Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   RAPORT nr. 184233 din 6 februarie 1945  al Domnilor ministri ai finantelor si cel al economiei nationale catre M.S. Regele    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

RAPORT nr. 184233 din 6 februarie 1945 al Domnilor ministri ai finantelor si cel al economiei nationale catre M.S. Regele

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 10 februarie 1945
Sire,

Prin art. 8 al Convenţiei de Armistitiu din 12 Septemvrie 1944, între România pe deoparte şi Puterile Aliate pe de alta parte, România a fost obligatã sa conserve bunurile tuturor supusilor inamici germani şi unguri, precum şi ale tuturor persoanelor de alta naţionalitate şi chiar romani, care s-ar gãsi, fie în Germania, fie în Ungaria sau în teritoriile ocupate de aceste puteri.
Chiar înainte de semnarea acestei Convenţiuni, România luase oarecare mãsuri pentru blocarea bunurilor inamice, intinzandu-se şi la aceste bunuri dispoziţiile Legii Nr. 498 din 1942 şi punând o serie din ele sub administraţii forţate.
În curând însã, s-a vãzut ca aceste mãsuri nu sunt suficiente, deoarece administrarea acestor bunuri, ridica o serie de probleme nebanuite la început, de ordin administrativ, contabil şi juridic. Rezolvarea acestor probleme reclama o munca organizatã şi o pregãtire tehnica deosebita, în toate aceste domenii, lucrand într-un mediu sustras de la orice alte preocupãri sau influiente, decât acelea ale unei executãri stricte a obligaţiilor prevãzute prin Convenţia de Armistitiu.
Pentru a corespunde la aceste cerinţe, am socotit ca executarea art. 8 al Convenţiei de Armistitiu trebuie data unui organism autonom, în mãsura sa poatã sa-şi formeze o doctrina şi o jurisprudenta, care sa cuprindã liniile largi şi permanente ale rezolvarii tuturor problemelor ce se vor pune. Am socotit necesar ca acest nou organ sa fie pus sub autoritatea tutelara a Ministerului Finanţelor, pe lângã care funcţioneazã în momentul de fata Casa de Finanţare şi Amortizare, care are în atribuţiile sale, administrarea întregului portofoliu de acţiuni aparţinând Statului şi care deci, prin însãşi organizaţia sa, este în mãsura sa dea un concurs activ şi rodnic în toatã aceasta chestiune.
Totodatã, pentru atingerea scopului acestei Case, i s-au conferit toate drepturile necesare pentru numirea şi revocarea sechestrelor, pentru verificarea gestiunii lor, putând sa se adreseze şi justiţiei ca reprezentanţi ai intereselor Statului în aceasta materie.
Administrarea Casei este data în seama unui consiliu de administraţie, compus din reprezentanţii tuturor departamentelor interesate, precum şi ai Comisiunii Romane pentru Aplicarea Armistitiului şi ai Institutului Naţional de Statistica a cãrui colaborare şi competenta tehnica vor fi indispensabile.
Administraţia propriu zisa este data în mana unui director general, care va avea sub ordinele sale întreg personalul Casei, împãrţit în primul rând într-o Direcţie administrativã şi un serviciu de control, precum şi în alte diviziuni, ce se vor socoti necesare.
Personalul va fi recrutat atât dintre functionarii de Stat disponibili, precum şi din personalul de o pregãtire recunoscuta, angajat în afarã cadrelor Statului, pentru a se putea apela în aceasta materie complexa la toate competentele comerciale şi industriale de care am avea nevoie.
În ce priveşte persoana sechestrilor, s-au luat toate mãsurile pentru ca ei sa aibã pregãtirea necesarã misiunii lor, introducându-se şi ideea noua ca vor putea funcţiona în aceasta calitate pe lângã persoane fizice şi instituţiuni de Stat, care, prin organizaţia lor, vor putea da un concurs pretios în aceasta materie.
Rolul Ministerului Finanţelor va fi redus numai la darea directivelor generale în interesul superior al Statului, precum şi la rezolvarea unor chestiuni de o deosebita importanta, cum ar fi de exemplu încadrarea sau scoaterea de sub prevederile art. 8 al Convenţiei de Armistitiu a unor anumite patrimonii.
Credem ca pe aceste baze şi intemeiati pe experienta trecutului, se va ajunge la o organizare care sa corespundã tuturor nevoilor şi sa permitã în modul cel mai corect posibil îndeplinirea integrala a stipulatiunilor art. 8 al Convenţiei de Armistitiu.

Suntem cu cel mai profund respect,

Sire,

ai Maiestatii voastre,
prea plecaţi şi prea supuşi servitori,

Ministrul finanţelor,
Mihail Romniceanu

Ministrul economiei naţionale,
Dr. A. Leucutia

--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016