Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROPUNERE DE METODOLOGIE din 6 septembrie 2006  privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate in scop comercial ori a reproducerilor acestora de catre organismele de televiziune    Twitter Facebook
Cautare document

PROPUNERE DE METODOLOGIE din 6 septembrie 2006 privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate in scop comercial ori a reproducerilor acestora de catre organismele de televiziune

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 841 din 12 octombrie 2006

1. Pentru utilizarea directã sau indirectã prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora aparţinând repertoriului protejat şi determinat conform legii, organismele de televiziune au obligaţia sã plãteascã o remuneraţie unicã echitabilã organismelor de gestiune colectivã ale artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme desemnate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor drept colectoare în domeniul titularilor de drepturi în cauzã.
2. Plata remuneraţiei se va face trimestrial în baza unor contracte cu organismele de gestiune colectivã ale artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme, iar remuneraţia se va stabili prin aplicarea la baza de calcul determinatã conform pct. 5 a unor procente diferenţiate direct proporţional cu ponderea utilizãrii repertoriului de fonograme publicate în scop comercial, gestionat colectiv în raport cu timpul total de radiodifuzare.
3. Procentul aplicabil corespunzãtor unei ponderi de 100% a utilizãrii repertoriului de fonograme gestionat colectiv în raport cu timpul total de radiodifuzare va fi de 0,9%.
4. Pentru ponderi ale utilizãrii inferioare, procentul de 0,9%, corespunzãtor ponderii de 100%, se va diminua direct proporţional cu diminuarea ponderii. De exemplu: pentru o pondere de 30%, procentul diminuat va avea valoarea de 0,27%, iar pentru o pondere de 10%, procentul diminuat va avea valoarea de 0,09%.
5. Baza de calcul se constituie astfel:
a) din veniturile obţinute de utilizatori din activitatea care utilizeazã repertoriul de fonograme protejat se scad: taxa pe valoarea adãugatã, taxa pentru publicitatea la bãuturi alcoolice, contribuţia la fondul cinematografic naţional şi orice alte taxe similare cãtre bugetul de stat sau local ce ar putea fi introduse ulterior;
b) în cazul societãţilor publice de televiziune, din totalul veniturilor se scad şi alocaţiile bugetare.
6. În condiţiile în care utilizatorul nu înregistreazã venituri, baza de calcul va fi cea constituitã de cheltuielile ocazionate de utilizarea repertoriului.
7. Remuneraţia stabilitã conform pct. 3-6 se va distribui în mod egal între organismele de gestiune colectivã ale artiştilor interpreţi sau executanţi şi producãtorilor de fonograme.
8. Organismele de gestiune colectivã vor pune la dispoziţia utilizatorilor (prin intermediul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor) repertoriul de fonograme care genereazã drepturi conexe aflate în termenele de protecţie, fonogramele aflate în afara acestui repertoriu nefiind luate în calcul la stabilirea ponderii utilizãrii repertoriului protejat.
9. Remuneraţia se plãteşte pânã la data de 25 a primei luni urmãtoare trimestrului pentru care este datoratã, datã la care se va transmite şi baza de calcul a sumelor virate.
10. Utilizatorii de fonograme prin radiodifuzare au obligaţia sã comunice organismelor de gestiune colectivã, pânã la data menţionatã la pct. 9, un raport privind utilizarea fonogramelor în trimestrul precedent. Pentru trimestrul de raportare, raportul va cuprinde lista fonogramelor utilizate. Raportul va fi însoţit de o adresã de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnãtura şi ştampila utilizatorului, adresã prin care va fi confirmatã pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport. Aceste liste constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismul de gestiune colectivã a drepturilor conexe respective. Raportul va fi transmis şi în format electronic.
11. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã, de la data scadenţei, dobânda legalã.
12. Prezenta metodologie va putea fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia cazului în care dispoziţiile <>Legii nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, avute în vedere la elaborarea prezentei metodologii, sunt modificate înainte de împlinirea acestui termen, caz în care organismul de gestiune colectivã sau utilizatorul va putea solicita iniţierea unei noi proceduri de negociere.
13. În relaţiile contractuale cu utilizatorii, organismele de gestiune colectivã a drepturilor conexe pot negocia tarife procentuale reduse faţã de cele prevãzute la pct. 3 şi 4, în condiţiile legale şi statutare care reglementeazã activitatea acestora.

------------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice