Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT - CADRU din 17 martie 2004  de organizare si functionare a scolilor populare de arte si meserii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT - CADRU din 17 martie 2004 de organizare si functionare a scolilor populare de arte si meserii

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 8 aprilie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Şcoala popularã de arte şi meserii ...................., denumitã în continuare şcoala popularã, este instituţie publicã de culturã, cu personalitate juridicã, cu profil de învãţãmânt artistic şi de însuşire a meşteşugurilor tradiţionale, care funcţioneazã sub autoritatea consiliului judeţean ................/Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
ART. 2
Şcoala popularã funcţioneazã, în conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare, ale Normelor didactice elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi de Ministerul Culturii şi Cultelor şi cu prevederile propriului regulament de organizare şi funcţionare elaborat în temeiul regulamentului-cadru.
ART. 3
Şcoala popularã are sediul în imobilul situat în ................, str. ................ nr. .........., municipiul ................, judeţul ............... . Toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile etc. vor conţine denumirea completã a instituţiei şi indicarea sediului.

CAP. II
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 4
Şcoala popularã iniţiazã şi desfãşoarã programe de învãţãmânt în domeniul educaţiei permanente, culturii tradiţionale şi al creaţiei populare, urmãrind cu consecvenţã:
- pãstrarea, prin programele de şcolarizare, a specificului zonal şi a cerinţelor populaţiei pe care o deserveşte;
- conservarea, valorificarea şi transmiterea valorilor morale, artistice şi tehnice ale comunitãţii locale, precum şi ale patrimoniului cultural naţional şi universal;
- stimularea creativitãţii şi talentului;
- învãţarea şi promovarea meşteşugurilor şi îndeletnicirilor tradiţionale;
- cultivarea valorilor şi autenticitãţii creaţiei populare contemporane şi artei interpretative neprofesioniste în toate genurile - muzicã, coregrafie, teatru etc.;
- dezvoltarea schimburilor culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional.
ART. 5
Pentru îndeplinirea obiectivelor sale şcoala popularã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de învãţãmânt artistic, în toate domeniile (muzical, artã plasticã, coregrafie etc.) şi de însuşire a meşteşugurilor tradiţionale:
- întocmeşte şi asigurã îndeplinirea planurilor anuale de şcolarizare, în concordanţã cu programa analiticã elaboratã de Ministerul Culturii şi Cultelor;
- planificã activitatea instructiv-educativã a şcolii;
b) organizeazã şi desfãşoarã activitãţi cultural-artistice (spectacole, expoziţii, tabere de creaţie, schimburi culturale etc.);
c) promoveazã obiceiurile şi tradiţiile populare specifice zonei, precum şi creaţia popularã contemporanã;
d) promoveazã tinere talente din rândul propriilor cursanţi;
e) poate avea propriile formaţii artistice, iniţiazã, organizeazã, participã la concursuri şi festivaluri judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale;
f) asigurã participarea la proiecte şi schimburi culturale interjudeţene, naţionale, internaţionale;
g) organizeazã şi realizeazã şi alte activitãţi în conformitate cu obiectivele instituţiei şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 6
Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin şi realizarea activitãţilor specifice, şcoala popularã colaboreazã cu instituţii de specialitate, organizaţii neguvernamentale, persoane juridice de drept public sau privat, precum şi cu persoane fizice, în vederea pregãtirii, prin programul propriu de şcolarizare, a diferitelor categorii de populaţie, indiferent de sex, vârstã, religie etc.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 7
(1) Patrimoniul şcolii populare este alcãtuit din drepturi şi obligaţii asupra unor bunuri aflate în proprietatea publicã sau privatã a statului şi/sau a unitãţii administrativteritoriale, pe care le administreazã în condiţiile legii, precum şi în proprietatea privatã a instituţiei.
(2) Patrimoniul şcolii populare poate fi îmbogãţit şi completat prin achiziţii, donaţii, precum şi prin preluarea în regim de comodat sau prin transfer, cu acordul pãrţilor, de bunuri din partea unor instituţii publice ale administraţiei publice centrale sau locale, a unor persoane juridice de drept public şi/sau privat, a unor persoane fizice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea şcolii populare se gestioneazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, conducerea instituţiei fiind obligatã sã aplice mãsurile de protecţie prevãzute de lege în vederea protejãrii acestora.

CAP. IV
Personalul şi conducerea

ART. 8
În cadrul şcolii populare funcţioneazã personal de conducere, personal de specialitate, personal didactic din învãţãmântul preuniversitar şi universitar, experţi din ţarã şi din strãinãtate, dupã caz, precum şi personal auxiliar.
ART. 9
(1) Conducerea şcolii populare este asiguratã de un director numit prin concurs.
(2) Directorul şcolii populare are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã conducerea activitãţii curente a instituţiei;
b) elaboreazã programele de activitate;
c) desfãşoarã nemijlocit una dintre activitãţile de profil;
d) este ordonator terţiar de credite;
e) angajeazã personal de specialitate şi auxiliar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
f) stabileşte mãsurile disciplinare sau de recompensare, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
g) reprezintã instituţia în raporturile cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în faţa organelor jurisdicţionale;
h) prezintã anual un raport de activitate în faţa consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor sale directorul şcolii populare este ajutat de un contabil-şef, numit cu acordul autoritãţii tutelare, conform legii.
(2) Contabilul-şef se subordoneazã directorului şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
- coordoneazã activitatea financiar-contabilã şi de salarizare;
- exercitã controlul financiar propriu, prin viza de control financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- organizeazã şi rãspunde de efectuarea înregistrãrilor financiar-contabile;
- organizeazã şi rãspunde de efectuarea inventarierilor periodice ale patrimoniului instituţiei;
- propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii financiar-contabile a instituţiei;
- participã în mod nemijlocit la elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei;
- îndeplineşte orice alte atribuţii specifice funcţiei pe care o ocupã, potrivit legii.
(3) În absenţa contabilului-şef, toate atribuţiile sale se exercitã de persoana desemnatã de acesta, cu avizul directorului.
ART. 11
(1) Activitatea directorului şcolii populare este sprijinitã de consiliul de administraţie, organ colectiv de conducere cu caracter deliberativ.
(2) Componenţa consiliului de administraţie este urmãtoarea:
- preşedinte - directorul şcolii populare;
- membri - contabilul-şef, şefii de compartimente;
- secretar - prin rotaţie, unul dintre membrii consiliului de administraţie, numit de preşedinte.
ART. 12
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea dupã cum urmeazã:
a) se întruneşte la sediul şcolii populare trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi;
b) este legal întrunit în prezenţa a douã treimi din numãrul total al membrilor sãi şi ia hotãrâri cu majoritate simplã din numãrul total al membrilor prezenţi;
c) consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte;
d) dezbaterile consiliului de administraţie au loc potrivit ordinii de zi, comunicatã membrilor sãi cu cel puţin 3 zile înainte, prin grija secretarului;
e) dezbaterile se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã, inserat în registrul de şedinţe, semnat de toţi cei prezenţi la şedinţã;
f) procesul-verbal de şedinţã se semneazã de toţi participanţii la lucrãrile consiliului de administraţie.
ART. 13
(1) Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
- analizeazã şi aprobã programele de activitate şi repertoriile şcolii populare, hotãrând direcţiile de dezvoltare a acesteia;
- aprobã colaborãrile şcolii populare cu alte instituţii din ţarã şi din strãinãtate;
- aprobã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei, în vederea avizãrii acestuia de cãtre ordonatorul principal de credite, iar dupã avizarea lui, defalcarea pe activitãţi specifice;
- supune anual aprobãrii autoritãţii tutelare statul de funcţii al instituţiei, ţinând seama de scopul, obiectivele şi atribuţiile principale ale acesteia;
- aprobã Regulamentul de ordine interioarã al instituţiei;
- analizeazã şi propune modificãri ale regulamentului de organizare şi funcţionare şi ale structurii organizatorice ale instituţiei;
- analizeazã şi aprobã mãsuri pentru perfecţionarea, încadrarea şi promovarea salariaţilor, potrivit legii;
- hotãrãşte organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi aprobã tematica de concurs;
- urmãreşte buna gospodãrire şi folosire a mijloacelor materiale şi financiare ale instituţiei, luând mãsurile necesare pentru asigurarea integritãţii patrimoniului din administrare şi, dupã caz, pentru recuperarea pagubelor pricinuite;
- stabileşte modul în care se utilizeazã bugetul şi sunt orientate sumele realizate din venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- alte atribuţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, consiliul de administraţie adoptã hotãrâri.
ART. 14
(1) Şcoala popularã are un consiliu profesoral format din 5-11 membri.
(2) Componenţa consiliului profesoral este format, de regulã, din şefii de catedre, precum şi din alte persoane propuse de directorul instituţiei.
(3) Componenţa consiliului profesoral se stabileşte la începutul fiecãrui an şcolar.
(4) Consiliul profesoral se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie; se pronunţã asupra programei şcolare anuale, a cuantumului şi modalitãţilor de finanţare.

CAP. V
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 15
(1) Şcoala popularã este finanţatã din venituri proprii şi din alocaţii de la bugetul local.
(2) Şcoala popularã are plan propriu de venituri şi cheltuieli, care se elaboreazã anual şi se aprobã de cãtre consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
ART. 16
Veniturile extrabugetare se obţin din activitãţi realizate direct de şcoala popularã, şi anume din:
a) taxele de şcolarizare ce se percep pentru frecventarea cursurilor şcolii populare de arte şi meserii;
b) spectacole prezentate de formaţiile proprii;
c) valorificarea unor lucrãri realizate de elevii şcolii;
d) difuzarea unor publicaţii, din domeniul culturii populare, educaţiei permanente, ştiinţei şi literaturii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
e) editarea şi comercializarea pe orice fel de suport a albumelor cu lucrãrile reprezentative şi a înregistrãrilor celor mai talentaţi elevi ai şcolii populare;
f) închirierea de sãli şi bunuri;
g) prestarea altor servicii ori activitãţi, în conformitate cu obiectivele şi atribuţiile instituţiei şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Şcoala popularã dispune de ştampilã şi sigiliu proprii.
(2) Şcoala popularã are arhivã proprie în care se pãstreazã, conform prevederilor legale:
- actul normativ de înfiinţare;
- documentele financiar-contabile, planul şi programul de activitate, dãri de seamã şi situaţii statistice;
- corespondenţa;
- alte documente, potrivit legii.
ART. 18
(1) Prezentul regulament se completeazã de drept cu actele normative în vigoare.
(2) Directorul şcolii populare, în baza prezentului regulament şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare, elaboreazã Regulamentul de ordine interioarã al instituţiei.
(3) Orice modificare şi completare a prezentului regulament va fi propusã de director, în vederea aprobãrii de cãtre autoritatea tutelarã.


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016