Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURI, CONDITII SI REGULI din 5 iulie 2006  privind acreditarea oficiala a persoanelor pentru a preleva esantioane de seminte in vederea efectuarii testelor de laborator sub supraveghere oficiala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURI, CONDITII SI REGULI din 5 iulie 2006 privind acreditarea oficiala a persoanelor pentru a preleva esantioane de seminte in vederea efectuarii testelor de laborator sub supraveghere oficiala

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 8 august 2006


CAP. I
Domeniul de aplicare

ART. 1
(1) Prezentele proceduri, condiţii şi reguli se aplicã pentru acreditarea eşantionorilor în scopul stabilirii competenţei de a efectua prelevãri de eşantioane reprezentative din loturile de sãmânţã, recunoscute de autoritatea oficialã, în vederea efectuãrii testelor de laborator sub supraveghere oficialã, care pot fi:
a) persoane fizice independente;
b) persoane angajate de persoane fizice sau juridice, ale cãror activitãţi nu implicã producţia de sãmânţã, recolta de sãmânţã, prelucrarea ori comercializarea seminţei; sau
c) persoane angajate de persoane fizice sau juridice, ale cãror activitãţi implicã producţia de sãmânţã, recolta de sãmânţã, prelucrarea sau comercializarea seminţei.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. c) eşantionorul poate eşantiona sãmânţã numai din loturile de sãmânţã proprietate a angajatorului sãu, în afarã de cazul în care existã un alt acord între angajatorul sãu, un alt operator economic care solicitã certificarea şi autoritatea oficialã.
(3) Acreditarea eşantionorilor pentru a preleva eşantioane de seminţe destinate testãrii în laborator se efectueazã de autoritatea oficialã desemnatã prin <>Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calitãţii, comercializarea seminţelor şi a materialului sãditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante, respectiv Inspecţia Naţionalã pentru Calitatea Seminţelor (INCS) din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, prin unitãţile teritoriale ale acesteia, respectiv Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor (LCCSMS) sau inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului sãditor (ITCSMS), dupã caz.
(4) Grupele de specii pentru care se acordã acreditarea eşantionorilor pentru a preleva eşantioane de seminţe destinate testãrii în laborator sub supraveghere oficialã sunt:
a) cereale şi plante furajere, prevãzute în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.262/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de cereale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 bis din 6 ianuarie 2006, şi <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.263/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de plante furajere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 bis din 6 ianuarie 2006;
b) oleaginoase şi textile, sfeclã, prevãzute în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.264/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de plante oleaginoase şi textile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 bis din 9 ianuarie 2006, şi <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.265/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de sfeclã de zahãr şi sfeclã furajerã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 bis din 9 ianuarie 2006;
c) legume, prevãzute în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul şi certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de legume, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 bis din 8 februarie 2006.
(5) Prelevarea eşantioanelor din loturile de seminţe, închiderea şi etichetarea ambalajelor sunt activitãţi strâns legate şi vor face obiectul aceleiaşi proceduri de acreditare.
(6) Eliberarea certificatului de acreditare oficialã de cãtre autoritatea oficialã atestã cã eşantionorul acreditat oficial poate sã efectueze prelevãri de eşantioane din loturile de seminţe pentru care a fost acordatã acreditarea.

CAP. II
Definirea termenilor

ART. 2
(1) Acreditare oficialã reprezintã delegarea de responsabilitate care permite unei persoane fizice sau juridice sã execute o anumitã activitate în numele organismului oficial al autoritãţii oficiale.
(2) Acreditor este organismul oficial de acreditare cu competenţã recunoscutã pentru procedura de acreditare.
(3) Acţiune preventivã este acţiunea întreprinsã pentru eliminarea cauzelor unei potenţiale neconformitãţi sau a altei posibile situaţii nedorite, în scopul prevenirii apariţiei acestora.
(4) Acţiune corectivã este acţiunea întreprinsã pentru eliminarea cauzelor unei neconformitãţi, în scopul prevenirii repetãrii acestora.
(5) Operator economic angajator este persoana fizicã sau juridicã ce angajeazã persoane fizice şi a cãrui activitate implicã sau nu producţia, recolta, prelucrarea sau comercializarea seminţei.
(6) Autoritate oficialã este autoritatea desemnatã oficial, prevãzutã la art. 1 alin. (3), pentru acreditarea unor persoane fizice sau juridice pentru desfãşurarea de activitãţi specifice în numele sãu, la cererea acestora.
(7) Audit este examinarea sistematicã, independentã şi documentatã în scopul determinãrii mãsurii în care sunt îndeplinite criteriile, ansamblul de politici, proceduri sau cerinţe.
(8) Candidat la acreditare este persoana fizicã sau juridicã ce doreşte sã obţinã de la autoritatea oficialã un certificat de acreditare oficialã.
(9) Certificat de acreditare oficialã este documentul eliberat de autoritatea oficialã, care atestã cã persoana fizicã acreditatã poate sã efectueze prelevãri de eşantioane din loturile de seminţe şi care dovedeşte cã persoana acreditatã posedã cunoştinţele tehnice necesare pentru realizarea scopului propus la solicitarea acreditãrii.
(10) Conformitate reprezintã satisfacerea exigenţelor specifice unei activitãţi sau unui produs.
(11) Eşantionor oficial este eşantionorul oficial al autoritãţii oficiale prevãzute la art. 1 alin. (3).
(12) Eşantionor acreditat oficial este persoana fizicã independentã sau angajatã a unei persoane fizice sau juridice, dar nu un angajat al unui organism acreditor, acreditatã pentru efectuarea de prelevãri de eşantioane din loturile de seminţe sub supraveghere oficialã.
(13) Lot este o anumitã cantitate de sãmânţã fizic identificabilã prin omogenitatea compoziţiei şi a originii sale, pentru care se poate elibera un document de calitate.
(14) Neconformitate majorã este activitatea care influenţeazã în mod negativ calitatea serviciului prestat de persoana acreditatã şi care trebuie corectatã imediat.
(15) Neconformitate minorã este activitatea care nu influenţeazã direct calitatea serviciului prestat şi care trebuie corectatã într-un anumit interval de timp.
(16) Prelevare de eşantioane reprezintã toate etapele prevãzute în regulile şi normele în vigoare, ce trebuie respectate pentru a obţine un eşantion de seminţe reprezentativ pentru un lot, în vederea efecturãrii testelor de laborator.
(17) Procedurã reprezintã documentele, operaţiunile primare şi auxiliare de îndeplinit pentru desfãşurarea unei activitãţi, responsabilitãţile fiecãrei persoane, precum şi interacţiunea între responsabilitãţi şi operaţiuni.
(18) Supraveghere oficialã este procedura prin care autoritatea oficialã urmãreşte şi verificã activitatea specificã a unei persoane fizice sau juridice acreditate de autoritatea oficialã sã desfãşoare o anumitã activitate în numele sãu.

CAP. III
Condiţii pentru eşantionori

SECŢIUNEA 1
Condiţii pentru acreditare

ART. 3
(1) Prelevarea de eşantioane poate fi efectuatã de eşantionorul acreditat oficial în acest scop de autoritatea oficialã şi sub supravegherea acesteia.
(2) Eşantionorii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii pentru a putea fi acreditaţi:
a) sã fie independenţi în activitatea de eşantionare;
b) sã aibã calificãrile tehnice necesare;
c) sã nu aibã interese personale în luarea mãsurilor ce se impun;
d) sã nu obţinã niciun profit personal necuvenit din prelevarea de eşantioane;
e) sã aibã experienţã şi pregãtire corespunzãtoare în domeniu;
f) sã lucreze în conformitate cu regulile şi normele în vigoare;
g) sã posede echipament adecvat pentru eşantionare;
h) sã îşi demonstreze competenţa privind:
(i) înţelegerea termenului lot de sãmânţã şi a factorilor care afecteazã uniformitatea lotului;
(ii) înţelegerea importanţei preciziei operaţiunii de eşantionare;
(iii) capacitatea de eşantionare folosind tehnici, proceduri şi echipamente corecte;
(iv) întocmirea corectã a documentului de prelevare şi însoţire a eşantioanelor (proces-verbal).
(3) Persoana fizicã independentã sau operatorul economic angajator înregistrat, dupã caz, trebuie sã depunã la ITCSMS sau la LCCSMS în a cãrui zonã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea specificã o cerere-tip, în douã exemplare, împreunã cu toate documentele prevãzute, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, prin care sã solicite acreditarea. În cerere se precizeazã specia sau grupa de specii pentru care se solicitã acreditarea eşantionorului.
(4) Documentele solicitate la înscrierea pentru acreditare sunt:
a) copie xerox de pe autorizaţia de producere, prelucrare sau comercializare a seminţelor, vizatã pentru anul în curs, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. c);
b) copie xerox de pe statutul operatorului economic înregistrat, cu specificarea obiectului de activitate, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
c) copie xerox de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
d) copie xerox de pe certificatul de înregistrare fiscalã, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
e) dosarul de prezentare a persoanei fizice independente sau a persoanei angajate care urmeazã sã se ocupe de prelevarea de eşantioane în vederea efectuãrii testãrii seminţelor, care va cuprinde:
(i) copie de pe diploma de studii;
(ii) curriculum vitae;
(iii) copie de pe carnetul de muncã sau contractul de colaborare.
(5) Înscrierea pentru acreditare oficialã este acceptatã numai dacã documentaţia este corect întocmitã, în conformitate cu prezentele proceduri, condiţii şi reguli.
(6) Contravaloarea prestaţiei de acreditare este achitatã de persoana fizicã independentã sau de operatorul economic angajator, la acceptarea cererii şi înregistrarea acesteia.

SECŢIUNEA a 2-a
Cunoştinţe şi aptitudini

ART. 4
(1) Eşantionorii candidaţi la acreditare oficialã trebuie sã aibã calificãrile tehnice necesare şi pregãtire de specialitate, obţinute în cadrul instruirilor organizate în condiţiile aplicate eşantionorilor oficiali, confirmaţi prin examinare oficialã. Eşantionarea se efectueazã în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Autoritatea oficialã verificã cunoştinţele eşantionorilor candidaţi la acreditare prin:
a) testare scrisã şi interviu privind cunoaşterea regulilor, normelor şi standardelor în vigoare, la care candidatul la acreditare trebuie sã obţinã minimum nota 8;
b) proba practicã privind eşantionarea loturilor de sãmânţã care constã în prelevarea a cel puţin 20 de eşantioane. Acestea sunt prelevate atât de candidatul la acreditare, cât şi de eşantionorul oficial, din aceleaşi loturi de sãmânţã, în termen cât mai apropiat posibil, iar rezultatele testelor oficiale ale eşantioanelor se comparã cu rezultatele testelor eşantioanelor prelevate de candidatul la acreditare, pentru a se stabili încadrarea în limitele de toleranţã. Candidatul la acreditare se considerã admis la proba practicã dacã rezultatele comparate se încadreazã în limitele de toleranţã la minimum 90% dintre eşantioane.
ART. 5
(1) Auditul, efectuat de autoritatea oficialã în vederea acreditãrii eşantionorilor, trebuie sã constate dacã se respectã cerinţele specifice din legislaţia în vigoare. În urma efectuãrii auditului în vederea acreditãrii, echipa de auditori elibereazã un raport de audit.
(2) Raportul de audit se transmite în scris operatorului economic angajator sau persoanei fizice independente care a cerut acreditarea, în termen de 20 de zile, astfel:
a) dacã raportul de audit este favorabil, se stabileşte data la care urmeazã sã se semneze contractul de acreditare oficialã şi sã se elibereze certificatul de acreditare oficialã;
b) în cazul unui raport de audit nefavorabil, operatorul economic care a cerut acreditarea sau persoana fizicã independentã este informatã despre respingerea acreditãrii. În termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei de respingere a acreditãrii, operatorul economic sau persoana fizicã independentã anunţã autoritatea oficialã dacã:
(i) renunţã la cererea pentru acreditare, caz în care dosarul este clasat;
(ii) menţine cererea de acreditare, caz în care se depune cerere cu documentaţia reactualizatã pentru începerea unui al doilea audit;
(iii) face contestaţie la INCS împotriva deciziei de respingere a acreditãrii.

CAP. IV
Responsabilitãţile eşantionorilor acreditaţi oficial şi ale autoritãţii oficiale

SECŢIUNEA 1
Responsabilitãţile eşantionorilor acreditaţi oficial

ART. 6
(1) Eşantionorul acreditat oficial este o persoanã fizicã independentã sau o persoanã angajatã de persoane fizice ori juridice ale cãror activitãţi implicã sau nu implicã producţia de sãmânţã, recolta de sãmânţã, prelucrarea sau comercializarea seminţei, acreditatã de autoritatea oficialã pentru a preleva din loturile de sãmânţã eşantioane destinate testãrii în laborator sub supraveghere oficialã.
(2) Eşantionorul acreditat oficial angajat, în cazul în care activitatea implicã producţia de sãmânţã, poate realiza prelevãri de eşantioane din loturile de sãmânţã proprietate a angajatorului sãu, ambalate, închise, etichetate şi sigilate, în afara cazului în care existã un alt acord între angajatorul sãu, solicitantul de certificare a seminţelor şi autoritatea oficialã.
(3) Operatorul economic angajator, în cazul persoanei angajate de persoane fizice sau juridice ale cãror activitãţi implicã sau nu implicã producţia de sãmânţã, recolta de sãmânţã, prelucrarea sau comercializarea seminţei, asigurã autoritatea oficialã cã eşantionorul acreditat oficial este liber de orice presiune în desfãşurarea activitãţii de eşantionare.
(4) Operatorul economic angajator sau eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz, achitã autoritãţii oficiale contravaloarea serviciilor de acreditare/reacreditare prestate, precum şi a celor de supraveghere şi monitorizare a activitãţii de eşantionare.
ART. 7
(1) În ceea ce priveşte responsabilitãţile faţã de autoritatea oficialã, eşantionorul acreditat oficial este asimilat cu eşantionorul oficial.
(2) Eşantionorul acreditat oficial efectueazã eşantionarea în urmãtoarele condiţii obligatorii:
a) primeşte comanda scrisã de eşantionare, în care vor fi menţionate cel puţin urmãtoarele date:
(i) specia;
(ii) soiul;
(iii) categoria biologicã;
(iv) anul recoltei;
(v) numãrul lotului;
(vi) greutatea lotului;
(vii) numãrul de ambalaje;
(viii) analizele solicitate;
(ix) numele şi semnãtura persoanei care dã comanda;
b) verificã cel puţin:
(i) identitatea lotului conform comenzii de eşantionare;
(ii) dacã lotul corespunde din punctul de vedere al depozitãrii, identitãţii, accesibilitãţii, marcãrii, etichetãrii şi sigilãrii;
c) utilizeazã echipament standardizat, adecvat pentru eşantionare;
d) respectã intensitatea de eşantionare prevãzutã în standardele, regulile şi normele tehnice în vigoare;
e) lotul trebuie sã fie omogen;
f) preleveazã eşantioane numai în prezenţa responsabilului cu calitatea sau a unui alt reprezentant al deţinãtorului de seminţe.
ART. 8
Eşantionorul acreditat oficial are autoritatea sã refuze eşantionarea dacã:
a) lotul nu este omogen;
b) lotul nu are asiguratã accesibilitatea de eşantionare;
c) nu se stabileşte clar identitatea lotului de seminţe;
d) nu este asistat de un delegat al deţinãtorului de seminţe;
e) existã alte situaţii deosebite, dupã caz.
ART. 9
(1) Eşantionul de laborator obţinut prin omogenizarea şi divizarea eşantionului compus va fi ambalat şi sigilat astfel încât sã nu fie afectatã integritatea lui. Datele de pe eticheta eşantionului de laborator trebuie sã asigure corespondenţa dintre lot şi eşantion.
(2) Eşantionul este însoţit la laboratorul de testare a seminţelor de un document oficial de eşantionare (proces-verbal), care va cuprinde cel puţin datele urmãtoare:
a) specia;
b) soiul;
c) categoria biologicã;
d) anul recoltei;
e) numãrul lotului;
f) greutatea lotului;
g) numãrul de ambalaje;
h) analizele solicitate;
i) data eşantionãrii;
j) menţiunea "netratat", "tratat" şi, eventual, substanţa de tratare;
k) numele, semnãtura şi ştampila eşantionorului acreditat;
l) alte menţiuni.
ART. 10
Eşantionorul acreditat oficial rãspunde de integritatea eşantioanelor prelevate şi de trimiterea acestora în timp util la laboratorul de testare, dar nu mai târziu de 48 de ore de la prelevarea eşantioanelor, în cazul în care se efectueazã şi determinarea umiditãţii.
ART. 11
(1) Eşantionorul acreditat oficial nu are competenţa sã preleveze eşantioane din loturile de seminţe:
a) care fac obiectul unui litigiu;
b) care sunt destinate exportului;
c) care fac obiectul analizelor speciale;
d) care sunt destinate supravegherii şi monitorizãrii.
(2) Eşantionorul acreditat oficial, în cazul când este o persoanã angajatã, nu are competenţa sã preleveze eşantioane din loturile de sãmânţã care nu sunt proprietatea angajatorului sãu, în afara cazului în care existã un alt acord între angajatorul sãu, solicitantul de certificare şi autoritatea oficialã.
(3) O proporţie a eşantioanelor din loturile de seminţe trebuie prelevatã pentru postcontrol de cãtre eşantionorul acreditat oficial. Eşantioanele respective sunt expediate la autoritatea oficialã. Eşantioanele sunt prelevate în conformitate cu precizãrile specificate în legislaţia în vigoare.
(4) Când se eşantioneazã automat, operaţiunile trebuie sã corespundã prezentelor proceduri, condiţii şi reguli şi sã fie supravegheate de autoritatea oficialã.
ART. 12
(1) Eşantionorul acreditat oficial trebuie sã îşi menţinã un nivel ridicat de pregãtire teoreticã şi practicã prin:
a) participarea periodicã la instruiri;
b) cunoaşterea modificãrilor apãrute în regulile şi normele tehnice în vigoare privind prelevarea de eşantioane din loturile de seminţe, însuşindu-şi orice schimbare;
c) efectuarea permanentã a activitãţii de eşantionare, fãrã întreruperi de lungã duratã, iar în cazul unei întreruperi justificate pe o perioadã mai mare de 9 luni, se va face retestarea persoanei acreditate.
(2) Eşantionorul acreditat oficial trebuie sã fie instruit, testat sau retestat prin cursuri de pregãtire similare celor pentru eşantionorul oficial şi trebuie atestat prin examinare oficialã.

SECŢIUNEA a 2-a
Responsabilitãţile autoritãţii oficiale

ART. 13
(1) Autoritatea oficialã trebuie sã dispunã de personal specializat, de echipamente şi alte facilitãţi necesare pentru a realiza expertize tehnice privind acreditarea şi supravegherea eşantionorilor loturilor de sãmânţã.
(2) Autoritatea oficialã comunicã operatorului economic angajator sau persoanei fizice independente acceptul pentru înscrierea la acreditare sau motivele pentru care înscrierea nu poate fi acceptatã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii solicitãrii împreunã cu întreaga documentaţie solicitatã.
(3) Autoritatea oficialã asigurã accesul la informaţii, documentaţie şi îndrumã eşantionorul înainte şi dupã acreditare.
(4) Autoritatea oficialã trebuie:
a) sã furnizeze date cu privire la sistemul de acreditare a eşantionorilor;
b) sã furnizeze proceduri relevante pentru sigilarea, etichetarea şi eşantionarea loturilor de seminţe;
c) sã organizeze instruiri şi aplicaţii practice pe probleme de eşantionare;
d) sã testeze candidatul la acreditare şi sã retesteze eşantionorul acreditat oficial sau eşantionorul acreditat oficial independent;
e) sã aducã la cunoştinţã candidatului la acreditare rezultatul testãrii în termen de 24 de ore de la obţinerea rezultatelor verificãrii de la proba scrisã;
f) sã încheie un contract de acreditare oficialã cu operatorul economic angajator şi eşantionorul acreditat oficial sau cu eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz, care a trecut probele de verificare în vederea acreditãrii, şi sã elibereze certificatul de acreditare oficialã pentru eşantionorul acreditat oficial;
g) sã organizeze audituri şi sã monitorizeze activitatea de eşantionare, etichetare şi sigilare;
h) sã verifice dacã echipamentele de eşantionare folosite de eşantionorul acreditat oficial sunt cele prevãzute de regulile şi normele în vigoare;
i) sã iniţieze acţiuni preventive în scopul eliminãrii unor posibile neconformitãţi sau a altor situaţii nedorite;
j) sã iniţieze acţiuni corective sau sã retragã acreditarea dacã acţiunile corective nu sunt întreprinse;
k) sã asigure identificarea eşantionorului acreditat oficial printr-un numãr unic şi o ştampilã personalã.
(5) Pe tot parcursul activitãţii de acreditare se va menţine confidenţialitatea informaţiilor obţinute la toate nivelurile.
(6) Autoritatea oficialã trebuie sã se asigure cã eşantionorul acreditat oficial:
a) este liber de orice presiune ce poate afecta negativ calitatea muncii desfãşurate;
b) este independent în luarea deciziilor;
c) este imparţial când efectueazã prelevãri de eşantioane;
d) nu obţine niciun profit personal din prelevarea de eşantioane.

SECŢIUNEA a 3-a
Documentele de acreditare

ART. 14
Contractul de acreditare oficialã, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 2, are puterea legalã a unui contract între autoritatea oficialã, operatorul economic angajator şi eşantionorul acreditat oficial al angajatorului sau eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz.
ART. 15
Certificatul de acreditare oficialã, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 3, reprezintã documentul tipizat eliberat de autoritatea oficialã în urma îndeplinirii tuturor condiţiilor prevãzute în prezentele proceduri, condiţii şi reguli, are termen de valabilitate de 3 ani şi este vizat anual în urma verificãrii prin supraveghere şi monitorizare a activitãţii şi retestãrii eşantionorului acreditat oficial.

CAP. V
Supravegherea şi monitorizarea eşantionorilor acreditaţi oficial, efectuate de autoritatea oficialã

SECŢIUNEA 1
Auditul efectuat de autoritatea oficialã

ART. 16
(1) Autoritatea oficialã trebuie sã aibã certitudinea cã eşantionorul acreditat oficial respectã în totalitate regulile şi normele în vigoare, iar activitatea pe care o desfãşoarã acesta este adecvatã şi eficientã pentru scopul propus. Aceastã cetitudine poate fi obţinutã în mod obiectiv prin intermediul unui audit.
(2) Auditorii care efectueazã auditul eşantionorului acreditat oficial sunt auditori oficiali ai LCCSMS sau ITCSMS, recunoscuţi de INCS. Auditorii sunt instruiţi de LCCSMS sau de alte autoritãţi similare din statele membre ale Comunitãţii Europene.
(3) Autoritatea oficialã va lua în calcul, în cazul eşantionorului acreditat oficial:
a) un sistem de control al întregii documentaţii referitoare la activitatea acestuia;
b) reactualizarea documentaţiei specifice necesare;
c) verificarea documentelor eliberate, asigurarea cã amendamentele sau schimbãrile aduse unor documente sunt autorizate, procesate şi implementate într-o manierã eficientã şi rapidã;
d) reexaminarea cunoştinţelor acestuia în ceea ce priveşte toate schimbãrile publicate în documentaţia de specialitate;
e) rezultatele supravegherii şi monitorizãrii acestuia şi a loturilor eşantionate de acesta.
ART. 17
(1) Auditul se efectueazã la fiecare 3 ani în vederea reacreditãrii, la cererea operatorului economic angajator sau a eşantionorului acreditat oficial independent, iar în cazul în care s-au identificat neconformitãţi, auditul se efectueazã anual sau la intervale mai scurte. Perioada de 3 ani începe de la data acreditãrii.
(2) Documentele pe care trebuie sã le depunã operatorul economic sau eşantionorul acreditat oficial independent în vederea reacreditãrii sunt:
a) cererea de reacreditare, care se depune la autoritatea oficialã, în douã exemplare, cu cel puţin 3 luni înainte de data expirãrii valabilitãţii certificatului de acreditare oficialã;
b) documentaţia necesarã la acreditare, reactualizatã;
c) alte documente solicitate, dupã caz, de cãtre autoritatea oficialã.
(3) Data efectuãrii auditului în vederea reacreditãrii va fi stabilitã de autoritatea oficialã de comun acord cu solicitantul, dar nu mai târziu de 3 luni de la data expirãrii valabilitãţii certificatului de acreditare oficialã.
(4) În termen de 15 zile de la data efectuãrii auditului în vederea reacreditãrii, auditorii autoritãţii oficiale întocmesc un raport de audit în 3 exemplare, din care douã exemplare rãmân la autoritatea oficialã, iar un exemplar va fi înmânat operatorului economic angajator sau eşantionorului acreditat oficial independent, verificat, dupã caz. Termenul de 15 zile în care auditorii autoritãţii oficiale întocmesc un raport de audit, în cazul alin. (3), trebuie sã se încadreze în termenul prevãzut la acest alineat.
(5) În urma auditului efectuat de autoritatea oficialã, dacã raportul de audit este favorabil, se încheie un nou contract de acreditare oficialã şi se elibereazã un nou certificat de acreditare oficialã.
(6) În urma auditului efectuat de autoritatea oficialã, dacã raportul de audit este nefavorabil, se retrage certificatul de acreditare oficialã, iar contractul de acreditare oficialã se considerã nul. Operatorul economic angajator sau persoana fizicã independentã poate sã decidã dacã depune cerere cu documentaţia reactualizatã pentru începerea unui alt audit sau face contestaţie la INCS împotriva deciziei de respingere.

SECŢIUNEA a 2-a
Supravegherea eşantionorilor acreditaţi oficial, efectuatã de autoritatea oficialã

ART. 18
(1) Supravegherea eşantionorilor acreditaţi oficial este efectuatã anual de cãtre autoritatea oficialã astfel:
a) prin eşantionarea şi testarea oficialã a minimum 5% din loturile eşantionate de eşantionorul acreditat oficial. Aceastã proporţie este în principiu egal distribuitã pentru persoanele fizice şi juridice cu sãmânţã intratã pentru certificare şi din speciile intrate. Proporţia poate fi mai mare atunci când existã dubii specifice. Proporţia de minimum 5% nu se aplicã eşantionãrii automate. Eşantioanele de verificare se preleveazã de un eşantionor oficial prin alegerea randomizatã a loturilor;
b) rezultatele obţinute în urma determinãrilor efectuate pe eşantioanele de seminţe prelevate oficial sunt comparate cu rezultatele obţinute în urma determinãrilor efectuate pe eşantioanele de seminţe prelevate de eşantionorul acreditat oficial, verificându-se încadrarea acestora în limitele de toleranţã;
c) încadrarea în limitele de toleranţã este obligatorie pentru toate eşantioanele prelevate. Atunci când diferenţa depãşeşte limitele de toleranţã admise, autoritatea oficialã va stabili unele mãsuri corective. În urma aplicãrii mãsurilor corective, rezultatele obţinute sunt transmise autoritãţii oficiale. Dacã nici în urma acţiunilor corective rezultatele nu se încadreazã în limitele de toleranţã, acreditarea eşantionorului acreditat oficial este retrasã. În acest caz autoritatea oficialã ia mãsuri ca orice certificare a seminţei eşantionate sã fie anulatã, cu excepţia cazului când se poate demonstra cã totuşi aceastã sãmânţã îndeplineşte toate condiţiile prevãzute în reguli şi norme;
d) loturile de sãmânţã din care s-au prelevat eşantioane şi s-au efectuat teste sub supraveghere oficialã, menţionate la alin. (1) lit. a), trebuie identificate şi marcate oficial.
(2) Dupã încheierea determinãrilor, autoritatea oficialã întocmeşte un raport de supraveghere. Un exemplar al raportului rãmâne la autoritatea oficialã, un exemplar la operatorul economic angajator şi unul la eşantionorul acreditat oficial al angajatorului sau la eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz.
(3) Autoritatea oficialã poate lua mãsuri suplimentare pentru efectuarea eşantionãrii sub supraveghere oficialã.
ART. 19
Toate activitãţile desfãşurate în vederea acreditãrii/reacreditãrii oficiale, supravegherii şi monitorizãrii efectuate de autoritatea oficialã sunt achitate de operatorul economic angajator sau de persoana fizicã independentã ori de eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz, conform tarifelor în vigoare.

CAP. VI
Mãsuri luate de autoritatea oficialã privind eşantionorii acreditaţi

ART. 20
(1) Certificatul de acreditare oficialã poate fi retras temporar sau definitiv, dupã caz, în urmãtoarele situaţii:
a) cererea de acreditare conţine informaţii false sau eronate;
b) documentul oficial de prelevare a eşantioanelor conţine informaţii false sau eronate;
c) nu au fost respectate condiţiile, procedurile de lucru, regulile şi normele în vigoare, în timpul prelevãrii de eşantioane;
d) datele din activitatea de supraveghere şi audit demonstreazã cã eşantionorul acreditat oficial nu îndeplineşte standardele de competenţã ce se impun în activitatea pentru care a fost acreditat;
e) neîndeplinirea obligaţiilor financiare de cãtre eşantionorul acreditat oficial independent sau de cãtre operatorul economic angajator în cazul persoanei angajate, pentru anul în curs.
(2) În cazul retragerii temporare a certificatului de acreditare oficialã, autoritatea oficialã poate cere eşantionorului acreditat oficial sã urmeze o instruire corectivã şi o reexaminare; este menţionat un termen limitã de corectare a neconformitãţilor care au dus la retragerea temporarã a acreditãrii.
(3) Operatorul economic angajator şi eşantionorul sãu acreditat oficial sau eşantionorul acreditat oficial independent sunt anunţaţi în scris despre retragerea temporarã a acreditãrii, trebuind sã semneze pentru primirea notificãrii respective.
(4) Anularea deciziei de retragere temporarã a acreditãrii se face numai atunci când au fost eliminate în totalitate motivele retragerii.
(5) Dupã constatarea de cãtre autoritatea oficialã a remedierii deficienţelor, operatorul economic angajator şi eşantionorul acreditat oficial, dupã caz, sunt anunţaţi în scris asupra datei de la care aceştia îşi pot relua activitatea.
ART. 21
Acreditarea eşantionorului acreditat oficial este retrasã definitiv în urmãtoarele situaţii:
a) la cererea acestuia;
b) neprezentarea eşantionorului acreditat oficial pentru reînnoirea vizei anuale sau la expirarea termenului de valabilitate a certificatului de acreditare oficialã;
c) nerespectarea termenului stabilit de autoritatea oficialã pentru corectarea neconformitãţilor care au dus la retragerea temporarã a acreditãrii;
d) depistarea unei neconformitãţi majore care este de naturã sã afecteze calitatea activitãţii desfãşurate şi rezultatele obţinute la testele de laborator pe eşantioanele prelevate de eşantionorul acreditat oficial;
e) neîndeplinirea obligaţiilor financiare de cãtre operatorul economic angajator sau de eşantionorul acreditat oficial independent nici în urma retragerii temporare a certificatului de acreditare oficialã.
ART. 22
(1) În cazul retragerii definitive a acreditãrii, operatorul economic angajator sau eşantionorul acreditat oficial independent este anunţat în scris asupra motivelor şi datei efective a retragerii, acesta trebuind sã semneze pentru primirea notificãrii respective.
(2) La data retragerii temporare sau retragerii definitive a acreditãrii, certificatul de acreditare oficialã se considerã nul.
ART. 23
(1) Eşantionorul acreditat oficial al cãrui certificat de acreditare oficialã a fost retras temporar sau definitiv poate face contestaţie la LCCSMS sau INCS, în termen de 15 zile de la data primirii înştiinţãrii scrise.
(2) Autoritatea oficialã analizeazã contestaţia şi decide în termen de 15 zile de la primirea acesteia.
ART. 24
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele proceduri, condiţii şi reguli.


ANEXA 1
la proceduri, condiţii şi reguli

Nr. ......... Data .................

Înregistrat cu Autorizaţia de producere, prelucrare
sau comercializare a seminţelor nr. ...............

Se aprobã înscrierea.
Director executiv,
......................

CERERE
privind obţinerea acreditãrii/reacreditãrii
oficiale pentru prelevarea eşantioanelor de seminţe
în vederea efectuãrii testelor de laborator

Operatorul economic angajator/Persoana fizicã independentã ................................., cu sediul/adresa în localitatea ............................, str. ........................... nr. ..., judeţul .............., telefon .............., fax ..............., înmatriculat la registrul comerţului cu nr. ............. din ............, reprezentat prin ....................., având funcţia de ..........................., solicit acreditarea/reacreditarea şi eliberarea certificatului de acreditare pentru ......(numele şi prenumele)......, având funcţia ..................., pentru urmãtoarele specii şi grupe de specii:
.....................................................................................................................................................................................
Anexez la prezenta cerere urmãtoarele documente:
a) copie xerox de pe autorizaţia de producere, prelucrare, comercializare a seminţelor, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. c) din proceduri, condiţii şi reguli;
b) copie xerox de pe statutul de funcţionare, cu specificarea obiectului de activitate în domeniu, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c) din proceduri, condiţii şi reguli;
c) copie xerox de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c) din proceduri, condiţii şi reguli;
d) copie xerox de pe certificatul de înregistrare fiscalã, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c) din proceduri, condiţii şi reguli;
e) dosarul de prezentare a persoanei angajate sau a persoanei fizice independente care urmeazã sã se ocupe de eşantionare în vederea efectuãrii testelor de laborator, care trebuie sã cuprindã:
- copie de pe diploma de studii;
- curriculum vitae;
- copie de pe carnetul de muncã sau contractul de colaborare.
Declar pe propria rãspundere cã eşantionorul acreditat oficial este liber de orice presiune în activitatea de prelevare a eşantioanelor de seminţe în vederea efectuãrii testelor de laborator.
Cererea se depune în douã exemplare.

Achitat tariful:
................................ .................................
(semnãtura conducãtorului operatorului
economic sau a persoanei independente)

Conform Ordinului ministrului Accept condiţiile şi responsabilitãţile
agriculturii, pãdurilor şi eşantionorului acreditat oficial.
dezvoltãrii rurale nr. 451/2006. .....................................
(semnãtura persoanei candidat/
acreditate)

Data ......................


ANEXA 2
la proceduri, condiţii şi reguli

CONTRACT DE ACREDITARE OFICIALĂ
Nr. ........ data ................

1. Pãrţile contractante:
a) Inspecţia Naţionalã pentru Calitatea Seminţelor (INCS), prin Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor (LCCSMS)/Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor (ITCSMS) ................................., cu sediul în ..............................., reprezentatã prin (domnul/doamna) .............................., în calitate de reprezentant al autoritãţii oficiale pentru acreditarea eşantionorului,
şi
b) .....(denumirea operatorului economic angajator care a solicitat acreditarea/reacreditarea oficialã)....., cu sediul în ............................., reprezentat prin (domnul/doamna) ......................, în calitate de operator economic angajator al eşantionorului acreditat oficial .................................,
şi
c) .....(numele şi prenumele eşantionorului acreditat/reacreditat oficial)...., în calitate de eşantionor acreditat oficial, cu adresa în .....................................,
d) şi eşantionorul acreditat oficial independent ............................, adresa .........................., CI ........... .
2. Obiectul şi preţul contractului
Prezentul contract stabileşte relaţia legalã dintre INCS, operatorul economic angajator şi eşantionorul acreditat oficial sau eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz, în scopul desfãşurãrii activitãţii de prelevare a eşantioanelor de seminţe în vederea efectuãrii testelor de laborator la speciile, grupele de specii pentru care a fost acreditat, pentru şi în numele INCS.
Tarifele pentru acreditare oficialã, supraveghere şi monitorizare se achitã de operatorul economic angajator sau de eşantionorul acreditat oficial independent, dupã caz, la valoarea şi termenele stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
3. Durata contractului
Prezentul contract intrã în vigoare la data la care este semnat de reprezentanţii pãrţilor contractante şi înceteazã la împlinirea a 3 ani de la data semnãrii. Perioada de 3 ani se poate prelungi cu pânã la 3 luni dacã cererea de reacreditare a fost depusã în termen. Prezentul contract poate fi prelungit cu acordul scris al pãrţilor contractante în cazul reacreditãrii.
4. Documentele care însoţesc contractul:
- cerere de acreditare/reacreditare oficialã;
- documentele solicitate la înscriere;
- certificatul de acreditare oficialã;
- alte acte adiţionale.
5. Reguli şi norme
Serviciile executate în baza prezentului contract respectã condiţiile şi procedurile, normele şi standardele în vigoare prezentate de autoritatea oficialã la încheierea acestuia.
6. Obligaţiile pãrţilor
6.1. O parte contractantã nu are, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi, dreptul:
- de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe persoane, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea acestuia;
- de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
6.2. Dezvãluirea oricãrei informaţii persoanelor implicate în îndeplinirea prezentului contract se face confidenţial şi se referã numai la acele informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
6.3. O parte contractantã este exoneratã de rãspundere pentru dezvãluirea de informaţii referitoare la prezentul contract, dacã:
- informaţia era cunoscutã pãrţii contractante înainte ca ea sã fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã;
- informaţia a fost dezvãluitã dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvãluiri;
- partea contractantã a fost obligatã în mod legal sã dezvãluie informaţia.
6.4. Obligaţiile eşantionorului acreditat oficial:
- este obligat sã respecte prevederile cuprinse în <>Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calitãţii, comercializarea seminţelor şi a materialului sãditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante, în Procedurile, condiţiile şi regulile privind acreditarea oficialã a persoanelor pentru a preleva eşantioane de seminţe în vederea efectuãrii testelor de laborator sub supraveghere oficialã şi în celelalte reguli şi norme în vigoare;
- garanteazã cã orice informaţie pe care o furnizeazã INCS este conformã cu realitatea;
- garanteazã cã pe tot parcursul derulãrii prezentului contract respectã procedurile, condiţiile şi regulile de acreditare, cu excepţia unor modificãri efectuate cu aprobarea INCS;
- garanteazã cã ia toate mãsurile raţionale necesare pentru a permite INCS sau oricãrei alte persoane care acţioneazã în numele INCS sã îşi realizeze sarcinile şi funcţiile aşa cum sunt menţionate în regulile şi normele în vigoare;
- garanteazã cã nu efectueazã prelevãri de eşantioane în afara speciilor şi grupelor de specii prevãzute în certificatul de acreditare oficialã şi ia toate mãsurile pentru ca serviciile sale sã nu fie prestate pentru scopuri nelegale sau de cãtre persoane neautorizate.
6.5. Obligaţiile autoritãţii oficiale:
- are obligaţia de a pune la dispoziţie eşantionorului acreditat oficial orice facilitãţi sau informaţii pe care le considerã necesare pentru îndeplinirea în bune condiţii a prezentului contract;
- are obligaţia sã procure toatã documentaţia necesarã pentru desfãşurarea în bune condiţii a procedurilor de acreditare, conform regulilor şi normelor în vigoare;
- nu este responsabilã pentru niciun fel de compensaţii plãtibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident ori prejudiciu adus unui eşantionor acreditat oficial în timpul desfãşurãrii activitãţii de prelevare a eşantioanelor;
- are dreptul de a verifica modul de lucru al eşantionorului acreditat oficial, în conformitate cu Procedurile, condiţiile şi regulile privind acreditarea oficialã a persoanelor pentru a preleva eşantioane de seminţe în vederea efectuãrii testelor de laborator sub supraveghere oficialã;
- are obligaţia de a notifica în scris operatorului economic angajator, care are eşantionori acreditaţi oficial, reprezentanţii sãi împuterniciţi pentru supravegherea şi monitorizarea acestora.
6.6. Începerea şi sistarea activitãţii
Eşantionorul acreditat oficial efectueazã prelevãri de eşantioane numai dupã:
- primirea certificatului de acreditare oficialã;
- reînnoirea vizei anuale;
- înlãturarea neconformitãţilor majore care au dus la retragerea temporarã a acreditãrii;
- îndeplinirea obligaţiilor financiare cãtre autoritatea oficialã pentru acreditare, supraveghere şi audit.
Încetarea activitãţii de prelevare a eşantioanelor se va face în urmãtoarele condiţii:
- la cererea angajatorului şi a eşantionorului sãu acreditat oficial;
- la cererea eşantionorului acreditat oficial independent;
- în cazul neprezentãrii pentru viza anualã;
- în cazul nerespectãrii termenului stabilit de autoritatea oficialã pentru corectarea unor neconformitãţi;
- în cazul depistãrii de cãtre autoritatea oficialã a unor neconformitãţi majore.
6.7. Modalitãţi de platã
Angajatorul eşantionorului acreditat oficial sau eşantionorul acreditat oficial independent achitã autoritãţii oficiale contravaloarea serviciilor de acreditare, la data înscrierii pentru acreditare, a celor de supraveghere şi monitorizare şi a activitãţii de prelevare de eşantioane pentru verificarea modului de lucru al eşantionorului acreditat oficial.
Dacã angajatorul sau eşantionorul acreditat oficial independent nu achitã contravaloarea serviciilor de acreditare, procedura de acreditare este retrasã.
Dacã angajatorul sau eşantionorul acreditat oficial independent nu achitã factura ce reprezintã serviciile de supraveghere, se aplicã penalitãţi de întârziere, potrivit legii.
7. Amendament
Pãrţile contractante au dreptul, pe durata prezentului contract, de a conveni în scris modificarea unor clauze ale acestuia, în conformitate cu normele şi regulile în vigoare.
8. Rezilierea contractului
Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţile contractante dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea acestuia. Cererea de reziliere se comunicã în scris celeilalte pãrţi contractante.
9. Forţa majorã
Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã. Aceasta exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
În sensul prezentului contract, prin forţã majorã se înţelege un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care nu se datoreazã greşelii sau vinii acestora, care nu poate fi prevãzut la momentul încheierii prezentului contract şi care face imposibilã executarea şi, respectiv, îndeplinirea acestuia.
Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi şi în mod complet producerea acesteia şi de a lua mãsurile care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte contractantã va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi contractante încetarea prezentului contract fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune celeilalte pãrţi.
10. Soluţionarea litigiilor
Autoritatea oficialã, prin reprezentanţii sãi, ITCSMS sau LCCSMS, face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi în cadrul sau în legãturã cu prezentul contract.
Dacã dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale cele douã pãrţi contractante nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil divergenţa contractualã, fiecare parte contractantã poate solicita ca divergenţa sã se soluţioneze prin arbitraj.
11. Limba care guverneazã contractul
Limba care guverneazã prezentul contract este limba românã.
12. Comunicãri
Orice comunicare între pãrţile contractante referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie sã fie transmisã în scris.
Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
Comunicãrile dintre pãrţile contractante se pot face şi prin telefon, telegramã, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.
13. Retragerea
La data retragerii temporare sau definitive a acreditãrii, contractul de acreditare oficialã se considerã nul.
14. Legea aplicabilã contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.

Autoritatea oficialã, Operator economic Eşantionor acreditat
angajator, oficial,
................... ................... .................

Eşantionor acreditat
oficial independent,
......................


ANEXA 3
la proceduri, condiţii şi reguli



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ROMÂNIA │
│ │
│ MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII │
│ RURALE │
│ │
│ INSPECŢIA NAŢIONALĂ PENTRU CALITATEA SEMINŢELOR │
│ ┌──┬──┬──┐ │
│ │ │ │ │ │
│ └──┴──┴──┘ │
│ │


│ | CERTIFICAT DE ACREDITARE OFICIALĂ | │
│ └-------------------------------------┘ │
│ NR. ________ │
│ │
│ │
│ Domnul / Doamna _________________________________________________________ │
│ │
│ Funcţia ________________________________________ │
│ │
│ C.I. serie __________ nr. ______________________ │
│ │
│ Operator economic angajator _____________________________________________ │
│ │
│ Adresa __________________________________________________________________ │
│ │
│ _________________________________________________________________________ │
│ │
│ Înregistrat cu Autorizaţia nr. _________ pentru activitatea de __________ │
│ │
│ Nr. ştampilã ___________________________ │
│ │
│ Este recunoscut(ã) ca eşantionor acreditat/reacreditat oficial, în confor- │
│ mitate cu ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale │
│ nr. 451/2006 pentru aprobarea Procedurilor, condiţiilor şi regulilor privind│
│ acreditarea oficialã a persoanelor pentru a preleva eşantioane de seminţe │
│ în vederea efectuãrii testelor de laborator sub supravegherea oficialã │
│ pentru _________________________________________________ │
│ (speciile şi grupele de specii) │
│ │
│ │
│ Acreditarea / reacreditarea este valabilã 3 ani începând de la _________ * │
│ │
│ Data: _______________ │
│ │
│ ITCSMS sau LCCSMS │
│ │
│ ( Numele ) │
│ ( Prenumele ) │
│ ( Semnãtura ) │
│ │


│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ Acest certificat nu este valabil decât vizat pe anul în curs ││
│├─────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────────┤│
││ Anul I │ Anul II │ Anul III ││
│└─────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────────┘│
│ * Notã: Se poate prelungi cu pânã la 3 luni dacã cererea de reacreditare a │
│ fost depusã în termen. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016