Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA Nr. 3242 din 26 octombrie 1995  de inregistrare a contractelor individuale de munca, precum si modul de tinere, de catre directiile de munca si protectie sociala, a evidentei muncii prestate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA Nr. 3242 din 26 octombrie 1995 de inregistrare a contractelor individuale de munca, precum si modul de tinere, de catre directiile de munca si protectie sociala, a evidentei muncii prestate

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 257 din 8 noiembrie 1995
1. În aplicarea <>art. 5 din Legea nr. 83/1995 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în munca, au obligaţia de a inregistra contractele individuale de munca încheiate cu salariaţii proprii urmãtoarele categorii de angajatori:
a) persoanele fizice care încadreazã orice categorie de personal;
b) societãţile comerciale cu capital privat sau mixt;
c) toţi ceilalţi agenţi economici cu capital privat sau mixt, şi anume:
- asociaţiile familiale;
- asociaţiile cooperatiste;
- reprezentantele din România ale unor agenţi economici cu sediul în strãinãtate;
- orice alta unitate, indiferent de modul de organizare, care desfãşoarã o activitate cu scop lucrativ;
d) asociaţiile fãrã scop lucrativ, fundaţiile, organizaţiile sindicale şi patronale, reprezentantele din România ale unor unitãţi similare cu sediul în strãinãtate;
e) orice alte organizaţii cu caracter obştesc care sînt constituite şi funcţioneazã potrivit legislaţiei romane (organizaţii culturale, ştiinţifice, bisericesti, sportive etc.).
2. Contractele individuale de munca ale salariaţilor încadraţi la persoanele fizice sau juridice prevãzute la pct. 1 se încheie în forma scrisã.
Contractul individual de munca trebuie sa cuprindã cel puţin datele şi clauzele prevãzute în anexa nr. 1.
3. În conformitate cu prevederile <>art. 6 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 83/1995 , obligaţia de a încheia contractul individual de munca, în forma scrisã, revine angajatorului, care rãspunde contraventional sau, dupã caz, material de îndeplinirea acestei obligaţii.
În mãsura în care exista dovezi privind prestarea efectivã a muncii, persoana care s-a aflat într-o atare situaţie beneficiazã de statutul de salariat, chiar dacã nu are încheiat un contract individual de munca, în forma scrisã.
4. Contractul individual de munca produce efecte de la data încheierii sale.
Dacã nu exista dovezi scrise, data începerii prestãrii activitãţii se considera data încheierii contractului individual de munca.
5. Dovada executãrii contractului individual de munca se face prin prezentarea, de cãtre angajator, a documentelor de plata a salariilor.
În perioadele pentru care nu exista documente de plata a salariilor, contractul individual de munca se considera suspendat.
6. Încheierea, modificarea şi încetarea contractelor individuale de munca pentru salariaţii angajaţilor prevãzuţi la pct. 1 se face cu respectarea legislaţiei muncii.
În toate cazurile în care prevederile legale au fost incalcate, actele întocmite vor fi restituite angajaţilor pentru refacere.
7.În cazul în care sînt încadrate persoane care au şi calitatea de pensionar de invaliditate şi de beneficiar al ajutorului de şomaj, încadrarea va fi adusã la cunostinta oficiului de pensii sau de forta de munca şi şomaj din cadrul direcţiei de munca şi protecţie socialã competente.
8. Direcţiile de munca şi protecţie socialã, prin oficiul Camera de munca, vor infiinta evidenta angajaţilor şi a persoanelor încadrate cu contracte individuale de munca la aceştia.
Evidenta va cuprinde, pe lîngã datele referitoare la angajator şi la salariaţi, şi informaţii privind plata contribuţiei la asigurãri sociale şi pentru fondul pentru plata ajutorului de şomaj, a comisionului prevãzut la <>art. 9 din Legea nr. 83/1995 , controalele efectuate, mãsurile dispuse, sancţiunile aplicate şi alte date considerate utile.
9. Direcţiile de munca şi protecţie socialã vor organiza, de asemenea, o evidenta a persoanelor încadrate cu convenţii civile.
10. Cu ocazia verificãrii legalitãţii întocmirii convenţiilor civile se vor avea în vedere urmãtoarele:
a) activitãţile cu o durata de cel mult 60 de zile au un caracter intimplator şi nu fac parte din activitatea de baza a unitãţii, care este permanenta şi se desfãşoarã pe o durata nedeterminatã;
b) activitãţile permanente care nu depãşesc 3 ore pe zi urmeazã a fi stabilite prin aprecierea volumului de activitate concretizat în atribuţiile de serviciu şi, în mod corespunzãtor, prin sumele plãtite prestatorilor de servicii, raportate la salariile plãtite, pentru activitãţi similare, persoanelor încadrate cu contract individual de munca.
Încheierea unor convenţii civile cu încãlcarea prevederilor alineatului precedent reprezintã o încãlcare a <>art. 2 din Legea nr. 83/1995 şi atrage rãspunderea angajatorului.
11. Pot, de asemenea, încadra personal, în baza unor convenţii civile, persoanele fizice şi juridice cãrora prin legi speciale li s-a stabilit aceasta posibilitate (a se vedea Legea nr. 53/1991 privind salarizarea senatorilor, deputaţilor şi personalului din aparatul Parlamentului României, Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedentiei, Guvernului şi a celorlalte organe ale puterii executive etc.).
12. <>Legea nr. 83/1995 nu conţine prevederi care sa interzicã încadrarea unei persoane cu mai mult de o norma sau încheierea unui contract civil pentru executarea unor lucrãri de natura celor prevãzute la art. 2 din legea sus-menţionatã cu o persoana incadrata cu contract individual de munca, dacã legea permite acest lucru.
13. Direcţiile de munca şi protecţie socialã vor lua toate mãsurile pentru a putea asigura ţinerea evidentei muncii prestate de toţi salariaţii încadraţi la persoanele fizice şi juridice prevãzute la pct. 1 din prezenta procedura.
Aprobarea ca operaţiunile de completare a carnetului de munca sa fie efectuate de persoanele fizice şi juridice prevãzute la pct. 1 din prezenta procedura se da cu titlu de excepţie, dupã o prealabilã verificare din care sa rezulte ca acestea prezintã garanţii ca au posibilitatea de a tine o corecta evidenta a muncii prestate de salariaţi.
Aprobarea se da pe ani calendaristici şi va fi însoţitã de angajamentul angajatorului ca va respecta prevederile <>Decretului nr. 92/1976 .
14. Carnetele de munca ale salariaţilor angajatorilor prevãzuţi la pct. 1 din prezenta procedura se pãstreazã şi se completeazã de direcţiile de munca şi protecţie socialã. Operaţiunile de completare a carnetelor de munca vor fi certificate, potrivit <>Decretului nr. 92/1976 , de persoana desemnatã în acest sens prin ordinul directorului direcţiei de munca şi protecţie socialã.
15. Pot fi înregistrate ca vechime în munca numai perioadele pentru care exista acte de plata a salariilor, singura dovada de executare a contractului individual de munca.
16. În situaţia în care venitul realizat este mai mic decît salariul negociat, direcţiile de munca şi protecţie socialã au obligaţia de a analiza, împreunã cu angajatorii, implicatiile acestor situaţii, şi anume dacã se justifica menţinerea în fiinta a contractelor individuale de munca asa cum au fost încheiate, avîndu-se în vedere ca practica respectiva aduce prejudicii fondurilor de asigurãri sociale.
17. Procedura întocmirii, completãrii şi pãstrãrii carnetelor de munca este cea prevãzutã de <>Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de munca şi de <>Ordinul nr. 136/1976 al ministrului muncii pentru aplicarea <>Decretului nr. 92/1976 .
18. La încetarea activitãţii, carnetele de munca vor fi semnate de directorul direcţiei de munca şi protecţie socialã şi de şeful oficiului Camera de munca şi predate titularului; predarea se certifica prin semnatura titularului.

p. Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Dorel Mustatea,
secretar de stat

ANEXA 1

Societatea Comercialã .................
Sediul ................................
Autorizaţia nr. .... eliberata de .....

CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA

Înregistrat sub nr. ...... la registrul Camerei de munca din cadrul Direcţiei de munca şi protecţie socialã .......... la data de ..........
A. Subsemnaţii: .............................., reprezentant al Societãţii Comerciale ................., şi ................., salariat(a), domiciliat(a) în localitatea ............, str. ......... nr. ........, judeţul ............, posesor al actului de identitate seria ...... nr. ......., eliberat de ...... la data de ........., am încheiat prezentul contract individual de munca în urmãtoarele condiţii asupra cãrora am convenit:
I. Durata contractului
a) nedeterminatã, salariatul(a) .............. urmînd sa înceapã activitatea la data de ...............
b) determinata, de .......... pe perioada cuprinsã între data de ....... şi data de ...............
II. Felul serviciului
Funcţia (meseria) ........................
Salariatul(a) va presta urmãtoarele activitãţi: ........................... ................................................................................
Activitatea prestatã se desfãşoarã în condiţii deosebite de munca ......... grupa de munca ......., timpul lucrat în aceste condiţii ..........
Angajatorul poate schimba, pe durata determinata, felul serviciului cu condiţia de a menţine salariul stabilit sau sa acorde un salariu mai mare convenit de comun acord cu salariatul.
Durata pentru care angajatorul poate modifica, în condiţiile de mai sus, felul serviciului nu poate depãşi 3 luni într-un an calendaristic.
III. Condiţii de angajare: o norma intreaga, o fracţiune de norma de ...... Durata muncii este de ...... ore/zi.
IV. Salariul lunar este de ....... lei, din care salariul de baza de ..... lei şi urmãtoarele sporuri ...... Orele suplimentare prestate dupã terminarea programului sau în zilele în care nu se lucreazã se plãtesc cu un spor de 100% . Salariatul(a) ........ beneficiazã în plus şi de urmãtoarele drepturi bãneşti...
Data la care se plãteşte salariul este ..........
V. În situaţia în care salariatul(a) .......... este trimis în delegaţie beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) transport ..............................................................
b) cazare .................................................................
c) diurna .................................................................
VI. Durata concediului anual de odihna este de ...... zile, în raport cu vechimea în munca a salariatului de ..... ani.
VII. Drepturi şi obligaţii specifice legate de protecţia muncii:
a) echipament de protecţie ................................................
b) echipament de lucru ....................................................
c) antidoturi .............................................................
d) alimentaţie de protecţie ...............................................
e) alte drepturi şi obligaţii privind protecţia muncii ....................
VIII. Alte clauze: ........................................................
IX. Obligaţii generale ale pãrţilor :
Angajatorul are obligaţia:
a) sa achite lunar contribuţia de asigurãri sociale şi la fondul pentru plata ajutorului de şomaj;
b) sa retina şi sa vireze la timp contribuţiile salariatului pentru pensia suplimentarã şi pentru ajutorul de şomaj;
c) sa înscrie lunar drepturile bãneşti plãtite salariatului în registrul societãţii comerciale;
d) în cazul încetãrii contractului individual de munca sa-i plãteascã salariatului drepturile bãneşti la zi;
e) sa respecte toate prevederile legale şi pe cele din contractele colective de munca referitoare la drepturile salariaţilor.
Salariatul(a) are obligaţia:
a) sa aducã la cunostinta angajatorului, cu cel puţin 15 zile înainte, încetarea contractului individual de munca din initiativa sa;
b) sa achite lunar contribuţia pentru pensia suplimentarã şi pentru ajutorul de şomaj;
c) sa respecte regulile disciplinare şi de comportament stabilite în Regulamentul de ordine interioarã.
X. Prezentul contract se încheie în trei exemplare, cîte unul pentru fiecare parte, iar cel de-al treilea s-a predat şi s-a înregistrat la Direcţia de munca şi protecţie socialã - Camera de munca.

Societatea Comercialã Salariat(a)
..................... ...........

L.S.
Date privind contractul de munca:
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Data Elementul contractual Semnatura
crt. convenţiei asupra cãruia s-a --------------------------------------
convenit modificarea Anga- Sala- Funcţionar D.M.P.S. L.S.
jator riat
--------------------------------------------------------------------------------
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
--------------------------------------------------------------------------------
----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016