Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROIECT DE LEGE nr. 313 din 10 aprilie 2009  pentru modificarea alin. (2) al   art. 135 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROIECT DE LEGE nr. 313 din 10 aprilie 2009 pentru modificarea alin. (2) al art. 135 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2009


INIŢIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂŢENILOR
POTRIVIT <>LEGII Nr. 189/1999

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de lege pentru modificarea alin.
(2) al <>art. 135 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii
administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Scopul sistemului fondurilor de pensii administrate privat este, conform alin. (2) al <>art. 1 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, "asigurarea unei pensii private, distinctã şi care suplimenteazã pensia acordatã de sistemul public". Expunerea de motive care a însoţit <>Legea nr. 411/2004 preciza de asemenea cã "raţiunea elaborãrii proiectului de lege privind fondurile de pensii administrate privat rezultã din necesitatea furnizãrii unor pensii mai mari decât cele obţinute printr-un sistem unic de tip redistributiv". Însã <>art. 151 din Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevede cã "Începând cu data la care un asigurat devine participant la un fond de pensii şi plãteşte contribuţie, numãrul lunar de puncte stabilit pentru acesta, conform <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se corecteazã cu raportul dintre contribuţia datoratã la sistemul public de pensii şi contribuţia stabilitã prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat", ceea ce înseamnã cã pensia de stat (pilonul I) se diminueazã ca urmare a apariţiei pensiei private obligatorii (pilonul II). Ca urmare, coroborând art. 1 alin. (2) şi <>art. 151 din Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, rezultã cã valoarea pensiei private obligatorii trebuie sã fie mai mare decât diferenţa care se pierde la pensia de stat. Garanţiile din <>Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu acoperã însã aceastã diferenţã.
Astfel, <>Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevede douã tipuri de garanţii pentru participanţii la pilonul II:
- în termeni absoluţi, reprezentând valoarea contribuţiilor plãtite, diminuate cu penalitãţile de transfer şi comisioanele legale - conform art. 135 alin. (2);
- în termeni relativi, raportatã la rata medie de rentabilitate a tuturor fondurilor - conform art. 29 alin. (2).
În termeni absoluţi, garanţia nu acoperã însã scãderea puterii de cumpãrare a banilor în timp prin fenomenul de inflaţie. De exemplu, la o ratã medie anualã a inflaţiei de 2,5% (o ratã foarte micã, pe care România nu a atins-o încã, dar care este în limitele Tratatului de la Mstricht privind zona euro), valoarea unei sume de bani din prezent se înjumãtãţeşte în 28 de ani; participanţii la pilonul II sunt însã obligaţi sã contribuie şi timp de peste 40 de ani la acest sistem (pentru cei mai tineri angajaţi). Mai mult, la o inflaţie medie anualã de 7,85%, precum cea din 2008, înjumãtãţirea valorii reale a contribuţiei are loc în numai 9 ani. Dacã luãm în calcul şi comisioanele legale, valoarea realã este diminuatã şi mai mult. În termeni relativi, garanţia este şi mai neclarã, întrucât randamentul mediu al pieţei poate fi şi negativ. Mai mult, chiar dacã este pozitiv, el nu este neapãrat peste rata inflaţiei. Iatã de ce apare necesitatea unei garanţii în termeni reali a valorii pensiei pe care o vor primi participanţii la pilonul II.
Aceastã garanţie realã a fost în fapt inclusã în primul act normativ care a introdus noţiunea de pensii private în Romania, şi anume <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 230/2000 privind organizarea şi funcţionarea fondurilor universale de pensii. Art. 131 alin. (4) precizeazã: "Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale va aplica un procent la fiecare dintre contribuţiile fãcute în conformitate cu prevederile cap. VII, pentru a reflecta inflaţia preţurilor intervenitã între data plãţii şi data retragerii şi a unui profit minim anual de 1% şi, de asemenea, va calcula o deducere pentru a reflecta valoarea comisioanelor achitate de fonduri în perioada respectivã". Deci se impunea o garanţie realã pozitivã (1% peste rata inflaţiei); este una dintre ultimele decizii ale Guvernului condus de Mugur Isãrescu, abrogatã ulterior de Guvernul condus de Adrian Nãstase.
Garantarea cu inflaţia este susţinutã de practica internaţionalã - în special din ţãrile dezvoltate, acolo unde mecanisme asemãnãtoare pilonului II de pensii funcţioneazã de mai multã vreme. Astfel, în Australia, Elveţia sau Suedia (acestea sunt de altfel singurele ţãri occidentale care au pensie privatã obligatorie) existã un randament minim garantat; mai mult, în Elveţia acest randament este modificat anual, în funcţie de circumstanţele pieţei, dar nu scade sub rata inflaţiei. În alte economii emergente care au implementat de mai mult timp sistemul şi care l-au şi modificat de mai multe ori se foloseşte de asemenea raportarea la rata inflaţiei sau la alte instrumente financiare (randamentul minim garantat în Chile se calculeazã ca procent din randamentul mediu real al tuturor fondurilor; randamentul minim garantat în Uruguay se calculeazã ca douã puncte procentuale peste rata anualã a inflaţiei; randamentul minim garantat în Slovenia este de 40% din randamentul titlurilor de stat). Desigur, sunt şi state care nu obligã administratorii de fonduri de pensii private obligatorii sã asigure niciun randament minim sau state în care aceste randamente nu sunt raportate la inflaţie. Apreciem însã cã România trebuie sã se orienteze cãtre practica ţãrilor cu mai mare experienţã în acest sistem de pensii private obligatorii şi sã aplice un sistem care minimizeazã riscurile.
De altfel, minimizarea riscurilor este şi unul dintre principiile organismelor internaţionale în domeniu, aşa cum este IOPS (International Organization of Pension Supervisors). În documentul intitulat Principiile IOPS ale supravegherii pensiilor private, principiul 5 se referã la reducerea riscurilor, în contextul unei toleranţe scãzute la risc a participanţilor. Mai mult, Banca Mondialã, care este iniţiatorul moral al reformei sistemului de pensii în Europa Centralã şi de Est, stabileşte drept criteriu principal de evaluare a cadrului de reglementare a pensiilor private criteriul predictibilitãţii, pe care îl defineşte astfel: "un sistem predictibil include garanţii de indexare care urmãresc sã protejeze participanţii de inflaţie şi de ajustarea salariilor şi dobânzilor" (conform World Bank Pension Reform Primer, "World Bank Pension Conceptual Framework", septembrie 2008).
Criza economicã globalã demonstreazã în fapt fragilitatea schemelor de pensii private peste tot în lume; cele mai mari bãnci, firme de asigurãri şi fonduri de pensii înregistreazã pierderi imense şi multe dintre ele solicitã intervenţia statului pentru a scãpa de faliment. Banii deponenţilor sunt pierduţi acolo unde nu existã garanţii certe.
Un alt argument de datã recentã îl reprezintã introducerea, din 2009, prin decizie a Guvernului condus de Emil Boc, a pensiei minime garantate în pilonul I (pensia de stat). Apreciem ca fireascã o prevedere similarã şi în pilonul II, întrucât şi în pilonul II colectarea este fãcutã tot de cãtre stat şi existã caracterul de obligativitate a contribuţiilor. Pensia minimã garantatã ar fi în pilonul II cu caracter individual şi ar rezulta din indexarea cu inflaţia a contribuţiilor fiecãrui participant.
Nu în ultimul rând, se cuvine menţionat cã aceastã modificare a <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu reprezintã o schimbare a regulilor jocului în timpul jocului, un argument des invocat de administratorii fondurilor de pensii private. Ea este o modificare în spiritul legii, care doreşte asigurarea unei pensii private suplimentare, iar caracterul de asigurare nu poate veni decât dintr-o garanţie certã, realã.
În plus, <>Legea nr. 411/2004 a mai suferit modificãri substanţiale în ultimii ani. Astfel:
- <>Legea nr. 311/2005 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private a abrogat cap. XIX şi art. 174;
- <>Legea nr. 23/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat a modificat art. 1 alin. (1) lit. A, art. 2 alin. (1), art. 2 alin. (2) partea introductivã şi lit. E şi F, art. 3, art. 4, art. 5, art. 6, art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, titlul cap. III, art. 11, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21, art. 22, art. 23, art. 24, art. 25, art. 26, art. 27, art. 28, art. 29, art. 30 alin. (1), art. 31, art. 33 alin. (1), art. 49, art. 50, art. 51, art. 55, art. 57, art. 60 alin. (1), art. 74 alin. (2), art. 76, art. 77, art. 79, art. 80, art. 81, art. 82 alin. (2), art. 83, art. 85, art. 87 lit. C, art. 88, art. 91, art. 92, art. 93, art. 94, art. 95, art. 96, art. 97, art. 98, art. 99, art. 100, art. 101, art. 102, art. 103, art. 104, art. 105, art. 106, art. 116, art. 117, art. 118, art. 119, art. 134, art. 136, art. 138, art. 141 alin. (2), art. 143 alin. (3), titlul cap. XX, art. 162, art. 163, art. 165, art. 175 şi art. 182; a introdus alin. (1^1) la art. 32, alin. (2) şi (3) la art. 67, alin. (3) la art. 127, alin. (3) la art. 164, art. 165^1 şi art. 165^2; a abrogat art. 1 alin. (3), art. 53 alin. (2), art. 69, art. 70, cap. XIII cu art. 107-109, art. 120, art. 170, art. 171, art. 173, art. 180 şi art. 181;
- <>Legea nr. 201/2008 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 112/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat şi a <>Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative a modificat art. 33 alin. (3), art. 139 alin. (1), art. 141 alin. (4) lit. b), alin. (5) şi (11), art. 145 şi a abrogat art. 139 alin. (2).
În concluzie, în scopul protejãrii interesului participanţilor la pilonul II, susţinem modificarea <>art. 135 alin. (2) din Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare - "Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, diminuate cu penalitãţile de transfer şi comisioanele legale" -, dupã cum urmeazã: "Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, actualizatã cu rata inflaţiei între data plãţii şi data ieşirii la pensie."

Membrii Comitetului de iniţiativã legislativã:

Voinea Liviu
Dandea Petru-Sorin
Enache Steluta-Georgeta
Ivascu Minel
Jurca Ovidiu
Luca Octavian-Grigore
Nita Romulus-Preda
Paslaru Dragos-Nicolae
Ivanof Tatiena-Raluca
Rauta Emanuel
Botezatu Elena
Cojanu Valentin


PARLAMENTUL ROMÂNIEI

CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL

PROPUNERE LEGISLATIVĂ

LEGE
pentru modificarea alin. (2) al art. 135 din Legea nr.
411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Alineatul (2) al articolului 135 din <>Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 18 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, actualizatã cu rata inflaţiei între data plãţii contribuţiilor şi data ieşirii la pensie a participantului."

NOTĂ:
Prezentul proiect de lege a fost întocmit ţinându-se cont şi de Avizul Consiliului Legislativ nr. 313 din 10 aprilie 2009.


AVIZ
referitor la iniţiativa legislativã a cetãţenilor pentru
modificarea alin. (2) al <>art. 135 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat

Analizând iniţiativa legislativã a cetãţenilor pentru modificarea alin. (2) al <>art. 135 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat,

CONSILIUL LEGISLATIV,
în temeiul <>art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993 , republicatã, şi al art. 46 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ,

avizeazã favorabil iniţiativa legislativã a cetãţenilor, cu urmãtoarele observaţii şi propuneri:

1. Iniţiativa legislativã a cetãţenilor înregistratã spre avizare la Consiliul Legislativ la data de 17 martie 2009 are ca obiect de reglementare modificarea alin. (2) al <>art. 135 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în sensul ca suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã sã nu poatã fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, actualizatã cu rata inflaţiei între data plãţii şi data ieşirii la pensie.
Scopul urmãrit prin iniţiativa legislativã cetãţeneascã este asigurarea unei garanţii certe şi reale a valorii pensiei private pe care o vor primi participanţii la pilonul II de pensii şi aplicarea unui sistem care minimizeazã riscurile faţã de inflaţie.
2. În raport cu obiectul sãu, propunerea legislativã face parte din categoria legilor organice, la fel ca şi actul normativ de bazã asupra cãruia se intervine, iar în aplicarea prevederilor art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicatã, prima Camerã sesizatã este Senatul.
3. Cu privire la oportunitatea modificãrii propuse, Consiliul Legislativ nu are abilitarea legalã de a se pronunţa, dar este evident cã aceasta modificã întreaga construcţie legalã în acest domeniu.
Astfel, în cadrul sistemului de pensii reglementat de <>Legea nr. 411/2004 existã deja instituitã garantarea unui anumit nivel al randamentului contribuţiilor unui participant. Sistemul garanteazã doar contribuţiile, din care se scad comisioanele de administrare.
Pe de altã parte, semnalãm cã, potrivit <>art. 8 din Legea nr. 411/2004 , un fond de pensii nu poate fi declarat în stare de faliment. Totodatã, la art. 23 se stabileşte obligaţia administratorilor de investire prudenţialã a activelor fondurilor de pensii administrate privat, iar la art. 25 sunt stabilite investiţiile ce pot fi efectuate de cãtre administratori.
Faţã de cele de mai sus, apreciem cã garanţiile oferite de actuala reglementare sunt adaptate sistemului de pensii private pentru care s-a optat.
În aceste condiţii, fãrã a ne pronunţa asupra aspectelor de oportunitate, care, potrivit legii, nu intrã în competenţa Consiliului Legislativ, garantarea unei pensii private peste valoarea contribuţiilor plãtite, actualizatã cu rata inflaţiei pe o perioada întinsã pe 20-30 de ani, pare nerealistã şi incompatibilã cu sistemul actual de pensii private.
4. Menţionãm cã în titlul şi în primul alineat din expunerea de motive este necesar ca prima referire la actul normativ care face obiectul intervenţiei legislative sã se facã prin sintagma "<>Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare", pentru o identificare exactã a actului normativ vizat, conform exigenţelor de tehnicã legislativã.
Totodatã, în celelalte referiri din cuprinsul expunerii de motive la legea vizatã urmeazã sã se foloseascã sintagma "<>Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare".
De asemenea, în ultimul alineat din expunerea de motive trebuie înlocuitã menţiunea "art. 135(2) din Legea nr. 411/2005" cu menţiunea "<>art. 135 alin. (2) din Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare", pentru o referire corectã la actul normativ de bazã.
5. Faţã de forma prezentatã a proiectului, pentru respectarea normelor de tehnicã legislativã prevãzute de <>Legea nr. 24/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ar trebui ca propunerea legislativã sã fie redactatã astfel:

"LEGE
pentru modificarea alin. (2) al <>art. 135 din Legea nr. 411/2004 privind
fondurile de pensii administrate privat

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

Articol unic. - Alineatul (2) al articolului 135 din <>Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 18 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
«(2) Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, actualizatã cu rata inflaţiei între data plãţii contribuţiilor şi data ieşirii la pensie a participantului.»"

PREŞEDINTE,
DRAGOŞ ILIESCU

Bucureşti, 10 aprilie 2009.
Nr. 313.


DECLARAŢIE
privind constituirea Comitetului de iniţiativã legislativã

Subsemnaţii:
Voinea Liviu, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Pitar Moş nr. 25, et. 7, ap. 25, sectorul 1, legitimat cu CI seria RD nr. 268900, eliberatã de Secţia 1 Poliţie Bucureşti la data de 16 septembrie 2002, CNP 1750626410010;
Dandea Petru-Sorin, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Emil Gîrleanu nr. 11, bl. A8, sc. A, et. 8, ap. 26, sectorul 3, legitimat cu CI seria RD nr. 443575, eliberatã de SPCEP S3 biroul nr. 2 la data de 6 octombrie 2005, CNP 1660425203150;
Enache Steluţa-Georgeta, cetãţean român, domiciliatã în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 115, bl. 400 A, sc. B, et. 9, ap. 83, sectorul 2, legitimatã cu CI seria DP 093931, eliberatã de DGEIP-DEP la data de 14 ianuarie 2003, CNP 2741011037814;
Ivaşcu Minel, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Pâncota nr. 9, bl. 11N, sc. 6, et. 3, ap. 165, sectorul 2, legitimat cu CI seria RX nr. 365753, eliberatã de SPCEP S2 biroul nr. 2 la data de 13 octombrie 2005, CNP 1611016400288;
Jurca Ovidiu, cetãţean român, domiciliat în municipiul Deva, str. Mihail Eminescu nr. 28, judeţul Hunedoara, legitimat cu CI seria HD nr. 301532, eliberatã de SPCLEP Deva la data de 3 noiembrie 2005, CNP 1531024201002;
Luca Octavian-Grigore, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Ioviţa nr. 10, bl. P13A, sc. 1, et. 5, ap. 21, sectorul 5, legitimat cu CI seria RR nr. 466939, eliberatã de SPCEP S5 biroul nr. 1 la data de 3 iulie 2007, CNP 1570130203137;
Niţã Romulus-Preda, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Ioniţã Cegan nr. 3, bl. P27, sc. 1, et. 1, ap. 6, sectorul 5, legitimat cu CI seria RT nr. 455913, eliberat de SPCEP S5 biroul nr. 1 la data de 17 ianuarie 2007, CNP 1480115240047;
Pâslaru Dragoş-Nicolae, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, Str. Clucerului nr. 34, sectorul 1, legitimat cu CI seria RR nr. 323111, eliberatã de Secţia 2 Poliţie Bucureşti la data de 23 august 2004, CNP 1760323411513;
Ivanof Tatiena-Raluca, cetãţean român, domiciliatã în municipiul Turnu Mãgurele, str. Mihail Eminescu bl. Z, sc. 3, et. 1, ap. 47, judeţul Teleorman, legitimatã cu CI seria TR nr. 199336, eliberatã de SPCLEP Turnu Mãgurele la data de 16 septembrie 2005, CNP 2840115180775;
Rãutã Emanuel, cetãţean român, domiciliat în satul Cetãţeni, comuna Cetãţeni, judeţul Argeş, legitimat cu CI seria AS nr. 258608, eliberatã de Poliţia Municipiului Câmpulung la data de 24 aprilie 2003, CNP 1790124030040;
Botezatu Elena, cetãţean român, domiciliatã în Bucureşti, Şos. Alexandriei nr. 94, bl. PC11, sc. A, et. 4, ap. 18, sectorul 5, legitimatã cu CI seria RX nr. 359598, eliberatã de SPCEP S5 biroul nr. 3 la data de 7 septembrie 2005, CNP 2811028046201; şi
Cojanu Valentin, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Scheiul de Sus nr. 2, sectorul 2, legitimat cu CI seria RT nr. 107774, eliberatã de Secţia 6 Poliţie Bucureşti la data de 20 iulie 2000, CNP 1660607090049,
constituim Comitetul de iniţiativã legislativã, având ca scop amendarea <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, prin modificarea art. 135 alin. (2) - "Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, diminuate cu penalitãţile de transfer şi comisioanele legale" în forma urmãtoare: "Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite, actualizatã cu rata inflaţiei între data plãţii şi data ieşirii la pensie."
Declarãm cã avem calitatea de alegãtori şi îndeplinim condiţiile prevãzute de lege pentru exercitarea calitãţii de membri ai Comitetului de iniţiativã legislativã, cu respectarea prevederilor alin. (2) din <>Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni.
Prin prezenta, Comitetul de iniţiativã legislativã, format din Dandea Petru-Sorin, Enache Steluţa-Georgeta, Ivaşcu Minel, Jurca Ovidiu, Luca Octavian-Grigore, Niţã Romulus-Preda, Pâslaru Dragoş-Nicolae, Ivanof Tatiena-Raluca, Rauta Emanuel, Botezatu Elena şi Cojanu Valentin, îl desemneazã cu unanimitate de voturi pe domnul Voinea Liviu, în calitate de preşedinte al comitetului, sã rezolve problemele operative şi sã îl reprezinte în raporturile cu autoritãţile publice centrale sau locale.
Prezenta declaraţie ne este necesarã în vederea depunerii la autoritãţile competente.
Solicitãm autentificarea prezentului înscris.
Tehnoredactat în 6 (şase) exemplare şi autentificat la Biroul Notarilor Publici Asociaţi - Luca şi Dumitrescu.

Declaranţi,

Luca Octavian-Grigore Rãuţã Emanuel
Nita Romulus-Preda Jurcã Ovidiu
Dandea Petru-Sorin Ivascu Minel
Pîslaru Dragoş-Nicolae Enache Steluţa
Botezatu Elena Cojanu Valentin
Ivanof Raluca Voinea Liviu


ROMÂNIA
Biroul Notarilor Publici Asociaţi - Luca şi Dumitrescu
Bucureşti, Calea Dorobanţilor nr. 184, sectorul 1
Înregistrat cu nr. 1.651 la Avocatul Poporului ca operator de date cu caracter personal


ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 581
anul 2009 luna martie ziua 9

În faţa mea, Marius Luca, notar public, la sediul biroului s-au prezentat:
Voinea Liviu, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Pitar Moş nr. 25, et. 7, ap. 25, sectorul 1, legitimat cu CI seria RD nr. 268900, eliberatã de Secţia 1 Poliţie Bucureşti la data de 16 septembrie 2002, CNP 1750626410010;
Dandea Petru-Sorin, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Emil Gîrleanu nr. 11, bl. A8, sc A, et. 8, ap. 26, sectorul 3, legitimat cu CI seria RD nr. 443575, eliberatã de SPCEP S3 biroul nr. 2 la data de 6 octombrie 2005, CNP 1660425203150;
Enache Steluţa-Georgeta, cetãţean român, domiciliatã în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 115, bl. 400 A, sc. B, et. 9, ap. 83, sectorul 2, legitimatã cu CI seria DP 093931, eliberatã de DGEIP-DEP la data de 14 ianuarie 2003, CNP 2741011037814;
Ivaşcu Minel, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Pâncota nr. 9, bl. 11N, sc. 6, et. 3, ap. 165, sectorul 2, legitimat cu CI seria RX nr. 365753, eliberatã de SPCEP S2 biroul nr. 2 la data de 13 octombrie 2005, CNP 1611016400288;
Jurca Ovidiu, cetãţean român, domiciliat în municipiul Deva, str. Mihail Eminescu nr. 28, judeţul Hunedoara, legitimat cu CI seria HD nr. 301532, eliberatã de SPCLEP Deva la data de 3 noiembrie 2005, CNP 1531024201002;
Luca Octavian-Grigore, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Ioviţa nr. 10, bl. P13A, sc. 1, et. 5, ap. 21, sectorul 5, legitimat cu CI seria RR nr. 466939, eliberatã de SPCEP S5 biroul nr. 1 la data de 3 iulie 2007, CNP 1570130203137;
Niţã Romulus-Preda, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Ioniţã Cegan nr. 3, bl. P27, sc. 1, et. 1, ap. 6, sectorul 5, legitimat cu CI seria RT nr. 455913, eliberat de SPCEP S5 biroul nr. 1 la data de 17 ianuarie 2007, CNP 1480115240047;
Pâslaru Dragoş-Nicolae, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, Str. Clucerului nr. 34, sectorul 1, legitimat cu CI seria RR nr. 323111, eliberatã de Secţia 2 Poliţie Bucureşti la data de 23 august 2004, CNP 1760323411513;
Ivanof Tatiena-Raluca, cetãţean român, domiciliatã în municipiul Turnu Mãgurele, str. Mihail Eminescu bl. Z, sc. 3, et. 1, ap. 47, judeţul Teleorman, legitimatã cu CI seria TR nr. 199336, eliberatã de SPCLEP Turnu Mãgurele la data de 16 septembrie 2005, CNP 2840115180775;
Rãutã Emanuel, cetãţean român, domiciliat în satul Cetãţeni, comuna Cetãţeni, judeţul Argeş, legitimat cu CI seria AS nr. 258608, eliberatã de Poliţia Municipiului Câmpulung la data de 24 aprilie 2003, CNP 1790124030040;
Botezatu Elena, cetãţean român, domiciliatã în Bucureşti, Şos. Alexandriei nr. 94, bl. PC11, sc. A, et. 4, ap. 18, sectorul 5, legitimatã cu CI seria RX nr. 359598, eliberatã de SPCEP S5 biroul nr. 3 la data de 7 septembrie 2005, CNP 2811028046201; şi
Cojanu Valentin, cetãţean român, domiciliat în Bucureşti, str. Scheiul de Sus nr. 2, sectorul 2, legitimat cu CI seria RT nr. 107774, eliberatã de Secţia 6 Poliţie Bucureşti la data de 20 iulie 2000, CNP 1660607090049,
care, dupã citirea actului, care este o declaraţie, au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.
În temeiul art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995, se declarã autentic prezentul înscris.
S-a perceput onorariul de 500 lei + TVA 95,70 lei conform Chitanţei nr. OS00477/2009.

Notar public,

(indescifrabil)

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016