Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 iunie 2005  privind procedurile de raportare si monitorizare a ajutoarelor de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 iunie 2005 privind procedurile de raportare si monitorizare a ajutoarelor de stat

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 1 iulie 2005
În temeiul <>art. 28 alin. (1) şi (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 26^1 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

CAP. I
Procedura de raportare a ajutoarelor de stat

ART. 1
(1) Potrivit <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare legea, Consiliul Concurenţei întocmeşt un raport anual privind ajutoarele de stat acordate în România, în baza inventarului ajutoarelor de stat.
(2) Inventarul ajutoarelor de stat se actualizeazã periodic, astfel încât sã permitã întocmirea anualã a raportului prevãzut la alin. (1).
ART. 2
Inventarul ajutoarelor de stat cuprinde date şi informaţii privind:
a) ajutoarele de stat existente, aşa cum sunt ele reglementate de prevederile art. 3 din lege;
b) ajutoarele de stat având caracter social, precum şi cele pentru înlãturarea efectelor cauzate de dezastre naturale sau de evenimente excepţionale, definite conform prevederilor art. 2 alin. (2) din lege;
c) ajutoarele de stat care nu cad sub incidenţa obligaţiei de notificare prevãzute la art. 20 din lege.
ART. 3
Cuantumul ajutorului de stat se determinã în conformitate cu scopul ajutorului de stat şi cu metodele de calcul stabilite prin regulamente, instrucţiuni şi decizii ale Consiliului Concurenţei, dupã caz.
Obiectivele acordãrii ajutoarelor de stat
ART. 4
(1) Obiectivele acordãrii ajutoarelor de stat pot fi principale şi/sau secundare, în funcţie de scopul prioritar urmãrit de iniţiator sau de furnizor.
a) Obiectivul principal are în vedere motivaţia adoptãrii actului normativ/administrativ prin care s-a iniţiat schema sau ajutorul de stat individual în cauzã şi care, de regulã, constituie un domeniu prioritar de politicã economicã la nivel micro sau macroeconomic. Dacã un ajutor de stat are destinaţie regionalã, aceasta va fi consideratã întotdeauna obiectiv principal.
b) Obiectivul secundar se referã la precizarea altor criterii decât cel avut în vedere la definirea obiectivului principal şi care, în subsidiar, a condus la autorizarea schemei sau a ajutorului de stat individual.
(2) În funcţie de destinaţie, ajutoarele de stat pot avea obiective orizontale, sectoriale sau regionale.
a) Obiectivele orizontale se referã la ajutoarele de stat acordate unui beneficiar, indiferent de domeniul de activitate al acestuia, pentru realizarea în bune condiţii a unor acţiuni, cum ar fi: cercetare-dezvoltare, protecţia mediului, susţinerea şi promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii, ocuparea forţei de muncã, instruirea angajaţilor sau alte destinaţii orizontale.
b) Obiectivele sectoriale se referã la ajutoarele de stat destinate strict unui anumit sector de activitate, clasificarea lor pe grupe punând în evidenţã sectoarele sensibile concurenţial, respectiv cele cu probleme structurale de supracapacitate (pe piaţa europeanã: oţel, construcţii navale, cãrbune etc.).
c) Obiectivele regionale au în vedere ajutoarele de stat destinate dezvoltãrii regiunilor defavorizate, prin susţinerea investiţiilor şi crearea de locuri de muncã, prin promovarea dezvoltãrii, modernizãrii şi diversificãrii activitãţii agenţilor economici localizaţi în acele regiuni şi prin încurajarea înfiinţãrii de noi firme în regiune.
(3) Ajutoarele regionale cuprind ajutoarele de stat acordate:
a) zonelor pentru care au fost elaborate programe naţionale de dezvoltare regionalã, respectiv cele pentru care se acordã ajutor de stat în vederea facilitãrii dezvoltãrii anumitor activitãţi economice, în condiţiile în care un astfel de ajutor de stat nu afecteazã climatul concurenţial;
b) zonelor defavorizate, respectiv zonelor declarate defavorizate prin acte normative, ca urmare a încadrãrii în criteriile stabilite prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Obiectivul principal poate fi inclus în categoria obiectivelor orizontale, sectoriale şi regionale, iar cel secundar poate aparţine categoriei obiectivelor orizontale şi sectoriale.
(4) Obiectivele ajutorului de stat clasificate în conformitate cu prevederile art. 14 din lege şi cu reglementãrile existente în Uniunea Europeanã sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 5
(1) Autoritãţile responsabile, respectiv furnizorii de ajutor de stat, precum şi oricare alte organisme care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale au obligaţia de a raporta Consiliului Concurenţei datele şi informaţiile din fişele prevãzute în anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D şi 1E.
(2) Autoritãţile responsabile vor transmite Consiliului Concurenţei pânã la sfârşitul lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru formularele prevãzute în anexele la prezentul regulament, completate cu informaţiile specificate, în vederea actualizãrii inventarului şi monitorizãrii ajutoarelor de stat.
(3) Pentru a fi cuprinse în Raportul anual privind ajutoarele de stat acordate în România, ajutoarele de stat acordate pentru agriculturã şi pisciculturã se raporteazã de cãtre autoritãţile implicate.
(4) Informaţiile transmise vor cuprinde şi precizãri cu privire la contextul acordãrii ajutoarelor de stat, respectiv existenţa unor programe de salvare/restructurare, de dezvoltare regionalã, procese de privatizare, a altor programe guvernamentale, cu specificarea condiţiilor de acordare.
(5) Raportãrile se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnãturã de primire şi numãr de înregistrare, sau prin poştã, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formã care sã permitã utilizarea şi procesarea datelor de cãtre Consiliul Concurenţei.
(6) Rãspunderea pentru realitatea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare stabilite prin prezentul regulament revine furnizorului de ajutor de stat sau altor organisme care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale.
(7) Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constatã cã datele sunt incomplete sau existã neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile solicitate vor transmise într-un termen de maximum 15 zile de la primirea solicitãrii.
ART. 6
Erorile şi corecţiile legale (anulãri, recuperãri, rambursãri) se raporteazã de cãtre autoritãţile responsabile la termenele prevãzute la art. 5 alin. (2).
Raportul privind ajutoarele de stat
ART. 7
(1) Conform prevederilor art. 27 din lege, activitatea de inventariere se finalizeazã prin realizarea unui raport cu periodicitate anualã, întocmit de cãtre Consiliul Concurenţei pânã la data de 30 noiembrie a anului curent pentru trei ani anteriori.
(2) Raportul se înainteazã spre aprobare Guvernului, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se transmite Comisiei Europene în vederea asigurãrii transparenţei în acest domeniu şi a îndeplinirii de cãtre România a obligaţiilor asumate prin acordurile internaţionale la care este parte.

CAP. II
Procedura de monitorizare a ajutoarelor de stat Conţinutul monitorizãrii ajutoarelor de stat

ART. 8
(1) Potrivit prevederilor art. 26 alin. (3) din lege, Consiliul Concurenţei, în exercitarea atribuţiilor sale, monitorizeazã toate ajutoarele de stat acordate, respectiv ajutoarele de stat supuse obligaţiei de notificare şi autorizare, precum şi ajutoarele exceptate de la aceastã obligaţie. Aceastã activitate se realizeazã prin:
a) urmãrirea aplicãrii efective a deciziilor de autorizare emise de Consiliul Concurenţei;
b) supravegherea respectãrii de cãtre furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat a prevederilor actelor normative sau administrative prin care se instituie ajutoare de stat;
c) verificarea respectãrii de cãtre furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat a regulilor privind cumulul de ajutoare;
d) verificarea încadrãrii ajutoarelor de stat în pragurile de intensitate maximã admisibilã prevãzute de legislaţia în domeniu;
e) supravegherea modificãrii condiţiilor de piaţã şi a posibilei afectãri semnificative, în noile condiţii, a mediului concurenţial;
f) urmãrirea concordanţei dintre efectele scontate prin acordarea ajutoarelor de stat şi cele obţinute efectiv în practicã.
(2) Sunt supuse monitorizãrii toate ajutoarele de stat existente, în derulare.
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 26 din lege, personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei poate solicita furnizorilor de ajutoare de stat, organismelor care administreazã resurse ale statului sau ale colectivitãţilor locale, precum şi beneficiarilor de ajutor de stat informaţiile şi documentele care îi sunt necesare, menţionând baza legalã şi scopul solicitãrii, putând stabili termene pânã la care aceste informaţii şi documente sã-i fie furnizate;
(4) Personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei întreprinde acţiuni de supraveghere a respectãrii obligaţiilor prevãzute de lege în domeniul relaţiilor financiare dintre autoritãţile publice şi întreprinderile publice, precum şi pentru asigurarea transparenţei în cadrul anumitor întreprinderi.
(5) În derularea acţiunilor prevãzute la alin. (4) se au în vedere şi prevederile Regulamentului privind transparenţa relaţiilor financiare dintre autoritãţile publice şi întreprinderile publice, precum şi transparenţa financiarã în cadrul anumitor întreprinderi, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 120/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 10 iunie 2004.
Activitatea de supraveghere a ajutoarelor de stat
ART. 9
Supravegherea respectãrii prevederilor actelor normative sau administrative care instituie ajutoare de stat şi a deciziilor de autorizare emise de Consiliul Concurenţei se realizeazã verificându-se:
a) existenţa unei decizii a Consiliului Concurenţei, luatã conform prevederilor art. 8 şi 12 din lege;
b) încadrarea ajutorului de stat în conformitate cu prevederile art. 20 din lege;
c) respectarea condiţiilor impuse prin actul normativ de acordare, prin decizia de autorizare emisã de Consiliul Concurenţei sau prin regulamentele şi instrucţiunile puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei;
d) existenţa evidenţei ajutoarelor de stat la furnizori, la oricare alte organisme care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale, precum şi la beneficiarii de ajutor de stat, astfel încât sã fie posibilã identificarea formei, modalitãţii de acordare (naturii), originii, duratei, metodelor de calcul al acestora etc., aşa cum au fost definite prin actul normativ de adoptare, prin decizia de autorizare emisã de Consiliul Concurenţei sau prin regulamentele şi instrucţiunile puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei;
e) mãsurile luate în urma recomandãrilor formulate de Consiliul Concurenţei în timpul derulãrii schemelor de autor de stat sau a ajutorului de stat individual, conform prevederilor art. 13 din lege;
f) aplicarea clauzei suspensive, conform cãreia un ajutor de stat nou nu poate fi acordat, iar un ajutor de stat existent nu poate fi modificat pânã în momentul în care Consiliul Concurenţei nu ia o decizie de autorizare sau pânã când ajutorul de stat nu poate fi considerat autorizat;
g) aplicarea deciziilor de revocare a ajutoarelor de stat autorizate ori de rambursare sau de recuperare a ajutoarelor de stat interzise sau ilegale, precum şi a celor de suspendare, rãmase definitive în condiţiile legii;
h) îndeplinirea obiectivelor schemelor de ajutor de stat sau a ajutoarelor de stat individuale, înscrise în programele guvernamentale care au stat la baza iniţierii lor;
i) respectarea programelor întocmite de beneficiarii de ajutor de stat (program de redresare economicã, plan de salvare şi/sau restructurare, de dezvoltare, de atragere a forţei de muncã, de protecţie a mediului sau orice alt program de acest fel) şi modul lor de derulare;
j) existenţa şi respectarea raportãrii periodice cãtre autoritãţile responsabile a modalitãţii de realizare a obiectivelor înscrise în programele proprii, de cãtre beneficiarii de ajutor de stat.
Controlul efectuat de Consiliul Concurenţei
ART. 10
(1) Consiliul Concurenţei efectueazã controale la furnizorii de ajutor de stat, la organismele care administreazã surse de stat sau ale colectivitãţilor locale, precum şi la beneficiarii de ajutor de stat, inclusiv la obiectivele la care au fost puse în aplicare mãsurile de sprijin.
(2) Personalul împuternicit de cãtre Consiliul Concurenţei verificã la furnizorii de ajutor de stat şi la oricare alte organisme care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale:
a) respectarea termenelor şi a condiţiilor din programele proprii de realizare a obiectivelor propuse şi concordanţa lor cu modul efectiv de derulare a schemei de ajutor de stat sau a ajutorului de stat individual, precum şi existenţa rapoartelor periodice privind realizarea acestor programe, dupã caz;
b) concordanţa dintre efortul preliminat al statului şi cel efectiv, respectiv dintre impactul estimat prin programe guvernamentale şi cel efectiv realizat;
c) respectarea procedurii legale sub aspectul eligibilitãţii beneficiarului, termenelor şi condiţiilor de acordare a unor alocãri specifice;
d) evidenţa sumelor acordate pe beneficiar, pe obiective etc. în conformitate cu raportãrile transmise Consiliului Concurenţei.
(3) Furnizorii de ajutor de stat şi oricare alte organisme care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale sunt obligaţi sã punã la dispoziţia personalului împuternicit de Consiliul Concurenţei evidenţa pe fiecare beneficiar de ajutor de stat a sumelor alocãrilor specifice acordate în cadrul fiecãrei scheme de ajutor de stat pe care o au în administrare, a tranşelor acordate în cazul ajutoarelor de stat individuale, precum şi orice alte date şi informaţii necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de monitorizare a ajutoarelor de stat, în termen de maximum 15 zile de la data solicitãrii.
(4) Beneficiarii de ajutor de stat vor ţine o evidenţã specificã din care sã reiasã cu claritate cel puţin suma totalã a ajutoarelor de stat primite, defalcatã pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor de stat primite (scheme de ajutor de stat şi/sau ajutoare individuale) şi baza legalã prin care acestea au fost acordate (actele normative sau administrative, decizii ale Consiliului Concurenţei).
(5) Beneficiarii de ajutor de stat sunt obligaţi sã punã la dispoziţia personalului împuternicit de Consiliul Concurenţei datele şi informaţiile solicitate atât la faţa locului, cât şi în scris, în termen de maximum 15 zile de la data solicitãrii.
(6) La beneficiarii de ajutor de stat personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei verificã existenţa investiţiilor, datele necesare pentru evaluarea ajutorului de stat, precum şi pentru determinarea intensitãţii acestuia, în conformitate cu forma şi obiectivele ajutorului de stat.
ART. 11
Acţiunile de monitorizare se încheie prin întocmirea unui raport de monitorizare pentru fiecare acţiune, care cuprinde constatãrile, concluziile şi propunerile de mãsuri pentru a fi valorificate de Consiliul Concurenţei, în conformitate cu atribuţiile prevãzute de lege.
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 12
Raportãrile pentru primele douã trimestre ale anului 2005 se vor realiza odatã cu raportarea pentru trimestrul al III-lea al anului 2005.
ART. 13
(1) Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.
(2) Prezentul regulament intrã în vigoare la data de 1 august 2005.
(3) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul privind procedurile de raportare şi monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 94/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 18 mai 2004.


ANEXA 1A
---------
la regulament
-------------



┌───────────────────────────────────────┐
│Furnizorul de ajutor de stat: │
│.......................................│
│Adresa ................................│
│Localitatea ...........................│
│Judeţul ...............................│
│Telefon .......... fax:................│
│Codul fiscal ........................ │
│Persoana de contact .................. │
└───────────────────────────────────────┘



FIŞA
privind ajutoarele de stat acordate în trim ... anul ...

1. Titlul schemei de ajutor de stat: ........
2. Baza legalã: ....................
3. Obiectivele acordãrii ajutorului de stat:
- Principal ......................
- Secundar.......................
4. Modalitatea de acordare (natura) ajutorului de stat: ..........
5. Originea ajutorului de stat: ..................
6. Condiţii de acordare: .........................
7. Beneficiarii şi cuantumul alocãrilor specifice în cadrul schemei de ajutor de stat:



┌───┬──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ │ │ Valoarea ajutorului │
│ │ Beneficiarii de ajutor de stat │ de stat - mii lei - │
│ │ │ din care: │
│Nr.├────────────┬────────────┬────────────────────┼──────────┬────────────────┤
│crt│ Denumirea │ │ Sectorul de │ │Corecţii pentru │
│ │ / │Localitatea/│ activitate │ În │anii precedenti │
│ │ Cod unic │ Judetul │ │perioada │ perioadei de │
│ │ de │ │ (cod │ de │ raportare │
│ │inregistrare│ │ C.A.E.N.) │raportare ├───────┬────────┤
│ │ │ │ │ trim ... │În anul│În anul │
│ │ │ │ │ anul ... │ .... │ .... │
├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │ │
├───┴────────────┴────────────┴────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────┴────────┘



8. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat:
9. Observaţii:

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1A

Se completeazã câte o fişã pentru fiecare schemã de ajutor de stat, menţionându-se si durata schemei conform deciziei de autorizare.
Autoritãţile responsabile vor completa pentru perioada de raportare (trimestru) fişa privind alocãrile specifice acordate în baza schemei de ajutor de stat precum şi corecţiile constatate pentru ultimii doi ani consecutivi.
În cazul în care printr-un act normativ se promoveazã mai multe scheme de ajutor de stat se completeazã câte o fişã pentru fiecare schemã. În cazul în care prin actul normativ care promoveazã schema de ajutor de stat sunt prevãzute ajutoare de stat de naturi (modalitãţi de acordare) diferite, se completeazã câte o fişã pentru fiecare naturã a ajutorului de stat
Pct. 1. - Titlul schemei de ajutor de stat va cuprinde descrierea sinteticã a acesteia.
Pct. 2. - Baza legalã va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiatã schema de ajutor de stat, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocãri specifice în cadrul schemei de ajutor de stat dupã caz. De asemenea, se va trece şi numãrul deciziei de autorizare emisa de Consiliul Concurenţei.
Pct. 3. - În stabilirea şi codificarea obiectivului se vor avea în vedere prevederile cuprinse la art. 4 din prezentul regulament. Atât în cazul obiectivului principal, cât şi în cazul obiectivelor secundare se menţioneazã în mod obligatoriu şi codul de clasificare al acestuia.
Pct. 4. - Se menţioneazã natura (modalitatea de acordare) a ajutorului de stat, conform prevederilor art. 2, alin (8) din lege.
Pct. 5. - Se precizeazã originea ajutorului de stat, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurãrilor sociale de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comunã) sau din alte surse ale statului.
Pct. 6. - Se menţioneazã condiţiile (criterii, limite etc.) pentru acordarea de alocãri specifice agenţilor economici beneficiari de ajutor de stat, aşa cum sunt ele prevãzute atât în baza legalã a schemei de ajutor de stat cât şi în decizia Consiliului Concurenţei, când este cazul.
Pct. 7. - (col. 1, 2 si 3) Se specificã toţi beneficiarii de alocãri specifice. Pentru fiecare beneficiar de ajutor de stat se va specifica şi sectorul de activitate (prin codul C.A.E.N.) în care opereazã. În cazul în care ajutorul de stat se acordã pentru o altã activitate decât cea de bazã, se specificã activitatea pentru care a fost acordat ajutorul.
- (col. 4) Se vor înscrie sumele primite sub forma de ajutor de stat în trimestrul respectiv fara a se cumula cu trimestrele precedente.
- (col. 5 şi 6) Se precizeazã sumele primite sub formã de ajutor de stat, care corecteazã raportãrile anterioare.
Pct. 8. - Se menţioneazã informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului de stat, cum ar fi: preţurile de referinţã, dobânda de referinţã în cazul creditelor cu dobândã preferenţialã, regimul acordãrii garanţiei de stat, nivelul penalizãrilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul.
Pct. 9. - Se prezintã comentarii privind derularea schemei de ajutor de stat şi se menţioneazã dacã sunt respectate deciziile de autorizare emise de Consiliului Concurenţei sau dacã ajutoarele de stat acordate se încadreazã în categoria ajutoarelor de stat exceptate de la obligaţia notificãrii cãtre Consiliul Concurenţei, conform prevederilor art. 20 din lege. Se înscriu orice alte observaţii referitoare la schemele de ajutor de stat.


ANEXA 1B
la regulament
-------------



┌───────────────────────────────────────┐
│Furnizorul de ajutor de stat: │
│.......................................│
│Adresa ................................│
│Localitatea ...........................│
│Judeţul ...............................│
│Telefon .......... fax,................│
│Codul fiscal ........................ │
│Persoana de contact .................. │
└───────────────────────────────────────┘



FIŞA
privind ajutoarele de stat individuale acordate
în trimestrul ...... anul ......

1. Beneficiarul de ajutor de stat individual:
Denumirea .............................................
Adresa ................................................
Localitatea .............., judeţul ...................
Telefon ................ fax .......................
codul fiscal .........................................
Sectorul de activitate (se va specifica şi codul CAEN) ........
2. Baza legalã a acordãrii ajutorului de stat individual:
3. Obiectivele acordãrii ajutorului de stat individual:
- principal
- secundar
4. Modalitatea de acordare (natura ajutorului de stat individual):
5. Originea ajutorului de stat individual:
6. Valoarea ajutorului de stat individual:
din care:


- în trimestrul ...... anul ...... : ....... mii lei
- corecţii pentru 2 ani anteriori perioadei de raportare:
anul .... : ...... mii lei
anul .... : ...... mii lei


7. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat individual:
8. Observaţii:

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1B
Se completeazã de cãtre furnizorul de ajutor de stat câte o fişã pentru fiecare dintre ajutoarele de stat individuale acordate în perioada de raportare (trimestru) şi în ultimii 2 ani anteriori. În cazul în care printr-un act normativ se promoveazã pentru un beneficiar mai multe ajutoare de stat individuale, diferite în funcţie de natura lor (modalitatea de acordare), se completeazã câte o fişã pentru fiecare.
Pct. 1. - Se prezintã datele de identificare privind beneficiarul de ajutor de stat individual.
Pct. 2. - Baza legalã va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiat ajutorul de stat individual, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi decizia de autorizare emisã de Consiliul Concurenţei.
Pct. 3. - În stabilirea şi codificarea obiectivului se vor avea în vedere prevederile art. 4 din prezentul regulament. Atât în cazul obiectivului principal, cât şi în cazul obiectivelor secundare se menţioneazã în mod obligatoriu şi codul de clasificare prevãzut în anexa nr. 2.
Pct. 4. - Se menţioneazã natura (modalitatea de acordare) ajutorului de stat individual, conform prevederilor art. 2 alin. (8) din lege.
Pct. 5. - Se precizeazã originea ajutorului de stat individual, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurãrilor sociale de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comunã) sau din alte surse ale statului.
Pct. 6. - Se specificã sumele primite sub formã de ajutor de stat individual în perioada de raportare, precum şi corecţiile constatate de furnizor care se referã la ultimii 2 ani anteriori.
Pct. 7. - Se menţioneazã informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului de stat individual, cum ar fi: preţurile de referinţã, dobânda de referinţã în cazul creditelor cu dobândã preferenţialã, regimul acordãrii garanţiei de stat, nivelul penalizãrilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul.
Pct. 8. - Se prezintã comentarii privind derularea ajutorului de stat individual şi referitoare la problemele ce apar în acordarea acestuia şi dacã sunt respectate condiţiile prevãzute în decizia de autorizare a Consiliului Concurenţei sau dacã ajutoarele acordate fac parte din categoria ajutoarelor exceptate de la obligaţia notificãrii cãtre Consiliul Concurenţei, conform prevederilor art. 20 din lege. Se înscriu orice alte informaţii utile referitoare la ajutoarele de stat individuale.


ANEXA 1C
---------
la regulament
--------------



Fişa centralizatoare

1. Titlul schemei: ..........................
2. Baza legalã: .............................
3. Natura ajutorului ........................
4. Tabel centralizator
-mii lei-
┌──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ │ Valoarea ajutorului│
│ │ de stat │
│ │ din care: │
│ ├──────────┬────────────────┤
│ │ │Corecţii pentru │
│ Domeniul de activitate al beneficiarului │ │anii anteriori │
│ conform codului C.A.E.N. │În trim...│ anului de │
│ │anul..... │ raportare │
│ │ ├───────┬────────┤
│ │ │În anul│În anul │
│ │ │ .... │ .... │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│I.) Agriculturã │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) sector vegetal │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) sector zootehnic │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│c) mecanizare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│d) sector piscicol │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│e) sector silvic │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│f) îmbunãtãţiri funciare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│g) alte activitãţi agricole │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│II.) Total Industrie Prelucrãtoare: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) industria alimentarã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) industria chimicã │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ - fibre şi fire sintetice ; │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│c) industria hârtiei şi cartonului │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│d) industria lemnului │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│e) industria metalurgicã feroasã (exclusiv │ │ │ │
│ produsele siderurgice) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│f) Industria metalurgicã neferoasã (exclusiv │ │ │ │
│ produsele siderurgice) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│g) otel │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│h) industria de maşini şi echipamente │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ - autovehicule cu motor │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│i) construcţii navale │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│j) industria mobilei │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│k) alte activitãţi industriale │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│III.) Edituri şi activitãţi de editare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│IV.) Construcţii şi activitãţi de construcţii │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│întreţinerea şi exploatarea de drumuri şi poduri │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│V.) Comerţ cu ridicata şi cu amãnuntul │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│VI.) Total Energie Electricã: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) producţia │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) distribuţia │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│VII.) Total Energie Termicã: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) producţia │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) distribuţia │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│VIII.) Industria extractivã │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) cãrbune: ajutoare pentru producţia curentã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) cãrbune: alte ajutoare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│c) minereuri feroase │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│d) minereuri neferoase │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│e) alte industrii extractive (exclusiv petrolul) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│f) extracţia şi prelucrarea petrolului │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│g) producţia şi distribuţia gazelor naturale │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│IX.) Captarea, tratarea şi distribuirea apei │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│X.) TotaI Transporturi: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) Transporturi auto de marfã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) Transporturi auto de cãlãtori │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│c) Transporturi Aeriene │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│d) Transporturi Feroviare de marfã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│e) Transporturi Feroviare de cãlãtori │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│f) Transporturi Fluviale │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│ - tronsonul Delta Dunãrii şi Tulcea │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│g) Transporturi Maritime │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│h) activitãţi anexe transporturilor │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XI.) Poştã şi Telecomunicaţii │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XII.) Total Servicii: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) servicii de închiriere │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) servicii informatice │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│c) servicii de consultanţa │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│d) alte servicii │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XIII.) Invãţãmânt │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XIV.) Servicii (activitãţi) financiare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XV.) Administraţie publicã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XVI.) Sãnãtate şi asistenţã socialã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XVII.) Media: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) activitãţi radio si televiziune │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) activitãţi cinematografice si video │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│c) activitãţi ale agenţiilor de presa │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│d) activitãţi de spectacole │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XVIII.) Cultura si Conservarea │ │ │ │
│ patrimoniului │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XIX.) Turisim │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XX.) Hoteluri şi restaurante │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│XXI.) Alte activitãţi de servicii: │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│a) activitãţi de salubrizare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤
│b) activitãţi sportive │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────┴────────┘

Semnãtura şi ştampila
autorizatã .............



Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1C

Furnizorul de ajutor de stat completeazã câte o fişã centralizatoare pentru fiecare schemã de ajutor de stat pentru perioada de raportare şi corecţiile aferente ultimilor 2 ani anteriori.
Pct. 1. - Titlul schemei de ajutor de stat va cuprinde descrierea sinteticã a acesteia.
Pct. 2. - Baza legalã va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiatã schema de ajutor de stat, actele normative prin care aceasta a fost reînnoitã, prelungitã sau modificatã, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocãri specifice în cadrul schemei de ajutor de stat, dupã caz.
Pct. 3. - Se menţioneazã natura (modalitatea de acordare) ajutorului de stat, conform art. 2 alin. (8) din lege.
Pct. 4. - La completarea tabelului se va ţine seama de încadrarea activitãţilor în categoriile prevãzute în Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 , cu modificãrile ulterioare.
Pct. I din fişa centralizatoare, respectiv domeniul "Agriculturã", cuprinde suma ajutoarelor de stat acordate agenţilor economici care opereazã în sectoarele menţionate la lit. a)-g), procedându-se asemãnãtor şi pentru celelalte domenii de activitate prevãzute în tabel.
Pct. II din fişa centralizatoare, respectiv "Total industrie prelucrãtoare", cuprinde suma ajutoarelor de stat acordate agenţilor economici care opereazã în sectoarele prevãzute la lit. a)-k) din tabel.
În categoria "Autovehicule cu motor" de la pct. II lit. h) se vor include ajutoarele de stat acordate agenţilor economici care au ca obiect de activitate producerea de automobile, autocamioane, tractoare sau componente ale acestora (de exemplu: motoare pentru DACIA, pompe de injecţie pentru tractoare etc.), codurile pentru aceste activitãţi fiind 2931 şi 341-343 conform codului CAEN.
Pentru domeniul "Învãţãmânt" de la pct. XIII vor fi înscrise ajutoarele de stat acordate unitãţilor de învãţãmânt cu finanţare privatã, conform clasificãrii CAEN.
Categoria "Servicii financiare" de la pct. XIV se referã la ajutoarele de stat acordate agenţilor economici care au activitate în domeniul financiar-bancar şi al asigurãrilor, corespunzãtor clasificãrii CAEN.


ANEXA 1D
la regulament
-------------



┌───────────────────────────────────────┐
│Furnizorul de ajutor social: │
│.......................................│
│Adresa ................................│
│Localitatea ...........................│
│Judeţul ...............................│
│Telefon .......... fax,................│
│Codul fiscal ........................ │
│Persoana de contact .................. │
└───────────────────────────────────────┘

FIŞA
privind ajutoarele cu caracter social acordate
în trimestrul ..... anul .......

1. Denumirea ajutorului social ..........................
2. Baza legalã ..........................................
3. Natura (modalitatea de acordare) .....................
4. Originea ajutorului social ...........................
5. Condiţii de acordare .................................
6. Beneficiarii finali - consumatorii individuali - ai acestor
ajutoare sociale:

┌─────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │ Valoarea totalã a ajutoarelor │ Numãrul total de beneficiari - │
│ │ sociale acordate │ consumatori individuali │
│ │ - mii lei - │ │
│Nr. ├────────────────┬────────┬────────┼───────────────┬──────────┬──────────┤
│crt. │ Trimestrul ....│Anul ...│Anul ...│Trimestrul ....│ Anul ... │ Anul ... │
│ │ Anul ..........│ │ │Anul ..........│ │ │
├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
└─────┴────────────────┴────────┴────────┴───────────────┴──────────┴──────────┘



Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1D

Se completeazã de cãtre furnizorul de ajutor social pentru perioada de raportare şi pentru 2 ani anteriori perioadei de raportare câte o fişã centralizatoare pentru fiecare act normativ care conţine ajutoare sociale.
În cazul în care printr-un act normativ se promoveazã mai multe tipuri de ajutoare sociale, se completeazã câte o fişã pentru fiecare tip de ajutor social.
Pct. 1. - Denumirea ajutorului social va cuprinde descrierea sinteticã a acestuia.
Pct. 2. - Baza legalã va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiat ajutorul social, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat.
Pct. 3. - Se menţioneazã natura (modalitatea de acordare) ajutorului social, conform prevederilor art. 2 alin. (8) din lege.
Pct. 4. - Se precizeazã originea ajutorului social, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comunã) sau din alte surse ale statului.
Pct. 5. - Se menţioneazã condiţiile (criterii, limite etc.) de acordare, aşa cum sunt ele prevãzute în actul normativ de instituire a ajutorului social.
Pct. 6. - (col. 1, 2 şi 3) Se menţioneazã valoarea totalã a ajutoarelor sociale acordate în perioada de raportare, precum şi în 2 ani anteriori.
- (col. 4, 5 şi 6) Se precizeazã numãrul total de beneficiari - consumatori individuali - care au primit aceste ajutoare, în perioada de raportare, precum şi în 2 ani anteriori.


ANEXA 1E
--------
la regulament
-------------


┌───────────────────────────────────────┐
│Furnizorul de ajutor: │
│.......................................│
│Adresa ................................│
│Localitatea ...........................│
│Judeţul ...............................│
│Telefon .......... fax,................│
│Codul fiscal ........................ │
│Persoana de contact .................. │
└───────────────────────────────────────┘



FIŞA
privind ajutoarele pentru înlãturarea efectelor
cauzate de dezastre naturale sau de evenimente excepţionale,
acordate în baza ..................., în trimestrul ......... anul .......

1. Denumirea ajutorului ............................
2. Baza legalã .....................................
3. Natura (modalitatea de acordare) ................
4. Originea ajutorului .............................
5. Condiţii de acordare ............................
6. Agenţii economici beneficiari, valoarea totalã a acestor ajutoare, precum şi, dacã este cazul, numãrul beneficiarilor:


┌─────┬─────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────┐
│ │ │ Valoarea totalã a │ Numãrul total de │
│ │ Agentii economici │ ajutoarelor │ beneficiari - │
│ │ │ acordate │ (persoane fizice) │
│ │ │ - mii lei - │ │
│Nr. ├───────┬────────┬────────┼─────────┬──────┬──────┼────────┬──────┬──────┤
│crt. │ Denu- │ Locali-│Sectorul│ Trimes- │Anul..│Anul..│Trimes- │Anul..│Anul..│
│ │ mirea │ tatea/ │de acti-│ trul ...│ │ │trul ...│ │ │
│ │ │Judetul │vitate │ Anul ...│ │ │Anul ...│ │ │
│ │ │ │(cod │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │CAEN) │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤
├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤
├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤
├─────┴───────┴────────┴────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────┴─────────┴──────┴──────┴────────┴──────┴──────┘



Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1E

Se completeazã de cãtre furnizorul de ajutor pentru perioada de raportare şi pentru 2 ani anteriori câte o fişã centralizatoare pentru fiecare act normativ care conţine ajutoare.
În cazul în care printr-un act normativ se promoveazã mai multe tipuri de ajutoare, se completeazã câte o fişã pentru fiecare.
Pct. 1. - Denumirea ajutorului va cuprinde descrierea sinteticã a acestuia.
Pct. 2. - Baza legalã va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiat ajutorul, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat.
Pct. 3. - Se menţioneazã natura (modalitatea de acordare) ajutorului, conform prevederilor art. 2 alin. (8) din lege.
Pct. 4. - Se precizeazã originea ajutorului pentru înlãturarea efectelor cauzate de dezastre naturale sau de evenimente excepţionale, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comunã) sau din alte surse ale statului.
Pct. 5. - Se menţioneazã condiţiile (criterii, limite etc.) de acordare, aşa cum sunt ele prevãzute în actul normativ de instituire a ajutorului, dupã caz.


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------



CLASIFICAREA ŞI CODIFICAREA OBIECTIVELOR AJUTORULUI DE STAT
────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul de clasificare Denumirea obiectivului
a obiectivelor
────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.1. Agriculturã
1.2. Pescuit
2.1. Obiective orizontale
2.1.1. Cercetare-dezvoltare
2.1.2. Mediul înconjurãtor
2.1.3. Întreprinderi mici şi mijlocii
2.1.4. Comerţ
2.1.5. Economisirea energiei
2.1.6. Salvare-restructurare
2.1.7. Combaterea şomajului
2.1.8. Pregãtire profesionalã
2.1.9. Alte obiective
2.2. Obiective sectoriale (sectoare sensibile)
2.2.1. Oţel
2.2.2. Construcţii navale
2.2.3. Alte sectoare prelucrãtoare
2.2.4.1. Cãrbune: ajutoare pentru producţia curentã
2.2.4.2. Cãrbune: alte ajutoare
2.2.5. Transporturi, din care:
2.2.5.1 - transport feroviar
2.2.5.2 - transport aerian
2.2.6. Turism
2.2.7. Servicii financiare
2.2.8. Media şi culturã
3. Ajutoare regionale
3.1. Zone pentru care au fost elaborate
programe naţionale de dezvoltare
regionalã, altele decât zonele defavorizate
3.2. Zone defavorizate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016