Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 noiembrie 2000  de organizare si functionare a Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1 noiembrie 2000 de organizare si functionare a Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 676 din 19 decembrie 2000

CAP. I
Cadrul legislativ, obiective şi atribuţii

ART. 1
Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pieţei Produselor şi Serviciilor şi Protecţia Consumatorilor, denumit în continuare Comitetul interministerial, se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 449/2000 .
ART. 2
Comitetul interministerial este un organism fãrã personalitate juridicã ce funcţioneazã pe lângã Ministerul Industriei şi Comerţului şi îşi exercita atribuţiile în limitele competentelor stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 449/2000 .
ART. 3
În vederea asigurãrii unui cadru unitar şi coerent de desfãşurare a activitãţii de supraveghere a pieţei şi de protecţie a consumatorilor Comitetul interministerial are urmãtoarele obiective şi atribuţii:
a) analizeazã şi evalueaza sistemul actual de supraveghere şi control al pieţei din România;
b) studiazã sistemul de supraveghere şi control al pieţei din unele tari ale Uniunii Europene;
c) implementeaza, în baza analizelor, studiilor şi evaluãrilor efectuate, Sistemul naţional de supraveghere a pieţei produselor şi serviciilor, care sa rãspundã urmãtoarelor cerinţe:
- stabilirea responsabilitãţilor agenţilor economici;
- delimitarea clara a atribuţiilor organismelor de control abilitate;
- stabilirea metodelor şi tehnicilor de control;
- transparenta procedurilor şi siguranta mecanismelor de inspecţie şi control;
- perfecţionarea procedurilor de informare şi colaborare între instituţiile cu competenta în materie;
d) formuleazã, fundamenteazã şi propune ministrului industriei şi comerţului, precum şi preşedintelui Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor soluţii şi programe de imbunatatire şi implementare a cadrului legislativ şi institutional necesar.

CAP. 2
Componenta, reguli de organizare şi funcţionare

ART. 4
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 1 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 449/2000 Comitetul interministerial este alcãtuit din reprezentanţi ai Ministerului Industriei şi Comerţului, Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerului de Interne, Ministerului Finanţelor, Ministerului Funcţiei Publice, Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului Concurentei şi ai Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor România.
(2) Reprezentanţii instituţiilor în Comitetul interministerial sunt desemnaţi de cãtre conducãtorii acestora.
(3) Comitetul interministerial este condus de cãtre directorul general al Direcţiei generale comerţ interior din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului, în calitate de preşedinte, sau, în lipsa acestuia, de unul dintre vicepreşedinţi.
ART. 5
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale Comitetul interministerial se întruneşte ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a unuia dintre vicepreşedinţi. Data şi ordinea de zi a urmãtoarei reuniuni se pot stabili şi de comun acord la sfârşitul fiecãrei şedinţe a Comitetului interministerial.
(2) Reuniunile Comitetului interministerial se desfãşoarã la sediul Ministerului Industriei şi Comerţului în prezenta a minimum doua treimi din numãrul reprezentanţilor desemnaţi.
(3) Propunerile şi recomandãrile Comitetului interministerial se adopta cu majoritatea calificatã de voturi a reprezentanţilor prezenţi la şedinţa, prin hotãrâri.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului interministerial se adopta şi, dupã caz, se modifica sau se completeazã, prin votul a minimum doua treimi din numãrul reprezentanţilor desemnaţi.
(5) Modificarea sau completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comitetului interministerial se face la cererea preşedintelui, a unuia dintre vicepreşedinţi sau la cererea majoritãţii calificate a membrilor Comitetului interministerial.
(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare, modificat sau completat, va fi aprobat prin ordin al ministrului industriei şi comerţului în termen de 10 zile de la data adoptãrii lui şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
(1) Secretariatul Comitetului interministerial se asigura de Ministerul Industriei şi Comerţului, este coordonat de directorul Direcţiei protecţia consumatorului şi este format din 6 membri.
(2) În perioada dintre doua reuniuni secretariatul asigura legatura dintre membrii Comitetului interministerial şi schimburile de informaţii şi documente necesare pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.
(3) Secretarul urmãreşte efectuarea lucrãrilor de secretariat şi participa la reuniunile Comitetului interministerial.
(4) Componenta secretariatului este cuprinsã în anexa la prezentul regulament, membrii acestuia fiind numiţi prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.
(5) Membrii Comitetului interministerial sunt convocaţi nominal, în scris, cu minimum 7 zile înaintea fiecãrei reuniuni, comunicându-se locul, data şi ora convocãrii, precum şi ordinea de zi la care se anexeazã documentele de lucru necesare.
ART. 7
Pentru buna desfãşurare a activitãţii Comitetul interministerial poate organiza grupe de lucru cu experţi pe probleme, în funcţie de tematicile abordate, conduse de membrii acestuia.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 8
La reuniunile Comitetului interministerial pot participa în calitate de invitaţi reprezentanţi ai altor autoritãţi ale administraţiei publice, ai unor organizaţii şi asociaţii neguvernamentale reprezentative ale întreprinzãtorilor, producãtorilor şi consumatorilor, în funcţie de tematica abordata.
ART. 9
Dezbaterile şi hotãrârile din cadrul reuniunilor se consemneazã într-un registru de procese-verbale al Comitetului interministerial, fiecare proces-verbal fiind contrasemnat de reprezentanţii cu drept de vot prezenţi la şedinţa. Registrul de procese-verbale se va pãstra la secretariatul Comitetului interministerial.



ANEXA 1


(la regulament)


COMPONENTA
Secretariatului Comitetului interministerial


Ministerul Industriei şi Comerţului


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Calitatea reprezentantului
crt. Direcţia Funcţia în secretariat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Direcţia protecţia consumatorului director secretar, membru al
Comitetului
interministerial
2. Direcţia protecţia consumatorului şef serviciu membru
3. Direcţia practici comerciale şef serviciu membru
4. Direcţia practici comerciale consilier membru
5. Direcţia protecţia consumatorului referent membru
de
specialitate
6. Direcţia protecţia consumatorului referent membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016