Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 8 februarie 2008  de inchiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate in administrarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 8 februarie 2008 de inchiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate in administrarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei

EMITENT: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 15 februarie 2008


CAP. I
Domeniul de aplicare

ART. 1
(1) Prezenta procedurã reglementeazã închirierea bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.
(2) Închirierea se face în baza unui contract de închiriere, care se poate încheia, dupã caz, cu orice persoanã fizicã sau juridicã, românã ori strãinã.
ART. 2
(1) Închirierea bunurilor imobile se realizeazã prin licitaţie publicã organizatã de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei conform prezentei proceduri.
(2) Licitaţia publicã este licitaţia prin care orice persoanã juridicã de drept privat, românã sau strãinã, poate prezenta o ofertã.
(3) La licitaţie pot participa persoanele prevãzute la alin. (2), care au cumpãrat caietul de sarcini şi care au constituit garanţia de participare.

CAP. II
Definiţii

ART. 3
În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) contract de închiriere - contractul prin care o persoanã, denumitã locator, se obligã sã asigure unei alte persoane, denumitã locatar, folosinţa temporarã, totalã ori parţialã, a unui bun imobil în schimbul unei sume de bani, denumitã chirie;
b) bunuri imobile - terenurile şi clãdirile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
c) activitãţi comerciale asociate - orice activitãţi privind comercializarea şi realizarea de expoziţii pentru materiale, echipamente şi instalaţii din domeniul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, precum şi comerţul cu amãnuntul de bãuturi nealcoolice şi produse alimentare;
d) titular al dreptului de administrare - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
e) iniţierea procedurii de închiriere - prima etapã în cadrul procedurii de închiriere în care titularul dreptului de administrare elaboreazã referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;
f) avizarea documentaţiei de închiriere - etapã în cadrul procedurii de închiriere prin care se avizeazã de cãtre ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;
g) licitaţie publicã - etapã în cadrul procedurii de închiriere în care titularul dreptului de administrare analizeazã şi evalueazã ofertele depuse şi stabileşte oferta câştigãtoare;
h) atribuirea contractului de închiriere - etapã în cadrul procedurii de închiriere în care se încheie contractul de închiriere cu ofertantul câştigãtor.

CAP. III
Etapele procedurii

SECŢIUNEA A
Iniţierea procedurii de închiriere

ART. 4
Titularul dreptului de administrare iniţiazã procedura de închiriere prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreunã documentaţie de închiriere, care vor fi aprobate de cãtre ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
ART. 5
(1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele date:
a) descrierea bunului care urmeazã a fi închiriat;
b) motivele de ordin economic şi social, dupã caz, care justificã încheierea contractului de închiriere;
c) precizarea expresã a activitãţii pentru care se solicitã încheierea contractului de închiriere;
d) durata închirierii;
e) nivelul minim al chiriei propuse;
f) alte consideraţii ce fundamenteazã oportunitatea încheierii contractului de închiriere.
(2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornitã licitaţia se realizeazã în urma testãrii preţurilor de închiriere a spaţiilor, prin adrese transmise cãtre instituţiile abilitate sau societãţile comerciale specializate în domeniul imobiliar.
ART. 6
Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) datele de identificare ale titularului dreptului de administrare;
b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii;
c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;
d) obiectivele de ordin economic şi social, dupã caz, urmãrite de titularul dreptului de administrare;
e) criteriul de selecţie utilizat, respectiv preţul;
f) cerinţele privind calificarea ofertanţilor, respectiv:
- înregistrarea la oficiul registrului comerţului;
- cazierul fiscal;
- sã nu se afle în litigiu cu titularul dreptului de administrare;
g) garanţii;
h) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii;
i) interdicţia subînchirierii sau cesionãrii bunului;
j) durata închirierii;
k) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bazã de act adiţional;
l) preţul de pornire al licitaţiei, respectiv chiria minimã;
m) clauzele referitoare la încetarea contractului;
n) cuantumul garanţiei de participare - minimum 3 chirii lunare;
o) facilitãţile suplimentare;
p) perioada de valabilitate a ofertei.
ART. 7
Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini vor fi întocmite de Serviciul achiziţii publice, cu sprijinul celorlalte compartimente de specialitate din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, şi vor fi supuse aprobãrii ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
ART. 8
(1) Garanţia de participare se constituie de cãtre ofertant în scopul protejãrii titularului dreptului de administrare faţã de riscul unui eventual comportament necorespunzãtor al acestuia pe întreaga perioadã derulatã pânã la încheierea contractului de închiriere.
(2) Garanţia de participare este obligatorie şi se constituie prin scrisoare de garanţie bancarã.
(3) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va reprezenta minimul chiriei lunare.
(4) Garanţia de participare se restituie, în cazul ofertanţilor a cãror ofertã nu a fost declaratã câştigãtoare, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului de închiriere.

SECŢIUNEA B
Licitaţia publicã

ART. 9
(1) Titularul dreptului de administrare are obligaţia de a transmite spre publicare în cel puţin un ziar de circulaţie naţionalã, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixatã pentru organizarea licitaţiei, un anunţ de participare care cuprinde cel puţin urmãtoarele date:
a) denumirea titularului dreptului de administrare;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţiile de participare;
d) cuantumul şi forma garanţiei de participare;
e) data, adresa şi ora limitã de depunere a ofertelor, data şi locul deschiderii acestora;
f) modul de obţinere a documentelor licitaţiei, preţul şi modalitãţile de platã a acestora.
(2) Ofertele se depun cu cel puţin 24 de ore înainte de data organizãrii licitaţiei la registratura titularului dreptului de administrare.
(3) Oferta trebuie sã cuprindã detaliat toate condiţiile prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 10
(1) Ofertele depuse se analizeazã şi se evalueazã de cãtre o comisie, numitã în acest scop prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, denumitã în continuare comisia de evaluare.
(2) Comisia de evaluare este formatã dintr-un numãr de 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Titularul dreptului de administrare are dreptul de a nominaliza membri de rezervã pentru membrii comisiei de evaluare.
(3) În situaţia în care din motive obiective un membru al comisiei de evaluare nu are posibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, acesta va fi înlocuit de cãtre un membru de rezervã. Dupã producerea înlocuirii, calitatea de membru al comisiei de evaluare este preluatã de cãtre membrul de rezervã.
(4) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de cãtre ofertanţi, inclusiv a termenului în care ofertele au fost depuse;
b) deschiderea ofertelor;
c) stabilirea ofertelor neeligibile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza respingerii acestora;
d) verificarea ofertei în corelaţie cu cerinţele caietului de sarcini;
e) întocmirea hotãrârii de evaluare prin care se stabileşte oferta câştigãtoare;
f) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.
(5) Comisia de evaluare este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor, iar deciziile se iau numai cu votul majoritãţii acestora.
(6) Hotãrârea comisiei de evaluare se valideazã de ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
ART. 11
Dacã pânã la expirarea termenului limitã de depunere a ofertelor nu se depune nicio ofertã, titularul dreptului de administrare reia procedura de atribuire a contractului de închiriere de la etapa publicãrii anunţului de participare.
ART. 12
În situaţia în care dupã repetarea procedurii de licitaţie se prezintã o singurã ofertã care îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini, contractul se atribuie titularului acestei oferte.
ART. 13
Rezultatul licitaţiei se comunicã în termen de 7 zile tuturor participanţilor la licitaţie.
ART. 14
(1) Contestaţiile se formuleazã în termen de 5 zile lucrãtoare, calculate de la data comunicãrii rezultatului licitaţiei, şi se depun în acelaşi loc unde s-au depus ofertele.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii de cãtre o comisie constituitã în acest scop, iar rezultatul se comunicã celor în cauzã.
(3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoanele care au analizat şi au evaluat ofertele.
(4) În situaţia în care contestaţia este fondatã, comisia prevãzutã la alin. (2) anuleazã hotãrârea comisiei de evaluare.

SECŢIUNEA C
Atribuirea contractului de închiriere

ART. 15
În termen de 15 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea irevocabilã a contestaţiei, dacã o asemenea cale de atac nu a fost formulatã, titularul dreptului de administrare are obligaţia de a încheia contractul de închiriere, în formã scrisã, cu ofertantul a cãrui ofertã a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare.
ART. 16
Refuzul ofertantului declarat câştigãtor de a încheia contractul de închiriere în termen de 5 zile lucrãtoare atrage reţinerea garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 17
În situaţia în care ofertantul declarat câştigãtor refuzã încheierea contractului de închiriere, titularul dreptului de administrare poate încheia contractul de închiriere cu ofertantul clasat pe locul urmãtor.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 18
Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini referitoare la preţ, duratã şi destinaţie sunt lovite de nulitate.
ART. 19
Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de pãrţile contractante în completarea celor din caietul de sarcini şi fãrã sã contravinã obiectivelor închirierii.
ART. 20
Titularul dreptului de administrare are obligaţia de a asigura pãstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere o perioadã de 5 ani de la data încetãrii contractului.
ART. 21
Titularul dreptului de administrare, în calitate de locator, are obligaţia înregistrãrii contractului de închiriere încheiat pe o duratã mai mare de 3 ani în cartea funciarã a imobilului.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016