Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 23 aprilie 2007  de autorizare a unitatilor protejate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 23 aprilie 2007 de autorizare a unitatilor protejate

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 291 din 3 mai 2007


ART. 1
(1) Prezenta procedurã stabileşte modalitatea şi condiţiile de autorizare a unitãţilor protejate pe baza autorizaţiei eliberate de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, în condiţiile legii.
(2) Autorizaţia reprezintã actul administrativ care dã dreptul de funcţionare entitãţii respective ca unitate protejatã.
ART. 2
În vederea autorizãrii ca unitate protejatã, solicitantul trebuie sã se încadreze în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) operatorii economici cu personalitate juridicã, indiferent de forma de proprietate şi de organizare, în cadrul cãrora cel puţin 30% din numãrul total de angajaţi cu contract individual de muncã sunt persoane cu handicap;
b) secţii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, instituţiilor publice sau din cadrul organizaţiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie şi cel puţin 30% din numãrul total de angajaţi persoane cu handicap încadrate şi salarizate;
c) persoana fizicã cu handicap autorizatã potrivit legii sã desfãşoare activitãţi economice independente, inclusiv asociaţia familialã care are în componenţã o persoanã cu handicap. Sunt incluse aici şi persoanele fizice cu handicap autorizate în baza unor legi speciale, care îşi desfãşoarã activitatea atât individual, cât şi în una dintre formele de organizare ale profesiei.
ART. 3
(1) Dosarul cu documentele necesare obţinerii autorizaţiei se va depune la sediul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap din municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, denumitã în continuare Autoritate.
(2) Dosarul va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere pentru eliberarea autorizaţiei, adresatã conducãtorului instituţiei;
b) copii de pe statut şi de pe actul constitutiv, legalizate;
c) copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerţului sau, dupã caz, copie legalizatã de pe încheierea de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
d) copii de pe alte acte doveditoare privind înfiinţarea, organizarea şi exercitarea unor profesii în baza unor legi speciale;
e) un tabel cu structura şi numãrul personalului, din care sã rezulte procentul de persoane cu handicap încadrate cu contract individual de muncã din numãrul total al angajaţilor; în tabel se va menţiona data întocmirii;
f) precizãri referitoare la activitãţile/produsele/serviciile pe care le oferã entitatea care a solicitat autorizarea de funcţionare ca unitate protejatã;
g) copii de pe contractele individuale de muncã ale persoanelor cu handicap;
h) copii de pe certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap ale persoanelor cu handicap angajate, respectiv autorizate, în termen de valabilitate;
i) copie de pe autorizaţia de funcţionare vizatã anual pentru asociaţiile familiale sau pentru persoanele cu handicap care desfãşoarã activitãţi economice independente.
ART. 4
(1) Dosarul va fi analizat de o comisie de autorizare, denumitã în continuare comisie, care funcţioneazã pe lângã Autoritate.
(2) Comisia va fi stabilitã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) Membrii comisiei nu beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã.
ART. 5
Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã condiţiile necesare pentru buna desfãşurare a procesului de autorizare;
b) analizeazã dosarul depus de solicitant şi întocmeşte în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii dosarului o notã prin care propune preşedintelui Autoritãţii acordarea/neacordarea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejatã;
c) ţine evidenţa nominalã a autorizaţiilor eliberate într-un registru special, numerotat şi ştampilat pe fiecare paginã.
ART. 6
(1) În baza notei întocmite de comisie, preşedintele Autoritãţii va emite un ordin de autorizare sau, dupã caz, de neautorizare ca unitate protejatã.
(2) În termen de 5 zile lucrãtoare de la emiterea ordinului, comisia va comunica rãspunsul solicitantului.
(3) Persoana cãreia i s-a respins cererea de autorizare poate depune contestaţie în termen de 15 zile, care se înregistreazã la registratura Autoritãţii.
(4) Contestaţia se soluţioneazã de cãtre preşedintele Autoritãţii în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii.
ART. 7
Autorizaţia îşi pãstreazã valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite dispoziţiile legale referitoare la funcţionarea unitãţilor protejate.
ART. 8
(1) Unitatea protejatã are obligaţia ca pânã la data de 31 ianuarie a anului în curs pentru anul anterior sã prezinte Autoritãţii raportul de activitate care trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
a) numãrul persoanelor cu handicap angajate, raportat la numãrul total de angajaţi, pentru fiecare lunã calendaristicã;
b) domeniile în care lucreazã persoanele cu handicap angajate;
c) modalitatea de respectare a dispoziţiilor legale referitoare la funcţionarea unitãţilor protejate;
d) numãrul de contracte încheiate în sensul <>art. 77 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În caz de neprezentare a raportului, preşedintele Autoritãţii va dispune suspendarea autorizaţiei.
(3) Pe perioada suspendãrii autorizaţiei, unitatea protejatã nu mai beneficiazã de facilitãţile prevãzute de lege.
(4) Unitatea protejatã cãreia i s-a suspendat autorizaţia va putea solicita, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, anularea mãsurii luate, prezentând în acest sens raportul de activitate.
ART. 9
(1) Preşedintele Autoritãţii dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejatã, în situaţia în care unitatea protejatã nu prezintã raportul de activitate conform prevederilor art. 8 alin. (4).
(2) Unitatea protejatã poate solicita preşedintelui Autoritãţii retragerea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejatã.
ART. 10
(1) Autoritatea poate solicita Inspecţiei Sociale controlul respectãrii prevederilor legale de cãtre unitãţile protejate autorizate.
(2) La propunerea Inspecţiei Sociale în acest sens, Autoritatea poate suspenda autorizaţia, punându-i în vedere unitãţii protejate sã remedieze, în termen de 30 de zile, deficienţele constatate, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016