Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 septembrie 2002  de organizare si functionare a caselor de cultura studentesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 septembrie 2002 de organizare si functionare a caselor de cultura studentesti

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 920 din 17 decembrie 2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Casele de cultura studenţeşti sunt instituţii publice cu personalitate juridicã, subordonate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, care funcţioneazã în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 216/1994 privind finanţarea caselor de cultura studenţeşti şi a complexelor cultural-sportive studenţeşti.
ART. 2
Casele de cultura studenţeşti asigura condiţii de organizare şi desfãşurare a activitãţilor culturale, educative, artistice, distractive, turistice şi de agrement, sportive, precum şi a altor manifestãri specifice pentru studenţi, atât pe plan intern, cat şi pe plan internaţional. În cadrul caselor de cultura studenţeşti pot funcţiona formaţii artistice studenţeşti, cercuri, cluburi cultural-artistice, turistice şi sportive, ateliere de creaţie, cenacluri.
ART. 3
Casele de cultura studenţeşti au ca obiect de activitate organizarea şi desfãşurarea acţiunilor cultural-artistice, distractive, turistice interne şi internaţionale, sportive, de agrement, precum şi alte servicii pentru studenţi şi cu studenţi, în afarã oricãror forme de activitãţi politice.
ART. 4
Activitatea caselor de cultura studenţeşti se bazeazã pe antrenarea studenţilor în conceperea şi organizarea manifestãrilor culturale şi artistice specifice, manifestãrilor sportive şi turistice. Formele şi genurile de activitãţi general valabile sunt cuprinse în anexa la prezentul regulament.
ART. 5
(1) Programul manifestãrilor cultural-artistice este elaborat de Consiliul artistic, cu consultarea Consiliului Naţional al Studenţilor, ţinând seama de obiectivele instituţiei culturale, fiind aprobat de consiliul de administraţie şi devenind astfel sarcina de serviciu pentru toţi salariaţii casei de cultura studenţeşti.
(2) Consiliul artistic este numit de cãtre director şi va fi compus cu precãdere din referenţi de specialitate şi din studenţi care activeazã în cadrul casei de cultura studenţeşti.
(3) Coordonarea activitãţilor din casele de cultura studenţeşti se realizeazã de Agenţia Socialã a Studenţilor.
ART. 6
Referenţii de specialitate coordoneazã toate formele de activitãţi ce se organizeazã în casele de cultura studenţeşti, rãspunzând în fata conducerii instituţiei de realizarea programelor.
ART. 7
În cadrul caselor de cultura studenţeşti se pot desfasura activitãţi de cercetare ştiinţificã specifica la care sunt antrenate colective de studenţi şi cadre didactice universitare. Încheierea contractelor, derularea şi finalizarea acestora, precum şi aspectele financiare legate de aceasta activitate se efectueazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 8
Bunurile mobile şi imobile aflate în folosinta caselor de cultura studenţeşti sunt: terenuri, clãdiri, cabane, anexele lor, utilajele secţiilor, cercurilor, mijloacele de transport, terenuri de sport etc. care fac parte din domeniul public al statului.
ART. 9
Spaţiul caselor de cultura studenţeşti este folosit cu prioritate pentru activitãţi cultural-artistice şi recreative pentru studenţi, conform prevederilor prezentului regulament.
ART. 10
Casele de cultura studenţeşti pot organiza prestãri de servicii cu şi pentru studenţi (limbi strãine, foto-film, tehnica de calcul, multiplicari, depanari, specializãri diverse etc.), pot infiinta şi da în folosinta grupuri alimentare (minirestaurante, cafe-bar etc.), baze sportive şi de agrement, mici unitãţi comerciale, atât în regie proprie, cat şi în colaborare, cu respectarea legislaţiei în vigoare, fãrã a afecta spaţiile destinate manifestãrilor cultural-artistice.
ART. 11
Pentru anumite activitãţi casele de cultura studenţeşti pot angaja prin contract colaboratori: specialişti, studenţi, alte categorii socioprofesionale.
ART. 12
(1) Finanţarea caselor de cultura studenţeşti se face pentru cheltuielile de personal, în limita numãrului de posturi aprobat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, precum şi pentru unele cheltuieli materiale şi de capital, prin subvenţii de la bugetul de stat.
(2) Casele de cultura studenţeşti pot beneficia şi de alte surse de venituri dobândite în condiţiile legii: venituri proprii, subvenţii, donaţii, sponsorizãri şi taxe de la persoane juridice şi fizice. Veniturile obţinute din sursele de finanţare menţionate se gestioneazã şi se utilizeazã integral la nivelul acestora, inclusiv pentru majorarea fondului de salarii, fãrã vãrsãminte la bugetul de stat, la bugetele locale şi fãrã a afecta alocaţiile bugetare.
(3) Casele de cultura studenţeşti încheie cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi Agenţia Socialã a Studenţilor convenţii pentru subvenţionarea cheltuielilor ocazionate de realizarea unor programe de manifestãri culturale, ştiinţifice şi sportive, naţionale şi internaţionale, efectuate pentru studenţi. Nivelul subvenţiilor se stabileşte ca diferenţa între cheltuielile ocazionate de organizarea programelor şi veniturile încasate din realizarea lor şi se aproba prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, în urma analizei propunerilor formulate în acest sens de cãtre Agenţia Socialã a Studenţilor. Activitãţile pot fi realizate şi prin autofinantarea unor cheltuieli.

CAP. 2
Conducerea caselor de cultura studenţeşti

ART. 13
Conducerea caselor de cultura studenţeşti este asigurata de consiliul de administraţie şi de director.
ART. 14
Consiliul de administraţie asigura activitatea managerialã a instituţiilor respective.
ART. 15
Consiliul de administraţie are rol de decizie asupra programelor anuale de activitate, bunei desfasurari a activitãţii instituţiei, în condiţiile legii.
ART. 16
Consiliul de administraţie rãspunde de respectarea prevederilor legale privind activitatea instituţiei.
ART. 17
Componenta consiliului de administraţie se stabileşte dupã cum urmeazã:
a) Pentru casele de cultura studenţeşti din centrele universitare unde exista mai mult de o instituţie de învãţãmânt superior consiliul de administraţie este format din: un reprezentant desemnat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii; un reprezentant al Agenţiei Sociale a Studenţilor; un reprezentant desemnat de fiecare rector din centrul universitar respectiv; câte un student din fiecare universitate, membru al senatului, desemnat de studenţii membri ai senatului universitar şi de organizaţiile studenţeşti legal constituite la nivel de universitate; un reprezentant al studenţilor care activeazã în cadrul casei de cultura respective; un referent artistic din cadrul casei de cultura studenţeşti şi directorul instituţiei. Din consiliul de administraţie pot face parte şi pana la doi reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale.
În cazul în care numãrul membrilor consiliului de administraţie astfel constituit este par, formatiile şi cercurile studenţeşti care activeazã în cadrul casei de cultura studenţeşti îşi vor mai desemna un reprezentant în consiliul de administraţie.
Formatiile şi cercurile studenţeşti care activeazã în cadrul casei de cultura îşi vor desemna reprezentantul în şedinţa comuna, la care participa câte un delegat de la fiecare formatie sau cerc studentesc. Şedinţa comuna va fi organizatã de director. Consiliul artistic va desemna referentul membru al consiliului de administraţie în şedinţa organizatã de director.
b) Pentru casele de cultura studenţeşti din centrele universitare unde exista doar o instituţie de învãţãmânt superior, consiliul de administraţie este format din: un reprezentant desemnat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii; un reprezentant desemnat de Agenţia Socialã a Studenţilor; un reprezentant desemnat de rectorul universitatii respective; pana la trei studenţi din universitate, membri ai senatului, desemnaţi de studenţii membri ai senatului universitar şi de organizaţiile studenţeşti legal constituite la nivel de universitate; pana la doi reprezentanţi ai studenţilor care activeazã în cadrul casei de cultura respective; un referent artistic din cadrul casei de cultura studenţeşti; directorul instituţiei. Cu acordul membrilor, din consiliul de administraţie mai pot face parte pana la doi reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale.
În cazul în care numãrul membrilor consiliului de administraţie astfel constituit este par, formatiile şi cercurile studenţeşti care activeazã în cadrul casei de cultura studenţeşti îşi vor mai desemna un reprezentant în consiliul de administraţie.
Formatiile şi cercurile studenţeşti care activeazã în cadrul casei de cultura studenţeşti îşi vor desemna reprezentanţii în şedinţa comuna, la care participa câte un delegat de la fiecare formatie sau cerc studentesc. Şedinţa comuna va fi organizatã de director.
Consiliul artistic va desemna referentul membru al consiliului de administraţie în şedinţa organizatã de director.
În maximum 75 de zile de la emiterea prezentului regulament, rectoratele, studenţii membri în senatele universitare şi reprezentanţii organizaţiilor studenţeşti şi directorii caselor de cultura studenţeşti vor transmite la Agenţia Socialã a Studenţilor propunerile pentru consiliul de administraţie, însoţite de actele de desemnare.
Agenţia Socialã a Studenţilor propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii validarea componentei nominale a consiliului de administraţie prin ordin.
ART. 18
(1) Mandatul consiliului de administraţie este pentru o perioada de 2 ani; mandatul poate fi retras înainte de expirarea acestei perioade de cãtre organismele care l-au delegat, pentru motive întemeiate. Mandatul persoanelor care au înlocuit membrii consiliului de administraţie iniţial înceteazã o data cu încetarea mandatului consiliului de administraţie.
(2) Calitatea de membru al consiliului de administraţie înceteazã de drept din momentul în care persoana imputernicita îşi pierde calitatea în virtutea cãreia a fost desemnatã. În acest caz instituţia va desemna în termen de 30 de zile un nou reprezentant.
(3) Cu cel puţin 30 de zile înainte de încetarea mandatului, instituţiile vor inainta Agenţiei Sociale a Studenţilor propuneri pentru desemnarea noilor membri.
ART. 19
(1) Consiliul de administraţie este condus de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de unul dintre membrii consiliului, desemnat de preşedinte.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie trebuie sa fie, de regula, absolvent al unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã durata.
(3) În prima şedinţa a consiliului de administraţie se aleg preşedintele şi secretarul consiliului de administraţie prin vot secret, cu majoritate absolutã.
(4) Consiliul de administraţie prezintã semestrial Agenţiei Sociale a Studenţilor un raport de activitate.
ART. 20
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui.
(2) Deciziile consiliului de administraţie se iau prin vot nominal deschis, cu majoritatea membrilor prezenţi, dacã numãrul lor reprezintã cel puţin doua treimi din numãrul total de membri.
(3) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte cu cel puţin 5 zile înaintea şedinţei. Dezbaterile şi deciziile consiliului de administraţie se consemneazã în procese-verbale de şedinţa, într-un registru parafat şi sigilat de preşedinte. Procesul-verbal se semneazã de fiecare dintre cei prezenţi, iar în situaţia în care exista obiecţiuni, acestea se consemneazã distinct.
ART. 21
Directorul asigura conducerea operativã a activitãţii casei de cultura studenţeşti şi duce la îndeplinire deciziile consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 22
(1) În funcţiile de director sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, pe baza de concurs organizat de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin Agenţia Socialã a Studenţilor, absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior de lungã durata. Concursul consta în probe scrise şi orale şi în prezentarea unui proiect managerial.
(2) În situaţii deosebite poate fi numit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii un director interimar, cu condiţia organizãrii concursului pentru ocuparea postului în maximum 60 de zile de la data numirii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii.
ART. 23
Directorul prezintã anual spre aprobare consiliului de administraţie un raport de activitate şi un program de acţiuni cultural-artistice.

CAP. 3
Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale directorului

ART. 24
Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte structura organizatoricã şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale;
b) aproba programul managerial anual şi trimestrial;
c) avizeazã bugetul anual de venituri şi cheltuieli şi contul de execuţie pentru anul anterior;
d) analizeazã raportul de activitate al directorului;
e) aproba fişele posturilor personalului;
f) aproba premii şi stimulente (în bani, bunuri materiale, alimente, excursii, tabere etc.) pentru personalul instituţiei şi pentru studenţii remarcati în unele activitãţi ale instituţiei, conform legislaţiei în vigoare;
g) adopta regulamentul de ordine interioarã al instituţiei şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.
În prima şedinţa a consiliului de administraţie se va propune regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie, care va fi adoptat în maximum o luna de la prima şedinţa a acestuia, cu majoritate de doua treimi din numãrul membrilor. Regulamentul de organizare şi funcţionare se adopta prin decizie a consiliului de administraţie. Acest regulament poate fi modificat la propunerea unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie, cu majoritate de doua treimi din numãrul membrilor;
h) avizeazã raportul semestrial de activitate întocmit de director, pe care îl prezintã Agenţiei Sociale a Studenţilor.
ART. 25
Directorul are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte programul managerial anual şi trimestrial, bugetul de venituri şi cheltuieli (împreunã cu contabilul-şef) şi le supune spre avizare consiliului de administraţie;
b) coordoneazã realizarea programului managerial şi de activitate aprobat de consiliul de administraţie;
c) reprezintã instituţia în relaţiile cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Agenţia Socialã a Studenţilor şi în relaţiile cu terţii;
d) indruma, controleazã şi coordoneazã activitatea personalului din subordine;
e) aplica sancţiuni în condiţiile legislaţiei muncii;
f) înainteazã consiliului de administraţie propuneri de premiere a personalului din subordine şi a studenţilor merituosi;
g) propune preşedintelui consiliului de administraţie întrunirea în şedinţa extraordinarã a consiliului de administraţie ori de câte ori activitatea casei de cultura studenţeşti o impune;
h) întocmeşte un raport semestrial privind activitatea casei de cultura studenţeşti şi îl prezintã spre analiza consiliului de administraţie, în şedinţele ordinare;
i) are drept de semnatura pe actele oficiale şi financiar-bancare;
j) alte atribuţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 26
Casele de cultura studenţeşti au toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea lor de persoane juridice.
ART. 27
(1) Activitatea financiar-contabila se desfãşoarã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Concursul pentru ocuparea postului de contabil-şef este organizat de Direcţia generalã buget finanţe şi de casa de cultura studenteasca respectiva.
ART. 28
Gestiunea, precum şi deciziile consiliului de administraţie în legatura cu aceasta sunt controlate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, precum şi de cãtre instituţiile abilitate prin lege.
ART. 29
Casele de cultura studenţeşti au ştampila proprie, rotunda, ce cuprinde: "ROMÂNIA - MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII - denumirea instituţiei şi localitatea", cu stema României.
ART. 30
Pentru clãdirile sau anexele în care funcţioneazã casele de cultura studenţeşti, precum şi pe hârtiile cu antet se scriu urmãtoarele: "ROMÂNIA - MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII - denumirea instituţiei, localitatea, adresa centrala şi, dupã caz, adresa clãdirii sau anexei (în situaţia în care acestea sunt diferite)".
ART. 31
În arhivele caselor de cultura studenţeşti se pãstreazã şi se arhiveaza în condiţiile legii toate documentele care atesta activitatea cultural-artisticã şi financiarã a instituţiei.

ANEXA 1


────────
la regulament
──────────────

FORME ŞI GENURI
de activitãţi specifice caselor de cultura studenţeşti

1. Compartiment activitãţi artistice şi culturale
a) Formaţii artistice
● Formaţii folclorice
● Dansuri
● Muzica instrumentala (orchestre, tarafuri)
● Solisti vocali şi instrumentisti etc.
● Formaţii de teatru
● Grupuri de recitatori
● Grupuri corale
● Formaţii instrumentale de muzica (camerale, orchestre, simfonice)
● Formaţii de dansuri moderne şi sportive
● Formaţii de muzica uşoarã, vocale şi instrumentale
● Formaţii de jazz
● Grupuri de revista, estrada etc.
b) Cercuri artistice, cenacluri, cursuri teoretice şi practice
● Cenaclul de literatura (proza, poezie, literatura SF, dramaturgie, scenarii de film, critica etc.)
● Cercuri de cultura plastica, muzicala, film, estetica, design
● Cerc de creaţie stiintifico-tehnica
● Studii, cercetare, proiectare interdisciplinara pe baza de contracte
● Cercuri de creaţie artisticã: foto, film, arte plastice
● Expuneri, dezbateri interdisciplinare (microinformatica, speologie, istorie, ecologie etc.)
● Cercuri de documentare (ştiinţe juridice, principii de democratie, istorie, religie etc.)
● Cercuri plastice de limbi strãine, de religie, de actorie, solisti vocali, diverse specializãri
● Editare de publicaţii periodice sau permanente, pliante, caiete de culegeri, almanahuri, agende studenţeşti etc.
● Cercuri practice de training vocational şi de pregãtire în vederea integrãrii socioprofesionale
2. Activitãţi recreativ-distractive şi de agrement
● Discoteca, videoteca, baluri studenţeşti, carnavaluri etc.
● Concerte, spectacole diferite ale formatiilor studenţeşti de amatori sau profesioniste la sediu ori în deplasare
● Proiectii de filme, cinemateca, cursuri de cultura cinematografica
● Cluburi de jocuri distractive, jocuri logice, bridge etc.
● Concursuri cultural-artistice, distractive
● Publicaţii, tiparituri, creatii originale sau multiplicari, difuzare de carte
● Birou de impresariat artistic şi modeling, intern şi extern, turnee
● Expoziţii: plastica, foto, design etc. (şi valorificarea creaţiilor)
● Diferite prestãri de servicii cu şi pentru studenţi, elevi şi alte categorii sociale - specializãri interdisciplinare
● Aniversari, sarbatori şi ceremonialuri din viata studenţilor
● Organizarea periodicã a concursurilor (festivaluri) naţionale şi internaţionale ale formatiilor artistice studenţeşti;
● Tabere de creaţie artisticã: interne, internaţionale
● Tabere de odihna pentru componentii colectivelor studenţeşti proprii
● Activitãţi sportive şi turistice interne sau internaţionale
● Grup alimentar (bufet, bar, restaurant), propriu sau în colaborare
● Alte forme de agrement sau desfacere de produse proprii ori în colaborare
● Transport intern şi internaţional

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016