Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
PROCEDURA din 8 iunie 2007 de schimbare a sediului social in cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 13 iulie 2007
1. Prezenta procedurã se aplicã contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligaţia înregistrãrii în registrul comerţului şi al cãror sediu social coincide cu domiciliul fiscal.
2. Contribuabilul care îşi schimbã sediul social depune la organul fiscal în a cãrui raza teritorialã este situat noul sediu social formularul 010 "Declaraţie de înregistrare/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entitãţi fãrã personalitate juridicã" şi formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscalã a contribuabililor, însoţite de documentele doveditoare ale datelor înscrise în declaraţie, potrivit Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 . Copiile de pe documente se certificã pe fiecare paginã de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
3. Cererea de înregistrare a domiciliului fiscal se transmite, în maximum 3 zile lucrãtoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, de cãtre organul fiscal prevãzut la pct. 2 cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalitãţilor de transfer al dosarului fiscal.
4. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscalã, precum şi de fişa de evidenţã pe plãtitor.
5. Un exemplar al certificatului de atestare fiscalã se comunicã şi contribuabilului de cãtre organul fiscal emitent.
6. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã noul domiciliu fiscal emite, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare, Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3 la ordin.
7. Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare, se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale.
8. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se comunicã contribuabilului, potrivit <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. Înregistrarea în registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum şi scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereazã cu data comunicãrii deciziei potrivit pct. 8.
10. De la data prevazutã la pct. 8, competenţa pentru administrarea contribuabilului revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.
11. La data înregistrãrii în registrul contribuabililor, noul organ fiscal emite certificatul de înregistrare fiscalã, având înscris noul sediu social şi domiciliu fiscal.
12. Dupã primirea Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal, contribuabilul se prezintã la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã noul sediu social, predã, în vederea anulãrii, vechiul certificat de înregistrare fiscalã şi îl ridicã pe cel nou.
13. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului care atestã data comunicãrii deciziei potrivit pct. 8, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.
14. Dosarul solicitãrii de schimbare a sediului social şi a domiciliului fiscal se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului şi cuprinde:
a) formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului";
b) documentaţia depusã de comerciant;
c) decizia de înregistrare a domiciliului fiscal;
d) certificatul de înregistrare fiscalã anulat;
e) copia certificatului de înregistrare fiscalã eliberat;
f) orice alte documente emise sau primite în cadrul procedurii.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: