanatoare organizaţiile vanatoresti trebuie sa îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sa fie constituite ca efect al legii şi sa fi dobândit personalitate juridicã potrivit Legii nr. 21/1924 sau sa fi obţinut autorizaţia de funcţionare pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , pentru cele care s-au constituit şi au obţinut personalitatea juridicã în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 ;
b) numãrul de membri vanatori, cetãţeni romani, înscrişi în evidentele lor, cu cotizatia achitatã la zi, asigura gestionarea fondurilor de vanatoare care li se atribuie în gestiune, în condiţiile respectãrii prevederilor art. 3 alin. (3) din lege;
c) au angajat personal de specialitate în domeniul cinegetic; prin personal de specialitate în domeniul cinegetic se înţelege absolventul unei unitãţi de învãţãmânt de nivel superior, care are ca disciplina de studiu şi vanatul şi vânãtoarea, sau absolventul unei unitãţi de învãţãmânt de acelaşi nivel sau de nivel mediu care a lucrat minimum 5 ani în domeniul gospodãririi vânatului;
d) la data încheierii contractelor de gestionare a fondurilor de vanatoare au angajat personal cu atribuţii de paza a fondurilor de vanatoare cel puţin câte o persoana pentru fiecare fond ce face obiectul încheierii contractului de gestiune;
e) respecta procedura şi termenele prevãzute în prezentul regulament;
f) şi-au organizat şi condus activitatea financiar-contabila, de la constituire pana în prezent, conform normelor în vigoare;
g) fac dovada ca deţin valori sub forma de mijloace fixe şi circulante libere de orice sarcini, valori de cel puţin 1,5 ori mai mari decât suma tarifelor calculate conform anexei nr. 3 la lege, pentru fondurile de vanatoare la care solicita atribuirea în gestiune.
(2) Neîndeplinirea oricãreia dintre condiţiile prevãzute la alin. (1), cu excepţia celor prevãzute la lit. d), atrage neadmiterea participãrii la actul de atribuire în gestiune, iar neîndeplinirea condiţiei prevãzute la lit. d) anuleazã dreptul de a încheia contractul de gestionare pentru fondul de vanatoare respectiv.
(3) Dovedirea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1) se face de fiecare organizaţie vanatoreasca prin depunerea, la data solicitãrii atribuirii în gestiune de fonduri de vanatoare, pe lângã documentele solicitate, specifice fiecãrui mod de atribuire, şi a urmãtoarelor acte:
- documentele întocmite conform modelelor prezentate în anexele nr. 2, 10 şi 11 la prezentul regulament;
- copie de pe bilanţul contabil pentru anul 1999, înregistrat la direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat, şi de pe balanţa de verificare pentru luna prevãzutã la nota nr. 2 din anexa nr. 2 la prezentul regulament;
- copie de pe contractul individual de munca înregistrat la autoritatea publica competenta, pentru persoana/persoanele prevãzutã/prevãzute la alin. (1) lit. c).
ART. 9
Obiectul atribuirii îl constituie fondurile de vanatoare a cãror rearondare a fost aprobatã prin Ordinul ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 460/1998 , iar calitatea de fost deţinãtor aparţine celui care a deţinut înainte de rearondare cea mai mare parte din fondul respectiv.

CAP. 3
Proceduri de stabilire a fondurilor de vanatoare care se atribuie direct şi prin licitaţie publica

ART. 10
(1) În scopul încadrãrii în termenul prevãzut de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 şi în vederea evitãrii înscrierii pentru atribuirea directa a aceluiaşi fond de vanatoare în condiţiile art. 12 alin. (1) din lege, se va proceda dupã cum urmeazã:
a) fiecare gestionar actual de fonduri de vanatoare va întocmi lista fondurilor de vanatoare deţinute în prezent, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 a);
b) fiecare organizaţie vanatoreasca care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 12 alin. (2) lit. b) sau c) din lege va întocmi lista fondurilor de vanatoare pe care le considera în drept sa fie deţinute de organizaţiile vanatoresti prevãzute la art. 12 alin. (2) lit. c), conform modelului prezentat în anexa nr. 3 b);
c) organizaţiile vanatoresti care gestioneazã în prezent fonduri de vanatoare, dupã îndeplinirea procedurilor prevãzute la art. 11, vor întocmi, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 c), lista fondurilor de vanatoare pe care considera în drept sa le detina dupã eliminarea fondurilor de vanatoare în drept sa fie deţinute de organizaţiile vanatoresti desprinse potrivit art. 12 alin. (2) lit. c) din lege;
d) organizaţiile vanatoresti definite conform art. 12 alin. (2) lit. c) din lege vor întocmi separat anexa nr. 3 c) dupã îndeplinirea procedurilor prevãzute la lit. a), b) şi c);
e) dupã îndeplinirea procedurilor prevãzute la lit. a), b), c) şi d) organizaţiile vanatoresti prevãzute la art. 12 alin. (2) lit. b) şi c) din lege vor întocmi, conform modelului prezentat în anexa nr. 4, lista fondurilor de vanatoare pentru care solicita atribuirea directa, iar conform modelului prezentat în anexa nr. 5, lista fondurilor de vanatoare disponibilizate.
(2) Listele fondurilor de vanatoare prevãzute la alin. (1) vor fi depuse, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , la Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, folosindu-se pentru depunere scrisorile conform modelelor prezentate în anexele nr. 6 şi 7.
(3) Regia Nationala a Pãdurilor va depune în acelaşi termen, conform modelelor prezentate în anexele nr. 3 a), 4 şi 5, lista fondurilor de vanatoare gestionate în prezent, lista fondurilor de vanatoare pe care le solicita sa îi fie atribuite direct în gestiune şi lista fondurilor de vanatoare disponibilizate.
(4) Regia Nationala a Pãdurilor, organizaţiile vanatoresti deţinãtoare de rezervaţii de genofond, precum şi unitãţile de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã vor depune separat, în acelaşi termen, lista întocmitã conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
ART. 11
(1) Organizaţiile vanatoresti definite la art. 12 alin. (2) lit. c) din lege sunt obligate sa notifice organizaţiilor vanatoresti din care s-au desprins grupele de vanatoare intenţia de a înscrie în anexele nr. 3 b), 3 c), 4 şi 5 fondurile de vanatoare pentru care solicita atribuire directa.
(2) Organizaţiile vanatoresti notificate potrivit alin. (1) sunt obligate sa comunice în scris organizaţiilor care le-au notificat punctele lor de vedere.
(3) Organizaţiile vanatoresti notificate şi notificatoare sunt obligate ca la întocmirea anexelor nr. 3 b), 3 c), 4 şi 5 sa înscrie, în mod obligatoriu, la coloana "Observaţii", în dreptul fiecãrui fond de vanatoare aflat în divergenta, organizaţia cu care se afla în aceasta situaţie.
(4) Notificãrile şi rãspunsul la notificãri se fac înãuntrul termenului prevãzut la <>art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 .
(5) Lipsa notificãrii prevãzute la alin. (1) atrage pierderea dreptului de atribuire asupra fondurilor de vanatoare în discuţie. De asemenea, netransmiterea poziţiei organizaţiei notificate se considera acceptare a poziţiei notificatorului şi atrage pierderea dreptului de atribuire directa cãtre aceasta a fondului respectiv.
(6) În cazurile prevãzute la alin. (1)-(5), anexele nr. 3-7 se vor depune la Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului prin delegat, care va fi înştiinţat, sub semnatura, în momentul depunerii, asupra datei programate pentru soluţionarea divergentelor.
(7) Pentru soluţionarea cazurilor prevãzute la alineatele precedente se va constitui o comisie, numita prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului, formatã din directorul Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, un reprezentant al Asociaţiei Generale a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România şi un reprezentant al organizaţiilor vanatoresti neafiliate la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, desemnat prin consens de acestea din urma. Comisia va analiza fiecare caz pe baza documentelor înaintate, luând o hotãrâre definitiva în ceea ce priveşte organizaţia care este în drept sa solicite fondul respectiv pentru atribuire directa. Comisia se convoacã de reprezentantul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi îşi poate desfasura activitatea în prezenta a minimum 2 membri.
(8) Soluţionarea cazurilor prevãzute la alin. (7) se face în termen de 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la <>art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 .
ART. 12
(1) Nedepunerea în termenul prevãzut la art. 10 alin. (2) a listelor fondurilor de vanatoare pentru care se solicita atribuire directa se considera renunţare la acest drept.
(2) Neprezentarea, din motive ce îi sunt imputabile, a uneia dintre pãrţi la comisia de soluţionare a divergentelor atrage atribuirea directa a fondului de vanatoare aflat în divergenta celeilalte pãrţi, dacã aceasta îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
ART. 13
În termen de maximum 10 zile de la data îndeplinirii procedurii prevãzute la art. 11 Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului va afişa la sediul acestuia lista fondurilor de vanatoare disponibilizate de organizaţiile vanatoresti şi de Regia Nationala a Pãdurilor. Lista va cuprinde, dacã vechii gestionari considera necesar sa completeze la rubrica corespunzãtoare din anexa nr. 5, şi valoarea mijloacelor fixe, altele decât instalaţiile vanatoresti, care sunt destinate gestionãrii fondurilor de vanatoare şi care pot fi preluate o data cu fondul de vanatoare, în condiţiile legii.
ART. 14
(1) În termen de maximum 10 zile de la data afişãrii listei prevãzute la art. 13 organizaţiile vanatoresti legal constituite în temeiul legii şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 vor consulta la sediul Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului listele fondurilor de vanatoare disponibilizate şi vor depune înãuntrul acestui termen, la aceasta direcţie, o cerere pentru atribuirea directa a unuia dintre fondurile de vanatoare prevãzute la art. 13.
(2) Cererea prevãzutã la alin. (1) se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 8.
(3) Nedepunerea cererii în termenul prevãzut la alin. (1) este consideratã renunţare la acest drept.
(4) În a treia zi de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1) toate organizaţiile vanatoresti care au solicitat fonduri de vanatoare pentru atribuire directa, în temeiul prevederilor <>art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , se vor prezenta la sediul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului în vederea confirmãrii cererii de atribuire directa a unui fond de vanatoare.
(5) În cazul în care exista doua sau mai multe solicitãri pentru atribuirea directa a aceluiaşi fond de vanatoare în condiţiile alin. (1), fondul respectiv se liciteaza între solicitanti la data prevãzutã la alin. (4). Organizaţiile vanatoresti care pierd licitaţia pot opta în acel moment pentru atribuirea directa a oricãruia dintre fondurile de vanatoare neatribuite altei organizaţii, depunând o noua cerere de atribuire directa.
(6) Neprezentarea în termenul prevãzut la alin. (4) se considera renunţare la dreptul de atribuire directa din partea organizaţiei respective.
(7) Procedura de licitaţie este prevãzutã la cap. VI.
ART. 15
În termen de 5 zile de la data finalizarii procesului de atribuire directa prevãzut la art. 14 alin. (4) Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului va afişa la sediul ministerului lista definitiva a fondurilor de vanatoare care se scot la licitaţie. Lista se va întocmi conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 .

CAP. 4
Înscrierea la licitaţiile organizate pentru atribuirea în gestiune a fondurilor de vanatoare

ART. 16
(1) Orice organizaţie vanatoreasca care a obţinut fonduri de vanatoare prin atribuire directa şi doreşte altele în plus, precum şi organizaţiile vanatoresti care nu au obţinut fonduri de vanatoare prin atribuire directa se pot înscrie la licitaţie pentru obţinerea gestiunii oricãrui fond de vanatoare dintre cele prevãzute la art. 15, dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
(2) De aceleaşi drepturi ca cele deţinute de organizaţiile vanatoresti beneficiazã şi organizaţiile mixte de vanatori şi pescari sportivi, dacã numãrul vanatorilor, cetãţeni romani ai organizaţiei, asigura gestionarea cel puţin a unui fond de vanatoare.
ART. 17
Data şi locul desfãşurãrii licitaţiilor, precum şi perioada de înscriere la licitaţie se publica într-un ziar de mare tiraj cu minimum 15 zile înainte de începerea lor.
ART. 18
Cererea de înscriere la licitaţie se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 9 şi conţine menţiuni exprese în ceea ce priveşte intenţia preluãrii mijloacelor fixe prevãzute la art. 13.
ART. 19
(1) Formularele necesare pentru înscrierea la licitaţie se ridica de la Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(2) Documentaţia necesarã pentru înscrierea la licitaţie cuprinde:
- cererea de înscriere la licitaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 9;
- scrisoarea de garanţie bancarã, conform modelului prezentat în anexa nr. 10, din care sa rezulte ca licitatorul are disponibilã în banca o suma de cel puţin 1,5 ori mai mare decât mãrimea tarifului de pornire la licitaţie a fondurilor de vanatoare pentru care se înscrie;
- declaraţie pe propria rãspundere a conducatorului organizaţiei vanatoresti licitatoare, autentificatã de un notar public, din care sa rezulte numãrul de vanatori care au optat, prin cerere scrisã şi semnatã, pentru înscrierea în organizaţia respectiva, cu cotizatia achitatã la zi în momentul intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , conform modelului prezentat în anexa nr. 2;
- copie de pe bilanţul financiar-contabil pe ultimul an, depus în termen şi înregistrat la direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat, precum şi de pe balanţa lunarã, conform notei nr. 2 la anexa nr. 2;
- situaţia disponibilului în contul bancar, emisã de banca finanţatoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 11.
ART. 20
(1) Pentru participarea la licitaţia organizatã în vederea atribuirii în gestiune a fondurilor de vanatoare din fiecare judeţ se percepe un tarif de 2.000.000 lei, care se achitã în momentul depunerii dosarului, la casieria Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(2) Sumele încasate pentru înscrierea la licitaţie se fac venit la fondul de protecţie a vânatului.

CAP. 5
Preselecţia licitatorilor

ART. 21
(1) Orice ofertant poate contesta dreptul altui ofertant de a participa la preselecţie dacã prezintã documente care sa ateste faptul ca organizaţia vanatoreasca contestatã nu îndeplineşte criteriile prevãzute la cap. II.
(2) Contestaţiile prevãzute la alin. (1) se pot depune în maximum 5 zile lucrãtoare de la data încheierii înscrierii la licitaţie.
ART. 22
(1) Dupã încheierea perioadei prevãzute la art. 21 alin. (2) documentele depuse de fiecare licitator vor fi analizate de comisia de preselecţie, numita prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului, formatã din:
- directorul Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, care are şi calitatea de preşedinte al comisiei;
- un reprezentant al organizaţiilor vanatoresti afiliate la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, desemnat de conducerea acesteia;
- un reprezentant al organizaţiilor vanatoresti neafiliate, desemnat prin consens de acestea.
(2) Comisia de preselecţie se convoacã de preşedintele acesteia şi îşi poate desfasura activitatea şi în prezenta a numai 2 membri.
(3) Obiectul de activitate al comisiei de preselecţie este urmãtorul:
- analiza legalitãţii înscrierii la licitaţie a fiecãrui licitator;
- analiza contestaţiilor depuse de alţi licitatori în detrimentul unuia dintre cei înscrişi;
- eliminarea de la licitaţie a licitatorilor care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament, precum şi a celor care prezintã documentaţii care nu sunt conforme cu realitatea.
(4) Lucrãrile prevãzute la alin. (1) şi (3) se fac în termen de 5 zile, în prezenta contestatarului şi a celui contestat, dacã se solicita expres acest lucru.
(5) În cazul în care probele depuse de contestatar sunt evidente, comisia de preselecţie va hotãrî pe loc eliminarea de la licitaţie a celui contestat. În cazul documentelor insuficiente comisia poate sa mai acorde un termen de 3 zile pentru depunerea de documente suplimentare.
(6) Dupã analizarea la noul termen a tuturor documentelor prezentate comisia de preselecţie va hotãrî admiterea sau respingerea contestaţiei şi, respectiv, participarea ori neparticiparea la licitaţie şi va comunica hotãrârea şi celor interesaţi.
(7) Comisia de preselecţie va analiza, în termen de 10 zile de la data expirãrii termenului prevãzut la <>art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 , legalitatea solicitãrii atribuirii directe de fonduri de vanatoare.
ART. 23
Hotãrârile comisiei de preselecţie sunt executorii şi pot fi contestate potrivit legii.
ART. 24
Dupã încheierea perioadei de înscriere la licitaţie, de preselecţie şi de soluţionare a contestaţiilor rezultate din procesul de preselecţie comisia va afişa, în termen de 5 zile, lista organizaţiilor vanatoresti admise la licitaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 .

CAP. 6
Desfãşurarea licitaţiilor

ART. 25
(1) Comisia de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor pentru atribuirea în gestiune a fondurilor de vanatoare va fi numita prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului şi va avea urmãtoarea componenta:
- directorul Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, care va îndeplini şi funcţia de preşedinte;
- un reprezentant al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti;
- un reprezentant al Ministerului de Interne;
- un reprezentant al Serviciului contencios din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului;
- un reprezentant al Direcţiei generale de resurse şi dezvoltare din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(2) Comisia de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor se convoacã de preşedintele acesteia şi îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi.
(3) Secretariatul tehnic al comisiei de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor va fi asigurat de 3 reprezentanţi ai Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(4) La licitaţii pot participa în calitate de observator un reprezentant al organizaţiilor vanatoresti afiliate la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, desemnat de conducerea acesteia, şi un reprezentant al organizaţiilor vanatoresti neafiliate, numit prin consensul acestora din urma.
Observatorii au obligaţia sa sesizeze comisia de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor în cazul în care constata abateri de la prevederile prezentului regulament. În cazul neluãrii în considerare a acestor sesizãri ei vor informa conducerea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 26
(1) Procedura de desfãşurare a licitaţiilor este urmãtoarea:
a) preşedintele comisiei de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor anunta valoarea de pornire la licitaţie pentru fondul de vanatoare respectiv, pasul de licitaţie şi timpul maxim de exprimare a fiecãrei oferte;
b) oricare ofertant înscris şi admis la licitaţie va putea face oferta prin strigare; aceasta nu poate fi mai mica decât tariful de pornire la licitaţie pentru fondul de vanatoare respectiv;
c) procedura prevãzutã la lit. b) se repeta pana la stabilirea castigatorului licitaţiei.
(2) Pasul de licitaţie se stabileşte prin aplicarea cotei de 10% din valoarea tarifului de pornire la licitaţie, iar exprimarea în continuare a ofertelor se va face prin pasi întregi sau multipli întregi ai acestora, urmând ca valoarea de adjudecare a fondului de vanatoare sa fie stabilitã prin rotunjirea, prin adaos, la nivelul ordinului zecilor de mii.
(3) Procesul-verbal de desfãşurare a licitaţiei pentru fiecare fond de vanatoare se completeazã de secretariatul tehnic al comisiei de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor şi se însuşeşte prin semnatura de membrii comisiei, de licitatori şi de observatori şi conţine elementele prevãzute în anexa nr. 12.
ART. 27
Dacã pentru un fond de vanatoare scos la licitaţie nu s-au înscris, respectiv nu s-au prezentat în sala de licitaţie cel puţin 2 licitatori şi dacã nu se fac cel puţin doua oferte, fondul de vanatoare respectiv se considera neadjudecat prin licitaţie publica şi va fi dat în gestiune, în condiţiile şi în termenele prevãzute de lege, Regiei Naţionale a Pãdurilor, urmând sa fie scos la o noua licitaţie în termen de 3 luni, în condiţiile prevãzute de prezentul regulament.
ART. 28
Procedura prevãzutã la art. 26 şi 27 se repeta pentru fiecare fond de vanatoare supus licitaţiei.
ART. 29
(1) Dupã îndeplinirea procedurilor prevãzute la art. 27 şi 28, pentru fiecare fond de vanatoare se va încheia un proces-verbal de atribuire, conform modelului prezentat în anexa nr. 13.
(2) Procesul-verbal de atribuire prevãzut la alin. (1) se semneazã de membrii comisiei, de gestionar şi de observatori şi se anexeazã la contractul de gestionare a fondului de vanatoare.
ART. 30
(1) Eventualele contestaţii privind modul de desfãşurare a licitaţiei se pot depune, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii licitaţiei contestate, la conducerea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 3 zile de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1), în prezenta observatorilor desemnaţi, de cãtre comisia de analiza a contestaţiilor numita prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului.
(3) În cazul în care contestaţia este admisã, fondurile de vanatoare ce au fãcut obiectul contestaţiei vor fi scoase din nou la licitaţie în termen de 3 luni.

CAP. 7
Încheierea contractelor de gestionare

ART. 31
(1) În fiecare judeţ, dupã încheierea procesului de licitaţie publica pentru fondurile de vanatoare ce au fãcut, potrivit legii, obiectul atribuirii în acest mod, se trece la încheierea contractelor de gestionare pentru fondurile de vanatoare adjudecate.
(2) Contractele de gestionare pentru fondurile de vanatoare se încheie între Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, reprezentat de oficiul cinegetic teritorial în a cãrui raza de activitate se afla judeţul respectiv, şi organizaţia vanatoreasca cãreia i s-a atribuit, prin licitaţie publica, fondul de vanatoare respectiv.
ART. 32
(1) Dupã încheierea procedurii prevãzute la art. 31 se trece la încheierea contractelor de gestionare pentru fondurile la care atribuirea s-a fãcut în mod direct.
(2) Procedura de determinare a tarifelor de atribuire în gestiune a fondurilor de vanatoare la care atribuirea se face în mod direct este urmãtoarea:
a) se determina tarifele unitare reale de atribuire în gestiune pentru cele mai apropiate 3 fonduri de vanatoare care au în componenta lor aceleaşi grupe de specii de vanat prevãzute în anexa nr. 3 la lege şi care au fost adjudecate prin licitaţie publica, prin multiplicarea tarifelor unitare prevãzute în aceasta anexa cu raportul dintre tariful de atribuire în gestiune, reiesit prin licitaţie publica, şi tariful de pornire la licitaţie pentru aceste fonduri;
b) tarifele unitare determinate conform lit. a) pentru fiecare dintre cele 3 fonduri de vanatoare, pentru fiecare categorie de folosinta a terenului, se aduna şi se împart la 3, rezultând astfel tarifele unitare de atribuire în gestiune pentru fondurile la care atribuirea se face în mod direct;
c) tarifele unitare determinate conform lit. b) se multiplica cu suprafeţele corespunzãtoare naturii de folosinta a terenului, iar suma lor reprezintã tariful de atribuire în gestiune a fondurilor de vanatoare la care atribuirea se face în mod direct.
(3) În cazul în care nu exista cel puţin 3 fonduri de vanatoare adjudecate prin licitaţie, care sa cuprindã aceleaşi grupe de specii de vanat cu fondurile de vanatoare care se atribuie în mod direct, se urmeazã procedura prevãzutã la alin. (2), cu deosebirea ca se folosesc în calcul tarifele de pornire la licitaţie şi tarifele de adjudecare prin licitaţie pentru trei fonduri de vanatoare care cuprind grupele de specii de vanat imediat inferioare ca valoare a tarifelor unitare prevãzute în anexa nr. 3 la lege.

CAP. 8
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 33
În cazul în care o organizaţie vanatoreasca şi-a adjudecat unul sau mai multe fonduri de vanatoare prin licitaţie publica şi nu se prezintã pentru încheierea contractelor de gestionare în termenul stabilit prin lege sau contractele nu se pot încheia din vina acesteia, sumele prevãzute în scrisoarea de garanţie bancarã se vor face venit la fondul de protecţie a vânatului.
ART. 34
(1) Gestionãrii cãrora li s-a atribuit gestiunea fondurilor de vanatoare, conform prevederilor prezentului regulament, sunt obligaţi ca, în termen de 30 de zile de la atribuirea fondului de vanatoare respectiv, sa plãteascã, în condiţiile prevãzute în anexa nr. 13, jumãtate din valoarea tarifului de gestionare cuvenit pentru anul în care s-a fãcut atribuirea, ca prima transa, urmând ca cealaltã jumãtate sa fie achitatã pana la sfârşitul anului, ca a doua transa.
(2) În cazul în care prima transa, prevãzutã la alin. (1), nu este plãtitã în termenul stabilit, se considera ca organizaţia vanatoreasca respectiva a renunţat la dreptul de gestiune a fondului de vanatoare, aplicându-se în mod corespunzãtor prevederile art. 33.
ART. 35
Castigatorii licitaţiilor pentru atribuirea gestiunii fondurilor de vanatoare pe care sunt amplasate mijloace fixe, altele decât instalaţiile vanatoresti, pot prelua de la vechiul gestionar aceste mijloace fixe la justa lor valoare, stabilitã prin expertiza tehnica.
ART. 36
Anexele nr. 1-13*) fac parte integrantã din prezentul regulament.

----------
*) Anexele nr. 1-13 la regulament se pun la dispoziţie celor interesaţi de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016