Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 20 februarie 2008  de control intern si revizie a activitatii desfasurate de structurile centrale si teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 20 februarie 2008 de control intern si revizie a activitatii desfasurate de structurile centrale si teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 163 din 3 martie 2008

ART. 1
Desemnarea structurii de control intern şi revizie. Definirea controlului intern în Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
Activitatea desfãşuratã de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã va fi verificatã de Inspecţia generalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, denumitã în continuare Inspecţia generalã, în conformitate cu atribuţiile şi competenţele stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 2
Atribuţiile Inspecţiei generale
Inspecţia generalã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) controleazã, verificã şi monitorizeazã activitatea desfãşuratã de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sub aspectul legalitãţii, oportunitãţii, integritãţii profesionale şi morale.
Acţiunea de control reprezintã ansamblul activitãţilor şi operaţiunilor destinate elucidãrii unui obiectiv, iar obiectul controlului îl reprezintã activitatea specificã, de naturã instituţionalã, a unei structuri din aparatul central sau teritorial, în scopul evaluãrii obiective a rezultatelor, a competenţei şi capacitãţilor managerilor, al identificãrii şi corectãrii deficienţelor constatate.
Acţiunea de verificare reprezintã ansamblul activitãţilor şi operaţiunilor destinate sã clarifice aspectele semnalate prin sesizãri, scrisori, petiţii, informaţii din mass-media sau ca urmare a autosesizãrii conducerii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu privire la activitatea sau comportamentul funcţionarilor publici.
Acţiunea de monitorizare reprezintã ansamblul mãsurilor, operaţiunilor şi activitãţilor destinate sã verifice în timp real modul şi gradul de conformare a unei activitãţi sau a unui comportament la o normã prestabilitã;
b) solicitã date, informaţii şi documente referitoare la aspectele care fac obiectul activitãţii de control şi/sau de verificare, inclusiv de la persoanele fizice şi juridice aflate în legãturã cu structura/persoana controlatã;
c) întocmeşte, ca urmare a activitãţii specifice desfãşurate, acte de control sau de verificare (rapoarte, rapoarte de revizie, procese-verbale de inspecţie, procese-verbale de contravenţie, note de control, note de constatare, sinteze, informãri etc.), care sunt înaintate spre avizare şi aprobare directorului general al Inspecţiei generale şi preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi ulterior, de la caz la caz, pentru informare şi/sau luarea mãsurilor legale care se impun, altor structuri centrale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, respectiv altor autoritãţi competente cu atribuţii complementare, în vederea valorificãrii constatãrilor;
d) în cazul în care constatã abateri de la legalitate, aplicã mãsuri pentru protejarea fondurilor publice şi a patrimoniului public, precum şi pentru repararea prejudiciului produs, în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã, cu modificãrile ulterioare, stabileşte persoanele responsabile şi propune mãsuri de atragere a rãspunderii disciplinare, contravenţionale, civile sau penale, dupã caz, a persoanelor gãsite vinovate de încãlcarea prevederilor legale;
e) efectueazã controale prin personalul propriu sau împreunã cu personalul specializat din cadrul altor structuri ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, ţinând cont de specificul activitãţii fiecãreia dintre acestea, precum şi cu reprezentanţii altor instituţii de specialitate, în limitele dispoziţiilor legale în vigoare, cu avizul directorului general şi în baza mandatului acordat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 3
Factori generatori ai activitãţii de inspecţie
Activitatea de inspecţie poate fi generatã de urmãtorii factori:
a) planul de revizie şi control intern, aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
b) sesizãri provenite de la terţi care cuprind indicii, de orice naturã, ale unor abateri de la legalitate în efectuarea de operaţiuni, desfãşurarea de activitãţi sau realizarea de acţiuni, sãvârşite la nivelul structurilor centrale sau teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
c) sesizãri provenite din interiorul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, inclusiv din cadrul structurilor teritoriale ale acesteia;
d) sesizãri din oficiu ale conducerii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
e) informaţii şi/sau sesizãri din mass-media;
f) orice alte informaţii considerate relevante.
ART. 4
Competenţa materialã şi teritorialã în efectuarea activitãţii de inspecţie generalã
(1) Inspecţia generalã, desemnatã potrivit art. 1, are competenţã generalã materialã şi teritorialã în efectuarea activitãţii de inspecţie generalã în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi la nivelul structurilor teritoriale ale acesteia.
(2) În sensul prezentului ordin, prin sintagma structurile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se înţelege: direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv administraţiile fiscale subordonate acestora, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi unitãţile subordonate, Garda Financiarã şi unitãţile subordonate.
ART. 5
Declanşarea şi derularea activitãţii de inspecţie
(1) În baza dispoziţiei preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se emite ordinul de serviciu, conform modelului prezentat în anexa la prezenta procedurã. Ordinul de serviciu reprezintã mandatul acordat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi stã la baza oricãrei acţiuni desfãşurate de Inspecţia generalã.
(2) De regulã, acţiunea de control sau de verificare se realizeazã de cãtre o echipã constituitã din minimum douã persoane.
(3) În raport de aspectele sesizate se va proceda la întocmirea tematicii de control sau de verificare, cu stabilirea punctualã a obiectivelor acţiunii.
(4) În funcţie de complexitatea obiectului acţiunilor de control sau de verificare, cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în componenţa echipelor pot fi atrase şi alte persoane din cadrul structurilor centrale sau teritoriale, precum şi din cadrul altor instituţii publice cu atribuţii similare.
(5) Reprezentanţii structurii supuse acţiunii de control sau de verificare ori, dupã caz, persoana verificatã sunt obligaţi sã punã la dispoziţia organelor de inspecţie toate documentele, informaţiile şi datele pe care le deţin şi/sau care au legãturã cu exercitarea sarcinilor de serviciu, precum şi de a colabora cu echipa de inspecţie, refuzul constituind abatere disciplinarã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
(6) Pe parcursul derulãrii acţiunii de control sau de verificare se pot solicita explicaţii scrise, note de relaţii, se pot întocmi note de constatare şi se pot ridica copii de pe orice document justificativ.
(7) Anunţarea prealabilã a entitãţii ce urmeazã a fi supuse acţiunii de control sau de verificare nu este obligatorie.
ART. 6
Materializarea rezultatelor acţiunii de inspecţie
(1) Inspecţia generalã întocmeşte, ca urmare a activitãţii specifice desfãşurate, acte de control sau de verificare (rapoarte, rapoarte de revizie, procese-verbale de inspecţie, procese-verbale de contravenţie, note de control, note de constatare, sinteze, informãri etc.).
(2) Rezultatele acţiunii de control sau de verificare vor fi consemnate într-un act scris, la întocmirea cãruia se vor avea în vedere toate informaţiile furnizate de entitatea supusã inspecţiei, constatãrile, concluziile şi mãsurile propuse de echipa de inspecţie, precum şi fundamentarea legalã a acestora.
(3) Actele de control prin care s-a atras rãspunderea civilã sau contravenţionalã se comunicã persoanelor gãsite vinovate de încãlcarea prevederilor legale.
ART. 7
Structura actelor întocmite de Inspecţia generalã
(1) La elaborarea actului de control se vor respecta urmãtoarele cerinţe:
a) constatãrile trebuie sã aparţinã domeniului/obiectivelor acţiunii de inspecţie generalã şi sã fie susţinute prin documente justificative corespunzãtoare;
b) mãsurile propuse trebuie sã fie în concordanţã cu constatãrile şi prevederile legale.
(2) La redactarea actului de control se vor respecta urmãtoarele principii:
a) prezentarea constatãrilor într-o manierã pertinentã şi incontestabilã;
b) evitarea utilizãrii expresiilor imprecise ("se pare", "în general", "uneori", "evident"), a stilului eliptic de exprimare, a limbajului abstract;
c) promovarea unui limbaj cât mai uzual şi a unui stil de exprimare concret;
d) evitarea tonului polemic, jignitor, tendenţios;
e) ierarhizarea constatãrilor (numai cele importante vor fi prezentate în sintezã sau la concluzii).
(3) Actul de control trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) scopul şi obiectivele controlului;
b) datele de identificare (baza legalã, ordinul de serviciu, echipa de inspecţie, entitatea supusã controlului şi persoanele care au asigurat reprezentarea acesteia, durata acţiunii şi perioada controlatã);
c) modul de desfãşurare a controlului (documente/materiale examinate, materiale întocmite în cursul acţiunii de control);
d) constatãrile echipei de inspecţie, explicitate faptic şi fundamentate prin trimiteri la normele legale incidente, precum şi nominalizarea persoanelor responsabile;
e) concluziile, care au la bazã constatãrile echipei de inspecţie cu privire la deficienţele semnalate;
f) mãsurile, care trebuie sã fie pertinente, sã nu fie disproporţionate în raport cu constatãrile pe care se bazeazã şi sã conducã la remedierea deficienţelor constatate;
g) documentaţia-anexã (note explicative, note de relaţii, situaţii, acte, documente şi orice alt material probant sau justificativ), precum şi o sintezã a principalelor constatãri, recomandãri şi mãsuri, de la caz la caz.
(4) Procesul-verbal de inspecţie, întocmit în condiţiile art. 2 lit. d) din prezenta procedurã, este supus cãilor de atac şi termenelor stabilite prin <>art. 22 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 8
Valorificarea constatãrilor
(1) Actele de control întocmite de Inspecţia generalã vor fi înaintate, spre avizare şi aprobare, directorului general al Inspecţiei generale şi preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Mãsurile dispuse vor fi comunicate entitãţilor verificate în vederea implementãrii acestora.
(3) Dupã caz, acestea vor fi transmise, pentru informare şi/sau luarea mãsurilor legale care se impun, altor structuri centrale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) În cazul în care se constatã sãvârşirea de acte sau fapte prevãzute de legea penalã, concluziile reţinute în actele întocmite de Inspecţia generalã vor fi înaintate Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în vederea sesizãrii autoritãţilor competente.
ART. 9
Urmãrirea mãsurilor stabilite
(1) Inspecţia generalã va urmãri dacã mãsurile aprobate de conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sunt aplicate întocmai şi în termenele stabilite.
(2) Structura controlatã trebuie sã informeze Inspecţia generalã despre modul de implementare a mãsurilor.


ANEXĂ
la procedurã



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Inspecţia generalã
Data ....................

ORDIN DE SERVICIU Nr. ............
- model -

În conformitate cu prevederile ......................................, în
baza ..........(factorul generator)...........,
Începând cu data de ....................................., se va efectua
..........................................., la .................(tipul
acţiunii).................. .
Scopul controlului este ..................................................,
iar obiectivele acestuia sunt (se completeazã în cazul acţiunilor de revizie):
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
............................................. .
Echipa de inspecţie este formatã din:
..............................................................................,
..............................................................................,
..............................................................................,
............................................................................. .

Preşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
........................



-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016