Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 20 decembrie 2002  privind accesul pe piata serviciilor de handling la sol pe aeroporturi, RACR-APSH    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 20 decembrie 2002 privind accesul pe piata serviciilor de handling la sol pe aeroporturi, RACR-APSH

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 7 martie 2003
ART. 1
Scop
1. Prezenta reglementare se aplica tuturor aeroporturilor de pe teritoriul României deschise traficului comercial, în urmãtoarele condiţii:
a) prevederile art. 6 pct. 1 referitoare la categoriile de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 6 pct. 2, se aplica oricãrui aeroport, indiferent de volumul traficului;
b) prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol, la care se face referire în art. 6 pct. 2, se aplica aerporturilor al cãror trafic anual este mai mare de un milion de pasageri sau 25.000 tone de marfa;
c) prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 5 se aplica aeroporturilor care:
- au un trafic anual mai mare de 3 milioane de pasageri sau 75.000 tone de marfa;
sau
- au avut un trafic de peste 2 milioane de pasageri sau 50.000 tone de marfa pe o perioada de 6 luni anterioarã datei de 1 aprilie sau 1 octombrie a anului precedent.
2. Fãrã a se aduce prejudicii pct. 1, prevederile prezentei reglementãri se aplica oricãrui aeroport din România deschis traficului comercial, al cãrui trafic anual nu este mai mic de 2 milioane de pasageri sau 50.000 tone de marfa.
3. În situaţia în care un aeroport atinge unul dintre pragurile de trafic de marfa menţionate în prezentul articol, fãrã a atinge pragul corespunzãtor de trafic de pasageri, prevederile prezentei reglementãri nu se vor aplica la categoriile de servicii de handling la sol care sunt rezervate exclusiv pentru pasageri.
ART. 2
Definiţii
În sensul prezentei reglementãri, termenii şi expresiile utilizate au urmãtorul înţeles:
a) aeroport - aerodromul deschis pentru operaţiuni comerciale de transport aerian (conform definitiei date în <>art. 3 pct. 3.9 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicatã);
b) organ de conducere al aeroportului - o entitate care, în legatura cu alte activitãţi sau fãrã legatura cu acestea, dupã cum este cazul, are drept obiectiv, în condiţiile respectãrii legislaţiei şi reglementãrilor naţionale, administrarea şi conducerea infrastructurii aeroportului, coordonarea şi controlul activitãţilor diversilor operatori prezenţi pe aeroport;
c) utilizator al aeroportului - orice persoana fizica sau juridicã, responsabilã pentru transportul pasagerilor, al poştei şi/sau al mãrfurilor pe calea aerului de la sau cãtre aeroportul în cauza;
d) handling la sol - serviciile oferite pe aeroporturi utilizatorilor aeroportului, conform descrierii din anexa la prezenta reglementare;
e) handling propriu - o situaţie în care un utilizator al unui aeroport presteazã direct pentru el însuşi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol şi nu încheie nici un fel de contracte cu terţi pentru prestarea de astfel de servicii; în sensul acestei definiţii, utilizatorii aeroportului, între ei, nu vor fi consideraţi terţe pãrţi atunci când unul dintre ei deţine pachetul majoritar de acţiuni al altuia sau când o entitate deţine pachetul majoritar al fiecãruia dintre aceştia;
f) prestator de servicii de handling la sol - orice persoana fizica sau juridicã, care presteazã unor terţe pãrţi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol.
ART. 3
Organul de conducere al aeroportului
1. În sensul prezentei reglementãri, atunci când un aeroport nu este administrat şi operat de o singura entitate, ci de mai multe entitãţi distincte, fiecare dintre acestea va fi consideratã parte a organului de conducere al aeroportului.
2. În mod similar, în sensul prezentei reglementãri, acolo unde a fost instituit un singur organ de conducere pentru mai multe aeroporturi, fiecare dintre aceste aeroporturi va fi luat în considerare în mod distinct.
3. Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va asigura aplicarea prezentei reglementãri, în contextul obligaţiilor legale ce îi revin.
ART. 4
Comitetul utilizatorilor aeroportului
1. Cel târziu la 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei reglementãri, fiecare aeroport în cauza va asigura înfiinţarea unui comitet al reprezentanţilor utilizatorilor aeroportului sau a unor organizaţii care sa îi reprezinte.
2. Toţi utilizatorii aeroportului vor avea dreptul sa facã parte din acest comitet sau, în funcţie de opţiunea acestora, sa fie reprezentaţi în cadrul acestuia printr-o organizaţie numita în acest scop.
ART. 5
Handlingul la sol pentru terţe pãrţi
1. Aeroporturile vor lua mãsurile necesare, în conformitate cu prevederile art. 1, pentru a asigura accesul liber pe piata al prestatorilor de servicii de handling la sol, pentru furnizarea de asemenea servicii cãtre terţe pãrţi.
2. Cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, aeroportul poate limita numãrul de prestatori autorizaţi de servicii de handling la sol pentru urmãtoarele categorii de servicii:
a) handlingul de bagaje;
b) handlingul de rampa;
c) handlingul de combustibili şi lubrifianţi;
d) handlingul de marfa şi posta, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfa şi posta la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronava.
Limitarea numãrului de prestatori nu poate fi facuta la mai puţin de doi prestatori pentru fiecare serviciu de handling la sol.
3. În plus, cel puţin unul dintre prestatorii autorizaţi nu va fi, direct sau indirect, sub controlul:
a) organului de conducere al aeroportului;
b) oricãrui utilizator al aeroportului care a transportat mai mult de 25% din pasageri sau mãrfuri pe acel aeroport, în decursul anului precedent celui în care au fost selectaţi acei prestatori;
c) unei entitãţi controlate direct sau indirect de respectivul organ de conducere al aeroportului sau utilizator al aeroportului.
4. Acolo unde, în baza pct. 2 paragraful 2, este limitat numãrul de prestatori autorizaţi, aeroportul nu va impiedica un utilizator cãruia îi este alocata oricare parte a aeroportului sa facã o alegere efectivã între cel puţin doi prestatori de servicii de handling la sol, pentru fiecare dintre categoriile de servicii de handling la sol care sunt supuse restrictiilor, în condiţiile stabilite la pct. 2 şi 3.
ART. 6
Handling propriu
1. Aeroporturile vor lua mãsurile necesare, în conformitate cu prevederile art. 1, pentru a asigura libertatea de efectuare a handlingului propriu.
2. Totuşi, pentru urmãtoarele categorii de servicii de handling la sol:
a) handlingul bagajelor;
b) handlingul de rampa;
c) handlingul de combustibili şi lubrifianţi;
d) handlingul de marfa şi posta, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfa şi posta la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronava,
aeroporturile pot rezerva, cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, dreptul de handling propriu pentru cel puţin doi utilizatori ai aeroportului, cu condiţia ca aceştia sa fie aleşi pe baza unor criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
ART. 7
Infrastructuri centralizate
1. Prin exceptare de la aplicarea art. 5 şi 6, aeroportul, cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, poate rezerva pentru sine sau pentru alta entitate managementul infrastructurilor centralizate utilizate pentru prestarea serviciilor de handling la sol ale cãror complexitate, cost şi impact asupra mediului ambiant nu permit diviziunea sau duplicarea, cum ar fi: sortarea bagajelor, dejivrarea, purificarea apei şi sistemele de distribuire a combustibilului. El poate impune, pentru prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului cu handling propriu, utilizarea infrastructurilor respective.
2. Aeroportul în cauza va lua mãsurile necesare pentru ca managementul acestor infrastructuri sa fie transparent, obiectiv şi nediscriminatoriu şi, în mod special, pentru a nu impiedica accesul prestatorilor de servicii de handling la sol sau al utilizatorilor de aeroport cu handling propriu, în limitele stabilite prin prezenta reglementare.
ART. 8
Exceptari
1. În situaţia în care pe un aeroport constrângeri specifice privind capacitatea sau spaţiul disponibil, ce iau naştere în special din gradul de aglomerare şi utilizare al spaţiului, fac imposibila deschiderea pieţei şi/sau implementarea handlingului propriu conform prezentei reglementãri, aeroportul poate decide, cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei:
a) sa limiteze numãrul de prestatori pentru una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 5 pct. 2, pe întreg aeroportul sau doar în parte; în acest caz prevederile art. 5 pct. 2 şi 3 se aplica;
b) sa rezerve pentru un singur prestator una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol, la care se face referire în art. 5 pct. 2;
c) sa rezerve handlingul propriu pentru un numãr limitat de utilizatori ai aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 6 pct. 2, cu condiţia ca acei utilizatori sa fie aleşi pe baza de criterii relevante, obiective şi nediscriminatorii;
d) sa interzicã handlingul propriu sau sa îl limiteze la un singur utilizator al aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 6 pct. 2.
2. Pentru toate exceptarile decise în baza pct. 1 trebuie:
a) sa se specifice categoria sau categoriile de servicii de handling la sol pentru care a fost acordatã exceptarea, precum şi restricţiile specifice de spaţiu disponibil sau capacitate care sa justifice aceasta decizie;
b) sa fie însoţite de un plan de mãsuri adecvate pentru depãşirea acestor constrângeri.
În plus, exceptarile nu trebuie:
(i) sa prejudicieze în mod nejustificat scopurile prezentei reglementãri;
(ii) sa distorsioneze concurenta între prestatorii de servicii de handling la sol şi/sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu;
(iii) sa se extindã mai mult decât este necesar.
3. Deciziile Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei privind exceptarile acordate în temeiul pct. 1, însoţite de un sumar justificativ, vor fi aprobate prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
4. Exceptarile acordate în baza pct. 1 nu pot depãşi o durata de trei ani, excepţie fãcând cele acordate în baza pct. 1 lit. b). În termen de cel mult trei luni înainte de sfârşitul acestei perioade, aeroportul trebuie sa ia o noua hotãrâre asupra oricãrei cereri de exceptare, care va fi de asemenea supusã procedurii descrise în cadrul acestui articol.
Exceptarile acordate în baza pct. 1 lit. b) nu pot depãşi o durata de doi ani. Cu toate acestea, aeroportul poate sa decidã, în baza prevederilor pct. 1 şi sub rezerva aprobãrii de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, ca aceasta perioada sa fie prelungitã o singura data cu încã doi ani.
ART. 9
Selecţia prestatorilor de servicii de handling
1. Aeroporturile vor lua mãsurile necesare pentru organizarea unei proceduri de selecţie a prestatorilor autorizaţi sa furnizeze servicii de handling la sol, în situaţia în care numãrul lor este limitat conform prevederilor art. 5 pct. 2 sau ale art. 8. Aceasta procedura trebuie sa respecte urmãtoarele principii:
a) în cazul în care aeroportul stabileşte obligativitatea îndeplinirii unor standarde sau specificaţii tehnice de cãtre prestatorii de servicii de handling la sol, atunci acele standarde sau specificaţii vor fi stabilite dupã consultãri cu comitetul utilizatorilor aeroportului. Criteriile de selecţie prevãzute prin standardele sau specificaţiile tehnice menţionate trebuie sa fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii;
b) invitaţia de participare la licitaţie trebuie facuta publica, astfel încât sa permitã participarea oricãrui prestator de servicii de handling la sol interesat;
c) prestatorii de servicii de handling la sol vor fi aleşi:
(i) de cãtre organul de conducere al aeroportului, dupã consultarea cu comitetul utilizatorilor aeroportului, cu condiţia ca acesta:
- sa nu ofere servicii similare de handling la sol;
- sa nu aibã controlul direct sau indirect asupra oricãror furnizor de astfel de servicii;
- sa nu fie implicat în nici un fel în furnizarea unor astfel de servicii;
(ii) în toate celelalte cazuri, de cãtre o comisie independenta de organul de conducere al aeroportului în cauza, numita de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, dupã consultarea cu comitetul utilizatorilor aeroportului şi cu organul de conducere al aeroportului respectiv;
d) prestatorii de servicii de handling la sol vor fi selectaţi pentru o perioada de maximum şapte ani;
e) atunci când un prestator de servicii de handling la sol îşi înceteazã activitatea înainte de sfârşitul perioadei pentru care a fost desemnat, el va fi înlocuit pe baza aceleiaşi proceduri.
2. Acolo unde numãrul prestatorilor de servicii de handling la sol este limitat conform prevederilor art. 5 pct. 2 sau ale art. 8, organul de conducere al aeroportului poate furniza el însuşi servicii de handling la sol, fãrã a se supune procedurii de selecţie descrise la pct. 1. În mod similar, poate autoriza antrepriza acestor servicii pe aeroportul în cauza, fãrã parcurgerea procedurii sus-amintite, dacã:
a) controleazã antreprenorul direct sau indirect; sau
b) este controlat de antreprenor direct sau indirect.
3. Organul de conducere al aeroportului va informa comitetul utilizatorilor aeroportului asupra deciziilor luate în conformitate cu acest articol.
ART. 10
Consultãri
Aeroporturile vor asigura organizarea unei proceduri obligatorii de consultare în legatura cu aplicarea prezentei reglementãri, între organul de conducere al aeroportului, comitetul utilizatorilor aeroportului şi furnizorii de servicii de handling la sol. La astfel de consultãri vor fi invitaţi şi reprezentanţi ai Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei. Aceasta consultare va cuprinde, între altele, tarifele acelor servicii pentru care a fost acordatã o dispensa sau exceptare în conformitate cu art. 8 pct. 1 lit. b), precum şi organizarea prestãrii respectivelor servicii. O astfel de consultare va fi organizatã cel puţin o data pe an.
ART. 11
Aprobãri
1. Activitatea de handling la sol a unui prestator de servicii de handling la sol sau a unui utilizator de aeroport cu handling propriu este condiţionatã de obţinerea unei licenţe de lucru în perimetrul infrastructurii aeroportuare din partea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
Criteriile pentru obţinerea acestei licenţe se referã la situaţia financiarã care trebuie sa fie solida, la acoperirea asiguratorie, care trebuie sa fie suficienta, la securitatea şi siguranta instalaţiilor, a aeronavelor, a echipamentelor şi a persoanelor, precum şi la asigurarea protecţiei mediului şi la respectarea legislaţiei sociale în vigoare.
Criteriile trebuie sa respecte urmãtoarele principii:
a) se aplica într-o maniera nediscriminatorie fata de diversii prestatori de servicii de handling la sol şi fata de utilizatorii aeroportului;
b) rãspund obiectivului propus;
c) nu reduc, în practica, accesul pe piata sau dreptul de a efectua handling propriu, la un nivel inferior celui stabilit prin prezenta reglementare.
Aceste criterii vor fi fãcute publice, iar prestatorul de servicii de handling la sol sau utilizatorul de aeroport cu handling propriu va fi informat din timp asupra procedurii de obţinere a licenţei.
2. Licenta poate fi suspendatã sau retrasã numai dacã prestatorul de servicii de handling la sol sau utilizatorul de aeroport cu handling propriu nu respecta, din cauze imputabile lui, criteriile la care se face referire la pct. 1.
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va comunica prestatorului sau utilizatorului interesat şi organului de conducere al aeroportului respectiv motivele care au dus la suspendarea sau retragerea licenţei.
ART. 12
Reguli de conduita
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate, la propunerea organului de conducere al aeroportului:
- sa interzicã unui prestator de servicii de handling la sol sau unui utilizator al aeroportului sa furnizeze servicii de handling la sol sau de handling propriu, dacã acel prestator sau utilizator nu se conformeazã regulilor impuse pentru asigurarea bunei funcţionari a aeroportului.
Aceste reguli trebuie sa respecte urmãtoarele principii:
a) ele trebuie aplicate într-o maniera nediscriminatorie fata de prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului;
b) ele trebuie sa rãspundã obiectivului propus;
c) ele nu trebuie sa reducã, în practica, accesul pe piata sau dreptul de a efectua handling propriu, la un nivel inferior celui stabilit prin prezenta reglementare;
- sa ceara, în mod particular, prestatorilor de servicii de handling la sol de pe un aeroport sa participe într-o maniera corecta şi nediscriminatorie la îndeplinirea obligaţiilor privind serviciul public, în conformitate cu reglementãrile şi legislaţia nationala, incluzând şi obligaţia asigurãrii continue a serviciului.
ART. 13
Accesul la instalaţii
1. Aeroporturile vor lua mãsurile necesare pentru a asigura accesul prestatorilor de servicii de handling la sol şi utilizatorilor de aeroport cu handling propriu la instalaţiile aeroportului, în mãsura în care acestea le sunt necesare pentru desfãşurarea activitãţii. Dacã organul de conducere al aeroportului sau, dupã caz, orice alta entitate sub al carei control se afla acesta impune condiţii privind accesul, aceste condiţii vor trebui sa fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
2. Spaţiul disponibil pentru handlingul la sol pe un aeroport trebuie împãrţit între diversii prestatori de servicii de handling la sol şi utilizatori de aeroport cu handling propriu, inclusiv noii veniti în domeniu, în mãsura necesarã exercitãrii drepturilor lor şi pentru a asigura o concurenta efectivã şi corecta, în baza unor reguli şi criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
3. Acolo unde accesul la instalaţiile aeroportului presupune aplicarea unor tarife, acestea vor fi stabilite în conformitate cu criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
ART. 14
Siguranta şi securitatea
Prevederile prezentei reglementãri nu afecteazã în nici un fel drepturile şi obligaţiile specifice cu privire la ordinea publica, siguranta şi securitatea aeroporturilor.
ART. 15
Reciprocitate
1. În legatura cu accesul pe piata de handling propriu sau de handling la sol, fãrã a se aduce vreun prejudiciu angajamentelor şi obligaţiilor internaţionale ale României, atunci când o alta ţara:
a) nu oferã prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România un tratament de iure sau de facto care sa fie comparabil celui acordat de cãtre România prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din acea ţara; sau
b) nu oferã, de iure sau de facto, prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România un tratament naţional; sau
c) oferã prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din alte tari un tratament preferenţial fata de cel oferit celor din România, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate suspenda, total sau parţial, obligaţiile ce decurg din prezenta reglementare fata de prestatorii de servicii de handling la sol sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu din acea ţara.
2. Dacã este luatã o astfel de decizie, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va informa autoritãţile competente din acea ţara.
ART. 16
Dreptul de contestaţie
Eventualele contestaţii ale deciziilor sau mãsurilor individuale luate în conformitate cu prevederile art. 6 pct. 2 şi ale art. 9-13 se pot face cu respectarea prevederilor legislaţiei romane în vigoare.


ANEXA 1
-------
la reglementare
----------------

LISTA
serviciilor de handling la sol

1. Supravegherea şi administrarea la sol cuprind:
1.1. servicii de reprezentare şi legatura cu autoritãţile locale sau oricare alte organisme/entitãţi, decontãri în numele aeroportului şi asigurarea spaţiului de birouri pentru reprezentanţii sãi;
1.2. control al încãrcãrii, mesagerie şi telecomunicaţii;
1.3. manevrarea, depozitarea şi administrarea dispozitivelor de încãrcare ale serviciului (aparţinând serviciului);
1.4. orice alte servicii de supraveghere înainte de, pe durata sau dupã încheierea zborului şi orice servicii administrative cerute de utilizatorul aeroportului.
2. Handlingul pasagerilor cuprinde orice fel de asistenta acordatã pasagerilor care sosesc, pleacã sau sunt în tranzit, inclusiv verificarea biletelor şi a documentelor de cãlãtorie, înregistrarea bagajelor şi transportarea acestora la locul unde se sorteaza.
3. Handlingul bagajelor cuprinde manuirea bagajelor la locul de sortare, pregãtirea de plecare, încãrcarea în şi descãrcarea din dispozitivele care le transporta de la sortare la banda de recuperare a lor de cãtre cãlãtori.
4. Handlingul mãrfii şi poştei cuprinde:
4.1. pentru marfa: manuirea fizica a mãrfii de export, de transfer şi de import, a documentelor insotitoare, procedurile vamale şi implementarea oricãrei proceduri de securitate agreate între pãrţi sau cerute de circumstanţe;
4.2. pentru posta: manuirea fizica a poştei care s-a primit sau se expediazã, a documentelor insotitoare şi implementarea oricãrei proceduri de securitate agreate între pãrţi sau cerute de circumstanţe.
5. Handlingul pe platforma cuprinde:
5.1. dirijarea aeronavei de cãtre dispecerul de sol la sosire şi la plecare, cu condiţia ca aceste servicii sa nu fie furnizate de serviciul de trafic aerian;
5.2. asistenta la parcarea aeronavei şi asigurarea dispozitivelor corespunzãtoare, cu condiţia ca aceste servicii sa nu fie furnizate de serviciul de trafic aerian;
5.3. comunicaţii între aeronava şi furnizorii de servicii de platforma, cu condiţia ca aceste servicii sa nu fie furnizate de serviciul de trafic aerian;
5.4. încãrcarea şi descãrcarea aeronavei, inclusiv asigurarea şi operarea mijloacelor corespunzãtoare, precum şi transportul echipajului şi al pasagerilor între aeronava şi aerogara, transportarea bagajelor între aeronava şi aerogara;
5.5. asigurarea şi operarea mijloacelor corespunzãtoare pentru pornirea motoarelor;
5.6. miscarea aeronavei la sosire şi la plecare, inclusiv asigurarea şi operarea mijloacelor corespunzãtoare;
5.7. transportarea, încãrcarea şi descãrcarea alimentelor şi bãuturilor.
6. Deservirea aeronavei cuprinde:
6.1. curatarea în interior şi în exterior a aeronavei, a toaletelor şi alimentarea cu apa;
6.2. încãlzirea şi racirea cabinei de pasageri, îndepãrtarea ghetii şi a zapezii, dejivrarea aeronavei;
6.3. rearanjarea cabinei de pasageri prin asigurarea echipamentului corespunzãtor de cabina, depozitarea acestui echipament.
7. Handlingul combustibilului cuprinde:
7.1. organizarea şi executarea operaţiunilor de alimentare cu şi golire de combustibil, inclusiv depozitarea combustibilului, precum şi controlul calitãţii şi cantitãţii combustibilului la livrare;
7.2. completarea uleiurilor şi a altor lichide.
8. Deservirea tehnica a aeronavelor cuprinde:
8.1. deservirea de rutina executatã înaintea zborului;
8.2. servicii non-routine solicitate de utilizatorul aeroportului;
8.3. asigurarea şi administrarea de piese de schimb şi de echipamente corespunzãtoare;
8.4. solicitarea sau rezervarea unui spaţiu corespunzãtor de parcare şi/sau de hangar.
9. Operaţiunile de zbor şi administrarea echipajelor cuprind:
9.1. pregãtirea zborului la aeroportul de plecare sau în orice alt punct;
9.2. asistenta în zbor, inclusiv redirectionarea, dacã este necesarã;
9.3. activitãţi dupã zbor;
9.4. administrarea echipajului.
10. Suprafata de transport cuprinde:
10.1. organizarea şi executarea transportului echipajului, pasagerilor, bagajelor, mãrfurilor şi poştei între diferitele aerogãri/terminale ale aceluiaşi aeroport, dar excluzând transportul celor de mai sus între aeronava şi orice alt punct din perimetrul aceluiaşi aeroport.
10.2. orice transport special cerut de utilizatorul aeroportului.
11. Serviciile de catering cuprind:
11.1. legatura cu furnizorii şi administrarea;
11.2. depozitarea alimentelor şi bãuturilor şi a echipamentelor necesare preparãrii lor;
11.3. curatarea acestor echipamente;
11.4. pregãtirea şi livrarea echipamentului, precum şi a alimentelor şi bãuturilor.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016