Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROIECT DE LEGE nr. 352 din 15 aprilie 2009  privind finantarea sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROIECT DE LEGE nr. 352 din 15 aprilie 2009 privind finantarea sanatatii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 29 aprilie 2009

INIŢIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂŢENILOR POTRIVIT <>LEGII Nr. 189/1999


EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de lege privind finanţarea sãnãtãţii

Sãnãtatea a fost declaratã prioritate naţionalã de cãtre toţi guvernanţii postdecembrişti. Cu toate acestea, finanţarea acestui sector a avut permanent de suferit, procentul alocat sãnãtãţii din produsul intern brut fiind mult sub nivelul alocat de statele membre ale Uniunii Europene, chiar ţãri din vecinãtatea României având alocate procente mai mari decât la noi.
Toate segmentele sistemului sanitar au avut de suferit, atât la nivelul infrastructurii, care de cele mai multe ori este degradatã şi necesitã investiţii majore sau nu mai corespunde standardelor, cât şi la nivelul dotãrilor cu aparaturã performantã şi cu medicamente şi materiale sanitare, al aprovizionãrii cu alimente, dezinfectante etc. De asemenea, subfinanţarea nu a permis funcţionarea optimã ca numãr de personal medical calificat şi nici atingerea unor venituri corespunzãtoare pentru personalul de specialitate la toate nivelurile de asistenţã. Asistãm în consecinţã la un veritabil exod al medicilor şi asistentelor cãtre ţãri europene capabile sã îşi susţinã sistemul medical.
Medicina de familie este consideratã în toatã Europa cel mai important segment al asistenţei medicale. Ea furnizeazã serviciile medicale de bazã pentru toatã populaţia, cu un raport eficienţã/preţ extrem de favorabil. Pentru a sublinia acest aspect, sistemul de asigurãri de sãnãtate britanic denumeşte medicina primarã "perla coroanei sistemului de asigurãri".
Medicina de familie este gestionarul stãrii de sãnãtate a întregii populaţii. În cabinetele medicilor de familie se acordã minimum 50.000.000 de consultaţii pe an şi se rezolvã peste 80% dintre solicitãrile de asistenţã medicalã. Medicina de familie este o specialitate interdisciplinarã extrem de vastã, care implicã, în afara serviciilor medicale curative, şi medicina omului sãnãtos, promovarea sãnãtãţii, medicina comunitarã, profilaxia bolilor cu impact major asupra sãnãtãţii populaţiei, aplicarea programelor naţionale de sãnãtate, precum şi o relaţie specialã, de lungã duratã, cu pacienţii.
De aceea trebuie ca finanţarea pe acest segment, cel mai ieftin de altfel, sã aibã un nivel corespunzãtor, pentru a-şi putea realiza menirea, recunoscutã de altfel la nivel declarativ de toţi guvernanţii de dupã Revoluţie.
În acest moment, dupã aderarea României la Uniunea Europeanã, s-a liberalizat piaţa muncii specificã sistemului sanitar. Diplomele sunt recunoscute în toatã Uniunea Europeanã şi astfel personalul medical a început sã emigreze, tentat atât de veniturile mult mai consistente, de 10-15 ori mai mari decât în România, cât şi de posibilitatea de a-şi desfãşura meseria la cote înalte, de condiţiile generale de muncã şi de respectul social cuvenit.
Stabilirea prin lege a procentului alocat asistenţei medicale şi, respectiv, asistenţei medicale primare în România ar crea premisele unei stabilitãţi pe termen mediu şi lung în ceea ce priveşte finanţarea sistemului sanitar. Asigurarea stabilitãţii finanţãrii va avea ca efect creşterea calitãţii serviciilor medicale furnizate, demararea unor activitãţi de investiţii, de modernizare şi dotare a unitãţilor medicale, precum şi diversificarea serviciilor asigurate populaţiei.
Considerând cã adoptarea unei legi care sã garanteze o finanţare corectã şi sigurã a sistemului de sãnãtate reprezintã un pas important în reforma sistemului sanitar românesc, vã înaintãm propunerea legislativã alãturatã, cu rugãmintea de a o dezbate şi a o adopta.


Membrii Comitetului de iniţiativã legislativã:
1. Gabor Dorin-Marius
2. Ionescu Victor-Daniel
3. Tãnãsescu Rodica Narcisa
4. Ştefãnescu Daniela
5. Gheorghe Dumitru
6. Tãnãsescu Bianca-Ruxandra
7. Toma Ioana-Daciana
8. Petraru Mihaela-Gabriela
9. Mocanu Ioana
10. Giurãscu Mihail-Viorel
11. Kopandi Constantin Dorin



PARLAMENTUL ROMÂNIEI

CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL

PROPUNERE LEGISLATIVĂ

LEGE
privind nivelul fondurilor anuale minime
obligatorii destinate finanţãrii sãnãtãţii

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
(1) Totalul fondurilor anuale destinate finanţãrii sãnãtãţii reprezintã cel puţin 6% din produsul intern brut anual, iar fondul anual destinat asistenţei medicale primare reprezintã minimum 12% din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) Legea bugetului de stat va conţine prevederi conforme cu prevederile alin. (1).
(3) Orice act normativ care reglementeazã finanţarea asistenţei medicale primare trebuie sã respecte cu stricteţe prevederile alin. (1).
ART. 2
Articolul 81 din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 81. - Sumele alocate pentru finanţarea asistenţei medicale primare se stabilesc pe baza obiectivelor politicii naţionale de sãnãtate publicã şi nu pot fi mai mici de 12% din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate."
ART. 3
Prezenta lege intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2010.

NOTĂ:
Prezentul proiect de lege a fost întocmit ţinându-se cont şi de Avizul Consiliului Legislativ nr. 352 din 15 aprilie 2009.


AVIZ
referitor la iniţiativa legislativã a cetãţenilor
privind nivelul fondurilor anuale minime
obligatorii destinate finanţãrii sãnãtãţii

Analizând iniţiativa legislativã a cetãţenilor privind nivelul fondurilor anuale minime obligatorii destinate finanţãrii sãnãtãţii,


CONSILIUL LEGISLATIV,
în temeiul <>art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993 , republicatã, şi al art. 46 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ,

avizeazã favorabil iniţiativa legislativã a cetãţenilor, cu urmãtoarele observaţii şi propuneri:

1. Prezentul proiect are ca obiect de reglementare stabilirea nivelului sumei, reprezentând procentul din produsul intern brut, ce urmeazã a fi alocatã prin legile bugetare anuale pentru finanţarea asistenţei medicale primare.
Scopul declarat de cãtre iniţiatori este acela de a se asigura creşterea calitãţii serviciilor medicale, diversificarea acestora, precum şi modernizarea şi dotarea unitãţilor medicale.
Prin obiectul sãu de reglementare, propunerea legislativã se încadreazã în categoria legilor ordinare, iar în aplicarea dispoziţiilor art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicatã, prima Camerã sesizatã este Senatul.
2. Având în vedere obiectul de reglementare al proiectului, apreciem cã ar fi fost mai indicat ca acesta sã fie promovat sub forma unei propuneri de modificare şi completare a <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nu sub forma unui act normativ de sine stãtãtor.
3. Întrucât procentul de 12% din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, care se propune a fi destinat anual pentru asistenţa medicalã primarã, intrã în contradicţie cu <>art. 81 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 72/2006 , în conformitate cu care "sumele alocate pentru finanţarea asistenţei medicale primare se stabilesc pe baza obiectivelor politicii naţionale de sãnãtate publicã", este necesarã inserarea în cuprinsul proiectului a unui articol distinct, care sã reglementeze raportul juridic dintre cele douã texte.
Totodatã, la art. 1 alin. (1), pentru menţionarea denumirii corecte, sintagma "Fondul Naţional Unic al Asigurãrilor Sociale de Sãnãtate" trebuie înlocuitã cu sintagma "Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate".

PREŞEDINTE,
DRAGOŞ ILIESCU

Bucureşti, 15 aprilie 2009.
Nr. 352.



ÎMPUTERNICIRE

Subsemnaţii:
1. Gabor Dorin-Marius
2. Ionescu Victor-Daniel
3. Tãnãsescu Rodica Narcisa
4. Ştefãnescu Daniela
5. Gheorghe Dumitru
6. Tãnãsescu Bianca-Ruxandra
7. Toma Ioana-Daciana
8. Petraru Mihaela-Gabriela
9. Mocanu Ioana
10. Giurãscu Mihail-Viorel
11. Kopandi Constantin Dorin,
în calitate de membri ai Comitetului de iniţiativã legislativã, constituit conform <>Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, republicatã, în temeiul <>art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999 , republicatã, împuternicim pe domnul Gabor Dorin-Marius, în calitate de preşedinte al Comitetului de iniţiativã legislativã, sã sesizeze Consiliul Legislativ şi sã publice în Monitorul Oficial al României, Partea I, proiectul de lege, precum şi întreaga documentaţie aferentã solicitatã prevãzutã de lege.
Domnul Gabor Dorin-Marius se legitimeazã cu cartea de identitate seria MS nr. 212847, eliberatã de Poliţia Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003.
În conformitate cu <>art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999 , republicatã, anexãm prezentei împuterniciri actul de constituire a Comitetului de iniţiativã legislativã.

Membrii Comitetului de iniţiativã legislativã:
1. Gabor Dorin-Marius
2. Ionescu Victor-Daniel
3. Tãnãsescu Rodica Narcisa
4. Ştefãnescu Daniela
5. Gheorghe Dumitru
6. Tãnãsescu Bianca-Ruxandra
7. Toma Ioana-Daciana
8. Petraru Mihaela-Gabriela
9. Mocanu Ioana
10. Giurãscu Mihail-Viorel
11. Kopandi Constantin Dorin

S-a cerut autentificarea prezentului înscris:


DECLARAŢIE

Subsemnaţii:
1. Ştefãnescu Daniela, CNP 2560511400191, domiciliatã în Bucureşti, str. Maguricea nr. 13, bl. 3G, sc. 1, et. 1, ap. 3, sectorul 1, posesoare a C.I. seria RD nr. 588665, eliberatã de SPCEP S1 biroul nr. 2 la data de 22 august 2008;
2. Petraru Mihaela-Gabriela, CNP 2741108471025, domiciliatã în satul Chitila (oraşul Chitila), str. Tudor Vladimirescu nr. 127, judeţul Ilfov, posesoare a C.I. seria IF nr. 143444, eliberatã de SPCLEP Buftea la data de 6 aprilie 2007;
3. Gabor Dorin-Marius, CNP 1671107261460, domiciliat în municipiul Reghin, Str. Vânãtorilor nr. 42/B, judeţul Mureş, posesor al C.I. seria MS nr. 212847, eliberatã de Poliţia Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003;
4. Ionescu Victor-Daniel, CNP 1620227400010, domiciliat în Bucureşti, aleea Valea lui Mihai nr. 2, bl. D2, sc. 2, et. 2, ap. 16, sectorul 6, posesor al C.I. seria RX nr. 196115, eliberatã de Secţia 22 Poliţie la data de 16 iulie 2003;
5. Gheorghe Dumitru, CNP 1390908400120, domiciliat în Bucureşti, str. Barajul Uzului nr. 1, bl. Y14, sc. D, et. 2, ap. 71, sectorul 3, posesor al B.I. seria DH nr. 351453, eliberat de Circa 12 Miliţie la data de 14 octombrie 1988;
6. Tãnãsescu Rodica Narcisa, CNP 2560103400259, domiciliatã în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, posesoare a C.I. seria RD nr. 328486, eliberatã de Secţia 13 Poliţie la data de 23 iulie 2003;
7. Mocanu Ioana, CNP 2521104400284, domiciliatã în Bucureşti, aleea Barajul Sadului nr. 7C, bl. M4A3, sc. A, et. 2, ap. 9, sectorul 3, posesoare a C.I. seria RT nr. 369795, eliberatã de Secţia 23 Poliţie la data de 19 noiembrie 2004;
8. Tãnãsescu Bianca-Ruxandra, CNP 2870130450015, domiciliatã în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, posesoare a C.I. seria RR nr. 151506, eliberatã de Secţia 13 Poliţie la data de 13 februarie 2001;
9. Toma Ioana-Daciana, CNP 2681121054712, domiciliatã în Bucureşti, aleea Cislau nr. 4, bl. 10, sc. 1, et. 9, ap. 99, sectorul 2, posesoare a C.I. seria RT nr. 354653, eliberatã de Secţia 9 Poliţie la data de 2 septembrie 2004;
10. Giurãscu Mihail-Viorel, CNP 1570530400119, domiciliat în Bucureşti, şos. Mihai Bravu nr. 90-96, bl. D17, sc. B, ap. 67, sectorul 2, posesor al C.I. seria RT nr. 571307, eliberatã de SPCEP S2 biroul nr. 3 la data de 23 iunie 2008;
11. Kopandi Constantin Dorin, CNP 1560222400136, domiciliat în Germania, posesor al paşaportului nr. 14837085, eliberat de Serviciul Paşapoarte Bucureşti la data de 13 februarie 2009,

prin prezenta, pe propria rãspundere şi având cunoştinţã de prevederile art. 292 din Codul penal, declarãm urmãtoarele:

Am convenit ca, în temeiul <>Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, republicatã, sã constituim Comitetul de iniţiativã legislativã, în scopul promovãrii unui proiect de lege privind finanţarea sãnãtãţii în România.
Menţionãm cã suntem cetãţeni cu drept de vot şi cã nu încãlcãm prevederile art. 2 alin. (2) şi (6) din legea mai sus amintitã.
Comitetul de iniţiativã legislativã a desemnat totodatã, cu unanimitate de voturi, ca preşedinte pe domnul Gabor Dorin-Marius.
Redactat, dactilografiat şi autentificat la Biroul Notarului Public Roxana Elena Mihalca, în 7 (şapte) exemplare, din care 6 (şase) exemplare au fost înmânate pãrţilor.

Declaranţi,
Ştefãnescu Daniela
Petraru Mihaela-Gabriela
Gabor Dorin-Marius
Ionescu Victor-Daniel
Gheorghe Dumitru
Tãnãsescu Rodica Narcisa
Mocanu Ioana
Tãnãsescu Bianca-Ruxandra
Toma Ioana-Daciana
Giurãscu Mihail-Viorel
Kopandi Constantin Dorin


ROMÂNIA
Biroul Notarului Public
Roxana Elena Mihalca
Bucureşti, bd. Lacul Tei nr. 29, et. 1, ap. 1, sectorul 2


ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 107
anul 2009 luna martie ziua 9

În faţa mea, Elena-Roxana Mihalca, notar public, la sediul biroului s-au prezentat:
- Ştefãnescu Daniela, CNP 2560511400191, domiciliatã în Bucureşti, str. Maguricea nr. 13, bl. 3G, sc. 1, et. 1, ap. 3, sectorul 1, identificatã cu C.I. seria RD nr. 588665, eliberatã de SPCEP S1 biroul nr. 2 la data de 22 august 2008;
- Petraru Mihaela-Gabriela, CNP 2741108471025, domiciliatã în satul Chitila (oraşul Chitila), str. Tudor Vladimirescu nr. 127, judeţul Ilfov, identificatã cu C.I. seria IF nr. 143444, eliberatã de SPCLEP Buftea la data de 6 aprilie 2007;
- Gabor Dorin-Marius, CNP 1671107261460, domiciliat în municipiul Reghin, Str. Vânãtorilor nr. 42/B, judeţul Mureş, identificat cu C.I. seria MS nr. 212847, eliberatã de Poliţia Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003;
- Ionescu Victor-Daniel, CNP 1620227400010, domiciliat în Bucureşti, aleea Valea lui Mihai nr. 2, bl. D2, sc. 2, et. 2, ap. 16, sectorul 6, identificat cu C.I. seria RX nr. 196115, eliberatã de Secţia 22 Poliţie la data de 16 iulie 2003;
- Gheorghe Dumitru, CNP 1390908400120, domiciliat în Bucureşti, str. Barajul Uzului nr. 1, bl. Y14, sc. D, et. 2, ap. 71, sectorul 3, identificat cu B.I. seria DH nr. 351453, eliberat de Circa 12 Miliţie la data de 14 octombrie 1988;
- Tãnãsescu Rodica Narcisa, CNP 2560103400259, domiciliatã în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, identificatã cu C.I. seria RD nr. 328486, eliberatã de Secţia 13 Poliţie la data de 23 iulie 2003;
- Mocanu Ioana, CNP 2521104400284, domiciliatã în Bucureşti, aleea Barajul Sadului nr. 7C, bl. M4A3, sc. A, et. 2, ap. 9, sectorul 3, identificatã cu C.I. seria RT nr. 369795, eliberatã de Secţia 23 Poliţie la data de 19 noiembrie 2004;
- Tãnãsescu Bianca-Ruxandra, CNP 2870130450015, domiciliatã în Bucureşti, aleea Iosif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, identificatã cu C.I. seria RR nr. 151506, eliberatã de Secţia 13 Poliţie la data de 13 februarie 2001;
- Toma Ioana-Daciana, CNP 2681121054712, domiciliatã în Bucureşti, aleea Cislau nr. 4, bl. 10, sc. 1, et. 9, ap. 99, sectorul 2, identificatã cu C.I. seria RT nr. 354653, eliberatã de Secţia 9 Poliţie la data de 2 septembrie 2004;
- Giurãscu Mihail-Viorel, CNP 1570530400119, domiciliat în Bucureşti, şos. Mihai Bravu nr. 90-96, bl. D17, sc. B, ap. 67, sectorul 2, identificat cu C.I. seria RT nr. 571307, eliberatã de SPCEP S2 biroul nr. 3 la data de 23 iunie 2008;
- Kopandi Constantin Dorin, CNP 1560222400136, domiciliat în Germania, identificat cu paşaportul nr. 14837085, eliberat de Serviciul Paşapoarte Bucureşti la data de 13 februarie 2009,
care, dupã citirea actului, au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.
În temeiul art. 8 lit. b) şi în conformitate cu <>art. 65 din Legea nr. 36/1995 , se declarã autentic prezentul înscris.
S-a perceput onorariu în sumã de 261,80 lei, inclusiv TVA, cu bonul fiscal nr. 0003/2009.

Notar public,
Roxana Elena Mihalca

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016