Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 23 aprilie 2002  de dobandire a personalitatii juridice, de catre grupurile din comunitatile rurale sarace si grupurile productive provenite din comunitati sarace    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 23 aprilie 2002 de dobandire a personalitatii juridice, de catre grupurile din comunitatile rurale sarace si grupurile productive provenite din comunitati sarace

EMITENT: FONDUL ROMAN DE DEZVOLTARE SOCIALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 581 bis din 6 august 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Pentru a beneficia de dispoziţiile <>Legii nr. 129/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului Roman de Dezvoltare Socialã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Grupurile din comunitatile rurale sarace şi grupurile productive provenite din comunitãţi sarace, definite potrivit art. 2 alin. 1 lit. b) şi d) din lege, trebuie sa obţinã personalitate juridicã în condiţiile prevãzute de prezenta Procedura.
ART. 2
Grupul din comunitatea ruralã saraca şi grupul productiv provenit din comunitatea saraca ia fiinta printr-un act de constituire încheiat între cel puţin 10 persoane fizice cu capacitate de exerciţiu deplina şi cu domiciliul în localitatea respectiva.
În cazul grupului productiv provenit din comunitatea saraca, asociaţii pot fi atât producãtori agricoli, mestesugari şi artizani cat şi alte persoane care doresc sa practice în condiţiile prevãzute de lege aceste îndeletniciri.

CAP. 2
Convocarea adunãrii constitutive

ART. 3
Una sau mai multe persoane fizice din cele prevãzute la art. 2 din prezenta procedura pot iniţia declanşarea prezentei Proceduri, determinând alte persoane fizice din cadrul comunitãţii sa incerce identificarea nevoilor proprii ale acesteia din urma, ierarhizarea lor şi elaborarea unui proiect pentru care sa se solicite o finanţare din partea Fondului Roman de Dezvoltare Socialã, în condiţiile <>Legii nr. 129/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În vederea identificarii şi ierarhizarii nevoilor comunitãţii, precum şi în scopul clarificarii dispoziţiilor <>Legii nr. 129/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al elaborãrii unui proiect, grupul constituit în condiţiile paragrafului anterior se poate reuni în mai multe intalniri informale.
ART. 4
Dupã ce au fost realizate etapele prevãzute la art. 3, se convoacã o adunare constitutivã a grupului din comunitatea ruralã saraca sau, dupã caz, a grupului productiv provenit din comunitatea saraca. Adunarea constitutivã este legal constituitã dacã la lucrãrile acesteia participa cel puţin 10 persoane fizice ce îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 2.
ART. 5
Procedura de convocare este stabilitã, în mod liber, de cãtre grupul de initiativa, cu condiţia de a fi asigurata o publicitate adecvatã la nivelul comunei cu privire la problemele care urmeazã sa fie dezbãtute, precum şi la data şi locul ţinerii adunãrii.
ART. 6
Persoanele care doresc sa se asocieze în grup participa personal la adunarea constitutivã.
La adunarea constitutivã pot participa, în afarã celor care o convoacã, orice alta persoana fizica cu capacitate de exerciţiu deplina, având domiciliul pe raza localitãţii - tineri, bãtrâni, bãrbaţi, femei, indiferent de etnie, convingeri politice sau religioase. Aceste persoane pot cere în condiţiile prevãzute în lege sa fie primite în grup.
În cazul grupurilor productive provenite din comunitãţi sarace, vor fi avute în vedere prevederile art. 2 alin. 2.

CAP. 3
Competenta adunãrii constitutive

ART. 7
În cadrul adunãrii constitutive, se vor lua decizii cu privire la:
a) nevoile comunitãţii rurale sarace, precum şi hotãrârea de a se constitui o persoana juridicã în scopul satisfacerii acestor nevoi;
b) stabilirea denumirii şi a sediului persoanei juridice;
c) evaluarea aporturilor în natura şi în munca;
d) aprobarea prin semnare a actului de constituire a grupului;
e) alegerea comitetului de conducere a proiectului şi emiterea procurii speciale care stabileşte puterile acestuia şi modul lor de exercitare.
ART. 8
Adunarea constitutivã alege un preşedinte din rândul participanţilor, care are sarcina de a conduce şedinţa.
Doi dintre participanţi asigura secretariatul adunãrii constitutive, redactand procesul-verbal al adunãrii constitutive.
ART. 9
În cadrul adunãrii, membrii grupului de initiativa prezintã o expunere privind nevoile comunitãţii, conţinutul actului de constituire, precum şi schita proiectului ce urmeazã sa fie înaintat Fondului Roman de Dezvoltare Socialã.
Actele menţionate la alin. 1 se elaboreazã de cãtre grupul de initiativa.
Membrii grupului de initiativa trebuie sa ofere orice explicaţii referitoare la <>Legea nr. 129/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi la reglementãrile adoptate de Fondul Roman de Dezvoltare Socialã în baza legii.

CAP. 4
Actul de constituire

ART. 10
Actul de constituire va cuprinde:
a) denumirea persoanei juridice, care poate fi denumirea satului sau a asezarii umane izolate în care domiciliazã asociaţii sau orice alta denumire care, în condiţiile respectãrii ordinii publice, individualizeazã persoana juridicã;
b) sediul persoanei juridice;
c) numele şi prenumele, locul şi data naşterii, domiciliul asociaţilor;
d) scopul persoanei juridice, constând în satisfacerea unor nevoi specifice, prin realizarea unui proiect ce urmeazã sa fie supus spre aprobare Fondului Roman de Dezvoltare Socialã; descrierea sumarã a nevoilor comunitãţii;
e) denumirea şi descrierea sumarã a proiectului;
f) patrimoniul persoanei juridice, cu menţionarea contribuţiilor asociaţilor, în bani, în bunuri sau în munca; valoarea contribuţiilor în bunuri; modul de stabilire a valorii contribuţiei în munca şi de prestare a muncii; modul de vãrsare a contribuţiilor în bani şi în bunuri; consecinţele neîndeplinirii obligaţiilor asumate;
g) organele persoanei juridice, alegerea funcţionarea şi componenta acestora: adunarea generalã, comitetul de conducere;
h) stabilirea asociaţilor împuterniciţi sa reprezinte persoana juridicã în relaţiile cu terţii şi care pot semna actele care produc efecte juridice;
i) durata asocierii;
j) modul de dizolvare a persoanei juridice şi de lichidare a patrimoniului acesteia.
ART. 11
Evaluarea contribuţiilor în natura şi în munca se realizeazã de cãtre asociaţi, în condiţiile legii.

CAP. 5
Hotãrârile adunãrii constitutive

ART. 12
Hotãrârile adunãrii constitutive au ca efect înfiinţarea unei asociaţii. Pentru aceste considerente ele pot fi luate numai cu acordul tuturor membrilor fondatori.
Hotãrârile sunt lovite de nulitate şi nu produc efecte juridice dacã participarea la adunare nu s-a fãcut în condiţiile prevãzute la art. 6.
ART. 13
Persoanele menţionate la art. 8 alin. 2 întocmesc procesul-verbal al adunãrii constitutive, în care se va constata îndeplinirea formalitãţilor de convocare, data şi locul adunãrii constitutive, participanţii prezenţi în condiţiile prevãzute la art. 6, dezbaterile adunãrii în rezumat, hotãrârile adoptate, iar, la cererea participanţilor, declaraţiile fãcute de ei în şedinţa.
Procesul-verbal se semneazã de persoanele care l-au întocmit, precum şi de preşedintele adunãrii constitutive.
ART. 14
Actul de constituire se semneazã de toţi participanţii care, în urma dezbaterii conţinutului sau/şi a propunerilor de imbunatatire, l-au votat.

CAP. 6
Acte juridice şi formalitãţi ulterioare adunãrii constitutive

ART. 15
În termen de 5 zile de la data semnãrii actului de constituire, asociaţii care s-au angajat sa contribuie cu bani şi alte bunuri la constituirea patrimoniului iniţial, sunt obligaţi sa le verse, respectiv sa le transmitã în condiţiile stabilite de adunarea constitutivã.
În acelaşi termen, preşedintele adunãrii constitutive va solicita secretarului primãriei comunei certificarea procurii speciale prin care a fost împuternicit comitetul de conducere a proiectului. Procura se certifica în cel mult 24 de ore. Comitetul de conducere a proiectului îşi exercita mandatul de la data certificãrii procurii speciale.
ART. 16
În termen de 10 zile de la data semnãrii actului de constituire, comitetul de conducere a proiectului solicita primarului comunei înregistrarea actului de asociere. Cererea adresatã primarului este însoţitã de actul de constituire, procesul-verbal, al adunãrii constitutive şi procura specialã prin care a fost împuternicit comitetul de conducere a proiectului, toate în original.
Primarul examineazã cererea şi actele anexate, verificand modul în care au fost respectate dispoziţiile legii şi prevederile prezentei Proceduri.
În cazul în care cerinţele menţionate la alin. 2 au fost îndeplinite, primarul va dispune, în termen de 5 zile de la data depunerii cererii, înregistrarea actului de constituire într-un registru special al primãriei. Dispoziţia de înregistrare va reda cuprinsul actului de constituire, potrivit art. 10.
ART. 17
Grupul din comunitatea saraca, respectiv grupul productiv provenit din comunitatea saraca este persoana juridicã de la data înregistrãrii actului de constituire în registrul special al primãriei.
De personalitatea juridicã astfel dobandita, grupul va putea face uz numai în raporturile juridice nãscute în legatura cu aplicarea <>Legii nr. 129/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 18
Actul de constituire, precum şi procura specialã prin care sunt împuterniciţi mandatarii grupului vor fi întocmite potrivit modelelor prevãzute în Anexele nr. 1 şi 2 la prezenta procedura.


ANEXA 1
--------
la procedura
------------

ACT DE CONSTITUIRE

Art. 1. - Persoanele menţionate mai jos, care, în data de .............. au luat parte la adunarea de constituire a Grupului din comunitatea ruralã saraca/Grupului productiv din comunitatea ruralã saraca ............ (denumirea Grupului) şi au votat conţinutul prezentului act.
Înţeleg sa se asocieze şi sa constituie o persoana juridicã, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 129/1998 , privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului Roman de Dezvoltare Socialã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.



┌────┬──────────────────┬─────────────┬──────────┬────────────┬─────────┐
│Nr. │Numele de familie │Locul şi data│Domiciliul│Seria şi nr.│Semnatura│
│crt.│ şi prenumele │ naşterii │ │ buletin │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 4 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 5 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 6 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 7 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 8 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 9 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 10 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 11 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 12 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 13 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 14 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 15 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 16 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 17 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 18 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 19 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ 20 │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴─────────┘


Art. 2. - Denumirea persoanei juridice este Grupul din comunitatea saraca/Grupul productiv din comunitatea ruralã saraca "....................." *1)
Art. 3. - Sediul persoanei juridice este în ...........................*2)
Art. 4. - Scopul persoanei juridice îl constituie .........................*3)
Art. 5. - Proiectul propus de persoana juridicã este denumit ..............*4) şi se referã, în esenta, la ....................*5)
Art. 6. - La data constituirii, patrimoniul persoanei juridice cuprinde: ................*6)
Art. 7. - Pe toatã perioada asocierii prevãzutã la art. 9, raporturile dintre asociaţi trebuie sa se caracterizeze prin buna credinţa şi grija pentru treburile persoanei juridice.
Asociaţii vor urmãri împreunã realizarea scopului pentru care s-au asociat.
Adunarea membrilor persoanei juridice funcţioneazã dupã urmãtoarele reguli: ..............*7)
Art. 8. - Comitetul de conducere a proiectului este compus din:
................................................
................................................
................................................*8)
şi are ca principale atribuţii administrarea cu grija şi buna-credinţa a proiectului, precum şi a tuturor treburilor persoanei juridice.
Obligaţiile Comitetului de conducere a proiectului sunt detaliate prin procura specialã.
Art. 9. - Persoana juridicã se constituie pe durata de executare a proiectului.
Art. 10. - Dizolvarea persoanei juridice are loc în urmãtoarele cazuri:
- trecerea duratei prevãzute la art. 9 şi realizarea proiectului;
- imposibilitatea realizãrii proiectului.
Art. 11. - Lichidarea persoanei juridice se face dupã cum urmeazã: ........
Actul s-a încheiat astãzi, .............*9), la ..............*10).


Semnãturile asociaţilor:

---------------
*1) Poate fi denumirea satului ori a asezarii umane izolate în care domiciliazã asociaţii sau orice alta denumire care, în condiţiile reprezentãrii ordinii publice, individualizeazã persoana juridicã 1.
*2) Sediul poate fi stabilit la domiciliul unui asociat. Sediul ar putea fi stabilit în localul unei instituţii publice (şcoala, primãrie, casa de cultura sau altele asemenea), cu condiţia sa existe certitudinea ca, prin punerea la dispoziţie a unui spaţiu, instituţia publica respectiva nu poate influenta (prin stabilirea unei chirii prea mari, de pilda) activitatea comunitãţii constituite ca persoana juridicã 1.
*3) Scopul consta în satisfacerea unor nevoi specifice (care pot fi detaliate), prin realizarea unui proiect ce urmeazã sa fie supus spre aprobare Fondului Roman de Dezvoltare Socialã.
*4) Denumirea proiectului trebuie sa fie scurta, dar suficienta pentru a indica obiectul acestuia.
*5) Trebuie realizatã o descriere scurta a proiectului.
*6) Se impune arãtarea contribuţiilor asociaţilor, constând eventual, în:
- sume de bani care intra în proprietatea comunitãţii;
- bunuri mobile care pot intra fie în proprietatea comunitãţii sau doar în folosul acesteia, dupã cum decid asociaţii;
- bunuri imobile, care, pentru a evita apariţia unor formalitãţi sau litigii, este recomandabil sa fie aduse doar în folosinta comunitãţii;
- prestarea unui anumit serviciu care aduce foloase comunitãţii, în virtutea aptitudinilor speciale sau profesiei asociatului respectiv (zidar, zugrav, electrician, tractorist, tamplar etc.).
Asociaţiile trebuie, cu aproximatie, sa stabileascã valoarea contribuţiilor în natura şi a celor în munca.
*7) Regulile trebuie sa priveasca: modul de convocare a adunãrii, termenele la care se convoacã adunarea, problemele asupra cãrora urmeazã sa se decidã, modul în care se voteazã şi altele asemenea. Aceste reguli nu pot contraveni dispoziţiilor din Legea privind înfiinţarea şi funcţionarea Fondului Roman de Dezvoltare Socialã, precum şi principiilor generale de drept (cum sunt, adoptarea de hotãrâri cu majoritate de voturi, convocarea periodicã a adunãrii, libertatea de exprimare în cadrul adunãrii etc.).
*8) Se menţioneazã numele de familie, prenumele şi funcţia membrilor Comitetului.
*9) Data.
*10) Localitatea.


ANEXA 2
--------
la procedura
-------------

PROCURA SPECIALĂ

Grupul din comunitatea ruralã saraca/Grupul productiv provenit din comunitatea saraca "........."*1) în calitate de MANDANT
şi
Membrii Comitetului de conducere a proiectului,
.........................
.........................
.........................*2)
în calitate de MANDATARI au convenit urmãtoarele:

I. OBIECTUL PROCURII

Art. 1. - MANDANTUL îi împuterniceşte pe MANDATARI sa asigure executarea proiectului "................................"*3)
Art. 2. - în realizarea mandatului lor, MANDATARII beneficiazã de puteri depline, putând încheia, în numele şi pe seama MANDANTULUI, toate actele juridice şi efectua toate actele materiale pe care le presupune executarea proiectului.
MANDATARII nu pot încheia nici un fel de acte care nu servesc realizãrii proiectului.

---------------
*1) Denumirea persoanei juridice.
*2) Numele de familie, prenumele şi funcţia.
*3) Denumirea proiectului.

II. OBLIGAŢIILE MANDATARILOR

Art. 3. - Mandatarii trebuie sa-şi execute mandatul în comun, în acest scop, pentru validarea actelor juridice pe care urmeazã sa le încheie este necesar consimţãmântul tuturor MANDATARILOR.
Pentru actele urgente, a cãror neîndeplinire ar cauza o paguba mare MANDANTULUI, poate decide un singur MANDATAR în lipsa celorlalţi care se gãsesc în imposibilitate, chiar momentanã, de a lua parte la administrarea proiectului.
Când exista neintelegeri între MANDATARI cu privire la încheierea unui act juridic, oricare dintre ei trebuie sa convoace, în cel mai scurt timp, adunarea membrilor persoanei juridice mandante; aceasta va decide cu majoritatea simpla a membrilor prezenţi.
Art. 4. - MANDATARII trebuie sa îşi îndeplineascã mandatul cu grija şi buna-credinţa.
Atunci când, în executarea mandatului, MANDATARII intra în legatura cu terţe persoane, ei trebuie sa înfãţişeze prezenta procura specialã.
MANDATARUL care, într-o operaţiune determinata, are, pe cont propriu sau pe contul altuia interese contrare fata de MANDANT, nu poate lua parte, sub sancţiunea rãspunderii sale civile, la nici o deliberare sau decizie privind operaţiunea respectiva.
Art. 5. - MANDATARII trebuie sa dea MANDANTULUI socoteala despre îndeplinirea mandatului, sa îi predea tot ceea ce au primit în baza materialului şi sa îl informeze cu privire la stadiul realizãrii proiectului.
Art. 6. - MANDATARII trebuie sa-şi execute mandatul în mod personal. Ei nu pot sa îşi substituie o alta persoana, transmitandu-i o parte sau toate drepturile ce i-au fost conferite de MANDANT.
Art. 7. - MANDATARII rãspund în mod solidar pentru buna executare a mandatului. Forta majorã inlatura rãspunderea MANDATARILOR.

III. OBLIGAŢIILE MANDANTULUI

Art. 8. - MANDANTUL nu plãteşte MANDATARILOR o remuneraţie pentru executarea mandatului.
Art. 9. - MANDANTUL este obligat sa restituie MANDATARILOR toate cheltuielile necesare şi utile pe care aceştia le-au fãcut din veniturile proprii, în vederea executãrii mandatului.

IV. REVOCAREA MANDATULUI

Art. 10. - MANDANTUL poate revoca oricând mandatul.

V. RENUNŢAREA LA MANDAT

Art. 11. - Oricare din MANDATARI sau toţi aceştia împreunã pot renunţa la mandat, oricând, notificând MANDANTULUI, în cadrul unei adunãri a membrilor persoanei juridice-mandante, cu cel puţin 15 zile înainte ca renunţarea sa îşi producã efectele.
Art. 12. - MANDATARII rãspund civil dacã renunţarea la mandat este de natura sa îl pagubeasca pe MANDANT, cu excepţia cazului în care dovedesc ca executarea, în continuare, a mandatului le-ar fi pricinuit o paguba însemnatã.

VI. CLAUZE FINALE

Art. 13. - În toate cazurile de încetare a mandatului, MANDATARUL trebuie sa predea MANDANTULUI prezenta procura specialã, precum şi orice alte acte sau bunuri primite în cursul executãrii mandatului.
Art. 14. - Modificarea prezentei procuri speciale se poate face numai în scris, cu acordul MANDANTULUI şi MANDATARILOR.

VII. ALTE CLAUZE

...........................................
........................................... *1)

Prezenta procura specialã s-a încheiat astãzi .........*2), la ............*3), cu ocazia adunãrii de constituire a Grupului din comunitatea ruralã saraca/Grupului productiv provenit din comunitãţi sarace "............"*4) în doua exemplare originale, câte unul pentru MANDANT şi pentru MANDATARI.


Pentru MANDANT,
Preşedintele adunãrii de Constituire a Grupului
din Comunitatea ruralã saraca/Grupului productiv
provenit din comunitatea saraca


MANDATARI
Preşedinte .................
Secretar ..................
Trezorier ..................


--------------------
*1) Orice alte clauze legale care se considera necesare.
*2) Data.
*3) Localitatea.
*4) Denumirea persoanei juridice.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016