Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT DE SELECTIE din 19 decembrie 2008  a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in Programul national pentru cresterea eficientei energetice si utilizarea surselor regenerabile de energie in sectorul public, pentru anii 2009-2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT DE SELECTIE din 19 decembrie 2008 a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in Programul national pentru cresterea eficientei energetice si utilizarea surselor regenerabile de energie in sectorul public, pentru anii 2009-2010

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 6 din 6 ianuarie 2009

Introducere
Prezentul regulament de selecţie stabileşte condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã solicitanţii cofinanţãrii nerambursabile, precum şi proiectele de investiţii propuse de aceştia spre selecţie în cadrul Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010, denumit în continuare Programul naţional 2009-2010.
Culegerea şi prelucrarea datelor în vederea selecţiei se realizeazã de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei (ARCE), prin reprezentanţii sãi din filialele teritoriale, aceştia fiind împuterniciţi sã reprezinte conducerea ARCE în relaţia cu persoanele fizice şi juridice implicate în realizarea proiectelor de investiţii la nivel local.
ARCE executã selectarea proiectelor de investiţii ce vor fi incluse în Programul naţional 2009-2010, proces ce include douã etape de analizã tehnicã de specialitate:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate de cãtre solicitantul cofinanţãrii nerambursabile şi, respectiv, verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus;
b) selecţia propriu-zisã, prin determinarea prioritãţii proiectului de investiţii prin aplicarea criteriilor de selecţie.
Condiţiile de eligibilitate sunt obligatorii, în sensul cã neîndeplinirea acestora conduce la eliminarea proiectului de investiţii, fãrã dreptul de a mai participa la etapa de selecţie propriu-zisã.

CAP. I
Condiţii de eligibilitate referitoare la solicitantul cofinanţãrii nerambursabile

I.1. Solicitantul cofinanţãrii nerambursabile
Solicitantul cofinanţãrii nerambursabile în cadrul Programului naţional 2009-2010, denumit în continuare solicitant, este autoritatea administraţiei publice locale competentã care transmite la ARCE cererea de primire a acestui sprijin financiar, însoţitã de documentaţiile precizate conform prezentului regulament de selecţie.

I.2. Forma de proprietate
Solicitantul trebuie sã deţinã în proprietate sistemul de termoficare sau pãrţile acestuia, respectiv sistemele de iluminat public şi/sau clãdirile publice la care se referã proiectele de investiţii incluse în lista aprobatã în cadrul Programului naţional 2009-2010.
În situaţia în care exploatarea sistemului de termoficare, a sistemului de iluminat public sau a clãdirii publice face obiectul unui contract de concesiune, autoritatea publicã localã, având calitatea de solicitant al cofinanţãrii nerambursabile, trebuie sã fie parte contractantã în realizarea lucrãrilor de investiţii.

I.3. Responsabilul din partea solicitantului
Autoritatea publicã localã, având calitatea de solicitant în cadrul Programului naţional 2009-2010, va desemna un reprezentant, angajat în cadrul unui compartiment tehnic, economic sau financiar, cãruia i se încredinţeazã atribuţii corespunzãtoare privind urmãrirea lucrãrilor de investiţii şi întocmirea documentaţiilor aferente.

CAP. II
Condiţii de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus

II.1. Fundamentarea legislativã şi tehnicã a proiectului de investiţii propus
Proiectul de investiţii propus de solicitantul sprijinului financiar nerambursabil trebuie sã corespundã cu prevederile strategiei energetice locale, respectiv cu prevederile strategiei de asigurare a energiei termice în sistem centralizat cãtre populaţie (întocmitã în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate), dupã caz.

II.2. Condiţii de eligibilitate privind conţinutul studiului de fezabilitate
Justificarea soluţiei tehnico-economice adoptate în cadrul proiectului de investiţii se face în baza studiului de fezabilitate al proiectului, elaborat în concordanţã cu prevederile legislaţiei în vigoare pentru documentaţii de acest tip şi aprobat prin hotãrâre a consiliului local.
Hotãrârea consiliului local trebuie sã includã:
a) aprobarea studiului de fezabilitate, cu menţionarea titlului lucrãrii de investiţii, titlu care va rãmâne neschimbat pe întreaga duratã a executãrii lucrãrilor de implementare a proiectului în cadrul Programului naţional 2009-2010;
b) aprobarea valorii totale a proiectului de investiţii, cu precizarea valorii pentru construcţii-montaj, conform devizului general, ca parte componentã a studiului de fezabilitate, alcãtuit conform prevederilor legale în vigoare;
c) aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de investiţii, conform valorilor determinate în studiul de fezabilitate.
Studiul de fezabilitate trebuie sã includã capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în cadrul cãruia sã se determine prin calcul urmãtorii indicatori:
E(an) = economia de energie anualã obţinutã prin implementarea proiectului, exprimatã atât în unitãţi de mãsurã fizice (MWh/an, Gcal/an etc., dupã caz), unitãţi de mãsurã convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unitãţi de mãsurã financiare (lei/an);
V = durata de viaţã a principalelor echipamente achiziţionate şi instalate în cadrul proiectului, care conduc la creşterea eficienţei energetice, exprimatã în ani.
Echipamentele principale care asigurã creşterea eficienţei energetice în cadrul proiectului de investiţii sunt cele care necesitã resurse financiare de cofinanţare de la bugetul de stat în cea mai mare pondere şi/sau al cãror aport la economia de energie este cel mai mare. Se asimileazã în categoria de echipamente de creştere a eficienţei energetice urmãtoarele:
- ţeava preizolatã pentru lucrãrile de reabilitare şi modernizare a reţelelor termice, inclusiv fitingurile şi armãturile aferente;
- contoarele de energie termicã;
- ferestrele cu geam de tip termopan;
- materialul termoizolant utilizat la refacerea izolaţiilor termice ale anvelopei termice la cãdiri publice;
- elementele de instalaţii termice aferente sistemelor interioare de alimentare cu cãldurã şi apã caldã de consum la clãdirile publice;
E(tot) = economia de energie totalã obţinutã prin implementarea proiectului, calculatã prin produsul dintre economia de energie anualã Ean şi durata de viaţã V a principalelor echipamente achiziţionate şi instalate în cadrul proiectului, care conduc la creşterea eficienţei energetice; E(tot) se exprimã atât în unitãţi de mãsurã fizice (MWh/an, Gcal/an etc.), unitãţi de mãsurã convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unitãţi de mãsurã financiare (lei/an);
I(sp) = investiţia specificã aferentã economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului, calculatã ca raport între valoarea totalã actualizatã a cheltuielilor aferente proiectului de investiţii şi valoarea economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului; I(sp) exprimatã în lei/tep;
D(re) = durata de recuperare a investiţiei prin economia de energie totalã realizatã, calculatã prin raportarea valorii totale actualizate a proiectului de investiţii la valoarea financiarã a economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului; D(re) exprimatã în ani;
D(i) = durata de implementare a lucrãrilor de investiţii, cu începere de la lansarea execuţiei lucrãrilor pânã la punerea în funcţiune finalã a obiectivului; D(i) exprimatã în luni calendaristice.
În cazul proiectelor de utilizare a resurselor regenerabile de energie, în capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii trebuie incluse suplimentar estimãri pentru urmãtorii indicatori:
Q(rre) = cantitatea anualã de energie primarã utilizatã din resursã regenerabilã de energie, exprimatã atât în unitãţi de mãsurã fizice (Gcal/an, tone/an, mii Nmc/an etc., dupã caz), cât şi în unitãţi de mãsurã convenţionale (tep/an);
E(rre) = cantitatea anualã de combustibil clasic substituit (gaze naturale, combustibili lichizi sau cãrbune, dupã caz), prin utilizarea resursei regenerabile de energie, exprimate în unitãţi de mãsurã fizice (tone/an, mii Nmc/an) şi în unitãţi convenţionale (tep/an).

II.3. Condiţii de eligibilitate privind durata de implementare a proiectului
Proiectul de investiţii poate fi:
a) proiect nou, pentru care nu s-au efectuat cheltuieli pânã la data de 31 decembrie 2008, respectiv 31 decembrie 2009;
b) proiect în continuare, cu lucrãri executate şi raportate fizic şi valoric pânã la data de 31 decembrie 2008, respectiv 31 decembrie 2009.
Durata de implementare a proiectului de investiţii nu trebuie sã depãşeascã 5 ani, în condiţii de execuţie fãrã întrerupere a lucrãrilor de investiţii.

II.4. Condiţii de eligibilitate privind valoarea financiarã a cofinanţãrii
Acordarea sprijinului financiar nerambursabil pentru proiectul de investiţii se face cu limitarea superioarã şi inferioarã a valorii financiare de cofinanţare, pentru a se evita:
a) consumarea în procent mai mare de 10% a resurselor financiare disponibile anual în cadrul Programului naţional 2009-2010 de cãtre un proiect;
b) consumarea unor fonduri reprezentând sub 1% din resursele financiare disponibile anual în cadrul Programului naţional 2009-2010 de cãtre un proiect.

II.5. Condiţii de eligibilitate privind existenţa resurselor financiare proprii şi a celor atrase
Solicitantul sprijinului financiar nerambursabil în cadrul Programului naţional 2009-2010 trebuie sã asigure continuitatea implementãrii proiectului şi sã participe la finanţarea acestuia.
Valoarea totalã a resurselor financiare declarate de solicitant ca program de cheltuieli de investiţii aferente obiectivului de investiţii respectiv se obţine prin însumarea fondurilor din surse proprii şi surse atrase, posibil de utilizat în anul 2009, respectiv în anul 2010, conform sumelor alocate.
Cuantumul procentual al cofinanţãrii de la bugetul de stat a unui proiect de investiţii selectat în cadrul Programului naţional 2009-2010 este stabilit conform prevederilor din subcap. IV.2.
Sprijinul financiar nerambursabil va fi acordat, conform legislaţiei în vigoare, numai pentru acoperirea unor cheltuieli pentru achiziţia de echipamente, nu şi a celor aferente lucrãrilor de construcţii-montaj pentru realizarea investiţiei.
În cazul în care lucrãrile de investiţii nu se încheie în anul 2009, respectiv în anul 2010, trebuie ca etapa de execuţie aferentã acestui an sã cuprindã rezultate ce pot fi clar identificate şi a cãror implementare nu depinde de realizarea altor etape ulterioare.

CAP. III
Modul de selecţie a proiectelor

Pentru implementarea Programului naţional 2009-2010, cu respectarea prevederilor cuprinse în cadrul prezentului regulament de selecţie, proiectele propuse de solicitanţii fondurilor de cofinanţare sunt analizate de ARCE, pentru verificarea condiţiilor de eligibilitate, iar pentru proiectele eligibile, pentru selecţia propriu-zisã prin evaluarea prioritãţii pe baza indicatorilor de eficienţã energeticã.

III.1. Verificarea condiţiilor de eligibilitate
Condiţiile de eligibilitate ce trebuie îndeplinite de solicitanţii sprijinului financiar nerambursabil pentru ca proiectele de investiţii propuse sã intre în procesul de selecţie sunt:
a) transmiterea la ARCE, în format complet şi înainte de expirarea termenului, a urmãtoarelor documente:
a1. Cerere pentru acordarea sprijinului financiar nerambursabil în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie.
Cererea trebuie însoţitã de un tabel întocmit conform machetei din anexa care face parte integrantã din prezentul regulament de selecţie, cu titlul "Solicitare de selectare în cadrul Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010". Atât cererea, cât şi anexa trebuie semnate (cu precizarea în clar a numelui şi prenumelui) şi ştampilate de elaborator (conducerea operatorului utilitãţii publice din subordinea consiliului local, dupã caz) şi avizate de autoritatea administraţiei publice locale competentã;
a2. declaraţia solicitantului, privind volumul şi natura oricãrei alocaţii nerambursabile primite de la data începerii lucrãrilor de investiţii şi/sau pe care urmeazã sã o primeascã în cursul anului 2009, respectiv 2010, dupã caz;
a3. copie de pe studiul de fezabilitate aprobat, elaborat conform legislaţiei în vigoare;
a4. capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în completare la studiul de fezabilitate;
a5. copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a studiului de fezabilitate;
a6. copie de pe strategia energeticã localã;
a7. copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a strategiei energetice locale;
a8. copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a bugetului local pe anul 2009, respectiv 2009 şi/sau 2010, dupã caz, însoţitã de anexa cuprinzând detalierea cheltuielilor aprobate pentru executarea proiectului de investiţii propus spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2009-2010;
a9. copii de pe documentele doveditoare (acte normative, contracte etc.), însoţite de o scrisoare oficialã, prin care se precizeazã programul de cofinanţare pentru executarea lucrãrilor de investiţii, defalcat pe surse de cofinanţare şi pe sumele cu care contribuie acestea, exprimate în valori financiare (lei), precum şi în procente. Aceste documente trebuie transmise la ARCE în cazul în care proiectul de investiţii este cofinanţat din alte surse interne sau externe,
a10. copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a actualizãrii valorii totale a investiţiei, dupã caz;
a11. copie de pe memoriul tehnic de modificare a soluţiei tehnice, întocmit de proiectant, dupã caz, cu includerea recalculãrii indicatorilor tehnico-economici şi a recalculãrii eficienţei energetice, precum şi hotãrârea consiliului local de aprobare, în copie;
b) durata de implementare a proiectului sã nu depãşeascã 5 ani;
c) valoarea financiarã totalã a cofinanţãrii solicitate pentru un proiect de investiţii sã se încadreze în intervalul 1-10% din totalul fondurilor disponibile pentru Programul naţional 2009-2010.

III.2. Selecţia propriu-zisã
Selecţia propriu-zisã se executã de ARCE pentru stabilirea proiectelor de investiţii care intrã în Lista cu proiectele selectate, în limita sumei totale alocate în cadrul Programului naţional 2009-2010, conform prevederilor legale.
Vor avea prioritate în cadrul selecţiei proiectele de investiţii care obţin un punctaj de evaluare mai mare, pe baza urmãtoarelor criterii:
a) realizeazã o economie de energie anualã mai mare;
b) realizeazã o economie totalã de energie mai mare;
c) realizeazã o investiţie specificã aferentã economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului, mai micã;
d) realizeazã o duratã de recuperare a investiţiei prin economia de energie totalã realizatã, mai micã;
e) realizeazã o duratã de implementare a lucrãrilor de investiţii, mai micã;
f) utilizeazã o cantitate anualã de energie primarã din resursã regenerabilã de energie, mai mare;
g) substituie o cantitate anualã de combustibil clasic, mai mare.
Pentru fiecare dintre cele 7 criterii enunţate se executã urmãtoarele etape de evaluare:
1 - se sorteazã proiectele dupã valorile realizate, astfel:
- în ordine crescãtoare - pentru criteriile menţionate la lit. c), d) şi e);
- în ordine descrescãtoare - pentru criteriile menţionate la lit.a), b), f) şi g);
2 - se acordã punctajul maxim, de n puncte, proiectului aflat pe primul loc în ordinea sortãrii, unde n este numãrul total de proiecte declarate eligibile de cãtre ARCE, în urma analizãrii documentelor transmise de solicitanţi, conform prevederilor subcap. III.1;
3 - se acordã un punctaj descrescãtor, din unitate în unitate, în ordinea sortãrii, de la numãrul n pânã la numãrul 1, care se acordã ultimului proiect din lista de sortare;
4 - în cazul în care douã sau mai multe proiecte au valori egale pentru un anumit criteriu, punctajul obţinut va fi egal cu valoarea cea mai micã a intervalului de clasare în cadrul listei de sortare a acelor proiecte (celelalte numere din interval nu se acordã pentru respectivul criteriu).
Proiectele care nu conduc la utilizarea resurselor regenerabile de energie obţin zero puncte pentru criteriile de evaluare descrise la lit. f) şi g).
Punctajul final al fiecãrui proiect se obţine prin însumarea celor 7 punctaje obţinute.
În cazul în care, prin sondaj şi calcule de verificare, se dovedeşte faptul cã valorile declarate pentru anumiţi indicatori sunt eronate, punctajele aferente acestor criterii se modificã de cãtre ARCE, conform valorii corecte a indicatorilor respectivi, iar punctajul obţinut va fi cel corespunzãtor valorilor de calcul corectate de cãtre ARCE.
În cazul în care o parte din criteriile de evaluare nu sunt declarate de cãtre solicitant, punctajul obţinut la evaluarea de cãtre ARCE a acestora este egal cu zero puncte.

CAP. IV
Dispoziţii finale

IV.1. Termenul-limitã de transmitere a documentaţiilor la ARCE
Înregistrarea primirii cererilor de cofinanţare a proiectelor de investiţii şi desfãşurarea procesului de selecţie se fac în cadrul ARCE, prin secretariat, respectiv în cadrul Direcţiei autorizãri.
Documentele necesare pentru procesul de selecţie se transmit pânã la data de 15 februarie 2009, pentru anul 2009, şi pânã la data de 15 februarie 2010, pentru anul 2010. Documentele care se transmit în completare, dupã termenul-limitã de transmitere, nu vor fi luate în considerare în procesul de selecţie şi nu pot face obiectul unei contestaţii.

IV.2. Termenul de aprobare a listei finale cu proiectele selectate
Etapa I - Verificarea eligibilitãţii şi selecţia proiectelor
ARCE verificã documentele transmise de solicitanţi şi stabileşte proiectele care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate conform prevederilor prezentului regulament de selecţie. Proiectele eligibile sunt supuse procesului de selecţie conform prevederilor subcap. III. 2.
Lista cu proiectele selectate şi lista cu proiectele respinse se publicã pe pagina de internet www.arceonline.ro, în termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevãzut la subcap. IV.1.
Etapa II - Rezolvarea contestaţiilor
Contestaţia privind neincluderea unui proiect spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2009-2010 se transmite la ARCE de cãtre solicitant, în termen de 3 zile de la data afişãrii listei cu proiectele respinse pe pagina de internet a ARCE(www.arceonline.ro).
În scopul analizãrii contestaţiilor se constituie Comisia de soluţionare a contestaţiilor, alcãtuitã din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai ARCE. Componenţa acestei comisii se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor, prin reanalizarea în cadrul comisiei a datelor cuprinse în documentaţiile primite pânã la data precizatã la subcap. IV.1.
Rezultatele contestaţiilor se publicã pe site-ul ARCE şi se comunicã în scris contestatarilor.
Solicitanţii cofinanţãrii nerambursabile pot ataca în faţa instanţei judecãtoreşti actele duse la îndeplinire în aplicarea prezentului regulament de selecţie, în conformitate cu prevederile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Lista finalã a proiectelor selectate se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publicã pe pagina de internet a ARCE (www.arceonline.ro).

IV.3. Condiţii de redistribuire a unor sume alocate, respectiv de repetare a selecţiei
a) Redistribuirea unor sume alocate
În cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu acceseazã sumele prevãzute pentru cofinanţare, iar totalul sumelor neaccesate nu depãşeşte procentul de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2009-2010 pânã la data de 30 septembrie a fiecãrui an din acest interval, ARCE propune conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor realocarea acestor sume pentru proiecte deja selectate, ai cãror beneficiari transmit pânã la data de 15 octombrie solicitãri de majorare a cuantumului de cofinanţare, cu respectarea limitelor stabilite conform prevederilor prezentului regulament de selecţie.
Ordinea în care se vor aloca aceste fonduri disponibilizate este guvernatã de principiul "Primul venit, primul servit", în baza datei de înregistrare a solicitãrii la sediul ARCE.
Informaţiile referitoare la realocarea unei sume în cadrul Programului naţional 2009-2010 se fac publice de cãtre ARCE pe pagina sa de internet (www.arceonline.ro), pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an din acest interval.
Lista proiectelor selectate cu redistribuirea sumelor alocate se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publicã pe pagina de internet a ARCE (www.arceonline.ro).
b) Repetarea selecţiei pentru proiecte de investiţii suplimentare
Solicitanţii care transmit documentaţiile dupã termenul prevãzut la subcap. IV.1 au dreptul de a primi acest sprijin financiar numai cu condiţia sã aparã disponibilizarea unei sume mai mari de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2009-2010, în cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu acceseazã sumele prevãzute pentru cofinanţare şi/sau în cazul în care suma totalã alocatã pentru implementarea Programului naţional 2009-2010 este majoratã prin rectificarea legii bugetului de stat. Ambele situaţii se vor face publice, dupã caz, de cãtre ARCE, prin intermediul paginii sale de internet (www.arceonline.ro), pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an din acest interval.
Modificãrile asupra listei iniţiale se fac numai în baza solicitãrilor oficiale, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate conform prezentului regulament de selecţie. Documentele necesare trebuie transmise de cãtre solicitanţi pânã la data de 15 octombrie a fiecãrui an din intervalul 2009-2010.
În cazurile menţionate, ARCE executã analiza de eligibilitate a proiectelor suplimentare, care sunt supuse apoi procesului de selecţie pe baza indicatorilor de eficienţã energeticã şi în limita sumei de 32,9 milioane lei pentru anul 2009, respectiv 40 milioane lei pentru anul 2010. Data-limitã de alcãtuire a noii liste de selecţie este 31 octombrie a fiecãrui an din acest interval.
Lista proiectelor selectate în limita sumei alocate anual pentru Programul naţional 2009-2010 se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publicã pe pagina sa de internet (www.arceonline.ro).

IV.4. Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru finanţare
În cazul în care, prin monitorizarea realizãrii investiţiei şi a efectelor acesteia de cãtre ARCE, în calitate de autoritate competentã de implementare a Programului naţional 2009-2010, se constatã nereguli cu încãlcarea prevederilor cap. IV "Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de investiţii în cadrul Programului naţional 2009-2010", cuprins în Programul naţional, ARCE va sesiza Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru imputarea sumelor alocate, în vederea restituirii acestora.


ANEXĂ
la regulamentul de selecţie

(Antetul solicitantului)

SOLICITARE DE SELECŢIE
în cadrul Programului naţional pentru creşterea
eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie
în sectorul public, în anii 2009-2010





┌───────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Titlul obiectiv de investiţii, conform │ │
│studiului de fezabilitate │ │
├───────────────────────────────────────────┴──────────────────────┬─────────┤
│Tip cheltuieli: A - obiectiv în continuare; B - obiectiv nou │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┼─────────┤
│Total cofinanţare de la bugetul de stat prin intermediul│[mii lei]│ │
│ARCE, obţinutã pentru obiectivul de investiţii în anii │ │ │
│2006 şi 2007 │ │ │
├───────────────┬──────────────────────────┬─────────────┴─────────┴─────────┤
│BENEFICIAR: │Consiliul Local: │ │
├───────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Unitatea în subordinea CL:│ │
└───────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│A. DATE GENERALE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.1. Date geografice: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.1.1. Judeţ/Sector: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.1.2. Municipiu/Oraş/Comunã: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.1.3. Amplasament: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.2. Date de promovare a studiului de fezabilitate: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.2.1. Numãrul şi data aprobãrii HG/HCJ/HCL: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.2.2. Modificãri aprobate prin HG/HCJ/HCL: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│B. DATE DIN INDICATORII TEHNICO - ECONOMICI APROBAŢI ŞI DIN DOCUMENTELE DE │
│DESCHIDERE A FINANŢĂRII │
├────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┤
│B.1. Valoarea totalã a obiectivului, conform │[mii lei]│ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Devizului general din studiul de fezabilitate, aprobat │ │ │
│la data: │ [z/l/a] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│B.2. Capacitãţi aprobate (exprimate în unitãţi fizice) -│ │ │
│dupã caz: │ [u.m.] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│a) │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│b) │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│B.3. Durata de realizare conform studiului de │ [luni] │ │
│fezabilitate: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│B.4. Valoarea totalã actualizatã a investiţiei*), │[mii lei]│ │
│conform │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Devizului general reactualizat la data: │ [z/l/a] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Documentul de aprobare a actualizãrii (HCL nr. .../data │ │ │
│...): │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Cursul valutar al Bãncii Naţionale a României la data │ [lei/ │ │
│actualizãrii: │ euro] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Cursul valutar al Bãncii Naţionale a României la data │[lei/USD]│ │
│actualizãrii: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│B.5. Durata de realizare contractatã: │ [luni] │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┐
│C. DATE PRIVIND DERULAREA LUCRĂRILOR │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│C.1. Data începerii lucrãrilor de investiţii: │[lunã/an]│ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│C.2. Data programatã a punerii în funcţiune: │[lunã/an]│ │
├─────────────────────────────────────────────┬──────────┼─────────┼─────────┤
│C.3. Valoarea totalã multianualã decontatã │31.12.2008│[mii lei]│ │
│pânã la: │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────┴──────────┼─────────┼─────────┤
│din care, total de la bugetul de stat**) prin ARCE: │[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┬──────────┼─────────┼─────────┤
│C.4. Valoarea totalã decontatã în anul │ 2008 │[mii lei]│ │
│anterior celui pentru care se întocmeşte fişa│ │ │ │
│obiectivului de investiţii: │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────┴──────────┼─────────┼─────────┤
│din care, total de la bugetul de stat**) prin ARCE: │[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┬──────────┼─────────┼─────────┤
│C.5. Valoarea totalã rãmasã de executat la: │31.12.2008│[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┴──────────┴─────────┴─────────┤
│C.6. Eşalonarea valorii rãmase de executat: │
├─────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬─────────┤
│C.6.1. Program pe anul: │ 2009 │[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│C.6.2. Propunere pe anul: │ 2010 │[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│C.6.3. Estimare pe anul: │ 2011 │[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│C.6.4. Estimare pe anul: │ 2012 │[mii lei]│ │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│C.6.5. Estimare pe anul: │ 2013 │[mii lei]│ │
└─────────────────────────────────────────────┴──────────┴─────────┴─────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│D. DATE PRIVIND SURSELE DE FINANŢARE A INVESTIŢIEI ŞI EFICIENŢA ENERGETICĂ │
│ESTIMATĂ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

[mii lei]
┌────┬────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Surse │Valoa- │ din care: │
│crt.│ de finanţare │rea ├──────┬───────┬───────┬───────┬───────┬───────┤
│ │ │totalã │Valoa-│Program│Propu- │Esti- │Esti- │Esti- │
│ │ │actua- │rea │ 2009 │nere │mare │mare │mare │
│ │ │lizatã │decon-│ │2010 │2011 │2012 │2013 │
│ │ │a │tatã │ │ │ │ │ │
│ │ │inves- │pânã │ │ │ │ │ │
│ │ │tiţiei │la 31 │ │ │ │ │ │
│ │ │SIGMA │decem-│ │ │ │ │ │
│ │ │(col. 3│brie │ │ │ │ │ │
│ │ │...8) │2008 │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ │ │ │(C.3) │(C.6.1)│(C.6.2)│(C.6.3)│(C.6.4)│(C.6.5)│
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ │Total surse de finanţare a │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
│ │investiţiei │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 1.│Surse proprii │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 2.│Credite interne │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 3.│Credite externe │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 4.│Transferuri de la bugetul de│ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
│ │stat pentru eficienţã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │energeticã │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 5.│Buget de stat │ 0 │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│ 6.│Alte surse │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
└────┴────────────────────────────┴───────┴──────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┘
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
│ │Eficienţa energeticã estimatã a proiectului dupã punerea în │ [tep] │ │
│ │funcţiune finalã │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┘


*) Dacã la deschiderea finanţãrii pe anul în curs valoarea totalã contractatã diferã de
valoarea totalã stabilitã conform Devizului general din studiul de fezabilitate, prin
actualizare sau prin contractare parţialã, acest lucru se va menţiona în prezenta notã.
**) Aceastã valoare se referã la suma totalã de cofinanţare de la bugetul de stat,
obţinutã prin intermediul Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei.

Denumirea solicitantului:

Consiliul Local ...
Primar,
................................................
(prenume, nume în clar + semnãtura + ştampila)

Denumirea operatorului utilitãţii publice din subordinea consiliului local:

Director general, Director tehnic, Director economic,
............................ ............................ ............................
(prenume, nume în (prenume, nume în (prenume, nume în
clar + semnãtura + ştampila) clar + semnãtura + ştampila) clar + semnãtura + ştampila)




NOTĂ:
Fişa pentru anul 2010 se va actualiza prin renumerotarea anilor, prin adãugarea câte unui an la fiecare dintre rubricile cuprinse în tabele.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016