Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL ADITIONAL nr. 2 din 10 iunie 1977  la conventiile de la Geneva din 12 august 1949 privind protectia victimelor conflictelor armate fara caracter international    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL ADITIONAL nr. 2 din 10 iunie 1977 la conventiile de la Geneva din 12 august 1949 privind protectia victimelor conflictelor armate fara caracter international

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 68 din 14 mai 1990



TABLA DE MATERII

Pagina



Preambul ..................................................... 34

TITLUL I
DOMENIUL DE APLICARE A PREZENTULUI PROTOCOL

Articolul 1 - Domeniul de aplicare material ................. 34
Articolul 2 - Domeniul de aplicare personal ................. 34
Articolul 3 - Neinterventia ................................. 34

TITLUL II
TRATAMENTUL UMAN

Articolul 4 - Garantii fundamentale ......................... 34
Articolul 5 - Persoane lipsite de libertate ................. 35
Articolul 6 - Urmarirea penala .............................. 35

TITLUL III
RANITI, BOLNAVI, NAUFRAGIATI

Articolul 7 - Protectie si ingrijire ........................ 36
Articolul 8 - Cautarea ...................................... 36
Articolul 9 - Protectia personalului sanitar si religios .... 36
Articolul 10 - Protectia generala a misiunii medicale ........ 36
Articolul 11 - Protectia unitatilor si mijloacelor de transport
sanitar ....................................... 36
Articolul 12 - Semn distinctiv ............................... 36

TITLUL IV
POPULATIA CIVILA

Articolul 13 - Protectia populatiei civile ................... 36
Articolul 14 - Protectia bunurilor indispensabile pentru
supravietuirea populatiei civile .............. 36
Articolul 15 - Protectia lucrarilor si instalatiilor care contin
forte periculoase ............................. 37
Articolul 16 - Protectia bunurilor culturale si a lacasurilor
de cult ....................................... 37
Articolul 17 - Interzicerea deplasarilor fortate ............. 37
Articolul 18 - Societati de ajutorare si actiuni de asistenta 37

TITLUL V
DISPOZITII FINALE

Articolul 19 - Difuzare ...................................... 37
Articolul 20 - Semnare ....................................... 37
Articolul 21 - Ratificare .................................... 37
Articolul 22 - Aderare ....................................... 37
Articolul 23 - Intrare in vigoare ............................ 37
Articolul 24 - Amendamente ................................... 37
Articolul 25 - Denuntare ..................................... 38
Articolul 26 - Notificari .................................... 38
Articolul 27 - Inregistrare .................................. 38
Articolul 28 - Texte autentice ............................... 38


PREAMBUL

Inaltele parti contractante,
reamintind ca principiile umanitare cuprinse in art. 3 comun al conventiilor de la Geneva din 12 august 1949 constituie fundamentul respectarii persoanei umane in caz de conflict armat fara caracter international,
reamintind, de asemenea, ca instrumentele internationale referitoare la drepturile omului ofera persoanei umane o protectie fundamentala,
subliniind necesitatea de a asigura o mai buna protectie victimelor unor astfel de conflicte armate,
reamintind ca, in cazurile neprevazute de dreptul in vigoare, persoana umana ramine sub incidenta principiilor umanitare si exigentelor constiintei publice,
au convenit urmatoarele:

TITLUL I
DOMENIUL DE APLICARE A PREZENTULUI PROTOCOL

ART. 1
Domeniul de aplicare material
1. Prezentul protocol, care dezvolta si completeaza art. 3 comun al conventiilor de la Geneva din 12 august 1949 fara a modifica conditiile sale de aplicare actuale, se va aplica la toate conflictele armate care nu cad sub incidenta art. 1 al Protocolului aditional al conventiilor de la Geneva din 12 august 1949 referitor la protectia victimelor conflictelor armate internationale (Protocolul I) si care se desfasoara pe teritoriul unei inalte parti contractante intre fortele sale armate si forte armate dizidente sau grupuri inarmate organizate care, sub conducerea unui comandament responsabil, exercita un asemenea control asupra unei parti a teritoriului sau, astfel incit sa-i permita sa desfasoare operatiuni militare sustinute si coordonate si sa aplice prezentul protocol.
2. Prezentul protocol nu se va aplica situatiilor de tensiune interna si tulburarilor interne cum sint actele de dezordine publica, actele sporadice si izolate de violenta si alte acte analoge, care nu sint conflicte armate.
ART. 2
Domeniul de aplicare personal
1. Prezentul protocol se va aplica, fara nici o diferentiere cu caracter defavorabil pentru motive de rasa, culoare, sex, limba, religie sau credinta, opinii politice sau de alta natura, origine nationala sau sociala, avere, nastere sau alta situatie sau oricare alt criteriu analog (denumit in continuare diferentiere cu caracter defavorabil), tuturor persoanelor afectate de un conflict armat in sensul art. 1.
2. La terminarea conflictului armat, toate persoanele care au facut obiectul unei privatiuni de libertate sau al unei restrictii de libertate pentru motive legate de acest conflict, precum si cele care ar face obiectul unor astfel de masuri dupa conflict, pentru aceleasi motive, se vor bucura de protectia prevazuta in art. 5 si 6 pina la terminarea acestei privatiuni sau restrictii de libertate.
ART. 3
Neinterventia
1. Nici o dispozitie din prezentul protocol nu va putea fi invocata in scopul afectarii suveranitatii unui stat sau a responsabilitatii ce revine guvernului de a actiona pentru mentinerea sau restabilirea ordinii publice in stat sau pentru apararea, prin toate mijloacele legitime, a unitatii nationale si integritatii teritoriale a statului.
2. Nici o dispozitie a prezentului protocol nu va putea fi invocata pentru a justifica o interventie directa sau indirecta oricare ar fi motivul, in conflictul armat sau in afacerile interne sau externe ale unei inalte parti contractante pe al carei teritoriu are loc conflictul.

TITLUL II
TRATAMENTUL UMAN

ART. 4
Garantii fundamentale
1. Toate persoanele care nu participa in mod direct la ostilitati sau care nu mai participa la acestea, indiferent ca sint sau nu private de libertate, au dreptul sa le fie respectata persoana lor, onoarea, convingerile si practicile lor religioase. Ele vor fi tratate cu umanism in toate imprejurarile, fara nici o diferentiere cu caracter nefavorabil.
Este interzis sa se ordone sa nu mai fie supravietuitori.
2. Fara incalcarea caracterului general al dispozitiilor precedente, urmatoarele acte cu privire la persoanele la care se refera paragraful 1 sint si vor fi interzise in orice timp si loc:
a) atentatele impotriva vietii, sanatatii si integritatii fizice si morale a persoanelor, in special omuciderea si actele de cruzime ca tortura, mutilarile sau orice forma de pedeapsa corporala;
b) pedepsele colective;
c) luarea de ostatici;
d) actele de terorism;
e) atentatele impotriva demnitatii personale, in special tratamentul umilitor si degradant, violul, prostitutia silita si orice alta forma de atentat la pudoare;
f) sclavia si negotul cu sclavi sub toate formele sale;
g) jefuirea;
h) amenintarea cu savirsirea actelor mai sus mentionate.
3. Copiii vor primi ingrijirea si ajutoarele de care au nevoie, in special:
a) ei vor primi educatie, inclusiv educatia religioasa si morala, conform dorintei parintilor sau, in lipsa acestora, a persoanelor care ii au in ingrijire;
b) se vor lua toate masurile corespunzatoare pentru a se facilita reunirea familiilor separate temporar;
c) copiii sub virsta de 15 ani nu vor fi recrutati in fortele sau grupurile armate si nu li se va permite sa participe la ostilitati;
d) ocrotirea speciala prevazuta in acest articol pentru copiii sub virsta de 15 ani se va aplica in continuare daca, in pofida dispozitiilor alin. c), acestia au participat direct la ostilitati si au fost capturati;
e) se vor lua masuri, daca va fi cazul si ori de cite ori este posibil, cu consimtamintul parintilor sau al persoanelor care, in virtutea legii sau cutumei, au raspunderea principala pentru ingrijirea lor, pentru evacuarea temporara a copiilor din zona in care au loc luptele intr-o zona a tarii mai sigura si pentru ca acestia sa fie insotiti de persoane care sa vegheze asupra securitatii si bunastarii lor.
ART. 5
Persoane lipsite de libertate
1. Pe linga dispozitiile art. 4, se vor respecta ca un minimum urmatoarele dispozitii in ceea ce priveste persoanele private de libertate pentru motive legate de conflictul armat, indiferent daca acestea sint internate sau detinute:
a) ranitii si bolnavii vor fi tratati in conformitate cu art. 7;
b) persoanele la care se refera prezentul paragraf vor primi, in aceeasi masura ca si populatia civila locala, alimente si apa potabila si vor beneficia de conditii de salubritate si igiena, precum si de protectie impotriva intemperiilor si pericolelor unui conflict armat;
c) ele vor fi autorizate sa primeasca ajutoare individuale sau colective;
d) ele isi vor putea practica religia si, cind solicita si daca este cazul, vor putea primi asistenta spirituala din partea persoanelor, cum sint preotii, care exercita functii religioase;
e) in cazul in care vor fi puse sa lucreze, ele se vor bucura de conditii de munca si de garantii similare acelora de care se bucura populatia civila locala.
2. Cei care poarta raspunderea internarii sau detentiei persoanelor la care se refera paragraful 1 vor respecta, de asemenea, in limitele posibilitatilor, urmatoarele dispozitii referitoare la aceste persoane:
a) cu exceptia cazurilor cind barbatii si femeile unei aceleiasi familii vor fi cazati in comun, femeile vor fi detinute in localuri diferite de cele destinate barbatilor si se vor afla in supravegherea nemijlocita a femeilor;
b) persoanele mentionate la paragraful 1 vor fi autorizate sa trimita si sa primeasca carti postale si scrisori, numarul acestora putind fi limitat de catre autoritatea competenta, daca aceasta considera necesar;
c) locurile de internare si de detentie nu vor fi situate in apropierea zonei de lupta. Persoanele la care se refera paragraful 1 vor fi evacuate cind locurile de internare sau de detentie vor fi expuse in mod deosebit pericolelor care rezulta din conflictul armat, cu conditia ca evacuarea sa poata fi efectuata in conditii de suficienta securitate;
b) persoanele mentionate vor beneficia de examinari medicale;
e) sanatatea lor fizica si psihica si integritatea lor corporala nu vor fi puse in pericol prin nici o actiune sau omisiune nejustificate. In consecinta, se interzice supunerea persoanelor la care se refera prezentul articol la orice interventie medicala care nu este justificata de starea sanatatii persoanei in cauza si care nu este in concordanta cu normele medicale general recunoscute ce se aplica in imprejurari medicale similare persoanelor aflate in libertate.
3. Persoanele care nu sint cuprinse in dispozitiile paragrafului 1, dar a caror libertate este restrinsa, sub orice forma, din motive legate de conflictul armat, vor fi tratate in mod uman, conform dispozitiilor art. 4 si ale paragrafului 1 a), c) si d) si ale paragrafului 2 b) din prezentul articol.
4. Daca se hotaraste eliberarea persoanelor care sint private de libertate, cei care vor hotari aceasta vor trebui sa ia masurile necesare pentru garantarea securitatii acestora.
ART. 6
Urmarirea penala
1. Prezentul articol se va aplica la urmarirea penala si la reprimarea infractiunilor penale referitoare la conflictul armat.
2. Nu se va pronunta nici o condamnare si nu se va executa nici o pedeapsa fata de o persoana declarata vinovata de comiterea unei infractiuni decit in baza unei sentinte pronuntate de un tribunal care sa ofere garantiile fundamentale de independenta si impartialitate. In mod deosebit:
a) procedura va asigura ca acuzatul sa fie informat fara intirziere asupra detaliilor infractiunii care i se imputa si va garanta acuzatului, inainte de proces si pe parcursul procesului, toate drepturile si mijloacele de aparare necesare;
b) nimeni nu va putea fi condamnat pentru o infractiune decit pe baza raspunderii penale individuale;
c) nimeni nu va fi condamnat pentru acte sau omisiuni care, conform legilor nationale sau dreptului international, nu erau incriminate in momentul comiterii; de asemenea nu se va aplica o pedeapsa mai severa decit cea aplicabila in momentul comiterii infractiunii. Daca dupa comiterea infractiunii, legea va dispune aplicarea unei pedepse mai usoare, delicventul va beneficia de aceasta;
d) orice persoana acuzata de o infractiune va fi considerata nevinovata pina cind i se va dovedi nevinovatia, conform legii;
e) orice persoana acuzata de o infractiune va avea dreptul sa fie prezenta la judecata;
f) nimeni nu va putea fi constrins sa depuna marturie impotriva lui insusi si nici sa declare ca este vinovat.
3. Orice persoana condamnata va fi informata, in momentul condamnarii, asupra drepturilor sale de a face recurs judiciar si de alt gen, precum si asupra termenelor in care poate sa-si exercite aceste drepturi.
4. Pedeapsa cu moartea nu se va pronunta contra persoanelor care au virsta sub 18 ani in momentul infractiunii, a femeilor insarcinate si a mamelor cu copii mici.
5. La incetarea ostilitatilor, autoritatile aflate la putere se vor stradui sa acorde o amnistie cit mai larga posibila persoanelor care au luat parte la conflictul armat sau celor care sint lipsite de libertate, fiind internate sau detinute, pentru motive legate de conflictul armat.

TITLUL III
RANITI, BOLNAVI, NAUFRAGIATI

ART. 7
Protectie si ingrijire
1. Toti ranitii, bolnavii si naufragiatii, indiferent daca au luat sau nu parte la conflictul armat, vor fi respectati si protejati.
2. In toate imprejurarile, acestia vor fi tratati uman si vor primi, in masura posibilului si cit mai repede posibil, ingrijirile medicale pe care le necesita starea lor. Nu se va face nici o distinctie intre acestia, care sa nu fie bazata pe criterii medicale.
ART. 8
Cautarea
Intotdeauna, cind imprejurarile o permit, si in special dupa o lupta, vor fi luate, fara intirziere, toate masurile posibile pentru a se cauta si aduna ranitii, bolnavii si naufragiatii, pentru a-i proteja contra jefuirii si tratamentului necorespunzator si pentru a li se asigura ingrijirea necesara, precum si pentru a se cauta mortii, a se impiedica sa fie jefuiti si pentru a li se asigura serviciul funebru.
ART. 9
Protectia personalului sanitar si religios
1. Personalul sanitar si religios va fi respectat si protejat. El va primi integral intregul ajutor posibil pentru indeplinirea sarcinilor sale si nu va fi obligat sa indeplineasca sarcini incompatibile cu misiunea sa umanitara.
2. Personalului sanitar nu i se va impune ca, pe timpul indeplinirii misiunii sale, sa dea prioritate tratamentului vreunei persoane, cu exceptia cazurilor impuse de ratiuni de ordin medical.
ART. 10
Protectia generala a misiunii medicale
1. Nimeni nu va fi pedepsit pentru a fi exercitat o activitate cu caracter medical conform deontologiei, oricare ar fi fost imprejurarile sau beneficiarii acestei activitati.
2. Persoanele care exercita o activitate medicala nu vor fi constrinse sa comita acte sau sa efectueze activitati contrare deontologiei sau altor reguli medicale destinate sa protejeze ranitii si bolnavii, sau dispozitiilor prezentului protocol si nici sa se abtina de la a indeplini acte cerute de aceste norme sau dispozitii.
3. Sub rezerva dispozitiilor din legislatia nationala, se vor respecta obligatiile profesionale ale persoanelor care exercita o activitate medicala in ceea ce priveste informatiile pe care ar putea sa le obtina in legatura cu ranitii si bolnavii ingrijiti de ele.
4. Sub rezerva dispozitiilor din legislatia nationala, nici o persoana care exercita o activitate medicala nu va putea fi sanctionata, in nici un fel, pentru faptul ca a refuzat sau s-a abtinut sa furnizeze informatii in legatura cu ranitii si bolnavii pe care i-a ingrijit sau ii ingrijeste.
ART. 11
Protectia unitatilor si mijloacelor de transport sanitar
1. Unitatile sanitare si mijloacele de transport sanitar vor fi respectate si protejate in orice moment si nu vor face obiectul unor atacuri.
2. Protectia la care sint indreptatite unitatile si mijloacele de transport sanitar nu va inceta decit daca acestea vor fi folosite in scopul de a indeplini acte ostile, in afara sarcinilor lor umanitare. Totusi, protectia va inceta numai dupa ce s-a dat un avertisment prin care, daca este cazul, se stabileste un termen rezonabil si daca un asemenea avertisment este ignorat.
ART. 12
Semn distinctiv
Sub conducerea autoritatii competente in cauza, semnul distinctiv al Crucii Rosii, Semilunii Rosii, Leului si Soarelui Rosu pe un fundal alb va fi purtat atit de personalul sanitar si religios, cit si de unitatile si mijloacele de transport sanitare. Acesta trebuie sa fie respectat in orice imprejurare. El nu trebuie sa fie utilizat abuziv.

TITLUL IV
POPULATIA CIVILA

ART. 13
Protectia populatiei civile
1. Populatia civila si persoanele civile se vor bucura de protectia generala impotriva pericolelor decurgind din operatiunile militare. Pentru a face efectiva aceasta protectie, se vor respecta, in toate imprejurarile, urmatoarele norme.
2. Populatia civila ca atare, precum si persoanele civile, nu vor face obiectul atacurilor. Sint interzise actele de violenta sau amenintarile cu violenta al caror scop principal este terorizarea populatiei civile.
3. Persoanele civile se vor bucura de protectia pe care le-o confera acest titlu, in afara de cazul cind participa in mod direct la ostilitati si cit timp dureaza o astfel de participare.
ART. 14
Protectia bunurilor indispensabile pentru supravietuirea populatiei civile
Este interzis sa se recurga, ca mijloc de lupta, la infometarea populatiei civile. In consecinta, se interzice sa se atace, sa se distruga sau sa se faca inutilizabile, in acest scop, bunurile indispensabile pentru supravietuirea populatiei civile, asa cum sint produsele alimentare si zonele agricole care le produc, recoltele, animalele, instalatiile si rezervele de apa potabila si lucrarile de irigatii.
ART. 15
Protectia lucrarilor si instalatiilor care contin forte periculoase
Lucrarile sau instalatiile care contin forte periculoase cum sint barajele, digurile si centralele nucleare pentru producerea energiei electrice, nu vor face obiectul atacurilor, chiar daca ele constituie obiective militare, daca astfel de atacuri pot produce eliberarea acestor forte si cauza, in consecinta, pierderi importante pentru populatia civila.
ART. 16
Protectia bunurilor culturale si a lacasurilor de cult
Fara a prejudicia dispozitiile Conventiei de la Haga din 14 mai 1954 cu privire la protectia bunurilor culturale in caz de conflict armat, este interzisa comiterea de acte de ostilitate indreptate impotriva monumentelor istorice, operelor de arta sau lacasurilor de cult care constituie patrimoniul cultural sau spiritual al popoarelor si folosirea lor in sprijinul activitatilor militare.
ART. 17
Interzicerea deplasarilor fortate
1. Nu se va ordona stramutarea populatiei civile pentru motive legate de conflict, in afara de cazul cind aceasta este impusa de securitatea persoanelor civile in cauza sau de ratiuni militare imperioase. Daca o astfel de deplasare trebuie efectuata, se vor lua toate masurile posibile pentru ca populatia civila sa aiba conditii satisfacatoare de cazare, salubritate, igiena, securitate si alimentatie.
2. Persoanele civile nu vor fi constrinse sa paraseasca propriul lor teritoriu pentru motive legate de conflict.
ART. 18
Societati de ajutorare si actiuni de asistenta
1. Societatile de ajutorare stabilite pe teritoriul inaltei parti contractante, asa cum sint organizatiile de Cruce Rosie (Semiluna Rosie, Leul si Soarele Rosu) vor putea sa-si ofere serviciile lor pentru indeplinirea sarcinilor lor traditionale fata de victimele conflictului armat. Populatia civila poate sa se ofere, inclusiv din proprie initiativa de a primi si ingriji ranitii, bolnavii si refugiatii.
2. Cind populatia civila este afectata de privatiuni deosebite datorita lipsei aprovizionarilor indispensabile pentru supravietuirea sa, asa cum sint alimentele si articolele sanitare, se vor intreprinde, cu consimtamintul inaltei parti contractante interesate, actiuni de asistenta in favoarea populatiei civile, cu caracter exclusiv umanitar si impartial si realizate fara nici un fel de diferentiere cu caracter defavorabil.

TITLUL V
DISPOZITII FINALE

ART. 19
Difuzare
Prezentul protocol va fi difuzat cit mai larg posibil.
ART. 20
Semnare
Prezentul protocol va fi deschis spre semnare partilor la conventie la sase luni dupa semnarea actului final si va ramine deschis pentru o perioada de douasprezece luni.
ART. 21
Ratificare
Prezentul protocol va fi ratificat de indata ce va fi posibil. Instrumentele de ratificare vor fi depuse la Consiliul Federal Elvetian, depozitar al conventiilor.
ART. 22
Aderare
Prezentul protocol va fi deschis spre aderare oricarei parti la conventii, nesemnatara a acestui protocol. Instrumentele de aderare vor fi depuse la depozitar.
ART. 23
Intrare in vigoare
1. Prezentul protocol va intra in vigoare la sase luni dupa depunerea a doua instrumente de ratificare sau de aderare.
2. Pentru fiecare parte la conventii, care il va ratifica sau va adera la el ulterior, prezentul protocol va intra in vigoare la sase luni dupa depunerea de catre aceasta parte a instrumentului sau de ratificare sau de aderare.
ART. 24
Amendamente
1. Oricare inalta parte contractanta va putea sa propuna amendamente la prezentul protocol. Textul oricarui proiect de amendament va fi comunicat depozitarului care, dupa consultarea tuturor inaltelor parti contractante si a Comitetului International al Crucii Rosii va decide daca este necesara convocarea unei conferinte pentru examinarea amendamentului propus.
2. Depozitarul va invita la aceasta conferinta inaltele parti contractante si partile la conventii, indiferent daca sint sau nu sint semnatare ale prezentului protocol.
ART. 25
Denuntare
1. In cazul in care o inalta parte contractanta ar denunta prezentul protocol, denuntarea nu va produce efecte decit la sase luni dupa primirea instrumentului de denuntare. Totusi, daca la expirarea celor sase luni, partea care denunta se afla intr-o situatie prevazuta la art. 1, denuntarea nu va produce efecte decit la sfirsitul conflictului armat. Persoanele care au facut obiectul unei privatiuni sau al unei restrictii de libertate pe motive legate de acest conflict, vor continua totusi sa beneficieze de dispozitiile prezentului protocol pina la eliberarea lor definitiva.
2. Denuntarea va fi notificata in scris depozitarului, care va informa inaltele parti contractante despre aceasta notificare.
ART. 26
Notificari
Depozitarul va informa inaltele parti contractante si partile la conventii, fie ca sint sau nu sint semnatare ale prezentului protocol, in legatura cu:
a) semnarea prezentului protocol si depunerea instrumentului de ratificare si de aderare, in conformitate cu art. 21 si 22;
b) data la care prezentul protocol va intra in vigoare in conformitate cu art. 23;
c) comunicarile si declaratiile primite in conformitate cu art. 24.
ART. 27
Inregistrare
1. Dupa intrarea sa in vigoare prezentul protocol va fi transmis de catre depozitar Secretariatului Natiunilor Unite in scopul inregistrarii si publicarii lui, in conformitate cu art. 102 al Cartei Natiunilor Unite.
2. Depozitarul va informa, de asemenea, Secretariatul Natiunilor Unite asupra tuturor notificarilor si aderarilor pe care le va primi in legatura cu prezentul protocol.
ART. 28
Texte autentice
Originalul prezentului protocol, al carui text in limbile araba, chineza, engleza, franceza, rusa si spaniola sint, in egala masura, autentice, va fi depus spre pastrare depozitarului, care va transmite copii certificate conforme tuturor partilor la conventii.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016