Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL ADITIONAL din 24 septembrie 2002  la Scrisoarea de intelegere privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la data de 3 iulie 2001, intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL ADITIONAL din 24 septembrie 2002 la Scrisoarea de intelegere privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la data de 3 iulie 2001, intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 754 din 16 octombrie 2002
I. Dispoziţii generale
Guvernul României (GR), reprezentat de cãtre ministrul de interne, domnul Ioan Rus, şi Guvernul Statelor Unite ale Americii (GSU), reprezentat de cãtre domnul ambasador Michael E. Guest (fiecare guvern denumit separat parte sau împreunã pãrţi), convin sa amendeze Scrisoarea de înţelegere dintre GR şi GSU, semnatã la data de 3 iulie 2001 (denumita în continuare înţelegere), şi sa susţinã trei proiecte de aplicare a legii în condiţiile stipulate în înţelegere, asa cum vor fi modificate prin prezentul protocol adiţional.
GSU va furniza un fond de 865.400 USD constând în asistenta suplimentarã în beneficiul GR pentru proiectele descrise mai jos. Din aceasta suma totalã GSU va furniza 742.624 USD semnificand pregãtire suplimentarã şi asistenta tehnica, aceasta asistenta fiind contractatã prin alte agenţii ale GSU în beneficiul GR, în conformitate cu termenii şi condiţiile înţelegerii, asa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional. GSU va menţine disponibilã suma rãmasã în valoare de 122.776 USD, aceasta urmând a fi angajata în beneficiul GR în conformitate cu termenii şi condiţiile înţelegerii, asa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional.
Fondurile furnizate prin prezentul protocol adiţional la înţelegere vor susţine trei noi proiecte destinate:
1. sa asiste GR, prin punerea la dispoziţie a unui consilier juridic rezident, în procesul de reforma a sistemului de justiţie penalã şi pentru combaterea coruptiei funcţionarilor guvernamentali;
2. sa asiste Inspectoratul General al Poliţiei sa dezvolte o structura de investigare a criminalitatii cibernetice; şi
3. sa asiste Inspectoratul General al Poliţiei sa dezvolte capacitatea de executare a operaţiunilor antidrog sub acoperire.
Descrierea completa a proiectelor şi a scopurilor acestora este cuprinsã în secţiunea II de mai jos. Toate celelalte obligaţii, termeni şi condiţii nemodificate, specificate în înţelegerea din data de 3 iulie 2001, vor rãmâne aplicabile, în vigoare şi cu efecte depline.
Asigurarea asistenţei financiare nerambursabile de cãtre GSU dupã încheierea anului fiscal în curs este condiţionatã de progresul satisfãcãtor în realizarea obiectivelor proiectului şi de disponibilitatea fondurilor aprobate şi alocate anual de Congresul Statelor Unite ale Americii, precum şi de aprobarea Biroului afacerilor internaţionale în domeniul combaterii drogurilor şi aplicãrii legii (INL) din cadrul Departamentului de Stat al Statelor Unite ale Americii.

II. Descrierea proiectelor
Durata planificata a acestor proiecte este de 2 ani.
1. Proiectul privind consilierul juridic rezident
Acest proiect este menit sa identifice şi sa promoveze reforma în sistemul justiţiei penale din România, inclusiv creşterea eficientei în administrarea procedurilor judecãtoreşti, şi sa furnizeze Consiliului Naţional pentru Prevenirea Infractionalitatii şi Parchetului Naţional Anticoruptie asistenta care va conduce la o capacitate crescutã de a depista, de a investiga şi de a pedepsi actele de corupţie.
Valoarea totalã a proiectului este de 600.000 USD. Se anticipeaza ca aproximativ 390.100 USD vor acoperi toate cheltuielile legate de instalarea consilierului juridic rezident la Bucureşti, 169.800 USD vor fi folosiţi pentru a oferi GR asistenta tehnica şi instruire coordonata de consilierul juridic rezident şi 40.100 USD vor fi folosiţi pentru achiziţionarea de echipament pentru sprijinirea activitãţilor de instruire şi asistenta tehnica.
Creşterea performantei se concretizeazã prin:
● eficienta crescutã în administrarea procedurilor judecãtoreşti prin reconsiderarea responsabilitãţilor administrative;
● tehnologie imbunatatita în sãlile de judecata;
● profesionalism crescut în domeniul judiciar prin consolidarea eticii profesionale şi creşterea securitãţii în sala de judecata;
● capacitate imbunatatita de a urmãri în justiţie actele de corupţie la nivelul funcţionarilor guvernamentali; şi
● îmbunãtãţirea numãrului şi amploarei anchetelor care privesc actele de corupţie.
2. Proiectul privind criminalitatea cibernetica
Acest proiect este destinat dezvoltãrii capacitãţii Inspectoratului General al Poliţiei de a detecta şi de a investiga criminalitatea cibernetica şi de a oferi ofiţerilor de poliţie romani capacitatea de a recupera şi de a analiza informaţiile stocate în sistemele computerizate care au fost confiscate în timpul arestarilor. GR convine sa înfiinţeze o unitate de investigare a criminalitatii cibernetice.
Fondurile oferite vor fi în valoare de 80.400 USD pentru urmãtoarele activitãţi:
● punerea la dispoziţie a unui consilier cu activitate intermitenta, expert în aplicarea legislaţiei Statelor Unite ale Americii referitoare la criminalitatea cibernetica, care sa lucreze cu Inspectoratul General al Poliţiei în vederea infiintarii unei unitãţi care sa combata criminalitatea cibernetica, costul estimat fiind de aproximativ 51.050 USD; şi
● achiziţionarea de echipament informatic adecvat şi de software, a cãrui valoare se estimeaza la aproximativ 29.350 USD.
Creşterea performantei se concretizeazã prin:
● înfiinţarea unei unitãţi de poliţie cu capacitatea de a detecta şi de a investiga criminalitatea cibernetica;
● capacitatea unitãţii de a recupera şi de a analiza informaţii, precum şi de a le folosi în instanta; şi
● statistici ale condamnãrilor privind criminalitatea cibernetica.
3. Proiect de lupta sub acoperire impotriva drogurilor
Acest proiect este destinat sa dezvolte capacitatea Inspectoratului General al Poliţiei de a utiliza în mod efectiv o unitate recent înfiinţatã de operaţiuni de lupta sub acoperire impotriva drogurilor şi sa perfecţioneze deprinderile ofiţerilor de poliţie romani în vederea folosirii şi controlului adecvat al echipamentului, precum şi în prezentarea cazurilor în instanta.
Finanţarea, într-o suma totalã de 185.000 USD, va fi pusã la dispoziţie pentru urmãtoarele activitãţi:
● asigurarea procesului de pregãtire de cãtre personal al Administraţiei pentru Aplicarea Legii în domeniul drogurilor din Statele Unite ale Americii în: 1) operaţiuni sub acoperire; şi 2) sinteze şi analize de informaţii, costul acestora anticipandu-se la aproximativ 91.574 USD; şi
● achiziţionarea de echipament computerizat adecvat şi de software, a cãrui valoare se estimeaza la aproximativ 93.426 USD.
Creşterea performantei se concretizeazã prin:
● îmbunãtãţirea capacitãţilor unitãţii de operaţiuni sub acoperire din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei;
● cunoaşterea echipamentului şi a modului de utilizare a acestuia;
● îmbunãtãţirea tehnicilor de investigare şi prezentarea de probe în instanta; şi
● statistici ale condamnãrilor în cazul infracţiunilor privind traficul de droguri.

III. Încetarea valabilitãţii
Prezentul protocol adiţional va intra în vigoare la data primirii de cãtre GSU a notificãrii scrise prin care GR informeazã despre îndeplinirea procedurii legale interne necesare pentru intrarea sa în vigoare, dacã aceasta notificare este primitã în termen de 20 de zile de la semnarea prezentului protocol adiţional. Oricare dintre pãrţi poate denunta prezentul protocol adiţional prin notificarea prealabilã a unei astfel de intentii, transmisã celeilalte pãrţi cu 90 de zile înaintea datei avute în vedere pentru încetarea valabilitãţii prezentului protocol adiţional. Încetarea valabilitãţii prezentului protocol adiţional va anula orice obligaţii asumate de pãrţi privind contribuţiile în temeiul acestuia, cu excepţia plãţilor pentru angajamente fãcute cu terţi înaintea datei notificãrii intentiei de denunţare a prezentului protocol adiţional.
Semnat la Bucureşti, România, în ziua de 24 septembrie 2002, în doua exemplare originale, fiecare în limbile romana şi engleza, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Ioan Rus,
ministru de interne

Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii,
Michael E. Guest,
ambasador

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016