Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 8 noiembrie 2005  privind organizarea si functionarea centrelor judetene/al municipiului Bucuresti si a cabinetelor de asistenta psihopedagogica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 8 noiembrie 2005 privind organizarea si functionarea centrelor judetene/al municipiului Bucuresti si a cabinetelor de asistenta psihopedagogica

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.158 din 21 decembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrele de asistenţã psihopedagogicã, denumite în continuare centre judeţene de asistenţã psihopedagogicã - CJAP, respectiv Centrul Municipal de Asistenţã Psihopedagogicã - CMAP, sunt unitãţi conexe ale învãţãmântului preuniversitar, care funcţioneazã în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, în baza <>art. 49 alin. (1) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi sunt coordonate, monitorizate şi evaluate de centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(2) Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã funcţioneazã în unitãţi de învãţãmânt preuniversitar şi asigurã asistenţa psihopedagogicã unui numãr de 800 de elevi sau de 400 de preşcolari.
(3) Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã funcţioneazã în unitãţile de învãţãmânt la care sunt înmatriculaţi cel puţin 800 de elevi. În unitãţile de învãţãmânt cu mai puţin de 800 de elevi vor funcţiona cabinete interşcolare arondate unui cabinet de asistenţã psihopedagogicã, în funcţie de resursele umane calificate şi de dotãrile materiale specifice.
(4) Se pot înfiinţa cabinete interşcolare de asistenţã psihopedagogicã pentru un numãr minim de 400 de preşcolari. Unui cabinet interşcolar i se pot aronda şi unitãţi de învãţãmânt preşcolar.
ART. 2
(1) CJAP/CMAP sunt instituţii subordonate organizatoric inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, iar din punct de vedere metodologic, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Activitãţile cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã sunt coordonate de CJAP/CMAP.
(3) De activitatea CJAP/CMAP rãspund coordonatorul CJAP/CMAP şi directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(4) Finanţarea centrelor judeţene şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã se realizeazã din bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale municipiului Bucureşti, prin intermediul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(5) CJAP/CMAP prezintã, la cererea directorului centrului judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, rapoarte periodice privind activitatea proprie.
ART. 3
(1) CJAP/CMAP organizeazã acţiuni de cunoaştere şi consiliere psihopedagogicã a preşcolarilor/ elevilor, realizate individual şi colectiv, acţiuni cu pãrinţii prin consultaţii individuale şi colective, precum şi acţiuni de colaborare cu comunitãţile locale, în scopul orientãrii şcolare şi profesionale, orientãrii carierei elevilor, prin informare, documentare, consiliere, acestea fiind monitorizate şi evaluate periodic de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi de inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB).
(2) Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã din unitãţile de învãţãmânt asigurã în permanenţã informarea, cunoaşterea şi consilierea psihopedagogicã a preşcolarilor/ elevilor, prin consultaţii individuale şi colective, acţiuni de îndrumare a pãrinţilor şi de colaborare cu comunitãţile locale, în scopul orientãrii şcolare, profesionale şi a carierei elevilor.
ART. 4
ISJ/ISMB asigurã, prin intermediul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, tuturor centrelor şi cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã spaţii şi dotãri corespunzãtoare, în cabinete sau laboratoare, destinate exclusiv desfãşurãrii activitãţilor de cunoaştere şi consiliere psihopedagogicã a preşcolarilor/elevilor, în cadrul unitãţilor de învãţãmânt.
ART. 5
CJAP/CMAP colaboreazã în cadrul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã cu unitãţi şi instituţii de învãţãmânt, cu direcţiile judeţene pentru protecţia copilului, cu agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesionalã, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu inspectoratul judeţean de poliţie (Compartimentul prevenire), precum şi cu alte persoane juridice care au atribuţii în domeniul educaţiei.
ART. 6
Activitatea CJAP/CMAP nu se subordoneazã doctrinelor promovate de partide sau formaţiuni politice. În spaţiile aparţinând CJAP/CMAP sunt interzise:
a) funcţionarea partidelor sau formaţiunilor politice;
b) desfãşurarea activitãţii de organizare şi propagandã politicã;
c) prozelitismul religios;
d) activitãţile care încalcã normele generale de moralitate.

CAP. II
Organizarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

ART. 7
Orientarea şcolarã şi profesionalã, precum şi alte activitãţi desfãşurate în CJAP/CMAP şi în cabinetele de asistenţã psihopedagogicã se realizeazã prin: intervenţie (asistenţã) psihologicã, metode psihopedagogice şi de consiliere în carierã.
ART. 8
(1) Categoriile de personal care funcţioneazã în cadrul CJAP/CMAP sunt:
a) personal de conducere;
b) personal didactic;
c) personal didactic auxiliar.
(2) Personalul de conducere - coordonatorul CJAP/CMAP, asimilat funcţiei de director de unitate de învãţãmânt, prevãzutã la <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, poate fi profesor cu specializarea în pedagogie, psihopedagogie, psihologie, sociologie, pedagogie socialã, psihosociologie, psihopedagogie specialã sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultãţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevãzut de <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având cel puţin gradul didactic II şi o vechime de minimum 5 ani în activitatea de asistenţã psihopedagogicã.
(3) Ocuparea funcţiei de coordonator al CJAP/CMAP se face prin concurs organizat de ISJ, conform metodologiilor elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director-adjunct din unitãţile de învãţãmânt.
(4) Coordonatorul CJAP/CMAP este degrevat parţial de norma didacticã a personalului didactic din CJAP/CMAP, având obligaţia de a preda efectiv între 2 şi 4 ore sãptãmânal în specialitatea înscrisã pe diplomã, conform dispoziţiilor <>art. 46 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Salarizarea coordonatorului se face conform dispoziţiilor <>art. 51 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
În cadrul CJAP/CMAP funcţiile didactice sunt: profesor pedagog, profesor psihopedagog, profesor psiholog, profesor sociolog, profesor pedagog social, profesor psihosociolog, profesor de psihopedagogie specialã sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultãţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978 - 1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevãzut de <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
În cadrul CJAP/CMAP funcţiile didactice auxiliare sunt: asistent social, laborant, informatician, secretar, în conformitate cu prevederile <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
Structura organizatoricã, statul de funcţii şi numãrul de personal didactic şi didactic auxiliar din structura CJAP/CMAP sunt aprobate anual prin intermediul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea ISJ/ISMB.
ART. 12
Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã au prevãzut în statul de funcţii un post de profesor, având una dintre specializãrile: pedagogie, psihopedagogie, psihologie, sociologie, pedagogie socialã, psihosociologie, psihopedagogie specialã sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultãţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevãzut de <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Încadrarea CJAP/CMAP, precum şi a cabinetelor şcolare şi interşcolare de asistenţã psihopedagogicã cu personal didactic şi didactic auxiliar se face pe bazã de concurs, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1), (2), (3) şi ale <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor din Metodologia de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.

CAP. III
Funcţionarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

SECŢIUNEA 1
Stabilirea normei didactice

ART. 14
(1) Norma didacticã a personalului didactic din CJAP/CMAP se stabileşte potrivit prevederilor <>art. 43 lit. e) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 103/1998 privind modificarea structurii normei didactice în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 109/1999 .
(2) Norma didacticã a personalului didactic din CJAP/CMAP cuprinde un numãr de 40 de ore/sãptãmânã, repartizate astfel:
a) 18 ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de asistenţã psihopedagogicã, desfãşurate individual şi colectiv cu preşcolarii/elevii, consiliere, examinare, preorientare, orientare, reorientare şcolarã şi profesionalã, activitãţi de consiliere a pãrinţilor, cadrelor didactice, participare la şedinţe cu pãrinţii, la comisiile metodice şi consiliile pedagogice cu tematicã specificã, centralizarea datelor pentru elaborarea materialelor informative pe problematica orientãrii şcolare şi profesionale la nivel judeţean, întocmirea şi realizarea de programe de informare şi consiliere privind cariera, activitãţi de cercetare ştiinţificã cu tematicã psihopedagogicã; 2-4 ore de predare în specialitatea înscrisã pe diplomã;
b) 22 de ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de pregãtire metodico-ştiinţificã şi complementarã, pregãtirea şi corectarea rezultatelor examinãrilor, stabilirea mãsurilor şi întocmirea programelor de intervenţie şi evaluare psihopedagogicã, activitãţi de documentare ştiinţificã, colaborarea cu comunitãţile locale, pretestarea psihologicã a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile art. 3 din Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii, al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 4.840/IR 38.342/2.796/2005 privind controlul medical anual pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar.
ART. 15
(1) Norma didacticã a personalului didactic din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã se stabileşte potrivit prevederilor <>art. 43 lit. e) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 103/1998 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 109/1999 .
(2) Norma didacticã a personalului didactic din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã cuprinde un numãr de 40 de ore/ sãptãmânã, repartizate astfel:
a) 18 ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de asistenţã psihopedagogicã, desfãşurate individual şi colectiv cu preşcolarii/elevii, consiliere, examinare, preorientare, orientare, reorientare şcolarã şi profesionalã, activitãţi de consiliere a pãrinţilor, cadrelor didactice, participare la şedinţe şi lectorate cu pãrinţii, la comisiile metodice şi consiliile pedagogice cu tematicã specificã; 2-4 ore de predare în specialitatea înscrisã pe diplomã;
b) 22 de ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de pregãtire metodico-ştiinţificã şi complementarã, pregãtirea şi corectarea rezultatelor examinãrilor, stabilirea mãsurilor şi întocmirea programelor de intervenţie şi evaluare psihopedagogicã, activitãţi metodico-ştiinţifice, colaborarea cu comunitãţile locale.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

ART. 16
CJAP/CMAP are urmãtoarele atribuţii:
a) oferã informare, consiliere, documentare şi îndrumare pentru preşcolari/elevi, pãrinţi, educatoare, învãţãtori, institutori şi profesori pe diferite teme: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoalã-elevi-pãrinţi;
b) asigurã prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şi diminuarea factorilor care determinã tulburãri comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic. Tehnicile de intervenţie în domeniul psihoterapiei şi consilierii psihologice pot fi utilizate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România;
c) asigurã examinarea psihologicã atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevi, la cererea pãrinţilor, a şcolii sau a inspectoratelor şcolare, în situaţii de eşec şcolar, abandon şcolar, conflicte. Examinarea şi testarea psihologicã sunt efectuate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România, pe baza metodologiei unitare elaborate de Colegiul Psihologilor şi avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
d) propune şi organizeazã programe de orientare a carierei elevilor în şcoli;
e) asigurã servicii de consiliere şi cursuri pentru pãrinţi;
f) coordoneazã şi sprijinã cabinetele de asistenţã psihopedagogicã şi cabinetele interşcolare din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
g) colaboreazã cu personalul de la centrele medicale de igienã şi profilaxie;
h) colaboreazã cu personalul de la agenţiile locale de ocupare şi formare profesionalã;
i) sprijinã şi asigurã asistenţa şi consilierea metodologicã a educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor, profesorilor şi diriginţilor;
j) elaboreazã studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificãrile profesionale prin învãţãmântul profesional şi liceal, precum şi tipurile de şcoli din cadrul reţelei;
k) înainteazã ISJ/ISMB, prin centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, studii de specialitate privind elementele de prognozã şi analizã referitoare la oferta forţei de muncã în zonã (evoluţie, dinamicã, profesii în dispariţie, profesii noi), în vederea orientãrii şcolare, profesionale şi a carierei elevilor din judeţ;
l) este implicat alãturi de ISJ în examinarea propunerilor tuturor unitãţilor şcolare din reţea şi a ofertei privind planul de şcolarizare;
m) coordoneazã acţiunea de derulare a proiectelor/ programelor, parteneriatelor educaţionale interne sau internaţionale derulate pe plan local, vizând problematica consilierii, orientãrii şcolare, profesionale şi a carierei elevilor, în parteneriat cu autoritãţile de învãţãmânt, autoritãţile locale, asociaţii şi fundaţii cu preocupãri în domeniu;
n) monitorizeazã, prin intermediul echipei operative a profesorilor din centru, situaţiile deosebite din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţ/municipiul Bucureşti (abandon şcolar ridicat, risc privind consumul de droguri, tulburãri comportamentale) în care din motive obiective nu au putut fi normate catedre în cabinete şcolare, urmând sã prezinte rapoarte semestriale;
o) recomandã pãrinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa CJAP/CMAP (centre logopedice, comisii de expertizã, cabinete medicale, cabinetele psihologice etc.);
p) coordoneazã şi sprijinã cadrele didactice din centru şi cabinete în vederea perfecţionãrii curente şi prin grade didactice;
r) colaboreazã cu cabinetele logopedice;
s) colaboreazã cu mediatorii şcolari;
ş) asigurã servicii de consiliere şi asistenţã psiho-pedagogicã pentru copiii cu cerinţe educative speciale.
ART. 17
Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã şi cabinetele interşcolare au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã informarea şi consilierea preşcolarilor/elevilor, pãrinţilor, educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor şi profesorilor pe diferite subiecte: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoalã-elevi-pãrinţi;
b) asigurã prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şi diminuarea factorilor care determinã tulburãri comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic. Tehnicile de intervenţie în domeniul psihoterapiei şi consilierii psihologice pot fi utilizate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România;
c) asigurã examinarea psihologicã atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevi, la cererea pãrinţilor, a şcolii sau a inspectoratelor şcolare, în situaţii de eşec şcolar, abandon şcolar, conflicte. Examinarea şi testarea psihologicã sunt efectuate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România, pe baza metodologiei unitare elaborate de Colegiul Psihologilor din România şi avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
d) propun şi organizeazã programe de orientare şcolarã, profesionalã şi a carierei elevilor în şcolile unde îşi desfãşoarã activitatea, în colaborare cu consilierii educativi;
e) asigurã servicii de consiliere şi cursuri pentru pãrinţi;
f) sprijinã şi asigurã asistenţa şi consilierea metodologicã a educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor, profesorilor şi diriginţilor;
g) elaboreazã studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificãrile profesionale prin învãţãmântul profesional şi liceal, precum şi tipurile de şcoli din cadrul reţelei;
h) recomandã pãrinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa cabinetului de asistenţã psihopedagogicã (centre logopedice, comisii de expertizã, cabinete medicale, cabinete psihologice etc.);
i) colaboreazã cu mediatorii şcolari;
j) asigurã servicii de consiliere şi asistenţã psihopedagogicã pentru copiii cu cerinţe educative speciale.
ART. 18
(1) Atribuţiile personalului de conducere, ale personalului didactic, ale personalului didactic auxiliar şi ale personalului nedidactic din centrele şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare şi în Regulamentul de ordine interioarã ale CJAP/CMAP, precum şi în fişa postului şi sunt monitorizate anual de cãtre centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi ISJ.
(2) Unul dintre posturile didactice din CJAP/CMAP va fi orientat/specializat în domeniul psihologiei copilului preşcolar şi din învãţãmântul primar.
(3) Fişele de post se aprobã anual de cãtre inspectorul şcolar general, cu avizul directorului centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, respectiv de coordonatorul CJAP/CMAP pentru personalul din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 19
Personalul didactic încadrat în cabinetele şcolare şi interşcolare de asistenţã psihopedagogicã sprijinã activitatea comisiilor metodice ale educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor şi profesorilor, activitatea de consiliere şi orientare a diriginţilor din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar în care funcţioneazã cabinete şcolare şi interşcolare.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 20
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale CJAP/CMAP, precum şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã se asigurã conform legii.
ART. 21
CJAP/CMAP, precum şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã pot beneficia în cadrul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã de sprijin material şi financiar din partea unor persoane fizice sau juridice, potrivit prevederilor <>art. 170 alin. (3) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 22
Personalul didactic şi didactic auxiliar din CJAP/CMAP, precum şi din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã beneficiazã de toate drepturile prevãzute de <>Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016