Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 4 aprilie 2005  de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 4 aprilie 2005 de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 19 aprilie 2005

1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului pentru dezvoltarea abilitãţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, denumit în continuare Program, îl constituie promovarea unui sistem formativ care sã faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învãţãmânt şi piaţa forţei de muncã, precum şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicãrii acestora în structuri economice private.
Programul urmãreşte:
● dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoaşterea şi gestionarea optimã a resurselor, în vederea adaptãrii rapide la rigorile determinate de globalizarea pieţelor şi integrarea României în Uniunea Europeanã;
● sprijinirea demarãrii şi dezvoltãrii firmelor nou-înfiinţate (start-up-uri) prin facilitarea accesului acestora la finanţare;
● stimularea înfiinţãrii de noi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM), precum şi îmbunãtãţirea performanţelor economice ale microîntreprinderilor existente, prin creşterea gradului de pregãtire a personalului acestora;
● creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare.
2. Bugetul Programului
2.1. Programul se va derula în trei etape, respectiv:
a) etapa I - mediatizarea Programului prin mijloacele de comunicare în masã, anunţuri şi pliante promoţionale;
b) etapa a II-a - organizarea şi desfãşurarea cursurilor de pregãtire antreprenorialã destinate beneficiarilor Programului;
c) etapa a III-a - finanţarea celor mai bune planuri de afaceri prin alocaţie financiarã nerambursabilã în limita bugetului prevãzut la subpct. 2.2 lit. c) şi prin credite acordate de banca selectatã.
2.2. Pentru realizarea Programului se alocã de la bugetul de stat pe anul 2005 suma de 13,5 miliarde lei, defalcatã astfel:
a) 0,75 miliarde lei - pentru asigurarea mediatizãrii Programului;
b) 1,75 miliarde lei - pentru finanţarea cursurilor de pregãtire antreprenorialã destinate beneficiarilor Programului (inclusiv cheltuielile aferente desfãşurãrii acestora);
c) 10 miliarde lei - pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile pentru cofinanţarea câştigãtorilor autori ai planurilor de afaceri eligibile selectaţi dintre beneficiarii Programului;
d) 1 miliard lei - la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului, pentru organizarea procedurii de licitaţie deschisã, inclusiv comisionul de administrare al bãncii.
2.3. În cadrul etapei a III-a a Programului se vor finanţa cele mai bune planuri de afaceri selectate dintre cele întocmite de beneficiarii Programului, participanţi la cea de-a II-a etapã conform subpct. 2.1 lit. b).
3. Beneficiarii Programului
3.1. Pot beneficia de prevederile Programului:
a) persoanele fizice; pentru participarea la cea de-a III-a etapã persoanele fizice trebuie sã îndeplineascã cerinţa de la subpct 8.5;
b) persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale;
c) persoanele juridice, care îndeplinesc, cumulativ, la data depunerii formularelor de înscriere, urmãtoarele criterii de eligibilitate prevãzute la subpct. 3.2-3.5.
3.2. Pentru persoanele fizice:
a) au vârsta cuprinsã între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi;
b) au studii medii sau superioare;
c) au obţinut un numãr de minimum 50 de puncte ca urmare a evaluãrii datelor din formularul de înscriere.
3.3. Pentru persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale:
a) persoana fizicã autorizatã sau membrul asociaţiei familiale sã aibã vârsta cuprinsã între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi; numai un singur membru al asociaţiei familiale poate beneficia de acest curs;
b) au cel mult 1 an de la autorizare/înfiinţare la data depunerii formularului de înscriere.
3.4. Pentru persoanele juridice:
a) sunt microîntreprinderi conform prevederilor art. 2, art. 3 alin. (1) lit. b) şi ale <>art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii;
b) au capital social integral privat;
c) asociatul ori acţionarul solicitant sã aibã vârsta cuprinsã între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi; numai un singur asociat/acţionar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs; în situaţia în care solicitantul nu este asociat majoritar, este obligatoriu sã fie administratorul numit al societãţii. În cazul în care asociatul ori acţionarul are mai mult de 35 de ani, cota deţinutã de acesta trebuie sã nu fie decisivã în luarea deciziilor;
d) au cel mult 2 ani de la înfiinţare la data depunerii formularului de înscriere;
e) au ca obiect de activitate producţia de bunuri materiale şi/sau prestarea de servicii.
3.5. (1) Nu beneficiazã de prevederile Programului: societãţile bancare, societãţile de asigurare şi reasigurare, societãţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societãţile de valori mobiliare, agenţii economici cu activitate principalã de comerţ, activitãţi de intermedieri financiare, activitãţi auxiliare intermedierilor financiare, activitãţi de consultanţã pentru afaceri şi management, activitãţi juridice, de contabilitate şi revizie contabilã, consultanţã în domeniul fiscal, selecţia şi plasarea forţei de muncã, precum şi furnizorii de instruire.
(2) Activitãţile neeligibile arãtate, clasificate conform codului CAEN, vor fi incluse în contractul încheiat între ANIMMC şi bancã.
4. Tipurile de ajutor financiar
4.1. Prin Program se organizeazã şi se finanţeazã în etapa a II-a cursuri de pregãtire destinate beneficiarilor eligibili în domenii de interes pentru dezvoltarea capacitãţilor antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice şi cu aplicabilitate practicã necesare începerii şi dezvoltãrii unei afaceri, conform tematicii prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta procedurã.
4.2. În vederea implementãrii etapei a II-a a Programului, ANIMMC va încheia parteneriate cu instituţii publice şi/sau private şi va contracta furnizori specializaţi pentru prestarea serviciilor de instruire specifice Programului.
4.3. (1) În etapa a III-a a Programului se acordã sprijin financiar sub formã de credit bancar în limita maximã a 10.000 euro sau echivalent în lei de cãtre banca desemnatã câştigãtoare în urma achiziţiei publice, în conformitate cu prevederile <>art. 26 alin. (3) din Legea nr. 346/2004 , şi ajutor financiar nerambursabil (AFN) în limita a 200.000.000 lei de cãtre ANIMMC, pentru finanţarea celor mai bune planuri de afaceri elaborate de beneficiarii cursurilor de pregãtire antreprenorialã.
(2) Planurile de afaceri vor fi selectate de cãtre o comisie de evaluare constituitã din specialişti din cadrul bãncii, ai ANIMMC şi Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM).
5. Procedura de înscriere la cursurile de pregãtire antreprenorialã
5.1. Fiecare solicitant trebuie sã completeze integral formularul de înscriere prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã.
5.2. În cazul beneficiarilor persoane fizice, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de urmãtoarele documente justificative:
a) copie a buletinului/cãrţii de identitate al/a solicitantului;
b) copie legalizatã a diplomei care atestã studiile medii sau, dupã caz, superioare;
c) declaraţia pe propria rãspundere referitoare la existenţa beneficiului, anterior participãrii la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedurã).
5.3. În cazul beneficiarilor persoane fizice autorizate sau asociaţii familiale, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de urmãtoarele documente justificative:
a) copie a autorizaţiei administrative eliberate de primarii unitãţilor administrativ-teritoriale pe a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul solicitanţii;
b) copie a certificatului de înmatriculare şi a certificatului de înregistrare fiscalã;
c) copie a buletinului/cãrţii de identitate al/a persoanei fizice autorizate sau al/a membrului asociaţiei familiale;
d) declaraţia anualã de impunere a venitului, înregistratã la administraţia financiarã, în original, pe anul anterior.
5.4. În cazul beneficiarilor prevãzuţi la subpct. 3.4, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de urmãtoarele documente justificative:
a) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul societatea, în care sã se menţioneze reprezentanţii legali ai societãţii, precum şi domeniile de activitate principale şi secundare ale societãţii solicitante şi cifra de afaceri conform ultimului bilanţ contabil;
b) copie a buletinului/cãrţii de identitate al/a asociatului unic/asociatului/acţionarului/administratorului persoanei juridice beneficiare;
c) copie legalizatã a diplomei care atestã studiile medii sau, dupã caz, superioare a asociatului/acţionarului/ administratorului;
d) declaraţia pe propria rãspundere privind numãrul mediu de personal din ultima lunã de activitate;
e) certificate privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de platã cãtre bugetul de stat şi bugetele locale;
f) declaraţia pe propria rãspundere referitoare la existenţa beneficiului, anterior participãrii la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedurã).
5.5. (1) Formularul de înscriere, completat corespunzãtor, însoţit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin poştã, numai la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START din cadrul ANIMMC, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod 040623, Bucureşti. Nu se primesc dosare incomplete.
(2) Formularul de înscriere poate fi ridicat de la sediul ANIMMC, fiind disponibil şi pe pagina de Internet la adresa: www.animmc.ro.
5.6. Perioada de înscriere şi de depunere a formularului de înscriere, însoţit de documentele justificative, va fi anunţatã pe pagina de Internet la adresa: www.animmc.ro şi în presã.
6. Procedura de înregistrare, evaluare şi selecţie a beneficiarilor cursurilor de pregãtire antreprenorialã
6.1. În vederea implementãrii corespunzãtoare a Programului se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START în cadrul ANIMMC. Structura organizatoricã, numãrul de persoane, atribuţiile şi responsabilitãţile UIP - START vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.
6.2. Formularul de înscriere completat, însoţit de documentele justificative, va fi înregistrat în Registrul special al Programului, menţionându-se data, ora şi numãrul de înregistrare.
6.3. (1) Formularele de înscriere vor fi evaluate, în ordinea datei şi orei înregistrãrii în Registrul special al Programului, ţinându-se cont de îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.
(2) Punctajul obţinut necesar pentru participarea la etapa a II-a a Programului trebuie sã fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibil.
6.4. (1) Lista beneficiarilor eligibili admişi pentru participarea la Program şi grila de evaluare vor fi fãcute publice prin afişare pe web-site-ul ANIMMC, www.animmc.ro, în termen de 15 zile de la expirarea perioadei de înscriere, conform subpct. 5.5.
(2) Grila de evaluare a formularelor de înscriere va fi afişatã pe pagina web a ANIMMC, în termen de o zi de la încheierea perioadei de înscriere.
7. Organizarea cursurilor de pregãtire antreprenorialã
7.1. (1) Cursurile de pregãtire antreprenorialã se vor desfãşura în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi şi Timişoara.
(2) Cursurile de pregãtire antreprenorialã vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind prezentatã în anexa nr. 1 la prezenta procedurã.
7.2. La sfârşitul cursurilor de pregãtire antreprenorialã corespunzãtoare etapei a II-a a Programului fiecare beneficiar eligibil care a participat la aceste cursuri poate elabora un plan de afaceri pentru participare la etapa a III-a a Programului.
7.3. Structura planului de afaceri şi modelul cererii de acordare a alocaţiei financiare nerambursabile vor fi stabilite în cadrul contractului dintre ANIMMC şi bancã.
8. Evaluarea şi selectarea planurilor de afaceri
8.1. (1) Evaluarea planurilor de afaceri se va face de cãtre o comisie de evaluare constituitã din specialişti din cadrul bãncii, ANIMMC şi FNGCIMM.
(2) Membrii comisiei de evaluare şi regulamentul de organizare şi funcţionare vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui ANIMMC.
8.2. Evaluarea şi selectarea planurilor de afaceri vor fi fãcute în baza criteriilor specifice prevãzute în normele de creditare ale bãncii şi în normele de garantare ale FNGCIMM. Aceste criterii de eligibilitate vor fi prezentate şi explicate cursanţilor în cadrul perioadei de pregãtire aferente etapei a II-a a Programului şi vor fi afişate pe site-ul ANIMMC.
8.3. (1) În urma centralizãrii punctajului general obţinut vor fi selectate cele mai bune planuri de afaceri pentru a fi finanţate. Autorii lor vor beneficia de un sprijin financiar pentru punerea în aplicare a planului de afaceri, astfel:
a) minimum 45% din valoarea estimatã a investiţiei, fãrã T.V.A., prevãzutã în planul de afaceri, microcredit în condiţii avantajoase, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalent în lei/plan de afaceri eligibil;
b) 40% din valoarea estimatã a investiţiei, fãrã T.V.A., alocaţie financiarã nerambursabilã, fãrã a se depãşi plafonul de 200 milioane lei/plan de afaceri eligibil;
c) 15% din valoarea estimatã a investiţiei, fãrã T.V.A., contribuţie personalã, în naturã sau numerar.
(2) Sumele alocate pot fi utilizate pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale de tipul: maşini, utilaje şi echipamente, mijloace de transport mãrfuri, brevete de invenţie, licenţe, dar şi pentru reconstrucţia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiţii.
(3) Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport mãrfuri care sunt noi (nu second-hand).
(4) Atât AFN, cât şi creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.
8.4. Acordarea AFN şi a creditului bancar se va face în baza unui contract corespunzãtor încheiat între banca selectatã şi beneficiar.
8.5. Persoanele fizice ale cãror planuri de afaceri au fost selectate beneficiazã de creditare în condiţiile autorizãrii potrivit legii ca persoanã fizicã autorizatã sau, dupã caz, societate comercialã.
8.6. Grila de evaluare a planurilor de afaceri va fi fãcutã publicã prin afişare pe site-ul ANIMMC, dupã expirarea perioadei de depunere a acestora.
8.7. Decizia cu privire la acordarea AFN şi a creditului bancar se va lua de cãtre Comisia de evaluare a planurilor de afaceri.
8.8. ANIMMC va încheia un contract de intermediere financiarã cu banca desemnatã câştigãtoare în urma procesului de achiziţie publicã, în vederea creditãrii acestor planuri de afaceri în urmãtoarele condiţii minimale:
a) termenul de creditare este de 1,5-3 ani, cu o perioadã de graţie de pânã la un an;
b) garanţii asigurate de cãtre FNGCIMM şi/sau prin investiţia propriu-zisã a beneficiarului, în condiţiile în care investiţia are ca obiect şi un bun corporal;
c) dobânda practicatã va fi cu douã puncte procentuale sub nivelul dobânzii la creditele în lei şi cu un punct procentual sub nivelul dobânzii la creditele în valutã.
8.9. Pentru obţinerea finanţãrii planurilor de afaceri beneficiarii pot accesa numai o singurã datã Programul.
9. Dispoziţii finale
Data demarãrii Programului şi a etapelor desfãşurãrii acestuia va fi stabilitã în termen de 30 de zile de la anunţarea bãncii declarate câştigãtoare pentru implementarea Programului.


ANEXA 1
la procedurã

TEMATICA ORIENTATIVĂ A CURSURILOR

1. Aspecte legislative privind înfiinţarea unei firme
Tema I. Formalitãţi de înregistrare a societãţilor comerciale
Tema II. Legislaţie fiscalã şi comercialã
2. Managementul resurselor umane
Tema I. Mediul extern şi funcţia de personal a firmei
Tema II. Managementul resurselor umane: esenţã, scop, componente
Tema III. Managementul grupurilor
Tema IV. Managementul comunicaţiilor
Tema V. Managementul relaţiilor industriale
Tema VI. Salarizarea personalului
Tema VII. Prognoza şi planificarea resurselor umane
3. Managementul micilor afaceri
Tema 1. Mediul de afaceri al firmei (1)
Tema 2. Mediul de afaceri al firmei (2)
Tema 3. Afaceri: conştientizarea ocaziei favorabile de pe piaţã
Tema 4. Parteneri şi clienţi într-o afacere
Tema 5. Planificarea în afaceri
Tema 6. Organizarea firmelor pentru afaceri
Tema 7. Decizia în afaceri
Tema 8. Conducerea afacerilor (1)
Tema 9. Conducerea afacerilor (2)
Tema 10. Strategii în afaceri
Tema 11. Antreprenoriatul - noua tehnologie managerialã
Tema 12. Antreprenoriatul şi inovaţia economicã şi socialã
Tema 13. Strategii antreprenoriale (1)
Tema 14. Strategii antreprenoriale (2)
4. Management financiar
Tema I. Managementul financiar. Definiţie. Obiective
Tema II. Mediul decizional al managementului financiar
Tema III. Analiza financiarã - baza managementului financiar
Tema IV. Concepte financiare de bazã
Tema V. Decizii financiare în condiţii de certitudine
Tema VI. Decizii financiare în condiţii de risc şi incertitudine
Tema VII. Riscul şi valoarea firmei
Tema VIII. Strategii financiare pe termen scurt.
Managementul ciclului de exploatare
Tema IX. Strategii financiare pe termen lung
Tema X. Strategii dinamice pentru creşterea valorii firmei
Tema XI. Managementul sistemului bancar în România
Tema XII. Activitatea bãncilor - parte a sistemului economic şi de afaceri din România
Tema XIII. Managementul operaţiunilor bancare
Tema XIV. Riscul bancar şi managementul operaţiunilor bancare
5. Accesarea surselor de finanţare
Tema I. Surse de finanţare disponibile IMM-urilor
Tema II. Fundamentarea deciziei de investiţie - modele decizionale şi indicatori de eficienţã economicã a investiţiei
Tema III. Modele decizionale privind alegerea sursei de finanţare
Tema IV. Întocmirea unei documentaţii de finanţare
6. Marketing
Tema I. Definirea marketingului. Evoluţie şi specializare
Tema II. Mediul de marketing
Tema III. Segmentarea pieţelor. Poziţionarea produselor
Tema IV. Politica de produs
Tema V. Politica de preţ
7. Tehnici de negociere
Tema I. Negocieri interne
Tema II. Contextul organizaţional
Tema III. Pregãtirea negocierilor
Tema IV. Desfãşurarea negocierilor
Tema V. Negocierile individuale
Tema VI. Comunicarea în negocieri
Tema VII. Momente-cheie şi impasuri în negocieri
Tema VIII. Factorul timp
Tema IX. Încheierea negocierilor
Tema X. Postnegocierea
Tema XI. Personalitatea negociatorului
8. Elaborarea şi implementarea planului de afaceri
Tema I. Oportunitãţi de afaceri: listã cu domeniile în care se considerã cã este oportun a se demara o afacere, legate de activitãţile de consultanţã şi training
Tema II. Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înfiinţãrii unei firme
Tema III. Necesitatea consultanţei şi trainingului managerial
Tema IV. Studiul pieţei interne a serviciilor de consultanţã şi training managerial
Tema V. Planificarea activitãţii firmei
1.1. Planificarea structurii organizatorice
1.2. Planificarea activitãţii
Tema VI. Întocmirea documentaţiei necesare înfiinţãrii unei firme
Tema VII. Întocmirea unui plan de afaceri pentru obţinerea finanţãrii în vederea demarãrii activitãţii firmei
Tema VIII. Stabilirea tarifelor pentru serviciile prestate
Tema IX. Calculul cifrei de afaceri critice


ANEXA 2
la procedurã




FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul pentru dezvoltarea abilitãţilor antreprenoriale în rândul tinerilor
şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START

Date personale
Numele şi prenumele ......................................................

Sex: [] Masculin [] Feminin

Adresa de domiciliu:
..........................................................................
..........................................................................

Telefon .............................

E-mail ..............................

Vârsta ..........

Starea civilã: [] Necãsãtorit/ã [] Cãsãtorit/ã

Locul unde doriţi sã participaţi la cursuri: .............................

Întrebãri
1. Nivelul educaţiei:
[] Studii liceale
[] Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitatea de învãţãmânt,
specializarea): ..............................................................
[] Studii universitare absolvite (perioada, unitatea de învãţãmânt,
specializarea): ..............................................................
[] Studii postuniversitare (perioada, unitatea de învãţãmânt, specializarea)
2. V-aţi implicat în activitãţi de voluntariat?
[] Da [] Nu
Dacã da, în ce domeniu?
...........................................................................
3. Câţi din oamenii pe care îi cunoaşteţi au propria lor afacere? .........
4. Ce înţelegeţi prin activitate antreprenorialã? .........................
5. Care sunt, dupã opinia dumneavoastrã, principalele calitãţi necesare
unui antreprenor ? Detaliaţi.
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
6. Vã rugãm sã completaţi în tabelul urmãtor datele referitoare la
experienţa dumneavoastrã profesionalã.
┌────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│ Angajator │ Funcţia │ Perioada │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────────────────┘

7. Aţi încercat vreodatã sã începeţi o afacere proprie? [] Da [] Nu
Ce tip de activitate? .....................................................
Ce s-a întâmplat cu aceastã afacere? ......................................
8. Aveţi o afacere în prezent? [] Da [] Nu
Ce tip de afacere? ........................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
9. Dacã intenţionaţi sã începeţi o afacere sau sã o extindeţi pe cea
existentã, ce tip de afacere aţi începe/extinde? (Vã rugãm sã daţi detalii)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
10. De cât capital credeţi cã aveţi nevoie sã începeţi sau sã extindeţi o
afacere ? Detaliaţi.
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
11. Estimaţi suma de bani din fiecare dintre sursele menţionate mai jos pe
care o puteţi folosi în demararea/extinderea afacerii dumneavoastrã.
Bani personali ............................................................
Împrumuturi sau bani oferiţi de familie ...................................
Împrumuturi sau bani oferiţi de prieteni ..................................
Alte surse ......................................... Specificaţi ..........

12. Aveţi casa, apartamentul sau terenul dumneavoastrã personal?
[] Da [] Nu
Dacã da, care au fost sursele de finanţare?
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
13. Daţi urmãtorilor factori note cuprinse între 1-5, nota 5 fiind pentru
acel factor care este, în opinia dumneavoastrã, cel mai important în succesul
unei afaceri.
[] Banii [] Educaţia [] Prietenii [] Motivaţia [] Altele
14. Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastrã de a începe o afacere proprie sau
de a extinde afacerea deja existentã? (Marcaţi doar un singur rãspuns.)
[] Nu ştiu [] Medie [] Destul de puternicã [] Foarte puternicã
15. Cum aţi aflat despre acest program?
[] Presã [] Radio [] TV [] Altele (prieteni, la serviciu etc.)
16. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorialã aţi mai
participat?
┌───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ Cursul │ Perioada │
├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ │ │
├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ │ │
└───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘
17. În ce stadiu vã aflaţi în legãturã cu elaborarea unui plan de afaceri
pentru ideea pe care doriţi sã o transformaţi într-o afacere?
[] Nu am început sã lucrez la un plan de afaceri.
[] Am început documentarea (colectare de materiale şi informaţii) necesarã
elaborãrii planului de afaceri.
[] Am început sã lucrez la elaborarea planului de afaceri.
[] Am elaborat un plan de afaceri.
18. De ce sprijin credeţi cã aveţi nevoie pentru a începe sau a extinde o
afacere proprie?
[] Instruire generalã în domeniul afacerilor
[] Consultanţã juridicã
[] Consultanţã financiar-contabilã
[] Consultanţã în marketing
[] Consultanţã în management
[] Alt gen de sprijin (specificaţi) ......................................
19. Pânã în prezent aţi solicitat o finanţare sau un credit?
[] Da, care a fost rezultatul solicitãrii ................................
[] Nu
20. Cunoaşteţi paşii ce trebuie urmaţi pentru obţinerea unui credit ?
Detaliaţi.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
21. Cunoaşteţi ce garanţii trebuie sã depuneţi pentru obţinerea unui credit?
Detaliaţi.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
22. Ce v-aţi propus sã obţineţi în urma înscrierii în acest program?
(Marcaţi un singur rãspuns.)
[] Mai multe informaţii
[] Acces la finanţare
[] Punerea în practicã a ideii de afaceri

Declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul în declaraţii, cã nu am mai beneficiat de finanţare
în cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.

Localitatea ......................
Data .............................

.......................
(semnãtura aplicantului)



ANEXA 3
la procedurã

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

Subsemnatul/Subsemnata ....................., identificat/identificatã cu actul de identitate seria ... nr. ........, eliberat de ............. la data de .........., CNP ................, cu domiciliul în localitatea ..............., str. ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ..., sectorul/judeţul ............., în calitate de reprezentant legal al organizaţiei ......................................, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înţeleg cã orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altã naturã este pedepsitã conform legii.
Declar pe propria rãspundere cã activitãţile pentru care solicit finanţarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finanţare de la bugetul de stat.
De asemenea, declar pe propria rãspundere cã în ultimii 2 (doi) ani:
[] nu am beneficiat de ajutor de stat;
[] am beneficiat de urmãtoarele ajutoare de stat:


┌────┬──────────────┬────────────┬─────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Nr. │Anul acordãrii│ Forma │ Instituţia │Programul prin │ Cuantumul │
│crt.│ ajutorului │ ajutorului │finanţatoare │ care s-a │ ajutorului de │
│ │ de stat │ de stat │ │ beneficiat │ stat acordat │
│ │ │ │ │ de finanţare │ │
├────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴────────────┴─────────────┴───────────────┴───────────────┘
în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu
modificãrile şi completãrile ulterioare.



Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*) Funcţia
................................................ ................

Data semnãrii .......................

--------
*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal societatea.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016