Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROIECT DE LEGE din 12 august 2002  privind finantarea sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROIECT DE LEGE din 12 august 2002 privind finantarea sanatatii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 828 din 18 noiembrie 2002

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de lege privind finanţarea sãnãtãţii

În ultimii ani sistemul sanitar din România a înregistrat o serie de disfunctionalitati majore datoritã subfinantarii cronice la care a fost supus. Sunt de notorietate situaţiile legate de lipsa medicamentelor în spitale, neplata serviciilor medicale furnizate de cãtre medicii din ambulatoriu sau sistarea eliberãrii medicamentelor cãtre populaţie. Toate aceste lucruri s-au datorat, în primul rând, lipsei resurselor financiare şi asteptarii rectificarilor bugetare.
Este, de asemenea, de menţionat starea precara în care se afla o serie de unitãţi sanitare. Multe dintre acestea, în special spitale, nu au autorizaţii sanitare de funcţionare ori nu îndeplinesc în totalitate condiţiile tehnice de autorizare şi funcţionare.
Fata de aceste aspecte şi având în vedere faptul ca în activitatea medicalã nu pot exista, chiar şi pentru o scurta perioada, sincope în desfãşurarea activitãţii, ca se impune declanşarea unei ample activitãţi de reabilitare şi retehnologizare a unitãţilor spitaliceşti, precum şi a altor categorii de unitãţi sanitare, consideram ca stabilirea prin lege a procentului alocat asistenţei medicale în România ar crea premisele unei stabilitati pe termen mediu şi lung în ceea ce priveşte finanţarea sistemului sanitar. Pe cale de consecinta, asigurarea stabilitatii finanţãrii va avea ca efect creşterea calitãţii serviciilor medicale furnizate, demararea unor activitãţi de modernizare şi retehnologizare a unitãţilor medicale, precum şi diversificarea numãrului de servicii asigurate populaţiei.
Considerând ca adoptarea unei legi care sa garanteze o finanţare corecta şi sigura a sistemului de sãnãtate reprezintã un pas important în reforma sistemului sanitar romanesc, va inaintam propunerea legislativã alãturatã, cu rugamintea de a o dezbate şi a o adopta.

Membrii Comitetului de initiativa legislativã:

1. Beloiu Radu
2. Vatafu Nicolae
3. Ionescu Mircea-Cornel
4. Voicu Alexandru
5. Cocora Liviu-Aurel
6. Deleanu Silvia
7. Fatu Livica
8. Enatescu Virgil
9. Paveliu Marian-Sorin
10. Caramitru Dan-Corneliu-Euripide
11. Pick Ladislau
12. Florescu Dan


PARLAMENTUL ROMÂNIEI

CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL

PROPUNERE LEGISLATIVĂ


LEGE
privind nivelul fondurilor anuale necesare finanţãrii ocrotirii sãnãtãţii

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Totalul fondurilor anuale necesare finanţãrii ocrotirii sãnãtãţii reprezintã cel puţin 7% din produsul intern brut.
Ministerul Finanţelor şi Guvernul României vor întocmi proiectul anual al legii bugetului de stat ţinând seama de prevederile alin. 1.
ART. 2
Prezenta lege intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2004.

NOTA:
Prezentul proiect de lege a fost întocmit ţinându-se cont şi de Avizul nr. 1.040 din 12 august 2002 al Consiliului Legislativ.

AVIZ
referitor la initiativa legislativã a cetãţenilor privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii

Analizând initiativa legislativã a cetãţenilor privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii, formulatã de un comitet de initiativa în baza prevederilor <>Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni şi transmisã de împuternicitul comitetului de initiativa, cu adresa înregistratã la Consiliul Legislativ sub nr. 750 din 22 iulie 2002,

CONSILIUL LEGISLATIV,

în temeiul <>art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993 şi art. 48 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ,

avizeazã favorabil initiativa legislativã a cetãţenilor, cu urmãtoarele observaţii şi propuneri:

1. Prezenta initiativa legislativã a cetãţenilor are ca obiect de reglementare stabilirea nivelului sumei, reprezentând procentul din produsul intern brut, ce urmeazã sa fie alocata prin legile bugetare anuale, pentru finanţarea ocrotirii sãnãtãţii.
Prin obiectul sau de reglementare initiativa legislativã face parte din categoria legilor ordinare.
2. În ceea ce priveşte stabilirea procentului din produsul intern brut care va fi repartizat anual în vederea finanţãrii ocrotirii sãnãtãţii, aceasta reprezintã, în esenta, o opţiune politica şi de oportunitate asupra cãreia Consiliul Legislativ nu are abilitarea de a se pronunţa.
Menţionãm ca, în prezent, exista prevederi legale prin care a fost stabilit procentul din produsul intern brut pentru un singur domeniu, şi anume, învãţãmântul [4% din produsul intern brut, conform <>art. 170 alin. (1) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare].
3. Initiativa legislativã respecta prevederile şi principiile constituţionale, precum şi cerinţele legale privitoare la exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, astfel cum acestea sunt reglementate prin <>Legea nr. 189/1999 .
4. Deoarece soluţia legislativã preconizata va genera implicaţii asupra bugetului de stat, devin incidente dispoziţiile art. 110 alin. (1) teza a doua din Constituţie, conform cãrora este obligatorie solicitarea unei informãri din partea Guvernului.
5. Având în vedere faptul ca, în prezent, finanţarea domeniului ocrotirii sãnãtãţii este reglementatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii, aprobatã prin <>Legea nr. 114/1992 , cu modificãrile ulterioare, consideram ca nu este necesarã adoptarea unei legi distincte care sa reglementeze nivelul fondurilor necesare în acest scop, fiind suficient un act normativ de completare a art. 1 din aceasta ordonanta cu un nou alineat, în sensul propus de comitetul de initiativa.
De aceea sugeram ca initiativa legislativã sa fie redactatã astfel:
"Lege pentru completarea <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii.

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Articolul 1 din <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992, aprobatã prin <>Legea nr. 114/1992 , cu modificãrile ulterioare, se completeazã cu un nou alineat având urmãtorul cuprins:
«(2) Totalul fondurilor anuale necesare finanţãrii ocrotirii sãnãtãţii reprezintã cel puţin 7% din produsul intern brut.»"
6. Dacã totuşi se doreşte adoptarea unui act normativ distinct, având în vedere obiectul de reglementare al iniţiativei legislative, precum şi dispoziţiile <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativã pentru elaborarea actelor normative, în conformitate cu care titlul trebuie sa exprime sintetic obiectul reglementãrii, propunem ca titlul proiectului de lege sa aibã urmãtoarea redactare:
"Lege privind nivelul fondurilor anuale necesare finanţãrii ocrotirii sãnãtãţii."
7. Norma de la art. 2 privind intrarea în vigoare a legii la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, trebuie eliminata, întrucât este de principiu ca legea intra în vigoare la data publicãrii. Apreciem însã ca proiectul trebuie sa conţinã o dispoziţie care sa stabileascã intrarea în vigoare a legii începând cu anul 2003, întrucât bugetul de stat pe anul 2002 a fost deja repartizat.
În cazul în care se are în vedere intrarea în vigoare a legii pe data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, devin incidente dispoziţiile <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, în conformitate cu care initiatorilor le revine obligaţia mentionarii mijloacelor necesare acoperirii golului de venituri pe care aplicarea actului normativ îl va crea. În acest sens, este necesarã completarea iniţiativei legislative cu un articol distinct care sa aibã acest obiect de reglementare.

PREŞEDINTE,
DRAGOS ILIESCU

Bucureşti, 12 august 2002.
Nr. 1.040.


ÎMPUTERNICIRE

Subsemnaţii:
Beloiu Radu, cu domiciliul în Bucureşti, Piata Amzei nr. 10-22, sectorul 1, Vatafu Nicolae, cu domiciliul în municipiul Constanta, str. Mircea cel Batran nr. 51, bl. RM, sc. B, et. 2, ap. 36, judeţul Constanta, Ionescu Mircea-Cornel, cu domiciliul în Bucureşti, Sos. Iancului nr. 7, bl. 109 B, sc. A, ap. 10, sectorul 2, Voicu Alexandru, cu domiciliul în Bucureşti, str. Teiul Doamnei nr. 7, bl. 31, sc. A, et. 2, ap. 14, sectorul 2, Cocora Liviu-Aurel, cu domiciliul în municipiul Sibiu, str. Lucian Blaga nr. 10, judeţul Sibiu, Deleanu Silvia, cu domiciliul în Bucureşti, str. Lt. Sachelarie Visarion nr. 4, bl. 112A, sc. A, et. 4, ap. 23, sectorul 2, Fatu Livica, cu domiciliul în Bucureşti, str. Belizarie nr. 8, bl. 20/1B, sc. A, ap. 3, sectorul 1, Enatescu Virgil, cu domiciliul în municipiul Satu Mare, Aleea Tarnavei nr. 1, ap. 48, judeţul Satul Mare, Paveliu Marian-Sorin, cu domiciliul în Bucureşti, str. Sibiu nr. 21, bl. Z7, sc. A, ap. 23, sectorul 6, Caramitru Dan-Corneliu-Euripide, cu domiciliul în Bucureşti, str. Vintila Mihailescu nr. 20, bl. 64, ap. 134, sectorul 6, Pick Ladislau, cu domiciliul în Bucureşti, str. Trestiana nr. 5, bl. 9, sc. B, et. 5, ap. 65, sectorul 4, Florescu Dan, cu domiciliul în municipiul Baia Mare, Str. Progresului nr. 7, judeţul Maramures,
în calitate de membri ai Comitetului de initiativa legislativã, constituit conform <>Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, în temeiul <>art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, imputernicim pe domnul Beloiu Radu, în calitate de preşedinte al Comitetului de initiativa legislativã, sa sesizeze Consiliul Legislativ şi sa publice în Monitorul Oficial al României, Partea I, proiectul de lege, precum şi intreaga documentaţie aferentã solicitatã prevãzutã de lege.
Domnul Beloiu Radu se legitimeazã cu B.I. seria B.C. nr. 137209, eliberat de Circa 1 Militie Bucureşti la data de 8 iulie 1980.
În conformitate cu <>art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, anexãm prezentei împuterniciri actul de constituire a Comitetului de initiativa legislativã.
1. Beloiu Radu
2. Vatafu Nicolae
3. Ionescu Mircea-Cornel
4. Voicu Alexandru
5. Cocora Liviu-Aurel
6. Deleanu Silvia
7. Fatu Livica
8. Enatescu Virgil
9. Paveliu Marian-Sorin
10. Caramitru Dan-Corneliu-Euripide
11. Pick Ladislau
12. Florescu Dan

S-a solicitat autentificarea prezentului înscris:


DECLARAŢIE

Subsemnaţii:
- Beloiu Radu, cu domiciliul în Bucureşti, Piata Amzei nr. 10-22, sectorul 1,
- Vatafu Neculae, cu domiciliul în municipiul Constanta, str. Mircea cel Batran nr. 51, bl. RM, sc. B, et. 2, ap. 36, judeţul Constanta,
- Ionescu Mircea-Cornel, cu domiciliul în Bucureşti, Sos. Iancului nr. 7, bl. 109B, sc. A, ap. 10, sectorul 2,
- Voicu Alexandru, cu domiciliul în Bucureşti, str. Teiul Doamnei nr. 7, bl. 31, sc. A, et. 2, ap. 14, sectorul 2,
- Cocora Liviu-Aurel, cu domiciliul în municipiul Sibiu, str. Lucian Blaga nr. 10, judeţul Sibiu,
- Deleanu Silvia, cu domiciliul în Bucureşti, str. Lt. Sachelarie Visarion nr. 4, bl. 112A, sc. A, et. 4, ap. 23, sectorul 2,
- Fatu Livica, cu domiciliul în Bucureşti, str. Belizarie nr. 8, bl. 20/1b, sc. A, ap. 3, sectorul 1,
- Enatescu Virgil, cu domiciliul în municipiul Satu Mare, Aleea Tarnavei nr. 1, ap. 48, judeţul Satu Mare,
- Paveliu Marian-Sorin, cu domiciliul în Bucureşti, str. Sibiu nr. 21, bl. Z7, sc. A, ap. 23, sectorul 6,
- Caramitru Dan-Corneliu-Euripide, cu domiciliul în Bucureşti, str. Vintila Mihailescu nr. 20, bl. 64, ap. 134, sectorul 6,
- Pick Ladislau, cu domiciliul în Bucureşti, str. Trestiana nr. 5, bl. 9, sc. B, et. 5, ap. 65, sectorul 4, şi
- Florescu Dan, cu domiciliul în municipiul Baia Mare, Str. Progresului nr. 7, judeţul Maramures,
prin prezenta, pe propria rãspundere şi având cunostinta de prevederile art. 292 din Codul penal, declaram urmãtoarele:

Am convenit ca, în temeiul <>Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, sa constituim Comitetul de initiativa legislativã, în scopul promovãrii unui proiect de lege privind finanţarea sãnãtãţii în România.
Menţionãm ca suntem cetãţeni cu drept de vot şi ca nu incalcam prevederile art. 2 alin. (2) şi (6) din legea mai sus amintita.
Comitetul de initiativa legislativã a desemnat totodatã, cu unanimitate de voturi, ca preşedinte, pe domnul Beloiu Radu.
Tehnoredactata şi autentificatã la Biroul Notarilor Publici Asociaţi - Melania Popa şi Trofin Silvana Brindusa, astãzi, data autentificãrii, în 6 (şase) exemplare, din care 5 (cinci) exemplare s-au eliberat pãrţilor.
Beloiu Radu Vatafu Neculae
Ionescu Mircea-Cornel Voicu Alexandru
Cocora Liviu-Aurel Deleanu Silvia
Fatu Livica Enatescu Virgil
Paveliu Marian-Sorin Caramitru Dan-Corneliu-Euripide
Pick Ladislau Florescu Dan

ROMÂNIA
U.N.N.P.R. - Camera Notarilor Publici - Bucureşti
Biroul Notarilor Publici Asociaţi
Melania Popa şi Trofin Silvana Brindusa
Bucureşti, bd. Dacia nr. 11, ap. 1, sectorul 1


ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 1.836
anul 2002 luna mai ziua 31

În fata mea, Melania Popa, notar public, la sediul biroului, pentru autentificarea declaraţiei s-au prezentat:
- Beloiu Radu, cu domiciliul în Bucureşti, Piata Amzei nr. 10-22, sectorul 1, identificat cu B.I. seria B.C. nr. 137209, eliberat de Circa 1 Militie Bucureşti la data de 8 iulie 1980,
- Vatafu Neculae, cu domiciliul în municipiul Constanta, str. Mircea cel Batran nr. 51, bl. RM, sc. B, et. 2, ap. 36, judeţul Constanta, identificat cu C.I. seria KT nr. 078751, emisã de Poliţia Municipiului Constanta la data de 20 septembrie 1999,
- Ionescu Mircea-Cornel, cu domiciliul în Bucureşti, Sos. Iancului nr. 7, bl. 109B, sc. A, ap. 10, sectorul 2, identificat cu B.I. seria B.G. nr. 009741, eliberat de Circa 9 Militie Bucureşti la data de 15 octombrie 1981,
- Voicu Alexandru, cu domiciliul în Bucureşti, str. Teiul Doamnei nr. 7, bl. 31, sc. A, et. 2, ap. 14, sectorul 2, identificat cu C.I. seria RR nr. 041605, emisã de S.E.P. la data de 1 iulie 1998,
- Cocora Liviu-Aurel, cu domiciliul în municipiului Sibiu, str. Lucian Blaga nr. 10, judeţul Sibiu, identificat cu C.I. seria SB nr. 054062, emisã de Poliţia Municipiului Sibiu la data de 13 aprilie 2000,
- Deleanu Silvia, cu domiciliul în Bucureşti, str. Lt. Sachelarie Visarion nr. 4, bl. 112A, sc. A, et. 4, ap. 23, sectorul 2, identificata cu C.I. seria RT nr. 089830, emisã de Secţia 9 Poliţie Bucureşti la data de 8 mai 2000,
- Fatu Livica, cu domiciliul în Bucureşti, str. Belizarie nr. 8, bl. 20/1b, sc. A, ap. 3, sectorul 1, identificat cu B.I. seria G.T. nr. 229220, eliberat de Secţia 2 Poliţie Bucureşti la data de 1 noiembrie 1995,
- Enatescu Virgil, cu domiciliul în municipiul Satu Mare, Aleea Tarnavei nr. 1, ap. 48, judeţul Satu Mare, identificat cu B.I. seria B.R. nr. 743095, eliberat de Militia Municipiului Satu Mare la data de 9 august 1985,
- Paveliu Marian-Sorin, cu domiciliul în Bucureşti, str. Sibiu nr. 21, bl. Z7, sc. A, ap. 23, sectorul 6, identificat cu B.I. seria G.K. nr. 196677, eliberat de Secţia 22 Poliţie Bucureşti la data de 3 mai 1993,
- Caramitru Dan-Corneliu-Euripide, cu domiciliul în Bucureşti, str. Vintila Mihailescu nr. 20, bl. 64, ap. 134, sectorul 6, identificat cu C.I. seria RT nr. 047509, emisã de Secţia 20 Poliţie Bucureşti la data de 13 octombrie 1999,
- Pick Ladislau, cu domiciliul în Bucureşti, str. Trestiana nr. 5, bl. 9, sc. B, et. 5, ap. 65, sectorul 4, identificat cu B.I. seria G.V. nr. 428309, eliberat de Secţia 14 Poliţie Bucureşti la data de 25 octombrie 1996, şi
- Florescu Dan, cu domiciliul în municipiul Baia Mare, Str. Progresului nr. 7, judeţul Maramures, identificat cu B.I. seria D.S. nr. 129579, eliberat de Militia Municipiului Baia Mare la data de 14 iulie 1989 şi prelungit de Poliţia Municipiului Baia Mare la data de 20 iulie 1999,
care au citit, au consimţit la autentificarea prezentului înscris şi au semnat toate exemplarele lui.
Constatandu-se îndeplinirea condiţiilor de fond şi de forma prevãzute de lege, se declara autentic prezentul înscris, în temeiul <>art. 8 lit. b) din Legea nr. 36/1995 .
S-a taxat cu 36.000 lei, conform chitanţei nr. 1.136/2002.
S-au aplicat timbre judiciare în valoare de 18.000 lei pe primul exemplar al înscrisului.
S-a încasat onorariul de 600.000 lei, conform chitanţei nr. 3.606/2002.

Notar public,
Melania Popa

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016