Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA SI CONDITIILE din 29 noiembrie 2005  de autorizare a persoanelor juridice in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare si valorificare energetica a vehiculelor scoase din uz    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA SI CONDITIILE din 29 noiembrie 2005 de autorizare a persoanelor juridice in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare si valorificare energetica a vehiculelor scoase din uz

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.178 din 27 decembrie 2005
CAP. I
Prevederi generale

1. Obiectul prezentei reglementãri îl constituie stabilirea procedurii şi a condiţiilor de autorizare ce trebuie îndeplinite în vederea acordãrii licenţei de operare pentru persoanele juridice care preiau, în baza prevederilor <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, responsabilitãţile privind realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz, respectiv privind monitorizarea şi raportarea modului de gestionare a vehiculelor scoase din uz.
2. Preluarea responsabilitãţii se poate efectua în urmãtoarele moduri:
a) integral, atât responsabilitãţile privind realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz, cât şi responsabilitãţile privind monitorizarea şi raportarea modului de gestionare a vehiculelor scoase din uz;
b) numai responsabilitãţile cu privire la realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz;
c) numai responsabilitãţile privind monitorizarea şi raportarea modului de gestionare a vehiculelor scoase din uz.
3. Condiţiile şi procedura de autorizare trebuie sã asigure o abordare integratã, eficientã şi transparentã a gestionãrii vehiculelor scoase din uz, prin promovarea, la nivel naţional, a unor soluţii de colectare, reutilizare şi valorificare eficientã din punctul de vedere al protecţiei mediului şi sã fie viabile din punct de vedere economic.

CAP. II
Competenţe de emitere, revizuire şi anulare a licenţei de operare

4. Emiterea, revizuirea şi anularea licenţei de operare se fac de cãtre Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor prin Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului.
5. Emiterea licenţei de operare are la bazã analiza documentaţiei depuse şi evaluarea planului de operare propus.
6. Pentru emiterea, vizarea anualã şi revizuirea autorizaţiei se achitã urmãtoarele tarife:
a) tariful de autorizare, în cuantum de 5.000 lei RON;
b) tariful de vizare anualã a autorizaţiei, în cuamtum de 2.000 lei RON;
c) tariful de revizuire a autorizaţiei, în cuantum de 2.000 lei RON.
Tarifele se achitã în contul indicat de Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului.

CAP. III
Depunerea solicitãrii

7. Dosarul de autorizare trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
a) cerere-tip - conform anexei nr. 1 la prezenta procedurã;
b) statutul sau, dupã caz, actul constitutiv al persoanei juridice (copie conform cu originalul);
c) certificat de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (copie conform cu originalul)/încheierea prin care s-a dispus înscrierea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (copie conform cu originalul);
d) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (copie conform cu originalul)/certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (copie conform cu originalul);
e) planul de operare pentru perioada de valabilitate a licenţei, cu precizarea tipurilor de activitãţi ce urmeazã a fi desfãşurate pentru atingerea obiectivelor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , precum şi modul de gestionare a vehiculelor scoase din uz;
f) argumentaţia de susţinere a realizãrii planului de operare, în concordanţã cu obiectivele Strategiei naţionale pentru gestionarea deşeurilor, ale Planului naţional pentru gestionarea deşeurilor şi Planului de implementare a directivei privind vehiculele scoase din uz;
g) modelul de contract ce urmeazã a fi folosit în relaţie cu partenerii;
h) prezentarea sistemului de evidenţã - bazã de date - ce urmeazã a fi folosit, sistem care se va actualiza în funcţie de noile cerinţe de raportare cãtre Comisia Europeanã;
i) dovezi privind capacitatea tehnico-financiarã pentru derularea activitãţii;
j) copii ale acordurilor, precontractelor/contractelor de preluare a responsabilitãţii, copii ale acordurilor, precontractelor/contractelor încheiate cu societãţi comerciale autorizate pentru colectarea, tratarea şi valorificarea vehiculelor scoase din uz, a materialelor şi componentelor acestora.
8. Dosarul de autorizare, însoţit de o copie în format electronic a acestuia, se depune la sediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

CAP. IV
Condiţii de autorizare

9. Persoana juridicã ce solicitã autorizarea în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã ca scop preluarea responsabilitãţilor ce le revin agenţilor economici privind realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz, precum şi/sau a obligaţiilor de monitorizare şi raportare privind modul de gestionare a vehiculelor scoase din uz;
b) sã elaboreze şi sã prezinte scheme de fluidizare a fluxului de deşeuri pentru crearea unui sistem integrat, eficient şi transparent de gestionare a vehiculelor scoase din uz;
c) sã demonstreze, prin planul de operare propus, cã are capacitatea de atingere a obiectivelor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , a celor din Strategia naţionalã pentru gestionarea deşeurilor, din Planul naţional pentru gestionarea deşeurilor şi din Planul de implementare a directivei privind vehiculele scoase din uz;
d) sã fie deschisã şi echidistantã faţã de noi parteneri contractuali;
e) sã acţioneze fãrã discriminare faţã de tipurile de vehicule scoase din uz şi de cantitãţile propuse spre contractare de cãtre oricare agent economic responsabil.
10. Persoana juridicã ce a obţinut licenţa de operare are urmãtoarele obligaţii:
a) sã realizeze integral obiectivele anuale de reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz pentru care preia responsabilitatea, prevãzute la <>art. 15 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , în cazul în care preluarea responsabilitãţilor se face în conformitate cu pct. 2 lit. a) şi b) din prezenta procedurã;
b) sã încheie contracte cu producãtorii şi importatorii profesionali conform <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , în conformitate cu condiţiile contractuale;
c) sã încheie contracte cu agenţii economici autorizaţi pentru colectarea vehiculelor scoase din uz;
d) sã asigure reabilitarea infrastructurii de colectare menţionatã la lit. c) astfel încât sã îndeplineascã cerinţele cuprinse în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , în cazul în care preluarea responsabilitãţilor se face în conformitate cu pct. 2 lit. a) şi b) din prezenta procedurã;
e) sã faciliteze transferul vehiculelor scoase din uz cãtre agenţii economici care asigurã tratarea acestora, în cazul în care preluarea responsabilitãţilor se face în conformitate cu pct. 2 lit. a) şi b);
f) sã încheie contracte cu agenţii economici care efectueazã operaţii de întreţinere şi reparaţii auto pentru preluarea pieselor înlocuite care constituie deşeuri, în cazul în care preluarea responsabilitãţilor se face în conformitate cu pct. 2 lit. a) şi b);
g) sã încheie contracte cu agenţii economici autorizaţi pentru dezmembrarea/reciclarea vehiculelor scoase din uz sau a materialelor şi componentelor acestora;
h) sã asigure desfãşurarea activitãţii de gestionare a vehiculelor scoase din uz în mod transparent faţã de toţi agenţii economici de la care au preluat responsabilitatea;
i) sã realizeze investiţii pentru dezvoltarea sistemului de gestionare a vehiculelor scoase din uz;
j) sã desfãşoare în domeniul gestionãrii deşeurilor numai activitãţi legate de sprijinirea reutilizãrii, reciclãrii şi valorificãrii energetice a vehiculelor scoase din uz, derularea de programe educaţionale şi de informare/conştientizare, precum şi realizarea de studii privind activitatea de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz;
k) sã ţinã evidenţe lunare asupra fluxurilor de materiale şi componente provenite de la vehiculele scoase din uz gestionate şi/sau monitorizate şi sã punã aceste date la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, la cererea acesteia;
l) sã transmitã autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului raportul de activitate, complet, în termen de 30 de zile de la încheierea perioadei de raportare, impusã prin licenţa de operare. Raportul trebuie sã cuprindã urmãtoarele informaţii detaliate: persoanele juridice cu care s-au încheiat contracte (agenţii economici care au transferat responsabilitatea, colectori, dezmembratori, reciclatori etc.), o centralizare a formularelor cuprinse în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , completate la zi de cãtre operatorii economici care desfãşoarã operaţiuni de tratare a vehiculelor scoase din uz, fluxurile de deşeuri gestionate, prezentarea activitãţii derulate (atât din punct de vedere tehnic, cât şi organizatoric), cuantumul şi modul de utilizare a sumelor prevãzute la lit. i), precum şi orice alte informaţii relevante pentru evaluarea activitãţii;
m) sã informeze în scris Comisia de evaluare şi autorizare asupra oricãrei schimbãri semnificative a datelor care au stat la baza eliberãrii licenţei de operare, situaţie în care Comisia de evaluare şi autorizare va decide asupra necesitãţii revizuirii licenţei sau a reautorizãrii persoanei juridice, dupã caz.

CAP. V
Etapa de evaluare a solicitãrii

11. În termen de 15 zile lucrãtoare de la depunerea documentaţiei, Direcţia deşeuri şi substanţe chimice periculoase din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului realizeazã analiza preliminarã a solicitãrii şi înainteazã documentaţia depusã cãtre Comisia de evaluare şi autorizare, împreunã cu un raport preliminar.
12. În termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea raportului preliminar şi a documentaţiei, Comisia de evaluare şi autorizare analizeazã solicitarea, verificã îndeplinirea criteriilor de autorizare, întocmeşte raportul de evaluare şi decide emiterea licenţei sau respingerea solicitãrii.
13. În cazul îndeplinirii tuturor criteriilor de autorizare, se emite licenţa de operare conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã, în maximum 5 zile lucrãtoare de la luarea deciziei.
14. Respingerea solicitãrii se motiveazã şi se comunicã în scris solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la luarea deciziei.
15. Comisia de evaluare şi autorizare poate invita pentru consultare reprezentanţi ai autoritãţilor publice implicate.
16. În cazuri justificate, Comisia de evaluare şi autorizare poate solicita completarea dosarului, documente sau informaţii suplimentare în vederea conformãrii cu criteriile de autorizare. În acest caz se decaleazã termenul prevãzut la pct. 12, dar nu cu mai mult de 10 zile lucrãtoare.
17. Solicitantul poate ataca decizia de respingere a autorizãrii, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

CAP. VI
Valabilitatea licenţei de operare. Revizuirea şi anularea licenţei de operare. Reautorizare

18. Licenţa de operare se emite pentru o perioadã de 2 ani.
19. Reautorizarea se face în baza procedurii stabilite pentru autorizare, cu luarea în considerare a îndeplinirii obligaţiilor menţionate la pct. 10. De asemenea, în vederea reautorizãrii vor fi avute în vedere şi urmãtoarele criterii:
a) investiţiile sau mãsura în care eventualele sume rezultate dupã deducerea cheltuielilor din veniturile realizate au fost reinvestite pentru dezvoltarea sistemului de gestionare a vehiculelor scoase din uz prevãzute la pct. 10 lit. d) şi i);
b) derularea de acţiuni de sprijinire a reutilizãrii, reciclãrii şi valorificãrii energetice a vehiculelor scoase din uz;
c) derularea de programe educaţionale şi de informare/conştientizare, precum şi realizarea de studii privind activitatea de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz.
20. Licenţa de operare se revizuieşte în cazul în care evaluãrile rapoartelor de activitate anuale impun acest lucru sau dacã apar elemente noi, necunoscute la data emiterii.
21. Procedura de revizuire a licenţei de operare poate fi iniţiatã la cererea persoanei juridice autorizate sau a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, însoţitã de motivarea revizuirii. Revizuirea licenţei de operare urmeazã procedura stabilitã pentru autorizare.
22. Licenţa de operare se anuleazã în urmãtoarele situaţii:
a) nerespectarea obligaţiilor prevãzute în prezenta procedurã;
b) nerealizarea obiectivelor prevãzute la <>art. 15 din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 în mod repetat, 2 ani consecutivi.
23. Persoana juridicã autorizatã a cãrei licenţã de operare se anuleazã este obligatã ca în decurs de maximum 30 de zile sã comunice în scris acest lucru tuturor pãrţilor contractante şi sã transfere, cu acordul scris al acestora, toate contractele încheiate în baza transferului de responsabilitate cãtre o persoanã juridicã autorizatã în acest scop.
24. - (1) Constatarea neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute la pct. 10 şi a obiectivelor anuale de valorificare şi reciclare revine autoritãţilor publice competente din domeniul protecţiei mediului.
(2) Orice persoanã fizicã sau juridicã poate sesiza Comisia de evaluare şi autorizare în legãturã cu neîndeplinirea obligaţiilor asumate de cãtre organizaţia colectivã autorizatã.
25. Dispoziţia de anulare a autorizãrii este executorie.
26. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.

ANEXA 1
-------
la procedurã
------------


Antetul solicitantului
Nr. ...../....

CERERE
de acordare a licenţei de operare

Subscrisa, ........., cu sediul social în ........, str. ...... nr. ...,
bl. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......, înregistratã sub nr. ........,
cod unic de înregistrare nr. .../..., cont bancar nr. ..., deschis la ...,
sucursala ..., telefon ..., fax ...., e-mail ....., reprezentatã prin ....,
în calitate de ......, solicitã acordarea licenţei de operare în vederea
preluãrii, dupã caz*):
a) a responsabilitãţii de realizare a obiectivelor anuale de reutilizare,
reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz, precum şi
privind monitorizarea şi raportarea modului de gestionare a vehiculelor
scoase din uz;
b) a responsabilitãţilor cu privire la realizarea obiectivelor anuale de
reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase
din uz;
c) a responsabilitãţilor privind monitorizarea şi raportarea modului de
gestionare a vehiculelor scoase din uz.
Preluarea responsabilitãţii producãtorului se efectueazã conform
prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea
vehiculelor scoase din uz, în vederea atingerii obiectivelor anuale de
valorificare, reutilizare şi reciclare a vehiculelor scoase din uz,
stabilite prin acte normative.
Anexãm documentele specifice, prevãzute în Ordinul ministrului mediului
şi gospodãririi apelor şi al ministrului economiei şi comerţului nr.
1.224/722/2005.
Ne asumãm rãspunderea, sub sancţiunea legii penale, cã documentele
prezentate în copie sunt conforme cu originalul.


Data ................


Persoana autorizatã,
.........................
(semnãtura şi ştampila)


*) Se va bifa varianta pentru care se solicitã licenţa de operare.


ANEXA 2
-------
la procedurã
------------


CONŢINUTUL LICENŢEI DE OPERARE
(model)

MINISTERUL MEDIULUI ŞI GOSPODĂRIRII APELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI

LICENŢA DE OPERARE
Nr. .... din ....

pentru ....... din localitatea ........., sectorul/judeţul ......,
str. ...... nr. ......, înregistratã sub nr. ......., cod unic de
înregistrare nr. ..../..., în scopul preluãrii responsabilitãţii
producãtorului, dupã cum urmeazã*):
a) a responsabilitãţii de realizare a obiectivelor anuale de reutilizare,
reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz, precum
şi privind monitorizarea şi raportarea modului de gestionare a vehiculelor
scoase din uz;
b) a responsabilitãţilor cu privire la realizarea obiectivelor anuale de
reutilizare, reciclare şi valorificare energeticã a vehiculelor scoase
din uz;
c) a responsabilitãţilor privind monitorizarea şi raportarea modului de
gestionare a vehiculelor scoase din uz, în urmãtoarele condiţii: .......
..(se vor înscrie în licenţa de operare perioada de raportare şi datele
relevante din planul de operare propus) ........ .
Prezenta licenţã de operare este emisã în baza Hotãrârii Guvernului
nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz şi a Ordinului
ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al ministrului economiei şi
comerţului nr. 1.224/722/2005, pentru aprobarea procedurii şi condiţiilor
de autorizare a persoanelor juridice în vederea preluãrii responsabilitãţii
privind realizarea obiectivelor anuale de reutilizare, reciclare şi
valorificare energeticã a vehiculelor scoase din uz.


Data emiterii ........ Valabilã pânã la .........


Preşedintele Comisiei Vicepreşedintele Comisiei
de evaluare şi autorizare, de evaluare şi autorizare,
............................. ............................
Secretar de stat Preşedintele
în Ministerul Mediului şi Agenţiei Naţionale pentru
Gospodãririi Apelor Protecţia Mediului


*) Se va bifa varianta pentru care se obţine licenţa de operare.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016