Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 februarie 2002  de acreditare a persoanelor fizice care pot conduce si administra exploatatii agricole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 februarie 2002 de acreditare a persoanelor fizice care pot conduce si administra exploatatii agricole

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 21 februarie 2002
ART. 1
Exploatatiile agricole sunt conduse şi administrate de specialişti acreditaţi de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor la propunerea organelor de specialitate de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti.
ART. 2
Prin specialişti agricoli se înţelege acele persoane fizice care au absolvit o forma de învãţãmânt agricol tehnic sau economic autorizat, mediu sau superior, şi care deţin o diploma corespunzãtoare profilului exploatatiei agricole pe care o conduc şi o administreazã.
ART. 3
(1) Persoanele fizice nominalizate la art. 2 sunt acreditate de o comisie de acreditare formatã din reprezentanţi ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti pe a cãror raza teritorialã se afla exploatatia agricolã, din reprezentanţi ai oficiilor judeţene de consultanţa agricolã, ai institutelor sau staţiunilor de cercetãri din zona, dupã caz, precum şi din reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
(2) Reprezentanţii Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor în comisiile de acreditare sunt propuşi de Direcţia generalã strategii şi politici în agricultura şi produse derivate şi sunt aprobaţi de secretarul de stat care coordoneazã activitatea acesteia.
ART. 4
(1) Comisia de acreditare se constituie prin decizie a directorului general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi are urmãtoarea componenta:
- preşedinte - reprezentant al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
- membru - reprezentant al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor;
- membru - reprezentant al oficiului judeţean de consultanţa agricolã;
- membru - reprezentant al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau al institutului/statiunii de cercetãri din zona;
- membru, secretar - reprezentant al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) În comisia de acreditare vor fi numiţi specialişti cu pregãtire corespunzãtoare profilului de activitate al exploatatiei agricole pentru care se solicita acreditarea.
ART. 5
Examinarea specialiştilor agricoli pentru a fi acreditaţi sa conducã şi sa administreze exploataţii agricole se desfãşoarã într-o singura etapa şi consta în testarea, pe baza de interviu, a capacitãţii şi aptitudinilor manageriale ale acestora.
ART. 6
Convocarea comisiei de acreditare se va efectua cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data examinãrii.
ART. 7
Comisia de acreditare are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã dosarele depuse de specialiştii agricoli în vederea acreditãrii;
b) verifica existenta şi conţinutul documentelor de participare cuprinse în fiecare dosar depus, conform art. 8, şi hotãrãşte asupra admiterii la examinare a specialiştilor agricoli înscrişi în vederea acreditãrii;
c) întocmeşte proces-verbal al fiecãrei şedinţe de examinare, consemnand întrebãrile formulate de membrii sãi, rãspunsurile primite, precum şi calificativul acordat;
d) calificativul "admis" sau "respins" se stabileşte prin votul majoritãţii membrilor sãi şi se comunica specialistului oficial dupã terminarea examinãrii;
e) procesul-verbal se întocmeşte în doua exemplare şi se semneazã de toţi membrii sãi, precum şi de persoana examinata;
f) desfãşoarã activitatea în prezenta tuturor membrilor sãi.
ART. 8
În vederea acreditãrii specialiştii agricoli vor depune la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti câte un dosar care va cuprinde:
- curriculum vitae;
- cazier judiciar sau declaraţie pe propria rãspundere;
- documente care sa ateste absolvirea unei forme de învãţãmânt agricol tehnic sau economic autorizat, corespunzãtor profilului exploatatiei agricole;
- date privind înfiinţarea, funcţionarea, profilul şi mãrimea exploatatiei agricole pentru care solicita acreditarea.
ART. 9
Specialiştii agricoli care în urma examinãrii au obţinut calificativul "admis" primesc o acreditare conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament, în baza cãreia pot conduce şi administra exploataţii agricole.
ART. 10
Se constituie comisia de analiza şi soluţionare a contestaţiilor, în baza Notei de propuneri, întocmitã de Direcţia generalã politici şi strategii în agricultura şi produse derivate şi avizatã de secretarul de stat care coordoneazã activitatea acesteia.
ART. 11
(1) Specialiştii agricoli respinsi la testare pot face contestaţie la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor în termen de 15 zile lucrãtoare de la data examinãrii pentru acreditare, adresandu-se comisiei de analiza şi soluţionare a contestaţiilor.
(2) Comisia de analiza şi soluţionare a contestaţiilor va soluţiona contestaţiile în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii acestora.
ART. 12
În cazul schimbãrii profilului exploatatiei agricole specialiştii agricoli care conduc şi administreazã exploataţii agricole au obligaţia sa susţinã o noua examinare în vederea acreditãrii.
ART. 13
Directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti vor nominaliza, prin decizie, o persoana din cadrul direcţiei agricole care are ca atribuţie de serviciu activitatea de acreditare a specialiştilor agricoli care conduc şi administreazã exploataţii agricole.

ANEXA 1
--------
la regulament
-------------

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI
ŞI PĂDURILOR

Direcţia generalã pentru agricultura
şi industrie alimentara a
judeţului ......../ a municipiului Bucureşti


ACREDITARE

Domnul/Doamna .........., nãscut/nascuta în localitatea ........., judeţul ....., de profesie ............, conduce şi administreazã exploatatia agricolã ........... din localitatea .........., judeţul .............., cu profilul ................. .
Întruneşte conditiil de a conduce şi de a administra exploataţii agricole în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 108/2001 privind exploatatiile agricole.

Preşedintele Director general,
comisiei de acreditare, ...................
.........................

Nr. ...... din ..........
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016