Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARE din 4 decembrie 2001  privind conditii de avizare a documentatiilor tehnice pentru obiectivele aflate in zonele supuse servitutilor de aeronautica civila RACR-CADT    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARE din 4 decembrie 2001 privind conditii de avizare a documentatiilor tehnice pentru obiectivele aflate in zonele supuse servitutilor de aeronautica civila RACR-CADT

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 27 decembrie 2001

CAP. 1
Introducere

1.1 Scop
1.1.1. Prezenta reglementare privind condiţiile de avizare a documentaţiilor tehnice pentru obiectivele aflate în zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã este elaborata pentru aplicarea prevederilor Reglementãrii RACR-SACZ privind stabilirea servituţilor de aeronautica civilã şi a zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilã.
1.1.2. Reglementarea de fata stabileşte:
a) caracteristicile, condiţiile şi cerinţele generale pentru zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã (zone care trebuie protejate în interes aeronautic);
b) cadrul permisiv de extindere şi/sau de utilizare a construcţiilor, amenajãrilor, activitãţilor, terenurilor etc. în zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã (limitãri, restrictii etc.).
1.1.3. Prezenta reglementare furnizeazã elementele tehnice necesare în vederea declarãrii zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilã şi instituirii regimului de protecţie adecvat acestor zone, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale aplicabile.
1.2 Aplicabilitate
1.2.1. - (1) Zonele care trebuie protejate în interes aeronautic civil (zone supuse servituţilor de aeronautica civilã) sunt zonele din perimetrul şi din vecinãtatea terenurilor de aeronautica civilã.
(2) Terenurile de aeronautica civilã sunt:
a) aerodromurile civile (aeroporturi, heliporturi, helipuncte, terenuri de lucru aerian permanente sau temporare); şi
b) amplasamentele mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologie aeronautica aferente aviaţiei civile.
1.2.2. - (1) Autoritatea Aeronautica Civilã Romana (A.A.C.R.) furnizeazã elementele tehnice necesare şi acorda consultanţa de specialitate în legatura cu stabilirea zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilã şi regimului de protecţie corespunzãtor, asa cum sunt definite prin Reglementarea de aeronautica civilã RACR-SACZ, corelat cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
(2) Fiecare zona va fi individualizata prin forma şi dimensiunile/limitele sale, prin servituţile de aeronautica civilã sub incidenta cãrora se afla, precum şi prin regimul de utilizare permis, compatibil cu servituţile respective, şi va fi inclusã în planurile de urbanism zonal, potrivit prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare (privind amenajarea teritoriului, domeniul public, regimul construcţiilor, protecţia mediului, planurile de urbanism etc.) şi cu perspectivele/proiectele de dezvoltare şi/sau de modernizare din domeniul aeronautic.
1.2.3. Controlul tehnic de specialitate asupra obiectivelor (construcţii, amenajãri, activitãţi etc.) din zonele cu servituţi de aeronautica civilã se exercita de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana prin intermediul avizelor emise, potrivit normelor legale în vigoare, la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) ale obiectivelor respective, precum şi prin intermediul bazei de date specializate care include caracteristicile relevante ale obiectivelor implicate.
1.2.4. Responsabilitatea aplicãrii prezentei reglementãri revine:
a) Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei (M.L.P.T.L.) şi Autoritãţii Aeronautice Civile Romane (A.A.C.R.) - în îndeplinirea atribuţiilor de reglementare tehnica a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice pentru construcţii şi amenajãri, de elaborare de studii aeronautice şi de acordare de consultanţa de specialitate, precum şi în acţiunile de colaborare cu administraţiile publice locale pentru protejarea zonelor de interes aeronautic şi a obiectivelor destinate aviaţiei civile;
b) administratorilor aeroporturilor şi administratorilor mijloacelor de navigaţie aerianã - în îndeplinirea responsabilitãţilor acestora de cunoaştere şi de control asupra obstacolelor, pentru prevenirea tuturor factorilor de risc pentru zborul aeronavelor în zonele aferente aerodromurilor/mijloacelor administrate;
c) administraţiilor publice locale - în îndeplinirea responsabilitãţilor de declarare a zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilã şi de instituire şi menţinere a regimului de protecţie adecvat în zonele respective. Responsabilitãţile se exercita în cadrul competentelor deţinute privind aplicarea prevederilor legale referitoare la planificarea teritoriului în scopuri urbanistice, autorizarea construcţiilor şi controlul respectãrii legalitãţii în domeniu.
1.2.5. Pentru siguranta zborului este obligatorie evaluarea şi avizarea de cãtre Autoritatea Aeronautica Civilã Romana a tuturor obstacolelor care penetreaza una dintre suprafeţele de limitare superioarã a zonelor definite mai jos, precum şi a tuturor obiectivelor (amenajãri, activitãţi etc.) amplasate în aceste zone, care intra sub incidenta servituţilor de aeronautica civilã, conform prevederilor prezentei reglementãri.
1.2.6. Zonele supuse servituţilor aeronautice sunt urmãtoarele:
a) Zone de siguranta, împãrţite dupã cum urmeazã:



(1) Zona I - limitarea inaltimii obstacolelor: suprafata trapezoidala
inclinata, având panta 1:250 de la marginea benzii pistei
(0 m), simetrica fata de prelungirea axului pistei, cu evazare
15% spre exterior (30 m);
- referinta: cota aerodromului.
Nota: Zona I se considera la fiecare capãt al pistei.
(2) Zona II - limitarea inaltimii obstacolelor: suprafata conica, din care
se exclude zona I, având panta de 1:150 de la marginile
benzii pistei (0 m) spre exterior (30 m);
- referinta: cota aerodromului.
(3) Zona III - limitarea inaltimii obstacolelor: suprafata orizontala, de
la extremitatea zonei I şi exclude zona II, la înãlţimea
de 30 m;
- referinta: cota aerodromului.
(4) Zona IV - fãrã restrictii de înãlţime; prezintã interes obstacolele cu
înãlţimi egale sau mai mari de 45 m;
- referinta: cota terenului.
b) Zonele de protecţie sunt împãrţite dupã cum urmeazã:
(1) Zona ILS - asociata amplasamentului antenei ILS de panta;
- forma: dreptunghiulara orizontala;
(2) Zona radioaltimetru - asociata pistei de decolare-aterizare;
- forma: dreptunghiulara orizontala;
(3) Alte zone de protecţie - asociate amplasamentelor VOR, DME, NDB, radar,
marker etc.;
- forma: circulara.
c) Regiuni de control (CTR, TMA) - caracteristici stabilite de A.A.C.R.



1.2.7. Pana la trasarea zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilã în planurile de urbanism zonal, în conformitate cu prevederile Codului aerian, extinderea zonelor prevãzute la articolul precedent este urmãtoarea:



(1) Zona I - distanta/extindere: 8.500 m de la marginea pistei, în direcţia
axului;
(2) Zona II - distanta/extindere: 4.500 m de la marginile benzii pistei de
decolare-aterizare, în orice direcţie;
(3) Zona III - distanta/extindere: 8.500 m de la extremitatea zonei I, în
orice direcţie;
(4) Zona IV - distanta/extindere: de la extremitatea zonei II pana la
limita zonei de control de aerodrom - CTR, respectiv pana la
limita regiunii terminale;
(5) Zona ILS - distanta/extindere: 300 m lateral fata de prelungirea
marginii pistei de decolare-aterizare (de partea antenei
de panta), pe lungimea de 1.000 m de la extremitatea pistei
(în prelungirea axului pistei, pe direcţia de aterizare
echipata cu ILS);
(6) Zona radioaltimetru - distanta/extindere: 900 m x 120 m, amplasata
înaintea pistei;
(7) Alte zone de protecţie - distanta/extindere: 2.000 m fata de
amplasamentul echipamentului de referinta, în
orice direcţie.



1.2.8. Fata de caracteristicile de mai sus ale zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilã, Autoritatea Aeronautica Civilã Romana poate impune restrictii locale suplimentare, determinate de condiţii specifice particulare.
1.3. Definiţii şi abrevieri
1.3.1. În sensul prezentei reglementãri, termenii utilizaţi au urmãtoarele semnificatii:
Administrator al aerodromului - persoana fizica sau juridicã care conduce sau gestioneazã un aerodrom aflat în proprietate publica sau în proprietate privatã.
Aerodrom - suprafata delimitata pe pãmânt sau pe apa, care cuprinde, eventual, clãdiri, instalaţii şi materiale, destinatã sa fie utilizata, în totalitate sau în parte, pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor.
Aeroport - aerodrom deschis pentru operaţiuni comerciale de transport aerian.
Agent aeronautic civil - orice persoana juridicã autorizata sa desfãşoare activitãţi aeronautice civile.
Aviz - document emis de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana pe baza unei solicitãri, prin care se stabilesc condiţiile pentru realizarea, dezvoltarea şi/sau utilizarea unui obiectiv (construcţie, amenajare, activitate etc.) amplasat în zone supuse servituţilor aeronautice sau în afarã lor şi care poate afecta siguranta zborului.
Heliport - aerodrom utilizat exclusiv pentru elicoptere.
Helipunct - heliport cu amenajãri auxiliare minime, fãrã construcţii specifice.
Mijloace de navigaţie aerianã - echipamente/sisteme de radionavigatie, supraveghere şi comunicaţii aeronautice, amplasate la sol, destinate navigaţiei aeriene (VOR, NDB etc.) şi protecţiei navigaţiei aeriene (radar).
Mijloace meteorologice - echipamente/sisteme meteorologice aeronautice, amplasate la sol şi destinate protecţiei zborului aeronavelor.
Obstacol - orice obiect fix (natural sau artificial, temporar sau permanent) sau mobil ori pãrţi ale acestuia care, prin localizare, proprietãţi fizice, caracteristici constructive şi/sau functionale, afecteazã sau poate afecta siguranta zborului, precum şi orice fenomen care nu are origine atmosferica şi care afecteazã siguranta operarii aeronavelor.
Pista de decolare-aterizare - suprafata dreptunghiulara delimitata pe un aerodrom terestru, amenajatã pentru aterizarea şi decolarea aeronavelor.
Regiune terminala de control - regiune de control stabilitã, în principiu, la convergenta rutelor cu servicii de trafic aerian asigurate, în vecinãtatea unuia sau a mai multor aerodromuri importante.
Reglementãri aeronautice - norme, proceduri sau standarde specifice activitãţilor aeronautice.
Servitute de aeronautica civilã - condiţii, restrictii şi obligaţii impuse sau recomandate de prevederile reglementãrilor aeronautice naţionale şi/sau internaţionale în interesul siguranţei zborului.
Securitate aeronautica - ansamblu de mãsuri, resurse materiale şi forte umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile impotriva actelor de intervenţie ilicitã.
Siguranta zborului - capacitate a activitãţii aeronautice constând în evitarea afectãrii sãnãtãţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale.
Teren de lucru aerian - teren de aeronautica civilã compus dintr-un teren amenajat şi demarcat pentru zbor, fãrã infrastructura specifica, dotat cu instalaţii şi/sau construcţii sumare destinate unor activitãţi aeronautice.
Zona critica ILS - zona protejata, de dimensiuni definite (precizate) în jurul antenelor radiofarurilor de direcţie şi de panta, în care accesul vehiculelor şi/sau al aeronavelor este interzis pe durata tuturor operarilor ILS (în scopul eliminãrii perturbatiilor inacceptabile ale semnalului ILS).
Zona supusã servituţilor aeronautice - zona aflatã sub incidenta servituţilor aeronautice (zona de siguranta, zona de protecţie, regiune de control, zona de dezvoltare etc.).
Zona de control de aerodrom - spaţiu aerian controlat, care se extinde pe verticala de la suprafata pãmântului pana la o limita superioarã specificatã.
Zona de dezvoltare - zona prevãzutã în programele/proiectele de extindere a aerodromurilor existente, de modernizare a mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice sau de instalare de noi astfel de mijloace, delimitata în scopul actualizãrii şi conservãrii servituţilor aeronautice, în interes public şi pentru asigurarea siguranţei zborului.
Zona de protecţie - zona adiacenta amplasamentelor mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice, indiferent de proprietar, delimitata cu scopul de a preveni interferentele negative de orice natura, directe şi/sau indirecte, asupra performantelor operationale ale acestor echipamente, în interesul siguranţei zborului.
Zona de siguranta - zona adiacenta unui aerodrom, indiferent de proprietar, definitã cu scopul de a limita înãlţimea obstacolelor şi de a preveni efectele negative de orice natura, directe şi/sau indirecte, asupra operarii aeronavelor şi ansamblului activitãţilor aeronautice, în interesul siguranţei zborului şi al securitãţii aeronautice.
Zona sensibila ILS - zona protejata, care se extinde de la zona critica ILS şi în care stationarea şi/sau miscarea vehiculelor şi/sau a aeronavelor sunt controlate pe durata operarilor ILS (în scopul evitãrii perturbatiilor inacceptabile ale semnalului ILS, cauzate de obiectele mobile de mari dimensiuni aflate în perimetrul acestei zone).
1.3.2. În cuprinsul prezentei reglementãri abrevierile utilizate au urmãtoarele semnificatii:
A.A.C.R. - Autoritatea Aeronautica Civilã Romana
CTR - zona de control de aerodrom
DME - echipament pentru mãsurarea distantei
ILS - sistem de aterizare dupã instrumente
M.L.P.T.L. - Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
NDB - radiofar nedirectional
TMA - regiune terminala de control
VHF - frecventa foarte inalta
VOR - radiofar omnidirectional VHF.

CAP. 2
Condiţii de avizare a documentaţiilor tehnice pentru obiectivele din zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã

2.1. În zonele prevãzute la cap. 1, paragrafele 1.2.5 şi 1.2.6, este necesar avizul Autoritãţii Aeronautice Civile Romane (A.A.C.R.) la documentaţiile tehnice aferente tuturor obstacolelor (clãdire, structura, stalp/pilon, cos de fum, macara etc.) care depãşesc limita de înãlţime reglementatã, precum şi tuturor obiectivelor (construcţii, amenajãri, activitãţi etc.) care, prin prezenta sau funcţionare, afecteazã sau pot afecta siguranta zborului şi a activitãţilor aeronautice amplasate în zonele respective, care intra sub incidenta servituţilor de aeronautica civilã, conform prevederilor Reglementãrii RACR-SACZ.
2.2. Suplimentar cerintei de la paragraful 2.1 este necesar avizul A.A.C.R. la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) pentru urmãtoarele obiective:
2.2.1. În zona I:
(1) în interiorul perimetrului infrastructurii aeroportuare:
a) amenajãri diverse (denivelari de teren, împrejmuiri etc.);
b) instalaţii aeroportuare diverse (dispozitivul luminos de apropiere etc.);
c) instalare sau modernizare mijloace de navigaţie de aeroport (echipamente/sisteme de radionavigatie);
d) extindere/dezvoltare aeroport;
e) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexã.
(2) În zonele limitrofe ale aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii aeroportuare):
a) clãdiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depãşesc limita de înãlţime reglementatã;
b) construcţii/structuri (piloni, coşuri de fum, sonde etc.), care depãşesc limita de înãlţime reglementatã;
c) construcţii sau structuri metalice de mari dimensiuni (pereţi şi/sau învelitori metalice, împrejmuiri metalice, panouri publicitare metalice etc.);
d) pasaje rutiere suprainaltate;
e) unitãţi de morarit, silozuri etc.;
f) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;
g) staţii de difuziune (radio, TV);
h) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
i) activitãţi/surse producãtoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aerianã (acţionari electrice de forta, sudura etc.);
j) activitãţi/surse potenţiale de incendiu, explozie etc. (staţii de alimentare şi/sau depozite de combustibili, aplicaţii pirotehnice etc.);
k) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;
l) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
m) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
n) alte obiective care interfereaza sau pot interfera cu domeniul aeronautic civil.
2.2.2. În zona II:
(1) În interiorul perimetrului infrastructurii aeroportuare:
a) sisteme rutiere aeroportuare (pista de decolare-aterizare, cai de rulare, platforme);
b) clãdiri aeroportuare (aerogara, hangar etc.) şi amenajãri diverse (inclusiv împrejmuiri, parapete antizgomot etc.);
c) instalaţii aeroportuare diverse, inclusiv stâlpii pentru iluminatul platformei;
d) instalarea sau modernizarea mijloacelor meteorologice şi de navigaţie de aeroport (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
e) extinderea, dezvoltarea aeroportului;
f) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexã.
(2) În zonele limitrofe ale aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii aeroportuare):
a) clãdiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depãşesc limita de înãlţime reglementatã;
b) construcţii sau structuri metalice de mari dimensiuni (pereţi şi/sau învelitori metalice, împrejmuiri metalice, panouri publicitare metalice etc.);
c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care depãşesc limita de înãlţime reglementatã sau care nu depãşesc limita de înãlţime reglementatã, dar constituie obstacole locale semnificative;
d) pasaje rutiere suprainaltate;
e) unitãţi de morarit, silozuri etc.;
f) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;
g) staţii de difuziune (radio, TV);
h) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
i) activitãţi/surse producãtoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aerianã (acţionari electrice de forta, sudura etc.);
j) activitãţi/surse potenţiale de incendiu, explozie etc. (staţii de alimentare şi/sau depozite de combustibili, aplicaţii pirotehnice etc.);
k) deschidere, dezvoltare sau modernizare terenuri de lucru aerian permanente sau heliporturi/helipuncte;
l) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
m) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
n) alte obiective care interfereaza sau pot interfera domeniul aeronautic civil.
2.2.3. În zona III:
a) staţii de difuziune (radio, TV);
b) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depãşesc limita de înãlţime reglementatã, dar constituie obstacole locale semnificative;
d) unitãţi de morarit, silozuri etc.;
e) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;
f) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;
g) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
h) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
i) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.2.4. În zona IV:
a) staţii de difuziune (radio, TV);
b) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depãşesc limita de înãlţime reglementatã, dar constituie obstacole locale semnificative;
d) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;
e) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
f) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
g) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.2.5. În zona ILS:
a) denivelari de teren;
b) obiecte/structuri de orice fel (cu excepţia mijloacelor de navigaţie care nu pot fi inlaturate din motive operationale şi care trebuie sa aibã structuri constructive şi/sau de montaj frangibile);
c) împrejmuiri metalice;
d) trecere de fire/cabluri electrice (cu excepţia celor instalate pentru buna desfãşurare a activitãţilor aeronautice);
e) surse de câmpuri electromagnetice perturbatoare (inclusiv cabluri de transmisie programe TV);
f) acces/tranzit (auto) vehicule, animale, persoane etc. (inclusiv aeronave, pe durata operarii ILS);
g) alte obiective care afecteazã sau pot afecta buna funcţionare a sistemului ILS.
2.2.6. În zonele de protecţie:
a) clãdiri şi amenajãri diverse, inclusiv împrejmuiri;
b) construcţii sau structuri metalice diverse (pereţi, învelitori şi/sau împrejmuiri metalice, poduri metalice etc.);
c) conducte subterane diverse;
d) pasaje rutiere suprainaltate;
e) staţii de difuziune (radio, TV);
f) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
g) activitãţi/surse producãtoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aerianã (acţionari electrice de forta, sudura etc.);
h) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;
i) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
j) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
k) alte obiective care afecteazã sau pot afecta buna funcţionare a mijloacelor de navigaţie aerianã respective.
2.3. Eliberarea avizelor pentru documentaţiile tehnice ale obiectivelor aflate în zona I şi zona II (conform paragrafelor 2.2.1 şi 2.2.2) se va face numai cu aprobarea Direcţiei generale de servicii transport aerian şi aeroporturi din cadrul M.L.P.T.L., în baza raportului întocmit de A.A.C.R.
2.4. În restul teritoriului României este necesar avizul A.A.C.R. la documentaţiile tehnice aferente oricãrui obiect/obstacol (stalp/pilon, cos de fum etc.) cu înãlţimea egala sau mai mare de 45 m fata de cota terenului/amplasamentului.
2.5. Suplimentar cerintei de la articolul precedent, în restul teritoriului României este necesar avizul A.A.C.R. la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) pentru obiective cum sunt:
a) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depãşesc limita de înãlţime reglementatã dar constituie obstacole locale semnificative;
b) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;
c) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
d) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
e) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.

CAP. 3
Dispoziţii finale

3.1. - A.A.C.R. va comunica autoritãţilor administraţiei publice locale modificãrile în legatura cu zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã, respectiv cu regimul de protecţie aferent, în vederea actualizãrii planurilor de urbanism zonal.
3.2. - (1) Pentru instituirea regimului de protecţie corespunzãtor în zonele aflate sub incidenta servituţilor de aeronautica civilã, autoritãţile administraţiei publice locale implicate vor include în documentaţiile tehnice ale planurilor de urbanism zonal aspectele specifice referitoare la restrictii, limite, obligaţii, condiţii/posibilitãţi de utilizare (inclusiv structura culturilor agricole şi modalitãţile de exploatare a acestora pe terenurile limitrofe aerodromurilor, pentru descurajarea şi evitarea concentrarii pasarilor şi animalelor sãlbatice) etc.
(2) Dacã zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã se extind peste mai multe unitãţi administrativ-teritoriale, procedurile indicate vor fi derulate de fiecare dintre autoritãţile administraţiei publice locale implicate, potrivit portiunilor de zone care le revin, astfel încât sa se asigure continuitatea zonelor respective şi unitatea regimului de protecţie instituit.
3.3. - În cazul în care, datoritã extinderii unor terenuri de aeronautica civilã sau deschiderii altor asemenea terenuri, construcţiile existente impiedica sau pericliteazã activitatea aeronautica, A.A.C.R. va stabili, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale implicate şi în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, mãsurile necesare pentru respectarea condiţiilor de siguranta a zborului.
3.4. Autoritãţile administraţiei publice locale vor solicita organizaţiilor care au, potrivit legii, drumuri în administrare avizele A.A.C.R. pentru portiunile de drum destinate decolarii-aterizarii aeronavelor în situaţii speciale/de urgenta.
3.5. În zonele supuse servituţilor de aeronautica civilã autoritãţile administraţiei publice locale vor elibera autorizaţiile de construcţie numai pe baza avizelor emise de A.A.C.R., cu respectarea integrala a cerinţelor/condiţiilor stipulate în avizele respective.
3.6. Autoritãţile administraţiei publice locale vor soma persoanele fizice sau juridice care deţin sau administreazã un obiectiv care afecteazã siguranta zborului şi pentru care nu s-a obţinut în prealabil, potrivit normelor legale, avizul definitiv al A.A.C.R. sa desfiinteze necondiţionat obiectivul de referinta.
3.7. Autoritãţile administraţiei publice locale vor asigura aplicarea respectãrii prevederilor prezentei reglementãri, referitor la declararea zonelor cu servituţi de aeronautica civilã, instituirea regimului de protecţie corespunzãtor şi condiţiile de autorizare şi de realizare a diferitelor obiective în zonele respective.
3.8. - (1) Realizarea/instalarea, întreţinerea şi supravegherea marcajelor pentru zi şi a balizajelor pentru noapte se asigura de cãtre deţinãtorii obiectivelor respective.
(2) Deţinãtorii obiectivelor balizate luminos trebuie sa asigure buna funcţionare şi utilizarea corecta a balizajului pentru noapte (punerea în funcţiune pe timpul nopţii, precum şi ziua, în condiţii de vizibilitate redusã).
(3) Proprietarii terenurilor pe care exista construcţii, instalaţii şi/sau amenajãri care necesita marcare pentru zi şi/sau balizare pentru noapte trebuie sa permitã accesul deţinãtorilor acestor obiective în vederea instalãrii, întreţinerii şi/sau supravegherii functionarii marcajelor şi balizajelor respective.

ANEXA 1
-------
la reglementare
---------------

Se gãseşte la pag. 15 din Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 838/27.12.2001.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016