Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROPUNERE DE METODOLOGIE din 7 septembrie 2006  privind utilizarea prin radiodifuzare a repertoriului de prestatii artistice din domeniul audiovizual de catre organismele de televiziune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROPUNERE DE METODOLOGIE din 7 septembrie 2006 privind utilizarea prin radiodifuzare a repertoriului de prestatii artistice din domeniul audiovizual de catre organismele de televiziune

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 841 din 12 octombrie 2006

1. Pentru utilizarea repertoriului de prestaţii artistice din domeniul audiovizual aparţinând repertoriului protejat şi determinat conform legii, organismele de televiziune au obligaţia sã plãteascã o remuneraţie unicã echitabilã organismului de gestiune colectivã al artiştilor interpreţi sau executanţi, desemnat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor drept colector în domeniul titularilor de drepturi în cauzã.
2. Plata remuneraţiei se va face trimestrial în baza unor contracte cu organismul de gestiune colectivã ale artiştilor interpreţi sau executanţi, iar remuneraţia se va stabili prin aplicarea la baza de calcul determinatã conform pct. 5 a unor procente diferenţiate direct proporţional cu ponderea utilizãrii repertoriului de prestaţii artistice din domeniul audiovizual, gestionat colectiv în raport cu timpul total de radiodifuzare.
3. Procentul aplicabil corespunzãtor unei ponderi de 100% a utilizãrii repertoriului gestionat colectiv în raport cu timpul total de radiodifuzare va fi de 0,3%.
4. Pentru ponderi ale utilizãrii inferioare, procentul de 0,3%, corespunzãtor ponderii de 100%, se va diminua direct proporţional cu diminuarea ponderii.
De exemplu: pentru o pondere de 30%, procentul diminuat va avea valoarea de 0,1%, iar pentru o pondere de 10%, procentul diminuat va avea valoarea de 0,03%.
5. Baza de calcul se constituie astfel:
a) din veniturile obţinute de utilizatori din activitatea care utilizeazã repertoriul protejat se scad: taxa pe valoarea adãugatã, taxa pentru publicitatea la bãuturi alcoolice, contribuţia la fondul cinematografic naţional şi orice alte taxe similare cãtre bugetul de stat sau local ce ar putea fi introduse ulterior;
b) în cazul societãţilor publice de televiziune, din totalul veniturilor se scad şi alocaţiile bugetare.
6. În condiţiile în care utilizatorul nu înregistreazã venituri, baza de calcul va fi constituitã de cheltuielile ocazionate de utilizarea repertoriului.
7. Organismele de gestiune colectivã vor pune la dispoziţia utilizatorilor (prin intermediul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor) repertoriul care genereazã drepturi conexe aflate în termenele de protecţie, prestaţiile audiovizuale aflate în afara acestui repertoriu nefiind luate în calcul la stabilirea ponderii utilizãrii repertoriului protejat.
8. Remuneraţia se plãteşte pânã la data de 25 a primei luni urmãtoare trimestrului pentru care este datoratã, datã la care se va transmite şi baza de calcul a sumelor virate.
9. Utilizatorii au obligaţia sã comunice organismelor de gestiune colectivã, pânã la data menţionatã la pct. 8, un raport privind utilizarea repertoriului de prestaţii artistice din domeniul audiovizual în trimestrul precedent. Pentru trimestrul de raportare, raportul va cuprinde lista operelor conţinând prestaţii artistice din domeniul audiovizual utilizate. Raportul va fi însoţit de o adresã de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnãtura şi ştampila utilizatorului, adresã prin care va fi confirmatã pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport. Aceste liste constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismul de gestiune colectivã a drepturilor conexe respective. Raportul va fi transmis şi în format electronic.
10. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã, de la data scadenţei, dobânda legalã.
11. Prezenta metodologie va putea fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia cazului în care dispoziţiile <>Legii nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, avute în vedere la elaborarea prezentei metodologii, sunt modificate înainte de împlinirea acestui termen, caz în care organismul de gestiune colectivã sau utilizatorul va putea solicita iniţierea unei noi proceduri de negociere.
12. În relaţiile contractuale cu utilizatorii, organismele de gestiune colectivã a drepturilor conexe pot negocia tarife procentuale reduse faţã de cele prevãzute la pct. 3-6, în condiţiile legale şi statutare care reglementeazã activitatea acestora.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016