Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 aprilie 2004  privind regimul exceptarii, pe categorii de intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici si practici concertate privind consultarile pentru tarifele de transport de pasageri pentru serviciile aeriene regulate si alocarea sloturilor*) in aeroporturi, de la interdictia prevazuta la   art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 aprilie 2004 privind regimul exceptarii, pe categorii de intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici si practici concertate privind consultarile pentru tarifele de transport de pasageri pentru serviciile aeriene regulate si alocarea sloturilor*) in aeroporturi, de la interdictia prevazuta la art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 430 din 13 mai 2004
---------
*) Conform Reglementãrii aeronautice civile române privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din România - RACR - ASAP aprobat prin <>Ordinul ministrului MLPTL nr. 1019 din 22 iulie 2002 , slot inseamnã timpul programat pentru aterizare sau decolare, disponibil sau alocat mişcãrii unei aeronave la o datã stabilitã, pe un aeroport desemnat ca fiind coordonat în conformitate cu prevederile reglementãrii amintite;

În temeiul <>art. 28 alin.(l) şi (2) din Legea Concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numitã în continuare lege, Consiliul Concurenţei adoptã prezentul Regulament.

ART. l
Domeniul de aplicare
În conformitate cu prevederile art. 5 alin (2) din lege se pot excepta de la interdicţia prevãzutã de art. 5 alin. (l) din lege înţelegerile între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici din sectorul transporturilor aeriene, deciziile luate de asociaţiile de agenţi economici şi practicile concertate între astfel de agenţi care au ca scop unul sau ambele obiective, de mai jos:
a) organizarea de consultãri privind tarifele serviciilor aeriene regulate pentru transportul de pasageri împreunã cu bagajele lor, transporturi care au ca punct de plecare sau de sosire aeroporturile din România;
b) alocarea sloturilor şi stabilirea orarelor de aeroport pe aeroporturile din România în mãsura în care au legãturã cu serviciile aeriene regulate.
ART. 2
Dispoziţii speciale pentru consultãrile privind tarifele pentru transportul pasagerilor
(1) Exceptarea de la interdicţia prevãzutã de art. 5 alin. (1) din lege se aplicã consultãrilor pentru tarifele de transport de pasageri, dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) participanţii discutã doar tarifele pentru transportul de pasageri, care se plãtesc de cãtre beneficiarii transportului aerian direct unui transportator aerian participant sau agenţilor sãi autorizaţi, pentru transportul de pasageri în serviciile aeriene regulate, precum şi condiţiile legate de acele tarife. Consultãrile nu trebuie extinse la capacitatea de transport, pentru care urmeazã sã fie disponibile aceste tarife;
b) consultãrile dau naştere la schimburi interlinii, în sensul cã beneficiarii transportului aerian trebuie, cu privire la tipurile de tarife şi la sezoanele care au constituit subiectul consultãrilor, sã poatã:
(i) sã combine într-un singur document de transport, serviciul aerian care a fãcut obiectul consultãrilor, cu servicii pe aceeaşi rutã sau rute învecinate exploatate de alţi transportatori aerieni, pentru care tarifele şi condiţiile aplicabile sunt stabilite de compania aerianã care efectueazã transportul şi
(ii) sã schimbe rezervarea unui serviciu care a fãcut obiectul consultãrilor cu un serviciu pe aceeaşi rutã operatã de un alt transportator aerian la tarifele şi condiţiile aplicate de acel transportator, în mãsura în care condiţiile care reglementeazã rezervarea iniţialã permit;
Transportatorul aerian poate sã refuze sã accepte astfel de combinaţii şi schimbãri de rezervare din motive obiective şi nediscriminatorii de naturã tehnicã şi comercialã, mai ales când transportatorul aerian care efectueazã transportul este interesat de bonitatea transportatorului aerian care ar primi plata pentru acest transport la destinaţie; într-un astfel de caz, cel din urmã transportator trebuie atenţionat în scris;
c) tarifele pentru transportul de pasageri care fac obiectul consultãrilor se aplicã de cãtre transportatorii aerieni participanţi fãrã discriminare, pe criterii de naţionalitate sau de loc de reşedinţã a pasagerilor;
d) participarea la consultãri este voluntarã şi deschisã oricãrui transportator aerian care opereazã sau intenţioneazã sã opereze servicii directe sau indirecte pe ruta în discuţie;
e) consultãrile nu-i obligã pe participanţi cu nimic, ceea ce înseamnã cã dupã aceste consultãri participanţii îşi pãstreazã dreptul de a acţiona independent în ceea ce priveşte tarifele de transport pentru pasageri;
f) consultãrile nu presupun înţelegeri privind remunerarea agenţilor sau alte elemente ale tarifelor discutate;
g) în cazul în care se solicitã notificarea tarifelor, fiecare participant notificã la Consiliul Concurenţei fiecare tarif care nu a fãcut obiectul consultãrilor; notificarea poate fi fãcutã de el însuşi sau printr-un agent împuternicit pentru depunerea tarifelor.
(2) Un raport complet asupra acestor consultãri este transmis Consiliului Concurenţei de cãtre transportatorii aerieni implicaţi sau în numele acestora, nu mai târziu de şase sãptãmâni dupã ce aceste consultãri au avut loc.
ART. 3
Dispoziţii speciale privind alocarea sloturilor şi stabilirea orarelor în aeroport
Exceptarea de la interdicţia prevãzutã de art. 5 alin. (1) din lege se aplicã consultãrii pentru alocarea sloturilor şi stabilirea orarelor de aeroport, dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) consultãrile cu privire la alocarea sloturilor şi stabilirea orarelor de aeroport sunt deschise tuturor transportatorilor aerieni care şi-au manifestat interesul pentru sloturile care fac obiectul consultãrilor;
b) regulile de prioritate sunt stabilite şi furnizate fãrã discriminare, ceea ce înseamnã cã nu sunt legate nici direct, nici indirect de identitatea, naţionalitatea sau categoria de servicii de transport, ţin cont de constrângerile sau regulile de distribuţie ale traficului aerian stabilite de autoritãţile naţionale sau internaţionale competente şi acordã atenţia cuvenitã necesitãţilor publicului cãlãtor şi aeroportului interesat. Sub rezerva lit. (d), aceste reguli de prioritate pot lua în considerare şi drepturile obţinute de transportatorii aerieni prin folosirea anumitor sloturi în sezonul corespunzãtor precedent;
c) regulile de prioritate, odatã stabilite sunt puse la dispoziţie, la cerere, oricãrei pãrţi interesate;
d) noilor admişi, definiţi conform art. 2 (b) din Reglementarea Aeronauticã Civilã Românã privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din România - RACR - ASAP (anexã la OMLPTL nr. 1019/ 22.07.2002 publicat în Monitorul Oficial al României nr. 701/25.09.2002), le sunt alocate, conform art. 10 (7) din aceeaşi Reglementare, 50% din sloturile de rezervã (respectiv, din sloturile nou create, sloturile neutilizate şi sloturile la care un transportator aerian a renunţat în timpul sau la sfârşitul sezonului, cât şi cele care au devenit disponibile în alt mod);
e) transportatorii aerieni participanţi la consultãri au acces, cel mai târziu în momentul consultãrilor, la informaţii legate de:
- sloturi istorice, repartizate între companiile aeriene, în ordine cronologicã pentru toţi transportatorii care utilizeazã aeroportul;
- sloturi cerute (solicitate iniţial) de transportatorii aerieni şi în ordine cronologicã pentru toţi transportatorii aerieni;
- sloturi alocate, precum şi cele nealocate (în suspensie), înregistrate individual în ordine cronologicã, pentru transportatorii aerieni;
- sloturi rãmase disponibile;
- detalii complete despre criteriile folosite la alocare.
Dacã o cerere pentru alocare de sloturi nu se acceptã, transportatorul aerian interesat este îndreptãţit sã primeascã o motivare în acest sens.
ART. 4
Retragerea exceptãrii pe categorii
Înţelegerile, deciziile asociaţiilor de agenţi economici şi practicile concertate existente pot fi modificate pentru a se conforma prezentului Regulament.
Consiliul Concurenţei poate retrage beneficiul exceptãrii pe categorii, dacã se constatã cã un caz de înţelegere între agenţi economici ori asociaţii de agenţi economici din sectorul transporturilor aeriene, sau de decizie luatã de asociaţiile de astfel de agenţi economici, exceptat în baza prezentului regulament, are totuşi anumite efecte care sunt incompatibile cu condiţiile prevãzute la art. 5 alin. 2 din lege, în special dacã:
(i) nu existã concurenţã efectivã de tarife pe nici o rutã sau grup de rute care au fãcut obiectul consultãrilor tarifare, în astfel de cazuri, beneficiile acordate de acest regulament se retrag transportatorilor aerieni care au participat la consultãrile privind aceste rute;
(ii) punerea în aplicare a art. 3 din prezentul Regulament nu a permis noilor veniţi sã obţinã, pentru aeroporturile aglomerate, sloturile necesare pentru stabilirea unor orare care sã le permitã acestor transportatori sã concureze în mod eficient cu transportatorii stabiliţi pe orice rutã de plecare şi sosire pe aeroport şi unde concurenţa pe aceste trasee este substanţial afectatã, în acest caz, retragerea beneficiului acordat în baza prezentului Regulament priveşte alocarea sloturilor pe aeroportul în discuţie.
În situaţia retragerii beneficiului exceptãrii pe categorii, pãrţile implicate vor putea ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea retragerii beneficiului, sã înainteze cerere de dispensã în condiţiile art. 5 alin. (4) din lege şi ale "Regulamentului pentru aplicarea art. 5 şi 6 din lege, privind practicile anticoncurenţiale"
Înţelegerile, deciziile luate de asociaţiile de agenţi economici şi practicile concertate care se încadreazã în vreuna dintre categoriile exceptate prin prezentul Regulament sunt considerate legale, fãrã obligaţia notificãrii sau obţinerii unor decizii din partea Consiliului Concurenţei.
Agenţii economici sau asociaţiile de agenţi economici care invocã beneficiul exceptãrii pe categorii sunt ţinuţi sã facã dovada îndeplinirii condiţiilor şi criteriilor prevãzute la art. 2 şi 3 din prezentul Regulament.
ART. 5
Dispoziţii finale
(1) Prezentul regulament se pune în aplicare prin Ordin al Preşedintelui Consiliului Concurenţei şi se publicã în Monitorul Oficial al României.
(2) Prezentul regulament se aplicã şi acordurilor existente la data intrãrii sale în vigoare.


---------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016