Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 iulie 2006  de organizare si functionare al Scolii Nationale de Sanatate Publica si Management Sanitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 iulie 2006 de organizare si functionare al Scolii Nationale de Sanatate Publica si Management Sanitar

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 8 august 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, denumitã în continuare SNSPMS, este organizatã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul XVI, şi ale prezentului regulament.
ART. 2
(1) SNSPMS este persoanã juridicã românã, instituţie publicã finanţatã integral din venituri proprii şi funcţioneazã în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) SNSPMS este autorizatã provizoriu pe o perioadã de 5 ani, perioadã în care se vor face demersurile necesare acreditãrii, conform normelor Consiliului Naţional de Evaluare Academicã şi Acreditare.
(3) În perioada când funcţioneazã în regim de autorizare provizorie, SNSPMS este îndreptãţitã, în condiţiile reglementãrilor în vigoare, sã organizeze cursuri, inclusiv de nivel universitar şi postuniversitar, şi sã certifice competenţe manageriale în domeniul sanitar.
ART. 3
SNSPMS are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Vaselor nr. 31, sectorul 2.

CAP. II
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 4
SNSPMS este instituţia specializatã care asigurã elaborarea şi certificarea standardelor de competenţã managerialã, pregãtirea prin cursuri, în principal, în domeniul sãnãtãţii publice, administraţiei şi managementului sanitar, desfãşoarã activitãţi de cercetare ştiinţificã, de promovare a sãnãtãţii, având rolul de for tehnic şi profesional al Ministerului Sãnãtãţii Publice, pentru elaborarea propunerilor de strategii specifice sãnãtãţii publice, şi asigurã acordarea asistenţei tehnice în domeniul sãnãtãţii publice şi private şi al managementului de sãnãtate.
ART. 5
SNSPMS are urmãtoarele obiecte de activitate:
1. elaborarea standardelor şi a metodologiei de formare, perfecţionare şi certificare a competenţelor manageriale în domeniul sanitar;
2. corelarea şi integrarea standardelor naţionale de competenţã managerialã în domeniul sanitar cu standardele şi bunele practici din Uniunea Europeanã;
3. organizarea şi desfãşurarea de cursuri în domeniul sãnãtãţii publice, promovãrii sãnãtãţii, administraţiei şi al managementului sanitar şi perfecţionarea personalului cu studii superioare, precum şi a celui cu studii medii şi postliceale, cu precãdere din domeniul sanitar;
4. organizarea şi desfãşurarea cursurilor de atestat, cursurilor de scurtã duratã şi a altor cursuri specifice din domeniul sãnãtãţii publice, promovãrii sãnãtãţii, managementului sanitar, cu precãdere pentru personalul ce lucreazã în domeniul sanitar, inclusiv în administraţia publicã sanitarã şi comunitarã;
5. organizarea şi desfãşurarea de cursuri universitare/postuniversitare de masterat, inclusiv în parteneriat cu instituţii de profil naţionale şi internaţionale;
6. formarea şi perfecţionarea funcţionarilor publici din sistemul sanitar şi al asigurãrilor sociale de sãnãtate;
7. desfãşurarea de activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul sãnãtãţii publice şi private, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului în sãnãtate;
8. desfãşurarea de activitãţi aferente programelor naţionale de sãnãtate şi activitãţi de analizã, evaluare şi monitorizare a serviciilor de sãnãtate decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
9. acordarea asistenţei tehnice în domeniul sãnãtãţii publice şi private, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului serviciilor de sãnãtate;
10. realizarea altor activitãţi specifice din domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar, precum: efectuarea de studii şi aplicaţii pentru evaluarea şi eficientizarea performanţelor sistemului de sãnãtate sau a altor documentãri, analize şi proiecte pentru sprijinirea procesului de reformã în contextul integrãrii europene;
11. asigurarea asistenţei tehnice şi metodologice pentru organizarea şi coordonarea activitãţilor şi serviciilor în domeniul sãnãtãţii mintale;
12. asigurarea sprijinului tehnic şi metodologic pentru Comisia interdepartamentalã pentru asistenţã medicalã comunitarã, denumitã în continuare Comisia, prin Unitatea de management al programelor de asistenţã medicalã comunitarã din structura sa, desfãşurând, dupã caz, activitãţi de cercetare specifice programelor naţionale de asistenţã medicalã comunitarã;
13. desfãşurarea de activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate:
- Revista "Management în sãnãtate";
- publicaţii metodologice şi tehnice de specialitate în domeniile de competenţã ale SNSPMS;
14. alte activitãţi conexe:
- realizarea cu forţe proprii şi/sau prin cooperare naţionalã şi internaţionalã de instrumente de analizã şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar;
- efectuarea directã de activitãţi de import-export, legate de realizarea şi dezvoltarea activitãţilor prevãzute în obiectele sale de activitate;
- elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor şi serviciilor ce intrã în sfera de activitate a SNSPMS.
ART. 6
Pentru realizarea obiectelor sale de activitate, SNSPMS are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã orientarea activitãţilor de formare, cercetare-dezvoltare, asistenţã tehnicã, în funcţie de:
- nevoile sãnãtãţii publice, perspectiva promovãrii sãnãtãţii şi modelele eficiente de management în sistemul sanitar, ce reies din studiile proprii şi din programele elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
- programele naţionale de cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Academiei Române şi Academiei de Ştiinţe Medicale;
- nevoile de dezvoltare ale SNSPMS şi de aliniere la nivelul ştiinţific mondial;
- necesitãţile de integrare în sistemul de formare şi de cercetare al Uniunii Europene;
b) participã la procesul de educaţie medicalã şi perfecţionare postuniversitarã în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar, desfãşurând, dupã caz, şi urmãtoarele activitãţi:
- organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale sau internaţionale în domeniul sãnãtãţii publice, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului sanitar;
- organizarea unui sistem de documentare ştiinţificã, inclusiv accesul la servicii internaţionale specializate de documentare-informare ştiinţificã;
c) desfãşoarã activitãţi de formare şi învãţãmânt, conform obiectelor sale de activitate, eliberând, dupã caz, în baza prevederilor legale, certificate sau diplome de absolvire;
d) evalueazã nevoile de formare şi perfecţionare în domeniul sãnãtãţii publice, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului sanitar şi elaboreazã oferta educaţionalã;
e) implementeazã un sistem de monitorizare şi asigurare a calitãţii programelor de formare;
f) desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul sãnãtãţii publice şi private, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului în sãnãtate;
g) acordã asistenţã tehnicã în domeniul sãnãtãţii publice şi private, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului serviciilor de sãnãtate;
h) efectueazã studii descriptive de analizã a evoluţiei temporale şi a distribuţiei indicatorilor stãrii de sãnãtate şi de evaluare a serviciilor de sãnãtate;
i) efectueazã studii de cercetare (elaboreazã designul de cercetare, eşantioneazã, culege date, prelucreazã şi interpreteazã) pentru fundamentarea programelor de promovare a sãnãtãţii, inclusiv campanii de informare, educare, comunicare (IEC) şi studii de evaluare a acestora;
j) realizeazã instrumente de analizã şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice, al promovãrii sãnãtãţii şi al managementului sanitar;
k) evalueazã programele de sãnãtate la nivelul populaţiei şi al furnizorilor de servicii de sãnãtate;
l) evalueazã activitãţile furnizorilor de servicii de sãnãtate şi dezvoltã metode de alocare optimã a resurselor;
m) mãsoarã şi evalueazã calitatea serviciilor medicale, inclusiv investigarea satisfacţiei pacienţilor şi a furnizorilor de servicii medicale;
n) stabileşte criteriile de ordonare şi ierarhizare a problemelor de sãnãtate şi a celor din domeniul furnizãrii serviciilor de sãnãtate;
o) evalueazã activitatea clinicã a spitalelor, pe baza datelor privind pacienţii externaţi, şi sprijinã spitalele pentru utilizarea acestor date în scopul creşterii eficienţei şi calitãţii serviciilor furnizate;
p) analizeazã, valideazã şi îmbunãtãţeşte sistemul de clasificare a pacienţilor pe grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic şi al consumului de resurse;
q) analizeazã, valideazã şi îmbunãtãţeşte valorile relative asociate grupelor de diagnostice;
r) analizeazã şi evalueazã activitãţile furnizorilor de servicii de sãnãtate, pe baza datelor la nivel de pacient, proceseazã şi analizeazã datele privind activitatea furnizorilor de servicii de sãnãtate pentru diverse programe, studii şi cercetãri;
s) dezvoltã criterii de performanţã şi de calitate pentru furnizorii de servicii de sãnãtate şi colecteazã electronic date privind pacienţii externaţi, clasificã pacienţii externaţi pe grupe de diagnostice, monitorizeazã activitãţile spitalelor, pe baza datelor clinice raportate, calculeazã costurile şi valorile relative privind grupele de diagnostice, propune variante alternative privind tarifele pe grupe de diagnostice;
t) asigurã servicii specifice, pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate;
u) încheie contracte, în calitate de furnizor de servicii de formare, cercetare ştiinţificã şi altele, cu organisme naţionale şi internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
v) are urmãtoarele atribuţii referitoare la promovarea, monitorizarea şi evaluarea activitãţilor din domeniul sãnãtãţii mintale:
- acordã consultanţã şi asistenţã tehnicã în domeniul politicilor de sãnãtate mintalã;
- asigurã consultanţã şi asistenţã tehnicã în dezvoltarea noilor servicii de sãnãtate mintalã;
- acordã consultanţã şi asistenţã tehnicã în formarea personalului care lucreazã în reţeaua naţionalã de sãnãtate mintalã;
- dezvoltã competenţe în organizarea şi conducerea serviciilor de sãnãtate mintalã;
- organizeazã elaborarea şi diseminarea ghidurilor de practicã în domeniul sãnãtãţii mintale;
- asigurã colectarea datelor în domeniul sãnãtãţii mintale şi evalueazã serviciile de sãnãtate mintalã;
- realizeazã şi întreţine Registrul naţional de psihiatrie;
w) iniţiazã şi încheie convenţii de cooperare şi colaborare în domeniul învãţãmântului, cercetãrii ştiinţifice, promovãrii şi altele cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
x) asigurã asistenţã tehnicã de profil, în vederea experimentãrii şi aplicãrii tehnicilor şi studiilor elaborate, şi executã lucrãri de consultanţã tehnicã pentru instituţiile sau organizaţiile de profil interesate, corespunzãtor domeniilor sale de activitate;
y) furnizeazã servicii din domeniile sale de activitate oricãror beneficiari interesaţi;
z) în domeniul asistenţei medicale comunitare, SNSPMS, prin structura specializatã Unitatea de management al programelor de asistenţã medicalã comunitarã, are urmãtoarele atribuţii:
- acordã consultanţã şi asistenţã tehnicã în domeniul evaluãrii nevoilor, stabilirii prioritãţilor, modalitãţilor de finanţare, implementare a politicilor de asistenţã medicalã comunitarã integratã şi în organizarea şi funcţionarea asistenţei medicale comunitare pentru evaluarea nevoilor medicale ale comunitãţii şi stabilirea prioritãţilor de acţiune; implementeazã politicile de asistenţã medicalã comunitarã integratã şi monitorizeazã procesul de implementare;
- elaboreazã, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii Publice, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, autoritãţile de sãnãtate publicã, direcţiile judeţene de muncã şi solidaritate socialã, organizaţiile neguvernamentale, autoritãţile publice locale, programe strategice şi de intervenţii prioritare, la nivel naţional, judeţean şi local, în vederea realizãrii Strategiei naţionale şi a Listei de prioritãţi în domeniul asistenţei medicale comunitare; sprijinã organizarea de dezbateri publice pe marginea acestei strategii la diferite niveluri;
- acordã asistenţã tehnicã pentru evaluarea şi monitorizarea programelor şi intervenţiilor existente în domeniu, la cererea Comisiei sau a oricãruia dintre ministerele implicate, inclusiv din punctul de vedere al eficienţei utilizãrii fondurilor;
- faciliteazã elaborarea unui cadru pentru colectarea şi prelucrarea de date din sfera sãnãtãţii publice şi promovãrii sãnãtãţii, asistenţei medicale, asistenţei medico-sociale şi a asistenţei sociale în comunitate;
- contribuie la crearea unui cadru pentru monitorizarea şi evaluarea serviciilor şi programelor naţionale şi locale de sãnãtate, cu predilecţie a componentei lor ce se referã la veriga asistenţei medicale comunitare;
- iniţiazã şi participã la realizarea de ghiduri şi standarde de practicã a asistenţei medicale comunitare;
- contribuie la formarea personalului care lucreazã în reţeaua de asistenţã medicalã comunitarã integratã;
- identificã, elaboreazã şi propune programe specifice de educaţie pentru sãnãtate şi pentru adoptarea unui stil de viaţã sãnãtos la nivelul diferitelor comunitãţi, programe specifice de prevenire şi profilaxie primarã, secundarã şi terţiarã şi de recuperare medico-socialã şi programe specifice de consiliere medico-socialã, servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane cu risc crescut (gravide, nou-nã scuţi, bolnavi cronici, bãtrâni, neasiguraţi, victime ale violenţei domestice, copii din familii dezorganizate, persoane cu probleme de sãnãtate mintalã, alcoolism etc.);
) asigurã dezvoltarea profesionalã a specialiştilor angajaţi ai SNSPMS, pentru îmbunãtãţirea calitãţii activitãţilor, serviciilor şi performanţelor;
bb) evalueazã periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare, precum şi a celorlalte activitãţi desfãşurate;
cc) urmãreşte şi sprijinã, din punct de vedere oganizatoric şi material, difuzarea şi promovarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
dd) asigurã, conform prevederilor legale, protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
ee) urmãreşte asigurarea corelãrii acţiunilor de specializare şi promovare a personalului propriu cu necesitãţile dezvoltãrii programelor de cercetare ale SNSPMS;
ff) pregãteşte, negociazã şi contracteazã întreaga gamã de servicii furnizate;
gg) fundamenteazã cheltuielile de funcţionare, negociazã şi stabileşte taxe, tarife şi preţuri pentru serviciile şi produsele furnizate;
hh) iniţiazã şi încheie acţiuni de cooperare tehnicã cu firme sau instituţii din ţarã sau din strãinãtate, pentru realizarea de instrumente de analizã şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar;
ii) coordoneazã şi asigurã, cu forţe proprii sau împreunã cu terţi, realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale echipamentelor din dotare, în vederea realizãrii activitãţilor de învãţãmânt, cercetare, asistenţã tehnicã la parametrii de calitate corespunzãtori;
jj) stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia produselor, a mediului înconjurãtor, precum şi a mãsurilor de protecţie şi securitate în muncã;
kk) urmãreşte şi verificã modul de realizare a lucrãrilor de investiţii, în vederea respectãrii proiectelor de execuţie, şi asigurã condiţiile de punere în funcţiune a acestora;
ll) efectueazã dupã caz, importul sau achiziţia de echipamente, piese de schimb, materiale consumabile, tehnologii sau licenţe necesare pentru realizarea obiectelor sale de activitate;
mm) asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în toate sectoarele de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentãrii învãţãmântului şi cercetãrii ştiinţifice;
nn) urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
oo) asigurã funcţionarea unui sistem de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
pp) utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã;
qq) asigurã respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal;
rr) elaboreazã documentaţiile necesare pentru obţinerea unor credite şi a altor surse de finanţare, potrivit prevederilor legale;
ss) realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora, întocmeşte bilanţul contabil şi stabileşte destinaţia veniturilor încasate conform prevederilor legale;
tt) organizeazã inventarierea patrimoniului propriu şi valorificã, conform legii, rezultatele acestei activitãţi;
uu) promoveazã şi asigurã dezvoltarea şi funcţionalitatea bibliotecii de specialitate, ca bazã de informare şi documentare pentru salariaţii proprii şi cursanţi;
vv) asigurã dezvoltarea şi funcţionarea pe baze economice a propriei edituri.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 7
(1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti s-a transferat la SNSPMS şi s-a preluat pe bazã de protocol de predare-preluare, pe baza datelor din bilanţul contabil întocmit la data de 31 decembrie 2005, actualizat potrivit prevederilor legale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prevederilor <>Legii nr. 95/2006 (titlul XVI).
(2) Imobilul compus din construcţiile, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, Str. Vaselor nr. 31, sectorul 2, în care a funcţionat Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti, trec în administrarea SNSPMS.
(3) Activul şi pasivul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti s-au preluat pe bazã de protocol de predare-preluare de cãtre SNSPMS, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prevederilor <>Legii nr. 95/2006 (titlul XVI).
(4) SNSPMS preia toate drepturile şi este ţinutã de toate obligaţiile Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti, potrivit reglementãrilor legale şi contractuale.
(5) SNSPMS administreazã bunurile proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii.
(6) Bunurile proprietate publicã aflate în administrarea SNSPMS, precum şi cele dobândite din fonduri publice se evidenţiazã distinct în patrimoniul acesteia.
(7) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite cu titlu de proprietate sau în administrare, dupã caz, de cãtre SNSPMS sau de Ministerul Sãnãtãţii Publice, dacã prin contracte nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenţa contabilã.
(8) În exercitarea drepturilor sale SNSPMS deţine şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectelor sale de activitate, şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.
(9) Patrimoniul SNSPMS poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
(10) Ministerul Sãnãtãţii Publice, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, împreunã cu ministerele de profil, vor dispune mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea sediilor şi a bazei materiale necesare SNSPMS.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 8
SNSPMS are în structura sa urmãtoarele structuri funcţionale principale:
a) Centrul de formare postuniversitarã în domeniul sãnãtãţii publice, administraţiei şi managementului serviciilor de sãnãtate;
b) Centrul de management al serviciilor de sãnãtate;
c) Centrul de cercetare şi evaluare a serviciilor de sãnãtate;
d) Centrul Naţional de Promovare a Sãnãtãţii;
e) Centrul Naţional de Sãnãtate Mintalã;
f) Departamentul de sãnãtate publicã şi management al serviciilor de sãnãtate pentru persoane cu studii medii şi postliceale din domeniul sãnãtãţii publice şi private.
ART. 9
Pentru realizarea obiectelor lor de activitate, structurile funcţionale au urmãtoarele atribuţii principale:
a) Centrul de formare postuniversitarã în domeniul sãnãtãţii publice, administraţiei şi managementului serviciilor de sãnãtate:
1. asigurã orientarea activitãţilor de formare şi perfecţionare şi acordã, dupã caz, asistenţã tehnicã în funcţie de:
- nevoile sãnãtãţii publice, perspectiva promovãrii sãnãtãţii, rezultatele studiilor proprii şi programele elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi de nevoile de formare ale altor instituţii;
- programele naţionale de cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Academiei Române şi Academiei de Ştiinţe Medicale;
- nevoile de dezvoltare ale SNSPMS şi de aliniere la nivelul ştiinţific mondial;
- necesitãţile de integrare în sistemul de formare/perfecţionare şi de cercetare al Uniunii Europene;
2. desfãşoarã activitãţi de formare/perfecţionare şi învãţãmânt, conform obiectelor sale de activitate, desfãşurând, dupã caz, şi urmãtoarele activitãţi:
- organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale sau internaţionale în domeniul sãnãtãţii publice, promovãrii sãnãtãţii şi managementului sanitar;
- organizarea unui sistem de documentare profesionalã şi ştiinţificã, inclusiv accesul la servicii internaţionale specializate de documentare-informare ştiinţificã;
3. evalueazã nevoile de formare şi perfecţionare în domeniul sãnãtãţii publice, promovãrii sãnãtãţii şi al managementului sanitar şi elaboreazã oferta educaţionalã;
4. elaboreazã şi implementeazã un sistem de asigurare a calitãţii programelor de formare/perfecţionare şi a activitãţii pedagogice şi de evaluare a participanţilor la formele de pregãtire;
5. elaboreazã curricula/programa de învãţãmânt, potrivit specificului domeniului de pregãtire şi duratei programului de formare/perfecţionare;
6. iniţiazã şi elaboreazã convenţii de cooperare şi colaborare în domeniul învãţãmântului cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
7. asigurã furnizarea de servicii, din domeniile sale de activitate, oricãror beneficiari interesaţi şi iniţiazã procesele de afiliere la instituţii şi organizaţii sau asociaţii internaţionale de profil;
8. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în sectorul propriu de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul specific de activitate, precum şi pentru susţinerea documentãrii activitãţii de formare;
9. urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
10. utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã;
b) Centrul de management al serviciilor de sãnãtate:
1. iniţiazã şi elaboreazã convenţii de cooperare şi colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
2. asigurã asistenţã tehnicã de profil, în vederea experimentãrii şi aplicãrii tehnicilor şi studiilor elaborate, şi executã lucrãri de consultanţã tehnicã pentru instituţiile sau organizaţiile de profil interesate, corespunzãtor domeniilor sale de activitate;
3. asigurã furnizarea de servicii, din domeniile sale de activitate, oricãror beneficiari interesaţi;
4. evalueazã periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare, precum şi a celorlalte activitãţi desfãşurate;
5. asigurã, conform prevederilor legale, protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
6. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în vederea susţinerii realizãrii unei documentãri eficiente şi operative necesare în domeniul sãu de activitate;
7. urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
8. utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã;
9. iniţiazã şi participã la încheierea convenţiilor de cooperare şi colaborare, în domeniile proprii de activitate, cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale;
10. asigurã încheierea de contracte, în calitate de furnizor de cercetare ştiinţificã şi altele, cu organisme naţionale şi internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
c) Centrul de cercetare şi evaluare a serviciilor de sãnãtate:
1. desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare şi acordare a asistenţei tehnice necesare în domeniul sãnãtãţii publice şi private şi al managementului serviciilor de sãnãtate, urmãrind, dupã caz, şi realizarea urmãtoarelor activitãţi:
- evaluarea activitãţii furnizorilor de servicii de sãnãtate şi dezvoltarea unor metode de alocare optimã a resurselor;
- efectuarea unor studii descriptive de analizã a evoluţiei temporale şi a distribuţiei indicatorilor stãrii de sãnãtate şi de evaluare a serviciilor de sãnãtate;
- evaluarea programelor de sãnãtate la nivelul populaţiei şi al furnizorilor de servicii de sãnãtate;
- realizarea de instrumente de analizã şi evaluare în managementul sanitar;
- evaluarea calitãţii serviciilor medicale, inclusiv investigarea satisfacţiei pacienţilor şi a furnizorilor de servicii medicale;
- stabilirea criteriilor de ordonare şi ierarhizare a problemelor de sãnãtate şi a celor din domeniul furnizãrii serviciilor de sãnãtate;
- evaluarea activitãţii clinice a spitalelor, pe baza datelor privind pacienţii externaţi, şi sprijinirea spitalelor pentru utilizarea acestor date în scopul creşterii eficienţei şi calitãţii serviciilor furnizate;
- analizarea, validarea şi îmbunãtãţirea sistemului de clasificare a pacienţilor pe grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic şi al consumului de resurse;
- procesarea şi analizarea datelor privind activitatea furnizorilor de servicii de sãnãtate, pentru diverse programe, studii şi cercetãri;
- dezvoltarea criteriilor de performanţã şi de calitate pentru furnizorii de servicii de sãnãtate;
- colectarea electronicã a datelor privind pacienţii externaţi, validarea şi clasificarea pacienţilor externaţi pe grupe de diagnostice, monitorizarea activitãţii spitalelor pe baza datelor clinice raportate;
- calcularea de costuri şi valori relative privind grupele de diagnostice;
- propunerea de variante alternative privind metodologia de calculare a tarifelor pe caz ponderat pentru spitale;
- propuneri de ajustare a finanţãrii bazate pe caz pentru spitale;
- asigurarea de servicii specifice pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate;
2. asigurã asistenţã tehnicã de profil, în vederea experimentãrii şi aplicãrii tehnicilor şi studiilor elaborate, executã lucrãri de consultanţã tehnicã pentru instituţiile sau organizaţiile de profil interesate şi asigurã formarea prin cursuri a specialiştilor din unitãţile sanitare, corespunzãtor domeniilor sale de activitate;
3. asigurã furnizarea de servicii din domeniile sale de activitate oricãror beneficiari interesaţi;
4. evalueazã periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare, precum şi a celorlalte activitãţi desfãşurate;
5. urmãreşte şi sprijinã, din punct de vedere organizatoric şi material, difuzarea şi promovarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
6. iniţiazã şi încheie acţiuni de cooperare tehnicã cu firme sau instituţii din ţarã sau din strãinãtate, pentru realizarea de instrumente de analizã şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar;
7. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în sectorul propriu de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentãrii învãţãmântului şi cercetãrii ştiinţifice;
8. urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
9. utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã;
10. iniţiazã şi participã la încheierea convenţiilor de cooperare şi colaborare în domeniile proprii de activitate cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale;
d) Centrul Naţional de Promovare a Sãnãtãţii:
1. iniţiazã şi elaboreazã convenţii de cooperare şi colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate, participã la realizarea de parteneriate şi mediazã relaţii între parteneri;
2. contribuie la dezvoltarea sistemului de politici de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate, cu precãdere referitoare la reţeaua naţionalã de promovare a sãnãtãţii şi asistenţã comunitarã;
3. stabileşte prioritãţile pentru implementarea programelor, inclusiv campanii IEC, şi a activitãţilor în domeniul sãu de activitate;
4. desfãşoarã activitãţi de cercetare fundamentalã şi aplicatã (evaluare) pentru a furniza evidenţe în scopul fundamentãrii programelor, inclusiv campanii IEC, a politicilor de dezvoltare şi strategie în domeniul promovãrii sãnãtãţii, inclusiv educaţie pentru sãnãtate;
5. avizeazã elaborarea, implementarea şi managementul programelor de promovare a sãnãtãţii, inclusiv educaţie pentru sãnãtate şi campanii IEC, pentru a transpune în practicã programele şi strategia Ministerului Sãnãtãţii Publice, în special prin reţeaua naţionalã de promovare a sãnãtãţii şi asistenţã medicalã comunitarã;
6. elaboreazã ghiduri de practicã, criterii de eficienţã şi principii etice, precum şi alte materiale metodologice utile în desfãşurarea activitãţii profesionale în domeniul specific;
7. monitorizeazã şi supravegheazã programe, inclusiv campanii IEC şi activitãţi de promovare a sãnãtãţii, educaţie pentru sãnãtate, în special cele derulate prin reţeaua naţionalã de promovare a sãnãtãţii desfãşurate la nivel naţional şi local;
8. dezvoltã capacitatea şi competenţa profesionalã a persoanelor cu atribuţii în promovarea sãnãtãţii, inclusiv educaţie pentru sãnãtate, din orice domeniu de activitate, prin educaţie şi formare profesionalã;
9. elaboreazã programe care orienteazã şi sprijinã activitãţile de promovare, protejare şi menţinere a sãnãtãţii populaţiei; deruleazã programe, inclusiv campanii IEC, şi activitãţi de interes naţional şi experimental în domeniul specific de activitate;
10. oferã consultanţã şi asistenţã tehnicã instituţiilor şi organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi şi programe de promovare a sãnãtãţii, inclusiv educaţie pentru sãnãtate şi campanii IEC;
11. iniţiazã şi organizeazã activitãţile comitetelor de consultanţã, seminarii, întâlniri de lucru, conferinţe în domeniile sale de activitate;
12. dezvoltã şi actualizeazã baze de informaţii, baze de date şi disemineazã informaţii şi rezultatele cercetãrilor din studii şi publicaţii naţionale şi internaţionale;
13. evalueazã periodic stadiul de realizare a programelor de promovare a sãnãtãţii, precum şi a celorlalte activitãţi desfãşurate;
14. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în sectorul propriu de activitate;
15. urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
16. utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã;
e) Centrul Naţional de Sãnãtate Mintalã:
1. stabileşte prioritãţile în domeniul dezvoltãrii politicilor de sãnãtate mintalã şi asigurã consultanţa şi asistenţa tehnicã în domeniul politicilor de sãnãtate mintalã;
2. stabileşte prioritãţile în implementarea programelor specifice în dezvoltarea serviciilor de sãnãtate mintalã şi coordoneazã acordarea consultanţei şi asistenţei tehnice în dezvoltarea serviciilor de sãnãtate mintalã;
3. asigurã consultanţa şi asistenţa tehnicã în formarea personalului care lucreazã în reţeaua naţionalã de sãnãtate mintalã;
4. organizarea elaborãrii şi diseminãrii ghidurilor de practicã în domeniul sãnãtãţii mintale, precum şi dezvoltarea de competenţe în organizarea şi conducerea serviciilor de sãnãtate mintalã;
5. asigurã colectarea, prelucrarea şi interpretarea de date în domeniul sãnãtãţii mintale;
6. monitorizarea şi evaluarea serviciilor de sãnãtate mintalã;
7. realizarea şi întreţinerea Registrului naţional de psihiatrie;
8. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în sectorul propriu de activitate;
9. iniţiazã şi elaboreazã programe şi campanii IEC în domeniul sãnãtãţii mintale;
10. asigurã cadrul desfãşurãrii activitãţilor comisiilor consultative ale Ministerului Sãnãtãţii Publice pentru rezolvarea aspectelor legate de sãnãtatea mintalã;
11. urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
12. utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã;
f) Departamentul de sãnãtate publicã şi management al serviciilor de sãnãtate pentru persoane cu studii medii şi postliceale din domeniul sãnãtãţii publice şi private:
1. asigurã orientarea activitãţilor de formare şi acordã, dupã caz, asistenţã tehnicã în funcţie de:
- nevoile sãnãtãţii publice, reieşite din studii proprii şi din programele elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
- programele naţionale de cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Academiei Române şi Academiei de Ştiinţe Medicale;
- nevoile de dezvoltare ale SNSPMS şi de aliniere la nivelul ştiinţific mondial;
- necesitãţile de integrare în sistemul de formare şi de cercetare al Uniunii Europene;
2. desfãşoarã activitãţi de formare şi învãţãmânt, conform obiectelor sale de activitate;
3. evalueazã nevoile de formare şi perfecţionare în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar şi elaboreazã oferta educaţionalã pentru persoanele cu studii medii şi postliceale din domeniul sãnãtãţii publice şi private;
4. implementeazã un sistem de asigurare a calitãţii programelor de formare;
5. furnizeazã servicii din domeniile sale de activitate oricãror beneficiari interesaţi;
6. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor informatice în sectorul propriu de activitate;
7. urmãreşte implementarea sistemului de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzãtor cu domeniile sale de activitate;
8. utilizeazã cu eficienţã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor stabilite pentru fiecare etapã.

CAP. V
Organele de conducere ale SNSPMS

ART. 10
(1) Conducerea SNSPMS este asiguratã de Consiliul de administraţie, care are în componenţã 7 membri: 2 reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii Publice, 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, 2 reprezentanţi ai Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi directorul general.
(2) Membrii Consiliului de administraţie sunt numiţi prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru un mandat de 3 ani.
(3) Mandatul membrilor Consiliului de administraţie înceteazã la data expirãrii termenului de 3 ani, prin revocarea unuia sau a ambilor reprezentanţi, la propunerea uneia dintre persoanele prevãzute la alin. (2), prin demisie sau deces, situaţii care vor necesita promovarea unui ordin comun de modificare a componenţei nominale a Consiliului de administraţie, în condiţiile prevãzute de <>art. 684 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 , titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar".
(4) Situaţiile care necesitã completarea numãrului membrilor Consiliului de administraţie vor fi soluţionate în termen de maximum 30 de zile de la data constatãrii acestora.
(5) Pentru activitatea desfãşuratã, membrii Consiliului de administraţie au dreptul la o indemnizaţie lunarã, stabilitã de Consiliul de administraţie, în limita a 20% din salariul de bazã al directorului general al SNSPMS.
(6) Preşedintele Consiliului de administraţie este ales prin vot secret, de cãtre membrii Consiliului de administraţie, în prima şedinţã legal constituitã.
(7) Membrii Consiliului de administraţie sunt cetãţeni români şi îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce derivã din aceastã calitate.
(8) Membrii Consiliului de administraţie nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care SNSPMS are relaţii contractuale sau alte interese concurente.
(9) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al Consiliului de administraţie cei care au suferit condamnãri penale şi cei care personal ori soţul sau soţia, copiii ori rudele de pânã la gradul al doilea inclusiv sunt în acelaşi timp patroni, asociaţi, directori sau deţin alte funcţii de conducere la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care SNSPMS se aflã în relaţii contractuale directe.
(10) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare parte componentã a Statutului SNSPMS.
(11) Consiliul de administraţie hotãrãşte în problemele privind activitatea SNSPMS, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt în competenţa altor organe.
(12) Membrii Consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(13) În primul trimestru al fiecãrui an, Consiliul de administraţie redacteazã un raport privind activitatea desfãşuratã în anul precedent şi programul propus pe anul curent, care vor fi prezentate pentru informare ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
ART. 11
(1) Conducerea executivã a SNSPMS este asistatã de Comitetul director.
(2) Comitetul director este coordonat de directorul general al SNSPMS, iar din componenţa sa mai fac parte directorul general adjunct şi ceilalţi directori din structura SNSPMS.
(3) Atribuţiile, responsabilitãţile şi competenţele Comitetului director sunt stabilite prin Statutul SNSPMS.
ART. 12
(1) Activitãţile de învãţãmânt şi cercetare-dezvoltare desfãşurate în cadrul SNSPMS vor fi coordonate de Consiliul ştiinţific şi pedagogic.
(2) Preşedintele Consiliului ştiinţific şi pedagogic este unul dintre reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii din Consiliul de administraţie al SNSPMS.
(3) Atribuţiile şi sarcinile, numãrul membrilor, condiţiile necesare pentru a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic, componenţa nominalã a acestuia, precum şi modul de organizare şi funcţionare vor fi stabilite prin Statutul Consiliului ştiinţific şi pedagogic, care va fi aprobat de Consiliul de administraţie al SNSPMS, în termen de 30 de zile de la constituirea acestuia.
ART. 13
(1) Conducerea executivã a SNSPMS este asiguratã de directorul general, care are calitatea de ordonator de credite.
(2) Directorul general este numit prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru o perioadã de 3 ani, în urma promovãrii concursului organizat de Consiliul de administraţie al SNSPMS. Pânã la organizarea concursului, pentru asigurarea continuitãţii activitãţilor de conducere curentã ale SNSPMS, directorul general este numit prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(3) Atribuţiile directorului general sunt stabilite prin Statutul SNSPMS.
(4) Persoana care participã la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general al SNSPMS trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) condiţii generale:
- sã aibã cetãţenie românã şi domiciliul în România;
- sã aibã capacitatea deplinã de exerciţiu;
- sã fie apt din punct de vedere medical;
- sã fie absolvent al Facultãţii de Medicinã;
- sã aibã grad profesional de medic primar;
- sã fie absolvent al unor cursuri organizate în domeniul managementului sanitar, cel puţin la nivel de master;
- sã aibã minimum 5 ani experienţã în domeniul de activitate al SNSPMS;
- sã prezinte referinţe profesionale relevante pentru domeniul de activitate;
b) condiţii specifice:
- sã aibã vechime de minimum 10 ani în funcţii de conducere sau de coordonare a serviciilor medicale;
- sã aibã participãri la programe/proiecte de cercetare-dezvoltare;
- sã cunoascã cel puţin o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã;
- sã cunoascã legislaţia specificã domeniilor de activitate ale SNSPMS;
- sã aibã participãri la conferinţe naţionale şi internaţionale în domeniul sãnãtãţii;
c) alte condiţii:
- sã nu aibã antecedente penale;
- sã nu fi fost sancţionat pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în materie fiscalã;
- sã nu deţinã pãrţi sociale sau acţiuni, atât persoana respectivã, cât şi rudele, soţia şi afinii acesteia pânã la gradul al doilea inclusiv, la o societate comercialã cu care SNSPMS este în relaţii contractuale.
(5) Publicarea şi afişarea anunţului, stabilirea comisiei de concurs şi a secretariatului acesteia, organizarea şi desfãşurarea concursului pentru funcţia de director general al SNSPMS sunt de competenţa Consiliului de administraţie.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare şi contractuale

ART. 14
(1) SNSPMS întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bilanţul contabil anual se avizeazã de Consiliul de administraţie al SNSPMS, se supune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii Publice, se transmite Ministerului Finanţelor Publice şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 15
(1) Veniturile şi cheltuielile SNSPMS se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar, asigurându-se corelarea cu contractele încheiate pentru perioada programatã.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobã de Ministerul Sãnãtãţii Publice.
ART. 16
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, potrivit legii.
(2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, având în vedere propunerile formulate de Consiliul de administraţie al SNSPMS.
ART. 17
(1) SNSPMS hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, în condiţiile legii.
(2) Execuţia investiţiilor prevãzute se realizeazã potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
(3) Contractele de credite mai mari de 50.000 lei, în vederea realizãrii de investiţii de natura celor prevãzute la alin. (1), se încheie cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 18
SNSPMS îşi va organiza auditul intern şi controlul financiar preventiv propriu în baza prevederilor legale în vigoare.
ART. 19
Finanţarea SNSPMS se realizeazã din venituri proprii, precum şi din donaţii, sponsorizãri şi din alte surse, potrivit prevederilor legale.
ART. 20
(1) Veniturile proprii se realizeazã pe baza contractelor încheiate cu persoane juridice sau, dupã caz, fizice.
(2) Potrivit prevederilor legale în vigoare, SNSPMS este autorizatã sã contracteze, în sistem direct, cu Ministerul Sãnãtãţii Publice activitãţile aferente programelor naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul acestui minister, precum şi activitãţi de monitorizare şi evaluare a serviciilor de sãnãtate pe bazã de contracte, încheiate în sistem direct, cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, care vor fi decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(3) Activitãţile de contractare prevãzute la alin. (2) se realizeazã prin negociere directã.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 21
Litigiile SNSPMS cu persoane fizice sau juridice, care nu au fost soluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti de drept comun, potrivit legii.
ART. 22
(1) Prezentul regulament se completeazã, dupã caz, cu dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor de învãţãmânt şi cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi, dupã caz, completãrile prezentului regulament se pot face, la propunerea Consiliului de administraţie al SNSPMS, prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016