Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT - CADRU din 17 martie 2004  de organizare si functionare a centrului cultural    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT - CADRU din 17 martie 2004 de organizare si functionare a centrului cultural

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 8 aprilie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Centrul cultural, denumit în continuare Centrul, este instituţie publicã de culturã, cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi din alocaţii de la bugetul de stat/judeţean/local, de interes naţional/judeţean/local, care funcţioneazã sub autoritatea consiliului judeţean....................../local............... .
ART. 2
Centrul îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare şi cu cele ale propriului regulament de organizare şi funcţionare elaborat în temeiul regulamentului-cadru.
ART. 3
Centrul are sediul în imobilul situat în ................................, str. ....................... nr. ..........., judeţul ................ . Toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile etc. vor conţine denumirea completã a instituţiei şi indicarea sediului.

CAP. II
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 4
Centrul iniţiazã şi desfãşoarã proiecte şi programe culturale în domeniul educaţiei permanente şi a culturii tradiţionale, urmãrind cu consecvenţã:
- elaborarea unor proiecte atractive şi utile de educaţie permanentã;
- conservarea şi transmiterea valorilor morale, artistice şi tehnice ale comunitãţii pe raza cãreia funcţioneazã, precum şi ale patrimoniului cultural naţional şi universal;
- pãstrarea şi cultivarea specificului zonal sau local;
- stimularea creativitãţii şi talentului;
- revitalizarea şi promovarea meseriilor şi îndeletnicirilor specifice zonei în raza cãreia funcţioneazã şi susţinerea celor care le practicã;
- cultivarea valorilor şi autenticitãţii creaţiei populare contemporane şi artei interpretative neprofesioniste, în toate genurile - muzicã, coregrafie, teatru etc.;
- dezvoltarea schimburilor culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional.
ART. 5
Centrul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) educarea ştiinţificã şi artisticã a publicului prin programe specifice;
b) sprijinirea tinerilor cercetãtori şi artişti valoroşi în afirmarea lor;
c) elaborarea şi editarea de studii, publicaţii şi materiale documentare;
d) colaborarea cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu fundaţii, universitãţi române şi strãine, în vederea cunoaşterii şi afirmãrii valorilor culturii şi civilizaţiei româneşti;
e) îmbogãţirea patrimoniului instituţiei prin donaţii, achiziţii, organizarea de tabere şi expoziţii de artã şi alte forme;
f) acreditarea formaţiilor şi ansamblurilor artistice profesioniste.
ART. 6
Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin şi realizarea activitãţilor specifice, Centrul colaboreazã cu instituţii de specialitate, organizaţii neguvernamentale, persoane juridice de drept public şi/sau privat, precum şi cu persoane fizice, fãrã a exprima nici un fel de interese de grup (etnice, politice, religioase etc.).

CAP. III
Patrimoniul

ART. 7
(1) Patrimoniului Centrului este format din drepturi şi obligaţii asupra unor bunuri aflate în proprietatea publicã sau privatã a statului şi/sau a unitãţii administrativteritoriale, dupã caz, pe care le administreazã în condiţiile legii, precum şi asupra unor bunuri aflate în proprietatea privatã a instituţiei.
(2) Patrimoniul Centrului poate fi îmbogãţit şi completat prin achiziţii, donaţii, precum şi prin preluarea în regim de comodat sau prin transfer, cu acordul pãrţilor, de bunuri, din partea unor instituţii publice ale administraţiei publice centrale şi locale, a unor persoane juridice de drept public şi/sau privat, a unor persoane fizice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea Centrului se gestioneazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, conducerea instituţiei fiind obligatã sã aplice mãsurile de protecţie prevãzute de lege în vederea protejãrii acestora.

CAP. IV
Personalul şi conducerea

ART. 8
(1) Personalul Centrului se structureazã în personal de conducere, personal de specialitate şi personal auxiliar.
(2) Ocuparea posturilor, eliberarea din funcţie, precum şi încetarea raporturilor de muncã ale personalului Centrului se realizeazã în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Structura organizatoricã şi numãrul de posturi, aprobate de autoritatea tutelarã, dupã caz, sunt cele prevãzute în anexa la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului.
(2) Atribuţiile personalului încadrat în cadrul Centrului sunt cele prevãzute în fişele de post.
ART. 10
(1) Centrul este condus de un director, numit prin concurs, conform legii.
(2) Directorul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã conducerea activitãţii curente a instituţiei;
b) asigurã condiţiile de îndeplinire şi respectare a criteriilor de autorizare a instituţiei;
c) elaboreazã programele de activitate;
d) conduce nemijlocit şi concret un domeniu distinct din activitãţile specifice instituţiei;
e) este ordonator de credite;
f) hotãrãşte mãsurile disciplinare sau de recompensare a personalului din subordine, în concordanţã cu legislaţia în vigoare;
g) reprezintã şi angajeazã instituţia în raporturile cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în faţa organelor jurisdicţionale;
h) informeazã trimestrial consiliul de administraţie asupra realizãrii obiectivelor stabilite şi a prestaţiei colectivului pe care îl conduce, stabilind împreunã cu acesta mãsuri corespunzãtoare pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
i) angajeazã personal de specialitate şi administrativ în concordanţã cu reglementãrile în vigoare;
j) întocmeşte fişele posturilor prevãzute în structura organizatoricã şi urmãreşte îndeplinirea sarcinilor şi respectarea atribuţiilor concrete ale personalului din subordine;
k) rãspunde de înregistrarea proiectelor şi activitãţilor în jurnalul anual al Centrului;
l) informeazã semestrial consiliul judeţean asupra realizãrii obiectivelor stabilite şi propune mãsurile necesare pentru desfãşurarea activitãţii în condiţii optime şi asigurarea calitãţii proiectelor.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale directorul emite decizii.
(4) În absenţa directorului Centrul este condus de o persoanã din cadrul instituţiei, desemnatã de director prin decizie scrisã.
ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor sale directorul este ajutat de un contabil-şef, numit cu acordul autoritãţii tutelare, potrivit legii.
(2) Contabilul-şef se subordoneazã directorului şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
- coordoneazã activitatea financiar-contabilã şi de salarizare;
- exercitã controlul financiar propriu, prin viza de control financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- organizeazã şi rãspunde de efectuarea înregistrãrilor financiar-contabile;
- organizeazã şi rãspunde de efectuarea inventarierilor periodice ale patrimoniului instituţiei;
- propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii financiar-contabile a instituţiei;
- participã în mod nemijlocit la elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei;
- îndeplineşte orice alte atribuţii specifice funcţiei pe care o ocupã, potrivit legii.
(3) În absenţa contabilului-şef toate atribuţiile sale se exercitã de persoana desemnatã de acesta, cu avizul directorului general.
ART. 12
(1) Activitatea directorului este sprijinitã de consiliul de administraţie, organ colectiv de conducere cu caracter deliberativ.
(2) Componenţa consiliului de administraţie este urmãtoarea:
- preşedinte - directorul Centrului;
- membri - contabilul-şef, şefii de compartimente;
- secretar - prin rotaţie, unul dintre membrii consiliului de administraţie, numit de preşedinte.
ART. 13
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea dupã cum urmeazã:
a) se întruneşte la sediul Centrului, trimestrial sau de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi;
b) este legal întrunit în prezenţa a douã treimi din numãrul total al membrilor sãi şi ia hotãrâri cu majoritatea simplã din numãrul total al membrilor prezenţi;
c) consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte;
d) dezbaterile consiliului de administraţie au loc potrivit ordinii de zi, comunicatã membrilor sãi cu cel puţin 3 zile înainte, prin grija secretarului;
e) dezbaterile se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã, inserat în registrul de şedinţe, semnat de cãtre toţi cei prezenţi la şedinţã;
f) procesul-verbal de şedinţã se semneazã de cãtre toţi participanţii la lucrãrile consiliului.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
- analizeazã şi aprobã programele de activitate şi repertoriile instituţiei, hotãrând direcţiile de dezvoltare ale Centrului;
- aprobã colaborãrile Centrului cu alte instituţii din ţarã şi din strãinãtate;
- aprobã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei, în vederea avizãrii acestuia de cãtre ordonatorul principal de credite, iar dupã avizarea lui, defalcarea pe activitãţi specifice;
- supune, anual, aprobãrii autoritãţii tutelare, statul de funcţii al instituţiei, ţinând seama de scopul, obiectivele şi atribuţiile principale ale acesteia;
- aprobã Regulamentul de ordine interioarã al instituţiei;
- analizeazã şi propune modificãri ale Regulamentului de organizare şi funcţionare şi ale structurii organizatorice a instituţiei;
- analizeazã şi aprobã mãsuri pentru perfecţionarea, încadrarea şi promovarea salariaţilor, potrivit legii;
- hotãrãşte organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi aprobã tematica de concurs;
- urmãreşte buna gospodãrire şi folosire a mijloacelor materiale şi financiare ale instituţiei, luând mãsurile necesare pentru asigurarea integritãţii patrimoniului din administrare şi, dupã caz, pentru recuperarea pagubelor pricinuite;
- stabileşte modul în care se utilizeazã bugetul şi sunt orientate sumele realizate din venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale consiliul de administraţie adoptã hotãrâri.

CAP. V
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 15
Cheltuielile curente şi de capital ale Centrului se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat/judeţean/local, prin autoritatea tutelarã.
ART. 16
Veniturile extrabugetare se realizeazã din activitãţi realizate direct de Centru, şi anume, din:
a) încasãri din spectacole, proiecţii filme, expoziţii, alte manifestãri culturale;
b) închirieri de spaţii şi bunuri mobile;
c) valorificarea unor lucrãri realizate în cadrul taberelor de creaţie, cercurilor aplicative, altor activitãţi culturale şi de educaţie permanentã;
d) editarea şi difuzarea unor publicaţii proprii sau de altã producţie, pe orice fel de suport, din domeniul culturii populare, educaţiei permanente, ştiinţei şi literaturii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
e) prestarea unor servicii şi/sau activitãţi culturale sau de educaţie permanentã, în conformitate cu obiectivele şi atribuţiile instituţiei, potrivit legii;
f) derularea unor proiecte şi programe culturale în parteneriat sau în colaborare cu alte instituţii din ţarã şi din strãinãtate;
g) prestarea altor servicii ori activitãţi, în conformitate cu obiectivele şi atribuţiile instituţiei şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Centrul dispune de ştampilã şi sigiliu proprii.
(2) Centrul are arhivã proprie în care se pãstreazã, conform prevederilor legale:
- actul normativ de înfiinţare;
- documentele financiar-contabile, planul şi programul de activitate, dãri de seamã şi situaţii statistice;
- corespondenţa;
- alte documente, potrivit legii.
ART. 18
(1) Prezentul regulament se completeazã, de drept, cu actele normative în vigoare.
(2) În temeiul prezentului regulament şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare, directorul elaboreazã Regulamentul de ordine interioarã al instituţiei.
(3) Orice modificare şi completare a prezentului regulament vor fi propuse de cãtre director, în vederea aprobãrii de cãtre autoritatea tutelarã.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016