Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 iulie 2008  de organizare si functionare al Directiei generale pentru dezvoltarea capacitatii administrative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1 iulie 2008 de organizare si functionare al Directiei generale pentru dezvoltarea capacitatii administrative

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 579 din 31 iulie 2008




┌──────────────┐
│ MINISTRU │
└──────────────┘
^ ┌- - - - - - - - -┐
│ |Direcţia Generalã|
v | Audit Intern |
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────└- - - - - - - - -┘──────────────┐
│ ┌ - - - - - - - -┐ ┌────────────────┐ │
│ | Comitet de |<- - - - - - - - - - ->│Secretar de Stat│ ^ │
│ | monitorizare | └────────────────┘ | │ ┌────────────┐
│ └ - - - - - - - -┘ ^ | │ ┌──>│ D.G.A.I. │
│ ^ │<- - - - - - - - - - - - - - - ->v │ │ └────────────┘
│ | v │ │ ┌────────────┐
│ | ┌────────────────┐ │ ├──>│ S.G. │
│ | │Director general│ │ │ └────────────┘
│ | └────────────────┘ │ │ ┌────────────┐
│ | ^<──────────────────> │ ├──>│ D.G.J. │
│ | │ ^ │ │ └────────────┘
│ | │ │ │ │ ┌────────────┐
│ | ┌───────────────┐ │ v │ ├──>│ D.G.F. │
│ | │ Unitatea de │ │ ┌────────────────────────┐ │ │ └────────────┘
│ | │ gestionare a │<──────────->│ │Director general adjunct│ │ │ ┌────────────┐
│ | │documentelor şi│ │ └────────────────────────┘ │ ├──>│ D.G.M.R.U. │
│ | │înregistrarilor│ │ ^ │ │ └────────────┘
│ | └───────────────┘ │ │ │ │ ┌────────────┐
│ | ┌───────────────┐ │ v │ ├──>│ D.G.A. │
│ | │ Unitatea de │<──────────->│ <────────────────────────-> │ │ └────────────┘
│ | │ evaluare │ │ ^ ^ │ │ ┌────────────┐
│ | └───────────────┘ │ │ │ │ ├──>│ D.P.F.B.L. │
│ | │ v v │ │ └────────────┘
│ | │ ┌─────────────────┐ ┌───────────────────────────┐ │ │ ┌────────────┐
│ | │ │ Compartimentul │ │Biroul management financiar│ │ ├──>│ D.G.R.I.P. │
│ | │ │control, nereguli│ └───────────────────────────┘ │ │ └────────────┘
│ | │ │ şi antifraudã │ ^ │ │ ┌────────────┐
│ | │ └─────────────────┘ │ │ ├──>│ D.G.M.L.A. │
│ | │ v │ │ └────────────┘
│ | │ <────────────────> │ │ ┌────────────┐
│ | │ ^ ^ │ ├──>│ U.P.P. │
│ | │ │ │ │ │ └────────────┘
│ | │ v v │ │ ┌────────────┐
│ | │ ┌───────────┐ ┌─────────────────┐ │ ├──>│ D.G.C.T.I. │
│ | │ │Unitatea de│ │Unitatea de plãţi│ │<────>│ └────────────┘
│ | │ │ validare │ │şi contabilitate │ │ │ ┌────────────┐
│ | │ └───────────┘ └─────────────────┘ │ ├──>│ D.I.D.L. │
│ | │ │ │ └────────────┘
│ | <────────────────->v<──────────────────────> │ │ ┌────────────┐
│ | ^ ^ │ ├──>│ D.C.R.P. │
│ | │ │ │ │ └────────────┘
│ | v v │ │ ┌────────────┐
│ | ┌──────────────────────┐ ┌──────────────┐ │ ├──>│ U.C.R.A.P. │
│ | │Serviciul strategie şi│ │ Direcţia │ │ │ └────────────┘
│ | │ coordonare program │ │ implementare │ │ │ ┌────────────┐
│ | └──────────────────────┘ └──────────────┘ │ ├──>│D.G.A.E.R.I.│
│ | ^ ^ │ │ └────────────┘
│ | │ │ │ │ ┌─────────────────┐
│ | v v │ │ │ Unitãţi şi │
│ | <──────────────-> <──────────────────────────> │ │ │ structuri │
│ | ^ ^ ^ ^ │ └──>│ subordonate din │
│ | │ │ │ │ │ │cadrul aparatului│
│ | v v v v │ │ central al MIRA │
│ | ┌─────────────┐ ┌───────────┐ ┌─────────────────────────┐ ┌───────────────────────┐ │ └─────────────────┘
│ v │Secretariatul│ │Unitatea de│ │ Unitatea de contractare │ │Unitatea de comunicare,│ │
│ <- - - >│ tehnic │ │coordonare │ │ şi monitorizare a │ │ SMIS şi IT │ │
│ │ Comitet de │ │şi sintezã │ │implementãrii proiectelor│ │ │ │
│ │Monitorizare │ │ │ └─────────────────────────┘ └───────────────────────┘ │
│ └─────────────┘ └───────────┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────┐
│Legendã │
│ <────-> Relaţii de subordonare │
│ <- - -> Relaţii de colaborare │
└────────────────────────────────┘





ANEXA 1 b)


──────────
la regulament
─────────────

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

DIAGRAMA DE RELAŢII EXTERNE
STEMA A DIRECŢIEI GENERALE PENTRU DEZVOLTAREA
CAPACITÃŢII ADMINISTRATIVE


Direcţia Generalã pentru Dezvoltarea Capacitãţii
Administrative







┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌─────────────────┐ │
│ │ C.E. │ │
│ ┌────────────────────┐ │ ┌─────────────┐ │ │
│ │ BENEFICIARI │ < - - - - >│ │Reprezentanţa│ │<- - - - - - - - - - - - - - - > │
│ │ ┌────────────────┐ │ ^ │ │ C.E. │ │ ^ │
│ │ │ MINISTERE │ │ | │ └─────────────┘ │ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | └─────────────────┘ v │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ┌───────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────────┐ │
│ │ │ AGENŢII │ │ | │ A.A. │ │A.N.R.M.A.P.│ │ M.E.F. │ │
│ │ └────────────────┘ │ | └───────────┘ └────────────┘ │ ┌────────────┐ │ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ^ ^ │ │ A.C.I.S. │ │ │
│ │ │ O.N.G. │ │ | │ │ │ └────────────┘ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | v v │ ┌────────────┐ │ │




│ │ │ UNIVERSITÃŢI │ │ | ^ │ └────────────┘ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | | │ ┌────────────┐ │ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | v │ │ A.N.A.F. │ │ │
│ │ │ S.G.G.-U.P.P. │ │ | ┌──────────────┐ │ └────────────┘ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | │ M.I.R.A. │ │ ┌────────────┐ │ ┌──────────────┐ │
│ │ ┌────────────────┐ │ v │ ┌──────────┐ │ │ │ U.C.V.A.P. │ │ │ Mass-media │ │
│ │ │ Autoritãţi │ │<- - - - - - - - >│ │D.G D.C.A.│ │<- - - - - - - - - - ->│ └────────────┘ │ └──────────────┘ │
│ │ │ ale A.P.L. │ │ ^ │ └──────────┘ │ ^ │ ┌────────────┐ │ ^ │
│ │ └────────────────┘ │ | └──────────────┘ | │ │U.C.R.B.U.E.│ │ | │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ^ | │ └────────────┘ │ | │
│ │ │ Structurile │ │ | │ | └────────────────┘ | │
│ │ │ asociative ale │ │ | v v<- - - - - - - - - - - - - - > │
│ │ │ autoritãţilor │ │ | + - - - - - - - - - - -+ │
│ │ │ administraţiei │ │ | ^ ^ │
│ │ │ publice locale │ │ | │ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | v v │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ┌───────────────┐ ┌──────────────────────────┐ │
│ │ │ Asociaţiile de │ │ | │Alte instituţii│ │ ┌──────────────────────┐ │ │
│ │ │ dezvoltare │ │ | │ şi autoritãţi │ │ │ AM POS DRU │ │ │
│ │ │inter-comunitarã│ │ | └───────────────┘ │ │ ┌──────────────────┐ │ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | │ │ │ ŞEF MISIUNE FSE │ │ │ │
│ └────────────────────┘ | │ │ └──────────────────┘ │ │ │
│ | │ └──────────────────────┘ │ │
│ | │ ┌───────────────┐ │ │
│ | │ │ AM POS CEE │ │ │
│ | │ └───────────────┘ │ │
│ | │ ┌───────────────┐ │ │
│ | │ │AM POS Regional│ │ │
│ | │ └───────────────┘ │ ┌─────────────────────────────────┐ │
│ | │ ┌──────────────────┐ │ │ Aparatul de Lucru al Guvernului │ │
│ | │ │ AM POS Transport │ │ │ ┌────────────────────────────┐ │ │
│ | │ └──────────────────┘ │ │ │Cancelaria Primului Ministru│ │ │
│ | │ ┌──────────────────┐ │ │ │ D.L.A.F. │ │ │
│ | │ │ AM POS Mediu │ │ │ └────────────────────────────┘ │ │
│ | │ └──────────────────┘ │ │ ┌────────────┐ │ │
│ | │ ┌──────────────────┐ │ │ │ D.A.E. │ │ │
│ | │ │ POAT │ │ │ └────────────┘ │ │
│ | │ └──────────────────┘ │ │ ┌───────────────────┐ │ │
│ | └──────────────────────────┘ │ │ C.D.R.U.F.S. │ │ │
│ v<- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - >│ └───────────────────┘ │ │
│ └─────────────────────────────────┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 2


───────
la regulament
─────────────

ORGANIGRAMA
Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative







┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌────────────────────────┐ │
│ │ DIRECTOR GENERAL │ │
│ └───────────┬────────────┘ │
│ ├────────────────────────┐ │
│ │ ┌───────┴────────┐ │
│ │ │Director general│ │
│ │ │ adjunct │ │
│ ┌──────────────────────┐ │ └───────┬────────┘ │
│ │Unitatea de gestionare│ │ │ │
│ │ a documentelor şi ├──┤ ┌──────────┴──────────┐ │
│ │ înregistrãrilor │ │ ┌───────────┴──────────┐ ┌────────┴────────┐ │
│ └──────────────────────┘ │ │Compartiment control, │ │Biroul management│ │
│ │ │nereguli şi antifraudã│ │ financiar │ │
│ │ └──────────────────────┘ └────────┬────────┘ │
│ │ ┌──────┴─────────┐ │
│ ┌───────────────┐ │ ┌─────┴─────┐ ┌────────┴────────┐ │
│ │ Unitatea de ├──┤ │Unitatea de│ │Unitatea de plãţi│ │
│ │ evaluare │ │ │ validare │ │şi contabilitate │ │
│ └───────────────┘ │ └───────────┘ └─────────────────┘ │
│ ┌─────────────────┴────────────────────┐ │
│ ┌──────────┴───────────┐ ┌───────────┴───────────┐ │
│ │Serviciul strategie şi│ │ Direcţia implementare │ │
│ │ coordonare program │ │ │ │
│ └──────────┬───────────┘ └───────────┬───────────┘ │
│ ┌────────┴─────────┐ ┌────┴───────────────┐ │
│ ┌──────────┴─────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌─────────────┴────────────┐ ┌─────┴─────┐ │
│ │Secretariatul tehnic│ │ Unitatea de │ │Unitatea de contractare şi│ │Unitatea de│ │
│ │ al Comitetului de │ │coordonare şi│ │ monitorizare a │ │comunicare,│ │
│ │ Monitorizare │ │ sintezã │ │implementãrii proiectelor │ │SMIS şi IT │ │
│ └────────────────────┘ └─────────────┘ └──────────────────────────┘ └───────────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 3


───────
la regulament
─────────────

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

FIŞA POSTULUI





┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Direcţia generalã pentru │ APROB. │
│ dezvoltarea capacitãţii │ MINISTRUL INTERNELOR ŞI REFORMEI │
│ administrative │ ADMINISTRATIVE │
└───────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
┌──────────────────┐
│ FIŞA POSTULUI │
│ Nr. ....... . │
└──────────────────┘



Denumirea postului: director general
Nivelul postului: funcţie publicã de conducere
Scopul principal al postului*1):
__________
*1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.

- îndeplinirea unor activitãţi specifice utilizarii fondurilor structurale;
- coordoneaza, îndruma şi verifica activitaţile desfaşurate de personalul din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitaţii administrative (DG DCA);
- îndeplineşte atribuţiile funcţionarului de securitate, conform anexei la fişa postului.
Identificarea funcţiei publice
Denumire: director general
Vechimea în specialitate necesarã*2): 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitarii funcţiei publice
___________
*2) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

Condiţii specifice privind ocuparea postului:
● Studii de specialitate: studii superioare de lunga durata, absolvite cu diplomã de licenţã
● Limbi strãine*3) (necesitate şi grad de cunoaştere): engleza - nivel avansat
_________
*3) Şi limba minoritãţilor naţionale, acolo unde este cazul.

● Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activitãţi complexe în continuã modificare;
- aptitudini deosebite de analizã şi sintezã şi de întocmire a rapoartelor;
- abilitãţi pentru susţinerea de prezentãri;
- capacitatea de a lucra atât în echipã, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplinã şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
● Competenţã managerialã:
- capacitatea de a coordona, organiza, conduce, de a controla, delega, în gestionarea resurselor umane, de a dezvolta abilitãţile personalului, abilitãţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
● Cerinţe specifice (de exemplu, cãlãtorii frecvente, delegãri):
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivã în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru cãlãtorii, delegãri în ţarã şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientã;
- cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare Microsoft Outlook.
Atribuţii*4) specifice gestionarii asistenţei financiare nerambursabile reprezentând 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
_________
*4) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

● coordoneazã eventualele modificãri aduse documentelor strategice pentru fundamentarea accesãrii fondurilor europene: Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" (PO DCA), precum şi Documentului-cadru de implementare (DCI);
● negociazã, în baza mandatului acordat, eventualele modificãri ale PO DCA cu reprezentanţii Comisiei Europene;
● urmãreşte identificarea şi pregãtirea listei de proiecte care vor fi incluse în Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative";
● coordoneazã elaborarea manualelor şi procedurilor necesare finanţãrii şi implementãrii proiectelor finanţate prin PO DCA din Fondul Social European;
● supervizeazã elaborarea rapoartelor anuale şi a raportului final privind implementarea tehnicã şi financiarã a programului;
● face parte din Comitetul de monitorizare al PO DCA şi participã la reuniunile subcomitetelor sectoriale de monitorizare;
● participã la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
● coordoneazã actualizarea documentelor strategice potrivit recomandãrilor venite ca urmare a rapoartelor de monitorizare şi evaluare;
● dispune identificarea mãsurilor ce trebuie întreprinse în vederea remedierii eventualelor nereguli constatate prin rapoartele de monitorizare şi evaluare;
● întreprinde mãsurile necesare în urma neregulilor raportate de cãtre ofiţerul de nereguli şi riscuri;
● aprobã raportul privind neregulile din cadrul direcţiei generale în vederea transmiterii acestuia la ACP;
● realizeazã sinteze şi raportãri solicitate de şefii ierarhici;
● coordoneaza, îndruma, verifica şi rãspunde de activitatea Unitãţii de evaluare, a ofiţerului de nereguli şi riscuri, a Direcţiei de implementare, a Serviciului de coordonare şi sintezã, a Biroului de management financiar şi a Unitãţii de control;
● analizeazã ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevãzute prin fişele posturilor, şi dispune mãsurile necesare.
Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:
● participã la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publicã şi conexe;
● disemineazã informaţii generale în domeniul administraţiei publice.
Limite de competenţã*5):
_________
*5) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

- îndeplinirea atribuţiilor prevãzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea departamentului, M.I.R.A.
Delegarea de atribuţii:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişã vor fi preluate de cãtre persoana desemnatã de şeful ierarhic superior, respectiv cãtre directorul general adjunct;
- în lipsa titularului postului, atribuţiile de funcţionar de securitate, conferite acestuia conform Ordinului ministrului de interne nr. S/353/2002 şi specificate în anexa la fişa postului, vor fi preluate de personalul desemnat sã îl reprezinte.
Sfera relaţionalã:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat faţã de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publicã;
- superior personalului din cadrul DG DCA;
b) relaţii funcţionale: cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul M.I.R.A.;
c) relaţii de control: îndrumã şi controleazã activitãţile personalului din cadrul DG DCA;
d) relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, M.I.R.A. în relaţia cu alte instituţii, autoritãţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale.
B. Extern:
a) cu autoritaţi şi instituţii publice: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, şi M.I.R.A.;
b) cu şeful de misiune desemnat pentru managementul Fondului Social European de la Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
c) în relaţie cu organizaţii internaţionale: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, M.I.R.A.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┐
│Întocmit de*6): │Luat la cunoştinţã │Avizat de*7): │
│ │de cãtre ocupantul │ │
│ │postului: │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│Nume şi prenume ..........│Nume şi prenume ..........│Nume şi prenume ........│
│Semnãtura ................│Semnãtura ................│Secretar de stat │
│Data întocmirii ..........│Data .....................│Semnãtura ..............│
│ │ │Data ...................│
└──────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┘


_________
*6) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*7) Se avizeazã de cãtre superiorul conducãtorului compartimentului.


ANEXA 4


───────
la regulament
─────────────

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE





┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Direcţia generalã pentru │ APROB. │
│ dezvoltarea capacitãţii │ │
│ administrative │ SECRETAR DE STAT │
└───────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘

┌──────────────────┐
│ FIŞA POSTULUI │
│ Nr. ....... . │
└──────────────────┘



Denumirea postului: director general adjunct
Nivelul postului: funcţie publicã de conducere
Scopul principal al postului*1):
_________
*1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.

- îndeplinirea unor activitãţi specifice gestionarii fondurilor structurale;
- asigurarea funcţionãrii şi utilizãrii sistemului de gestionare financiar-contabilã şi de control al operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA.
Identificarea funcţiei publice
Denumire: director general adjunct
Vechimea în specialitate necesarã*2): 5 ani în specialitatea studiilor
_________
*2) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

Condiţii specifice privind ocuparea postului:
● Studii de specialitate: studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã
● Limbi strãine*3) (necesitate şi grad de cunoaştere): engleza - nivel avansat
_________
*3) Şi limba minoritãţilor naţionale, acolo unde este cazul.

● Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activitãţi complexe în continuã modificare;
- aptitudini deosebite de analizã şi sintezã şi de întocmire a rapoartelor;
- abilitãţi pentru susţinerea de prezentãri;
- capacitatea de a lucra atât în echipã, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplinã şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
● Cerinţe specifice (de exemplu, cãlãtorii frecvente, delegãri):
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivã în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru cãlãtorii, delegãri în ţarã şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientã;
- cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare Microsoft Outlook.
Atribuţii*4) specifice gestionarii asistenţei financiare nerambursabile reprezentând 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
_________
*4) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

● coordoneazã, îndrumã şi verificã activitãţile desfãşurate de personalul din cadrul Compartimentului control, nereguli şi antifraudã şi Biroului de management financiar;
● asigurã funcţionarea şi gestionarea sistemului financiar-contabil şi de control al operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;
● gestioneazã derularea activitãţilor privind controlul la faţa locului al operaţiunilor desfãşurate de beneficiari;
● supervizeazã estimãrile privind creditele de angajament şi creditele bugetare;
● coordoneazã elaborarea manualelor şi procedurilor privind managementul financiar şi sistemul de control;
● analizeazã ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevãzute prin fişele posturilor, şi dispune mãsurile necesare;
● participã la semnarea contractelor de finanţare;
● realizeazã sinteze şi raportãri solicitate de şefii ierarhici;
● supervizeazã elaborarea rapoartelor periodice şi finale privind implementarea financiarã a programului;
● asigurã schimbul de informaţii privind aspectele financiare ale implementãrii programului cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;
● notificã conducerea Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative (DG DCA) cu privire la orice modificare de procedurã;
● efectueaza informari financiare cãtre ACP, Comisia Europeanã şi alte organe abilitate, la solicitarea acestora;
● îndeplineşte atribuţii în conformitate cu activitãţile de management financiar şi control solicitate de şefii ierarhici;
● propune soluţii pentru clarificarea aspectelor de naturã financiarã în ceea ce priveşte întreaga activitate a DG DCA.
Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:
● participã la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publicã şi conexe;
● disemineazã informaţii generale în domeniul administraţiei publice.
Limite de competenţã*5):
_________
*5) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

- îndeplinirea atribuţiilor prevãzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea direcţiei generale, departamentului, M.I.R.A.;
- în absenţa directorului general, asigurã conducerea DG DCA.
Delegarea de atribuţii:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişã vor fi preluate de persoana desemnatã de şeful ierarhic superior, respectiv de directorul direcţiei de implementare.
Sfera relaţionalã:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat nemijlocit faţã de directorul general al direcţiei generale;
- subordonat faţã de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publicã;
b) relaţii funcţionale: cu personalul DG DCA şi cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul M.I.R.A.;
c) relaţii de control: îndrumã şi controleazã activitãţile personalului din cadrul DG DCA;
d) relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, M.I.R.A. în relaţia cu alte instituţii naţionale
B. Extern:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, M.I.R.A.;
b) cu organizaţii internaţionale: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, M.I.R.A.


┌──────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┐
│Întocmit de*6): │Luat la cunoştinţã │Avizat de*7): │
│ │de cãtre ocupantul │ │
│ │postului: │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│Nume şi prenume ..........│Nume şi prenume ..........│Nume şi prenume ........│
│Director general │ │Director general │
│ │ │ │
│Semnãtura ................│Semnãtura ................│Semnãtura ..............│
│ │ │ │
│Data întocmirii ..........│Data .....................│Data ...................│
│ │ │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┘


__________
*6) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*7) Se avizeazã de cãtre superiorul conducãtorului compartimentului.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016