Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 3 noiembrie 1997  de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 3 noiembrie 1997 de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 339 din 3 decembrie 1997


1. In temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin <>Legea nr. 108/1996 , modificat si completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , Ministerul Muncii si Protectiei Sociale poate acorda unele inlesniri la plata obligatiilor datorate de catre agentii economici bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.
Nu se acorda inlesniri la plata obligatiilor bugetare calculate si retinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum si la majorarile si penalitatile aferente.
2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor se depun la directiile generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
2.1. Prin aceeasi cerere se pot solicita mai multe inlesniri cu privire la obligatiile catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
2.2. Dosarul privind cererea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
* elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul, numarul contului de disponibilitati (daca sunt mai multe, se vor preciza toate) si unitatea (unitatile) bancara(e) la care sunt deschise; numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile patrimoniale;
* sumele datorate bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat (conform anexei), distinct, pe categorii de fonduri. Mentionarea tuturor contributiilor restante este obligatorie, chiar daca se solicita inlesnire la plata numai pentru unele dintre obligatiile principale restante la data cererii;
* natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a posibilitatilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
* in cazul in care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de inlesniri in temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , se vor mentiona datele si numerele de inregistrare la directia generala de munca si protectie sociala judeteana, respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, ale acestor cereri;
* in cazul in care s-au aprobat inlesniri, in comunicarea de aprobare se vor face referiri la modul in care s-au respectat conditiile mentionate;
* numarul dosarelor de pensionare si pentru inscrierea la somaj, depuse de solicitant in ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor;
* situatia platii contributiilor curente fata de bugetul asigurarilor sociale de stat;
* data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta), in care a fost analizata cererea si s-a hotarat solicitarea inlesnirilor la plata obligatiilor; semnaturile persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta si stampila acesteia;
* ultimul bilant contabil, anterior depunerii cererii;
* situatia creditelor obtinute pana la data cererii si nerambursate;
* situatia privind rezultatele financiare la zi;
* situatia obligatiilor fiscale neonorate;
* certificatul eliberat de Oficiul Registrului comertului - anexa nr. 6 la <>Normele metodologice nr. 45.184/1996 , publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
* comunicarea Fondului Proprietatii de Stat privind statutul economico-juridic al contribuabilului (restructurare, lichidare).
Se recomanda sa se mentioneze orice alte elemente si documente considerate utile pentru solutionarea cererii.
In lipsa elementelor prevazute la pct. 2.2., cererea nu va fi inregistrata la directia generala de munca si protectie sociala judeteana, respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
2.3. Inlesnirile la plata pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia.
Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la plata, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz, pana la data comunicarii modului de solutionare a acestora.
3. La primirea cererii, directia generala de munca si protectie sociala judeteana, respectiv Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, inregistreaza cererea intr-un registru special, cu rubricatia stabilita, prin circulara, de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate si cunoasterea altor aspecte necesare luarii deciziei, directorul general al directiei generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, dispune efectuarea de controale la agentii economici care au depus cereri, in vederea acordarii de inlesniri.
4.1. Cu ocazia verificarii se au in vedere:
* realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat; solicitantii sunt obligati sa prezinte toate actele si explicatiile necesare verificarii;
* respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare privind disciplina financiara;
* situatia creditelor angajate de solicitant;
* respectarea, de catre solicitant, a termenelor de plata a contributiilor curente;
* existenta unor programe de restructurare in derulare, aprobate conform reglementarilor in vigoare;
* orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
4.2. Rezultatele verificarii se inscriu in procesul-verbal de control.
In cazul constatarii unor neconcordante, se vor efectua corectiile necesare, care se mentioneaza in procesul-verbal.
Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.
4.3. Constatarea nevirarii contributiilor de 3% pentru pensia suplimentara si de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, precum si a majorarilor aferente, constituie motiv de respingere a cererii. Directorul general al directiei generale de munca si protectie sociala judetene sau, dupa caz, al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti dispune restituirea dosarului.
5. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de control se intocmeste un referat cu concluzii si propuneri de solutionare.
Pentru agentii economici, ale caror cereri de inlesnire la plata se solutioneaza la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, referatul, semnat de directorul general, insotit de cererea solicitantului si de procesul-verbal cu rezultatele verificarii se inainteaza, in termen de 30 zile de la data depunerii cererii de inlesnire, la Directia generala de control din cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
6. Dupa verificarea si analiza documentelor, Directia generala de control supune cererile temeinic justificate spre aprobare ministrului muncii si protectiei sociale.
7. Ministrul muncii si protectiei sociale solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
8. Ministrul muncii si protectiei sociale poate delega prin ordin, pentru solutionarea cererilor privind acordarea de inlesniri la plata:
a) pe secretarii de stat care coordoneaza executia bugetelor fondurilor aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, pentru debite principale ce depasesc 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri;
b) pe directorul general al directiei generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, pentru debite principale de pana la 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri.
9. Cererile care nu intrunesc conditiile prevazute de lege se restituie solicitantilor, cu motivatia corespunzatoare, prin intermediul directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
10. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat se comunica solicitantilor prin intermediul directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data:
a) depunerii cererii de inlesnire la directiile generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, pentru cererile care intra in competenta de solutionare a acestora;
b) inregistrarii cererii la Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, pentru cererile care se solutioneaza la nivelul ministerului.
11. Agentul economic beneficiaza de inlesnirile acordate, cu conditia depunerii, in termen de pana la 10 zile de la data comunicarii, a unei garantii bancare echivalente a doua rate de esalonare.
12. Inlesnirile la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat se pot acorda cu o perioada de gratie de pana la 6 luni, care este inclusa in perioada pentru care s-au acordat inlesniri.
12.1. Pe perioada acordarii inlesnirilor se datoreaza majorarile stabilite si calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
12.2. Pe perioada pentru care s-au acordat inlesniri, cursul prescriptiei se suspenda.
13. Inlesnirile aprobate isi pierd valabilitatea si nu produc efecte, daca nu au fost respectate conditiile in care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate nu poate fi depusa timp de 3 luni de la data constatarii nerespectarii conditiilor in care a fost aprobata cererea anterioara.
14. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si directiile generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, organizeaza evidenta si controlul asupra modului de respectare a conditiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective.

ANEXA 1
-------
la procedura
-------------




DIRECTIA GENERALA DE MUNCA SI PROTECTIE SOCIALA A JUDETULUI ...........,
RESPECTIV A MUNICIPIULUI BUCURESTI


| | Suma datorata | Suma pentru care | Suma/termene pentru |
| | | se solicita inles- |amanari si esalonari |
| | | nirea | |
| Fondul |---------------------|--------------------|---------------------|
| |contri-| majo- |total|contri-| majo-|total|contri-| majo- |total|
| |butie | rari | |butie | rari | |butie | rari | |
| |datora-|aferen-| |datora-| afe- | |datora-| afe- | |
| |ta |te | |ta | rente| |ta | rente | |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| A. | | | | | | | | | |
|Contributii | | | | | | | | | |
| de | | | | | | | | | |
| asigurari | | | | | | | | | |
| sociale | | | | | | | | | |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| B. | | | | | | | | | |
|Contributii | | | | | | | | | |
| de 5% la | | | | | | | | | |
| Fondul | | | | | | | | | |
|pentru plata| | | | | | | | | |
|ajutorului | | | | | | | | | |
|de somaj | | | | | | | | | |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| C. | | | | | | | | | |
|Contributii | | | | | | | | | |
| la Fondul | | | | | | | | | |
|de pensii si| | | | | | | | | |
|asigurari | | | | | | | | | |
|sociale ale | | | | | | | | | |
|agricultori-| | | | | | | | | |
|lor | | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016