Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 23 august 2004  de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 23 august 2004 de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 5 octombrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta procedurã reglementeazã punerea în aplicare a prevederilor <>art. 32 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã.
ART. 2
Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor coordoneazã la nivel naţional activitatea de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale.
ART. 3
Pentru punerea în aplicare a prezentei proceduri sunt utilizaţi urmãtorii termeni, definiţi astfel:
a) competenţa profesionalã este capacitatea unei persoane de a utiliza cunoştinţe teoretice, deprinderi practice şi atitudini specifice pentru a realiza activitãţile cerute la locul de muncã;
b) standardul ocupaţional/standardul de pregãtire profesionalã este documentul care precizeazã unitãţile de competenţã şi nivelul calitativ asociat rezultatelor activitãţilor cuprinse într-o ocupaţie, respectiv calificare;
c) unitatea de competenţã defineşte o activitate majorã a unei ocupaţii şi rezultatul asociat acesteia;
d) elementul de competenţã descrie o activitate-cheie, ca parte a unei unitãţi de competenţã, şi rezultatul asociat acesteia;
e) criteriul de realizare reprezintã etalonul calitativ asociat îndeplinirii cu succes a activitãţii descrise în elementul de competenţã sau rezultatului acestei activitãţi;
f) gama de variabile cuprinde totalitatea contextelor şi condiţiilor în care pot avea loc activitãţile descrise în unitatea de competenţã;
g) ghidul pentru evaluare furnizeazã informaţii generale privind dovezile necesare pentru demonstrarea competenţei definite în unitatea de competenţã;
h) metoda de evaluare este procedura prin care se culeg dovezi de competenţã. Metodele de evaluare recomandate sunt: autoevaluare, observare directã, test oral, test scris, proiect, simulare sau demonstraţie structuratã, rapoarte din partea altor persoane, portofoliu de lucrãri realizate anterior datei evaluãrii;
i) instrumentul de evaluare reprezintã metoda de evaluare operaţionalizatã şi cuprinde obiectivele evaluãrii, rezultatul aşteptat şi modalitatea de apreciere a rezultatului obţinut;
j) dovezile de competenţã sunt rezultatele aplicãrii instrumentelor de evaluare, ca de exemplu testul scris rezolvat de candidat, fişa de înregistrare a testului oral, fişa de observare directã a activitãţilor realizate de candidat în condiţii reale sau simulate de muncã, proiectul realizat de candidat, lucrãri realizate anterior procesului de evaluare, rapoarte de la terţi privind demonstrarea competenţei de cãtre candidat, anterioare procesului de evaluare;
k) evaluarea competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale este procesul de colectare a dovezilor de competenţã şi judecarea lor în raport cu cerinţele standardului ocupaţional/standardului de pregãtire profesionalã;
l) centrul de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale este persoana juridicã de drept public sau privat care este autorizatã în condiţiile prezentei proceduri sã organizeze procese de evaluare şi sã certifice competenţele profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale;
m) candidatul este persoana care se înscrie voluntar în procesul de evaluare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale;
n) evaluatorul de competenţe profesionale este un specialist cu experienţã recentã de muncã şi/sau de coordonare în ocupaţiile/calificãrile pentru care este desemnat de centrul de evaluare sã efectueze evaluãri şi care este certificat de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, pe baza standardului ocupaţional "evaluator de competenţe profesionale".
ART. 4
Standardul SR EN 45013:1993, ISO 17024, "Criteriile generale pentru organismele de certificare ce efectueazã certificarea personalului", specificã criteriile generale pe care trebuie sã le respecte un organism de certificare a personalului pentru a fi recunoscut la nivel naţional şi internaţional ca fiind competent şi fiabil sã asigure funcţionarea unui sistem de certificare a personalului, indiferent de sectorul implicat. Pentru uzul prezentei proceduri se preiau din standardul menţionat mai sus criteriile de evaluare, precum şi urmãtoarea definiţie:
- certificatul de competenţe este certificatul emis pe baza regulilor unui sistem de certificare ce indicã existenţa încrederii adecvate cã persoana numitã este competentã sã efectueze anumite servicii. Certificatul de competenţã trebuie sã conţinã data emiterii şi perioada de validitate sau data expirãrii.
ART. 5
Procesul de evaluare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale are urmãtoarele caracteristici:
a) este voluntar;
b) se raporteazã la standardul ocupaţional/standardul de pregãtire profesionalã: evaluarea competenţelor se efectueazã în raport cu criteriile de realizare descrise în standardul ocupaţional/standardul de pregãtire profesionalã;
c) se desfãşoarã în timp şi spaţiu: în sistemul de evaluare bazat pe standarde ocupaţionale/standarde de pregãtire profesionalã, colectarea dovezilor de competenţã rezultã din aplicarea metodelor de evaluare în diferite contexte şi la momente diferite;
d) este independent de procesul de pregãtire profesionalã: evaluarea pe baza standardelor ocupaţionale/ standardelor de pregãtire profesionalã permite recunoaşterea competenţelor dobândite pe alte cãi decât cele formale;
e) se finalizeazã, pentru fiecare unitate de competenţã, cu rezultatul "competent" sau "încã nu competent".
ART. 6
Principiile care stau la baza procesului de evaluare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale sunt:
a) validitate: evaluarea se bazeazã pe dovezi de competenţã care provin din activitãţile descrise în standardul ocupaţional/standardul de pregãtire profesionalã;
b) credibilitate: evaluarea foloseşte metode care conduc cu consecvenţã la acelaşi rezultat;
c) imparţialitate: evaluarea permite implicarea tuturor celor interesaţi, fãrã predominarea vreunui interes particular;
d) flexibilitate: evaluarea se adapteazã la nevoile candidaţilor şi la particularitãţile locului de muncã;
e) confidenţialitate: datele privind modul de desfãşurare şi rezultatul procesului aparţin beneficiarului;
f) simplitate: procesul de evaluare este uşor de înţeles şi de aplicat de cãtre toate persoanele implicate.

CAP. II
Autorizarea centrelor de evaluare şi certificare

ART. 7
În sensul prezentei proceduri, autorizarea reprezintã procesul în urma cãruia persoanele juridice de drept public sau privat, române ori strãine, care desfãşoarã activitãţi de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale dobândite pe alte cãi decât cele formale, pot elibera certificate de competenţe profesionale cu recunoaştere naţionalã.
ART. 8
(1) Autorizarea centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale, denumite în continuare centre, se realizeazã de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) Se pot prezenta pentru autorizare persoanele juridice, române ori strãine, de drept public sau privat, care doresc sã desfãşoarã activitãţi de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale, finalizate prin certificate de competenţã cu recunoaştere naţionalã.
(3) Persoanele juridice prevãzute la alin. (2) trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii de eligibilitate:
a) sã fie legal constituite;
b) sã îşi îndeplineascã obligaţiile de platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor datorate, potrivit legislaţiei în vigoare.
(4) Autorizarea se face pentru ocupaţii/calificãri pentru care existã standarde ocupaţionale/standarde de pregãtire profesionalã, în funcţie de nivelul de performanţã al centrului, astfel:
a) pentru o perioadã de 1 an, pentru nivelul 1 de performanţã;
b) pentru o perioadã de 2 ani, pentru nivelul 2 de performanţã;
c) pentru o perioadã de 3 ani, pentru nivelul 3 de performanţã.
ART. 9
Criteriile de evaluare a centrelor au în vedere urmãtoarele elemente:
a) resurse: centrul are acces la resurse umane şi dispune de resursele materiale care sã permitã efectuarea de evaluãri în condiţiile prezentei proceduri;
b) cunoştinţe şi experienţã recente: evaluatorii centrului urmãresc evoluţia ocupaţiilor în domeniul respectiv şi sunt permanent preocupaţi de dezvoltarea profesionalã proprie;
c) materiale şi documentaţie: centrul concepe şi produce materiale corespunzãtoare care sã permitã evaluarea corectã a competenţelor profesionale în concordanţã cu standardele ocupaţionale/standardele de pregãtire profesionalã, pentru care oferã servicii de evaluare. Aceste materiale se referã la instrumente de evaluare şi materiale de promovare a sistemului de evaluare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale;
d) derularea proceselor de evaluare: centrul respectã caracteristicile şi principiile evaluãrii competenţelor profesionale, stabilite în prezenta procedurã, în toate procesele de evaluare derulate;
e) difuzarea informaţiilor: centrul difuzeazã informaţii şi materiale cu privire la condiţiile de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;
f) egalitatea de şanse: centrul oferã oportunitãţi egale şi nediscriminatorii tuturor candidaţilor care doresc sã fie evaluaţi în vederea obţinerii unui certificat de competenţe profesionale;
g) procedura de contestare: centrul are un sistem transparent care permite candidaţilor sã conteste decizia de evaluare "încã nu competent", raportatã la anumite unitãţi de competenţã, şi sã beneficieze de o nouã evaluare pentru acele unitãţi de competenţã, efectuatã de un alt evaluator;
h) evidenţa înregistrãrilor: centrul are un sistem de gestionare a informaţiilor rezultate din procesele de evaluare, conform cerinţelor prezentei proceduri.
ART. 10
(1) Fiecare criteriu este analizat şi apreciat pe baza dovezilor produse de centru, pentru fiecare dintre urmãtoarele etape ale ciclului calitãţii: planificare, realizare, verificare şi îmbunãtãţire.
(2) Fiecare etapã a fiecãrui criteriu este punctatã de la 0 la 3. Punctajul criteriului este dat de cel mai mic punctaj obţinut pe etape.
(3) Nivelul de performanţã al centrului este dat de punctajul minim acordat criteriilor de evaluare. Matricea de stabilire a nivelurilor de performanţã este prezentatã în anexa nr. 1.
(4) Nivelul de performanţã al centrului este stabilit în douã etape:
a) prin autoevaluare, de cãtre centru;
b) prin evaluare de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
ART. 11
(1) În vederea autorizãrii se parcurg urmãtoarele etape:
a) certificarea evaluatorilor de competenţe profesionale;
b) elaborarea instrumentelor de evaluare;
c) testarea instrumentelor de evaluare în condiţii de muncã reale, prin realizarea de cãtre fiecare evaluator a unui numãr minim de 5 procese de evaluare;
d) culegerea dovezilor necesare demonstrãrii îndeplinirii criteriilor;
e) întocmirea listei dovezilor conform anexei nr. 2;
f) întocmirea matricei de stabilire a nivelului de performanţã;
g) întocmirea raportului de evaluare;
h) depunerea cererii de autorizare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, însoţitã de dosarul de autorizare;
i) analiza dosarului de autorizare;
j) soluţionarea cererii de autorizare;
k) eliberarea autorizaţiei de funcţionare.
(2) Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor acordã, la cerere, asistenţã metodologicã pentru parcurgerea etapelor în vederea autorizãrii.
ART. 12
În vederea întocmirii raportului de evaluare se parcurg urmãtoarele etape:
a) solicitarea verificãrii îndeplinirii criteriilor de evaluare Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor;
b) verificarea autenticitãţii informaţiilor cuprinse în dosarul de autoevaluare de cãtre un specialist al Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, în termen de 45 de zile;
c) întocmirea raportului de evaluare, care cuprinde:
- matricea de stabilire a nivelului de performanţã;
- motivarea stabilirii nivelului de performanţã respectiv.
ART. 13
(1) Centrul nemulţumit de nivelul de performanţã stabilit de specialistul Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor are dreptul de a contesta raportul de evaluare în termen de 5 zile de la comunicare.
(2) Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor nominalizeazã un alt specialist care întocmeşte un alt raport de evaluare în termen de 30 de zile de la depunerea contestaţiei.
(3) Rezultatul evaluãrii efectuate de cel de-al doilea specialist rãmâne definitiv.
ART. 14
Dosarul de autorizare prevãzut la art. 11 alin. (1) lit. h) cuprinde:
- actul de înfiinţare;
- declaraţie pe rãspunderea conducãtorului instituţiei cã organizaţia nu este în situaţie de incapacitate de platã sau cu conturi blocate;
- lista ocupaţiilor/calificãrilor pentru care se solicitã autorizarea;
- dovada accesului la condiţiile reale de muncã şi la resursele necesare evaluãrii (protocoale semnate cu unitãţi de profil, în cazul organizaţiilor care nu desfãşoarã activitãţi curente în ocupaţiile pentru care doresc autorizarea);
- copii de pe certificatele de competenţã ale evaluatorilor de competenţe profesionale;
- dosarul de autoevaluare, care cuprinde matricea de autoevaluare şi lista dovezilor;
- raportul de evaluare;
- dovada achitãrii taxei de autorizare.
ART. 15
(1) Pe baza examinãrii dosarului de autorizare, Secretariatul tehnic, prin Direcţia pentru standarde ocupaţionale şi atestare, întocmeşte un raport pe care îl prezintã, împreunã cu dosarul solicitantului, plenului Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) Plenul Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor soluţioneazã cererea de autorizare prin acordarea sau neacordarea autorizaţiei de funcţionare.
ART. 16
În termen de 5 zile de la data luãrii deciziei, Secretariatul tehnic al Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor comunicã în scris solicitantului decizia luatã.
ART. 17
(1) Autorizaţia de funcţionare se elibereazã de cãtre Secretariatul tehnic reprezentantului legal al centrului, în cel mult 30 de zile de la data comunicãrii deciziei de autorizare.
(2) Secretariatul tehnic completeazã autorizaţia de funcţionare şi o înregistreazã în Registrul de evidenţã a autorizaţiilor de funcţionare ale centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale.
(3) Autorizaţia de funcţionare se elibereazã pentru fiecare ocupaţie/calificare pentru care centrul a fost autorizat şi se identificã prin serie, numãr şi data eliberãrii.
(4) Modelul autorizaţiei de funcţionare este prezentat în anexa nr. 4, iar modelul Registrului de evidenţã a autorizaţiilor de funcţionare ale centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale este prevãzut în anexa nr. 5.
(5) În cazul pierderii, sustragerii sau deteriorãrii autorizaţiei de funcţionare, centrul poate solicita eliberarea unui duplicat al autorizaţiei în condiţiile prevãzute de instrucţiunile emise de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
ART. 18
Centrul nemulţumit de soluţionarea cererii de autorizare se poate adresa instanţei judecãtoreşti competente, în temeiul <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 .
ART. 19
Datele privind centrele autorizate se înscriu în Registrul naţional al centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 6.
ART. 20
Centrele autorizate au urmãtoarele obligaţii:
a) sã presteze servicii de evaluare, respectând criteriile de evaluare;
b) sã trateze candidaţii la evaluare fãrã discriminare pe criterii de sex, vârstã, rasã, origine etnicã, apartenenţã politicã sau religioasã;
c) sã adapteze metodele de evaluare la nevoile persoanelor cu nevoi speciale;
d) sã asigure confidenţialitatea datelor privind evaluãrile efectuate;
e) sã permitã accesul candidaţilor la propriile date;
f) sã punã la dispoziţie persoanelor împuternicite sã exercite controlul sau monitorizarea toate informaţiile şi documentele solicitate referitoare la activitatea de evaluare.

CAP. III
Monitorizarea şi înnoirea autorizãrii

ART. 21
În sensul prezentei proceduri, monitorizarea reprezintã urmãrirea sistematicã a activitãţii centrelor autorizate.
ART. 22
(1) Centrele transmit trimestrial Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor rapoarte care conţin informaţii cu privire la ocupaţiile/calificãrile pentru care s-au fãcut evaluãri, numãrul de evaluãri efectuate, numãrul de certificate eliberate, contestaţiile şi modul de rezolvare a acestora.
(2) Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, prin specialiştii proprii, controleazã prin sondaj activitatea centrelor autorizate.
ART. 23
(1) În cazul în care în urma controlului unui centru se constatã cã unul sau mai multe criterii de evaluare nu sunt respectate, acesta este atenţionat în scris printr-o notã semnatã de preşedintele Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor cã nu îndeplineşte unul sau mai multe dintre criteriile de evaluare şi i se acordã o perioadã de 60 de zile pentru a lua mãsuri în vederea îndeplinirii criteriilor de evaluare.
(2) În acest interval, dupã remedierea neregularitãţilor constatate, centrul solicitã Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor o nouã evaluare a activitãţii sale.
(3) Dacã în termen de 60 de zile centrul nu face dovada cã îndeplineşte toate criteriile de evaluare, Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor decide retragerea autorizaţiei de funcţionare.
ART. 24
Pentru acordarea unei noi autorizaţii de funcţionare se aplicã aceeaşi procedurã de autorizare.

CAP. IV
Evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale

ART. 25
Persoanele care doresc sã fie evaluate în vederea recunoaşterii competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale, pe baza unui standard ocupaţional/standard de pregãtire profesionalã, se adreseazã unui centru autorizat pentru ocupaţia/calificarea respectivã.
ART. 26
Evaluarea se poate face pentru toate unitãţile de competenţã din cadrul unui standard ocupaţional/standard de pregãtire profesionalã sau doar pentru una ori mai multe unitãţi de competenţã din respectivul standard, în funcţie de cererea persoanei în cauzã.
ART. 27
(1) Fiecare candidat depune o cerere în scris la un centru autorizat pentru ocupaţia/calificarea pentru care solicitã evaluarea şi certificarea.
(2) În vederea evaluãrii competenţelor profesionale corespunzãtoare unei ocupaţii/calificãri, fiecãrui candidat îi este repartizat un evaluator de competenţe profesionale care rãspunde de punerea în aplicare a întregului proces de evaluare.
ART. 28
(1) Înainte de intrarea în procesul de evaluare propriu-zis, candidatul analizeazã, asistat de evaluatorul de competenţe profesionale, propria performanţã profesionalã în raport cu conţinutul standardului ocupaţional/standardului de pregãtire profesionalã.
(2) Evaluatorul de competenţe profesionale explicã şi detaliazã, la cerere, conţinutul şi prevederile standardului ocupaţional/standardului de pregãtire profesionalã.
(3) În funcţie de rezultatul autoevaluãrii, evaluatorul de competenţe profesionale recomandã candidatului sã intre în procesul de evaluare pentru întregul standard sau pentru o parte a acestuia ori sã nu intre în procesul de evaluare.
(4) Decizia de a intra în procesul de evaluare aparţine candidatului, care anexeazã la cererea depusã unitãţile de competenţã pentru care doreşte sã fie evaluat, din lista unitãţilor de competenţã ale standardului pus la dispoziţia sa de cãtre evaluatorul de competenţe profesionale.
ART. 29
(1) Evaluatorul de competenţe profesionale prezintã candidatului metodele de evaluare care vor fi utilizate şi stabileşte programul de desfãşurare a procesului de evaluare de comun acord cu candidatul.
(2) Programul de desfãşurare a evaluãrii este aprobat de conducerea centrului.
ART. 30
(1) Fiecare centru stabileşte modalitatea concretã de evaluare, astfel încât metodele aplicate sã conducã cu consecvenţã la demonstrarea competenţei în ansamblul ei.
(2) Este obligatoriu ca testul scris şi o metodã de demonstrare practicã a competenţei sã facã parte din orice combinaţie a metodelor aleasã de centrul/evaluatorul de competenţe profesionale.
(3) Durata procesului de evaluare se stabileşte de fiecare centru în funcţie de specificul şi de complexitatea ocupaţiei/calificãrii, fãrã a depãşi 30 de zile.
ART. 31
Dovezile de competenţã produse de candidat pe parcursul evaluãrii sunt analizate şi judecate de evaluatorul de competenţe profesionale în raport cu cerinţele standardului ocupaţional/standardului de pregãtire profesionalã. Decizia privind competenţa candidatului se stabileşte pentru fiecare unitate de competenţã pentru care a fost evaluat candidatul.
ART. 32
(1) Dacã în urma evaluãrii candidatul nu este mulţumit de decizia "încã nu competent", raportatã la anumite unitãţi de competenţã, are dreptul de a face contestaţie, pe care o depune la centrul de evaluare în termen de 5 zile de la data comunicãrii deciziei.
(2) Centrul desemneazã un alt evaluator de competenţe profesionale care organizeazã un nou proces de evaluare pentru unitãţile de competenţã care fac obiectul contestaţiei.
ART. 33
Persoanele declarate competente în urma procesului de evaluare primesc un certificat de competenţe profesionale pentru unitãţile de competenţe în care au fost declarate competente.

CAP. V
Eliberarea, gestionarea şi arhivarea certificatelor de competenţe profesionale

ART. 34
(1) În temeiul <>art. 4 alin. (1) lit. j) din Legea nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, republicatã, acesta tipãreşte şi gestioneazã certificatele de competenţe profesionale.
(2) Certificatele de competenţe profesionale au recunoaştere naţionalã şi regimul actelor de studii.
(3) Modelul certificatului de competenţe profesionale este prevãzut în anexa nr. 7.
ART. 35
Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor elibereazã centrelor, contra cost, pe bazã de proces-verbal de predare-primire, formularele de certificate de competenţe profesionale solicitate.
ART. 36
(1) Evidenţa eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale de cãtre centre se ţine prin urmãtoarele documente:
1. Registrul general al persoanelor evaluate, conform modelului prezentat în anexa nr. 8;
2. Registrul de gestionare a certificatelor de competenţe profesionale, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 9;
3. Registrul de evidenţã nominalã a eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 10;
4. cotorul caietului de certificate de competenţe profesionale emise.
(2) De asemenea, centrele pãstreazã pentru fiecare candidat evaluat urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere în procesul de evaluare;
b) dosarul de evaluare împreunã cu dovezile de competenţã culese.
ART. 37
(1) Documentele prevãzute la art. 36 sunt formulare cu regim special, se completeazã conform instrucţiunilor în vigoare, se numeroteazã, se parafeazã şi se certificã pentru conţinut şi numãr de pagini de cãtre conducerea centrului.
(2) Documentele cu regim special se gestioneazã de cãtre o persoanã desemnatã de conducerea centrului şi se pãstreazã în dulapuri metalice care prezintã siguranţã.
(3) Arhivarea acestor documente se face în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
(4) Cel puţin o datã pe trimestru, conducãtorul centrului verificã situaţia acestor documente.
ART. 38
(1) Completarea certificatelor de competenţe profesionale se face prin dactilografiere, prin scriere la calculator sau de mânã de cãtre persoana desemnatã în acest scop de conducerea centrului. Aceastã persoanã va semna la rubrica "secretar".
(2) Certificatul de competenţe profesionale se completeazã cu tuş sau cernealã neagrã, corect, citeţ şi fãrã ştersãturi. Numele şi prenumele titularului şi ale evaluatorului se scriu fãrã prescurtãri, cu litere mari de tipar.
(3) Certificatul de competenţe profesionale se semneazã de cãtre conducãtorul centrului în care s-a desfãşurat procesul de evaluare, pe semnãtura acestuia aplicându-se ştampila centrului, şi de cãtre secretarul centrului.
ART. 39
(1) Certificatul de competenţe profesionale se elibereazã titularului, sub semnãturã, pe baza actului de identitate, în termen de cel mult 30 de zile de la evaluare.
(2) În situaţii excepţionale, certificatul de competenţe profesionale se elibereazã unei persoane împuternicite, pe bazã de procurã autentificatã de notariat. Procura se pãstreazã în arhiva centrului.
ART. 40
(1) Formularele certificatelor de competenţe profesionale deteriorate sau completate greşit, cu ştersãturi, adãugãri suplimentare, cu ştampilã aplicatã necorespunzãtor se anuleazã cu aprobarea conducerii centrului, prin scrierea cuvântului "ANULAT", cu litere mari de tipar, pe toatã diagonala imprimatului, atât pe certificat, cât şi pe cotor.
(2) Menţiunea respectivã se face şi în Registrul de evidenţã nominalã a eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale.
ART. 41
(1) Dispariţia unor formulare de certificate de competenţe profesionale este anunţatã imediat de cãtre centru Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) Formularele certificatelor menţionate la alin. (1) sunt declarate "nule" prin publicarea unui anunţ de cãtre centru în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
(3) Certificatele de competenţe profesionale pot fi anulate şi în temeiul unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile. În acest caz se face menţiunea în Registrul de evidenţã nominalã a eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale, precizându-se numãrul şi data hotãrârii, precum şi instanţa care a pronunţat-o.
(4) Seria şi numãrul certificatelor de competenţe profesionale anulate în conformitate cu prevederile alin. (1) şi (3) sunt comunicate Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
ART. 42
(1) În cazul pierderii sau distrugerii certificatului de competenţe profesionale original, în baza unei cereri scrise a solicitantului, centrul elibereazã un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva centrului.
(2) Cererea de eliberare a duplicatului este însoţitã de urmãtoarele acte, care se arhiveazã cu titlu permanent:
a) declaraţia scrisã, datã de titularul certificatului de competenţe profesionale, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurãrile în care certificatul a fost pierdut, precum şi alte precizãri care sã confirme dispariţia certificatului respectiv;
b) dovada publicãrii pierderii certificatului de competenţe profesionale în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
c) copie de pe actul de identitate.
ART. 43
(1) Duplicatul certificatului de competenţe profesionale se întocmeşte pe un formular identic cu cel original şi se elibereazã conform prezentei proceduri.
(2) Pe duplicat se completeazã în clar numele şi prenumele evaluatorului şi ale conducãtorului centrului. În cazul în care nu sunt înscrise în clar numele persoanelor menţionate mai înainte, se completeazã "(ss) indescifrabil".
(3) Pe duplicat se face menţiunea "duplicat", sub care semneazã conducãtorul în funcţie al centrului şi se aplicã ştampila centrului.
(4) În Registrul de evidenţã nominalã a eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale, la duplicat se înscrie, cu cernealã roşie, menţiunea "duplicat", precizându-se seria şi numãrul certificatului original.
(5) În Registrul de evidenţã nominalã a eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale, la rubrica certificatului original, precum şi pe cotorul certificatului original se menţioneazã, cu cernealã roşie, seria şi numãrul duplicatului.
(6) În cazul în care un centru autorizat şi-a încetat activitatea, cererea de eliberare a duplicatului se adreseazã Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, care completeazã şi elibereazã duplicatul, cu respectarea regulilor cuprinse în alineatele precedente. În acest caz se aplicã ştampila Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor şi semnãtura preşedintelui acestuia.
ART. 44
(1) Termenul pentru eliberarea duplicatelor este de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii.
(2) Duplicatele se elibereazã o singurã datã, fapt ce se aduce la cunoştinţã titularilor.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 45
(1) Taxa de autorizare se achitã pentru fiecare ocupaţie/calificare pentru care centrul solicitã autorizarea.
(2) Taxa de autorizare se achitã diferenţiat, în funcţie de nivelul de performanţã al centrului, astfel:
- 1/3 din salariul mediu brut pe economie pentru nivelul 1;
- 2/3 din salariul mediu brut pe economie pentru nivelul 2;
- un salariu mediu brut pe economie pentru nivelul 3.
ART. 46
(1) Taxele de autorizare se vireazã de cãtre persoanele juridice în contul Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) Taxele de autorizare plãtite de centre se constituie venituri la bugetul de stat.
(3) Salariul mediu brut pe economie luat în calcul la plata taxelor de autorizare este cel comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna precedentã celei în care se achitã taxa de autorizare de cãtre centru.
ART. 47
În cazul încetãrii activitãţii autorizate, centrul este obligat sã predea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, pe bazã de proces-verbal, toate documentele prevãzute la art. 37, arhiva şi certificatele de competenţe profesionale rãmase necompletate.
ART. 48
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


ANEXA 1
la procedurã



MATRICEA
de stabilire a nivelurilor de performanţã ale centrului
de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale
obţinute pe alte cãi decât cele formale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Planificat Realizat Verificat Îmbunãtãţit
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul 1 Organizaţia plan- Instalarea sis- Organizaţia Organizaţia nu
nificã ad-hoc în temului de eva- verificã poate produce
funcţie de cir- luare la nivelul aplicarea dovezi cã a
cumstanţe şi nu organizaţiei celor 8 îmbunãtãţit
existã dovezi este limitatã, criterii în sistemul de
cã o planificare un numãr redus mod aleator evaluare în
a fost fãcutã de persoane accidental. mod planificat
înaintea punerii este informat şi sistematic.
în aplicare a în legãturã cu
proceselor de aceasta şi pro-
evaluare propriu cesul este fo-
-zise. calizat doar pe
anumite criterii
dintre cele 8
cerute de sistem.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul 2 Organizaţia ela- În organizaţie În organiza- Organizaţia do-
boreazã o plani- începe integra- ţie existã vedeşte cã în
ficare sistemati- rea activitãţi- puţine chei procesul de
cã a întregului lor specifice de verificare planificare se
proces, în care tuturor celor şi mãsurare are în vedere
se evidenţiazã 8 criterii în a eficacitã- difuzarea in-
clar o focalizare ansamblul pro- ţii procesu- formaţiilor şi
pe îmbunãtãţirea sului de eva- lui de eva- asumarea res-
produselor şi luare. luare. ponsabilitãţii
serviciilor co- de cãtre toţi
respunzãtoare membrii aces-
tuturor celor teia.
8 criterii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul 3 Organizaţia rea- Planul realizat Organizaţia Organizaţia
lizeazã o plani- este pus în apli- dovedeşte o are o politicã
ficare clarã şi care de organiza- tendinţã po- constantã de
amãnunţitã, fo- ţie în mod in- zitivã în analizã peri-
calizatã pe în- tegrat şi efi- îmbunãtãţirea odicã a efica-
tregul sistem cient pentru rezultatelor citãţii proce-
(produse, pro- toate cele 8 şi activitã- selor şi are
cese şi servicii criterii. ţilor prin- dovezi de îm-
de evaluare) tr-o verifi- bunãtãţire în
care inte- toate cele 8
gratã şi criterii.
permanentã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 2
la procedurã



Rezultatele pot fi înregistrate dupã cum urmeazã:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriu: Procesul de evaluare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Etapa Rezultate Dovezi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Planificare: Centrul a planificat ca pe o perioadã Menţinerea orarului,
Ce s-a de 3 luni sã evalueze 59 de persoane verificarea prin discu-
planificat? în 5 ocupaţii. ţii cu managerii şi
evaluatorii

Realizare: Asigurarea cã persoanele implicate Discuţii cu candidaţii,
Cum aţi fãcut sunt conştiente de cerinţele privind înregistrãri şi notiţe
aceasta? accesul la evaluare şi cã a fost ale acestora
instruit un numãr corespunzãtor de
evaluatori care vor fi disponibili
pentru conducerea evaluãrii.

Verificare: Centrul revizuieşte procesele şi Revizuirea filelor de feedback
Cum aţi strâns feedback-ul de la candidaţi. feedback-ul de la candidaţi,
rezultatele urmatã de interviuri cu
şi cum se candidaţii
verificã?

Îmbunãtãţire: Centrul a introdus o întâlnire Minute, înregistrãri ale
Ce îmbunã- bilunarã a evaluatorilor pentru întâlnirilor
taţiri s-au a facilita schimbul de informaţii
fãcut? şi experienţã dintre aceştia.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 3
la procedurã

Nr. ....../............

Cãtre: Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor
În atenţia domnului preşedinte

CERERE DE AUTORIZARE

Instituţia (denumirea completã şi abreviatã) .............................................,
cu sediul în localitatea ......................., str. .................. nr. ......, cod poştal
.........., sectorul/judeţul ............., cod unic de înregistrare ..............., cod fiscal
..............., cont ................., deschis la ..........................., reprezentatã prin
..............................................., având funcţia de .................., solicitã
autorizarea unui centru de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale pentru urmãtoarele
ocupaţii:
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................

Semnãtura reprezentantului legal ............
L.S.


ANEXA 4
la procedurã


CONSILIUL NAŢIONAL DE FORMARE PROFESIONALĂ A ADULŢILOR
____________________________________________


AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
Seria ...... Nr. .......... din data de ..........
acordatã în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 republicatã

CENTRUL DE EVALUARE ŞI CERTIFICARE

din cadrul: .................................................................
(numele instituţiei)
cu sediul în ................................................................
(adresa instituţiei)

este autorizat pentru evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale
obţinute pe alte cãi decât cele formale, pentru urmãtoarea ocupaţie/calificare:
..........................................................................


Eliberatã la data de ............
Valabilã pâna la data de ..............

Preşedinte CNFPA,
___________________

L.S.




────────────────────/────────────────────


ANEXA 5
la procedurã








REGISTRUL
de evidenţã a autorizaţiilor de funcţionare ale
centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale
obţinute pe alte cãi decât cele formale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Datele de identificare a Ocupaţia/calificarea Centrul de evaluare şi certificare
crt. autorizaţiei de funcţionare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data Cod COR/ Datele de Reprezentantul
Seria Numã- elibe- Valabi- Obser Denumirea Cod no- identificare legal
rul rãrii litatea vaţii*1) mencla- ────────────────────────────────────────
tor*2) Denumirea Codul Numele şi Semnã-
furnizorului fiscal prenumele tura
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*1) Se completeazã, dupã caz, "ANULAT" sau "DUPLICAT", indicându-se şi data.
*2) Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de
calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al
ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 35/3.112/2004.



ANEXA 6
la procedurã





CONSILIUL NAŢIONAL DE FORMARE PROFESIONALĂ A ADULŢILOR

REGISTRUL NAŢIONAL
al centrelor de evaluare şi certificare a
competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Telefon, Forma de Codul unic Autorizaţia
Nr. Centrul de Adresa fax, organizare de înregis- Ocupaţiile/ Cod COR/ de funcţio- Obser-
crt. evaluare şi e-mail sau statu- trare/Codul Calificãrile Cod nomen- nare (seria vaţii
certificare tul juridic fiscal clator*) /nr./data)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de
calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al
ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 35/3.112/2004.




ANEXA 7
la procedurã





faţã


ROMÂNIA │ ROMÂNIA
CONSILIUL NATIONAL DE │ CONSILIUL NATIONAL DE FORMARE PROFESIONALA A ADULŢILOR
FORMARE PROFESIONALA │
A ADULTILOR │ C N F P A
│ Centrul de evaluare şi certificare ...................
Centrul de evaluare şi │
certificare │
.......................... │
.......................... │
────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────
CERTIFICAT DE COMPETENŢE │
PROFESIONALA │ CERTIFICAT DE COMPETENŢE PROFESIONALE
Seria ... Nr ...... │ Seria .... Nr. .........

Domnul/ Doamna .......... │
.......................... │ Domnul/ Doamna .......................... nãscut(ã)
nãscut(ã) în anul......luna │în anul ...., luna....., ziua...., avãnd codul numeric
...... ziua .....având CNP │personal │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, a fost evaluat(ã)
│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ │pe baza standardului ocupaţional/standardului de pre-
a fost evaluat(ã) pe baza │gãtire profesionalã numãrul ......... pentru ocupaţia/
standardului ocupaţional/ │calificarea:
standardului de pregãtire │.......................................................
profesionalã nr. ........ │de cãtre evaluator ...................................
pentru ocupaţia/calificarea │ Se declarã competent pentru unitãţile de competenţã
.......................... │menţionate pe verso.

de cãtre evaluator ....... │
│Conducãtor centru de evaluare
.......................... │ şi certificare,
şi se declarã competent │
pentru unitãţile de compe- │
tenţã menţionate pe verso. │ Secretar,


Conducãtor centru de │L.S.
evaluare şi certificare │

Secretar │
Eliberat la data......... │
cu nr. ........... │
Eliberat conform standar- │Eliberat la data ............... cu Nr. .........
dului ocupaţional/standar- │Valabil conform standardului ocupaţional/standardului
dului de pregãtire profe- │de pregãtire profesionalã
sionalã. │Eliberat în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Eliberat în conformitate cu │Guvernului nr. 129/2000 republicatã, privind formarea
prevederile Ordonanţei Gu- │profesionalã a adulţilor.
vernului nr. 129/2000 repu- │
blicatã, privind formarea │
profesionalã a adulţilor. │


verso



CONSILIUL NAŢIONAL DE FORMARE PROFESIONALĂ │ CNFPA
A ADULŢILOR │

STANDARD OCUPAŢIONAL/STANDARD DE PREGĂTIRE │
PROFESIONALĂ │ STANDARD OCUPAŢIONAL/STANDARD DE
Nr. ......... │ PREGĂTIRE PROFESIONALĂ Nr. .....
Ocupaţia/calificarea .................... │ Ocupaţia/calificarea................

┌────┬──────────────────┬──────────┬──────────────┐ │ ┌────┬─────────────┬─────────┬─────────┐
│Nr. │ Unitatea de │Data │Cod şi semnã- │ │ │Nr. │ Unitatea de │Data │Cod │
│crt.│ competenţã │evaluãrii │turã evaluator│ │ │crt.│ competenţã │evaluãrii│evaluator│
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ 1 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ 2 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │ 3 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 4 │ │ │ │ │ │ 4 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 5 │ │ │ │ │ │ 5 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 6 │ │ │ │ │ │ 6 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 7 │ │ │ │ │ │ 7 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 8 │ │ │ │ │ │ 8 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 9 │ │ │ │ │ │ 9 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 10 │ │ │ │ │ │ 10 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 11 │ │ │ │ │ │ 11 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 12 │ │ │ │ │ │ 12 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 13 │ │ │ │ │ │ 13 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 14 │ │ │ │ │ │ 14 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 15 │ │ │ │ │ │ 15 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 16 │ │ │ │ │ │ 16 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 17 │ │ │ │ │ │ 17 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 18 │ │ │ │ │ │ 18 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 19 │ │ │ │ │ │ 19 │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼──────────────┤ │ ├────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ 20 │ │ │ │ │ │ 20 │ │ │ │
└────┴──────────────────┴──────────┴──────────────┘ │ └────┴─────────────┴─────────┴─────────┘





ANEXA 8
la procedurã






REGISTRUL GENERAL AL PERSOANELOR EVALUATE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi Codul Locul şi Denumirea Cod COR/ Unitãţile de
crt. prenumele numeric Pãrinţii data ocupaţiei/ Cod competenţã Observaţii
personal ─────────── naşterii calificãrii nomenclator*) evaluate
Tata Mama
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate
de calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al
ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 35/3.112/2004.




ANEXA 9
la procedurã





........................................................
(centrul de evaluare şi certificare)

REGISTRUL
de gestionare a certificatelor de competenţe profesionale
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Data Nr. Nr./Seria Datele de identificare pentru Datele de identificare pentru
crt. intrãrii documen- certifica- persoana care a ridicat persoana care a preluat
tului de telor certificatele de la CNFPA certificatele la centrul
intrare de evaluare şi certificare
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
De la Pânã Numele şi Actul de Semnãtura Numele şi Actul de Semnãtura
la prenumele identi- prenumele identi-
tate tate
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 10
la procedurã




REGISTRUL
de evidenţã nominalã a eliberãrii certificatelor de competenţe profesionale
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi Codul Ocupaţia/ Cod COR/ Nr./Seria Data Semnãtura Numele şi
crt. prenumele numeric Califi- nomen- certifica- elibe- de primire semnãtura Menţiuni
personal carea clator*) tului rãrii persoanei
care elibe-
reazã certi-
ficatul
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de
calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al
ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 35/3.112/2004.



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016