Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 21 ianuarie 1997  de solutionare a cererilor pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 21 ianuarie 1997 de solutionare a cererilor pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 14 februarie 1997

1. In temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata prin <>Legea nr. 108/1996 , al <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 , astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, aprobata si modificata prin <>Legea nr. 131/1996 , platitorii contributiilor datorate fondurilor aprobate prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat, denumiti in continuare contribuabili, pot solicita Ministerului Muncii si Protectiei Sociale aprobarea unor aminari, esalonari, reduceri sau scutiri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat.
1.1. Nu se acorda inlesniri la plata majorarilor calculate pentru intirzierea platii contributiilor de 3% pentru pensia suplimentara si de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, pe care contribuabilii sint obligati sa le retina din drepturile achitate salariatilor si sa le vireze organelor de munca si protectie sociala.
2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor prevazute de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 si de <>Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 , astfel cum a fost modificata prin <>Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 , se depun la directiile judetene de munca si protectie sociala, respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
2.1. Prin aceeasi cerere se pot solicita mai multe inlesniri cu privire la obligatiile catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
2.2. Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
* elementele de identificare a contribuabilului - denumirea, adresa/sediul, numarul contului (daca sint mai multe se vor preciza toate) de disponibilitati si unitatea (unitatile) bancara(e) la care sint deschise, numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile patrimoniale;
* sumele datorate bugetului asigurarilor sociale de stat, distinct, pe categorii de fonduri (contributii de asigurari sociale de stat, contributia de 2-4%, prevazuta de <>Legea nr. 80/1992 , republicata, si de <>Hotarirea Guvernului nr. 557/1992 , datorata pina la 31 decembrie 1994 si de la 1 ianuarie 1997 conform <>Legii nr. 73/1996 pentru aprobarea <>Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, contributia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, contributia de 3% pentru pensia suplimentara si contributia de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj.
Mentionarea tuturor contributiilor restante prevazute mai sus este obligatorie, chiar daca se solicita inlesnire la plata numai pentru unele dintre obligatiile principale restante la data cererii sau pentru contributii neachitate anterior cererii.
Sumele respective vor fi inscrise cronologic, in functie de momentul cind se datorau bugetului asigurarilor sociale de stat (conform anexei nr. 1);
* sumele datorate pe fiecare fond in parte, cu titlu de obligatii, si pentru care, din acestea, se solicita inlesniri (cu precizarea inlesnirilor solicitate). Se vor preciza termenele pina la care se solicita inlesnirile si sumele ce vor fi achitate la fiecare scadenta (conform anexei nr. 2);
* data si numarul de inregistrare la directia judeteana de munca si protectie sociala (respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti) a cererii anterioare pentru aprobarea de inlesniri la plata in temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 si al <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 , astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 ;
* numarul dosarelor de pensionare depuse de solicitant in ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor;
* motivele pentru care se solicita inlesniri in temeiul <>Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 si al <>Ordonantei Guvernului nr. 13/1995 , astfel cum a fost modificata prin <>Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 ;
* masurile stabilite pentru plata obligatiilor principale datorate, precum si plata contributiilor curente fata de bugetul asigurarilor sociale de stat;
* data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta) in care a fost analizata cererea si s-a hotarit solicitarea inlesnirilor la plata obligatiilor;
* semnaturile persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta si stampila acesteia.
2.3. La cerere se vor anexa:
* ultimul bilant contabil anterior depunerii cererii;
* situatia creditelor obtinute pina la data cererii si nerambursate;
* situatia privind rezultatele financiare la zi;
* situatia obligatiilor fiscale neonorate;
* certificatul eliberat de Oficiul Registrului comertului - anexa nr. 6 la <>Normele metodologice nr. 45.184/1996 , publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996.
In lipsa elementelor prevazute la pct. 2.2. si a anexelor prevazute la pct. 2.3., cererea nu va fi inregistrata la directia judeteana de munca si protectie sociala (respectiv la Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti).
Se recomanda sa se mentioneze in cerere si alte elemente si sa se anexeze orice alte documente considerate utile pentru solutionarea cererii.
Organele sindicale semnatare ale contractului colectiv de munca vor fi informate in legatura cu cererea de aprobare a unor inlesniri la plata.
Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la plata, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz, pina la data comunicarii modului de solutionare a acestora.
3. La primirea cererii, directia de munca si protectie sociala, respectiv Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, o inregistreaza intr-un registru special, cu rubricatia stabilita de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prin circulara.
Directorul directiei judetene de munca si protectie sociala, respectiv al Directiei generale de munca si protectie sociala Bucuresti, dispune corpurilor de control specializate, de asigurari sociale si somaj, verificarea cererilor in termen de 30 de zile lucratoare de la depunere.
In cazuri temeinic motivate, directorul poate prelungi cu 10 zile calendaristice termenul de verificare a cererilor inregistrate.
3.1. Cu ocazia verificarii se au in vedere:
* realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat; solicitantii sint obligati sa prezinte toate actele si explicatiile necesare verificarii. Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.
In cazul constatarii unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare, care se mentioneaza in procesul-verbal;
* respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare privind disciplina financiara;
* situatia creditelor angajate de solicitant;
* respectarea de catre solicitant a termenelor de plata a contributiilor curente, in care sens este necesar ca cererea sa contina masuri concrete. Lipsa acestora sau netemeinicia lor poate constitui motiv pentru respingerea cererii.
In cazul in care se constata nevirarea unor sume reprezentind contributiile de 3% pentru pensia suplimentara si de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si majorarile aferente, directorul directiei judetene de munca si protectie sociala sau, dupa caz, al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, dispune restituirea cererii;
* existenta unor programe de restructurare in derulare, aprobate conform reglementarilor in vigoare;
* orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
Rezultatele se inscriu intr-un proces-verbal, care se semneaza de organul de control si de reprezentantii autorizati si solicitantului.
3.2. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de verificare, directorul directiei judetene de munca si protectie sociala sau, dupa caz, al Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, intocmeste un referat cu concluzii si propuneri de solutionare motivate.
Referatul, semnat de director si de directorul adjunct de specialitate, se inainteaza Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, in termen de 5 zile lucratoare de la terminarea verificarii prevazute la punctul 3.1, insotit de cererea solicitantului pentru acordarea unor inlesniri si de procesul-verbal cu rezultatele verificarii.
Dupa solutionare, documentele se restituie directiei judetene de munca si protectie sociala, respectiv Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
4. Ministrul muncii si protectiei sociale solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata majorarilor de intirziere cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat.
4.1. In vederea aprobarii sau respingerii cererii, corpurile de control in domeniul asigurarilor sociale si somaj din Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, cu avizul secretarului de stat coordonator, prezinta ministrului propuneri motivate.
4.2. Ministrul muncii si protectiei sociale poate delega, prin ordin, pe secretarii de stat care coordoneaza executia fondurilor cuprinse in bugetul asigurarilor sociale de stat sa solutioneze cereri privind acordarea de inlesniri la plata majorarilor de intirziere.
5. Cererile privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat se solutioneaza in termen de 10 zile de la inregistrarea lor la Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat se comunica solicitantilor prin directiile judetene de munca si protectie sociala, respectiv prin Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
In cazuri temeinic motivate, la propunerea secretarului de stat coordonator, ministrul muncii si protectiei sociale poate aproba prelungirea termenului cu inca 10 zile.
6. Aminarea sau esalonarea platii obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat se poate aproba pe o perioada de 1-3 ani, cu o perioada de gratie de pina la un an.
7. Inlesnirea la plata aprobata isi pierde valabilitatea si nu produce efecte, daca nu au fost respectate conditiile in care a fost data; o noua cerere de aprobare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate nu poate fi depusa in timp de 3 luni de la data constatarii nerespectarii conditiilor in care a fost aprobata cererea anterioara.
8. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si directiile judetene de munca si protectie sociala, respectiv Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, organizeaza evidenta si controlul asupra modului de respectare a conditiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective.
9. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale incheie cu solicitantii o nota privind analiza cererii de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat. Semnarea acestei note semnifica insusirea de catre solicitant a inlesnirilor aprobate si a conditiilor in care au fost acordate. Nota privind analiza cererii constituie documentul pe baza caruia inlesnirile aprobate devin efective si se opereaza in evidentele contabile. Solutiile consemnate in nota se aduc la cunostinta solicitantului si directiilor teritoriale de munca si protectie sociala printr-o comunicare.
10. De la data semnarii protocolului, dispozitiile de incasare introduse de catre directiile judetene de munca si protectie sociala, respectiv de catre Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti, potrivit prevederilor legale in vigoare, vor fi retrase sau, dupa caz, modificate, corespunzator inlesnirilor aprobate.

ANEXA 1




| | Data de | | Numarul | Suma achitata | Sumele |
| Contributii | la care | | dispozi-|--------------------| restan-|
| |se datorau| Suma | tiei de | lei | nr. documen- | te la |
| |- in ordi-| dato- |incasare/| | tului de pla-| data |
| | ne crono-| rata | data | | ta/data | cererii|
| | logica - | -lei- | | | platii | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| A. Contributii de | | | | | | |
| asigurari soci-| | | | | | |
| ale de stat | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| 1. | | | | | | |
| 2. | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| B. Contributii de | | | | | | |
| 2-4% la Fondul | | | | | | |
| de pensii si | | | | | | |
| asigurari so- | | | | | | |
| ciale ale | | | | | | |
| agricultorilor | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| 1. | | | | | | |
| 2. | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| C. Contributii de | | | | | | |
| 3% pentru | | | | | | |
| pensia | | | | | | |
| suplimentara | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| 1. | | | | | | |
| 2. | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| D. Contributii de | | | | | | |
| 5% la Fondul | | | | | | |
| pentru plata | | | | | | |
| ajutorului de | | | | | | |
| somaj | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| 1. | | | | | | |
| 2. | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| E. Contributii de | | | | | | |
| 1% la Fondul | | | | | | |
| pentru plata | | | | | | |
| ajutorului de | | | | | | |
| somaj | | | | | | |
|-------------------|----------|-------|---------|-----|--------------|--------|
| 1. | | | | | | |
| 2. | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
| . | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 2




| | Data de | | Numarul | Suma achitata | Majora-|Preciza-|
| | la care | | dispozi-|----------------| rile |rea in- |
| |se datorau| Suma | tiei de | lei | nr. docu-| restan-|lesniri-|
| |- in ordi-| dato- |incasare/| | mentului | te la |lor so- |
| Majorari la: | ne crono-| rata | data | | de plata/| data |licitate|
| | logica - | -lei- | | | data | cererii|/terme- |
| | | | | | platii | |nele |
| | | | | | | | pentru |
| | | | | | | |aminari |
| | | | | | | |si esa- |
| | | | | | | | lonari |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
|A. Contributii| | | | | | | |
| de asigurari | | | | | | | |
| sociale | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
| 1. | | | | | | | |
| 2. | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
|B. Contributii| | | | | | | |
| de 2-4% la | | | | | | | |
| Fondul de | | | | | | | |
| pensii si | | | | | | | |
| asigurari | | | | | | | |
| sociale ale | | | | | | | |
| agriculto- | | | | | | | |
| rilor | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
| 1. | | | | | | | |
| 2. | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
|D. Contributii| | | | | | | |
| de 5% la | | | | | | | |
| Fondul pentru| | | | | | | |
| plata ajuto- | | | | | | | |
| rului de | | | | | | | |
| somaj | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
| 1. | | | | | | | |
| 2. | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
|C. Contributii| | | | | | | |
| de 3% pentru | | | | | | | |
| pensia su- | | | | | | | |
| plimentara | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
| 1. | | | | | | | |
| 2. | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
|E. Contributii| | | | | | | |
| de 1% la | | | | | | | |
| Fondul pentru| | | | | | | |
| plata ajuto- | | | | | | | |
| rului de | | | | | | | |
| somaj | | | | | | | |
|--------------|----------|-------|---------|-----|----------|--------|--------|
| 1. | | | | | | | |
| 2. | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
| . | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------------

------------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016