Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 28 mai 2002  de organizare si functionare, lista oficiilor de studii pedologice si agrochimice teritoriale (OSPA), structura organizatorica, atributiile si dimensionarea activitatii acestor unitati publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 28 mai 2002 de organizare si functionare, lista oficiilor de studii pedologice si agrochimice teritoriale (OSPA), structura organizatorica, atributiile si dimensionarea activitatii acestor unitati publice

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 598 din 13 august 2002

A. Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale

ART. 1
(1) Oficiile de studii pedologice şi agrochimice teritoriale sunt organizate şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 477/1990 privind unele mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a altor unitãţi agricole, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
(2) Lista oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale, cu denumirea şi sediul acestora, este prevãzutã la lit. C.
(3) Structura organizatoricã a oficiului de studii pedologice şi agrochimice teritorial este prevãzutã la lit. D.
ART. 2
Oficiile de studii pedologice şi agrochimice au sarcini ce decurg din Programul naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, privind elaborarea de studii pedologice şi agrochimice, precum şi realizarea şi reactualizarea periodicã a Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
ART. 3
(1) Oficiile de studii pedologice şi agrochimice, denumite în continuare OSPA, sunt organe tehnice de specialitate ale Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, în teritoriu, şi funcţioneazã ca instituţii de stat de interes public, cu personalitate juridicã, în subordinea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(2) Directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti vor urmãri respectarea prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea OSPA şi vor sprijini unitãţile în asigurarea cu fonduri şi dotãri în vederea bunei funcţionari a acestora.
ART. 4
OPSA funcţioneazã în subordonarea tehnica a Serviciului de fond funciar şi cadastru forestier din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi în subordonarea metodologicã a Institutului de Cercetãri pentru Pedologie şi Agrochimie Bucureşti.
ART. 5
Pe baza prezentului regulament-cadru fiecare OSPA va funcţiona conform regulamentului de organizare şi funcţionare întocmit cu respectarea tuturor prevederilor legale.
ART. 6
OSPA sunt unitãţi finanţate din surse extrabugetare, veniturile acestora provenind din:
a) alocaţii bugetare din bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, prin direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru:
- întocmirea de studii pedologice în vederea realizãrii şi reactualizarii periodice a Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura şi necesare fundamentarii programelor Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, care constau în: stabilirea, delimitarea şi inventarierea unitãţilor de sol-teren, favorabilitatii terenurilor agricole pentru culturi, a claselor de calitate dupã nota de bonitare pentru folosinţe agricole, determinarea stãrii de aprovizionare/asigurare a solurilor cu nutrienti, precum şi reactia solurilor, stabilirea categoriilor şi subcategoriilor de folosinta pentru agricultura sau silvicultura pe baza pretabilitatii terenurilor, identificarea, delimitarea şi inventarierea tipurilor de degradari ale solurilor/terenurilor, stabilirea restrictiilor terenurilor pentru diferite utilizãri şi stabilirea mãsurilor agropedoameliorative şi antierozionale corespunzãtoare;
- constituirea şi întreţinerea la nivel de judeţ a bãncilor de date aferente sistemelor judeţene de monitorizare solteren pentru agricultura;
b) surse atrase din elaborarea de:
- studii pedologice şi încadrarea terenurilor agricole în clase de calitate, în vederea furnizarii datelor necesare sistemului de impozite şi taxe pentru stabilirea corecta a obligaţiilor fiscale ale contribuabililor pe teritorii administrative şi la nivel de deţinãtor;
- studii pedologice şi de bonitare a terenurilor agricole, în scopul stabilirii sarcinilor ce revin asupra terenurilor agricole ca urmare a circulaţiei juridice a acestora;
- studii pedologice şi bonitarea terenurilor agricole, în vederea concesionarii, arendãrii, comasarii parcelelor pe proprietari/exploataţii, obţinerea creditului ipotecar;
- documentaţii de evaluare a terenurilor agricole potrivit legii;
- studii de evaluare, prognoza şi avertizare pentru determinarea efectelor economice şi ecologice ale lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, precum şi pentru terenurile degradate;
- studii pedologice pentru fundamentarea proiectelor privind impactul unor însuşiri ale solului asupra obiectivelor social-economice;
- studii de impact şi ale bilanţului de mediu pentru obţinerea autorizaţiei de mediu, potrivit prevederilor legale;
- studii de specialitate privind poluarea solului;
- studii pedologice necesare aplicãrii prevederilor legale pentru scoaterea definitiva sau temporarã a terenurilor din circuitul agricol şi stabilirea corecta a taxelor aferente;
- studii pedologice pentru silvicultura;
- studii pedologice pentru fundamentarea proiectelor de redare în circuitul productiv a terenurilor degradate şi poluate sau pentru prevenirea şi combaterea aridizarii;
- studii de specialitate pentru înfiinţarea plantaţiilor de livezi, vii, amenajãri orizicole şi legumicole, silvice şi piscicole şi alte amenajãri agrosilvice;
- studii şi analize de sol specifice privind calitatea terenurilor, poluarea mediului şi altele, solicitate de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Ministerul Industriei şi Resurselor, Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi de alte ministere sau organe centrale;
- studii agrochimice pentru utilizarea raţionalã şi eficienta a ingrasamintelor şi amendamentelor;
- studii agropedologice privind exploatarea raţionalã şi eficienta a terenurilor agricole;
- studii de planificare a utilizãrii optime a terenurilor agricole;
- analize de sol, planta, îngrãşãminte, reziduuri de pesticide din sol şi planta;
- analize privind calitatea produselor agroalimentare, potrivit legii;
- cercetãri ştiinţifice în campurile experimentale proprii şi parcele de referinta, testãri sau verificãri de produse şi tehnologii de producţie pentru agricultura, direct sau în colaborare;
- servicii de consultanţa şi extensie;
- supravegherea şi controlul privind respectarea legilor fondului funciar cu privire la protecţia solului;
- supravegherea şi controlul modului de aplicare şi respectare a reglementãrilor privind utilizarea ingrasamintelor chimice;
- alte analize care privesc solul, plantele, ingrasamintele şi amendamentele.
ART. 7
Activitãţile prevãzute la art. 6 lit. a) şi b) constituie obiectul de activitate al OSPA.
ART. 8
(1) Veniturile realizate prin efectuarea lucrãrilor specifice prevãzute la art. 6 de cãtre OSPA sunt destinate acoperirii cheltuielilor pentru realizarea acestora şi sunt utilizate potrivit prevederilor <>Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice.
(2) Soldul anual rezultat din execuţia bugetului OSPA rãmâne la dispoziţia acestora, urmând a fi folosit în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
ART. 9
OSPA elaboreazã studiile pedologice şi agrochimice, realizeazã şi reactualizeazã sistemele judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura prin direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 10
Studiile şi cercetãrile elaborate potrivit art. 6 se întocmesc potrivit cerinţelor beneficiarului, prin contracte economice.
ART. 11
Studiile pedologice şi agrochimice realizate prin contractare cu direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti se vor întocmi potrivit Normelor de conţinut pentru studiile pedologice elaborate în vederea realizãrii şi reactualizarii periodice a Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
ART. 12
Sistemul judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura se elaboreazã potrivit Metodologiei privind realizarea şi reactualizarea Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
ART. 13
Studiile pedologice întocmite, precum şi bazele de date aferente sistemelor judeţene de monitorizare sunt în administrarea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea fundamentarii acţiunilor specifice Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea şi finanţarea studiilor pedologice şi agrochimice şi finanţarea Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, precum şi solvegetatie forestierã pentru silvicultura.
ART. 14
Prelucrarea şi/sau reactualizarea studiilor pedologice şi a sistemelor judeţene de monitorizare solteren se fac de OSPA, potrivit reglementãrilor tehnice specifice.
ART. 15
Studiile pedologice şi agrochimice şi informaţiile din Baza de date a sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren, aflate la OSPA, reprezintã bun proprietate publica şi sunt accesibile contra cost persoanelor fizice şi juridice interesate, cu excepţia cazurilor reglementate potrivit prevederilor legale.
ART. 16
Institutul de Cercetãri pentru Pedologie şi Agrochimie Bucureşti, denumit în continuare ICPA, integreaza Baza de date a sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura, obţinute de cãtre OPSA, în Sistemul naţional de monitorizare sol-teren şi realizeazã Banca de date pedologice pentru agricultura.
ART. 17
Datele şi informaţiile din Sistemul naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura, actualizate, vor fi puse anual la dispoziţie Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor - Serviciul de fond funciar şi cadastru forestier.
ART. 18
Studiile pedologice şi agrochimice elaborate în vederea realizãrii/reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura pot fi utilizate şi în alte scopuri, prin actualizare, adaptare şi/sau completare, corespunzãtor cerinţelor, numai de cãtre OSPA, organe tehnice de specialitate ale Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
ART. 19
Salarizarea personalului OSPA se va face în conformitate cu legislaţia în vigoare privind unitãţile extrabugetare.
ART. 20
(1) Patrimoniul existent (clãdiri, terenuri, aparatura de laborator, birotica, mijloace de transport şi întreţinere) sunt şi rãmân în administrarea OPSA, potrivit legii.
(2) Terenurile agricole pe care OSPA au organizat sau organizeazã câmpuri experimentale de lungã durata fac parte din domeniul public al statului şi rãmân în administrarea acestora, potrivit legii.
ART. 21
Compartimentul analize de laborator din cadrul OSPA funcţioneazã pentru analize specifice obiectului de activitate numai cu aviz favorabil din partea ICPA şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 22
(1) Controlul interlaboratoare şi avizarea functionarii compartimentului analize de laborator din cadrul OSPA se vor efectua anual, contra cost, de cãtre ICPA.
(2) Rezultatul controlului şi propunerile de reavizare pentru compartimentul analize de laborator din cadrul OSPA sunt transmise anual Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor care va lua mãsurile ce se impun potrivit reglementãrilor tehnice/organizatorice specifice.
ART. 23
Condiţiile de avizare pentru compartimentul analize de laborator din cadrul OSPA sunt cele elaborate de ICPA, conform reglementãrilor tehnice specifice în vigoare.
ART. 24
(1) Studiile pedologice şi agrochimice elaborate în vederea realizãrii/reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura vor fi avizate de comisia de avizare constituitã la nivel judeţean, având componenta prevãzutã la lit. B.
(2) Nominalizarea membrilor comisiei judeţene de avizare se va face prin decizie a directorului general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 25
(1) Se va organiza la nivel de ţara Corpul de inspecţie în domeniul protecţiei şi conservãrii solului.
(2) Personalul Corpului de inspecţie va fi selectat, pe baza de concurs organizat de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, din cadrul specialiştilor din OSPA şi din ICPA şi va fi numit prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(3) Sarcinile Corpului de inspecţie sunt în conformitate cu prevederile legilor fondului funciar cu privire la constatarea şi aplicarea de sancţiuni pentru încãlcarea prevederilor din domeniul conservãrii şi utilizãrii rationale a terenului, utilizãrii ingrasamintelor şi amendamentelor, poluarii şi degradãrii solurilor, privind protecţia solului şi alte acte normative în domeniu, stabilite prin ordin al ministrului.
ART. 26
(1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, prin direcţiile de specialitate, va verifica prin sondaj calitatea studiilor pedologice şi agrochimice şi modul de tarifare.
(2) În cazul constatãrii de abateri de la metodologia aprobatã se va dispune refacerea acestora.
ART. 27
Directorul OSPA va fi desemnat prin concurs organizat de direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
ART. 28
Anual direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti vor contracta cu OSPA elaborarea de studii pedologice şi agrochimice şi realizarea/reactualizarea sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura, în limita sumelor alocate.

B. Componenta comisiei judeţene de avizare a studiilor pedologice şi agrochimice necesare pentru realizarea şi reactualizarea Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura:


- director producţie vegetala din direcţia
generalã pentru agricultura şi industrie
alimentara judeteana sau a municipiului
Bucureşti - preşedinte;
- 1 specialist agronom al direcţiei generale
pentru agricultura şi industrie alimentara
judeţene sau a municipiului Bucureşti - membru;
- 1 economist al direcţiei generale pentru
agricultura şi industrie alimentara judeţene
sau a municipiului Bucureşti - membru;
- 1 specialist al ICPA - membru;
- directorul OSPA - secretar.





C. Lista oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale
(denumire, sediu)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Sediul
crt. ─────────────────────────
Localitatea Judeţul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Alba Alba-Iulia Alba
2. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Arad Arad Arad
3. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Arges Pitesti Arges
4. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Bacau Bacau Bacau
5. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Bihor Oradea Bihor
6. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Botosani Botosani Botosani
7. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Braşov Braşov Braşov
8. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Brãila Brãila Brãila
9. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Buzau Buzau Buzau
10. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Calarasi Calarasi Calarasi
11. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Cluj Cluj-Napoca Cluj
12. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Constanta Constanta Constanta
13. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Dambovita Targoviste Dambovita
14. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Dolj Craiova Dolj
15. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Galaţi Galaţi Galaţi
16. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Giurgiu Giurgiu Giurgiu
17. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Gorj Targu Jiu Gorj
18. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Harghita Miercurea-Ciuc Harghita
19. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Hunedoara Deva Hunedoara
20. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Ialomita Slobozia Ialomita
21. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Iaşi Iaşi Iaşi
22. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Maramures Baia Mare Maramures
23. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Mehedinti Turnu Severin Mehedinti
24. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Mures Targu Mures Mures
25. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Neamt Piatra-Neamt Neamt
26. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Olt Slatina Olt
27. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Prahova Ploiesti Prahova
28. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Satu Mare Satu Mare Satu Mare
29. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Salaj Zalau Salaj
30. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Sibiu Sibiu Sibiu
31. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Suceava Suceava Suceava
32. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Teleorman Alexandria Teleorman
33. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Timişoara Timişoara Timis
34. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Tulcea Tulcea Tulcea
35. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Vaslui Vaslui Vaslui
36. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Valcea Ramnicu Valcea Valcea
37. Oficiul de studii pedologice şi
agrochimice Vrancea Focsani Vrancea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



D. Structura organizatoricã OSPA

1. OSPA cuprinde în structura sa organizatoricã, dupã caz, urmãtoarele compartimente:
a) compartiment de studii pedologice, pedohidrologice, geotehnice, de bonitare a terenurilor agricole şi de utilizare raţionalã a resurselor de teren;
b) compartiment evaluatori funciari;
c) compartiment de studii agrochimice;
d) compartiment de monitorizare, evaluare, control şi avertizare pentru prevenirea, limitarea şi combaterea poluarii mediului în agricultura;
e) compartiment analize de laborator (pentru: sol, apa, planta, produse agroalimentare şi alte analize specifice obiectului de activitate);
f) compartiment cercetãri, verificãri, testãri în câmpuri experimentale şi parcele de referinta, consultanţa şi extensie;
g) compartiment cartografie, multiplicare, difuzare;
h) compartiment financiar-contabil, personal, salarizare, juridic, administrativ.
2. Conducerea OSPA este asigurata de director, care coordoneazã şi rãspunde de intreaga activitate, şi de contabil-şef, care rãspunde de activitatea financiar-contabila.



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016