Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 27 octombrie 2003  de incredintare a administrarii ariilor naturale protejate care necesita constituirea de structuri de administrare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 27 octombrie 2003 de incredintare a administrarii ariilor naturale protejate care necesita constituirea de structuri de administrare

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 11 noiembrie 2003
ART. 1
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, în calitate de autoritate publica centrala responsabilã cu buna administrare a reţelei naţionale a ariilor protejate, denumit în continuare autoritatea responsabilã, încredinţeazã pe baza de contract administrarea ariilor naturale protejate care necesita constituirea de structuri de administrare.
ART. 2
(1) Persoanele juridice interesate şi eligibile vor depune la sediul autoritãţii responsabile, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, o solicitare scrisã pentru încredinţarea administrãrii unuia sau mai multor parcuri naţionale sau parcuri naturale, stabilite conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 230/2003 privind delimitarea rezervaţiilor biosferei, parcurilor naţionale şi parcurilor naturale şi constituirea administraţiilor acestora, prin constituirea de structuri de administrare.
(2) Pentru ariile naturale protejate care necesita constituirea de structuri de administrare şi care se vor infiinta ulterior intrãrii în vigoare a prezentului ordin, în cazul în care prin actul constitutiv se prevede posibilitatea încredinţãrii administrãrii acestora unor persoane juridice, persoanele juridice eligibile şi interesate depun solicitarea scrisã în termenul prevãzut în actul constitutiv.
(3) Dacã la expirarea termenelor prevãzute la alin. (1) şi (2) nu se înregistreazã solicitãri scrise sau dacã în urma evaluãrii nu exista oferte câştigãtoare pentru una sau mai multe arii naturale protejate, termenul de depunere a noilor solicitãri este de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, respectiv a actului normativ de înfiinţare a noii arii protejate. Dacã nici în cadrul acestei evaluãri nu se înregistreazã solicitãri scrise sau dacã în urma evaluãrii nu exista oferte câştigãtoare, autoritatea competenta va întreprinde mãsurile necesare infiintarii administraţiilor proprii, subordonate şi finanţate de la bugetul de stat.
(4) Persoana juridicã este eligibilã dacã îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are capacitate tehnica şi administrativã, putând dovedi competenta în gestionarea resurselor naturale şi detinand pentru fiecare arie naturala protejata o clãdire destinatã sediului administrativ, care sa aibã birouri dotate cu mobilier şi birotica şi minimum doua autovehicule de teren;
b) are capacitate ştiinţificã, detinand structuri de personal specializate şi baza materialã necesarã pentru a realiza studii şi cercetãri privind resursele naturale, monitorizarea şi managementul durabil al acestora şi conservarea diversitatii biologice;
c) are capacitate financiarã, detinand un patrimoniu suficient pentru a asigura resursele financiare necesare dotãrii, cheltuielilor operationale, activitãţilor specifice de management şi acoperirii salariilor necesare infiintarii unei/unor noi structuri de administrare fãrã a recurge la dubla subordonare a unor persoane deja angajate pe alte posturi şi în alte structuri.
(5) Fiecare solicitare scrisã va fi însoţitã de câte o documentaţie pentru fiecare arie protejata, care va cuprinde în principal:
a) descrierea capacitãţilor tehnice şi administrative existente ce vor intra în inventarul structurii de administrare (sedii, terenuri, autovehicule, birotica, mobilier, utilaje şi unelte etc.);
b) dovedirea capacitãţii ştiinţifice prin prezentarea experienţei şi viziunii în domeniul protecţiei naturii şi descrierea capitalului natural al fiecãrei arii naturale protejate;
c) angajamentul privind bugetul ce se va aloca anual, destinat exclusiv functionarii structurii de administrare, cu defalcarea cuantumurilor alocate pe categorii de cheltuieli;
d) angajamentul privind termenele pana la care se realizeazã angajarea directorului structurii de administrare şi a personalului aflat în subordinea directa a acestuia;
e) propunerea de regulament de organizare şi funcţionare a structurii de administrare.
(6) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are dreptul de preemţiune în încredinţarea spre administrare a ariilor naturale protejate, fiind deţinãtorul majoritar de teren din cuprinsul acestor zone şi având şi experienta necesarã privind activitãţile din acest domeniu.
ART. 3
(1) În vederea desfãşurãrii în bune condiţii a procesului de evaluare a ofertelor primite şi urmãririi aplicãrii contractelor, se constituie la nivelul autoritãţii responsabile o comisie alcãtuitã din 2 reprezentanţi ai Direcţiei controlul poluarii, protecţia atmosferei, solului, naturii şi conservãrii biodiversitatii, un reprezentant al Direcţiei de regim silvic, un reprezentant al Direcţiei reglementãri silvice şi un reprezentant al Comisiei pentru ocrotirea monumentelor naturii a Academiei Romane, denumita în continuare Comisia. Ca observatori pot fi invitaţi reprezentanţi ai autoritãţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului din judeţele pe cuprinsul cãrora se situeaza aria protejata pentru care se solicita administrarea.
(2) Comisia stabileşte criteriile de evaluare şi punctajul minim necesar pentru încredinţarea administrãrii, evalueaza ofertele în termen de 30 de zile calendaristice de la data limita de depunere a documentaţiilor şi decide asupra ofertelor câştigãtoare.
(3) Comisia va comunica solicitantului rezultatul evaluãrii în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la încheierea procesului de evaluare.
(4) Eventualele contestaţii se depun în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii.
(5) În termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea contestaţiei, Comisia va soluţiona contestaţia şi va comunica rãspunsul sau contestatarului.
ART. 4
Încredinţarea administrãrii ariei naturale protejate se face în baza modelului de contract prevãzut în anexa la prezenta procedura.

ANEXA
-----
la procedura
-------------

CONTRACT DE ADMINISTRARE
a ariilor naturale protejate care necesita constituirea
de structuri de administrare

ARTICOLUL 1
Pãrţile contractante
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, în calitate de autoritate responsabilã cu buna administrare a reţelei naţionale de arii naturale protejate, denumita în continuare autoritatea responsabilã, cu sediul în bd. Carol I nr. 24, sectorul 3, reprezentat prin domnul Ilie Sarbu, în calitate de ministru,
şi
...................................../(denumirea persoanei juridice cãreia i se încredinţeazã administrarea ariei naturale protejate), cu sediul în .........., reprezentatã prin .........., în calitate de ........., consimt la încheierea prezentului contract de administrare.
ARTICOLUL 2
Baza legalã
Prezentul contract este guvernat de prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 236/2000 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 462/2001 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 230/2003 privind delimitarea rezervaţiilor biosferei, parcurilor naţionale şi parcurilor naturale şi constituirea administraţiilor acestora.
ARTICOLUL 3
Obiectul contractului
Obiectul contractului îl constituie încredinţarea administrãrii ........../(denumirea ariei naturale protejate)
ARTICOLUL 4
Obligaţiile şi drepturile pãrţilor contractante
Obligaţiile pãrţilor contractante
4.1. .........................../(denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate) are obligaţia:
a) sa treacã în inventarul structurii de administrare a ariei naturale protejate mijloacele tehnice şi administrative (sedii, terenuri, autovehicule, birotica, mobilier, utilaje şi unelte etc.) prezentate în anexa la prezentul contract;
b) sa asigure un buget care sa permitã buna administrare a ariei naturale protejate, inclusiv a functionarii Consiliului ştiinţific şi a Consiliului consultativ de administrare, conform structurii bugetare prezentate în anexa la prezentul contract;
c) sa pãstreze destinaţia oricãrei construcţii, dotãri sau amenajãri ce se realizeazã şi/sau se utilizeazã în scopul bunei administrãri a ariei naturale protejate de cãtre structura de administrare, ce va rãmâne în inventarul ariei naturale protejate;
d) sa asigure ocuparea posturilor din structura de administrare, conform planificarii anexate la prezentul contract, fãrã a recurge la dubla subordonare a unor persoane deja angajate pe alte posturi şi în alte structuri. În comisia de examinare a candidaţilor pentru ocuparea posturilor, cu excepţia posturilor de agenţi de teren, va fi inclus şi câte un reprezentant al Direcţiei controlul poluarii, protecţia atmosferei, solului, naturii şi conservãrii biodiversitatii, al Direcţiei de regim silvic, al Direcţiei reglementãri silvice şi al Comisiei pentru ocrotirea monumentelor naturii a Academiei Romane;
e) sa inzestreze personalul structurilor de administrare cu uniforme specifice şi echipament adecvat activitãţii de teren;
f) sa asigure instruirea necesarã a personalului structurii de administraţie din subordine;
g) sa prezinte într-un raport anual situaţia realizãrii obligaţiilor asumate;
h) în cazul în care consimte sa administreze mai multe arii naturale protejate, sa constituie o structura de specialitate în vederea coordonãrii activitãţii tuturor structurilor de administrare ce se vor subordona direct acestuia;
................................../(alte obligaţii specifice solicitantului şi/sau consimţite de cãtre ambele pãrţi)
4.2. Structura de administrare a .................../(denumirea ariei naturale protejate), aflatã în subordinea .............../(denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate), are obligaţia:
a) sa întocmeascã propunerile privind componenta Consiliului ştiinţific şi a Consiliului consultativ de administrare, sa le înainteze cãtre Academia Romana şi autoritatea responsabilã, dupã caz, în termen de maximum 4 luni de la încheierea contractului şi sa asigure întrunirea celor doua organisme cel puţin de doua ori pe an;
b) sa realizeze planul de management al ariei naturale protejate, în acord cu reglementãrile în vigoare, în mod transparent şi participativ, prin consultarea şi implicarea factorilor interesaţi, în timp de maximum 2 ani de la încheierea contractului;
c) sa întocmeascã regulamentul ariei naturale protejate, ce conţine regulile ce vor trebui respectate pe teritoriul ariei naturale protejate, în termen de maximum 9 luni de la încheierea contractului, în acord cu prevederile legislaţiei în vigoare;
d) sa organizeze concursurile pentru ocuparea posturilor de agenţi de teren, conform planului anexat la prezentul contract, şi sa invite în comisia de examinare şi reprezentanţi ai autoritãţii publice teritoriale pentru protecţia mediului;
e) sa administreze aria naturala protejata în baza prezentului contract şi în acord cu prevederile legale în vigoare, planul de management şi regulamentul ariei naturale protejate şi sa controleze modul de aplicare a acestora în baza împuternicirii primite din partea autoritãţii responsabile;
f) sa realizeze regulamentul de organizare şi funcţionare al structurii de administrare, sa întocmeascã fişa postului pentru fiecare angajat şi sa punã în aplicare prevederile acestora în urma avizãrii lor de cãtre autoritãţile responsabile;
g) sa sprijine dezvoltarea durabila a întregii zone prin mãsuri ce contribuie şi la conservarea patrimoniului natural încredinţat (de exemplu, agricultura tradiţionala, ecoturismul etc.);
h) sa promoveze acţiuni de constientizare şi informare a populaţiei locale privind necesitatea protecţiei naturii şi rolului ariilor naturale protejate;
i) sa inventarieze bunurile patrimoniului natural încredinţat şi sa monitorizeze evoluţia acestuia, contribuind în mod semnificativ la o mai buna cunoaştere a capitalului natural încredinţat;
j) sa contribuie activ la dezvoltarea reţelei europene Natura 2000 ca obligaţie asumatã de România în procesul de integrare europeanã;
k) sa furnizeze prompt informaţii la solicitarea Consiliului ştiinţific şi a autoritãţii publice centrale responsabile sau a structurilor sale subordonate din teritoriu şi sa înştiinţeze direct şi operativ despre producerea oricãrui eveniment ce a adus sau poate aduce prejudicii capitalului natural încredinţat spre administrare;
l) sa alimenteze regulat cu informaţii bazele de date ţinute de cãtre autoritatea responsabilã în vederea îmbunãtãţirii sistemului suport de asistare a deciziilor în domeniul ariilor naturale protejate şi de raportare la instituţiile naţionale şi internaţionale;
m) sa ia toate mãsurile necesare în vederea asigurãrii unei protecţii eficiente a ariei naturale protejate şi a valorilor patrimoniului natural şi cultural;
n) sa ia toate mãsurile ca amenajãrile sau construcţiile existente în perimetrul ariei naturale protejate, pe terenuri ce aparţin domeniului public, sa fie destinate cu prioritate activitãţilor necesare bunei administrãri a ariei naturale protejate;
o) sa prezinte prin intermediul Consiliului ştiinţific un raport anual corect şi complet privind starea ariei naturale protejate, modul de gestionare a eventualelor probleme apãrute şi acţiunile întreprinse în baza planului de management;
p) sa punã la dispoziţie persoanelor din direcţia de specialitate a autoritãţii responsabile şi celor din cadrul autoritãţii publice locale pentru protecţia mediului, aflate în control, toate informaţiile solicitate şi mijloacele de deplasare necesare controlului în teren;
............................................................./(alte obligaţii specifice ariei naturale protejate şi/sau consimţite de cãtre ambele pãrţi)
4.3. Autoritatea publica centrala responsabilã pentru buna administrare a reţelei naţionale de arii protejate are obligaţia:
a) sa asiste structura de administrare în exercitarea administrãrii pe toatã durata contractului;
b) sa controleze cel puţin o data pe an şi ori de câte ori este nevoie, inclusiv prin deplasãri în teren ale personalului din direcţia de specialitate şi prin intermediul personalului autoritãţii publice locale pentru protecţia mediului, modul de respectare a obligaţiilor asumate de administrator conform contractului, modul de implementare a obiectivelor planului de management, respectarea regulamentului ariei naturale protejate şi prevederile actelor normative în vigoare şi sa aducã la cunostinta Consiliului ştiinţific rezultatele controlului;
c) sa susţinã proiectele iniţiate de structura de administrare;
d) sa susţinã în limita bugetului de stat alocat realizarea unora dintre activitãţile cuprinse în planurile de management, în baza proiectelor aprobate;
e) sa analizeze rapoartele întocmite de structura de administrare, modul în care se respecta condiţiile şi clauzele contractului şi sa propunã mãsuri în consecinta;
f) sa elibereze legitimatii de control pentru personalul structurilor de administrare prin care sa poatã lua mãsuri în domeniul protecţiei mediului;
............................................/(alte obligaţii specifice ariei naturale protejate şi/sau solicitantului şi/sau consimţite de cãtre ambele pãrţi)

Drepturile pãrţilor contractante
4.4. ....................../(denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate) are dreptul:
a) sa utilizeze sigla ariei naturale protejate, alãturi de sigla proprie, în vederea promovãrii imaginii proprii;
b) sa acorde sau sa vândã dreptul de utilizare a imaginii şi siglei ariei naturale protejate unei alte persoane juridice care promoveazã turismul ecologic şi produsele ecologice realizate în zona ariei naturale protejate;
c) sa stabileascã uniforma şi însemnele specifice pentru structurile de administrare în vederea promovãrii imaginii;
d) sa stabileascã tarife legate de aria naturala protejata, în vederea acoperirii unor cheltuieli legate de administrarea ariei protejate, în condiţiile legii;
..................................../(alte drepturi specifice solicitantului şi/sau consimţite de cãtre ambele pãrţi)
4.5. Structura de administrare a .................../(denumirea ariei naturale protejate), aflatã în subordinea ............../(denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate), are dreptul:
a) sa reprezinte aria naturala protejata, în cadrul intalnirilor internaţionale şi naţionale;
b) sa facã parte ca membru cu drepturi depline din reţele sau organizaţii internaţionale şi naţionale de profil (de exemplu, Europarc, IUCN etc.);
c) sa realizeze şi sa utilizeze sigla ariei naturale protejate, inclusiv în antet şi ştampila proprie;
d) sa prezinte, în mass-media, intalniri, conferinţe etc., aria naturala protejata, activitatea proprie şi orice eveniment ce se desfãşoarã sau problema aparuta în aria naturala protejata;
e) sa solicite sprijinul autoritãţii publice centrale responsabile cu ariile naturale protejate, inclusiv în vederea atragerii de fonduri pentru aria naturala protejata;
f) sa solicite sprijinul Consiliului ştiinţific şi al Consiliului consultativ de administrare, în toate problemele ce vizeazã aria naturala protejata, prin realizarea a cel puţin doua intalniri anuale cu aceste structuri;
g) sa realizeze şi sa implementeze proiecte ce vizeazã aria naturala protejata;
h) sa cedeze unor terţe persoane juridice sau fizice specializate în managementul unor habitate specifice administrarea unor pãrţi ale ariei naturale protejate (de exemplu, pesteri, puncte fosilifere etc.), în baza unei proceduri similare atribuirii în custodie şi în baza unui act similar modelului de convenţie de custodie;
i) sa angreneze voluntari în acţiuni ce vizeazã aria naturala protejata;
j) sa contracteze sau sa participe în contracte ce vizeazã aria naturala protejata (de exemplu, prestãri de servicii, ghizi, consultanţa, angajare de sezonieri, investiţii etc.);
k) sa încaseze tarife legate de aria naturala protejata, în condiţiile legii;
.........................................../(alte drepturi specifice ariei naturale protejate şi/sau consimţite de cãtre ambele pãrţi).
ARTICOLUL 5
Durata contractului
Prezentul contract se deruleazã pe o perioada de 10 ani.
ARTICOLUL 6
Reînnoirea contractului
6.1. Prezentul contract poate fi reînnoit pe o perioada determinata, dacã pãrţile cad de acord asupra reînnoirii.
6.2. Pe parcursul duratei de valabilitate, prevederile prezentului contract pot fi modificate sau completate, cu acordul pãrţilor, prin act adiţional, la initiativa uneia dintre pãrţile semnatare, numai în scopul asigurãrii unei protecţii sporite a ariei naturale protejate.
ARTICOLUL 7
Încetarea contractului
Prezentul contract poate inceta în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea perioadei de valabilitate;
b) la desfiinţarea administratorului ca persoana juridicã;
c) în cazul nerespectãrii obligaţiilor ce revin pãrţilor semnatare conform prevederilor contractului sau al nerespectãrii prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, dacã în termen de 60 de zile de la notificare nu a fost remediata situaţia;
d) în cazuri de forta majorã care pun în imposibilitate administratorul sa îşi mai exercite atribuţiile în condiţiile prevãzute iniţial în contractul de administrare;
e) prin acordul pãrţilor;
f) în cazul în care prin modificarea legislaţiei specifice se va impune o alta modalitate de administrare.


Încheiat astãzi ............../(data), în 4 exemplare originale, câte doua pentru fiecare parte.

Din partea autoritãţii publice centrale responsabile
cu ariile naturale protejate -
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului,


.......... .................
ministru secretar de stat

Din partea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea
......................................................................
(denumirea ariei naturale protejate)
......................................................................
(denumirea persoanei juridice solicitante)
.....................................................................
(funcţia şi numele reprezentantului legal)
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016