Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 11 noiembrie 2004  de organizare si functionare a consiliilor scolare organizate in cadrul judetelor-pilot nominalizate prin   Hotararea Guvernului nr. 1.942/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 11 noiembrie 2004 de organizare si functionare a consiliilor scolare organizate in cadrul judetelor-pilot nominalizate prin Hotararea Guvernului nr. 1.942/2004

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.272 din 30 decembrie 2004

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Potrivit <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în activitatea de conducere, directorul unitãţii de învãţãmânt este ajutat, dupã caz, de directorul adjunct şi se bazeazã pe consiliul profesoral şi pe consiliul şcolar.
ART. 2
Consiliul şcolar decide şi rãspunde de realizarea politicii educaţionale la nivel local, cu respectarea politicii educaţionale elaborate la nivel naţional.

CAP. II
Nivel de relaţionare
ART. 3
Consiliul şcolar se poate organiza pe grupuri de unitãţi de învãţãmânt dintr-o localitate, pe localitãţi sau pe grupe de localitãţi/sectoare ale municipiului Bucureşti şi la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti.
ART. 4
Consiliul şcolar se subordoneazã inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
ART. 5
Consiliul şcolar colaboreazã cu: consiliul reprezentativ al pãrinţilor, consiliile locale, primãriile, agenţii economici care sprijinã şcoala, poliţia, biserica, ONG-urile care au educaţia ca domeniu de activitate, organizaţii sindicale reprezentative.
ART. 6
Prin activitatea sa, consiliul şcolar nu afecteazã autonomia unitãţilor de învãţãmânt în organizarea şi desfãşurarea activitãţii.

CAP. III
Organizarea consiliului şcolar
ART. 7
(1) Consiliul şcolar se constituie pe grupuri de unitãţi şcolare.
(2) In municipii pot funcţiona consilii şcolare pentru şcoli generale, pentru licee, pentru grupuri şcolare etc.
ART. 8
Din consiliul şcolar fac parte: directorii unitãţilor de învãţãmânt, cadre didactice, reprezentantul/reprezentanţii organizaţiei/organizaţiilor sindicale din unitatea/unitãţile de învãţãmânt la nivelul cãreia/cãrora se constituie, pãrinţi, elevi de liceu, primari, reprezentanţi ai administraţiei publice, ai cultelor, ai agenţilor economici, ai organizaţiilor neguvernamentale etc.
ART. 9
(1) Consiliul şcolar este format din 9 - 15 membri. Preşedintele consiliului şcolar este ales pe o perioadã de un an şcolar, dintre membrii consiliului.
(2) Consiliul şcolar este format din: preşedinte, vicepreşedinte, secretar şi membri.
(3) Anual directorii unitãţilor de învãţãmânt solicitã administraţiei locale, instituţiilor şi întreprinderilor, organizaţiilor neguvernamentale, propuneri pentru consiliul şcolar, pe care le transmit inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(4) Consiliul şcolar este numit prin decizia inspectorului şcolar general pe o perioadã de patru ani. Instituţiile care au reprezentanţi în consiliul şcolar pot solicita înlocuirea acestora în perioada de patru ani.
ART. 10
Consiliul şcolar se întruneşte la convocarea preşedintelui sau la cererea a 1/3 din membrii sãi.
ART. 11
Şedinţele consiliului şcolar se constituie legal în prezenţa a douã treimi din numãrul total al membrilor.
ART. 12
(1) Hotãrârile se iau prin vot deschis, cu cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor. Dupã adoptare, ele devin obligatorii pentru toate unitãţile de învãţãmânt care fac parte din consiliul şcolar.
(2) Hotãrârile care se abat de la prevederile legale se anuleazã de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.

CAP. IV
Atribuţiile consiliului şcolar
ART. 13
Consiliul şcolar are urmãtoarele atribuţii:
1) analizeazã dezvoltarea socialã, economicã, culturalã şi piaţa muncii la nivelul localitãţii şi a judeţului, iar informaţia obţinutã o transmite unitãţii de învãţãmânt pentru fundamentarea planului de şcolarizare;
2) propune unitãţilor de învãţãmânt discipline şi domenii care sã se studieze prin curriculum-ul la decizia şcolii;
3) sprijinã unitãţile de învãţãmânt în organizarea practicii în unitãţile economice;
4) urmãreşte şi sprijinã încadrarea în muncã a absolvenţilor de liceu şi a şcolilor de arte şi meserii;
5) pe baza propunerilor conducerilor unitãţilor de învãţãmânt, mediazã obţinerea resurselor financiare şi materiale necesare desfãşurãrii procesului de predare -învãţare;
6) identificã surse de finanţare extrabugetare şi propune consiliului de administraţie al unitãţii/unitãţilor la nivelul cãreia/cãrora se constituie modul de folosire a acestora;
7) sprijinã parteneriatele educaţionale dintre unitãţile de învãţãmânt şi instituţiile cu rol educativ în plan local;
8) ajutã unitãţile de învãţãmânt în derularea programelor de prevenire şi combatere a abandonului şcolar;
9) se preocupã de conservarea, promovarea şi cunoaşterea tradiţiilor culturale specifice minoritãţilor, în plan local, de dezvoltarea multiculturalitãţii şi a dialogului cultural;
10) încurajeazã şi sprijinã centrele de excelenţã, precum şi acţiunile care asigurã pregãtirea tinerilor cu potenţial în performanţele şcolare;
11) se preocupã de asigurarea educaţiei pentru copii cu nevoi speciale;
12) sprijinã activitãţile menite sã contribuie la educaţia civicã, la promovarea unei atitudini ecologice şi de protecţie a mediului;
13) se preocupã de menţinerea unui climat de securitate în perimetrul unitãţilor de învãţãmânt arondate;
14) prin activitãţile specifice, stimuleazã învãţarea continuã, sprijinind derularea programelor educaţionale pentru adulţi: "Şcoala pãrinţilor", Educãm aşa" etc.;
15) în parteneriat cu inspectoratele şcolare şi cu C.J.A.P.P. sprijinã orientarea şcolarã a elevilor şi consilierea pãrinţilor cu privire la alegerea carierei celei mai potrivite pentru elevi;
16) vegheazã asupra respectãrii legislaţiei în unitãţile şcolare arondate;
17) mediazã cu primãria şi cu consiliul local, consiliul judeţean, dupã caz, pentru efectuarea reparaţiilor în şcoli şi pentru dotarea acestora cu mobilier, cu mijloace de învãţãmânt etc.;
18) realizeazã studii de diagnozã şi de prognozã asupra stãrii învãţãmântului şi face propunerile necesare primãriei, consiliului local şi inspectoratului şcolar;
19) contribuie la promovarea imaginii unitãţilor de învãţãmânt prin acţiuni cu caracter specific: emisiuni Radio - TV, întâlniri cu pãrinţii, cu reprezentanţi ai autoritãţilor locale şi centrale, cu personalitãţi ale vieţii culturale şi ştiinţifice, editarea de articole, broşuri, pliante, monografii etc., care sã surprindã aspecte semnificative ale procesului educaţional.
ART. 14
Prezentul regulament se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii şi intrã în vigoare la 3 (trei) zile de la data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016